ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
بازیها و پلتفرمهای آنلاین
Guild Wars 2 [پست اول حتما خوانده شود]
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Dante May Cry" data-source="post: 2009952" data-attributes="member: 20934"><p><strong>ادامه ترجمه به فارسی برتری ها و ویژگی های خاص Guild Wars 2 :</strong></p><p></p><p>[SPOILER=]"من تصمیم گرفتم که دلایلی که باعث شده من به Guild Wars 2 علاقه مند و برانگیخته شم و رو با جزییات بنویسم، چون فکر می کنم واقعا شگفت انگیز و فوق العادس و من رو مشتاق به نوشتن افکاری که نسبت به این بازی دارم، کرده است.</p><p></p><p>من Guild Wars 1 رو از همون روزی که منتشر شد یعنی سال 2005 شروع کردم و برای حدود 1 سال به صورت فعال بازی می کردم و بعد از آن غیر فعال تر شدم و کمتر به بازی می رفتم. در حال حاضر در حال بازی کردن SWToR هستم، و به تازگی دست از بازی کردن World of Warcraft بعد از مدت زمان خیلی زیادی کشیدم. من همچنین Warhammer Online, Age of Conan, Rift و Allods Online رو بازی کردم و می تونم بگم تجربه خیلی زیادی در بازی های MMO دارم.</p><p></p><p>حالا شروع می کنیم...</p><p></p><p>از وقتی که World of Warcraft عرضه شد، MMO های زیادی تولید شد که در رسیدن به استاندارد های لازم این سبک شکست خوردند. برای مثال، Warhammer Online خیلی فوق العاده و نوید دهنده ظاهر شد اما بعد از مدتی به یک بازی ضعیف از نظر من تبدیل شد. این امر منجر شد که در بازیکنان یک شک و تردیدی نسبت به بازی های آینده این سبک به جود بیاید و امیدشان نسبت آینده آن کمرنگتر شود. اما حالا Guild Wars 2 در حال به وجود آوردن مقدار زیادی علاقه بین بازیکنان شده است که دلیلش ممکن است این باشد که گیم پلی و اطلاعات بسیار زیبا و زیادی در موردش عرضه کرده اند.</p><p></p><p>چیز های خیلی زیادی وجود داره که باعث شده Guild Wars 2 برای من یک بازی خاص و جدا از بقیه بازی ها قرار بگیره که من هر کدومشون رو به ترتیب اهمیتشان توضیح می دم :</p><p></p><p></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Dynamic Events (رویداد های پویا) </li> <li data-xf-list-type="ul">Engaging & Highly Polished Combat (مبارزات زیبا و دقیق و درگیر کننده) </li> <li data-xf-list-type="ul">Scaling Content & Sidekicking (تناسب بندی محتوای بازی) </li> <li data-xf-list-type="ul">WvWvW and Hot-Joinable PvP (مبارزات بین 3 سرور در یک مبارزه بسیار عظیم و PvP ای که به راحتی می توان در آن شرکت کرد و هیچ احتیاجاتی ندارد.) </li> <li data-xf-list-type="ul">No Tank/Healer/DPS Distinction (نبودن برتری بین کلاس ها یعنی Tank,Healer,DPS) </li> <li data-xf-list-type="ul">Highly Customizable Character Appearance ( ویرایش و آرایش پذیری بالای کاراکتر ها) </li> <li data-xf-list-type="ul">No Leveling Curve (مدت زمان یکسان برای LvL Up) </li> <li data-xf-list-type="ul">De-facto Partying (سیستمی که باعث شده هر بازیکنی کمک کننده شود.) </li> <li data-xf-list-type="ul">Two-way Auction House (داشتن Auction House ای که 2 کار را انجام می دهد.) </li> <li data-xf-list-type="ul">No Monthly Fee (شارژ ماهیانه ندارد.) </li> </ul><p></p><p><span style="font-size: 12px"><strong>Dynamic Events</strong></span></p><p></p><p>شاید این مهمترین چیزی باشه که باعث شده Guild Wars 2 با دیگر بازی های MMO متفاوت باشد و از آنجایی که ArenaNet خیلی خوب آن را ساخته است، این یکی از مهمترین نکاتی است که باعث فروش بالای بازی شده است.</p><p></p><p>Quest ها همیشه در همه بازی ها به یک شکل بودند آن هم این بود که شما پیش یک NPC می رفتید و او به شما می گفت که تعدادی دشمن را بکشید یا اینکه تعدی آیتم جمع آوری کنید. اما Guild Wars 2 این سیستم رو به طور کل منحل کرده و Dynamic Event ها را جایگزین آن کرده است.</p><p></p><p>Dynamic Event ها همانطوری که از اسمشان پیداست، رویداد هایی هستند که در سراسر جهان بازی در زمان های مختلف روی می دهند و با انجام یک سری کار های خاص ادامه پیدا خواهند کرد و اگر شکست بخورید دیگر برای مدتی تکرار شدنی نخواهند بود. هرکسی می تواند در رویداد ها شرکت کند و با موفقیت در آن بر اساس میزان مفید و موثر بودنش در این رویداد جوایزی هم دریافت خواهد کرد.