Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

طبق توصیفی که راکستارگیمز در وبسایت اصلی خودش و صفحه PSN و Xlive در مورد GTA VI بیان کرده آنها در یک جمله گفته اند:

"Experience the biggest, most immersive evolution of the Grand Theft Auto series."

راکستارگیمز:
با عنوان GTA VI «بزرگ‌ترین و غوطه‌ورکننده‌ترین تکامل سری Grand Theft Auto را تجربه کنید.»

این متن دقیقاً تگ‌لاین رسمی راکستار است که ابتدا در تریلر ۱ (دسامبر ۲۰۲۳) استفاده شد و حالا در صفحه PSN برای wishlist بازی GTA VI قرار گرفته.
این دیسکریپشن، تگ‌لاین اصلی و کلیدی راکستار برای GTA VI هست که نشون‌دهنده بزرگ‌ترین جهش کیفی و مقیاسی در تاریخ سری GTA هست.
بدین ترتیب GTA 6 نه تنها بزرگ‌ترین (از نظر اندازه جهان، محتوا و طول عمر) بلکه غوطه‌ورکننده‌ترین، واقعی‌ترین، زنده‌ترین و درگیرکننده‌ترین نسخه از سری GTA خواهد بود.

راکستار با این توصیف، وعده می‌ده که GTA 6 تکامل نهایی موتور RAGE (موتور گرافیکی خودشون) رو نشون می‌ده، با تمرکز روی جهان باز عظیم و زنده که مثل RDR2 عمل می‌کنه، اما مدرن‌تر و بزرگ‌تر.

این ویژگی‌ها بر اساس تریلرها (۱ و ۲)، اسکرین‌شات‌های رسمی (۷۰ تا در سایت راکستار)، و تأییدهای رسمی توجیه می‌شوند.


خلاصه ویژگی‌های کلیدی که این توصیف :


"Biggest" (بزرگ‌ترین):

- نقشه:
ایالت Leonida (الهام‌گرفته از فلوریدا)

شامل :
Vice City (میامی نئونی و ساحلی)
Leonida Keys (جزایر مثل Key West)
Grassrivers (باتلاق‌ها و رودخونه‌ها)
Port Gellhorn (بندر متروکه)
Ambrosia (شهر و منطقه صنعتی)
Mount Kalaga (کوهستانی و جنگلی)

تخمین‌ها: ۲ تا ۳ برابر بزرگ‌تر از GTA V (حدود ۱۰۰-۱۵۰ کیلومتر مربع، در مقابل ۷۵ کیلومتر GTA V).

نقشه از اول باز و شامل ۷۹۹ مکان قابل ورود مثل خونه‌ها، فروشگاه‌ها و ساختمان‌ها و غیره خواهد بود.


- محتوا:
مأموریت‌های متنوع (سرقت بانک، قاچاق مواد، صنعت موسیقی و...)
جهان پر از اونت های تصادفی (مثل وایرال ویدیو ها در شبکه‌های اجتماعی داخل بازی شبیه TikTok و GTA Online عظیم‌تر از همیشه (با آپدیت‌های سالانه طولانی) خواهد بود.
طول کمپین داستانی طبق شایعات:
۵۰+ ساعت اصلی + صدها ساعت ساید میشن.


"Most Immersive" (غوطه‌ورکننده‌ترین):
جهان زنده و واقعی:


- گرافیک و تکنولوژی:
ضبط‌شده کاملاً در بازی روی PS5 معمولی (نه Pro)، با Ray Traced Global Illumination و Ray Traced Reflections و سایه‌های دقیق، فیزیک مو/پوست/لباس فوق‌العاده، فیزیک آب/شناورسازی واقعی و جمعیت صدها نفری NPC و صدها ویژگی گرافیکی دیگر میباشد.
جزئیات ریز:
کثیفی روی پوست، نورپردازی نئون شبانه، و آب‌وهوای دینامیک و خیلی چیزای دیگه.


