Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
🔴 ارائه واحد دانشگاهی Grand Theft Auto در دانشگاه تنسی از سال ۲۰۲۶


دانشجویان دانشگاه تنسی از سال ۲۰۲۶ می‌توانند درسی ویژه درباره مجموعه بازی Grand Theft Auto بگذرانند.



تدریس این کلاس بر عهده توره اولسون استاد تاریخ خواهد بود؛ همان استادی که در سال ۲۰۲۱ واحدی مرتبط با Red Dead Redemption را ارائه داده بود.

IMG_6202.jpeg
 
لینک منبع/مصاحبه با استاد اولسن. حرفای جالبی زده از این که چرا سری GTA رو انتخاب کرده برا تاریخ چهل سال اخیر آمریکا.
کلا گیم ها بخاطر ایمرسیو بودن و طراحی محیط دقیق و پویا خیلی خوب هستن برا کورس های تاریخ.

Grand Theft America: U.S. History Since 1980 through the GTA Video Games

...اما وقتی تقلید مسخره‌آمیزشان (Parody) درست به نظر برسد، بازی‌ها را بسیار جالب‌تر - و در کلاس مفیدتر - می‌دانم. برای مثال، لس سانتوس، لیبرتی سیتی و وایس سیتی هر کدام محل بنادر شلوغ کانتینری هستند - چیزی که 5 آن را "روزنه سرمایه‌داری آمریکایی" می‌نامد - که اغلب در نزدیکی مناطق تولیدی زنگ‌زده قرار دارند. این کاملاً درست است: مسلماً هیچ فناوری‌ای به اندازه کانتینر حمل و نقل، آمریکای پس از 1980 را دگرگون‌کننده نکرده است، که برون‌سپاری جهانی صنعت ایالات متحده را تسهیل کرد. یا ایستگاه‌های رادیویی GTA وجود دارند، جایی که بسیاری از تندترین تفسیرهای اجتماعی بازی‌ها در آنجا اتفاق می‌افتد. در 4 (که در سال 2008 اتفاق می‌افتد) و 5 (2013)، با یک چشم‌انداز رسانه‌ای بسیار قطبی مواجه می‌شویم که مفسران سیاسی رقیب از ایستگاه‌های جداگانه به یکدیگر اسید می‌پاشند. اما رادیو گفتگوی دوران وایس سیتی و سن آندریاس بسیار متفاوت است: در اینجا، مجموعه‌ای از افراد عجیب و غریب در یک ایستگاه واحد با یکدیگر بحث می‌کنند. این اشاره‌ای جالب (و شاید غیرعمدی!) به چگونگی آغاز مقررات‌زدایی از تلویزیون و رادیو توسط رونالد ریگان در سال ۱۹۸۷ با لغو «دکترین انصاف» مصوب سال ۱۹۴۹ است که راه را برای ظهور شبکه‌های آشکارا حزبی مانند فاکس نیوز و MSNBC هموار کرد.
 
آخرین ویرایش:
این گیم واقعا لیاقت اینو داره بازیش کنی و عمر گیمریت به پایان برسه
من ps5 رو فروختم که گیم رو بگذارم کنار، ولی دوباره بخاطر این بازی خریدم که لعنتی تاخیر خورد، احتمالا هم اگه عمری باشه بازی رو که انجام دادم و شیطان گولم نزد دیگه بعدش گیم رو ترک خواهم کرد!😅
 
آخرین ویرایش:
ریبوتی از مجموعه بسیار محبوب Miami Vice بصورت فیلم در سال ۲۰۲۷ اکران خواهد شد.

IMG_20250920_231016_143.jpg

نسخه سینمایی جدید سریال میامی وایس با کارگردانی جوزف کوزینسکی (کارگردان فیلم‌های فرمول یک و تاپ گان: ماوریک)، توسط استودیو یونیورسال ساخته خواهد شد و تاریخ اکران آن برای ۶ آگوست ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است.

داستان فیلم قرار است در دهه ۱۹۸۰ میلادی، یه مانند سریال اصلی، روایت شود و روند انتخاب بازیگران برای شروع فیلمبرداری در سال ۲۰۲۶ در جریان است. همچنین فیلم قرار است با فرمت آی‌مکس فیلمبرداری شود.

تهیه‌کنندگان این پروژه، دیلن کلارک (تهیه‌کننده فیلم بتمن) و خود کوزینسکی هستند و سناریو را دن گیلروی و اریک سینگر بر اساس شخصیت‌های ساخته شده توسط آنتونی یرکوویچ نوشته‌اند. یرکوویچ به همراه مایکل مان که تهیه‌کننده اجرایی سریال اصلی هم بود، در این پروژه حضور دارند.

برخلاف نسخه سینمایی پیشین که سال ۲۰۰۶ با کارگردانی مایکل مان و بازی جیمی فاکس و کالین فارل ساخته شد، فیلم جدید یک اثر دوره‌ای خواهد بود و یونیورسال گفته می‌خواهد زرق و برق و فساد دهه ۸۰ میامی را نشان دهد. یعنی همان دورانی که سریال اصلـی پخش میشد.

اگرچه فیلم قبلی در زمان اکران شروع خوبی داشت، اما هزینه تولید بالا و فروش نه‌چندان خوبش باعث شد موفقیت تجاری خاصی تجربه نکند. نظر منتقدان هم اکثرا منفی بود، اما در سال‌های اخیر این فیلم دوباره در فضای مجازی تحسین شده است. شایعات ساخت نسخه جدید از سال ۲۰۱۴ پخش شده بود.

فیلم جدید کوزینسکی به طور خاص از قسمت آزمایشی و فصل اول سریال ۱۹۸۴ الهام گرفته. در قسمت اول، پلیسی از نیویورک به نام ریکاردو تابز برای پیدا کردن قاتل برادرش به میامی می‌آید و سرانجام با پلیس مخفی محلی، سانی کراکت، همراه می‌شود؛ چون هر دو به دنبال همان باند مواد مخدر هستند که باعث مرگ شریک قبلی کراکت هم شده‌ بودند.

یکی از شرورهای اصلی فصل اول، رئیس کارتل مواد مخدر کلمبیا، استبان کالدرونه، بود که فعالیت‌های قاچاقش از نیویورک تا میامی و جزایر باهاما گسترده بود. او اولین بار در قسمت ابتدایی، برادر نگهبان، ظاهر شد و بعد دوباره برگشت؛ جایی که کراکت و تابز برای نابودی کالدرونه به باهاما رفتند. جان لگویزامو هم بعدها در نقش پسر انتقام‌جوی کالدرونه در سریال آمد.

هرچند سریال اپیزودیک بود، اما خط اصلی داستان درباره شکار کالدرونه بود و به احتمال زیاد همین مضمون در فیلم جدید هم محوریت خواهد داشت. حتی فیلم ۲۰۰۶ هم بخش زیادی از داستانش را از فصل اول سریال، مخصوصا قسمت بلوز قاچاقچی، وام گرفته بود.

در نقد فیلم قدیمی آمده بود نسخه سینمایی میامی وایس اسیر یک تناقض شده؛ طرفداران دوآتشه تغییرات نسخه جدید را نمی‌پذیرند، نوستالژی‌بازها هم ناامید می‌شوند. افرادی که دنبال یک اکشن پرهیجان مثل پسران بد یا سریع و خشن هستند هم احتمالا راضی نخواهند بود. اما علاقمندان به آثار کارگردان یعنی مایکل مان و کسانی که فیلم پلیسی سیاه و تلخ دوست دارند، احتمالاً از فیلم لذت می‌برند. این کار یک اثر کاملا بحث‌برانگیز است. یا عاشقش می‌شوید یا ازش متنفر می‌شوید.

---------------------------------------------

راکستار گیمز در ساخت عنوان GTA Vice City که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد الهامات زیادی از این مجموعه محبوب دهه 80 گرفت

IMG_20250920_231509_054.jpg IMG_20250920_231509_419.jpg IMG_20250920_231509_985.jpg IMG_20250920_231509_826.jpg IMG_20250920_231509_791.jpg IMG_20250920_231509_103.jpg IMG_20250920_231509_785.jpg IMG_20250920_231532_379.jpg IMG_20250920_231532_631.jpg IMG_20250920_231533_066.jpg IMG_20250920_231533_082.jpg


همچین در تریلر اول بازی GTA 6 میتوان الهاماتی را از این مجموعه دید

View attachment VID_20250920_231527_845.mp4



در پایان، قسمت هایی از مجموعه Miami Vice رو با آهنگ معروف Crocket Theme که در رادیو GTA Vice City هم وجود داشت رو میبینیم:

View attachment VID_20250921_115319_659.mp4
 
آخرین ویرایش:
View attachment VID_20250921_201508_324.mp4

امروز جایی خوندم که نوشته بود امیدواره راکستار Tommy Vercetti رو در GTA 6 برگردونه. مثلا پیر شده باشه و بتونیم ببینیمش.

ولی این اتفاق نمیفته چون دنیای سه‌گانه (GTA3 - GTA VC - GTA SA ) و شخصیت هاش با دنیای HD (یعنی GTA 4 به بعد ) فرق داره و اصلا تو یک دنیا نیستن.
شما توی GTA 5 رفرنس به Niko رو دیدید یا حتی میتونید Johnny که توی GTA TLAD بود رو ببینید که توسط Trevor کشته میشه، ولی هرگز از GTA 4 به بعد رفرنس مستقیمی به شخصیت های سه گانه نمیبینید.
حتی بین دنیای Red Dead Redemption 1-2 با GTA HD ارتباط زیاد هست ولی بین GTA Trilogy و GTA HD نه نیست.
حالا می مونه فیل کَسِدی که یه چیزی شبیهش رو توی تریلر دوم GTA 6 دیدیم که خب واقعا کسدی یا پسرش نیست و صرفا اسمش فیل هست و فقط شبیهشه :D
البته لوکیشن ها و هرچیزی که به شخصیت ها مربوط نشه هست از خود شهر Vice City گرفته تا برندها ، لوگوها، موج های رادیویی و غیره همه اینها تو GTA 6 هم هستن
 
20250927_194247.jpg

کمتر از ۲ ساعت تا مصاحبه زنده IGN با دن هاوسر .
بعد از حدود ۱۲ سال اولین حضور یکی از برادران هاوسر در یک مصاحبه زنده.

چیزایی که انتظار داریم راجبش توسط دن هاوسر بشونیم درباره استودیوی جدیدش Absurd Ventures هست .
همینطور برخی داستانها و خاطرات از سری GTA و RDR و دیگر بازی‌های راکستار. همچنین جالب می‌شه اگه نظرش درباره GTA 6 را بدونیم و اطلاعاتی ازش داشته باشیم.
خبر خاصی بود میذارم تو همین تاپیک
 
IMG_20250927_232647_592.jpg

مدیر IGN: برات عجیب نیست که GTA 6 عرضه بشه و تو برای اولین بار باشه که بازی رو میبینی؟

دن: یه جورایی... منظورم اینه که خب من ۱۲ تا از گیم های سری GTA رو نوشتم ، به نوعی. این یک امتیاز بزرگ بود که بر روی چنین پروژه عظیمی کار کردم. گمان می‌کنم دنیا به اندازه کافی از بابت من GTA داشته است. و خب همیشه یک داستان جدید وجود خواهد داشت که من ننوشتم یا شخصیت پردازیش نکردم. بی شک GTAVI هیجان‌انگیز خواهد بود. عالی خواهد بود. کاملا مطمئنم..

دن هوزر: ما بازی‌ها را برای ویژه بودن می‌سازیم، تنها به‌شرطی نسخه بعدی بازی را می‌سازیم که به‌اندازه کافی خاص باشد؛ و فروش آنقدر برای راکستار مهم نیست.

عنوان Red Dead Redemption 2 بهترین پروژه‌ای بود که بررویش کار کردم؛ یک مثال فوق‌العاده برای داستان‌گویی جهان‌باز، پایداری تماتیک، و معنای واقعی فرو رفتن در داستان و ماجراجویی در یک بازی ویدئویی.

همچنین عنوان GTA 4 و بخش میانی GTA 5 که هر سه کرکتر حضور دارن و اواخر RDR1 هم گزینه های دیگه هستن که بهش افتخار میکنم

بقیه صحبت های دن هاوسر:

دن هاوسرمیگه Take Two داشت ورشکست میشد و قرار بود شرکت تیک تو بسته بشه ولی GTA 3 نجاتشون داد

دن هاوسر تاکید میکنه که تیک‌تو دخالتی در روند خلاقانه راکستار گیمز نداره.

دن هوزر در مورد پروژه های قدیمی میگه ما فشارهای زیادی تحمل کردیم، گاهی اوقات مشکلات بودجه داشتیم، گاهی مشکلات تکنولوژی داشتیم، ولی یادمه از GTA 4 سعی کردیم فرهنگ تلویزیویی سینمایی را به بازی هامون اضافه کنیم

اون میگه: کرکتر Trevor رو خلق کرده و خیلی از ساخت این کرکتر خوشحاله جوری که میخواد توی آثار کامیک بوک جدیدش ازش الهام بگیره دوباره

در مورد سری بازی Bully هم میگه :
دلیل وجود نداشتن Bully II، کوچک بودن تیم ساخت است . از نظر دن ، تیم ساخت این مجموعه کوچک بود و همچنین پروژه‌های بزرگ دیگر، باعث اتفاق نیفتادن Bully II شده‌ است.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or