</p><p></p><p>یک سیستم نسبتا مشابهی در بازی Warhammer Online هم اجرا شده بود که مانند Quest های گروهی بودند اما آن ها بیشتر اینطور احساس می شدند که یک مدل Quest ای هستند که می توانند با Quest های عادی جایگزین شوند و لزومی دیده نمی شد که به این حالت Quest ها مجالی داده شود. آن ها حتی معمولا خیلی کوتاه هم بودند و تک تک یعنی ادامه دار نبودند و هیچ تاثیر ماندگاری هم بر روی بازی نداشتند و خیلی زود دوباره از اول شروع می شدند. در مقابل Dynamic Event ها در Guild Wars 2 می توانند به صورت پشت سر هم باشند و بعد از موفقیت در یک رویداد، رویداد دیگری آغاز شود و حتی خیلی بزرگتر و طولانی تر هم هستند که در جهان بازی هم تاثیر گذار هستند و با پیروزی یا شکست در این رویداد ها اتفاقات خاصی خواهد افتاد.</p><p></p><p>شاید مهمترین مشکلی که در سیستم Quest های دست جمعی بازی Warhammer Online وجود داشت، این بود که بازیکن های LvL بالا در Quest های LvL پایینتر می آمدند و باعث می شدند که بازیکن هایی که LvL اشان کمتر است نتوانند در این مبارزات شرکت کنند. Guild Wars 2 این مشکل رو به لطف سیستم تناسب بندی LvL حل کرده است که در ادامه توضیحات داده خواهد شد.</p><p></p><p><span style="font-size: 12px"><strong>Engaging & Highly Polished Combat</strong></span></p><p></p><p>این برای من مشکل ساز ـه ( دلیل اصلی هم هست که باعث شد من از Warhammer Online نا امید بشم). به علاوه مکانیک مبارزه معمول، پاسخدهی و پیچیدگی های فنی و کیفیت و روان بودن انیمیشن ها برای من از خیلی اهمیت داره.)</p><p></p><p>تا آنجایی که من دیدم، مبارزات طوری طراحی شدند که بازیکن را به استفاده درست از حرکت کردن، جا خالی دادن و دفاع کردن وادار می کند که باعث می شود بازیکن همیشه در تلاش برای قرار گرفتن در جای درست باشد و دیگر سیستم Auto-Attack یا حمله اتوماتیک با ماوس در GW2 وجود ندارد. این فاکتور ها باعث می شوند که مبارزات درگیرانه تر و تاکتیکی تری نسبت به دیگر بازی های MMO داشته باشیم، اما هنوز هم مانند بازی های FPS نیست و کار با آن راحت خواهد بود.</p><p></p><p>یک دیگر از دلایل مهمی که توجه را جلب خود می کند اضافه کردن اسکیل هایی است که می تواند با اسکیل های دیگر بازیکن ها ادغام شود و ترکیباتی بجود بیاورد، مثلا یک Elementalist می تواند یک دیوار آتشینی را بجود بیاورد که وقتی از داخل آن تیر بزنید، تیر شما آتشین نیز خواهد شد و باعث آتش گرفتن و Damage بیشتر به دشمن خواهد شد. این ویژگی برای اولین بار است که در بازی های MMO بجود آمده که GW2 اولین بازی ای است که آن را خلق کرده است که باعث می شود مبارزات دسته جمعی تر، گوناگون و خیلی سرگرم کننده داشته باشیم.</p><p></p><p>چندین مکانیک دیگر نیز مثل تعویض اسلحه هنگام مبارزه و اجازه حرکت هنگام استفاده از اکثر اسکیل ها و تنظیم شدن اسکیل ها بر اساس اسلحه ای که انتخاب می کنید همگی جدید و جذاب هستند.</p><p></p><p>متاسفانه من خودم به شخصه هنوز بازیرو امتحان نکردم اما بازخورد بازیکنان پس از بازی کردن GW2 این بوده است که مبارزات بسیار عالی کار شدند که دلیلش هم انیمیشن های روان و مدت زمان خیلی دقیق در استفاده دوباره از اسکیل ها می باشد. اینطور که تا به حال به نظر می رسد و دیدیم در نسخه اصلی بازی ما شاهد یک سیستم مبارزه خیلی فوق العاده ای خواهیم بود.</p><p></p><p><span style="font-size: 12px"><strong>Scaling Content & Sidekicking</strong></span></p><p></p><p>یکی از مهمترین شکایاتی که من از بازی های MMO تا به حال داشته ام این بوده است که باید مدت زمان بسیار زیادی را در انجام دادن کار هایی که در سطح LvL مان است بکنیم تا مبادا در آینده از جوایز آن ها بی بهره شویم، چون اگر آن ها را انجام نمی دادیم بعد از اینکه کمی LvL مان بالاتر رفت دیگر رفتن به جایی مثلا Dungeon ها بی دلیل می شد چون نه جایزه بدرد بخوری داشت نه سختی داشت که ما را به چالش بکشاند. وقتی هم که نسخه جدیدی عرضه می شد، مثلا در بازی WoW، دیگر دلیلی دیده نمی شد که Raid ای که قبلا وجود داشت و تا به حال تمام نکردم را انجام بدم، چون یک Raid جدیدی آمده است که باعث شده است Raid قبلی از چشم بیفتد و به سراغ Raid جدید بروم.</p><p></p><p>در Guild Wars 2، اول اینکه میزان تناسب بندی LvL بر اساس تعداد بازیکنان آن منطقه تعیین می شود و دوم اینکه بازیکن های LvL بالا بر اساس LvL آن رویداد تناسب بندی خواهند شد و از LvL شان به اندازه لازم کم خواهد شد تا همه در یک سطح یکسان باشند و باعث تخریب رویداد ها نشود. یک ویژگی دیگری هم وجود دارد که وقتی شما می خواهید با دوستتان که LvL بالاتری دارند یک گروه تشکیل بدهید، LvL شما هم به سطح دوستتان خواهد رسید (یعنی هم LvL خواهید شد) تا بتوانید با دوستتان هم سفر شوید و با هم دیگه لذت ببرید.</p><p></p><p>طراحی بازی Guild Wars 2 تضمین می کند که یک محتوی یا Content در بازی هیچ وقت بی استفاده نخواهد شد (مگر اینکه قدری یکجا را تکرار کنید که به خاطر تکراری شدن از آنجا خسته شوید) که این معنی را می دهد که شما می توانید همیشه در کنار دوستانتان لذت ببرید و هیچ غیر ممکنی وجود نداشته باشد. اما همچنان این یک مشکل بزرگ در دیگر بازی های هم سبک مثل WoW وجود دارد که شما را مجبور می کند کاراکتر های زیادی بسازید تا بتوانید با دوستانتان که در سطح های مختلف هستند هم بازی شوید. البته مسلما هستند کسانی که از ساختن کاراکتر های اضافه لذت می برند اما بهتر است طوری باشد که تنها راه ممکن نباشد.</p><p></p><p>اجازه دادن به مردم برای بازی کردن در کنار یکدیگر یک قدمی خیلی بزرگ و عالی در این سبک از بازی ها می باشد و در کل باعث می شود همیشه در گروه بازی کنید و از آن بدون هیچ محدودیتی لذت ببرید و حتی اینطور تصور می شود که یکی از مهترین لازمه هایی است که یک بازی آنلاین به آن نیاز دارد.</p><p></p><p><span style="font-size: 12px"><strong>WvWvW & Hot-Joinable PvP</strong></span></p><p></p><p>به عنوان کسی که PvP را به PvE ترجیح می دهم به دلیل سختتر بودن و لذت بخش بودن همیشگی اش، من خیلی در سیستم PvP این بازی علاقه مند شده ام.</p><p></p><p>WvWvW PvP خیلی جالب به نظر می رسه. این در اصل راه حلی است که Guild Wars 2 از آن استفاده کرده که مشکلات سیستم مبارزات بین 2 نژاد یا Faction که در اکثر بازی های آنلاین استفاده می شود و به راحتی و اکثر اوقات به دلیل نبود کنترل مناسب بر روی تعداد مردمی که در هر نژاد در این مبارزه هستند باعث عدم تعادل و نا هماهنگی می شد.</p><p></p><p>در Guild Wars 2، کل 3 سرور مورد نظر بر طبق درجه بندی و جمعیتشان در مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. آن 3 سرور در یک فضای بسیار بزرگ به نام "The Mists" مبارزه و جنگ خواهند کرد که در این بین برای تصرف مکان های خاص حتی صد ها بازیکن در یکجا جمع خواهند شد و برای تصرف و به دست آوردن منابع مورد نیازشان در آن محل جنگ خواهند کرد. این به نظر خیلی جالب و مفرح به نظر می رسد، تنها چیزی که باعث نگرانی می شود این است که به دلیل وجود بازیکن های بسیار زیاد در یک فضای کوچک، Lag و تاخیر ایجاد شود.</p><p></p><p>این چیزی است که در مبارزات بازی WoW نیز می بایست مورد استفاده قرار می گرفت. اما می بینیم که این مبارزات در WoW خیلی کوتاه هستند و بعد از چند دقیقه خیلی زود تمام می شوند و جوایزی که به خاطر تصرف مکان ها داده می شود، برای اکثر بازیکن ها خیلی کم و ناچیز هستند. این مبارزات در Guild Wars 2 حتی تا 2 هفته هم طول خواهند کشید و جوایزی که از آن ها بدست میاید خیلی مفید و کاربردی هستند.</p><p></p><p>دومین حالت PvP که در Guild Wars 2 به چشم می خورد به نظر خیلی مشابه و مبارزات در محیط های کوچکتری هستند که در بازی WoW هم شاهد آن هستیم. در این حالت از PvP بازیکنان می توانند حتی وقتی یک جنگ شروع شده است در وسط آن در آن شرکت کنند، و مودل دیگر آن نیز اینطور است که بازیکنانی که از قبل تیم تشکیل داده اند می توانند با تیم های دیگر مبارزه های با هدف تری بکنند تا سطح رنکینگ یا رتبه بندی اشان ثبت شود و در آینده در تورنمنت ها شرکت کنند.</p><p></p><p>در کل سیستم PvP در بازی Guild Wars 2 خیلی عالی کار شده است و جوابگو تمام سلایق خواهد بود.</p><p></p><p><span style="font-size: 12px"> <strong>No Tank/Healer/DPS Distinction</strong></span></p><p></p><p>به صورت کوتاه می توان گفت Guild Wars 2 از شر وابستگی به یک کلاس خاص برای انجام کار های سخت خلاص شده است و همچنین اجازه به وجود آمدن خلاقیت و تنوع زیادی در گروه ها از نظر آرایش و گیم پلی شده است. GW2 حتی به شما آزادی بیشتری در انتخاب کلاس می دهد که به دلیل سیستم جدید خسارت ضربه ها، کنترل و حمایت در تمام کلاس های موجود در بازی می باشد.