Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
من خبر از یه سایت رو منتقل کردم . درست و غلطش نمیدونم .
سه چهار ماه تاخیر نمیتونه تاثیر چندانی در فراید توسعه داشته باشه ولی میدونم قبلا مورد داشتیم بازی (last2) کاملا طبق گفته کارگردان اماده عرضه بوده بازم تاخیر خورده .
بازم تاخیری نباشه که همه خوشحالترن اصلا فردا عرضه بشه😂
راستی اکانت اونی که اینو گفته بود پستش را در توییتر پاک کرد و مشخص شد فیک نیوزی بیش نبود.
کلا یه چیزی بگم؟ راکستار بعد از تریلر اول که لو رفت و شخص سم هاوسر از این قضيه خیلی ناراحت شد به طرز اگرسیوی درب استودیو هاشو بسته و نذاشته ذره ای اطلاعات از GTA 6 بیرون بیاد. ما بعد از تریلر اول رسما ۵۰۰ روز هیچ اطلاعاتی از بازی نداشتیم. دقیقا هیچ... بعد یهویی دیدید که سیل اطلاعات با تریلر دوم منتشر شد. حتی دیتاماینر های کار کشته ای مثل Tez هم متوجه تغییرات تو بکند وبسایت راکستار نشدند‌. یه نيمچه اطلاعاتی هم که اومد مثلا در مورد نحوه اجرای بازی روی PS5 Pro از سمت مهندسان پلی استیشن بوده‌ (تازه راست و غلطش بازم معلوم نیست)
ما توی لیکرها بزرگتر از مثلا شرایر یا هندرسون نداریم ولی هیچ کدوم از اینها هم مدتهاس هیچ خبری از داخل استودیو های راکستار و GTA 6 ندارن ، دیگه چه برسه به این اکانت های دوزاری دیگه.
پس واقعا چاره ای نیست جز اینکه صبرکنیم خود راکستار اطلاعاتی بده و تنها مرجع خودشه و تاریخی که رسمی اعلام کرده معتبرترین چیزیه که داریم. این خبرهای فیک متاسفانه برای ویوو گرفتن تو وبسایت ها و چنلها گذاشته میشه که برای مدتی فقط جنجال درست میکنن

میشه طبق الگوهای قبلی در ماه آبان/آذر منتظر تریلر سوم و باز شدن پیش فروش ها باشیم و در ماه اسفند هم تریلر گیم‌پلی ..
 
آخرین ویرایش:
واکنش دیجیتال فاندری به شایعه ای که بازی روی ps5pro به صورت ۶۰fps اجرا می شود:
مطمئنم منبع این شایعه یه پست رندوم توسط یه فرد رندوم در شبکه های اجتماعیه.هیچ چکینگ و اعتبار سنجی و مسئولیت پذیری وجودنداره.
ما هم می تونیم همچین چیزیو به صورت ناشناس پست کنم و می تونیم هر چی بخوام بنویسم. این هیچ سطحی از اعتبار نداره.
نمی خوام بگم که ما معتبرترین افراد برای بحث در این موارد هستیم ولی ما حداقل حرفامون رو بر اساس یه جور استدلال منطقی میزنیم نه اینکه از باسنمون در بیاریم
خلاصه استدلال هاشون:
تیم دیجیتال فاندری در این بحث به شایعه‌ای که اخیراً منتشر شده و ادعا می‌کند GTA VI روی کنسول PS5 Pro با نرخ ۶۰ فریم برثانیه اجرا خواهد شد، واکنش نشان داده‌اند. این شایعه که از یک پست تصادفی در شبکه‌های اجتماعی سرچشمه گرفته، مدعی است که این قابلیت نتیجه همکاری با مهندسان سونی است، اما دیجیتال فاندری این ادعا را با استدلال‌های فنی زیر بررسی کرده‌اند:

سابقه راک‌استار و محدودیت‌های CPU: راک‌استار در بازی‌های قبلی مانند GTA IV، GTA V و Red Dead Redemption 2 همیشه نسخه‌های اولیه را با هدف ۳۰ فریم بر ثانیه عرضه کرده است. دلیل اصلی این موضوع محدودیت‌های پردازنده (CPU) به دلیل شبیه‌ سازی پیچیده open world است. کنسول‌های فعلی که ۵ سال از عمرشان می‌گذرد، با وجود پیشرفت‌ها، همچنان با این محدودیت‌هامواجه‌اند.

افزایش ۱۰ درصدی سرعت کلاک CPU در PS5 Pro (از ۳.۵ به حدود ۳.۸۵ گیگاهرتز) به تنهایی نمی‌تواند نرخ فریم را از ۳۰ به ۶۰ برساند، زیرا این تغییر برای رفع مشکلات شبیه‌سازی کافی نیست. همچنین، استفاده سنگین از فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) که هم به CPU و هم به GPU فشار می‌آورد، این چالش را تشدید می‌کند.

امکان ‌سنجی فنی: استفاده از فناوری‌هایی مثل FSR 4 یا تولید فریم (Frame Generation) برای افزایش نرخ فریم از ۳۰ به ۶۰ به دلیل تأخیر بالا (مثلاً ۲۰۰ میلی ‌ثانیه) و نتایج ناپایدار رد شده است. این روش برای بازی‌هایی با نرخ پایه پایدار طراحی شده و برایGTA VI که ممکن است حتی زیر ۳۰ فریم باشد، مناسب نیست.

- دیجیتال فاندری معتقدند این شایعه از یک منبع ناشناس و بدون اعتبار در شبکه‌های اجتماعی آمده و فاقد پشتوانه فنی است. در مقابل ، آن‌ها با استدلال منطقی و بر اساس تحلیل ویدیوهای منتشرشده (که ۳۰ فریم هستند) به نتیجه ۳۰ فریم رسیده‌اند.
دیجیتال فاندری معتقدند بدون تغییر اساسی در معماری یا بهینه ‌سازی ویژه ، این امر بعید است. همکاری با سونی نیز امری عادی درصنعت است و دلیلی بر صحت شایعه نیست.

آن‌ها معتقدند شایعه ۶۰ فریم روی PS5 Pro به احتمال زیاد نادرست است و شواهد موجود (از جمله سابقه راک‌ استار و محدودیت ‌های سخت ‌افزاری) نرخ ۳۰ فریم را محتمل‌تر می‌کند. با این حال، آن ‌ها از احتمال اشتباه بودن حدس خود استقبال می‌کنند و امیدوارند راک ‌استار بتواند این چالش را پشت سر بگذارد. یک حالت میانی مثل ۴۰ فریم ممکن است، اما ۶۰ فریم بدون مدرک رسمی بعید به نظر می رسد.

خلاصه شده ی متن صحبت ها توسط ai
 
نمیدونم روی Pro یا حتی معمولی Assassin’s Creed Shadows زدید یا نه.
بخاطر وجود RTGI ، تفاوت ویژوالی بین مود (کوالیتی و بالانس) با مود پرفورمنس واقعا زیاده بخصوص روی پرو چون رفلکشن ها هم ری تریس میشن.
تو GTA هم احتمال زیاد همینه. پس حالا اگر مود ۶۰ هم داشته باشه من یکی که رو ۶۰ نمیرم:D
البته اگه یه مود بالانس (۴۰ فریم) هم بتونن براش بذارن عالیه. این ری تریسینگ بخصوص RTGI خیلی روی نورپردازی تاثیر مثبت میذاره . البته RT Reflections هم عزیز و دوست داشتنیه که هر دو اینها روی PS5 استاندارد در دسترس خواهد بود ولی ۳۰ فریم :D
حالا Pro اگه ۶۰ فریم نگیره مهم نیست بجاش کیفیت تصویر و ری تریسینگ بهتری خواهد داشت و شاید حتی بتونن RT Shadows یا RTAO اضافه کنند که کیفیت تصویر هم به لطف PSSR و یا احتمالا FSR4 قطعا بالاتره.
حداقل تا زمانی که نسخه PC یا نسل بعدش بیاد بشه با بالاترین کیفیتی که روی کنسول‌ها موجوده تجربه اش کرد
 
من همیشه بین مود کوالیتی و فریم ، انتخابم کوالیتی هست مخصوصا اگر قرار باشه گزینه های گرافیکی زیادی رو در مود پروفورمنس از دست بدیم . بنظرم برای بازی های داستان محور انتخاب بهتر همون کوالیتی باشه .
 
داشتم به این فکر میکردم که تو این اوضاع بهم ریخته و داغونی که داریم سپری میکنیم چقدر یه تریلر از این بازی میتونی حس خوبی بده و تا چند روز آدمو شارژ کنه.
حیف که به این زودی قرار نیست چیزی ازش ببینیم
 
تفاوتی که فقط RTGI و RT Reflections تو GTA 5 ایجاد میکنه:

View attachment 387896

واقعا ری تریسینگ برای هر بازی بزرگی از نون شب واجب تره
نمیدونم به ذهنت خطور کرده یا نه....
چند روزه دارم به یه چیزی فکر میکنم.

همین رو راکستار گیمز برای Red Dead Redemption 2 بده 8->8->8->8->
پسر عجب چیزی بشه!!
بزنه بیاد برای همین آپدیتی که شایعه شده میخواد بیاد این قابلیت رو ایجاد کنه.
 
  • Like
Reactions: ehsan M
مصاحبه جدید با مدیرعامل تیک-تو

View attachment VID_20250812_154718_741.mp4

- اطمینان بسیار بسیار بالایی به تاریخ انتشار GTA 6 وجود دارد.
- راکستار روی چندین پروژه کار می‌کند اما فعلا تمام تمرکز آنها بر روی GTA 6 است.
- راکستار توانایی فراتر رفتن از انتظارات بالا را دارد و این کاری است که همیشه انجام می‌دهد.

استراوس زلنیک، مدیرعامل تیک-تو اینتراکتیو، در مصاحبه‌ای با CNBC اظهار داشت:

«اطمینان به تاریخ انتشار GTA VI خیلی خیلی بالاست. ما سعی نمی‌کنیم انتظارات را بیش از حد بالا ببریم اما تخصص راکستار این است که انتظارات فوق‌العاده‌ای ایجاد کند و باز هم از آن‌ها فراتر رود. می‌دانم هدف آنها همواره این است و من می‌دانم GTA 6 یک بازی شگفت‌انگیز خواهد بود.»

- استراوس زلنیک، مدیرعامل تیک-تو

GTA 6 Will Be "Amazing" Says Boss As Rockstar Aims To Beat Expectations - RockstarINTEL
 
آخرین ویرایش:
مصاحبه جدید با مدیرعامل تیک-تو

View attachment 388842

- اطمینان بسیار بسیار بالایی به تاریخ انتشار GTA 6 وجود دارد.
- راکستار روی چندین پروژه کار می‌کند اما فعلا تمام تمرکز آنها بر روی GTA 6 است.
- راکستار توانایی فراتر رفتن از انتظارات بالا را دارد و این کاری است که همیشه انجام می‌دهد.

استراوس زلنیک، مدیرعامل تیک-تو اینتراکتیو، در مصاحبه‌ای با CNBC اظهار داشت:

«اطمینان به تاریخ انتشار GTA VI خیلی خیلی بالاست. ما سعی نمی‌کنیم انتظارات را بیش از حد بالا ببریم اما تخصص راکستار این است که انتظارات فوق‌العاده‌ای ایجاد کند و باز هم از آن‌ها فراتر رود. می‌دانم هدف آنها همواره این است و من می‌دانم GTA 6 یک بازی شگفت‌انگیز خواهد بود.»

- استراوس زلنیک، مدیرعامل تیک-تو

GTA 6 Will Be "Amazing" Says Boss As Rockstar Aims To Beat Expectations - RockstarINTEL


عین همین حرف ها رو قبل از تاخیر قبلی هم میزد البته با توجه به جایگاه اش و مسئولیت اش نسبت به سهام دارا چیزی جر این هم نباید بگه

جدا از اینا من به این تاریخ انتشار فعلی حس خوبی دارم امیدوارم تاخیر نخوره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or