Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
چند روز دارم gta iv رو میرم و هنوزم مثل روز اول فوق‌العاده است.
شاید خیلی ها قبول نکنن ولی به نظرم v نسبت به iv پسرفت به حساب میاد.
فیزیک بازی هنوزم تو سبک خودش پرچمدار به حساب میاد،طوری که هرچقدر هم که از عمر بازی بگذره همین یه مورد باعث میشه بازی کماکان لذت بخش باشه.
تو یه مرحله که ماشین آشغالی رو میروندم وقتی یکی از ۲ کارگر شهرداری پرید پشت ماشین،کمک فنر اون سمت یه خورده پایین اومد و بعد اینکه اون یکی هم سوار شد،ماشین دوباره بالانس شد و اینبار کمک فنر فک من بود که چسبید به زمین.

موندم استودیو فرازمینی مثل راکستار چطور تونسته از فیزیک شاهکار iv به رانندگی مضخرف و مصنوعی v برسه.

یکی از موارد مهم دیگه که متاسفانه v نداره dlc ای مثل the balled of .... tony هست که خودش میتونه یه بازی مجزا و باشه و حضورش کنار iv کم از معجزه نداشته و ارزش بازی رو چندین برابر کرده.

از ته دل امیدوارم vi بتونه حس روز اول که iv رو بازی کردم رو تداعی کنه و واسه چند روزی این روزهای شخمی رو شبیه به اون روزا کنه.
 
آخرین ویرایش:
چند روز دارم gta iv رو میرم و هنوزم مثل روز اول فوق‌العاده است.
شاید خیلی ها قبول نکنن ولی به نظرم v نسبت به iv پسرفت به حساب میاد.
فیزیک بازی هنوزم تو سبک خودش پرچمدار به حساب میاد،طوری که هرچقدر هم که از عمر بازی بگذره همین یه مورد باعث میشه بازی کماکان لذت بخش باشه.
تو یه مرحله که ماشین آشغالی رو میروندم وقتی یکی از ۲ کارگر شهداری پرید پشت ماشین،کمک فنر اون سمت یه خورده پایین اومد و بعد اینکه اون یکی هم سوار شد،ماشین دوباره بالانس شد و اینبار کمک فنر فک من بود که چسبید به زمین.

موندم استودیو فرازمینی مثل راکستار چطور تونسته از فیزیک شاهکار iv به رانندگی مضخرف و مصنوعی v برسه.

یکی از موارد مهم دیگه که متاسفانه v نداره dlc ای مثل the balled of.....tony هست که خودش میتونه یه بازی مجزا و باشه و حضورش کنار iv کم از معجزه نداشته و ارزش بازی رو چندین برابر کرده.

از ته دل امیدوارم vi بتونه حس روز اول که iv رو بازی کردم رو تداعی کنه و واسه چند روزی این روزهای شخمی رو شبیه به اون روزا کنه.
فکر میکنم برای havoc بود که فیزیک ها اینطوری بود
البته یکم اغراق داشت ولی در کل رانندگی iv بهتر بود
به نظرم مشکل iv در اصل نبود مکانیسم های مثل شهر کوچک ، نبود تیونیگ ، شخصیت نیکو شاید اگر مثل کانسپت آرت ها بود بهتر بود
چند روز پیش یه کلیپ از بازی دیدم برج های منهتن از دور بود ، گرافیکش به نظرم از دور به نسبت v وافع گرایانه تر بود
قطعا بعد vi باید منتظر gta بعدی در نیویورک باشیم البته شاید برای PS7
 
  • Like
Reactions: sopranus
چند روز دارم gta iv رو میرم و هنوزم مثل روز اول فوق‌العاده است.
شاید خیلی ها قبول نکنن ولی به نظرم v نسبت به iv پسرفت به حساب میاد.
فیزیک بازی هنوزم تو سبک خودش پرچمدار به حساب میاد،طوری که هرچقدر هم که از عمر بازی بگذره همین یه مورد باعث میشه بازی کماکان لذت بخش باشه.
تو یه مرحله که ماشین آشغالی رو میروندم وقتی یکی از ۲ کارگر شهداری پرید پشت ماشین،کمک فنر اون سمت یه خورده پایین اومد و بعد اینکه اون یکی هم سوار شد،ماشین دوباره بالانس شد و اینبار کمک فنر فک من بود که چسبید به زمین.