</p><p></p><p><strong><span style="font-size: 12px">Highly Customisable Character Appearance</span></strong></p><p><strong></strong></p><p>با اینکه این ویژگی در گیم پلی بازی تاثیری نداره، اما یک چیزی است که من رو در دیگر بازی های آنلاین آزار می داد. دلیلش هم ناتوانی آن ها در چگونگی آرایش ظاهر کاراکتر و زره ها بود که شما رو به دلیل اینکه یک زره خاصی در یک سطحی آمار قویتر و بهتری داشت مجبور به استفاده از آن می کرد و دیگر ظاهر و شکل و شمایل آن طوری بود که از دست ما کاری بر نمیامد و باید بدون توجه به ظاهر از آن استفاده می کردیم.</p><p></p><p>Guild Wars 2 به شما اجازه می دهد تک تک اسلحه ها و زره های موجود در بازی را به زیباترین شکلی که شما ترجیه می دهید رنگ آمیزی کنید. وقتی یک آیتم برای رنگ آمیزی مثلا تیرکمان بدست می آورید می توانید آن را برای تمام تیرکمان های دیگر هم استفاده کنید. این ویژگی به تازگی در بازی World of Warcraft پس از سال های زیادی تولید شده بود که به دلیل اسرار های بسیار زیاد مردم برای این موضوع بود.</p><p></p><p>به علاوه در Guild Wars 2 سیستم رنگ آمیزی بهتری هم وجود دارد چون شما می توانید هر یک از قسمت های مختلف مثلا لباستان را رنگ آمیزی کنید و به رنگ های مختلف در بیاورید چون هر یک از زره ها و امثال آن هرکدام چندین قسمت قابل رنگ آمیزی دارند که می توانید هر کدام را به یک رنگ در آورید.</p><p></p><p>این مقدار بسیار زیاد ترکیبات ظاهری در Guild Wars 2 اجازه می دهد که شما یک کاراکتری داشته باشید که یک ظاهر منحصر بفرد داشته باشد و هر یک از بازیکنان دیگر هم هر کدام ظاهری متفاوت داشته باشند و هیچکس شبیه دیگری نباشد. با این ویژگی می توانید خودتان را از جمعیت اطرافتان متمایز کنید و یک ظاهر خیلی زیبایی داشته باشید.</p><p></p><p><strong><span style="font-size: 12px">No Levelling Curve</span></strong></p><p><strong></strong></p><p>دلیلی وجود ندارد که در LvL های بالاتر مدت زمان بیشتری نسبت به LvL های پایینتر برای LvL Up نیاز باشد. این باعث می شود که اینطور به نظر برسد که همیشه باید در حال انجام کارهای یکنواخت باشید تا به آخرین LvL برسید که خیلی از جذابیت بازی های آنلاین کاهش می دهد و باعث خسته کننده شدن آن می شود. در Guild Wars 2 هر LvL که از 1 شروع می شود تا 80، مدت زمان لازم برای LvL Up تقریبا یکسان خواهد بود و یک فرق ناچیزی بین LvL های بالاتر خواهد بود.</p><p></p><p>Guild Wars 2 سعی کرده است از کارهای تکراری و خسته کننده دوری کند و به شما اجازه دهد هر کاری که بیشتر ترجیه می دهید و جذابیت بیشتری برای شما دارد، انجام دهید. برای اینکار هم از راه های جدید و متفاوتی برای بدست آوردن اسلحه ها و اسکیل ها و بازکردن Trait ها و غیره استفاده کرده است.</p><p></p><p><span style="font-size: 12px"> <strong>De-facto Partying</strong></span></p><p></p><p>در Guild Wars 2 هرکسی در یک گروه می تواند مهم باشد اما همچنان برای انجام Dungeon های سخت نیاز به افراد حرفه ای تری دارید.</p><p></p><p>پر اهمیت ترین منفعتی که توسط این سیستم به وجود آمده، از بین رفتن ربودن کشتن یا Kill Stealing می باشد که باعث می شود اعضا یک گروه با اشتیاق خیلی بیشتری به یکدیگر کمک کنند و در ازای آن به جای اینکه کسانی که کمک بیشتری به مجروحان و کار های دفاعی کردند، جایزه کمتری دریافت کنند، با این سیستم تمام اعضا گروه فقط با حضور داشتن در یک جمع از تمام جایزه ها و آیتم ها بهره مند خواهند شد و دیگر دلیلی وجود ندارد که هر کسی فقط به فکر خودش باشد و نسبت به دیگران بی تفاوت شود. در بازی های دیگر وقتی یک دشمن توسط کسی ضربه می خورد و پس از آن 1 نفر دیگر هم به ضربه زدن به او مشغول شود، فقط کسی که اولین ضربه یا بیشترین Damage را زده باشد جایزه کامل را دریافت خواهد کرد که باعث می شود رابطه بدی بین بازیکن ها به وجود بیاید و از حضور دیگر بازیکن ها حتی ناراحت بشوید.</p><p></p><p>در Guild Wars 2 شما بر اساس مفید و موثر واقع شدنتان جایزه بیشتری دریافت خواهید کرد نه اینکه هر کس ضربه بیشتری زد بهترین فرد محسوب شود که باعث همکاری و کار گروهی خیلی بیشتری می شود.