Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
جی تی ای هر چیزی که «وجود داره» و ترند هست تو آمریکا رو مسخره میکنه. اینکه بیشتر دیدید کاپیتالیسم و تبلیغات و... بوده چون اینا بیشتر وجود داره و آمریکا کاپیتالیستی ترین کشوره. کنجکاوم ببینم کجا دقیقا «طرفدار کامیونیزم» بوده راکستار.
دقیقا به هر دو طرف تیکه میندازه.
به سیاست چپ تیکه های زیادی میندازه مثلا تو gta4 رادیوهایی مثل wktt و plr هی به لیبرالای نیویورکی و فعالای حقوق بشر و چپای روشنفکر می تازن . خودشون حرف آزادی و عدالت میزنن ولی دیالوگاشون پر از نژادپرستی زیرپوستی و نخبه بازی و خودبرتربینی :D
تو برنامه تلفنی آدما زنگ میزنن شعار چپ و ضدجنگ میدن ولی مجری و جو برنامه جوری تنظیم شده که هم اونا رو مسخره میکنه هم راستگراها رو خلاصه هر دو طرف سوژه هستن :))
تو خیابونا پوسترایی هست که سرمایه داری را مسخره میکنه مثلا ضدجنگ و ضدبانک به نظر میان ولی دقیقا کنار پوسترهای برندای پولدار شهرن و حسابی چسبونده شدن که یه دوگانگی خنده دار ایجاد میکنه
بعضی npcها مثل بازیگرها و دانشجوهای لیبرال حرف انقلاب و عدالت میزنن ولی خودشون غرق مصرف گرایی آمریکایی هستن.
تو gta5 اون کاراکتر impotent rage تو کانال تلویزیونی یه قهرمان کارتونیه که نقش مدافع مظلوم لیبرال رو داره ولی خودش عصبیه و بی عرضس که دقیقا تیکه به چپای پر سر و صدا ولی گشاد هست.
ماموریت lifeinvader پر از جوک به شرکتای تکنولوژی که ظاهرا پیشرو هستن . مدیرا شعار آزادی و خلاقیت و تغییر دنیا میدن ولی فقط دنبال پول و دیتا و تبلیغن . بکجورایی شوخی با اکتیویستای سیلیکون ولیه که حرفای لیبرالی واسه تبلیغ برند میزنن.
اون مربی یوگا و هیپیی های ون سوار لس سانتوس حرف صلح و معنویت و ضدسیستم میزنن ولی تو داستان فرصت طلب و پول دوستن.
بازی پر از تبلیغ فیک که ngoها و فعالای اینستا و سلبریتیای نان به نرخ روز رو مسخره میکنه مثلا یکی کمپین محیط زیست داره ولی اسپانسرش شرکت آلاینده ست.
بعضی گروها ژست مبارزه سیاسی میگیرن ولی بیشتر باند قدرت و خشونتن تا جنبش واقعی. کسایی که از سیستم فاسد بد میگن خودشون تو فساد و مواد غرقن . یعنی هم چپ ضددولت فاسده هم خود دولت.

حالا چندتا تیکه به کاپیتالیسم و راستگراها رو هم مثال بزنم.

تقریبا همه برندای بازی مثل burger shot و sprunk و pisswasser و ecola و cluckin bell نسخه مسخره برندای واقعین که غذاهای ناسالم و شعارای پوچ میدن.
تبلیغای رادیو و بیلبورد پره از شعار آزادی بیشتر بخر که نشون میده سرمایه داری همه چی رو از میهن پرستی تا معنویت میفروشه.
همون lifeinvader ظاهرا شرکت خفنیه ولی باطنش جاسوسی کاربرا رو میکنه و فروش دیتا و فشار به کارمنداشه. ماموریتش که مدیرش سرش میترکه انتقام از فرهنگ استارتاپی و سرمایه داری تکنولوژیه.
تو ماموریتای لستر با ترور مدیرا و دستکاری سهام نشون میده بورس با قتل یک نفر و زدوبند بالا پایین میشه . بازار آزاد اونقدرا هم آزاد و سالم نیست خود لستر از حفره های سرمایه داری پول درمیاره.

تو gta4 حسابی به بانکا تیکه میندازه میذارتشون کنار مافیا. یعنی تبهکار کت شلواری فرقی با خیابونی نداره .
رادیو wktt پر از مجری راستگرای افراطی که از جنگ و شکنجه و نژادپرستی و ضد مهاجرها دفاع میکنن که این در کنار نیکو که خودش یه مهاجره قرار میگیره یه طنز تلخ ایجاد میکنه.
تبلیغ ارتش هم خشنه هم جوک مثلا بیا آدم بکش تا مرد شی.
پلیس تو کل سری gta بی منطق و خشن و فاسده. شعار قانون و نظم میده ولی خودش قانون رو دور میزنه.
مامورای فدرال خودشون تو قاچاق و قتل و زدوبند سیاسین در حالی که نماینده قانونن.
پوسترای انتخاباتی سیاستمدارا پر از شعار "خانواده امنیت اقتصاد قوی " هست ولی خودشون فاسد و زن باز و نژادپرست و بی سوادن :D
نیکو با رویای آمریکایی میاد لیبرتی سیتی ولی چیزی که میبینه جنایت و تحقیر مهاجراس. یکجا به رومن میگه اینجا هم از جهنمی که اومدیم بهتر نیست.
لس سانتوس پر از سلبریتی و اینفلوئنسر و پورن استار و شومنه که نماد موفقیت سرمایه دارین ولی زندگیشون پر افسردگی و اعتیاد و خشونت و پوچیه.
خلاصه از جور چیزا زیاد هست که سری gta رو همین چیزا هست که جذابش میکنه
 
دقیقا به هر دو طرف تیکه میندازه.
به سیاست چپ تیکه های زیادی میندازه مثلا تو gta4 رادیوهایی مثل wktt و plr هی به لیبرالای نیویورکی و فعالای حقوق بشر و چپای روشنفکر می تازن . خودشون حرف آزادی و عدالت میزنن ولی دیالوگاشون پر از نژادپرستی زیرپوستی و نخبه بازی و خودبرتربینی :D
تو برنامه تلفنی آدما زنگ میزنن شعار چپ و ضدجنگ میدن ولی مجری و جو برنامه جوری تنظیم شده که هم اونا رو مسخره میکنه هم راستگراها رو خلاصه هر دو طرف سوژه هستن :))
تو خیابونا پوسترایی هست که سرمایه داری را مسخره میکنه مثلا ضدجنگ و ضدبانک به نظر میان ولی دقیقا کنار پوسترهای برندای پولدار شهرن و حسابی چسبونده شدن که یه دوگانگی خنده دار ایجاد میکنه
بعضی npcها مثل بازیگرها و دانشجوهای لیبرال حرف انقلاب و عدالت میزنن ولی خودشون غرق مصرف گرایی آمریکایی هستن.
تو gta5 اون کاراکتر impotent rage تو کانال تلویزیونی یه قهرمان کارتونیه که نقش مدافع مظلوم لیبرال رو داره ولی خودش عصبیه و بی عرضس که دقیقا تیکه به چپای پر سر و صدا ولی گشاد هست.
ماموریت lifeinvader پر از جوک به شرکتای تکنولوژی که ظاهرا پیشرو هستن . مدیرا شعار آزادی و خلاقیت و تغییر دنیا میدن ولی فقط دنبال پول و دیتا و تبلیغن . بکجورایی شوخی با اکتیویستای سیلیکون ولیه که حرفای لیبرالی واسه تبلیغ برند میزنن.
اون مربی یوگا و هیپیی های ون سوار لس سانتوس حرف صلح و معنویت و ضدسیستم میزنن ولی تو داستان فرصت طلب و پول دوستن.
بازی پر از تبلیغ فیک که ngoها و فعالای اینستا و سلبریتیای نان به نرخ روز رو مسخره میکنه مثلا یکی کمپین محیط زیست داره ولی اسپانسرش شرکت آلاینده ست.
بعضی گروها ژست مبارزه سیاسی میگیرن ولی بیشتر باند قدرت و خشونتن تا جنبش واقعی. کسایی که از سیستم فاسد بد میگن خودشون تو فساد و مواد غرقن . یعنی هم چپ ضددولت فاسده هم خود دولت.

حالا چندتا تیکه به کاپیتالیسم و راستگراها رو هم مثال بزنم.

تقریبا همه برندای بازی مثل burger shot و sprunk و pisswasser و ecola و cluckin bell نسخه مسخره برندای واقعین که غذاهای ناسالم و شعارای پوچ میدن.
تبلیغای رادیو و بیلبورد پره از شعار آزادی بیشتر بخر که نشون میده سرمایه داری همه چی رو از میهن پرستی تا معنویت میفروشه.
همون lifeinvader ظاهرا شرکت خفنیه ولی باطنش جاسوسی کاربرا رو میکنه و فروش دیتا و فشار به کارمنداشه. ماموریتش که مدیرش سرش میترکه انتقام از فرهنگ استارتاپی و سرمایه داری تکنولوژیه.
تو ماموریتای لستر با ترور مدیرا و دستکاری سهام نشون میده بورس با قتل یک نفر و زدوبند بالا پایین میشه . بازار آزاد اونقدرا هم آزاد و سالم نیست خود لستر از حفره های سرمایه داری پول درمیاره.

