Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
خیلی نامید کنندست هنوز گیرت رو ریل تایم و فرق گرافیک کات-سین و گیمپلی باشه و نفهمیده باشی بحث رو چیه.
همون کات-سین ترور با یه انیمیشن کاملا یونیک پاش میگیره به نرده میخوره زمین، تو کل بازی همچین اتفاق رندومی که یه npc پاش بگیره به چیزی و تعادلش رو خودش از دست بده و از این بالاتر باقی نسبت بهش واکنش نشون بدن (مثلا بخندن) نداریم.
این میشه فرق بین اتفاقات طراحی شده ی دستی از قبل با اتفاقاتی که لاجیک بازی رندوم تولید میکنه، فرق بین کات سین و گیم پلی.
وقتی خود راکستار میاد میگه ۵۰ ۵۰ همین تفاوت ها منظورشه
 
نقشه GTA 6 توسط DuPz0R آپدیت شده.

میتونید از لینک زیر وارد نقشه بشید.
دقت کنید فقط تیک DuPz0r زده شده باشه.

VIMAP


اگر هم میخوایید دانلودش کنید حجمش ۷۷ مگ هست از این لینک میتونید دانلود کنید.


البته با کیفیت پایینتر رو هم میذارم تو اسپویلر

همه شش منطقه جدید به اضافه مناطقی که از روی تابلوها و چیزای دیگه تو تریلر و اسکرین شات ها دیده شدند اضافه شده. اما هنوز خیلی خیلی از مناطق مشخص نیست و جاش خالی هست.

در مورد تیمی که روی نقشه کار میکنه یه توضیحاتی میدم :

قبل از این که GTA 6 توی ۲۶ می ۲۰۲۶ عرضه بشه، یه گروه بزرگ از طرفدارای متعهد دارن توی ذهنشون توی خیابونای لئونیدا قدم می‌زنن. پشت هر فریم از تریلرها و هر اسکرین‌شات تبلیغاتی، یه جامعه از نقشه‌نگارای دیجیتال هست که خستگی‌ناپذیر دارن ایالت خیالی راک‌استار رو، که عمدتاً بر اساس میامی واقعی ساخته شده، آجر به آجر و خیابون به خیابون نقشه‌برداری می‌کنن.

این تلاش گروهی، که بیشتر از طریق یه سرور دیسکورد هماهنگ می‌شه، به یه بازی کارآگاهی چندنفره تبدیل شده. کسی که این عملیات رو هدایت می‌کنه، هماهنگ‌کننده پروژه، دوپزور (DuPz0r) هست، که کشف‌های نزدیک به ۴۰۰ نقشه‌نگار متعهد انجمن رو مدیریت می‌کنه.

نتیجه این کار یه نقشه گروهیه که مدام در حال تکامله، و اگه نقشه‌های قبلی دوپزور قبل از عرضه بازی‌هایی مثل GTA V و Red Dead Redemption 2 رو در نظر بگیریم، می‌تونیم انتظار داشته باشیم که این نقشه به شکل شگفت‌انگیزی دقیق باشه.

دوپزور از همون موقع که GTA Vice City توی سال ۲۰۰۲ عرضه شد، به نقشه‌برداری علاقه‌مند شد:

"مدتی بعد از عرضه GTA III، من سایت gouranga.com و فروم‌های GTA رو کشف کردم. GTA III یه جهش به آینده بود. فوراً به این سبک جدید سندباکس سه‌بعدی معتاد شدم. با یه گروه کوچیک از ما شروع شد که نقشه‌های طرفداری درست می‌کردیم. وقتی خبر Vice City اومد، شروع کردیم به نقشه‌برداری از این که فکر می‌کردیم قراره چه شکلی باشه."

خانوادش همیشه از این سرگرمی که حالا هزاران نفر رو درگیر کرده حمایت کردن:

"دوستام و خانوادم همیشه فکر می‌کردن خیلی باحاله که من این سرگرمی خاص رو پیدا کردم و به اندازه من شگفت‌زده شدن که این کار انقدر طرفدار و دنبال‌کننده پیدا کرده."

دوپزور تلاش نقشه‌برداری انجمن رو با بررسی پیشنهادها ("تیکت‌ها") هدایت می‌کنه و اونایی که بیشترین رأی رو دارن به نقشه اصلی اضافه می‌کنه. اون توضیح می‌ده:

"برای این پروژه بزرگ‌تر، من همه داده‌ها رو از نقشه‌نگارای سخت‌کوش جمع می‌کنم و یافته‌هاشون رو بر اساس اجماع گروه ارزیابی می‌کنم، بعد وقتی تعداد کافی رأی می‌گیرن، اونا رو توی نقشه اصلی انجمن رسم می‌کنم. من همچنان توی جنبه‌های دیگه هم یه کم وارد می‌شم ، مثلاً گاهی می‌رم دنبال پیدا کردن ساختمونای واقعی، یا یه روزایی روی یه چیز که همه‌مون روش گیر کردیم مثلث‌بندی می‌کنم، در واقع هر جا فکر کنم نیازه کمک می‌کنم. وقتی حس کنم چیزای کافی اضافه شده، یه آپدیت برای نقشه منتشر می‌کنم. بعد به نقشه‌نگارا وقت می‌دم واکنش نشون بدن، بفهمن قدم بعدی چیه و هر اشتباهی که کردم پیدا کنن، بعد یه تیکت جدید ثبت کنن و این چرخه ادامه پیدا می‌کنه."

از هرکسی توی این جامعه خاص بپرسی چرا هزاران ساعت رو صرف تحلیل فریم‌ها برای نقشه‌برداری یه بازی منتشرنشده می‌کنه، جوابا معمولاً طوری‌ان که انگار خودش یه بازیه. نقشه‌نگار rlx می‌گه:

"این یه بازی کارآگاهی چندنفره‌ست، اگه بخوای این‌جوری بهش نگاه کنی. کنار هم گذاشتن این قطعات می‌تونه خیلی رضایت‌بخش باشه، و یه جورایی باحاله که با نقشه یه بازی فوق‌العاده مورد انتظار که هنوز یه سال تا عرضه‌ش مونده، انقدر صمیمی بشی."

rlx اضافه می‌کنه:

"همون‌طور که GTA داستان و تاریخچه خودش رو داره، نقشه‌برداری GTA 6 هم حالا تاریخچه، میم‌ها و زبان خودش رو داره."

نقشه‌برداری یه دنیای کامل بازی فقط از روی فیلم‌ها کار ساده‌ای نیست. یعنی باید توی هر اسکرین‌شات و تریلر عمیق بشی، ساختمونا و مکان‌ها رو تحلیل کنی، و سعی کنی اونا رو با ارجاعات دنیای واقعی تطبیق بدی.

rlx توضیح می‌ده:

"فکر می‌کنم مهم‌ترین بخش اینه که اسکرین‌شات‌ها و فریم‌های ویدیو رو خیلی خیلی دقیق نگاه کنی، تا یه مدل ذهنی از نقشه بسازی، و همین‌طور از این که چی رو شناسایی کردی و چی رو نه. این‌طوری وقتی توی استریت‌ویو (Street View) به یه رستوران تصادفی کنار یه نقطه جدید برمی‌خوری، متوجه می‌شی: آه، این یه کم شبیه اون رستورانیه که توی بازی دیدیم و هنوز پیداش نکردیم."

rlx ادامه می‌ده که خیلی از افراد انجمن از میامی‌ان، که به فرایند نقشه‌برداری کمک می‌کنه.با این که این فرایند همیشه آسون نیست و می‌تونه زمان زیادی ببره، rlx می‌گه نگرش انجمن مثبت بوده:

"فکر می‌کنم، در نهایت می‌دونیم که همیشه بالاخره چیزا رو می‌فهمیم، حتی اگه گاهی طول بکشه. ولی فکر می‌کنم خیلی مهمه که همیشه با یه نگاه تازه به چیزا نگاه کنیم و از زاویه جدیدی بهشون بنگریم."