</p><p></p><p><span style="font-size: 12px"> <strong>Two-way Auction House</strong></span></p><p></p><p>حتی سیستم خرید و فروش و حراجی در بازی Guild Wars 2 هم متفاوت می باشد! چون علاوه بر اینکه می توانید از لیست آیتم های برای فروش گذاشته شده خریداری کنید، بلکه شما می توانید حتی یک درخواست بفرستید و آیتم مورد نظرتان را تعیین کنید و منتظر شوید تا کسی به درخواست شما جواب دهد و آن آیتم مورد نظرتان را بدون اینکه وقتی برای انتظار طلف کنید، آن را بدست بیاورید که باعث می شود در وقتتان هم صرفه جویی کنید. به صورت خلاصه می توان گفت که شما یک درخواست در Auction House قرار می دهید و منتظر می شوید یک فروشنده آن را ببیند و به شما اطلاع دهد که آن آیتم را برای فروش دارد."[/SPOILER]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dante May Cry, post: 2009952, member: 20934"] [B]ادامه ترجمه به فارسی برتری ها و ویژگی های خاص Guild Wars 2 :[/B] [SPOILER=]"من تصمیم گرفتم که دلایلی که باعث شده من به Guild Wars 2 علاقه مند و برانگیخته شم و رو با جزییات بنویسم، چون فکر می کنم واقعا شگفت انگیز و فوق العادس و من رو مشتاق به نوشتن افکاری که نسبت به این بازی دارم، کرده است. من Guild Wars 1 رو از همون روزی که منتشر شد یعنی سال 2005 شروع کردم و برای حدود 1 سال به صورت فعال بازی می کردم و بعد از آن غیر فعال تر شدم و کمتر به بازی می رفتم. در حال حاضر در حال بازی کردن SWToR هستم، و به تازگی دست از بازی کردن World of Warcraft بعد از مدت زمان خیلی زیادی کشیدم. من همچنین Warhammer Online, Age of Conan, Rift و Allods Online رو بازی کردم و می تونم بگم تجربه خیلی زیادی در بازی های MMO دارم. حالا شروع می کنیم... از وقتی که World of Warcraft عرضه شد، MMO های زیادی تولید شد که در رسیدن به استاندارد های لازم این سبک شکست خوردند. برای مثال، Warhammer Online خیلی فوق العاده و نوید دهنده ظاهر شد اما بعد از مدتی به یک بازی ضعیف از نظر من تبدیل شد. این امر منجر شد که در بازیکنان یک شک و تردیدی نسبت به بازی های آینده این سبک به جود بیاید و امیدشان نسبت آینده آن کمرنگتر شود. اما حالا Guild Wars 2 در حال به وجود آوردن مقدار زیادی علاقه بین بازیکنان شده است که دلیلش ممکن است این باشد که گیم پلی و اطلاعات بسیار زیبا و زیادی در موردش عرضه کرده اند. چیز های خیلی زیادی وجود داره که باعث شده Guild Wars 2 برای من یک بازی خاص و جدا از بقیه بازی ها قرار بگیره که من هر کدومشون رو به ترتیب اهمیتشان توضیح می دم : [LIST] [*]Dynamic Events (رویداد های پویا) [*]Engaging & Highly Polished Combat (مبارزات زیبا و دقیق و درگیر کننده) [*]Scaling Content & Sidekicking (تناسب بندی محتوای بازی) [*]WvWvW and Hot-Joinable PvP (مبارزات بین 3 سرور در یک مبارزه بسیار عظیم و PvP ای که به راحتی می توان در آن شرکت کرد و هیچ احتیاجاتی ندارد.) [*]No Tank/Healer/DPS Distinction (نبودن برتری بین کلاس ها یعنی Tank,Healer,DPS) [*]Highly Customizable Character Appearance ( ویرایش و آرایش پذیری بالای کاراکتر ها) [*]No Leveling Curve (مدت زمان یکسان برای LvL Up) [*]De-facto Partying (سیستمی که باعث شده هر بازیکنی کمک کننده شود.) [*]Two-way Auction House (داشتن Auction House ای که 2 کار را انجام می دهد.) [*]No Monthly Fee (شارژ ماهیانه ندارد.) [/LIST] [SIZE=3][B]Dynamic Events[/B][/SIZE] شاید این مهمترین چیزی باشه که باعث شده Guild Wars 2 با دیگر بازی های MMO متفاوت باشد و از آنجایی که ArenaNet خیلی خوب آن را ساخته است، این یکی از مهمترین نکاتی است که باعث فروش بالای بازی شده است. Quest ها همیشه در همه بازی ها به یک شکل بودند آن هم این بود که شما پیش یک NPC می رفتید و او به شما می گفت که تعدادی دشمن را بکشید یا اینکه تعدی آیتم جمع آوری کنید. اما Guild Wars 2 این سیستم رو به طور کل منحل کرده و Dynamic Event ها را جایگزین آن کرده است. Dynamic Event ها همانطوری که از اسمشان پیداست، رویداد هایی هستند که در سراسر جهان بازی در زمان های مختلف روی می دهند و با انجام یک سری کار های خاص ادامه پیدا خواهند کرد و اگر شکست بخورید دیگر برای مدتی تکرار شدنی نخواهند بود. هرکسی می تواند در رویداد ها شرکت کند و با موفقیت در آن بر اساس میزان مفید و موثر بودنش در این رویداد جوایزی هم دریافت خواهد