- AI و جهان زنده:

NPCها زندگی روتین روزانه دارن (کار، تفریح، بحث، وایرال شدن)، تعاملات باهمدیگه و تعاملات با پلیر مثل واکنش به لباس و عملکرد بازیکن ، پلیس هوشمند ، و شبکه‌های اجتماعی داخل بازی مثل فیلم‌برداری و آپلود ویدیوها و صدها ویژگی دیگر.
رانندگی/شلیک/شنا ، المان های RPG (ارتقا شخصیت)، و فعالیت‌های آزاد مثل ماهیگیری، شکار، ساخت موسیقی و صدها فعالیت دیگر..



- داستان و شخصیت‌ها

دو پروتاگونیست:
Lucia Caminos (اولین lead زن، الهام‌گرفته از Bonnie، مبارز و تازه‌کار که در زندان است)
Jason Duval (مثل Clyde، سرباز سابق و قاچاقچی).

داستان:
سرقت ساده‌ای که به توطئه جنایی علیه این دو نفر تبدیل می‌شه.

شخصیت‌های فرعی:
Bryan Heder : سلطان قاچاق و کارفرمای جیسون
Cal Hampton : دوست و یار همیشگی جیسون
Raul Batista : سارق حرفه ای بانک
Boobie Ike : امپراتور املاک/استریپ‌کلاب
Dre'Quan : تهیه‌کننده موسیقی
Real Dimez : رپرهای وایرال
و غیره.

- گیم‌پلی:

آن چیزی که در تریلر دوم دیدیم به تایید رسمی خود راکستار مخلوطی از کات سین و گیمپلی واقعی در تریلر ۲ بصورت ۵۰-۵۰ بود.

تاریخ انتشار: ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ برای PS5 و Xbox Series X|S و PC بعدا.
تأخیرها طبق اعلام رسمی راکستار برای پولیش نهایی (کیفیت بالا) بوده.
تریلر ۲ (می ۲۰۲۵) با ۴۷۵ میلیون بازدید در ۲۴ ساعت، رکورد زد و نشون داد چرا این ادعا جدیه.

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
ضمناً فراموش نکنید که کیفیت بازیِ واقعی معمولا پایینتر از تریلرهایی هست که یک سال قبل از ریلیز بازی منتشر میشه. خصوصاً از لحاظ فیزیک اشیاء نباید انتظارمون در حد این تریلر باشه. امیدوارم منظورم رو رسونده باشم.

آره ولی نه درباره‌‌ی راکستار
راکستار استثناء هست،نمونه اش هم GTA IV&RDR2
پیشنهاد می‌کنم این روزها دوباره به iv برگردید،شاید چون دوباره انتشار یا ریمستری نشد،رو به فراموشی رفته باشه برای خیلیا
به فیزیک و واقع گرایی این بازی دقت کنید.همه چیز دست تون میاد.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
«ناآمدگان اگر بدانند که ما از دَهْر چه می‌کشیم، نایند دگر»
 
پیشنهاد می‌کنم این روزها دوباره به iv برگردید
به فیزیک و واقع گرایی این بازی دقت کنید.همه چیز دست تون میاد.
فکر کنم متوجه منظورم نشدید، فیزیک رو هر چقدرم خوب درست کنند همیشه یه ایراداتی در حرکات هست مثلاً در همین gta یه عابر پیاده داره راه میره خیلی طبیعی هم راه میره ولی اگه چند دقیقه راه رفتنش رو زیر نظر بگیرید گاهی وقتا یه پرش کوچولو در حرکات بدن و motion اش مشاهده خواهید کرد که نمیدونم مربوط به ایرادات برنامه نویسی هست یا هرچی. سیستم شما هرچقدر هم قوی باشه این مشکل رو خواهید دید. این مشکلات توی تریلر دیده نمیشه چون از هر صحنه فقط چند ثانیه اش رو می بینید ولی توی بازی واقعی زیاد خواهید دید. گیمر فقط دو دفعه چنین ایرادی رو مشاهده بکنه (که حتماً مشاهده میکنه) دیگه اون ایماژ یا تصور ذهنی اش از فیزیک بازی به شدت خدشه دار میشه. این مشکل هم در همه بازی های open world وجود داره، راک استار و غیر راک استار نداره. احتمالاً یه مشکل بسیار فنی هست که برمیگرده به زیر ساخت های انجین بازیها یا مدیریت منابع سخت افزاری که همه شرکتهای تکنولوژی باید فکراشونو روی هم بزارند و حلش کنند.
 
