کشتن مارو تا این مصاحبه بیاد بیرون
مصاحبه پاول جفری با کریس اسپید رئیس sector 3 منتشر شد.
یک خلاصهای از بخشهای مهم مصاحبه میذارم.
لایسنس رسمی WEC تکذیب شد
اون توییت از کاتالیست اشتباه شده بود
کریس گفتش که توی لمان 2016 داشتن سر لایسنس رسمی با FIA مذاکره میکردن. به 2دلیل موقع ریلیز نمیتونن از این لایسنس استفاده کنن. یکی اینکه FIA اجازش رو نمیداد دوما هم اینکه الان WEC توی بخش E-Sports دست فورزاست.
تایید شده که بازی simcade خواهد بود دقیقا به خاطر همون دلیلی که pCARS سیمکیده. پیرو همین تایید شده که بعد ریلیز RE3 ،GTR3 رو وارد آنریل 4 میکنن و هر تکنولوژیای که توی GTR3 استفاده میشه از قبیل آب و هوا و چرخه شب و روز و گرافیک و ... رو وارد R3E میکنن. گفتن وقتی که GTR3 ریلیز شد اگه ملت باهاش حال کنن و طرفدار جذب کنه و فروش خوبی بکنه R3E رو هم واسه کنسولها پورت میکنن. خب چه کاریه از همون اول R3E رو واسه کنسولها پورت کنین فیزیکش هم بالاتره فوقش تفاوتشون قراره کریر باشه؟
خب بیاین ماشینها و پیستهایی که برای GTR3 مدلینگ میکنین رو بذارین تو R3E و کریری هم که داره واسه GTR3 طراحی میشه رو وارد R3E کنین. فلسفه این سیاست رو متوجه نمیشم
از همون اوایل 2016 گفته بودن که بازی بخش آفلاین داره. نسخههای قبل آنلاین محور بودن. توی این مصاحبه رسما بخش کریر تایید شده و کریس یک توضیحاتی داده. سیستم کریر بازی قراره مثل pCARS و F1 باشه قرارداد میبندی و فصل به فصل مسابقه میدی. ولی مثل F1 و pCARS دستت رو باز نمیذاره که از همون اول بسمالله بپری تو فرای و مرسدس
مثلا گفته اوایل از کلاسهای پایین شروع میکنی بعدش میای میشینی توی ماشینهای LMP1 و GT3/GTE. خیلی هم تاکید داشتن که کریر بازی قراره خیلی قوی باشه
ولی چرا گفته LMP1 و GTE
؟ یعنی لابد میخوان لایسنس ماشیناشون رو از خود کمپانی برندها بگیرن؟
کریس گفته بازی شامل یک کلاس نمیشه و کلاسهای مختلف توی بازی هستش. فعلا GT3 و GT4 تایید شدن ولی اون جمله که گفته نمیتونین بپرین توی LMP1 و GT3/GTE یک منظور خاصی رو میخواد منتقل کنه.
دارن برای گرفتن لایسنس Ginetta, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini etc و ... مذاکره میکنن و گفتن خوب پیش میره. توی مصاحبه اشاره شد که استودیو روی هدفش که قراره بازی کلاسهای مختلفی داشته باشه خیلی پافشاری میکنه و حتی اگه ناشر هم بهشون اصرار کنه که فقط بچسبین به گرفتن لایسنس WEC باهاشون کات میکنن
یعنی 2طرف تعطیلن
ولی توی مصاحبه گفتن که روی گرفتن لایسنس رسمی WEC کار میکنیم و هروقت گرفتیمش با DLC در اختیار پلیرها قرار میدن.
GTR3 یک عنوان مستقل خواهد بود با هدفهای بلندپروازانه که میخوان ملت رو جذب motorsport کنن مثلا با داشتن قابلیت کراس پلتفرم که گفتن خیلی بهش نزدیکن! بابا بیخیال این دیگه high هستش لایسنس WEC رو بهشون نمیدن بعد انتظار دارن سونی و مایکروسافت بیان اجازه کراس پلتفرم رو بهشون بدن؟
گفتن که پروسه توسعه بازی روی PC تکمیل شده و الان دارن روی کنسولها توسعش میدن. الان روی PS4 قابل اجرا و بازی کردنه ولی توسعه تکمیل نشده و اگه اشتباه نکنم مسائل گرافیکی و از این قبیل مشکل دارن و پروسه پیاده سازی فیزیک و صداگذاری تکمیل شده
بازی توی گیمزکام پشت درهای بسته برای شریکان تجاریشون به نمایش دراومد و به عموم نشون ندادن عیناً بخاطر همون دلیلی که نمایش سایبرپانک پشت درهای بسته بود (cyberGTR: 2077
). خب اینا که میگن مراحل توسعه برای PC تکمیل شده راحت از نسخه PC میتونین نمایشی نشون بدن ما که نسخه کنسولی نخواستیم
کریس تایید کرده که استودیو Simbin فعلا فقط 30نفر داره. خبر اومده بود سازندههای درایوکلاب که از کدمسترز اخراج شده بودن یک عدشون به همین simbin و عدهای دیگر هم به اسلایتیمد ملحق شدن و امروز هم خبرش اومد که خود کارگردان DC یعنی Paul Rustchynsky هم به اسلایتی مد پیوسته. خب پس با این خبر مطمئن شدم که اعضای اصلی سازنده DC به SMS ملحق شدن و دارن روی پروژه بعدی استودیو کار میکنن که کارگردانیش هم به عهده همین Paul Rustchynsky هستش و فقط عده کمیشون وارد simbin شدن.
گفتن خبرهای بیشتر و نمایش و معرفی توی کریسمس انجام میشه و تا اون موقع یک اسکرینشات از یک ترک جدید میدن. به نظر من که اینم خالیبندیه وگرنه همین امروز هم قرار بود 2تا اسکرینشات جدید نشون بدن
لینک مصاحبه کامل:
Exclusive: GTR3 Interview
من که خیلی ناامید شدم به نظر من با همین فرمون پیش بره حداقلش توی زمینه فروش حتی نمیتونه با بقیه عناوین Simcade/Arcade از قبیل pCARS و IPبعدی SMS رقابت کنه چه برسه به اینکه بخواد رقیبی برای ACC باشه.