موندم استودیو فرازمینی مثل راکستار چطور تونسته از فیزیک شاهکار iv به رانندگی مضخرف و مصنوعی v برسه.

یکی از موارد مهم دیگه که متاسفانه v نداره dlc ای مثل the balled of .... tony هست که خودش میتونه یه بازی مجزا و باشه و حضورش کنار iv کم از معجزه نداشته و ارزش بازی رو چندین برابر کرده.

از ته دل امیدوارم vi بتونه حس روز اول که iv رو بازی کردم رو تداعی کنه و واسه چند روزی این روزهای شخمی رو شبیه به اون روزا کنه.
ببین علت اصلی فقط محدودیت سخت افزاری PS3 و X360 بود.
همونطور که میدونی راکستار بازیاشو با موتور RAGE میسازه اما اون زمان برای طراحی فیزیک و انیمیشن ها از یک موتور جداگانه به نام Euphoria استفاده میکرد که در اون زمان در تملک خود راکستار نبود .. البته از سال ۲۰۱۹ این انجین رو هم خرید و بطور کل داخل انجین RAGE تلفیقش کرد.

این انجین بسیار سنگین بود و هنوزم هست و اجرای روانش روی کنسول‌های نسل هفتم خیلی مشکل‌ساز بود. عملا GTA 4 رو اون کنسول‌ها با میانگین ۲۵ فریم اجرا میشد .

از طرفی در GTA 5، تعداد ماشینها ، عابران، و فعالیت‌های همزمان خیلی بیشتر بود و جهان بزرگ‌تر، ترافیک سنگین‌تر، مأموریت‌های پیچیده‌تر شد. تو GTA 5 تنوع ماموریت ها و فعالیت در آسمان ، زمین ، دریا و حتی زیر دریا بسیار بیشتر شد با سه کرکتر قابل بازی که در آن واحد امکان سوییچ کردن داشتند . چیزایی که برای کنسول اون زمان یه چالش جدی به حساب می اومد.

خلاصه که با توجه به قدرت سخت افزار کنسولهای اون اون زمان حفظ و اجرای کامل Euphoria باعث افت فریم‌ ریت شدید میشد در نتیجه راکستار برای حفظ پرفورمنس، از نسخه ساده تری از Euphoria استفاده کرد.

به همین دلیل بود که تو GTA 4 هندلینگ ماشین ها واقع‌گرایانه، سنگین و چالش‌برانگیز بود و انگار ماشین‌ها وزن واقعی داشتند، لاستیک‌ها لیز می‌خوردن، و تصادفات طبیعی به نظر می‌رسیدن.

اما تو GTA V هندلینگ چابک تر و آرکید تر شد و چیزی شبیه به سیستم رانندگی شبیه بازی‌های ریسینگ آرکید مثل Need for Speed شد.

اونها با این کار چندتا تیر باهم زدن . هم محیط و جزئیات بازی رو بزرگتر کردن و هم پرفورمنس حفظ شد و هم باعث جذب مخاطب عام و کاهش ناامیدی بازیکنان از رانندگی سخت هم شد که بکجورایی با تم هالیوودی یا بهتره بگم لس انجلسی بازی هم جور در اومد . برعکس تو GTA 4 که تم مافیایی داشت و مثلا ماشین های سریع با هندلینگ ارکید به اون تم نمی‌خورد.

حتی یکی از مسؤلین راکستار یکبار در این زمینه گفت ما می‌خواستیم پلیرها تو GTA 5 بدون دردسر رانندگی کنند و از جهان لذت ببرند، نه اینکه با فیزیک بجنگند.

------------------------------------

سالها گذشت و ما به RDR2 رسیدیم و استفاده از انجین Euphoria به لطف کنسول‌های جدید تو این بازی دوباره به اوج خودش رسید که نتیجه شد واقع گرایی فوق العاده در این عنوان
از فیزیک و انیمیشن ها گرفته تا رفتار واقع گرایانه حیوانات و تغییرات پیچیده آب و هوایی داخل بازی و صدها جزییات دیگه.

View attachment VID_20251020_132948_217.mp4

View attachment VID_20251020_131832_852.mp4

View attachment VID_20251020_135626_905.mp4

View attachment VID_20251020_131827_958.mp4

---------------------------------

حالا شاید براتون سوال بشه راکستار تو GTA 6 تا چه حد از انجین Euphoria استفاده میکنه؟

خبر خوب اینکه تو GTA 6 از نسخه جدید و بسیار پیشرفته این انجین استفاده میشه که قراره فیزیک واقع گرایانه ای رو به معرض نمایش بذاره چه توی انیمیشن ها و چه توی گیم پلی و رانندگی.

به قدری این انجین گسترده شده که حتی فیزیک اشیای کوچیک مثل فیزیک مو ها ، فیزیک اندام عضلانی و حتی فیزیک زیور آلات را هم شامل میشه.

به چروک شدن لباس هنگام چرخش لوسیا
فیزیک مو
فیزیک گردنبند
فیزیک گوشواره
و حتی فیزیک دستبند
و حتی فیزیک عضلات گردن لوسیا
دقت کنید.

View attachment VID_20251020_131412_355.mp4


همچنین اینجا به تغییر عضلات پشت بدن جیسون در هنگام چرخش و حرکت دست توجه کنید.

View attachment VID_20251020_131905_890.mp4


توجه به فیزیک و انیمیشن ها تو GTA 6 به اوج خودش رسیده و ما فقط نوک کوه یخ را دیدیم تاحالا
 
آخرین ویرایش:
GTA IV بازی خیلی عالیه و من خیلی خاطره دارم باهاش و جدیدا هم رو استیم گرفتم ۱۰۰ درصدش کنم ولی قبول کنید به جز فیزیک و داستان قشنگ بازیش خیلی عقبه.
هیچی تو دنیاش نیست حتی هواپیما هم نداره.
قابلیت های کاستومایز بازی تو دیواره. دنیاش هیچ تنوعی نداره و شهر نیویورکو اندازه یه town کوچیک کردن بدون هیچ کانتری سایدی.
ماموریت های بازی تنوعشون خیلی کمه و ماموریت خاطره انگیز به جز همون دزدی از بانک نداره واقعا

GTA V هزار برابر پیشرفت کرده و انواع قابلیتا و دنیای بزرگ و متنوع بش اضافه شد. بعد میگید افت بود؟ فقط چون ماشینا تو GTA 4 هندلینگ بهتر داشتن؟
 
GTA IV نسبت به بازی قبلی در این سری یه پسرفت بود . ماموریتها هیجانی نبود ، اکشن پایین بود ، ریتم بازی کند اما فیزیک ماشینها واقعی تر بود . فعالیتهای جانبی خیلی محدود بود . محیط خارج از شهر مثل کوه و دشت و ... نداشت .

هیچ کدوم از موارد بالا در san andreas وجود نداشت .
 
  • Like
  • Smile
Reactions: Thundersky and mjmk
GTA IV بازی خیلی عالیه و من خیلی خاطره دارم باهاش و جدیدا هم رو استیم گرفتم ۱۰۰ درصدش کنم ولی قبول کنید به جز فیزیک و داستان قشنگ بازیش خیلی عقبه.
هیچی تو دنیاش نیست حتی هواپیما هم نداره.
قابلیت های کاستومایز بازی تو دیواره. دنیاش هیچ تنوعی نداره و شهر نیویورکو اندازه یه town کوچیک کردن بدون هیچ کانتری سایدی.
ماموریت های بازی تنوعشون خیلی کمه و ماموریت خاطره انگیز به جز همون دزدی از بانک نداره واقعا

GTA V هزار برابر پیشرفت کرده و انواع قابلیتا و دنیای بزرگ و متنوع بش اضافه شد. بعد میگید افت بود؟ فقط چون ماشینا تو GTA 4 هندلینگ بهتر داشتن؟
The balled of felanfelan shode کلا هیجانی پیش میره و فعالیت های جانبی خیلی بیشتری داره.
اینکه میگم v نسبت به iv پسرفت به حساب میاد دلیل نمیشه v بازی بدی باشه.

