Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
خوب راکستار طبق انتظار باز یه جماعتی رو گذاشت سرکار و تریلری در کار نبود جفت تریلر های قبلی حدود 6 عصر اومدن بیرون و امروز خبری نبود ،
تریلر های قبلیم تو سایتشون تاریخ انتشارش آپدیت شد فکر نمیکنم به این زودیا تریلری در کار باشه...
 
آخرین ویرایش:
نمیدونم این کاری که امروز راکستار کرد دمیج کنترل بود چی بود. برا اونا که مث من منتظر پورت IV روی PS5 بودند تریلر داد که RDR روی گوشی و سوییچ میاد.
بعد از اون طرف یه آپدیت 4K 60 fps نمیده برا RDR2. الان دیگه من عصبانیم. یعنی پورت RDR روی اندروید مهمتر از ورژن این نسلی RDR 2 ؟
 
نمیدونم این کاری که امروز راکستار کرد دمیج کنترل بود چی بود. برا اونا که مث من منتظر پورت IV روی PS5 بودند تریلر داد که RDR روی گوشی و سوییچ میاد.
بعد از اون طرف یه آپدیت 4K 60 fps نمیده برا RDR2. الان دیگه من عصبانیم. یعنی پورت RDR روی اندروید مهمتر از ورژن این نسلی RDR 2 ؟
حتی نکرد یه dlc undead nightmare واسه ردد 2 بده
 
نظر مایک یورک دولوپر سابق راکستار درباره تاخیر GTA 6



خب، همونطور که شنیدید، انگار GTA 6 دوباره تأخیر خورده.
همه مدام از من درباره نظرم و دلایلش پرسیدن، پس می‌خوام‌ تو این ویدیو نظر و تجربه‌هام رو توضیح بدم.
من قبلاً توسعه‌دهنده راکستار بودم؛ به عنوان انیماتور روی GTA V و Red Dead 2 کار کردم و تجربه تأخیر پروژه‌های راکستار و چند استودیو دیگه رو دارم.
می‌خوام دیدگاه خودم رو درباره دلایل تأخیر بازی‌ها، مخصوصاً GTA 6، با شما به اشتراک بذارم.

وقتی یه بازی تأخیر می‌خوره، معمولاً دلایلش زیاد و مختلفه و معمولاً فقط به یک علت خلاصه نمی‌شه.
در مورد راکستار و GTA 6 به نظرم این تأخیر چندین دلیل داره.
همیشه بخش‌های زیادی در ساخت بازی‌ دخیل هست و وقتی چیزی تأخیر می‌خوره، اغلب به خاطر تغییر بزرگیه که زمان بیشتری رو طلب می‌کنه.
مثلاً امکان داره یه سیستم یا مکانیک جدید رو وارد بازی کرده باشن.

برای مثال، تو پروژه GTA V نسخه نسل هشتم، حالت دید اول‌شخص رو خیلی دیر اضافه کردیم، تقریباً نزدیک پایان کار.
در ظاهر شاید ساده باشه اما وارد کردن اون مود هزاران باگ جدید ساخت و کلی زمان و تلاش و تست گرفت.
خیلی از انیمیشن‌هایی که قبلاً وجود نداشت باید از نو ساخته می‌شد؛ نمی‌تونید فقط دوربین رو داخل سر بذارید و بگید کار تمومه، بازی درست کار نمی‌کنه.

الان خودم روی بازی‌ای کار می‌کنم که هم حالت اول‌شخص داره و هم سوم‌شخص. تو حالت اول‌شخص باید یه سری انمیشن ها و حرکتها رو بصورت فیک انجام بدی چون اگر صرفا با نمای دوربین روی سر کرکتر بخوای اول شخص بسازی حرکت سر خیلی زیاد می‌شه و روی صفحه اذیت میکنه.
پس باید کلی انیمیشن جدید برای هر اسلحه، ریلود، و کلی چیز دیگه بسازی ؛ هزاران مورد.
دوربین، مدل‌ها و حتی جزئیات ماشین‌ها هم باید تغییر کنه، چون تو سوم‌شخص رزولوشن پایین‌تره، ولی وقتی با زاویه اول‌شخص وارد می‌شی جزئیات بیشتری دیده می‌شه.

همه این مشکلات وقتی مکانیک جدیدی، مثل حالت اول‌شخص، رو دیر اضافه کنی به وجود میاد و فکر می‌کنم همین اتفاقات شاید برای GTA 6 افتاده باشه.
پس ممکنه الان در حال پیاده‌سازی چیزی هستن که خیلی دیر به پروژه اضافه شده و هنوز خیلی کار داره.

دومین دلیل بزرگ احتمالاً کوه عظیم باگ‌هایی هست که دارن پاک‌سازی می‌کنن.
در بازی‌های جهان‌باز مثل GTA، باگ خیلی بیشتره نسبت به بازی‌های خطی مثل The Last of Us.
وقتی بازی رو انقدر باز و بزرگ میسازی، پیش‌بینی باگ‌های عجیب غیرممکن می‌شه و باید خیلی مواظب باشی تا با خیال راحت تاریخ انتشار اعلام کنی.

اغلب استودیوها فکر می‌کنن در موعد مقرر آماده هستن، پس تاریخ می‌دن؛ اما بعدش که سرشون خلوت تر می‌شه تغییراتی رو اضافه می‌کنن که همین دوباره تأخیر می‌اندازه.

در حال حاضر کلی ماجرای تبلیغاتی و حواشی دور و بر راکستار جریان داره؛ اخراج افراد، ماجرای اتحادیه، و کلی درام درباره شرکت.
گاهی اوقات برای خلاص شدن از حواشی تاریخ انتشار رو عقب می‌اندازن تا مردم موضوعات فرعی رو فراموش کنن و دوباره برای بازی هیجان‌زده بشن.
پس به نظرم ترکیبی از عوامل مختلف، هم فنی و هم تبلیغاتی، باعث این تأخیر شده.
اغلب فقط یک دلیل باعث تأخیر نمی‌شه.

راستش، من مدت زیادیه اونجا کار نمی‌کنم؛ از زمان Red Dead 2 دیگه اونجا نبودم.
ولی زمانی که روی اون پروژه بودیم، موشن کپچر صورت داشتیم اما به دقت و کیفیت الان موتور Unreal و متاهیومن نبود.

ممکنه راکستار تو GTA 6 از تکنولوژی‌های جدید مشابه متاهیومن در Unreal استفاده کرده باشه تا انیمیشن‌های صورت به شکل چشمگیری بهتر بشه.
مطمئن نیستم اما شاید اونها ویدیوهای یوتیوب و بازخورد گیمرها در کیفیت مکانیک‌ها (مثل دویدن، پرش، دست‌و‌پنجه کردن) را دیده باشن و روشون تأثیر گذاشته باشه.
اگر هنوز روی این مکانیسم‌ها کار می‌کنن و هنوز تکمیل نیست، بازی رو تأخیر می‌زنن تا بهترین کیفیت رو ارائه بدن.

انتظارات برای GTA 6 بیشتر از هر بازی دیگه‌ایه. گرافیک و جلوه‌های بصری باید بهتر از هر بازی باشه.
راکستار مثل پیکسار صنعت گیمه؛ وقتی پیکسار فیلم منتشر می‌کنه، همه انتظار بهترین‌ها رو دارن.

فشار کاری خیلی بالاست، باید مطمئن بشن بازی آمادست، همه چیز بی‌نقصه، باید زمان بیشتری داشته باشن.
این بزرگترین بازی‌ای که تا حالا ساختن و پروژه‌ش عظیمه.
پس باید صبر کنیم ببینیم چی می‌شه. بعید می‌دونم دوباره تأخیر بخوره.
اما نمی‌دونم، چون مثل قبل اونجا کار نمی‌کنم و دقیقاً خبر ندارم تو GTA 6 چه خبره.
در اکثر موارد علت اصلی تأخیر، مکانیک جدیدیه که زمان بیشتری برده.

برای همین زمان بیشتر طلب می‌کنن، تاریخ رو به قبل کریسمس می‌برن تا فرصت کافی برای پولیش و آماده‌سازی بازی داشته باشن.
امیدوارم نتیجه نهایی عالی باشه؛ راکستار تا حالا ناامیدمون نکرده.
پس بهتره بهشون اعتماد کنیم و منتظر بمونیم تا بازی منتشر بشه.
 
راکستار امشب با عنوان GTA 6 تو مراسم Golden Joystick Awards 2025 دوتا جایزه برنده شد.

▪︎ بهترین تریلر سال مربوط به تریلر دوم GTA VI
▪︎ مورد انتظارترین بازی مربوط به GTA VI

از راکستار هم کسی به این مراسم نیومده بود که جایزه رو بگیره 😬💀

View attachment VID_20251120_225108_088.mp4
 
جزییات لو رفته از گروه دیسکورد کارکنان اخراجی راکستار که منجر به اخراج آنها شد:

۱. راکستار حدود ۳۴ نفر از کارکنانش در بریتانیا را به اتهام «تخطی شدید انضباطی» اخراج کرده، اما خودِ کارگران و اتحادیه می‌گویند دلیل اصلی، فعالیت آن‌ها برای تشکیل اتحادیه بوده است.

۲. این کارکنان عضو یک سرور خصوصی دیسکورد بودند که مخصوص اعضای اتحادیه و سازمان‌دهندگان IWGB بود و در آن درباره‌ی حقوق، پاداش‌ها و شرایط کار بحث می‌کردند.

۳. راکستار ادعا می‌کند این افراد در یک «محیط عمومی» اطلاعات محرمانه شرکت را پخش کرده‌اند، اما اتحادیه می‌گوید فقط درباره‌ی سیاست‌های داخلی و ایمیل‌های مدیریتی و مسائل کاری خود حرف زده‌اند، نه اسرار بازی یا پروژه‌ها.

۴. جرقه‌ی ماجرا بعد از تغییر سیاست‌های اسلک در شرکت زده شد؛ راکستار دوماه پیش برخی قوانین اسلک که مربوط به رفتار کارکنان در فضای مجازی می شود را تغییر داد‌ . برخی از تغییرات شامل عدم عضویت در برخی کانال‌های غیرکاری و ممنوعیت استفاده از بعضی ایموجی‌ها (مثل علامت اتحادیه یا پرچم‌ فلسطین و...) در استاتوس کارکنان را میشد که همین باعث خشم بین کارکنان عضو دیسکورد شد.

استدلال رسمی شرکت این بوده که این کانال‌ها منبع «حواس‌پرتی» و بعضاً «رفتار نامناسب» بوده‌اند و حذفشان برای تمرکز بیشتر روی کار و ایجاد مرز روشن‌تر بین زندگی کاری و شخصی لازم است.

۵. بعضی کارکنان، متن یا بخش‌هایی از ایمیل‌های داخلی را درباره‌ی همین تغییرات اسلک را در دیسکورد گذاشتند تا بقیه که در دفتر نبودند بتوانند بخوانند و نظر بدهند؛ظاهرا این ایمیل ها جزوی از اسرار امنیتی و طبقه بندی شرکت محسوب می شدند. همین کار بهانه‌ی اصلی راکستار برای شروع تحقیق داخلی و دسترسی مدیریت راکستار به لاگ‌های دیسکورد شد. شرکت دیسکورد کاملا در این مورد با راکستار همکاری کرد.

۶. بعد از این بررسی‌ها، طی چند هفته ۳۴ نفر از اعضای این دیسکورد به‌طور ناگهانی اخراج شدند.

۷. اتحادیه IWGB می‌گوید بحث درباره‌ی حقوق، پاداش، سیاست‌های داخلی و سازمان‌دهی جمعی، طبق قانون کار و قانون برابری بریتانیا حق قانونی کارگران است و شرکت نمی‌تواند به‌خاطر این کارها آن‌ها را اخراج کند.

۸. اتحادیه IWGB اکنون دو اقدام حقوقی علیه راکستار آغاز کرده: یکی درخواست «حمایت موقت» برای بازگشت موقت به کار یا پرداخت حقوق تا زمان دادگاه، و دیگری شکایت اصلی برای اثبات اخراج غیرمنصفانه و ضدِاتحادیه‌ای.

منبع:
 
جزییات لو رفته از گروه دیسکورد کارکنان اخراجی راکستار که منجر به اخراج آنها شد:

۱. راکستار حدود ۳۴ نفر از کارکنانش در بریتانیا را به اتهام «تخطی شدید انضباطی» اخراج کرده، اما خودِ کارگران و اتحادیه می‌گویند دلیل اصلی، فعالیت آن‌ها برای تشکیل اتحادیه بوده است.

۲. این کارکنان عضو یک سرور خصوصی دیسکورد بودند که مخصوص اعضای اتحادیه و سازمان‌دهندگان IWGB بود و در آن درباره‌ی حقوق، پاداش‌ها و شرایط کار بحث می‌کردند.

۳. راکستار ادعا می‌کند این افراد در یک «محیط عمومی» اطلاعات محرمانه شرکت را پخش کرده‌اند، اما اتحادیه می‌گوید فقط درباره‌ی سیاست‌های داخلی و ایمیل‌های مدیریتی و مسائل کاری خود حرف زده‌اند، نه اسرار بازی یا پروژه‌ها.

۴. جرقه‌ی ماجرا بعد از تغییر سیاست‌های اسلک در شرکت زده شد؛ راکستار دوماه پیش برخی قوانین اسلک که مربوط به رفتار کارکنان در فضای مجازی می شود را تغییر داد‌ . برخی از تغییرات شامل عدم عضویت در برخی کانال‌های غیرکاری و ممنوعیت استفاده از بعضی ایموجی‌ها (مثل علامت اتحادیه یا پرچم‌ فلسطین و...) در استاتوس کارکنان را میشد که همین باعث خشم بین کارکنان عضو دیسکورد شد.

استدلال رسمی شرکت این بوده که این کانال‌ها منبع «حواس‌پرتی» و بعضاً «رفتار نامناسب» بوده‌اند و حذفشان برای تمرکز بیشتر روی کار و ایجاد مرز روشن‌تر بین زندگی کاری و شخصی لازم است.

۵. بعضی کارکنان، متن یا بخش‌هایی از ایمیل‌های داخلی را درباره‌ی همین تغییرات اسلک را در دیسکورد گذاشتند تا بقیه که در دفتر نبودند بتوانند بخوانند و نظر بدهند؛ظاهرا این ایمیل ها جزوی از اسرار امنیتی و طبقه بندی شرکت محسوب می شدند. همین کار بهانه‌ی اصلی راکستار برای شروع تحقیق داخلی و دسترسی مدیریت راکستار به لاگ‌های دیسکورد شد. شرکت دیسکورد کاملا در این مورد با راکستار همکاری کرد.

۶. بعد از این بررسی‌ها، طی چند هفته ۳۴ نفر از اعضای این دیسکورد به‌طور ناگهانی اخراج شدند.

۷. اتحادیه IWGB می‌گوید بحث درباره‌ی حقوق، پاداش، سیاست‌های داخلی و سازمان‌دهی جمعی، طبق قانون کار و قانون برابری بریتانیا حق قانونی کارگران است و شرکت نمی‌تواند به‌خاطر این کارها آن‌ها را اخراج کند.

۸. اتحادیه IWGB اکنون دو اقدام حقوقی علیه راکستار آغاز کرده: یکی درخواست «حمایت موقت» برای بازگشت موقت به کار یا پرداخت حقوق تا زمان دادگاه، و دیگری شکایت اصلی برای اثبات اخراج غیرمنصفانه و ضدِاتحادیه‌ای.

منبع:
View attachment YouCut_20251124_191911601.mp4
 
جزییات لو رفته از گروه دیسکورد کارکنان اخراجی راکستار که منجر به اخراج آنها شد:

۱. راکستار حدود ۳۴ نفر از کارکنانش در بریتانیا را به اتهام «تخطی شدید انضباطی» اخراج کرده، اما خودِ کارگران و اتحادیه می‌گویند دلیل اصلی، فعالیت آن‌ها برای تشکیل اتحادیه بوده است.

۲. این کارکنان عضو یک سرور خصوصی دیسکورد بودند که مخصوص اعضای اتحادیه و سازمان‌دهندگان IWGB بود و در آن درباره‌ی حقوق، پاداش‌ها و شرایط کار بحث می‌کردند.

۳. راکستار ادعا می‌کند این افراد در یک «محیط عمومی» اطلاعات محرمانه شرکت را پخش کرده‌اند، اما اتحادیه می‌گوید فقط درباره‌ی سیاست‌های داخلی و ایمیل‌های مدیریتی و مسائل کاری خود حرف زده‌اند، نه اسرار بازی یا پروژه‌ها.

۴. جرقه‌ی ماجرا بعد از تغییر سیاست‌های اسلک در شرکت زده شد؛ راکستار دوماه پیش برخی قوانین اسلک که مربوط به رفتار کارکنان در فضای مجازی می شود را تغییر داد‌ . برخی از تغییرات شامل عدم عضویت در برخی کانال‌های غیرکاری و ممنوعیت استفاده از بعضی ایموجی‌ها (مثل علامت اتحادیه یا پرچم‌ فلسطین و...) در استاتوس کارکنان را میشد که همین باعث خشم بین کارکنان عضو دیسکورد شد.

استدلال رسمی شرکت این بوده که این کانال‌ها منبع «حواس‌پرتی» و بعضاً «رفتار نامناسب» بوده‌اند و حذفشان برای تمرکز بیشتر روی کار و ایجاد مرز روشن‌تر بین زندگی کاری و شخصی لازم است.

۵. بعضی کارکنان، متن یا بخش‌هایی از ایمیل‌های داخلی را درباره‌ی همین تغییرات اسلک را در دیسکورد گذاشتند تا بقیه که در دفتر نبودند بتوانند بخوانند و نظر بدهند؛ظاهرا این ایمیل ها جزوی از اسرار امنیتی و طبقه بندی شرکت محسوب می شدند. همین کار بهانه‌ی اصلی راکستار برای شروع تحقیق داخلی و دسترسی مدیریت راکستار به لاگ‌های دیسکورد شد. شرکت دیسکورد کاملا در این مورد با راکستار همکاری کرد.

۶. بعد از این بررسی‌ها، طی چند هفته ۳۴ نفر از اعضای این دیسکورد به‌طور ناگهانی اخراج شدند.

۷. اتحادیه IWGB می‌گوید بحث درباره‌ی حقوق، پاداش، سیاست‌های داخلی و سازمان‌دهی جمعی، طبق قانون کار و قانون برابری بریتانیا حق قانونی کارگران است و شرکت نمی‌تواند به‌خاطر این کارها آن‌ها را اخراج کند.

۸. اتحادیه IWGB اکنون دو اقدام حقوقی علیه راکستار آغاز کرده: یکی درخواست «حمایت موقت» برای بازگشت موقت به کار یا پرداخت حقوق تا زمان دادگاه، و دیگری شکایت اصلی برای اثبات اخراج غیرمنصفانه و ضدِاتحادیه‌ای.

منبع:
من یکی از سرسخت ترین فن های بازی های راک استارم
ولی حقشه واقعا این بلا ها سرش میاد
وقتی کل بازی هاش همش در حال تیکه انداختن به کپیتالیسم و امریکا بود و عشق کامی هاس تو بازی هاش حقشه تا بفهمن کامی های واقعی اینطورن و دلیل موفقیت شرکتت همون کپیتالیسمیه که هی یاد گرفتی تیکه بندازی بش فکر میکنی خیلی بامزه ای.
 
  • Poker Face
Reactions: Changed_Man 50
جی تی ای هر چیزی که «وجود داره» و ترند هست تو آمریکا رو مسخره میکنه. اینکه بیشتر دیدید کاپیتالیسم و تبلیغات و... بوده چون اینا بیشتر وجود داره و آمریکا کاپیتالیستی ترین کشوره. کنجکاوم ببینم کجا دقیقا «طرفدار کامیونیزم» بوده راکستار.
 
  • Like
Reactions: Esperanto

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or