Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S
1701809925083.png

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد
5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم:
در روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:

"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"



در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی






ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم:در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ بلومبرگ به نقل از جیسون شرایر اعلام کرد GTA 6 در نوامبر معرفی و تریلر آن در اواخر نوامبر - اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم:در همان تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ توسط خود راکستار و شخص سم هوسر پخش اولین تریلر GTA VI در اوایل ماه دسامبر تایید شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.​
 
آخرین ویرایش:

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,239
نام
یونس
در مورد تاخیر هم ی جایی گفتم راکستار اینبار بازی رو دیرتر معرفی کرد که از حدود ریلیزش اطمینان نسبی داشته باشه صرفا گفته 2025 و حتی اگه 2025/12/29 هم ریلیز بشه تاخیر به حساب نمیاد :D صحبت های جیسون که برای راکستار ملاک نیست چون اون گفته اوایل 2025 پس راکستار هم برنامه اش برای اوایل 2025 ست کنه :D
زمان معرفی و نمایش تریلر اول V اصلا تاریخی اعلام نشد
بعدش برای RDR2 تریلر اول Fall 2017 اعلام شد
الان با تریلر اول VI فقط 2025 اعلام شده

GTA VI مهم ترین و پر انتظارترین محصول سرگرمی دنیا تا به امروزه! خیلی طبیعی که سایت ها یوتوبرها و... تلاش کنن از کنار اسمش ی کلاه برای خودشون ببافن از این خبرا تا روز ریلیز زیاد میاد
 

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,862
نام
Sajjad
من از اون دسته خیلی هام :D واقعا گیمپلی مشکلی نداشت برای من کاملا سنگین با انیمیشن های فوق العاده که مناسب این حال و هوای دوران غرب وحشی بود
4 بار داستانشو تموم کردم ولی هنوزم توی بازی چیزای جدید میبینیم این چجوری می تونه outdated باشه آخه :D راکستار همیشه 1/2 نسل جلوتر بوده دقتش به جزیات توی ی لول باورنکردیه

خیلی خیطه به یکی از ستون های صنعت بگی چرت چون ممکنه بازی تاخیر بخوره :D بازی های راکستار سالها کار میشه روشون که سالها بمونن و ارزش تکرار داشته باشن
اگه مثل اوبی سافت سالی 1 اساسین بده که زوری خط داستانیشم تموم نکنی میشه شرکت منظم و دقیق؟ :D

=============================================
راک استار جای ترول نداره واقعا :D به خودتون بیاد و توبه کنید :D
حالا اون پست بیشتر در جهت تریگر کردن یه بنده خدایی بود شما به دل نگیر:D

در مورد RDR2، بازی از لحاظ دیزاین مشکل داشت، تو همه مراحل باید از نقطه A می رفتی به B، چند نفر رو میکشتی و بر میگشتی یه A
مراحل سوپر خطی بودن و هیچ آزادی عملی وجود نداشت به طوری که ذره‌ای از مسیر تعیین شده خارج میشدی، Mission Failed میشد:|
برای توضیحات بیشتر هم این ویدیو توصیه میشه:D

 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,455
در مورد تاخیر هم ی جایی گفتم راکستار اینبار بازی رو دیرتر معرفی کرد که از حدود ریلیزش اطمینان نسبی داشته باشه صرفا گفته 2025 و حتی اگه 2025/12/29 هم ریلیز بشه تاخیر به حساب نمیاد :D صحبت های جیسون که برای راکستار ملاک نیست چون اون گفته اوایل 2025 پس راکستار هم برنامه اش برای اوایل 2025 ست کنه :D
زمان معرفی و نمایش تریلر اول V اصلا تاریخی اعلام نشد
بعدش برای RDR2 تریلر اول Fall 2017 اعلام شد
الان با تریلر اول VI فقط 2025 اعلام شده