شاید نتونم منظورم رو درست برسونم ولی انگار iv واسه رده سنی بزرگسال و v یه رده پایینتر ساخته شده.
 
The balled of felanfelan shode کلا هیجانی پیش میره و فعالیت های جانبی خیلی بیشتری داره.
اینکه میگم v نسبت به iv پسرفت به حساب میاد دلیل نمیشه v بازی بدی باشه.

شاید نتونم منظورم رو درست برسونم ولی انگار iv واسه رده سنی بزرگسال و v یه رده پایینتر ساخته شده.
من حرفتو قبول ندارم respectfully
به نظرم فقط اینو میگید چون GTA 4 یه فیلتر زرد و تاریک داره وگرنه مسخره بازی و لودگی داخل بازیش کم نداره. از شخصیت رومان تا یوسف امیر بود چی بود.
توی ۵ هم داستان به سطح کشتن شخصیت های اصلی میرسه نمیدونم این چطور مردونه نیست:D فقط چون فیلتر زرد و تاریکی که فقط بازی ها 2008 - 2012 داشتن رو نداره حس میکنم میگید بچگونه س.
 
  • Like
Reactions: sopranus
من حرفتو قبول ندارم respectfully
به نظرم فقط اینو میگید چون GTA 4 یه فیلتر زرد و تاریک داره وگرنه مسخره بازی و لودگی داخل بازیش کم نداره. از شخصیت رومان تا یوسف امیر بود چی بود.
توی ۵ هم داستان به سطح کشتن شخصیت های اصلی میرسه نمیدونم این چطور مردونه نیست:D فقط چون فیلتر زرد و تاریکی که فقط بازی ها 2008 - 2012 داشتن رو نداره حس میکنم میگید بچگونه س.
تو جی تی ای رانندگی اگه مهمترین نباشه از مهمترین المان های بازیه که تو این مورد IV یه سر و گردن بهتر از V هست.
همین که با ماشین و موتور نمیشه معلق زد و پرواز کرد.

واقع گرایانه ترین قابلیت V این بود که میشد با چپ راست کردن LS ماشین چپ شده رو راست کرد.
 
GTA IV میذارتت تو شهر نیویورک از پایین ترین نقطه زندگی یک فرد که میشه مهاجرت تو سن سی و اندی به یک کشور غریبه که تنها کسی که توش میشناسی یک کازین کلاشه. و از پایین شروع میکنی روابط رو میسازی این وسط یه داستان عشقی هم داره. جزییاتی که تو GTA IV هست فقط بخاطر فیزیک بهتر (فقط رانندگیش بهتر نیست) نیست. یه سری جزییات عجیب غریبی داره. مثلا تو محله های فقیر آژیر پلیس بزنی سیاها در میرن : دی
من اولش که GTA IV رو گذاشتم تو دستگاه کلی خورد تو‌ذوقم چون انتظار GTA SA داشتم که بشه توش همه کار کرد. ولی بعدا که بازی رو تموم کردم فهمیدم چه شاهکاری رو تجربه کردم.GTA IV از نظر من شاهکار تکرار نشدنیه حتی برای راکستار. فکر نمیکنم راکستار دیگه هیچوقت انقدر دپرس باشه که چنین بازی سنگینی رو بسازه. در حالی که GTA V هم در نوع خودش خیلی خفنه ولی غیر از Trevor برا من خط داستانی درخوری نداره و امکاناتشم در حد SA نیست. بازیش میخواد همه مخاطبا رو راضی کنه این باعث میشه برا من از GTA SA , GTA VC و GTA IV ارزش کمتری داشته باشه.
به GTA VI هم خیلی امید دارم بنظر چیز خفنیه بهتر از GTA V.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or