کرد. یک سیستم نسبتا مشابهی در بازی Warhammer Online هم اجرا شده بود که مانند Quest های گروهی بودند اما آن ها بیشتر اینطور احساس می شدند که یک مدل Quest ای هستند که می توانند با Quest های عادی جایگزین شوند و لزومی دیده نمی شد که به این حالت Quest ها مجالی داده شود. آن ها حتی معمولا خیلی کوتاه هم بودند و تک تک یعنی ادامه دار نبودند و هیچ تاثیر ماندگاری هم بر روی بازی نداشتند و خیلی زود دوباره از اول شروع می شدند. در مقابل Dynamic Event ها در Guild Wars 2 می توانند به صورت پشت سر هم باشند و بعد از موفقیت در یک رویداد، رویداد دیگری آغاز شود و حتی خیلی بزرگتر و طولانی تر هم هستند که در جهان بازی هم تاثیر گذار هستند و با پیروزی یا شکست در این رویداد ها اتفاقات خاصی خواهد افتاد. شاید مهمترین مشکلی که در سیستم Quest های دست جمعی بازی Warhammer Online وجود داشت، این بود که بازیکن های LvL بالا در Quest های LvL پایینتر می آمدند و باعث می شدند که بازیکن هایی که LvL اشان کمتر است نتوانند در این مبارزات شرکت کنند. Guild Wars 2 این مشکل رو به لطف سیستم تناسب بندی LvL حل کرده است که در ادامه توضیحات داده خواهد شد. [SIZE=3][B]Engaging & Highly Polished Combat[/B][/SIZE] این برای من مشکل ساز ـه ( دلیل اصلی هم هست که باعث شد من از Warhammer Online نا امید بشم). به علاوه مکانیک مبارزه معمول، پاسخدهی و پیچیدگی های فنی و کیفیت و روان بودن انیمیشن ها برای من از خیلی اهمیت داره.) تا آنجایی که من دیدم، مبارزات طوری طراحی شدند که بازیکن را به استفاده درست از حرکت کردن، جا خالی دادن و دفاع کردن وادار می کند که باعث می شود بازیکن همیشه در تلاش برای قرار گرفتن در جای درست باشد و دیگر سیستم Auto-Attack یا حمله اتوماتیک با ماوس در GW2 وجود ندارد. این فاکتور ها باعث می شوند که مبارزات درگیرانه تر و تاکتیکی تری نسبت به دیگر بازی های MMO داشته باشیم، اما هنوز هم مانند بازی های FPS نیست و کار با آن راحت خواهد بود. یک دیگر از دلایل مهمی که توجه را جلب خود می کند اضافه کردن اسکیل هایی است که می تواند با اسکیل های دیگر بازیکن ها ادغام شود و ترکیباتی بجود بیاورد، مثلا یک Elementalist می تواند یک دیوار آتشینی را بجود بیاورد که وقتی از داخل آن تیر بزنید، تیر شما آتشین نیز خواهد شد و باعث آتش گرفتن و Damage بیشتر به دشمن خواهد شد. این ویژگی برای اولین بار است که در بازی های MMO بجود آمده که GW2 اولین بازی ای است که آن را خلق کرده است که باعث می شود مبارزات دسته جمعی تر، گوناگون و خیلی سرگرم کننده داشته باشیم. چندین مکانیک دیگر نیز مثل تعویض اسلحه هنگام مبارزه و اجازه حرکت هنگام استفاده از اکثر اسکیل ها و تنظیم شدن اسکیل ها بر اساس اسلحه ای که انتخاب می کنید همگی جدید و جذاب هستند. متاسفانه من خودم به شخصه هنوز بازیرو امتحان نکردم اما بازخورد بازیکنان پس از بازی کردن GW2 این بوده است که مبارزات بسیار عالی کار شدند که دلیلش هم انیمیشن های روان و مدت زمان خیلی دقیق در استفاده دوباره از اسکیل ها می باشد. اینطور که تا به حال به نظر می رسد و دیدیم در نسخه اصلی بازی ما شاهد یک سیستم مبارزه خیلی فوق العاده ای خواهیم بود. [SIZE=3][B]Scaling Content & Sidekicking[/B][/SIZE] یکی از مهمترین شکایاتی که من از بازی های MMO تا به حال داشته ام این بوده است که باید مدت زمان بسیار زیادی را در انجام دادن کار هایی که در سطح LvL مان است بکنیم تا مبادا در آینده از جوایز آن ها بی بهره شویم، چون اگر آن ها را انجام نمی دادیم بعد از اینکه کمی LvL مان بالاتر رفت دیگر رفتن به جایی مثلا Dungeon ها بی دلیل می شد چون نه جایزه بدرد بخوری داشت نه سختی داشت که ما را به چالش بکشاند. وقتی هم که نسخه جدیدی عرضه می شد، مثلا در بازی WoW، دیگر دلیلی دیده نمی شد که Raid ای که قبلا وجود داشت و تا به حال تمام نکردم را انجام بدم، چون یک Raid جدیدی آمده است که باعث شده است Raid قبلی از چشم بیفتد و به سراغ Raid جدید بروم. در Guild Wars 2، اول اینکه میزان تناسب بندی LvL بر اساس تعداد بازیکنان آن منطقه تعیین می شود و دوم اینکه بازیکن های LvL بالا بر اساس LvL آن رویداد تناسب بندی خواهند شد و از LvL شان به اندازه لازم کم خواهد شد تا همه در یک سطح یکسان باشند و باعث تخریب رویداد ها نشود. یک ویژگی دیگری هم وجود دارد که وقتی شما می خواهید با دوستتان که LvL بالاتری دارند یک گروه تشکیل بدهید، LvL شما هم به سطح دوستتان خواهد رسید (یعنی هم LvL خواهید شد) تا بتوانید با دوستتان هم سفر شوید و با هم دیگه لذت ببرید. طراحی بازی Guild Wars 2 تضمین می کند که یک محتوی یا Content در بازی هیچ وقت بی استفاده نخواهد شد (مگر اینکه قدری یکجا را تکرار کنید که به خاطر تکراری شدن از آنجا خسته شوید) که این معنی را می دهد که شما می توانید همیشه در کنار دوستانتان لذت ببرید و هیچ غیر ممکنی وجود نداشته باشد. اما همچنان این یک مشکل بزرگ در دیگر بازی های هم سبک مثل WoW وجود دارد که شما را مجبور می کند کاراکتر های زیادی بسازید تا بتوانید با دوستانتان که در سطح های مختلف هستند هم بازی شوید. البته مسلما هستند کسانی که از ساختن کاراکتر های اضافه لذت می برند اما بهتر است طوری باشد که تنها راه ممکن نباشد. اجازه دادن به مردم برای بازی کردن در کنار یکدیگر یک قدمی خیلی بزرگ و عالی در این سبک از بازی ها می باشد و در کل باعث می شود همیشه در گروه بازی کنید و از آن بدون هیچ محدودیتی لذت ببرید و حتی اینطور تصور می شود که یکی از مهترین لازمه هایی است که یک بازی آنلاین به آن نیاز دارد. [SIZE=3][B]WvWvW & Hot-Joinable PvP[/B][/SIZE] به عنوان کسی که PvP را به PvE ترجیح می دهم به دلیل سختتر بودن و لذت بخش بودن همیشگی اش، من خیلی در سیستم PvP این بازی علاقه مند شده ام. WvWvW PvP خیلی جالب به نظر می رسه. این در اصل راه حلی است که Guild Wars 2 از آن استفاده کرده که مشکلات سیستم مبارزات بین 2 نژاد یا Faction که در اکثر بازی های آنلاین استفاده می شود و به راحتی و اکثر اوقات به دلیل نبود کنترل مناسب بر روی تعداد مردمی که در هر نژاد در این مبارزه هستند باعث عدم تعادل و نا هماهنگی می شد. در Guild Wars 2، کل 3 سرور مورد نظر بر طبق درجه بندی و جمعیتشان در مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. آن 3 سرور در یک فضای بسیار بزرگ به نام "The Mists" مبارزه و جنگ خواهند کرد که در این بین برای تصرف مکان های خاص حتی صد ها بازیکن در یکجا جمع خواهند شد و برای تصرف و به دست آوردن منابع مورد نیازشان در آن محل جنگ خواهند کرد. این به نظر خیلی جالب و مفرح به نظر می رسد، تنها چیزی که باعث نگرانی می شود این است که به دلیل وجود بازیکن های بسیار زیاد در یک فضای کوچک، Lag و تاخیر ایجاد شود. این چیزی است که در مبارزات بازی WoW نیز می بایست مورد استفاده قرار می گرفت. اما می بینیم که این مبارزات در WoW خیلی کوتاه هستند و بعد از چند دقیقه خیلی زود تمام می شوند و جوایزی که به خاطر تصرف مکان ها داده می شود، برای اکثر بازیکن ها خیلی کم و ناچیز هستند. این مبارزات در Guild Wars 2 حتی تا 2 هفته هم طول خواهند کشید و جوایزی که از آن ها بدست میاید خیلی مفید و کاربردی هستند. دومین حالت PvP که در Guild Wars 2 به چشم می خورد به نظر خیلی مشابه و مبارزات در محیط های کوچکتری هستند که در بازی WoW هم شاهد آن هستیم. در این حالت از PvP بازیکنان می توانند حتی وقتی یک جنگ شروع شده است در وسط آن در آن شرکت کنند، و مودل دیگر آن نیز اینطور است که بازیکنانی که از قبل تیم تشکیل داده اند می توانند با تیم های دیگر مبارزه های با هدف تری بکنند تا سطح رنکینگ یا رتبه بندی اشان ثبت شود و در آینده در تورنمنت ها شرکت کنند. در کل سیستم PvP در بازی Guild Wars 2 خیلی عالی کار شده است و جوابگو تمام سلایق خواهد بود. [SIZE=3] [B]No Tank/Healer/DPS Distinction[/B][/SIZE] به صورت کوتاه می توان گفت Guild Wars 2 از شر وابستگی به یک کلاس خاص برای انجام کار های سخت خلاص شده است و همچنین اجازه به وجود آمدن خلاقیت و تنوع زیادی در گروه ها از نظر آرایش و گیم پلی شده است. GW2 حتی به شما آزادی بیشتری در انتخاب کلاس می دهد که به دلیل سیستم جدید خسارت ضربه ها، کنترل و حمایت در تمام کلاس های موجود در بازی می باشد. [B][SIZE=3]Highly Customisable Character Appearance[/SIZE] [/B] با اینکه این ویژگی در گیم پلی بازی تاثیری نداره، اما یک چیزی است که من رو در دیگر بازی های آنلاین آزار می داد. دلیلش هم ناتوانی آن ها در چگونگی آرایش ظاهر کاراکتر و زره ها بود که شما رو به دلیل اینکه یک زره خاصی در یک سطحی آمار قویتر و بهتری داشت مجبور به استفاده از آن می کرد و دیگر ظاهر و شکل و شمایل آن طوری بود که از دست ما کاری بر نمیامد و باید بدون توجه به ظاهر از آن استفاده می کردیم. Guild Wars 2 به شما اجازه می دهد تک تک اسلحه ها و زره های موجود در بازی را به زیباترین شکلی که شما ترجیه می دهید رنگ آمیزی کنید. وقتی یک آیتم برای رنگ آمیزی مثلا تیرکمان بدست می آورید می توانید آن را برای تمام تیرکمان های دیگر هم استفاده کنید. این ویژگی به تازگی در بازی World of Warcraft پس از سال های زیادی تولید شده بود که به دلیل اسرار های بسیار زیاد مردم برای این موضوع بود. به علاوه در Guild Wars 2 سیستم رنگ آمیزی بهتری هم وجود دارد چون شما می توانید هر یک از قسمت های مختلف مثلا لباستان را رنگ آمیزی کنید و به رنگ های مختلف در بیاورید چون هر یک از زره ها و امثال آن هرکدام چندین قسمت قابل رنگ آمیزی دارند که می توانید هر کدام را به یک رنگ در آورید. این مقدار بسیار زیاد ترکیبات ظاهری در Guild Wars 2 اجازه می دهد که شما یک کاراکتری داشته باشید که یک ظاهر منحصر بفرد داشته باشد و هر یک از بازیکنان دیگر هم هر کدام ظاهری متفاوت داشته باشند و هیچکس شبیه دیگری نباشد. با این ویژگی می توانید خودتان را از جمعیت اطرافتان متمایز کنید و یک ظاهر خیلی زیبایی داشته باشید. [B][SIZE=3]No Levelling Curve[/SIZE] [/B] دلیلی وجود ندارد که در LvL های بالاتر مدت زمان بیشتری نسبت به LvL های پایینتر برای LvL Up نیاز باشد. این باعث می شود که اینطور به نظر برسد که همیشه باید در حال انجام کارهای یکنواخت باشید تا به آخرین LvL برسید که خیلی از جذابیت بازی های آنلاین کاهش می دهد و باعث خسته کننده شدن آن می شود. در Guild Wars 2 هر LvL که از 1 شروع می شود تا 80، مدت زمان لازم برای LvL Up تقریبا یکسان خواهد بود و یک فرق ناچیزی بین LvL های بالاتر خواهد بود. Guild Wars 2 سعی کرده است از کارهای تکراری و خسته کننده دوری کند و به شما اجازه دهد هر کاری که بیشتر ترجیه می دهید و جذابیت بیشتری برای شما دارد، انجام دهید. برای اینکار هم از راه های جدید و متفاوتی برای بدست آوردن اسلحه ها و اسکیل ها و بازکردن Trait ها و غیره استفاده کرده است. [SIZE=3] [B]De-facto Partying[/B][/SIZE] در Guild Wars 2 هرکسی در یک گروه می تواند مهم باشد اما همچنان برای انجام Dungeon های سخت نیاز به افراد حرفه ای تری دارید. پر اهمیت ترین منفعتی که توسط این سیستم به وجود آمده، از بین رفتن ربودن کشتن یا Kill Stealing می باشد که باعث می شود اعضا یک گروه با اشتیاق خیلی بیشتری به یکدیگر کمک کنند و در ازای آن به جای اینکه کسانی که کمک بیشتری به مجروحان و کار های دفاعی کردند، جایزه کمتری دریافت کنند، با این سیستم تمام اعضا گروه فقط با حضور داشتن در یک جمع از تمام جایزه ها و آیتم ها بهره مند خواهند شد و دیگر دلیلی وجود ندارد که هر کسی فقط به فکر خودش باشد و نسبت به دیگران بی تفاوت شود. در بازی های دیگر وقتی یک دشمن توسط کسی ضربه می خورد و پس از آن 1 نفر دیگر هم به ضربه زدن به او مشغول شود، فقط کسی که اولین ضربه یا بیشترین Damage را زده باشد جایزه کامل را دریافت خواهد کرد که باعث می شود رابطه بدی بین بازیکن ها به وجود بیاید و از حضور دیگر بازیکن ها حتی ناراحت بشوید. در Guild Wars 2 شما بر اساس مفید و موثر واقع شدنتان جایزه بیشتری دریافت خواهید کرد نه اینکه هر کس ضربه بیشتری زد بهترین فرد محسوب شود که باعث همکاری و کار گروهی خیلی بیشتری می شود. [SIZE=3] [B]Two-way Auction House[/B][/SIZE] حتی سیستم خرید و فروش و حراجی در بازی Guild Wars 2 هم متفاوت می باشد! چون علاوه بر اینکه می توانید از لیست آیتم های برای فروش گذاشته شده خریداری کنید، بلکه شما می توانید حتی یک درخواست بفرستید و آیتم مورد نظرتان را تعیین کنید و منتظر شوید تا کسی به درخواست شما جواب دهد و آن آیتم مورد نظرتان را بدون اینکه وقتی برای انتظار طلف کنید، آن را بدست بیاورید که باعث می شود در وقتتان هم صرفه جویی کنید. به صورت خلاصه می توان گفت که شما یک درخواست در Auction House قرار می دهید و منتظر می شوید یک فروشنده آن را ببیند و به شما اطلاع دهد که آن آیتم را برای فروش دارد."[/SPOILER] [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
بازیها و پلتفرمهای آنلاین
Guild Wars 2 [پست اول حتما خوانده شود]
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft