GRIN رسماً تعطیل شد!

Mamad Ripper

کاربر سایت
سلام
1 سال پیش سال پربار و پر ترافیکی برای شرکت سوئدی GRIN بود.این شرکت در آگوست گذشته نسخه ی دوباره سازی شده ی Bionic Commando که در گذشته برای NES عرضه شده بود را به بازار PS3 ، XBOX 360 و PC فرستاد.در همین پریود 12 ماهه GRIN ساخت Wanted:Weapon Of Fate ، Terminator:Salvation و نسخه ی سه بعدی Bionic Commando را هم در دستور کار خود قرار داده بود.

grinlogo.jpg


متاسفانه تقریباً تمام عنوان های ذکر شده از سوی منتقدان و خریداران با عکس العمل های سطحی روبرو شدند که همین عکس العمل ها آخرین در نوع خود برای این کمپانی خواهند بود!
3 روز پیش مدیران این شرکت از اخراج های گسترده خبر دادند و دیروز سایت رسمی این شرکت خبر تعطیل شدن آن را تایید کرد.
گریزی از بیانیه ی رسمی شرکت در سایت که توسط بنیان گذاران آن آقایان Bo Andersson و Ulf Andersson نوشته شده بود:
با نهایت تاسف میبایست تایید کنیم که درهای GRIN در حال بسته شدن است،دلایل زیادی موجب این امر شده اند مثل ناشران زیادی که پرداخت حق الزحمه را بارها به تعویق انداختند و باعث کاهش نقدینگی تحمل ناپذیری شدند،پس از 12 سال کار طاقت فرسا و پیشرفت همه ی کارمندان مونث و مذکر،این استودیو دیگر قادر به ادامه دادن نیست.
در متن بیانیه صریحاً اعلام نشده که کدام شرکت های ناشر در پرداخت دست مزد کارکنان به GRIN تاخیر ایجاد کرده اند ولی چیزی که مسلم و مشخص است اینکه این استودیو در یکسال گذشته با Capcom ، Equity Games ، Evolved Games و Warner Bros. Interactive Entertainment قرار داد بسته بود.
GRIN در تودیع خود مشخص نکرد که روی چه پروژه ی معرفی نشده ای در حال کار بوده و فقط به کنسل شدن آن اشاره شد.در سال های آغازین دهه ی فعلی این شرکت روی بازی به نام Vultures کار می کرد که در سبک جنگ های گلادیتوری و اساطیری بود که بعداً اعلام شد این عنوان کنسل شده این شرکت همچنین روی پورت PC بازی Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter و قسمت بعدی آن با همکاری Ubisoft کار کرده است.
هرچند که GRIN تعطیل شد ولی تعدادی از اعضای آن در حال حاضر در یک اجتماع و مشارکت جدید به سختی در حال کارکردن هستند!
برنامه نویس ارشد Terminator:Salvation آقای Peter Bjorklund با همکاری نزدیک به 24 نفر از تیم تولید در شهر گوتبرگ (سوئد) یک استودیو جدید به نام Outbreak Studios تشکیل داده اند.این استودیو تازه تاسیس هنوز هیچ پروژه ای را معرفی نکرده است ولی وب سایت رسمی آن تاکید فراوانی بر عرضه ی محصولات به صورت دیجیتالی دارد.
در پایان بخشی از متن وب سایت:
ماموریت ما ساخت بازی برای(XBOX 360(XBLA و(PS3(PlayStation Network و Games For Windows Live و نهایتاً PSP GO و iPhone میباشد ما همچنین امکانات آنلاین برای عناوین AAA قدیمی و جدید عرضه خواهیم کرد.

 
برعکس غیر از بایونیک کاناندو ری آرمد هیچ کار جالب دیگه ای ارائه نکرد و از همون زمان انتشار Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter روی اعصاب بود چرا که هر دو پورت این شرکت فوق العاده افتضاح بود و هیچ گونه شباهتی با نسخه کنسولی نداشت.گرچه بازی از سوم شخص به اول شخص رفته بود ولی گرافیک بازی به شدت افت کرده بود و کلا بازی پر نقص و باگ بود
 
خدا بيامرزدشون:biggrin1:
ولي با اين دو سه تا بازي آخر،حسابي گند زدن.
كلا الان كمتر شركتي ميتونه بعد از 3تا شكست پشت سر هم اونم تو اين فاصله زماني كم و توي اين بحران دووم بياره.;)
 
آخرین ویرایش:
اون دوتا بازی هم که با نام بایونیک کوماندو ساختن ، فقط فقط به خاطر اسم کپکام که روش بود اسم در کرد . کشور سوئد یه سازنده دیگر هم به نام Starbreez داره . اینا باید میرفتن بازی سازی را از اونا یاد میگرفتن .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or