تو gta4 حسابی به بانکا تیکه میندازه میذارتشون کنار مافیا. یعنی تبهکار کت شلواری فرقی با خیابونی نداره .
رادیو wktt پر از مجری راستگرای افراطی که از جنگ و شکنجه و نژادپرستی و ضد مهاجرها دفاع میکنن که این در کنار نیکو که خودش یه مهاجره قرار میگیره یه طنز تلخ ایجاد میکنه.
تبلیغ ارتش هم خشنه هم جوک مثلا بیا آدم بکش تا مرد شی.
پلیس تو کل سری gta بی منطق و خشن و فاسده. شعار قانون و نظم میده ولی خودش قانون رو دور میزنه.
مامورای فدرال خودشون تو قاچاق و قتل و زدوبند سیاسین در حالی که نماینده قانونن.
پوسترای انتخاباتی سیاستمدارا پر از شعار "خانواده امنیت اقتصاد قوی " هست ولی خودشون فاسد و زن باز و نژادپرست و بی سوادن :D
نیکو با رویای آمریکایی میاد لیبرتی سیتی ولی چیزی که میبینه جنایت و تحقیر مهاجراس. یکجا به رومن میگه اینجا هم از جهنمی که اومدیم بهتر نیست.
لس سانتوس پر از سلبریتی و اینفلوئنسر و پورن استار و شومنه که نماد موفقیت سرمایه دارین ولی زندگیشون پر افسردگی و اعتیاد و خشونت و پوچیه.
خلاصه از جور چیزا زیاد هست که سری gta رو همین چیزا هست که جذابش میکنه
تیکه هاش به چپ ها خیلی خیلی خیلی کمتر از تیکه هاش به سرمایه داری و رایت هاس
از هر کی بپرسی جی تی ای رو بیشتر با تیکه هاش به سرمایه داری میشناسن
توی وایس سیتی تبلیغ Flash FM عملا میاد امریکایی ها رو مسخره میکنه که از کمونیستا بدشون میاد
کلا جی تی ای همیشه ضد امریکاس. یارو اگه تو اسکاتلند میموند عمرا میتونست همچین کمپانی رو به این بزرگی کنه بعد تمام هدفش تخریب سیستم امریکاس!
با اینکه عاشق راک استارم ولی همیشه از این مواردش بدم میومد
 
تیکه هاش به چپ ها خیلی خیلی خیلی کمتر از تیکه هاش به سرمایه داری و رایت هاس
از هر کی بپرسی جی تی ای رو بیشتر با تیکه هاش به سرمایه داری میشناسن
توی وایس سیتی تبلیغ Flash FM عملا میاد امریکایی ها رو مسخره میکنه که از کمونیستا بدشون میاد
کلا جی تی ای همیشه ضد امریکاس. یارو اگه تو اسکاتلند میموند عمرا میتونست همچین کمپانی رو به این بزرگی کنه بعد تمام هدفش تخریب سیستم امریکاس!
با اینکه عاشق راک استارم ولی همیشه از این مواردش بدم میومد
خب واسه اینه که آمریکا همیشه فرهنگ محافظه کاریش قویتر بوده‌ و هنوزم هست. نگاه به تبلیغات پر سروصدای چپول ها نکن. هنوزم ۷۰ درصد آمریکایی ها محافظه کارن. از طرفی بقول خودت همیشه از دیدگاه بریتانیایی ها به آمریکا نگاه کرده. بریتانیا و آمریکا هم در طول تاریخ در باطن باهم خوب نبودن که ریشه در همون جنگ های انقلاب آمریکا داره. الانم دیدگاهشون بهم زیرپوستی دشمنانه هست.
ولی خب هیچ وقت ندیدم که راکستار طرفداری طرفی رو کرده باشه. هر طرف را نه سفید کامل میبینه نه سیاه کامل. کاملا خاکستری بهشون نگاه میکنه. کلی کرکتر سیاه‌پوست تو سری gta بوده که از قهرمان داستان بگیر تا دوستای قهرمان داستان هستن ولی همینا نماد خلافکاری و تبهکاری و جرم و جنایتن.
ولی مثلا یه بازی ووک هیچوقت نمیاد سیاهپوست رو اینطوری نمایش بده. بازی ووک دقیقا یک سری را سیاه مطلق میبینه و یک سری را سفید مطلق و همینه که صدای خیلیا رو در میاره. بنظرم پارودی که اینا از امریکا میسازن اونقدر جذاب بوده و هست که خود آمریکایی ها هم این همه ازش استقبال کردن تاحالا.
 
کلا جی تی ای همیشه ضد امریکاس. یارو اگه تو اسکاتلند میموند عمرا میتونست همچین کمپانی رو به این بزرگی کنه بعد تمام هدفش تخریب سیستم امریکاس!
با اینکه عاشق راک استارم ولی همیشه از این مواردش بدم میومد
مشکل ما ایرانی ها اینه که شوخی سرمون نمیشه نمیدونم چرا. شما این شوخی کردن راکستار با کل آمریکا رو نشونه نفرت یا ضد آمریکایی بودن میدونی. چرا برعکس فکر نمیکنی شوخی کردن اتفاقا نشونه علاقه و حس نزدیکیه. هیچ وقت ندیدم یه آمریکایی بگه gta ضد آمریکاست ولی شما داری میگی!
فقطم gta نیست مدیوم های دیگه رو نگاه کنی هجویات زیاده مثلا این Family Guy که من خیلی فنشم شلنگ مسخره کردن ر میگیره رو کل‌ سلبریتی ها و پاپ کالچر آمریکا، این یعنی تیم فمیلی گای با همه بدن؟! نه اتفاقا اکثر اوقات برعکسه دارن با دوست و آشنا های خودشون شوخی میکنن :D
 
مشکل ما ایرانی ها اینه که شوخی سرمون نمیشه نمیدونم چرا. شما این شوخی کردن راکستار با کل آمریکا رو نشونه نفرت یا ضد آمریکایی بودن میدونی. چرا برعکس فکر نمیکنی شوخی کردن اتفاقا نشونه علاقه و حس نزدیکیه. هیچ وقت ندیدم یه آمریکایی بگه gta ضد آمریکاست ولی شما داری میگی!
فقطم gta نیست مدیوم های دیگه رو نگاه کنی هجویات زیاده مثلا این Family Guy که من خیلی فنشم شلنگ مسخره کردن ر میگیره رو کل‌ سلبریتی ها و پاپ کالچر آمریکا، این یعنی تیم فمیلی گای با همه بدن؟! نه اتفاقا اکثر اوقات برعکسه دارن با دوست و آشنا های خودشون شوخی میکنن :D
میتونی بری توییتر یا ردیت بخونی ببینی کی میگه gta کلا اساسش مسخره کردن امریکاس

اصلا ایرانیا به جز چهار تا موشک و رمز زدن مگه از جی تی ای چیزی میذونن که میگی ایرانیا جنبه شوخی ندارن؟:))
 
خب واسه اینه که آمریکا همیشه فرهنگ محافظه کاریش قویتر بوده‌ و هنوزم هست. نگاه به تبلیغات پر سروصدای چپول ها نکن. هنوزم ۷۰ درصد آمریکایی ها محافظه کارن. از طرفی بقول خودت همیشه از دیدگاه بریتانیایی ها به آمریکا نگاه کرده. بریتانیا و آمریکا هم در طول تاریخ در باطن باهم خوب نبودن که ریشه در همون جنگ های انقلاب آمریکا داره. الانم دیدگاهشون بهم زیرپوستی دشمنانه هست.
ولی خب هیچ وقت ندیدم که راکستار طرفداری طرفی رو کرده باشه. هر طرف را نه سفید کامل میبینه نه سیاه کامل. کاملا خاکستری بهشون نگاه میکنه. کلی کرکتر سیاه‌پوست تو سری gta بوده که از قهرمان داستان بگیر تا دوستای قهرمان داستان هستن ولی همینا نماد خلافکاری و تبهکاری و جرم و جنایتن.
ولی مثلا یه بازی ووک هیچوقت نمیاد سیاهپوست رو اینطوری نمایش بده. بازی ووک دقیقا یک سری را سیاه مطلق میبینه و یک سری را سفید مطلق و همینه که صدای خیلیا رو در میاره. بنظرم پارودی که اینا از امریکا میسازن اونقدر جذاب بوده و هست که خود آمریکایی ها هم این همه ازش استقبال کردن تاحالا.
یادمه توی rdr2 کارکتر uncle یه دیالوگ داشت که مضمونش این بود که اگه توی امریکا انقلاب نمیشد و انگلیس ها سر کار بودند اوضاع خیلی بهتر بود
 
  • Like
Reactions: Tommy Vercettii
میتونی بری توییتر یا ردیت بخونی ببینی کی میگه gta کلا اساسش مسخره کردن امریکاس

اصلا ایرانیا به جز چهار تا موشک و رمز زدن مگه از جی تی ای چیزی میذونن که میگی ایرانیا جنبه شوخی ندارن؟:))
بنظر من هیچ سازنده ی آمریکایی نمیتونست GTA رو با این ستینگ و روایت داستانی از آمریکا که الان هست بسازه. اگر آمریکایی بودن کلا GTA یه چیز دیگه میشد. سری کالاف دیوتی یا هیلو یا گیرز یه زمانی مظهر قهرمان های آمریکایی بشدت وطن پرست بود. تو نسخه های جدیدتر همین کالاف المان های ووک واردش شد از کرکترهای عجیب و غریب و کرینج بگیر تا روایت های فساد در بدنه دولت و ارتش. یعنی بنا به شرایط سیاسی وقت در آمریکا اینها تغییر موضع دادند. اون زمان که آمریکا هنوز تو عراق درگیر بود یه شاهکاری مثل مادرن وارفیر ساخته شد ولی بعدش دیگه چنین چیزهایی کمتر دیدیم.
خلاصه که GTA هم سازنده های اصلیش اگر آمریکایی بودن خواه ناخواه باید طرف یکی از دو جریان درگیر در آمریکا رو انتخاب میکردن. شما تو آمریکا باشی بالاخره یا محافظه کاری و طرف جمهوری خواها یا لیبرالی و طرف دمکرات ها. حتی اعلام برائت هم بکنی آخرش تو خیابون یکجا گیرت میارن و ازت میپرسیدن چرا اینو تو بازیت گفتی یا نمایش دادی.
ولی یکی که بیرون امریکاس بهتر می‌تونه آمریکا رو نقد و طنز کنه و دردسر کمتری براش پیش میاد. بخصوص اگر دوتا برادر بریتانیایی عاشق موسیقی و سینما باشن که پدرشون استاد بزرگ موسیقی JAZZ بوده ، مادرشون هنرپیشه معروف سینما بوده و خودشون هم عاشق موزیک ، فیلم و نویسندگی که اصلا هم خودشون را در دسترس مردم عادی و رسانه ها قرار نمیدن و در هیچ شبکه اجتماعی هم فعالیت ندارند و خیلی محافظه کارانه زندگی میکنند.
 
IMG_20251125_183046_349.jpg
پشت پرده جدایی دن هاوزر از راکستار؛ شکاف عمیق میان دو برادر

◉ گزارش‌های تازه از Insider Gaming نشان می‌دهد جدایی دن هاوزر در سال ۲۰۲۰ نه حاصل خستگی بود و نه بازنشستگی؛ ماجرا از اختلاف جدی او با سم هاوزر بر سر «مسیر آینده راکستار» سرچشمه گرفته است.
◉ افشاگر مشهور Tez2 با استناد به گفته‌های دو توسعه‌دهنده سابق راکستار می‌گوید این اختلاف آن‌قدر شدید شد که دن چاره‌ای جز ترک شرکت ندید.
◉ لیکر Tez2 همچنین شایعات مربوط به شرایط کاری سخت یا مسائل اتحادیه‌ای را رد کرده و می‌گوید اگر دلیل جدایی این بود، دن باید همان سال ۲۰۱۸ شرکت را ترک می‌کرد.
◉ سم هاوزر همچنان هدایت GTA 6 را برعهده دارد، در حالی که دن مسیر مستقل خود را با تأسیس Absurd Ventures و تمرکز بر پروژه‌های خلاقانه دنبال می‌کند.
 
تا زمانی که یه نمایش دیگه و تریلر گیمپلی نیاد با این AI جنریت ها مصیبتی داریم ~X(~X(

حالا که احتمالا تا بهار هیچ نمایش جدیدی از بازی نخواهیم داشت و برای اینکه درجه هایپ رو کمی بالا نگه دارم دوتا لیک که تو شلوغ پلوغی جو پخش تریلرهای اول و دوم گم شد یا بهتره بگم بهش توجه نشد رو گردآوری کردم. این لیک ها و درست بودنش کاملا تایید شده .
البته بازهم باید بگم با توجه به اینکه در طول توسعه بازی ممکنه بارها بسیاری از مکانیزم ها یا پیچش های داستانی ری دیزاین بشه پس ممکنه این مکانیزم ها یا خیلی پیشرفته تر بشه یا کلا حذف بشه و چیز دیگه ای جایگزینش بشه، ولی در کل بنظر میاد بسیاری از موارد این لیک ها را در بازی خواهیم دید.
این اطلاعات فقط قسمت بسیار کوچکی از عظمت بازی خواهد بود و صدها مکانیزم ریز و درشت دیگه تو بازی هست که ما هنوز ازش بیخبریم.

این لیک هم مال اکتبر ۲۰۲۳ هست یکماه قبل از نمایش تریلر اول که یک لیک کاملا درسته

https://www.reddit.com/r/GamingLeak...p&utm_name=ioscss&utm_source=share&utm_term=1


داستان بازی GTA VI

داستان بازی حول محور دو شخصیت اصلی، لوسیا و جیسون، می‌چرخد. در ابتدای روایت، لوسیا بچه‌ای دارد که قبل از یک سرقت بانکی، او را در یک فروشگاه رها می‌کند و همین کار منجر به دستگیری و زندانی شدنش می‌شود. جنسیت این کودک مشخص نیست و بچه فقط در صحنه‌های فلش‌بک دیده می‌شود؛ همچنین هیچ کودک دیگری در گیم‌پلی حضور ندارد و این قسمت فقط در کات‌سین‌ها اتفاق می‌افتد. بعد از گذشت چند سال، لوسیا تحت آزادی مشروط از زندان آزاد می‌شود و جیسون (که قبلاً او را نمی‌شناخته است) او را از زندان تحویل می‌گیرد. جیسون برنامه‌ای برای یک سرقت جدید دارد و کم‌کم بین این دو نفر رابطه عاشقانه شکل می‌گیرد. بیشتر برنامه‌ریزی‌های ماموریت‌ها در یک کلاب شبانه با نام "Vault" انجام می‌شود.

در اولین ماموریت بازی، کنترل جیسون را به دست می‌گیرید و باید هواپیمایی را که حامل یک قاچاقچی مواد مخدر روس است زیر نظر بگیرید. جیسون با این قاچاقچی ملاقات می‌کند و طرحی برای سرقت مواد مخدر از او می‌ریزد که در ادامه ماموریت، مواد مخدر به دریا می‌افتد و لازم است در یک مرحله دیگر برای بیرون کشیدن آن‌ها به زیر آب بروید

مکانیک‌های جدید گیم‌پلی

بازی GTA VI مکانیک‌های جدیدی مثل شناسایی تهدیدها و آیتم‌های ارزشمند اطراف شخصیت را دارد؛ این قابلیت شبیه «Dead Eye» در Red Dead Redemption 2 است و حالتی ویژه مثل توانایی رانندگی فرانکلین نیست، بلکه برای شناسایی آیتم‌ها در طول گشت‌زنی یا ماموریت‌ها به کار می‌رود.

جست‌وجو و بازرسی دقیق محیط‌ها نیز وارد بازی شده که از مکانیک‌های Red Dead الهام گرفته است. علاوه بر این‌ها، ویژگی‌هایی مثل لوت‌کردن کیف‌ها و اجساد، تغییر شانه‌ی هدف‌گیری موقع نشانه‌گیری، درگیری تن‌به‌تن و سیستم جدیدی به نام «Eagle Eye» معرفی شدند که آیتم‌های مهم و دوربین‌های امنیتی را برجسته می‌کند.

جزئیات بیشتر محیط و ماموریت‌ها

- بیشتر ماموریت‌ها حالت بانی و کلاید دارند و شخصیت‌ها با هم سرقت‌های جسورانه انجام می‌دهند

- با توجه به افشاگری‌ها، ماموریت‌ها و سرقت‌ها در شهرهای مختلف با همکاری این دو شخصیت انجام می‌شود، به علاوه مکانیک ارتقاء خودروی پیشرفته و تعامل دقیق‌تر با محیط برای سرقت و پلیس دیده شده است

- برخی ویژگی‌ها مثل سیستم جدید سلام و دشمنی («Greet and Antagonise») از رد دد ردمپشن ۲ و حالت Character Wheel سه‌گزینه‌ای برای بازی با هر شخصیت یا همزمان هر دو، اشاره شده است.

دیزاین میشن ها (فرعی یا اصلی) بسیار پیچیده تر و پویا تر شده است.

شما می‌توانید قبل از انجام یک سرقت از محل سرقت اطلاعات جمع آوری کنید. با توجه به ویژگی منحصر به فرد Jason میتوانید که خاصیتی به مانند Dead Eye دارد شما می‌توانید دوربین های مدار بسته ، محل دقیق گاوصندوق یا Cash Registry و راههای ورود و خروج ( از درب ورودي، درب پشتی ، سقف یا لوله فاضلاب و..) را شناسایی کنید. شما میتوانید ابزار آلات، آیتم‌های مناسب سرقت، lock pick ها ، اسلحه و وسیله مناسب (ماشین، موتور ، هلی کوپتر مناسب سرقت را بدست آورید، همچنین می‌توانید این کار را نکنید و موارد بالا را در هنگام سرقت پیدا کنید. میتوانید از قبل از سرقت ، تصمیم بگیرید که با افراد حاضر در محل مانند صاحب آنجا یا گارد های امنیتی چطور رفتار کنید. لوسیا قابلیت تعامل بیشتری با افراد دارد درحالیکه جیسون با خشونت بیشتری با افراد برخورد میکند. شما می‌توانید در ماموریت های دو نفره بوسیله لوسیا ابتدا با تعامل و صحبت با گارد امنیتی آنها رو گول بزنید یا میتوانید اینکار را نکنید و با جیسون با آنها خشونت با آنها برخورد کنید. انتخاب هر روش جریان آن ماموریت را دچار تغییر میکند.

حتی در هنگام خروج از محل شیوه و محل خروج را انتخاب کنید و مجبور نباشید تنها از یک نقطه ورود و از نقطه دیگر خروج داشته باشید. اگر کار تمیز انجام دهید احتمالا با پلیس مواجه نخواهید شد ولی اگر پر سروصدا انجام دهید قطعا بعد از سرقت یا حین سرقت با پلیس نیز درگیر خواهید شد.

طبق ویدیو های لیک شده سال ۲۰۲۲ شما میتوانید بدون جمع آوری اطلاعات وارد محل شوید و همه چیز را به آتش بکشید، پس از سرقت با خودروی اسپورت فرار کنید یا کلید پشت بام را پیدا کرده و با هلی کوپتر خارج شوید و...
این لیک مال کمی بعد از انتشار تریلر دوم هست


گیم پلی

سطح تحت‌تعقیب ۶ ستاره دوباره در بازی وجود دارد.

• بسکتبال ۳ در برابر ۳ (3v3 Basketball)

• مکانیزم هایجک کردن ماشین ها سخت تر شده

• نوار رابطه که در لیک‌های ۲۰۲۲ دیده شده بود، هنوز هست و شبیه سیستم «افتخار» در RDR2 عمل می‌کند.

• سیستم تغییر وزن برای شخصیت‌ها فعال است و روی گیم‌پلی تأثیر می‌گذارد.

• مناطق زیرآبی قابل جست‌وجو هستند و گنج و رازهای مختلفی در آن‌ها پنهان شده.

• صحنه‌ای که در تریلر ۲ نشان می‌دهد جیسون اسلحه می‌خرد، کاملاً گیم‌پلی واقعی است.

• گزینه‌های Greet (سلام/تعامل مثبت) و Antagonize (تحریک/برخورد منفی) مثل RDR2 به بازی برگشته‌اند.

• چرخ انتخاب شخصیت سه حالت دارد: فقط جیسون، فقط لوسیا، یا بازی با هر دو شخصیت.

• شخصیت‌ها وقتی عصبانی می‌شوند چشم‌های صورتی/قرمز پیدا می‌کنند.

• جیسون یک توانایی شبیه Dead Eye دارد.

• مردم شهر به بیرون آوردن اسلحه واکنش طبیعی و واقعی نشان می‌دهند.

• استریپرهای مرد هم در بازی حضور دارند.

• سیستم رانندگی «بهترین حالت تاریخ سری GTA» توصیف شده.

• قطع عضو و خون‌ریزی بر پایه سیستم RDR2 ساخته شده و پیشرفته‌تر است.

• سیستم حمل محدود سلاح‌ها برگشته و اسلحه‌های اضافی در صندوق عقب ماشین ذخیره می‌شوند.


شخصیت‌ها

دانی (Donnie)، دوست جیسون که برای «برایان» کار می‌کند و او را فردی «عجیب و غیرعادی» توصیف می‌کنند.


نقشه

• نقشه دوباره به شکل یک جزیره است.

• منطقه‌ی Panhandle (دماغه‌ی شمالی فلوریدا) در بازی وجود ندارد.

• مراکز خرید و آسمان‌خراش‌های شهر قابل ورود هستند و آسانسور دارند.

• بیش از ۷۰۰ فروشگاه و بیشتر بخش‌های داخلی شهر کاملاً قابل ورود طراحی شده‌اند. (نویسنده می‌گوید این مورد یکی از چیزهایی است که بیشترین اطمینان را درباره آن دارد.)

داستان و مأموریت‌ها

• ساختار داستانی بازی مثل RDR2 چند فصل دارد.

• فصل‌های ۱ تا ۵ در زمان ساخت تریلر ۲ تکمیل شده بودند و بیشتر صحنه‌های تریلر دوم از فصل‌های ۱ تا ۳ هستند.
 
View attachment 401937
پشت پرده جدایی دن هاوزر از راکستار؛ شکاف عمیق میان دو برادر
این اختلاف ریشه در قدیم داره. اختلاف از اونجایی شروع شد که سم به دن میگفت تو حق منو توی قد خوردی و دن به موهای سم رشک میورزید.

مطمئن باش شبهایی هست که سم بگه کاش دن بود این GTA VI رو جمع میکرد و شبهایی هست که دن بگه کاش تو راکستار بودم یا مثلا کاش فلان ایده رو اجرا میکردن.
 
  • Smile
Reactions: masoud101 and MoonD
علت جدایی "دَن هوسر" از راکستار گیمز در سال ۲۰۲۰ بطور رسمی مشخص شد.

images (1).jpeg

مدتی پیش Tex2 (Tez2 سابق) که از اون به عنوان یکی از منابع خبری راکستار گیمز نام برده میشه، به نقل از دو منبع داخلی گفته بود که علت ترک دن هوسر از راکستار به دلیل اختلاف بر سر پیشبرد و هدایت راکستار در آن سالها بوده است.
دن هوسر در مصاحبه ای در چند هفته پیش گفته بود که علاقه زیادی به DLC های داستانی داشته و در کل به این اعتقاد داشته که بازیهای شرکت ابتدا در اسکیل کوچک‌تری ساخته بشوند و سپس به مرور و با اکسپنشن های مختلف بزرگ و تکامل پیدا کند. این در حالی هست که برادرش یعنی "سم هوسر" که هم اکنون رییس راکستار گیمز است ، چنین اعتقادی نداشته و اون ترجیح میداده بازیها در کاملترین حالت خودش در زمان لانچ منتشر بشوند هرچند به قیمت طولانی تر و سخت تر شدن پروسه ساخت بازیها.

حال دن هوسر در جدیدترین مصاحبه خودش علت جدایی خودش از راکستار را اعلام کرد.
او در مصاحبه با BBC Radio 4 علت ترک راکستار را روند طولانی ساخت بازی‌ها اعلام کرد.

دن هوسر:

"پروژه‌ها واقعاً طولانی و سخت بودن و ساختنشون زمان زیادی می‌بره.
رسوندن کارها در اون مقیاس و با این همه بخش متحرک به پایان، می‌تونه یه سفر سخت باشه.
شما 450,000 خط دیالوگ و به همون اندازه بخش‌های دیگه دارید که همه سعی می‌کنن خودشون رو سر هم کنن.
این یه تجربه تولید عظیمه. که تمام وقت شما رو برای سال‌های زیادی می‌بلعه
و نمی‌دونم آیا یک بازی دیگه از اون مدل توی وجودم باقی مونده بود یا نه"


با این حساب می‌توان حدس زد که اختلاف Dan و Sam بر ابعاد و بزرگی پروژه‌ها بوده است.

The Reason Why Dan Houser Quit Rockstar Revealed In New Interview - RockstarINTEL
 
آخرین ویرایش:
علت جدایی "دَن هوسر" از راکستار گیمز در سال ۲۰۲۰ بطور رسمی مشخص شد.

View attachment 402300

مدتی پیش Tex2 (Tez2 سابق) که از اون به عنوان یکی از منابع خبری راکستار گیمز نام برده میشه، به نقل از دو منبع داخلی گفته بود که علت ترک دن هوسر از راکستار به دلیل اختلاف بر سر پیشبرد و هدایت راکستار در آن سالها بوده است.
دن هوسر در مصاحبه ای در چند هفته پیش گفته بود که علاقه زیادی به DLC های داستانی داشته و در کل به این اعتقاد داشته که بازیهای شرکت ابتدا در اسکیل کوچک‌تری ساخته بشوند و سپس به مرور و با اکسپنشن های مختلف بزرگ و تکامل پیدا کند. این در حالی هست که برادرش یعنی "سم هوسر" که هم اکنون رییس راکستار گیمز است ، چنین اعتقادی نداشته و اون ترجیح میداده بازیها در کاملترین حالت خودش در زمان لانچ منتشر بشوند هرچند به قیمت طولانی تر و سخت تر شدن پروسه ساخت بازیها.

حال دن هوسر در جدیدترین مصاحبه خودش علت جدایی خودش از راکستار را اعلام کرد.
او در مصاحبه با BBC Radio 4 علت ترک راکستار را روند طولانی ساخت بازی‌ها اعلام کرد.

دن هوسر:

"پروژه‌ها واقعاً طولانی و سخت بودن و ساختنشون زمان زیادی می‌بره.
رسوندن کارها در اون مقیاس و با این همه بخش متحرک به پایان، می‌تونه یه سفر سخت باشه.
شما 450,000 خط دیالوگ و به همون اندازه بخش‌های دیگه دارید که همه سعی می‌کنن خودشون رو سر هم کنن.
این یه تجربه تولید عظیمه. که تمام وقت شما رو برای سال‌های زیادی می‌بلعه
و نمی‌دونم آیا یک بازی دیگه از اون مدل توی وجودم باقی مونده بود یا نه"


با این حساب می‌توان حدس زد که اختلاف Dan و Sam بر ابعاد و بزرگی پروژه‌ها بوده است.

The Reason Why Dan Houser Quit Rockstar Revealed In New Interview - RockstarINTEL

نظر بنده به نظر سم هوسر بسیار نزدیک‌تر است :دی، بنظرم همین مدل باشه ماجرا میارزه به رفته دن! البته با قلبی پر از اندوه ولی خب چاره‌ای نیست!
 
من نظرم ترکیبیه
یعنی اول همون مسیر سم رو برن
بعد عرضه مثل سریال فصل به فصل داستان جدید اضافه میکردن
اینجوری تا عناوین بعدی راکستار آدم تو خماری نمیموند
عملا یه تیم کوچیک فقط نیاز داشت برای روایت داستان و کاراکترها و ابجکتیوهای جدید که خیلی هاش با کاراکتر آنلاین میشد شکل داد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or