Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI

IMG_20260618_164828_999.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)

پیشخرید بازی از ۲۵ ژوئن ۲۰۲۶ (۴ تیر ۱۴۰۵) شروع خواهد شد.

تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

fN8ee7Dw_o.png

باکس آرت بازی:

طبق توصیفی که راکستارگیمز در وبسایت اصلی خودش و صفحه PSN و Xlive در مورد GTA VI بیان کرده آنها در یک جمله گفته اند:

"Experience the biggest, most immersive evolution of the Grand Theft Auto series."

راکستارگیمز:
با عنوان GTA VI «بزرگ‌ترین و غوطه‌ورکننده‌ترین تکامل سری Grand Theft Auto را تجربه کنید.»

این متن دقیقاً تگ‌لاین رسمی راکستار است که ابتدا در تریلر ۱ (دسامبر ۲۰۲۳) استفاده شد و حالا در صفحه PSN برای wishlist بازی GTA VI قرار گرفته.
این دیسکریپشن، تگ‌لاین اصلی و کلیدی راکستار برای GTA VI هست که نشون‌دهنده بزرگ‌ترین جهش کیفی و مقیاسی در تاریخ سری GTA هست.
بدین ترتیب GTA 6 نه تنها بزرگ‌ترین (از نظر اندازه جهان، محتوا و طول عمر) بلکه غوطه‌ورکننده‌ترین، واقعی‌ترین، زنده‌ترین و درگیرکننده‌ترین نسخه از سری GTA خواهد بود.

راکستار با این توصیف، وعده می‌ده که GTA 6 تکامل نهایی موتور RAGE (موتور گرافیکی خودشون) رو نشون می‌ده، با تمرکز روی جهان باز عظیم و زنده که مثل RDR2 عمل می‌کنه، اما مدرن‌تر و بزرگ‌تر.

این ویژگی‌ها بر اساس تریلرها (۱ و ۲)، اسکرین‌شات‌های رسمی (۷۰ تا در سایت راکستار)، و تأییدهای رسمی توجیه می‌شوند.


خلاصه ویژگی‌های کلیدی که این توصیف :


"Biggest" (بزرگ‌ترین):

- نقشه:
ایالت Leonida (الهام‌گرفته از فلوریدا)

شامل :
Vice City (میامی نئونی و ساحلی)
Leonida Keys (جزایر مثل Key West)
Grassrivers (باتلاق‌ها و رودخونه‌ها)
Port Gellhorn (بندر متروکه)
Ambrosia (شهر و منطقه صنعتی)
Mount Kalaga (کوهستانی و جنگلی)

تخمین‌ها: ۲ تا ۳ برابر بزرگ‌تر از GTA V (حدود ۱۰۰-۱۵۰ کیلومتر مربع، در مقابل ۷۵ کیلومتر GTA V).

نقشه از اول باز و شامل ۷۹۹ مکان قابل ورود مثل خونه‌ها، فروشگاه‌ها و ساختمان‌ها و غیره خواهد بود.


- محتوا:
مأموریت‌های متنوع (سرقت بانک، قاچاق مواد، صنعت موسیقی و...)
جهان پر از اونت های تصادفی (مثل وایرال ویدیو ها در شبکه‌های اجتماعی داخل بازی شبیه TikTok و GTA Online عظیم‌تر از همیشه (با آپدیت‌های سالانه طولانی) خواهد بود.
طول کمپین داستانی طبق شایعات:
۵۰+ ساعت اصلی + صدها ساعت ساید میشن.


"Most Immersive" (غوطه‌ورکننده‌ترین):
جهان زنده و واقعی:


- گرافیک و تکنولوژی:
ضبط‌شده کاملاً در بازی روی PS5 معمولی (نه Pro)، با Ray Traced Global Illumination و Ray Traced Reflections و سایه‌های دقیق، فیزیک مو/پوست/لباس فوق‌العاده، فیزیک آب/شناورسازی واقعی و جمعیت صدها نفری NPC و صدها ویژگی گرافیکی دیگر میباشد.
جزئیات ریز:
کثیفی روی پوست، نورپردازی نئون شبانه، و آب‌وهوای دینامیک و خیلی چیزای دیگه.


- AI و جهان زنده:

NPCها زندگی روتین روزانه دارن (کار، تفریح، بحث، وایرال شدن)، تعاملات باهمدیگه و تعاملات با پلیر مثل واکنش به لباس و عملکرد بازیکن ، پلیس هوشمند ، و شبکه‌های اجتماعی داخل بازی مثل فیلم‌برداری و آپلود ویدیوها و صدها ویژگی دیگر.
رانندگی/شلیک/شنا ، المان های RPG (ارتقا شخصیت)، و فعالیت‌های آزاد مثل ماهیگیری، شکار، ساخت موسیقی و صدها فعالیت دیگر..



- داستان و شخصیت‌ها

دو پروتاگونیست:
Lucia Caminos (اولین lead زن، الهام‌گرفته از Bonnie، مبارز و تازه‌کار که در زندان است)
Jason Duval (مثل Clyde، سرباز سابق و قاچاقچی).

داستان:
سرقت ساده‌ای که به توطئه جنایی علیه این دو نفر تبدیل می‌شه.

شخصیت‌های فرعی:
Bryan Heder : سلطان قاچاق و کارفرمای جیسون
Cal Hampton : دوست و یار همیشگی جیسون
Raul Batista : سارق حرفه ای بانک
Boobie Ike : امپراتور املاک/استریپ‌کلاب
Dre'Quan : تهیه‌کننده موسیقی
Real Dimez : رپرهای وایرال
و غیره.

- گیم‌پلی:

آن چیزی که در تریلر دوم دیدیم به تایید رسمی خود راکستار مخلوطی از کات سین و گیمپلی واقعی در تریلر ۲ بصورت ۵۰-۵۰ بود.

تاریخ انتشار: ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ برای PS5 و Xbox Series X|S و PC بعدا.
تأخیرها طبق اعلام رسمی راکستار برای پولیش نهایی (کیفیت بالا) بوده.
تریلر ۲ (می ۲۰۲۵) با ۴۷۵ میلیون بازدید در ۲۴ ساعت، رکورد زد و نشون داد چرا این ادعا جدیه.

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۲۶ ، راکستار کاور آرت GTA VI به همراه چندین آرت ورک دیگر منتشر کرد و همچنین راکستارگیمز اعلام کرد که پیشفروش بازی از ۲۵ ژوئن ۲۰۲۶ آغار خواهد شد.

 
آخرین ویرایش:
از این پس، GTA VI نخستین چیزی است که هنگام روشن کردن PS5 نمایش داده می‌شود

سونی برای این اتفاق، یک UI کاملاً جدید طراحی کرده است؛ اقدامی کم‌سابقه که نشان می‌دهد این شرکت چه جایگاه ویژه‌ای برای عرضه GTA VI قائل شده است.

View attachment VID_20260625_012945_906.mp4

سونی رسما مارکتینگ ولوورین رو به شخمش گرفته چسبیده به GTA :))
 
آخرین ویرایش:
سونی و راکستار دیگه زیادی داداشی شدن :D
وقتشه Agent و زنده کنن.

از این پس، GTA VI نخستین چیزی است که هنگام روشن کردن PS5 نمایش داده می‌شود

سونی برای این اتفاق، یک UI کاملاً جدید طراحی کرده است؛ اقدامی کم‌سابقه که نشان می‌دهد این شرکت چه جایگاه ویژه‌ای برای عرضه GTA VI قائل شده است.

View attachment 410892

سونی رسما مارکتینگ ولوورین رو به شخمش گرفته چسبیده به GTA :))
این IV لعنتی همینجوریش اینترنت و منفجر میکنه٬ تصور اینکه چه رکورد هایی قراره جابجا بکنه واقعن مو به تن سیخ میکنه
 
'Preserving the Value of Physical Game Ownership' — Two Game Retailers are Refusing to Sell GTA 6 Due to the Lack of a Disc
خب جنگ راکستار رسما شروع شد، یه سری از خرده‌ فروشی‌ ها اعلام کردن که نسخه فیزیکی گیم رو برای فروش نمیذارن.

علت: حمایت از مشتری‌ها به خاطر عدم وجود دیسک فیزیکی
خوانده شود: نمیتونیم گیم رو با قیمت بالاتر و یا جلوتر تو پاچه ملت کنیم

خود منم مثل بقیه به عنوان پلیر چندان خوش حال نیستم از سیاست راکستار، ولی وقتی کمک میکنه به جمع شدن یه سری داستانا مثل دلالی و یا لیک‌های زودتر از موعد چرا که نه. البته این رو به عنوان کسی دارم میگم که حقیقتا زیاد بوده تایتل‌هایی رو چند روز جلوتر از عرضه رسمی فیزیکی با قیمت بالاتر گرفتم (شوآف/فلکس نیست به قرآن :| اگه نمیگفتم باز دو نفر پیدا میشدن برگردن بگن حتما این چون خودش نداره بگیره داره حمایت میکنه از راکستار. اکثرشون هم از وحید @taker-sos فروم خودمون هم اخیرا گرفتم هر سری که جلوتر عربستان و امارات توزیع شده و سریع به دستش رسیده همون روز برداشته آورده) صرف اینکه همون اول تجربه اش کرده باشم ولی خب خودمونیم رسما پوئن خاصی نداره اون چند روز جلوتر جز صرفا یه مقدار هایپ و هیجان بیشتر.

ولی خب اینجوری گیم سر تایم به دست همه برسه، حداقل خوبی ـش اینه که طبق تجربه جنگ اعصاب کمتره! یه دفعه ملت یوتیوب و X رو باز نمیکنن ببین یه آدم رندومی برداشته لیک از گیم آپلود کرده، یا از اونورم ملت مجبور نیستن (نه فقط ایران، همه جا ولی اینور بیشتر) دو هفته صبر کنن تا یه ذره قیمت متعادل تر بشه نسخه فیزیکی رو بگیرن.

از این لحاظ برای شروع خوبه حرکتی که راکستار جسارت به خرج داده و زده. چاره‌ای نیست باید تحمل کنیم ولی نهایتا به نفع ـه وقتی retailer جماعت آدم نمیشه.

پ.ن: البته باز کل داستان با یه day one patch از سمت راکستار قابل جمع کردن بود :دی ولی خب به هر شکل
 
  • Like
Reactions: Thundersky and ps34
اولین نفر بودم که تو تاپیک بحث داونگرید مطرح کردم، قبلش تو ردیت گفتم و آنلاین نشدم کار داشتم تا الان و فکر میکردم که کلی ریپلای مخالف بخوره کامنتم ولی دیدم خیلی ها هم مثل من همچین نظری داشتن

یکسری عکس ها که گرافیک خیلی خوبی دارن بشدت وایب حالت photo mode میدن، اون عکس های که بنظر کیفیتشون پایینتره in game هستن

Photo Mode
hlkkavywuaegvrn.jpg
In Game
hlkkavawuaax1ey.jpg

درسته راک استار ثابت شده است و سره RDR2 اثر نهایی از تریلر ها خیلی بهتر بود، ولی اینجور مارکتینگ که بین تصاویر اختلاف قابل بحثی هست درست نیست
بشخصه الان دو به شک ام که برای اون گرافیک و جزییات خیلی خوب یکسری عکس ها هایپ بشم یا اینکه hype control بکنم سره عکس های که wow نیستن، چون با این حرکت راک استار سره نسخه فیزیکی، بخش آنلاین احتمالا پولی و ورژن Ultimate بنظر راک استار کمی عوض (مارموز) شده
 
اولین نفر بودم که تو تاپیک بحث داونگرید و مطرح کردم، قبلش تو ردیت گفتم و آنلاین نشدم کار داشتم تا الان و فکر میکردم که کلی ریپلای مخالف و بخوره کامنتم ولی دیدم خیلی ها هم مثل من همچین نظری داشتن

یکسری عکس ها که گرافیک خیلی خوبی دارن بشدت وایب حالت photo mode میدن، اون عکس های که بنظر کیفیتشون پایینتره in game هستن،

Photo Mode
View attachment 410907
In Game
View attachment 410908

درسته راک استار ثابت شده است و سره RDR2 اثر نهایی از تریلر ها خیلی بهتر بود، ولی اینجور مارکتینگ که بین تصاویر اختلاف قابل بحثی هست درست نیست
بشخصه الان دو به شک ام که برای اون گرافیک و جزییات خیلی خوب یکسری عکس ها هایپ بشم یا اینکه hype control بکنم سره عکس های که wow نیستن، چون با این حرکت راک استار سره نسخه فیزیکی، بخش آنلاین احتمالی پولی و ورژن Ultimate بنظر راک استار کمی عوض (مارموز) شده
دقیقا کدوم عکسها wow نیست. من که نه تنها ایرادی نمیبینم بلکه کیفیت عکسها را بهتر از اسکرین های قبلی میدونم
اسکرین های امروز صرفا با هدف معرفی فیچرهای نسخه التیمت دادن. اگرم دقت کنی هیچ نمای باز تو عکسها نیست. فوکوس روی شخصیت ها و کاستومایز ماشیناست.
والا پشمای DF که ریخته از اسکرین شاتها.
قبل تر هم گفتم همیشه کیفیت اسکرین شاتهای راکستار از بازی نهایی کمتره. اینو تو RDR2 دیدیم توی GTA V هم دیدیم. بازی هنوز ۵ ماه دیگه وقت برای پولیش داره و بهترم میشه.
صبر کن تا تریلر گیمپلی قطعا این پستت را بالا میاری میگی عجب اشتباهی کردم :D
 
دقیقا کدوم عکسها wow نیست. من که نه تنها ایرادی نمیبینم بلکه کیفیت عکسها را بهتر از اسکرین های قبلی میدونم
اسکرین های امروز صرفا با هدف معرفی فیچرهای نسخه التیمت دادن. اگرم دقت کنی هیچ نمای باز تو عکسها نیست. فوکوس روی شخصیت ها و کاستومایز ماشیناست.
والا پشمای DF که ریخته از اسکرین شاتها.
قبل تر هم گفتم همیشه کیفیت اسکرین شاتهای راکستار از بازی نهایی کمتره. اینو تو RDR2 دیدیم توی GTA V هم دیدیم. بازی هنوز ۵ ماه دیگه وقت برای پولیش داره و بهترم میشه.
صبر کن تا تریلر گیمپلی قطعا این پستت را بالا میاری میگی عجب اشتباهی کردم :D
اگه باز ادیت نمیکنی من ریپلای بزنم :D
من از همون ۵-۶ سال پیش سره قضیه ریبوت و تام هندرسون تصمیم گرفتم راجع به GTA VI باهات بحث نکنم:D هرچند از اونموقع ده بار تاحالا بحث کردم باهات:D
اگه عمری بمونه و تا 2040 نسخه پیسی ریلیز بشه هر کم و کسری خودمون با ماد جبران می‌کنیم Inshallah

ولی فکر میکنم سره لیک‌های که چندسال پیش از گیمپلی بازی در اومد تریلر فول گیم پلی نده، احتمال mixed cinematic & gameplay بیشتر میدونم
 
  • Like
Reactions: mobile1199
اگه باز ادیت نمیکنی من ریپلای بزنم :D
من از همون ۵-۶ سال پیش سره قضیه ریبوت و تام هندرسون تصمیم گرفتم راجع به GTA VI باهات بحث نکنم:D هرچند از اونموقع ده بار تاحالا بحث کردم باهات:D
اگه عمری بمونه و تا 2040 نسخه پیسی ریلیز بشه هر کم و کسری خودمون با ماد جبران می‌کنیم Inshallah

ولی فکر میکنم سره لیک‌های که چندسال پیش از گیمپلی بازی در اومد تریلر فول گیم پلی نده، احتمال mixed cinematic & gameplay بیشتر میدونم
چرا فکر میکنی این صحبت‌ها بحث و دعواست :D
دو نفر هستیم که داریم راجب بازی صحبت فنی میکنیم . اتفاقا خیلیم خوبه :D
هرکسی یه نظری داره بهرحال.
در مورد اون عکس ببین همه چیز به لایتینگ مربوطه. اولا تو خود بازی این تصاویر انقدر قراره تغییر کنند که تجربه هرکسی با یکی دیگه متفاوته علتشم به دلیل چرخه شبانه روزی داخل بازیه.
ولی همین عکسی که دادی با یه ادیت ساده کنتراست و رنگ خیلی بهتر شد.

InCollage_20260625_025901250.jpg

یه چیز دیگه هم هست زاویه نوره. تو رددد۲ با کمی تغییر زاویه نور بنظر دوتا عکس با دو گرافیک متفاوت میبینی در حالیکه هیچ تفاوتی تو گرافیک نیست صرفا زاویه نور عوض شده.

20260625_025131.jpg
 
اولین نفر بودم که تو تاپیک بحث داونگرید و مطرح کردم، قبلش تو ردیت گفتم و آنلاین نشدم کار داشتم تا الان و فکر میکردم که کلی ریپلای مخالف و بخوره کامنتم ولی دیدم خیلی ها هم مثل من همچین نظری داشتن

یکسری عکس ها که گرافیک خیلی خوبی دارن بشدت وایب حالت photo mode میدن، اون عکس های که بنظر کیفیتشون پایینتره in game هستن،

Photo Mode
View attachment 410907
In Game
View attachment 410908

درسته راک استار ثابت شده است و سره RDR2 اثر نهایی از تریلر ها خیلی بهتر بود، ولی اینجور مارکتینگ که بین تصاویر اختلاف قابل بحثی هست درست نیست
بشخصه الان دو به شک ام که برای اون گرافیک و جزییات خیلی خوب یکسری عکس ها هایپ بشم یا اینکه hype control بکنم سره عکس های که wow نیستن، چون با این حرکت راک استار سره نسخه فیزیکی، بخش آنلاین احتمالی پولی و ورژن Ultimate بنظر راک استار کمی عوض (مارموز) شده
اتفاقا جفت ـشون in game میتونن باشن، بذار توضیح بدم مشکل دقیقا کجاست.
امروز به ذهنم رسید نسل هفت تریلرهایی که از GTA V برای PS3/X360 داشتیم، با اینکه خیلی شبیه به تایتل نهایی از لحاظ رزولوشن و حتی Anti-Aliasing بودن ولی نهایتا یه جای کار میلنگید و همون زمان کلی پلیر داخل فروم gamefaqs و اینا میومدن میگفتن که چرا گیم شبیه تریلرا نیست و حالا میومدن یه سری ترفندایی مثل دستکاری sharpness و contrast از سمت خود تلویزیون غیر مستقیم مثلا Anti-Aliasing رو بهتر میکردن (اون زمان واقعا نه برای کسی خیلی مهم بود که گیم داره روی رزولوشن کمتر از 720p نسل هفت اجرا میشه، نه حتی اکثر افراد میدونستن این لبه-لبه/jaggy بودن مدل‌ها ناشی از Anti-Aliasing ـه و ... فقط چشمی تشخیص میدادن گیم اون چیزی که باید باشه نیست و از فاصله نزدیک خیلی بیشتر تو ذوق میزنه).

تقریبا 99.99% قضاوت من اینه که مشکل این تصاویر جدید نسبت به تریلرها عینا همون حرکت ـیه که راکستار نسل هفت زد، نه از رزولوشن ـه، نه از AA ـه، نه حتی پایینتر آوردن کیفیت تکسچرها و ... بحث بیشتر سر مواردی مثل level of detail (LOD) و texture filtering ـه که تو هر دو با افزایش فاصله و تغییر زاویه دوربین با مکانیزم متفاوت مربوط به خودشون، نهایتا اون streaming تکسچر با هدف مدیریت vram و عدم افت پرفورمنس اتفاق می‌افته. البته واقعا پیچیده تر از این حرفاست ولی سعی کردم تا حد امکان ساده توضیح بدم.

بذار اینجوری بگیم، گیم تا حد زیادی همچنان همونه و راکستار نه چیزی ازش زده و نه دانگریدی به اون صورت اتفاق افتاده فقط صرفا با این تکنیک‌ها از طریق خود انجین، گیم رو برای نسل 9 بهینه کرده.

خواستی این بررسی دیجیتال فاندری رو هم بخون برای همون زمانه:
https://www.digitalfoundry.net/articles/digitalfoundry-grand-theft-auto-5-face-off
 
  • Like
Reactions: DoomedToKill

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or