GTA VI مهم ترین و پر انتظارترین محصول سرگرمی دنیا تا به امروزه! خیلی طبیعی که سایت ها یوتوبرها و... تلاش کنن از کنار اسمش ی کلاه برای خودشون ببافن از این خبرا تا روز ریلیز زیاد میاد
واقعا حق ❤️
راکستار در بازیهای قبلی برای تریلر اول اصلا تاریخ نمیداد.
اما اینبار تاریخ داد.
من همیشه گفتم فکر کنم با شما جای دیگه هم صحبت بودیم هم گفتم این تریلر دسامبر راکستار حکم تریلر دوم GTA V و RDR2 رو داشت چون مستقیما کرکترهای اصلی و فرعی را نشون داد . بازیهای قبلی راکستار تریلر اول صرفا محیط بازیو نشون میداد و خبری از نمایش کرکتر بازی نبود.
در مورد وبسایت کوتاکو یه خبر دیگه هم که الان مشخص شده اینه که سردبیر آنها دیروز استعفا داده. اونایی هم که باقی موندن خیلی وقته مطالبی که کار میکنند به جای مقاله های خبری اینه که روزانه مقاله درباره راهنمای واکترو بازیها مینویسند. ممکنه اونا این مقاله را به عنوان آخرین تلاش برای به دست آوردن کلیک ها، بازدیدها و درآمد تبلیغاتی قبل از اینکه احتمالاً به یک وب سایت کاملاً متفاوت تغییر کنند داده باشن.
 

RedShift

کاربر سایت
Dec 5, 2013
1,513
حالا اون پست بیشتر در جهت تریگر کردن یه بنده خدایی بود شما به دل نگیر:D

در مورد RDR2، بازی از لحاظ دیزاین مشکل داشت، تو همه مراحل باید از نقطه A می رفتی به B، چند نفر رو میکشتی و بر میگشتی یه A
مراحل سوپر خطی بودن و هیچ آزادی عملی وجود نداشت به طوری که ذره‌ای از مسیر تعیین شده خارج میشدی، Mission Failed میشد:|
برای توضیحات بیشتر هم این ویدیو توصیه میشه:D

حاجی مگه تو بقیه بازیا از نقطه A میرن به Z؟ بیس همه بازیا همینه. اینم سیستم بازیای راک استاره قذرار نیست همه چی RPG باشه دیگه حالمون بهم خورد از ار پی جی
هر چند همون موقع عرضه RDR2 هم بیشتر هیت ها از سمت پی سی گیمرا بود چون عرضه همزمان نشده بود تریگر شده بودن امتیاز صفر میدادن!
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,455
حاجی مگه تو بقیه بازیا از نقطه A میرن به Z؟ بیس همه بازیا همینه. اینم سیستم بازیای راک استاره قذرار نیست همه چی RPG باشه دیگه حالمون بهم خورد از ار پی جی
هر چند همون موقع عرضه RDR2 هم بیشتر هیت ها از سمت پی سی گیمرا بود چون عرضه همزمان نشده بود تریگر شده بودن امتیاز صفر میدادن!
دقیقا این عیب و ایردهایی که میگیرفتند صرفا از روی هیت بود وگرنه RDR2 حدود ۱۰۰ تا نقد تو متاکریتیک داره متای ۹۷ و فقط یک نقد میکس داره. با ۵۷ نمره کامل هم واسه خودش رکورد داره.
یعنی حداقل چندتا سایت نباید بخاطر این مثلا لول دیزاینی outdated که اینها میگن ایراد میگرفت؟ حدود ۷۰ میلیون نسخه هم که فروخته.
بالای صدو خورده ای هم که گوتی گرفت.
حالا یک نفر یه ویدیو تو یوتوب ساخته و بازیو از نظر خودش کوبیده اینها فقط اینو فقط ملاک قرار میدن و کلا خوششون میاد یه چیزیو بکوبن. از این دست ویدیو ها برای هر بازی شاهکاری ساخته شده و میشه ساخت. برای زلدا ساخته شده برای تلو ۲ ساخته شده و و و...
 