نقشه‌نگارا هر ساختمون رو علامت‌گذاری می‌کنن و سعی می‌کنن از طریق استریت‌ویو توی میامی واقعی پیداشون کنن، یا توی فیلم‌های دیگه دنبالشون بگردن.بعضی وقتا، اونا جزئیات جدید و شگفت‌انگیزی کشف می‌کنن، مثل این که زمان گشت‌زنی راک‌استار برای انتخاب لوکیشن‌ها رو با چیزایی مثل نقاشی‌های دیواری یا حتی آثار باقی‌مونده از طوفان مایکل توی سال ۲۰۱۸ مشخص کنن.

rlx می‌گه:

"۹۹ درصد بازی بر اساس نسخه ۲۰۱۵/۲۰۱۶ فلوریدا ساخته شده. مشخصه که گشت‌زنی اون موقع انجام شده."

خیلیا فکر می‌کردن تولید بازی بعد از عرضه Red Dead Redemption 2، حدود سال ۲۰۱۹، شروع شده، ولی این نشون می‌ده GTA 6 ممکنه مدت طولانی‌تری توی دست توسعه بوده. rlx توضیح می‌ده که نقشه خیلی بزرگ‌تر از نسخه قبلیشه:

"قطعاً بزرگ‌تره، حداقل دو برابر GTA V، شایدم بیشتر، و از اون گذشته خیلی متراکم‌تره." اون ادامه می‌ده که با وجود این که فلوریدا بیشترش صافه، نقشه توی ساختمون‌ها کلی ارتفاع و عمق داره "

برای کسایی که امیدوارن همه ساختمونای بازی قابل دسترسی باشن، تیم نقشه‌برداری یه کم شما رو به زمین برمی‌گردونه:

"میلیون‌ها متر مربع فضای داخلی توی این بازی وجود داره. فقط یه بخش خیلی کوچیکش قابل دسترسیه، ولی با این حال بازم خیلی زیاده."

فیلم‌ها نشون می‌دن که کلی فضای داخلی وجود داره که به خاطر نحوه سایه‌زنی پنجره‌ها پارالاکس به نظر نمی‌رسن، ولی فیلم‌های دیگه هم نشون می‌دن که این‌طور نیست.

واکنش جامعه نقشه‌برداری به تریلر دوم شاید اون چیزی که انتظار داری نباشه، همون‌طور که rlx توضیح داد بیشتر جنبه تحلیلی داشته:

"می‌دونی، من یه جورایی متخصصم، برای همین واکنش من یه کم خاص بود: شمال شرق چه خبره؟ چون یه بخش کامل از نقشه هست که ما هنوز هیچی ازش ندیدیم."

دوپزور می‌گه این فیلم‌ها کمک می‌کنه نقشه خیلی واضح‌تر بشه:

"اون‌قدر چیز هست که حداقل برای ماه‌ها روش کار کنیم. ولی فکر می‌کنم راک‌استار خیلی با دقت انتخاب می‌کنه که توی هر شات چی نشون بده، تا طرفدارا رو زیادی اسپویل نکنه."

جامعه نقشه‌برداری همین حالا هم یه سری جزئیات جدید کشف کرده، همون‌طور که گارزا به احتمال وجود جورجیا اشاره می‌کنه:

"بحث‌های فعلی روی مرزهای نقشه GTA 6 متمرکزه، که ممکنه مثل بازی‌های قبلی جزیره‌ای نباشه، بلکه بیشتر محصور در خشکی باشه، شبیه Red Dead Redemption 2 "

مکان‌های جدیدی مثل گلوریانا (که احتمالاً نسخه راک‌استار از جورجیاست) و کوه کالاگا (که به زمین‌های فلوریدا شباهت نداره) نشون می‌ده نقشه از خارج از این ایالت هم چیزایی قرض گرفته. تریلر دوم زاویه‌های جدید و اسم‌های رسمی رو ارائه داد، که کمک کرد مناطقی مثل کیز (Keys) آپدیت بشه و نقشه واقعی‌تر بشه. حالا آمبروزیا و پورت گل‌هورن نقاط تمرکز اصلی‌ان، به‌خصوص که وایس سیتی داره روزبه‌روز جزئیات بیشتری پیدا می‌کنه. در کل، تریلر دوم یه گنجینه بوده، و دوپزور قصد داره تا آخر سال آپدیت‌های بیشتری برای نقشه منتشر کنه.

دوپزور همچنین بزرگ‌ترین کشف اخیرش رو به اشتراک می‌ذاره:

"به نظرم یکی از بزرگ‌ترین یافته‌های اخیر احتمالاً وجود پل بوکامار توی پورت گل‌هورن بود، که بر اساس پل سان‌شاین اسکای‌وی توی خلیج تامپا ساخته شده. این باعث شد نقشه حتی فراتر از گل‌هورن گسترش پیدا کنه، با این که ما شک داشتیم، ولی این مدرک قاطعی بود که برای بزرگ‌تر کردن نقشه نیاز داشتیم."

این پروژه با عرضه بازی متوقف نمی‌شه. اگه چیزی باشه، اون موقع فاز دوم شروع می‌شه: پیدا کردن الهامات دنیای واقعی برای تک‌تک ساختمون‌ها. rlx می‌گه این کار کارآگاهی بعد از عرضه ممکنه تا سال ۲۰۲۷ هم طول بکشه.
 
آخرین ویرایش:
چرا نشه؟
دقیقا چی میخواد با این رقابت کنه و بهتر باشه؟!!!


چند صفحه قبل دوستان یکسری لیست گذاشته بودن و بینشون بازی ناتی داگ هم بود که شاید اونا گوتی بشن
حالا من اصلا اهمیتی به goty و منتقدا نمیدم واسه همین هیچوقت اخبارشو دنبال نکردم اما فک نمیکنم راکستار تا حالا گوتی گرفته باشه .

بازم اگر اشتباه میکنم بگین
 
چند صفحه قبل دوستان یکسری لیست گذاشته بودن و بینشون بازی ناتی داگ هم بود که شاید اونا گوتی بشن
حالا من اصلا اهمیتی به goty و منتقدا نمیدم واسه همین هیچوقت اخبارشو دنبال نکردم اما فک نمیکنم راکستار تا حالا گوتی گرفته باشه .

بازم اگر اشتباه میکنم بگین
وقتی رد دد گوتی نشد ارزشش زیر سوال رفت کلا
 
این ویدیو هم مقایسه تریلر اول و دوم هست.


تقریبا تو اکثر موارد پیشرفت رو میشه دید. از نورپردازی گرفته تا افزایش جزئیات محیط. کیفیت رندر هم بالاتر رفته و مدل سازی شخصیت های اصلی و فرعی هم جزئیات بیشتری پیدا کردن.
تا اومدن نسخه نهایی یه اپگرید ریز گرافیکی دیگه هم خواهیم داشت و قطعا مقایسه شات به شات همین تریلر رو سال بعد دوباره با تغییرات رو به جلو خواهیم دید.
 
راک‌استار از خیلی سال پیش کات‌سین‌ها را رو به‌صورت ریل تایم ingame پیاده میکنه و خیلی جالبه که می‌بینیم بعضیا نمی‌تونن درک کنن که تریلر و گیم‌پلی GTA 6 قراره کاملاً شبیه هم باشن. اونم بدون هیچ برتری گرافیکی تو کات سین ها.
این کات‌سین‌ها انقدر ingame هستن که اگه شرایط خاصی پیش بیاد، می‌تونی با یه مشت ازشون بیرون بیای! 🤣🤣 👇
این دوستمون حرفش چیز دیگه ای هست کاری به گرافیک نداره بیشتر پردازش مد نظرشه و میگه راکستار تریلرهاشو با اضافه کردن 4تا npc اینطرف و اونطرف که کارای مختلف میکنه و اضافه کردن هواپیما و پرنده و... یه جورای شاخ و برگ میده و امکان نداره توی بازی با سخت افزار کنونی همچین حجمی از اطلاعات و ریزه کاری بصورت ریل تایم رندر بشه
 