ت خدشه دار میشه. این مشکل هم در همه بازی های open world وجود داره، راک استار و غیر راک استار نداره. احتمالاً یه مشکل بسیار فنی هست که برمیگرده به زیر ساخت های انجین بازیها یا مدیریت منابع سخت افزاری که همه شرکتهای تکنولوژی باید فکراشونو روی هم بزارند و حلش کنند.

هوش مصنوعی و کمک گرفتن ازش در بازی سازی بسیار می‌تونه در حل همچین مشکلاتی کمک کنه
بعدش هم که قرار نیست تا ابد بازی همون ورژن اولیه‌اش باشه! قطعن کلی آپدیت هم دریافت می‌کنه بعد از انتشارش برای رفع باگ های گزارش شده و بهینه سازی بهتر


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
«ناآمدگان اگر بدانند که ما از دَهْر چه می‌کشیم، نایند دگر»
 
هوش مصنوعی و کمک گرفتن ازش در بازی سازی بسیار می‌تونه در حل همچین مشکلاتی کمک کنه
بعدش هم که قرار نیست تا ابد بازی همون ورژن اولیه‌اش باشه! قطعن کلی آپدیت هم دریافت می‌کنه بعد از انتشارش برای رفع باگ های گزارش شده و بهینه سازی بهتر
ببینید کلاً سوئیچ کردن بین دو تا task همیشه یک معضل در صنعت گیم بوده. مثلاً یه کاراکتر که اول میرقصه بعد شروع به راه رفتن میکنه درست موقعی که از رقصیدن سوئیچ میکنه روی task دوم یعنی راه رفتن، یه اختلال کوچیک در حرکتش مشاهده میشه. فعلاً تنها راه حل اینه که همه این سه تا فرایند رو (یعنی هم رقصیدن هم سوئیچ کردن هم راه رفتن) به صورت یکجا با موشن کپچر درست کنند، که اینم برای دمو و تریلر امکان پذیره نه برای بازی ریئل تایم. احتمالاً نیاز هست که یک تکنولوژی جدید فقط مختص به switch between tasks برای بازیها ابداع بشه. شاید به قول شما هوش مصنوعی هم بتونه در رفع این مشکل کمک کنه ولی از اونجایی که در مورد ارتباط هوش مصنوعی با این مشکل اطلاعات زیادی ندارم نمیتونم بگم تا چه حد موفق خواهد بود.
 
اوووووووف تبلیغات شروع شد😍
سو تفاهم نشه ولی برام از تریلر GTA6 عجیبتر اینه که 13 ساله اکانت ساختید و تازه 1 روزه تو سایت اومدید؟! :) منظور دیگه ای ندارم ها ولی یه لحظه یاد فیلمای علمی تخیلیه سفر در زمان افتادم :)
رکورد راک استار رو خودت تنهایی شکوندی
 
اینکه تونسته انقدر بد درست کنه خودش جای تقدیر داره :)) شبیه تبلیغ های گیم های موبایلی هست که وسط ویدیو های یوتیوب میاد . البته این چنله کارش همینه، محتوای ۲زاری بیرون دادن.
 
ببینید کلاً سوئیچ کردن بین دو تا task همیشه یک معضل در صنعت گیم بوده. مثلاً یه کاراکتر که اول میرقصه بعد شروع به راه رفتن میکنه درست موقعی که از رقصیدن سوئیچ میکنه روی task دوم یعنی راه رفتن، یه اختلال کوچیک در حرکتش مشاهده میشه. فعلاً تنها راه حل اینه که همه این سه تا فرایند رو (یعنی هم رقصیدن هم سوئیچ کردن هم راه رفتن) به صورت یکجا با موشن کپچر درست کنند، که اینم برای دمو و تریلر امکان پذیره نه برای بازی ریئل تایم. احتمالاً نیاز هست که یک تکنولوژی جدید فقط مختص به switch between tasks برای بازیها ابداع بشه. شاید به قول شما هوش مصنوعی هم بتونه در رفع این مشکل کمک کنه ولی از اونجایی که در مورد ارتباط هوش مصنوعی با این مشکل اطلاعات زیادی ندارم نمیتونم بگم تا چه حد موفق خواهد بود.

داداش حالا اینقدر هم سخت‌گیر بودن خوب نیست.قدیم بازی ها رو با کیفیت خیلی ‌پایین‌تر و فیزیک مصنوعی تر {مانند همون سه‌گانه‌ی کلاسیک} می‌زدیم،لذتی که ازش می‌بردیم،نظیر نداشت
مهم ایجاد رضایت برای گیمر هست که در مورد راکستار شکی توش نداریم.حالا درگیر شدن به ریز همچین مسائلی فقط باعث میشه از لذت خودتون کاسته بشه


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
«ناآمدگان اگر بدانند که ما از دَهْر چه می‌کشیم، نایند دگر»
 
  • Like
Reactions: beh1382
سو تفاهم نشه ولی برام از تریلر GTA6 عجیبتر اینه که 13 ساله اکانت ساختید و تازه 1 روزه تو سایت اومدید؟! :) منظور دیگه ای ندارم ها ولی یه لحظه یاد فیلمای علمی تخیلیه سفر در زمان افتادم :)
رکورد راک استار رو خودت تنهایی شکوندی
این قدرت راکستار رو نشون میده که طرف بعد مدت ها داره کامنت میزاره
 
بنظرتون راکستار الگوی محدودیت حمل اسلحه مانند RDR2,mafia 3 و کلن بازی های جدید رو،به این نسخه میاره؟ یا همون الگوی V رو ادامه می‌دن؟ خودم دوست دارم که اون الگوی V رو تغییر ندن و تو این یه مورد بی‌خیال واقع گرایی بشن
هرچی با اون 90تا ویدئو پارسال لیک شد درست بوده اینم احتمالا درسته:
سمت راست تصویر و سمت چپ پایین، نحوه انتخاب اسلحه و تجهیزات

1702400599406.png

1702400585785.png

1702401024099.png
کانسپتی از پایان بازی GTA VI که توسط کانال یوتیوب Teaserplay ساخته شده.

View attachment 321927
اگه این اتفاق وسط بازی باشه خوبه، چون بعدش مسیر داستان کلا عوض میشه و فقط با یه کارکتر ادامه میدی، آخرش هم میفهمی اشتباه کردی و باید دوباره از اول بازی کنی :D
 
هرچی با اون 90تا ویدئو پارسال لیک شد درست بوده اینم احتمالا درسته:
سمت راست تصویر و سمت چپ پایین، نحوه انتخاب اسلحه و تجهیزات

View attachment 321943

View attachment 321942

View attachment 321945

اگه این اتفاق وسط بازی باشه خوبه، چون بعدش مسیر داستان کلا عوض میشه و فقط با یه کارکتر ادامه میدی، آخرش هم میفهمی اشتباه کردی و باید دوباره از اول بازی کنی :D
این لوت بگ فوق العاده ایده جالبیه 8->
هم مدکیت هست و هم لوازم شخصی و هم لوازم باز کردن در ماشینها و در خونه ها و شاید لوازم هک و غذا و شاید هم دراگز برای پخش کردن و هرچیز دیگه که بشه فکر کرد که بتونی از NPC ها و محیط لوت کنی.
تمام اینها کدهاش تو لیک ها پیدا شد.
یجورایی حکم همون کیف آرتور مورگان را داره که میشد از داخلش ویژگی های اختصاصی ارتور رو تقویت کرد و لوازم دیگش رو نگه میداشت داخلش.
خلاصه GTA 6 قطعا بازی میشه که به شدت میره به سمت رول پلی شدن و هم المان های سوروایور البته از نظر مدیریت منابع
 
Last edited by a moderator:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or