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,239
نام
یونس
حالا اون پست بیشتر در جهت تریگر کردن یه بنده خدایی بود شما به دل نگیر:D

در مورد RDR2، بازی از لحاظ دیزاین مشکل داشت، تو همه مراحل باید از نقطه A می رفتی به B، چند نفر رو میکشتی و بر میگشتی یه A
مراحل سوپر خطی بودن و هیچ آزادی عملی وجود نداشت به طوری که ذره‌ای از مسیر تعیین شده خارج میشدی، Mission Failed میشد:|
برای توضیحات بیشتر هم این ویدیو توصیه میشه:D

با این معیار در نظر بگیریم 99% بازی ها outdated میشن که :D اصلا دنیا همینه تکرار مکررات. مثلا من از خونه بیرون میرم سوپری سر کوچه خرید می کنم بر میگردم بعدش 5 سال دیگه بگم outdate شدم؟ :D هنر اینه همین پروسه های تکرار روی جوری نمایش بدن که اصلا کسی خسته نشه منکه از لحظه لحظه rdr2 لذت بردم از اتمسفری که غرقم کرد توی دنیای بازی تا کاراکترهایی که واقعا حسشون میکردی
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,455
با این معیار در نظر بگیریم 99% بازی ها outdated میشن که :D اصلا دنیا همینه تکرار مکررات. مثلا من از خونه بیرون میرم سوپری سر کوچه خرید می کنم بر میگردم بعدش 5 سال دیگه بگم outdate شدم؟ :D هنر اینه همین پروسه های تکرار روی جوری نمایش بدن که اصلا کسی خسته نشه منکه از لحظه لحظه rdr2 لذت بردم از اتمسفری که غرقم کرد توی دنیای بازی تا کاراکترهایی که واقعا حسشون میکردی
یه چیز دیگه هم که هست راکستار سعی کرده بود تو رددد۲ ماموریت های بازی حالت سینماییش حفظ بشه.
این کمک میکرد به عمق دادن به داستان بازی و کرکترها.
مثلا تو این ماموریت شاهکار که یکی از بهترین صحنه های تاریخ گیم هست، مثلا چیکار باید میکردن؟ کرکتر آزاد برای خودش بچرخه و بقیه کرکترها برای خودشون بیفتن به جون هم؟ خب اینطوری که اصلا حس و حال این قسمت و اون موزیک شاهکاری که داشت بهم میخورد

IMG_20240323_113111_766.jpg

دهها ماموریت اینطوری تو این بازی بود که حالت سینمایی داشت واگر بیش از حد آزادی میدادن اصلا بازی یه چیز بی معنی میشد.
سبک و ستینگ بازی رو هم باید در نظر گرفت بهرحال . اصلا مگه چندتا بازی وسترن و تازه اپن ورلد تو تاریخ داریم که بتونه در این سطح داستان گویی کنه ؟
راکستار همیشه برای لول دیزاین سری GTA دستش باز تر بوده چون اون حالت سینمایی کمتری نیاز داره ولی سری رددد کلا اوضاعش فرق داره
 
آخرین ویرایش:

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,862
نام
Sajjad
با این معیار در نظر بگیریم 99% بازی ها outdated میشن که :D اصلا دنیا همینه تکرار مکررات. مثلا من از خونه بیرون میرم سوپری سر کوچه خرید می کنم بر میگردم بعدش 5 سال دیگه بگم outdate شدم؟ :D هنر اینه همین پروسه های تکرار روی جوری نمایش بدن که اصلا کسی خسته نشه منکه از لحظه لحظه rdr2 لذت بردم از اتمسفری که غرقم کرد توی دنیای بازی تا کاراکترهایی که واقعا حسشون میکردی
اگه منظورت از 99 بازی ها، بازی های نسل 7 ئه که آره همشون اینجوری بودن، دیگه فرمول سوپر خطی و اسکریپت شده تو بازی های معنی نداره، مخصوصا تو بازی های Open world
دنیا همینه که ما هم بازی میکنیم که از این دنیا خارج بشیم دیگه:D
برعکس شما، برای من از همون اول بازی بسیار خسته کننده شد.

 

OceanSky

Kindred Blades
کاربر سایت
Aug 8, 2018
650
بارها درباره Level Design مراحل بازیهای Rockstar بحث شده. مثلا یه سری فن بازیهای RPG هستن و میان میگن "بازیهای Witcher و Zelda مثلا فلان کار رو میشه کرد ولی بازی راکستار هنوز نسل هفتمی هستش" آره حاج آقا، شما اینطور فکر کن Rockstar گیر کرده توی نسل 6 و 7 و کاری که فلان توسعه دهنده انجام داده، راکستار از توانش خارجه :D

اینا از اول روایت داستان سینمایی براشون در اولویت بوده و یه جورایی مثل Naughty Dog داستان محور هستن. یعنی داستان بازی در اولویت هست تا گیمپلی. مثلا اگه شما جز کسایی هستین که میاین میگین" نه چیزی که صنعت گیم رو با سینما متمایز میکنه، گیمپلی هستن" اینو بهتره بفهمین همه توسعه دهنده ها اینطور فکر نمیکنن و قرار هم نیست همه بازیها به سبک استودیو مورد علاقه شما بازی بسازن.

یه مورد دیگه، اینکه یه یوتیوبر یه ویدیو درست کرده و زیاد بازدید خورده هم چیزی رو ثابت نمیکنه. درباره بازیهای ناتی داگ، کوجیما و خیلی از بازیساز و بازی های Top دیگه هم یوتیوبر ها ویدیو میسازن که بازیشون ایراد داره. خب ک چ :D
 

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,862
نام
Sajjad
بارها درباره Level Design مراحل بازیهای Rockstar بحث شده. مثلا یه سری فن بازیهای RPG هستن و میان میگن "بازیهای Witcher و Zelda مثلا فلان کار رو میشه کرد ولی بازی راکستار هنوز نسل هفتمی هستش" آره حاج آقا، شما اینطور فکر کن Rockstar گیر کرده توی نسل 6 و 7 و کاری که فلان توسعه دهنده انجام داده، راکستار از توانش خارجه :D

اینا از اول روایت داستان سینمایی براشون در اولویت بوده و یه جورایی مثل Naughty Dog داستان محور هستن. یعنی داستان بازی در اولویت هست تا گیمپلی. مثلا اگه شما جز کسایی هستین که میاین میگین" نه چیزی که صنعت گیم رو با سینما متمایز میکنه، گیمپلی هستن" اینو بهتره بفهمین همه توسعه دهنده ها اینطور فکر نمیکنن و قرار هم نیست همه بازیها به سبک استودیو مورد علاقه شما بازی بسازن.

یه مورد دیگه، اینکه یه یوتیوبر یه ویدیو درست کرده و زیاد بازدید خورده هم چیزی رو ثابت نمیکنه. درباره بازیهای ناتی داگ، کوجیما و خیلی از بازیساز و بازی های Top دیگه هم یوتیوبر ها ویدیو میسازن که بازیشون ایراد داره. خب ک چ :D
ربطی به سبک RPG نداره، هیچ بازی Open world و Action Adventureای تو چندسال اخیر ندیدم که به اندازه رد دد Restricted و خط کشی شده باشن. همون ناتی داگی هم که مثال زدی حداقل بین مخفی کاری و بزن بهادری رفتن بهت حق انتخاب میده.
الان یکی میاد میگه تو غرب وحشی که مخفی کاری نبوده، فقط هفت‌تیر میکشیدن همدیگه رو آبکش میکردن:D

این مشکلات بازی رو هم همون روز اول عرضه که بازی کردمش متوجه شدم و اینجوری نبوده برم تو یوتیوب ببینم بقیه چی میگن همون رو تکرار کنم، اون ویدیو فرستادم چون مفصل و با مثال مشکلات دیزاین بازی رو توضیح میده و اینجا نوشتنشون از حوصله خارجه
 
آخرین ویرایش:

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,239
نام
یونس
ربطی به سبک RPG نداره، هیچ بازی Open world و Action Adventureای تو چندسال اخیر ندیدم که به اندازه رد دد Restricted و خط کشی شده باشن. همون ناتی داگی هم که مثال زدی حداقل بین مخفی کاری و بزن بهادری رفتن بهت حق انتخاب میده.
الان یکی میاد میگه تو غرب وحشی که مخفی کاری نبوده، فقط هفت میکشیدن همدیگه رو آبکش میکردن:D