  • Smile
Reactions: BOBBY ROODE
این دوستمون حرفش چیز دیگه ای هست کاری به گرافیک نداره بیشتر پردازش مد نظرشه و میگه راکستار تریلرهاشو با اضافه کردن 4تا npc اینطرف و اونطرف که کارای مختلف میکنه و اضافه کردن هواپیما و پرنده و... یه جورای شاخ و برگ میده و امکان نداره توی بازی با سخت افزار کنونی همچین حجمی از اطلاعات و ریزه کاری بصورت ریل تایم رندر بشه
من موافقم یه سری ویرایشات مخصوص جذابتر شدن تریلر انجام میشه و توی بازی اصلی ممکن به این شکل نباشه مثلا رفتار npc یا هواپیمایی که عبور میکنه و گاهی دوربین به شکلی متفاوت از بازی اصلی زاویه میگیره و ...

ولی قطعا کیفیت گرافیکی در بازی نهایی در سطح همین تریلر هست .
 
  • Like
Reactions: DM.JAGUAR
پیشرفت واقعی یه بازی در حد و ابعاد GTA وقتیه که NPC ها به سطحی از هوش برسن که بتونن تعامل متمرکز یا پراکنده داشته باشه با محیط و گیمر.
مثلا اون قسمتی که دو تا دختر وایمیسن و جیسون رو حین وزنه زدن دید میزدن واقعا یه پیشرفت محسوس و بزرگه. ولی باید دید این موارد تو بازی هم خواهد بود یا صرفا بخاطر تریلر درستش کردن؟

.
 
آخرین ویرایش:
این دوستمون حرفش چیز دیگه ای هست کاری به گرافیک نداره بیشتر پردازش مد نظرشه و میگه راکستار تریلرهاشو با اضافه کردن 4تا npc اینطرف و اونطرف که کارای مختلف میکنه و اضافه کردن هواپیما و پرنده و... یه جورای شاخ و برگ میده و امکان نداره توی بازی با سخت افزار کنونی همچین حجمی از اطلاعات و ریزه کاری بصورت ریل تایم رندر بشه
یعنی چی امکان نداره بصورت ریل تایم رندر بشه؟؟؟ وات د هل
این بحث مسخره را هم دیگه تمومش کنید.
این دوستتون خب بسیار غلط میگه.
طرف فقط برای ترول و مسخره بازی میاد . همه اینو تو این فروم میشناسن اگر هم بخواد ادامه بده از دوستان تاپیک میخوام ریپورت بزنن که دسترسیش به تاپیک قطع بشه.
دوستتون رسما گفت راکستار دروغ میگه که گفته از گیم پلیه.. دقیقا گفت چنین گرافیکی تو گیم‌پلی نشدنیه . ادعا کرد من کارشناسم و ۹۰ درصد تریلر کات سینه. در حالیکه نصفش دقیقا از گیمپلی بود. طرف فرق کات سین و گیم پلی سینماتیک رو نمیدونه. کات سین یعنی شما بازیگر اصلی رو میاری تو استودیوی موشن کپچر اونجا موکپ میکنی. زاویه دوربین هم تو کات سین همیشه ثابت و یکسان برای همه. ولی توضیح هم دادم حتی تو همون کات سین ثابت هم در شرایطی میشه تغییرات ایجاد کرد مثل صحنه مشت خوردن ترور یا صحنه آخر آرتور که تو پست قبل گذاشتم میتونید بصورت فری کمرا توی کات سین بچرخی و هیچ برتری گرافیکی تو کات سین نسبت به فری کمرا نمیبینی. صرفا کارگردانی هنری باعث شده اون کات سین خلق بشه.

در مورد تریلر GTA هم نصف چیزی که شما تو تریلر دوم دیدی رو اصلا تو بازی به این شکل نمیبینی چون از گیم پلی بودن چون شما اونو از زاویه پشت پلیر یا از زاویه مد نظر خودت بعدا در بازی نهایی خواهی دید بدون هیچ کم و کاستی.
ضمن اینکه هیچ وقت راکستار شاخ و برگ اضافی تو تریلر و اسکرین شات نداده که بار دومش باشه. اگر قبلا اینکارو کرده ثابت کنید.
کنتور که نمیندازه هرچی خواستید بگید بدون ثابت کردن. واسه هر حرفی که میزنید باید اثبات بیارید. یه دونه از اسکرین شات ها یا تریلرهای RDR2 را بیارید که بعدا تو نسخه نهایی در اون حجم از جزییات نبوده باشه. فقط یکیشو بیارید.

تریلری که از GTA نشون داد نصفش که کات سین بود. نصف دیگشم دقیقا از گیمپلی بود . اینکه ملت میشینن از توش جزییات در میارن به یه عده فشار میاره؟ مگه بار اوله جزئیات در میاد ؟ از زمان GTA 4 ما از تو تریلرها جزییات در میاوردیم و دقیقا همون جزییات رو تو گیم‌پلی نهایی هم میدیدیم. شما با دوربین گوشیت برو یه فیلم از سطح خیابون بگیر. بعد همون گوشیو بده به یه آدم حرفه ای ببین چه فیلمهایی باهاش در میاره. چیزی که شما در تریلر دارید میبینید صرفا یه کارگردانی حرفه ای از نظر موقعیت دوربین و سینماتیک کردنش هست وگرنه عینا از خود گیمپلی گرفته شده.
من حتی اسکرین شات های رسمی راکستار قبل از ریلیز RDR2 هم گذاشتم که کیفیتش از نسخه نهایی پایین تر بود. راکستار نسخه نهاییش همیشه از نظر گرافیک و جزییات بهتر از تریلرها و اسکرین شات های ماقبل از ریلیز بوده.

IMG_20250512_091557_665.jpg IMG_20250512_091557_026.jpg

طرف اگر سابقه درستی داشت مینشتیم باهم قشنگ فنی صحبت میکردیم ولی این شخص فقط تو این فروم قصدش ترول و سمپاشی هست. بارها همه دیدند . هرچی این طرف رو حوصله می‌کنیم و ایگنور میکنیم انگار فایده نداره. اگر اومد باز چیزی گفت فقط ریپورت بزنید تا یکی ناظمین به داد این تاپیک برسه وگرنه اینجارو هم به گند میکشه مثل بقیه تاپیک هایی که فعالیت میکنه.
 
آخرین ویرایش:
پیشرفت واقعی یه بازی در حد و ابعاد GTA وقتیه که NPC ها به سطحی از هوش برسن که بتونن تعامل متمرکز یا پراکنده داشته باشه با محیط و گیمر.
مثلا اون قسمتی که دو تا دختر وایمیسن و جیسون رو حین وزنه زدن دید میزدن واقعا یه پیشرفت محسوس و بزرگه. ولی باید دید این موارد تو بازی هم خواهد بود یا صرفا بخاطر تریلر درستش کردن؟

.
مطمین باشید هرچی نشان دادن عینا همین را در گیم‌پلی می بینیم. همونطور که در رد دد ۲ هم دیدیم. انجا هم اگر ارتور کثیف بود یا لباس شیکی داشت یا اگر تو شهر اسلحه از غلاف در میاورد و کلی کارهای دیگر میکرد npc ها بهش واکنش نشان می‌دادند و دیالوگ میگفتند . دیگه این قسمت دوتا دختر که اگه بری وزنه بزنی بیان دیدت بزنند که چیزی نیست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or