Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
Tez2 گفته که نسخه PC با تاخیر ریلیز میشه (Typical of Rockstar) و این خبر یک نکته نهفته داره
به معرفی بازی خیلی خیلی نزدیکیم و تو تریلر معرفی قراره تاریخ انتشار هم بدن (اواخر ۲۰۲۴-اوایل۲۰۲۵) Tez2 این حرف میزنه یعنی راک استار تریلر آماده کرده/ داره می‌کنه و درباره تاریخ انتشاری که قراره تو تریلر بزنن تصمیم گرفتن و نسخه PC قراره بگن با تاخیر میاد

احتمال زیاد تو نوامبر و قبل دسامبر و کریسمس بازی معرفی بشه
 
IMG_20231029_132909_133.jpg

پتنت به ثبت رسیده از راکستار گیمز در مورد انیمیشن های بسیار طبیعی و کاملا داینامیک در GTA 6:

بتازگی کاربری در reddit که اخیراً مشغول تحقیق در خصوص لیک های پخش شده از GTA 6 بوده به اسم جالبی برخورده که با جستجو اسم اون شخص مورد نظر،متوجه شده که این شخص قبلا پتنتی در لینکدین به اشتراک گذاشته که مختص به طراحی انیمشین های عضلات توسعه داده شده در راکستار است.

این پتنت نشون میده که راکستار به جای طراحی انیمشین های حرکتی برای هر موقعیتی، یک مجموعه کوچک از پیش طراحی های انیمیشن حرکتی شخصیت ها را توسعه داده که از طریق آن بتوانند انیمیشن های مورد نیاز را استخراج کنند.

اگر بر فرض کرکتر اصلی یا حتی NPC ها خسته یا زخمی بشه یا در باران مشغول راه رفتن است و غیره به جای طراحی انیمیشن های حرکتی مخصوص به هر کدام از اینها، از سیستمی که همه اینها قبلا در آن طراحی شده برای ساخت انیمیشن های حرکتی مورد نیاز استفاده خواهند کرد. این سیستم بر روی کلیه NPC ها نیز پیاده سازی شده است. بدین ترتیب ما شاهد پویا ترین و طبیعی ترین انیمیشن های حرکتی در GTA 6 خواهیم بود.

اگر بخواهیم بطور کامل تر این سیستم را توضیح دهیم باید گفت که این پتنت توسط دولوپران ارشد Rockstar North ابتداع و اختراع شده که نشان می‌دهد برای GTA 6 مورد استفاده قرار گرفته.

در قسمتی از پتنت ثبت شده آمده است که به جای انیمیشن‌های از پیش ضبط شده و استاتیک، راکستار سیستمی ابداع کرده تا خود بازی بتواند با توجه به شرایط مختلف و تعریف هر عضو از بدن جاندار (انسان/حیوان) بتواند روند حرکتی آن عضو را به صورت طبیعی و واقع گرایانه صورت دهد.

راکستار با تعیین ویژگی‌های فیزیکی هر عضو، مثل سایز، شعاع حرکت، محدودیت‌ها چرخشی و ... یک دیتابیس جامع برای هر عضو تعریف کرده.

حال تصور کنید که کرکتر A در حال سقوط از ارتفاع مشخص شده‌ای است،
با توجه به پتنت ثبت شده سیستم چنین چیز‌هایی را محاسبه می‌کند:

جسم از چه ارتفاعی در حال سقوط است؟
جرم، وزن و شتاب جرم در حال سقوط چقدر است؟
رفتار هر عضو (دست، پا، سر و...) در هنگام سقوط چگونه است؟
برخورد با کدام عضو صورت می‌گیرد؟
سرعت لحظه برخورد چقدر است؟
جسم با چه سطحی برخورد خواهد داشت؟
آیا آسفالت است یا مرداب، دریا؟ یا سطح نرم؟
پس از بخورد کرکتر از جای خود بلند می‌شود؟
آیا آسیب دیده است؟
نیاز به استفاده از دست برای بلند شدن است؟ کدام دست؟
موقعیت مُچ، زانو و باسن در لحظه برخواست چگونه است؟
نیاز به مکث (استراحت) پیش از بلند شدن است؟
و...

البته پیش از سقوط نیاز به دیتای پیش‌نیاز است:

جنسیت و نوع جاندار در حال سقوط چیست؟
انسان یا حیوان؟ مونث یا مذکر؟ (به علت تقاوت در آناتومی بدن زن و مرد)، کدام نوع حیوان؟ پرنده، کوچک اندام یا بزرگ جسه؟
پیش از سقوط نیرویی به آن وارد شده؟
پیش از سقوط آسیب دیده بود؟
تیر خورده بود؟
در چه آب و هوایی سقوط کرده؟
و ...

در قسمتی از این پتنت ثبت شه آمده است که این سیستم حرکتی پیشرفته می‌تواند خود را با استفاده از ارتباط شبکه‌ای بین سیستم‌ها، بروزرسانی کند!
 
یه شاهکار مهندسی از تمام علوم.
از علومی مثه ریاضیات و فیزیک تا فیزیولوژی و فیزیک نور و صوت
فیزیک رنگ
الگوریتم های متفکر هوشمند پردازشگر
بهینه ترین روش های محاسبات عددی
پیاده سازی و اجرای نظریه مجموعه ها به مثابه قالبی برای ساختار های داده و ساختمان داده ها.
پیشرفته ترین فنون محاسبه معادلات دیفرانسیل متغیر با زمان به هدف پویایی هرچه واقعی تر .
و و و....
 
  • Like
Reactions: PEDRAMGOLCHIN
View attachment 316693

پتنت به ثبت رسیده از راکستار گیمز در مورد انیمیشن های بسیار طبیعی و کاملا داینامیک در GTA 6:

بتازگی کاربری در reddit که اخیراً مشغول تحقیق در خصوص لیک های پخش شده از GTA 6 بوده به اسم جالبی برخورده که با جستجو اسم اون شخص مورد نظر،متوجه شده که این شخص قبلا پتنتی در لینکدین به اشتراک گذاشته که مختص به طراحی انیمشین های عضلات توسعه داده شده در راکستار است.

این پتنت نشون میده که راکستار به جای طراحی انیمشین های حرکتی برای هر موقعیتی، یک مجموعه کوچک از پیش طراحی های انیمیشن حرکتی شخصیت ها را توسعه داده که از طریق آن بتوانند انیمیشن های مورد نیاز را استخراج کنند.

اگر بر فرض کرکتر اصلی یا حتی NPC ها خسته یا زخمی بشه یا در باران مشغول راه رفتن است و غیره به جای طراحی انیمیشن های حرکتی مخصوص به هر کدام از اینها، از سیستمی که همه اینها قبلا در آن طراحی شده برای ساخت انیمیشن های حرکتی مورد نیاز استفاده خواهند کرد. این سیستم بر روی کلیه NPC ها نیز پیاده سازی شده است. بدین ترتیب ما شاهد پویا ترین و طبیعی ترین انیمیشن های حرکتی در GTA 6 خواهیم بود.

اگر بخواهیم بطور کامل تر این سیستم را توضیح دهیم باید گفت که این پتنت توسط دولوپران ارشد Rockstar North ابتداع و اختراع شده که نشان می‌دهد برای GTA 6 مورد استفاده قرار گرفته.

در قسمتی از پتنت ثبت شده آمده است که به جای انیمیشن‌های از پیش ضبط شده و استاتیک، راکستار سیستمی ابداع کرده تا خود بازی بتواند با توجه به شرایط مختلف و تعریف هر عضو از بدن جاندار (انسان/حیوان) بتواند روند حرکتی آن عضو را به صورت طبیعی و واقع گرایانه صورت دهد.

راکستار با تعیین ویژگی‌های فیزیکی هر عضو، مثل سایز، شعاع حرکت، محدودیت‌ها چرخشی و ... یک دیتابیس جامع برای هر عضو تعریف کرده.

حال تصور کنید که کرکتر A در حال سقوط از ارتفاع مشخص شده‌ای است،
با توجه به پتنت ثبت شده سیستم چنین چیز‌هایی را محاسبه می‌کند:

جسم از چه ارتفاعی در حال سقوط است؟
جرم، وزن و شتاب جرم در حال سقوط چقدر است؟
رفتار هر عضو (دست، پا، سر و...) در هنگام سقوط چگونه است؟
برخورد با کدام عضو صورت می‌گیرد؟
سرعت لحظه برخورد چقدر است؟
جسم با چه سطحی برخورد خواهد داشت؟
آیا آسفالت است یا مرداب، دریا؟ یا سطح نرم؟
پس از بخورد کرکتر از جای خود بلند می‌شود؟
آیا آسیب دیده است؟
نیاز به استفاده از دست برای بلند شدن است؟ کدام دست؟
موقعیت مُچ، زانو و باسن در لحظه برخواست چگونه است؟
نیاز به مکث (استراحت) پیش از بلند شدن است؟
و...

البته پیش از سقوط نیاز به دیتای پیش‌نیاز است:

جنسیت و نوع جاندار در حال سقوط چیست؟
انسان یا حیوان؟ مونث یا مذکر؟ (به علت تقاوت در آناتومی بدن زن و مرد)، کدام نوع حیوان؟ پرنده، کوچک اندام یا بزرگ جسه؟
پیش از سقوط نیرویی به آن وارد شده؟
پیش از سقوط آسیب دیده بود؟
تیر خورده بود؟
در چه آب و هوایی سقوط کرده؟
و ...

در قسمتی از این پتنت ثبت شه آمده است که این سیستم حرکتی پیشرفته می‌تواند خود را با استفاده از ارتباط شبکه‌ای بین سیستم‌ها، بروزرسانی کند!
دقیقا کاری که ناتی داگ در TLOU2 با Motion Matching انجام داد.

واسه همین انیمیشن های تلو ۲ به اندازه یه نسل تفاوت سطح با بقیه بازیا داشت.
 
IMG_20231108_074342_809.jpg
فوری: منبع داخلی معتبر راکستار یعنی TEZ2 نیز گفته های جیسون شرایر را تایید و اعلام کرد وی از منابع خود چیزهای مشابهی شنیده است.

Tez سه روز پیش گفته بود شاید در ۲۵ مین سالگرد تشکیل راکستار بازی GTA6 معرفی بشه

GTA 6 release date set for Spring 2025, it appears
 
Last edited by a moderator:
الان بحثی که پیش میاد زمان ریلیز بازی هست.
تو تریلر که قطعا میخوره پاییز ۲۰۲۴ ولی باید ببینیم تاخیری در کار هست یا نه.
از نظر خودم ممکنه اصلا تاخیری در کار نباشه و اینها همون اواخر ۲۰۲۴ منتشر کنن.
به چند علت
علت اول لیک های بازی بود. الان دیگه کرکترها،تا حدی گیمپلی بازی ، مکان و ستینگ بازی مشخصه و ممکنه راکستار نخواد دیگه اینارو بخواد از نو دوباره بشناسونه
علت دوم اینها تغییر سیاست دادند و برای کرانچ نشدن بازی رو خیلی دیر معرفی کردند.
معرفی که میتونست پاییز سال قبل بشه به دلیل لیک ها و هم اینکه کرانچ نشن به تاخیر انداختن.
در هر صورت به نظر من اگر تاخیری هم بخوره نهایتا اوایل ۲۰۲۵ میاد
خلاصه بگم این بازی اگر امسال معرفی نمیشد دیگه اوضاع خیلی خطری میشد و مشخص نبود چه بلایی داره‌ سر پروژه میاد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or