این مشکلات بازی رو هم همون روز اول عرضه که بازی کردمش متوجه شدم و اینجوری نبوده برم تو یوتیوب ببینم بقیه چی میگن همون رو تکرار کنم، اون ویدیو فرستادم چون مفصل و با مثال مشکلات دیزاین بازی رو توضیح میده و اینجا نوشتنشون از حوصله خارجه
البته که گیم اصولا سلیقه اس همه لزوما همه بازی ها رو دوست ندارن ولی این دلیل نمیشه بازی "مشکل" داشته، متا 97 و یوزر اسکور 93 توی استیم گویاست اونم برای بازیی که بخاطر تاخیر نسخه پیسی همیشه هیت دورش بوده زمان ریلیزش :D RDR2 پر از لحظات با شکوهه که مدتها بعد از تموم کردن داستان یاد آدم میمونه نمی دونم چرا کل بازی واست رفتن از a به b بوده بازی خیلی چیزای بیشتر و عمیق تری ارائه میده
پیشنهاد می کنم ی فرصت دیگه به خودت و بازی بده بدون پیش زمینه برو سراغش و صرفا با چندتا ماموریت اول قضاوتش نکن RDR2 براحتی جز تاپ10 کل دوران صنعت گیم قرار میگیره
 

OceanSky

Kindred Blades
کاربر سایت
Aug 8, 2018
650
ربطی به سبک RPG نداره، هیچ بازی Open world و Action Adventureای تو چندسال اخیر ندیدم که به اندازه رد دد Restricted و خط کشی شده باشن. همون ناتی داگی هم که مثال زدی حداقل بین مخفی کاری و بزن بهادری رفتن بهت حق انتخاب میده.
الان یکی میاد میگه تو غرب وحشی که مخفی کاری نبوده، فقط هفت میکشیدن همدیگه رو آبکش میکردن:D

این مشکلات بازی رو هم همون روز اول عرضه که بازی کردمش متوجه شدم و اینجوری نبوده برم تو یوتیوب ببینم بقیه چی میگن همون رو تکرار کنم، اون ویدیو فرستادم چون مفصل و با مثال مشکلات دیزاین بازی رو توضیح میده و اینجا نوشتنشون از حوصله خارجه
خب ک چ :D

خب انتظار داری مثلا Rockstar اول بازی بگه کلاس آرتور مورگان رو انتخاب کن!؟ یه کاوبویی میخوای که فقط هفتیر بکشه یا مخفی کاری هم بلد باشه (مثلا تو لور شخصیتش هم بنویسه این کاوبوی قبلا تو ژاپن نینجا بوده و پسر عموی جین ساکای که الان اومده غرب وحشی و کسایی که مخفی کاری میخوان این کلاس رو انتخاب کنن)

خب وقتی بازی از اول اولش این همه ایراد داشته چه اصراری داشتی که ادامه بدی؟ معلومه این بازی برای شما نیست. همونطور که زلدا، بالدورز گیت، فالوت ها، سری سولز برای من نیستن. حقیقتا هم خب ک چ :D

Rockstar سال 2004 یه باز ساخت به اسم Manhunt که توش هم شوتینگ سوم شخص داشت و هم مخفی کاری که بعد ها خیلی از وبسایت ها بعد عرضه Arkham Asylum و Last of us part 2 گفتن نوع گیمپلی منبع اصلی ایده اش از Manhunt راکستار بوده بعد شما میگی اینا توی نسل 7 گیر کردن. :D
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,247
حالا چرا تاخیر این بازی شده ابزاری برای کل کل و توهین به همدیگه؟:D انحصاریه مگه؟:D یا تاخیر میخوره یا نمیخوره دیگه.... بار اول هم نیست معمولا زیاد پیش اومده که بازی استودیوهای بزرگ از جمله همین راکستار تاخیر بخوره. دیگه اینکه خبر بزنن "وضعیت داخلی استودیو جالب نیست" صرفا داستان بافیه برای کلیک گرفتن. همیشه اینجور بازیا پروداکشن سختی دارن و ممکنه دچار کرانچ بشن و حتی به تاخیر بخورن. این همه در و دیوار کوبیدن هم نداره:D

این سگ و گربه هم یعنی همون قلاده پاره کردن مودبانه؟:-?
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر