Great Ace Attorney Chronicles

Great Ace Attorney Chronicles​


ناشر: Capcom
سازنده: Capcom
سبک: Adventure - Point & Click
تاریخ عرضه: 27 جولای 2021
پلتفرم ها: PC, Switch, PS4
ریمستر دو عنوان Great Ace Attorney که در سال های 2015 و 2017 به صورت انحصاری روی 3DS و تنها در ژاپن عرضه شده بود که به زودی روی پلتفرم های نسل هشتمی عرضه خواهند شد.


خلاصه داستان

داستان بازی تو ژاپن قرن 19 شروع میشه، دورانی که مرز سرزمین خورشید تابان بعد از ده ها و صده ها بالاخره به دنیا باز میشه و همراه باهاش جهش های مختلفی تو ساختار امپراطوری ژاپن چه از نظر تکنولوژی، چه از نظر معماری رخ میده. البته که سیستم حقوقی ژاپن هم دچار تغییرات میشه. شخصیت اصلی داستان، ریونوسکه ناروهودو (Ryunosuke Naruhodo) پدر جد شخصیت اصلی سری بازی های اصلی (Phoenix Wright - فنیکس رایت) ـه که طی وقایع بازی اول، دانشجوی رشته علوم تحقیقاتی تو دانشگاه ملی یومه است. به علت وقایع مختلف، مسیر ریونوسکه جوان به امپراطوری بریتانیای کبیر ختم شده تا وی بتواند مسیر خود را برای تبدیل شدن به یک وکیل مدافع عدالت خواه پیدا کند. هر چند همه چیز به سادگی پیش نخواهد رفت...

new_img01.png
ویژگی های این نسخه
  • بازی حاوی هر دو نسخه Great Ace Attorney: Adventures و Great Ace Attorney 2: Resolve می شود.​
  • مدل ها، تکسچرها و موارد دیگر از نسخه 3DS ریمستر شده و کیفیت بیشتری دارند​
  • بازی Dual Audio بوده و از هر دو زبان انگلیسی و ژاپنی پشتیبانی می کند و قابلیت تغییر بین آن ها وجود دارد (هر چند کلا بازی اون قدره دیالوگ ضبط شده نداره)​
  • حالت Story Mode: که به صورت اتوماتیک داستان رو می بره جلو و بخش های گیم پلی ـی نظیر تحقیقات و بحث کردن توی دادگاه رو خود به خود برای بازیکن حل می کنه. این مود برای کساییه که به جای بازی کردن میخوان صرفا از داستان بازی لذت ببرند.​
  • مینی اپیزودهای Escapades: ده تا مینی اپیزود جدید که حالت Slice of Life داشته و زندگی روزمره شخصیت های بازی رو خارج از جریان پرونده های جنایی نشون میده. این مینی اپیزودها توسط نویسنده خود سری، شو تاکومی نوشته و کارگردانی شدند.​
  • Special Exhibitions: گالری بازی که پر از آرت ورک های رسمی، موسیقی و کانپست آرت های بازی است. در صورت پیش خرید بازی یا خرید DLC، می توانید کانسپت آرت ها و موسیقی های دیگری که در بازی اصلی مورد استفاده قرار نگرفته اند را نیز در این بخش آزاد کنید.​
  • Tailor: بخش کاستوم های بازی که در آن می توانید لباس و ظاهر شخصیت های اصلی بازی را درون بازی تغییر دهید. (نکته: بخش Tailor فقط ظاهر شخصیت ها را در نسخه دوم بازی تغییر می دهد و در برخی صحنه ها نیز ممکن است اعمال نشود)​
  • Moving Pictures: بخش ویدیوهای بازی که جدا از کات سین ها و موارد فرعی، ویدیوهای مناسبتی سری که قبلا ترجمه نشده بودند در آن قرار دارد.​




اسکرین شات ها


reasoning-img03_gl.jpg reasoning-img01_gl.jpg court-img01_gl.jpg court-img03_gl.jpg court-img02_gl.jpg court-img04_gl.jpg


تریلرها

تریلر معرفی:


تریلر E3

 
آخرین ویرایش:

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
805
نام
پویا
نمیدونم به جز @Z-fan کسی بازی رو استارت زده یا نه ولی یه پرونده ازش رفتم و به شدت چسبید :D
من راستش به خاطر میم هاش رفتم ولی چیزی که به دست آوردم خیلی بیشتر از اون بود. داستان پرونده ی اول جالب بود... پلات تویست خاصی نداشت ولی به شدت فان بود و اواخر هر پارت حسابی نفسگیر میشد و ضایع شدن آئوچی حسابی چسبید :> ... البته یه مشکلی داشتم این بود که وقتی از دادگاه میان بیرون دیگه داستانش جذابیتی برام نداره که امیدوارم اون اوکی بشه برام :-"
انیمیشن شخصیت ها هم خیلی نرم و عالیه و به عنوان یه کار انیمه ای کاملا حس و حال خوبی داره فقط دوست داشتم دیالوگ ها صداگذاری شده باشن که خب متاسفانه نشد
حالا قراره برم سراغ بخش ها و پرونده های بعدی امیدوارم اونا هم جذاب باشن
 
  • Like
Reactions: Z-fan

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
نمیدونم به جز @Z-fan کسی بازی رو استارت زده یا نه ولی یه پرونده ازش رفتم و به شدت چسبید :D
من راستش به خاطر میم هاش رفتم ولی چیزی که به دست آوردم خیلی بیشتر از اون بود. داستان پرونده ی اول جالب بود... پلات تویست خاصی نداشت ولی به شدت فان بود و اواخر هر پارت حسابی نفسگیر میشد و ضایع شدن آئوچی حسابی چسبید :> ... البته یه مشکلی داشتم این بود که وقتی از دادگاه میان بیرون دیگه داستانش جذابیتی برام نداره که امیدوارم اون اوکی بشه برام :-"
انیمیشن شخصیت ها هم خیلی نرم و عالیه و به عنوان یه کار انیمه ای کاملا حس و حال خوبی داره فقط دوست داشتم دیالوگ ها صداگذاری شده باشن که خب متاسفانه نشد
حالا قراره برم سراغ بخش ها و پرونده های بعدی امیدوارم اونا هم جذاب باشن

آره این که صداگذاری نداره از یه طرف بده، از یه جنبه هایی هم به نظرم در کل جالبه... (کات سین های انیمه ای همشون صداگذاری دارن البته)

من الان چپتر 3 هم تموم کردم

چپتر دوم که هیچی
بخوام صحبت کنم زیاد اسپویل داره

ولی کلا این سیستم تحقیقات اش خیلی بهتر از نسخه های قبلی شده. کلا Move کردن خیلی واضح تره که کجا و چرا داری میری، اون سیستم Deduction والای کارآگاه ها شولمز هم با این که عملا ساده بود ولی کانسپت عالی ای داشت. امیدوارم چپترهای جلوتر بیشتر باهاش ور برن. چون کلا نوع کارگردانی این صحنه ها رو خیلی می پسندم :x

Untitmnbvcled.png

خود میستری این چپتر هم با این که خیلی چیز خاصی نبود، ولی جوری که جمع شد داستان واقعا عالی بود. یه حس BitterSweet خیلی عمیق و قشنگی داشت
و این سوساتو تیک داون ها خیلی خوبن :))

ولی چپتر سوم
اصولا حداقل با این سه تا AA ـی که من قبل این بازی زدم و چیزایی که میدونم و شنیدم، اصولا چپتر سوم بازی ضعیف ترین چپتر هر Ace Attorney ـه. چون هم برخلاف دو چپتر اول طولانی ـه هم میستری شون برخلاف دو چپتر نهایی قوی نیست، و بدترین مورد هر دو طرف رو داره. سر همین خیلی خسته کننده میشن. (البته تو سه گانه اول که حتی داستاناشون هم چرته، اون آرمسترانگ لعنتی رو من میخواستم تو Trials & Tribulations فقط خفه کنم که دیگه حرف نزنه B-(

ولی چپتر سوم این بازی؟؟
الله الله
عجب چیزی بود.
اتفاقا چندان هم طولانی نبود (با استانداردهای AA البته 8-|) ولی خود جریان دادگاه، جوری که اصن می افتی رو پرونده و علی الخصوص نتیجه نهایی و اون کلیف هنگر اش؟
محشر!!

بعد چقدر اون بارون ون زیک آدم مخوفیه. یخورده اون وایب "من Edgy ام بنابراین هیچ رقمه شکست نمیخورم" رو داره، ولی تو جریان دادگاه خیلی کلا رفتار خفن و مخوفی داره. یه بند هم به هیکل ژاپن و قانون بریتانیا و قیافه هیئت جوری و شاهدها و خلاصه به همه چی یه تیکه و طعنه ای میزنه :D


Uwntitled.png


گفتم هیئت جوری. مکانیک بازی واسه هم نظر کردن هیئت جوری با خودت رو واقعا دوست داشتم. منطق واقعا باحالی داشت و شاید آن چنان عقلانی نباشه این حرکت تو مقیاس کامل ولی واسه چیزی که بشه با گیم پلی هم ازش مکانیک ساخت ایده خیلی خوبیه که اول خود نظرات هیئت جوری رو علیه هم بندازی بعد رای شون رو عوض کنی.
دیالوگ نویسی هم مثل همیشه عالی
یه چیز دیگه هم که تو این پرونده جالب بود (و یه نمه اش تو چپتر یک و دو هم بود) این سیستم بررسی خود مدارک بود. خیلی دقیق تر شده. بعد همیشه هم ارزش داره قبل از این که کار به مطرح کردنشون برسه، خودت چک کنی ببینی جزئیات شون چجوریه
علی الخصوص و علی الخصوص تو این پرونده که خیلی خاص می کنه اگه با دقت چک کنی

و در نهایت هم چقدر این تم سوساتو خوبه. یه حس ماجراجویی، غم و کلا پیروزی بعد از حل یه مخاطره و میستری رو داره. عالیه. :x
اصن هر بار آخرای چپتر پخش میشه یه لبخند رو لب من این جوری نقش می بنده خود به خود
View attachment 20 - Mikotoba Susato- Blooming Flower In The New World (Dai Gyakuten Saiban Soundtrack).mp4
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
Untipretled.png


همین دو ساعت پیش اولین بازی از این دوگانه رو تموم کردم
و هیچی نمیتونم بگم جز این که...
WOW

دو ساعت و خورده ای گذشته (که قبلشم یه بخشیش Epilogue خود بازی بود) ولی هنوزم آدرنالینی که آخر دادگاه چپتر پنجم تو مغزم پخش شده هنوزم اثرش هست
و همینشه که کلا برام این سری رو خاص می کنه
شاید میستری هاش اون قدره پیچیده و مغزافکن نباشن. شاید همه کاراکترها و جوک های نشینن کامل.
ولی اون حس وصل کردن همه نقاط، له کردن مباحثه طرف روبروت و دیدن آشقته شدن و به هم ریختن شون بعد از این که رسوا شون می کنی واقعا... واقعا تکرار نشدنیه تو بازی های دیگه.

چپتر چهارم، یه پرونده نسبتا عادیه.
هر چند فهمیدن این که دقیقا چیه یکم سخته ولی همه قطعات پازل رو همون قبل دادگاه هم میتونید کنار هم بچینید.
یه چند تا سورپرایز باحال داره این چپتر. مخصوصا تو بخش پرسش از جوری که عمق بیشتر این بخش و راه هایی که میشه از هر کدوم از جوری ها حرف کشید بیرون و نظرشون رو عوض کرد رو نشون میده

ولی بهترین بخش این چپتر با اختلاف خود سوسکی ناتسومه است. این بشر خیلی خنده است :))
هی اون جوری که دستاش میلرزه و شروع می کنه پرت و پلا گفتن.
یه تیکه میگه از بس ترسیدم هر چی این آدمای Sctoland Yard گفتن رو من فقط جواب دادم "آره" بعد یهو دیدم پشت میله های زندانم :))

بارون ون زیک عوضش...
اوه مای گاد... یه نیرو و Force عجیبیه این بشر
قشنگ میای نیم ساعت مدرک می چینی و حرفا رو می چسبونی به هم که جریان دادگاه رو عوض کنی و رای بی گناهی رو بگیری. یهو پا رو میندازه رو میز و قشنگ یه معذرت خواهی از قاضی می کنه و کل ادلّه ات رو به فحش می کشه و لهش می کنه. سر همین وقتی لهش می کنی نافررررم حال میده
Un87654titled.png
پسر این کازویا نوری و طراحی شخصیت هاش عالی اند ها... عالی :x
همین رولی و بیت. مدل کاملشون رو دیدم من تازه فهمیدم اینا شال گردن هاشون یکیه و به هم وصله و کلا رولی داره عملا بیت رو با خودشم می کشونه این ور و اون ور
خیلی خوبه :))

ولی از چپتر چهارم بگذریم
هیچ چیزی تو عالم ویدیو گیم بهتر از چپتر آخر هر بازی از Ace Attorney نداریم :>
یه غول دیگه ای اند.

میتسری این چپتر خدایی پیچیده نیست. قشنگ وقتی روزنامه رو میگیرید دستتون تقریبا روشن میشه قضیه براتون
هر چند حقیقتا انگیزه قاتل واقعا برام سورپرایز خفنی بود.
ولی هیچ کدوم اینا مهم نیست

داستان و تم اش، جوری که همه نقاط داستانی به هم وصل میشن و جریان دادگاه جلو میره و ضربه نهایی ای که ریونوسکه میزنه تا وا بدن قضیه رو
واقعا 10 از 10 ـه
بهتر از همه هم موسیقی متن. قشنگ میکوبه ول نمی کنه. نمیدونم قاعده گیم اواردز واسه این مدل کالکشن ها چجوریه ولی اگه تو بخش بهترین موسیقی نامزد نشه امسال این بازی من خیلی ناراحت میشم.

یعنی جایی که آخرین مدرک تون (که Music Box باشه) رو میدید تا دو تا دیسک با هم پخش شن
شُر شُر عرق ریختن گرگسون و پایین اومدنش از خر شیطون که قبول کنه با گریدون مبادله اطلاعات کرده محشره.
خیلی خوب کارگردانی شده بود اون تیکه.
قشنگ بدبخت منگنه شد و مجبور شد وا بده
بریک داون گیردون بعدش عااالی بود :))
مخصوصا این که کلا تو این بازی اون قدره از این بریک داون های حماسی مثل نسخه های قبل نداشتیم. اکثرا قاتل ها و گناهکارا، اون قدره هم گناهکار نبودن. (به استثناء مک گیلدد که عنتر شروع کرد خندیدن ته کیس خودش... اونم تو نوع خودش یکی از خفن ترین سکانس های بازی بود به نظرم... قشنگ حس شکست بهت منتقل می شد)


1629399363610.png
Nash و Ringo هم خیلی خنده بودن :)) عینهو پت و مت ...
اسم شون هم مثل قیافه شون ترجمه ژاپنی سیب و گلابی اند


=====

روی هم اگه نسخه دوم بازی قراره بهتر باشه، فکر کنم میتونم راحت بگم به گوتی امسال من یکی تقریبا مشخصه. فقط باید یه 40 ساعت دیگه بذارم پای بازی دوم تا رسمی شه :D
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
اوه راستی یه چیز باحالی فهمیدم
یخورده اسپویل داره

ولی تو چپتر 5 اون جا باید عکس ها رو تو استروسکوپ بذاری انگار تو نسخه اصلی کامل از قابلیت سه بعدی 3DS استفاده می کرده.
اصن دقت نکرده بودم من. می گفتم چرا همچین چیزی این جوری تو بازیه ها.
ولی در کل باحال بود
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,248
نام
امیر حسین
سوال:-"

خو این بازی کلا چجوریه؟
تو دادگاه گند بزنی میبازی و میری پرونده بعد؟ یا میبازی و از اول میاد؟
یا اصلا باخت تو کارش نیست؟ :)) :-"
 
  • Like
Reactions: Z-fan

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
سوال:-"

خو این بازی کلا چجوریه؟
تو دادگاه گند بزنی میبازی و میری پرونده بعد؟ یا میبازی و از اول میاد؟
یا اصلا باخت تو کارش نیست؟ :)) :-"

عملا این جوریه که تو دادگاه 5 تا جون داری
زیاد حدس اشتباه بزنی، یهو قاضی میگه دیگه زیادی خیطی بالا دادی جناب وکیل :D موکل شما درجا گناهکاره :D
و بعد باید از سیو قبلی ات بیای

از اون جا هر جای بازی میشه سیو کرد، عملا بازی باخت تو کارش نیست :D
ولی به کرات حدس اشتباه میزنی، خیط شدن فنیکس/ناروهودو رو میبینی
یه لود می کنی سیوت رو و یکم بیشتر فکر می کنی

این خیط شدن شخصیت اصلی خیلی خوبه همیشه. یعنی اشتباه می کنه، امکان نداره از هشت طرف قهوه ایش نکنن :))

=================================

سراغ بازی دوم رفتیم
و دو چپتر اول رو تموم کردیم

EzhxV9JVUAE-TC1.jpeg

نکته اولی که خیلی واضحه اینه که کات سین انیمه های بازی دوم خیییییلی کمتره
تا جایی که تونستن با همون مدل های سه بعدی و انیماتورهای خود تیم یه جورایی سر و تهش رو هم آوردن
دلیلش که معلوم نیست، ولی حدس من اینه که فروش بازی اول تو 2015 که بار اول تو ژاپن رو 3DS وقتی به هدفش کامل نمیرسه، اینا برا دنباله بازی سعی می کنن از هر چی خرج اضافه است تو بازی بزنن

این تو خیلی بخش های دیگه هم نمود داره
کلا شو تاکومی استاد re-use کردن شخصیت ها و ریسورس هاس تا پروسه ساخت بازی هاش رو عین چی کوتاه کنه. نکته ای که باعث میشه استادش کنه اینه که این قضیه همیشه باعث میشه بازی هاش بهتر شن :D لعنتی هر دفعه که این بشر به شخصیت ها و پلات ترد های قدیمی تر دست میزنه هی عمیق تر و خفن تر میشن
دو چپتر اول بازی عملا همینن و یه جورایی ادامه و پیشروی طبیعی دو تا پرونده از بازی اول اند.
میگم طبیعی ولی حدس این که چجوری قرار بود قصه پیش بره واقعا سخته و منم نمیتونم این جا وارد وادی اسپویلر شم... ولی فقط برای نمونه

من عمرا حدس نمیزدم جزایل بریتز تو بازی دوم درجا همون اول بمیره.
بازی اول خیلی خوشگل این شخصیت رو پر و بال میده که مطمئن شیم قراره ببینیم و این بشر نمیتونه از دست قانون در بره

یهو بوووم همون چپتر اول Gone
ولی دلیل و انگیزه اش به شخصه خیییلی خوب و منطقی بود و اصن جوری نبود که بگی واسه Shock Factor فقط این اتفاق افتاده. پلات ترد پشتش و حتی تا جزئیات ریزی که چجوری که دوباره ساساکی قاطی قضیه شده خیلی تمیز بودن.

و پلات توییست آخرش... دمن. قاضی کبیر خودش فن جوجوتسو زد رو جورنالیسم بدبخت :))
Ace Attorney Fighting Game When?

Untitlevczd.png

البته گفتم اولین چیزی که تو بازی دوم معلومه کمبود کات سین هاست
دومین چیزی که درجا معلوم میشه اینه که شو تاکومی و بقیه تیم به محض این که مطمئن شدن تو بازی اول ستینگ و شخصیت ها رو جا انداختن اصن عقب نکشیدن که باهاشون تا حد ممکن بازی کنن >:) >:)
پرونده های بازی دوم واقعا چندبرابر پیچیده تر از بازی اول اند
با این حال به طرز خیلی عجیبی چپترهاش سریعتر پیش میرن و روند پیشروی بازی سریعتره
که خییییلی خوبش می کنه

جفت پرونده ها با این که یه سری چیزها رو میشه حدس زد، اصولا تصویر کامل رو وقتی از کل قضیه می گیرید که خود بازی دیگه عملا سرنخ های کلیدی شو رو کنه.
تو بازی اول این جوری نیست، اصولا از همون اول معلومه چی بوده، تلاش شما فقط برای اثبات قضیه است (که اصل قضیه تو هر دو بازی هم همینه. این اثباته خیلی حال میده :D) ولی تو بازی دوم، حداقل دو چپتر اول که همه چیز چند لایه پیچیده تره و واقعا دقت بیشتری میخواد.

پرونده دوم به خصوص عجیــــــــــــــب پرونده خاصی بود. از همون اولش که عین Saw 1 شمسپیر از میزش بلند میشه شروع می کنه تئاتر خوندن تا آخرش که رسما از میزان کش مکش پشت پرونده پشمای آدم میریزه

خلاصه که we're on a Hot Ride >:)
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
1631214736706.png


قریب به هفتاد ساعت طول کشید... ولی عین هفتاد ساعتش چسبید...
بالاخره Great Ace Attorney Chronicles رو تموم کردم و واقعا در حد مورد انتظارترین بازی امسالم انتظاراتم رو برآورده کرد
9.5/10

کیس پایانی بازی دوم این کالکشن واقعا یکی خفن ترین چیزهاییه میشه تجربه کرد
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
از دیشب تا حالا ذهنم بیشتر از هر چیزی درگیر موسیقی متن لعنتی این بازیه

چطوری کیتاگاوا این قدر خوبه :D



حالا من هر سال این شاهکارها رو گوش میدم، ولی اون جف کیلی لعنتی Bland ترین بازی های ممکن رو می کنه تو پاچه بخش Best Music مراسم اش ~X(

این بازی این قدر OST اش خوفه که جزو معدود بازی هاییه که نه اسم آهنگ بلکه خود آهنگ Spoiler Alert داره لعنتی :D
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر