Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S
20240508_211230.jpg


تریلر اول:


View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4



.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد
5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم:
در روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:

"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"



در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم:در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ بلومبرگ به نقل از جیسون شرایر اعلام کرد GTA 6 در نوامبر معرفی و تریلر آن در اواخر نوامبر - اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم:در همان تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ توسط خود راکستار و شخص سم هوسر پخش اولین تریلر GTA VI در اوایل ماه دسامبر تایید شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.​
 
آخرین ویرایش:
اینا تایید شده که in gameهستن ؟
آخر ویدیو که طرف زبونشو درمیاره واقعا گور بابای جزییاته
تا حالا همچین چیزی ندیده بودم در صنعت گیم
صددرصد in-game هست.
در موردش DF چندین ویدیو ساخته حتما ببین.
صبرکن اولین تریلر گیمپلی بیاد کلا همگی اپیلاسیون میشیم.
 
  • Like
Reactions: PEDRAMGOLCHIN
در آینده نه چندان دور قطعاً هوش مصنوعی میتونه با چند تا کلیک بازی های نسل شیش و هفت رو تبدیل به نسل ده کنه.

View attachment 352462
عجب چیزه خریه
توی این سبک ها تکنولوژی و گرافیک حرف اول میزنه و اگر گرافیک نداشته باشه ، بیشتره جذابیتش از دست میده

4 ساله حسرت یه گرافیک درست حسابی به دلمون مونده
 
  • Like
Reactions: ALI_FURY
در آینده نه چندان دور قطعاً هوش مصنوعی میتونه با چند تا کلیک بازی های نسل شیش و هفت رو تبدیل به نسل ده کنه.

View attachment 352462
این عملا تبدیل به واقعیت کرده! ولی سوالی که برام پیش اومده اینه که ai گرافیک رو تغییر داده یعنی این ویدیوی in game هست و یکی داره بازی میکنه با این گرافیک یا اینکه صرفا یک ویدیو بهش دادن و ai به این صورت درش اورده؟
 
این عملا تبدیل به واقعیت کرده! ولی سوالی که برام پیش اومده اینه که ai گرافیک رو تغییر داده یعنی این ویدیوی in game هست و یکی داره بازی میکنه با این گرافیک یا اینکه صرفا یک ویدیو بهش دادن و ai به این صورت درش اورده؟
گزینه 2
 
  • Like
Reactions: stanley
این عملا تبدیل به واقعیت کرده! ولی سوالی که برام پیش اومده اینه که ai گرافیک رو تغییر داده یعنی این ویدیوی in game هست و یکی داره بازی میکنه با این گرافیک یا اینکه صرفا یک ویدیو بهش دادن و ai به این صورت درش اورده؟
ریل تایم نیست، چند وقتی هست که Video to Video هوش مصنوعیه Runway (Gen3) ریلیز شده و یه سره مردم دارن گیمای قدیمی رو به شکل واقع گرایانه در میارن.

همین الانش تا یه حد خیلی خوبی عمل میکنه حالا فرض کن چند سال دیگه این کارو بصورت Real-time بتونه انجام بده! رسما دیگه هیچ سازنده ای نیاز به وقت گذاشتن روی جزئیات و گرافیک فنی نداره.
اونجاست که میتونن بیشتر روی داستان و گیمپلی وقت بزارن که چیز خوبیه.
 
ریل تایم نیست، چند وقتی هست که Video to Video هوش مصنوعیه Runway (Gen3) ریلیز شده و یه سره مردم دارن گیمای قدیمی رو به شکل واقع گرایانه در میارن.

همین الانش تا یه حد خیلی خوبی عمل میکنه حالا فرض کن چند سال دیگه این کارو بصورت Real-time بتونه انجام بده! رسما دیگه هیچ سازنده ای نیاز به وقت گذاشتن روی جزئیات و گرافیک فنی نداره.
اونجاست که میتونن بیشتر روی داستان و گیمپلی وقت بزارن که چیز خوبیه.
ولی من راستش بعید بدونم AI به این راحتی و به این زودی ها که فکر می‌کنیم بیاد و صفر تا صد بازیارو بازسازی کنه. تا اونجایی که میدونم دلیلش اینه که اولا تجربه هر فرد رو متفاوت میکنه. بعدش اون چیزی که ساخته ذهن و دست بشریته یه چیز دیگس .پشتش یه روحی هست که بوسیله ساخت توسط AI نیست. مثل نقاشی های قدیمی و اصیل گرون قیمت می مونه با مثلا یه چیزی که بدی AI برات در بیاره.
با خودت میگی پشت اون نقاشی مثلا قدیمی طرف چه تفکراتی داشته. همین میزان استفاده از AI که در ری تریسینگ استفاده میشه کافیه . ولی اینکه AI بیاد و کل محیط بازیو برات در بیاره و مدلها و آبجتها را تولید کنه اصلا حس خوبی ازش نمیگیرم (:
بنظرم بیان با AI بیان و یک سری کارهای وقت گیر رو صرفا انجام بدن. مثلا تست باگ ها و تستهای مربوط به بازی که برای انسان وقت گیره. این جور کمک ها واقعا توسعه بازیها رو سریعتر میکنه.
یا مثلا بیان با AI یه سری انیمیشن ها رو تعریف کنند برای طبیعی تر کردن. مثل همین Muscle Deforming تو بازیها داره کم‌ کم استفاده میشه.
حتی من موافق این نیستم AI دیالوگ بگه حاضرم دیالوگها کم باشه ولی پشتش یه فکر انسانی باشه. تا اینکه بی نهایت دیالوگ باشه . ضمن اینکه بازم همون بحث تجربه هر فرد متفاوت میشه پیش میاد. مثلا شما الان از AI میخوای فلان تصویر رو بهت بده و دوباره همین متن را چندساعت دیگه بهش میدی یک چیز دیگه تحویلت میده.
خلاصه این نظر شخصی من هست ولی سرعت پیشرفت و کار با AI بشدت بالاست و معلوم نیست این حرفای من شاید ۱۵-۲۰ سال آینده دیگه اعتباری نداشته باشه
 
آخرین ویرایش:
10 ماه از معرفی تریلر اول بازی گذشت ماهنوز اندر خم یه اسکرین شاتی چیزی هستیم راکستارم سکوت محض پیشه گرفته
من سر این بازی رفتم Ps5 گرفتم حالا به این فکر افتادم Ps5 بفروشم گرافیک پی سی رو ارتقا بدم :-??:-??
 
ولی من راستش بعید بدونم AI به این راحتی و به این زودی ها که فکر می‌کنیم بیاد و صفر تا صد بازیارو بازسازی کنه. تا اونجایی که میدونم دلیلش اینه که اولا تجربه هر فرد رو متفاوت میکنه. بعدش اون چیزی که ساخته ذهن و دست بشریته یه چیز دیگس .پشتش یه روحی هست که بوسیله ساخت توسط AI نیست. مثل نقاشی های قدیمی و اصیل گرون قیمت می مونه با مثلا یه چیزی که بدی AI برات در بیاره.
با خودت میگی پشت اون نقاشی مثلا قدیمی طرف چه تفکراتی داشته. همین میزان استفاده از AI که در ری تریسینگ استفاده میشه کافیه . ولی اینکه AI بیاد و کل محیط بازیو برات در بیاره و مدلها و آبجتها را تولید کنه اصلا حس خوبی ازش نمیگیرم (:
بنظرم بیان با AI بیان و یک سری کارهای وقت گیر رو صرفا انجام بدن. مثلا تست باگ ها و تستهای مربوط به بازی که برای انسان وقت گیره. این جور کمک ها واقعا توسعه بازیها رو سریعتر میکنه.
یا مثلا بیان با AI یه سری انیمیشن ها رو تعریف کنند برای طبیعی تر کردن. مثل همین Muscle Deforming تو بازیها داره کم‌ کم استفاده میشه.
حتی من موافق این نیستم AI دیالوگ بگه حاضرم دیالوگها کم باشه ولی پشتش یه فکر انسانی باشه. تا اینکه بی نهایت دیالوگ باشه . ضمن اینکه بازم همون بحث تجربه هر فرد متفاوت میشه پیش میاد. مثلا شما الان از AI میخوای فلان تصویر رو بهت بده و دوباره همین متن را چندساعت دیگه بهش میدی یک چیز دیگه تحویلت میده.
خلاصه این نظر شخصی من هست ولی سرعت پیشرفت و کار با AI بشدت بالاست و معلوم نیست این حرفای من شاید ۱۵-۲۰ سال آینده دیگه اعتباری نداشته باشه
حرفات درسته همش، ولی خب با توجه به سرعت پیشرفت عجیبش تو این یک سال اخیر احتمالا از اون چیزی که فک میکنیم زودتر به اون مرحله برسه.
احتمالا همین الان انویدیا واسه چند سال آینده فکرشو برداشته.

یه نکته ای که این چند سال رخ داده هزینه و تایم ساخت گیم شدید بالا رفته، خیلی از بازیا با RDR2 و GTA مقایسه میشن و کوبیده میشن، برای مردم مهم نیست اونا چند هزار نفر واسه 8 سال روشون کار کردن و این شاید نصف اون وقت و هزینه براش نشده.
حالا حدسی که من میزنم AI میتونه خیلی سرعت ساخت بازیا و هزینه ساختشونو بیاره پایین، حالا یکی همین تست باگی که گفتی میتونه باشه یا انیمیشنا که دیگه نیاز به موشن کپچر حرفه ای نداشته باشه مثلا.

ولی در مورد Ai Overlay هم این ویدیو هایی که اکثرا میزارن اگه اشتباه نکنم فـیلتر آمادس بجای Prompt, چون خیلیاش شبیه هم بود پس نتیجه کار میتونه جوری باشه که واسه همه مشابه در بیاد فقط کافیه اون AI رو روی تصاویر و ویدیو هایی که سازنده به خوردش میده Train کنن نه هر چیزی که دم دستش میاد :دی
برای مثال یه پروژه از انویدیا دیدم که Doom رو بصورت کاملا Playable برپایه AI با 24 فریم اجرا میکرد بدون نیاز به فایل، AI خودش متوجه میشد فریم بعد باید چه چیزی رو ببینی همونو نشونت میداد حتی UI و Healthbar ـش هم به درستی کار میکرد انگار، خلاصه بنظر میاد امکان پذیره این قضیه در آینده.

در مورد دیالوگای AI هم میتونه این قضیه صدق کنه، حداقل واسه بازیای RPG که خیلی دیالوگ محوره، سازنده بیاد بر اساس Lore یه چهار چوب براش بزاره که از اون چهار چوب خارج نشه، پرسونالیتی شخصیتا یا دیالوگای مهم داستانیش دستی نوشته بشه اما بقیش رو Ai هندل کنه، چون اگه دقت کرده باشی اکثر بازیایی که فاز عظیم بودن برمیدارن دیالوگاشون از صد تا AI هم بی روح تر و ربات مانند تره :D (به جان خودم دیالوگای Hogwarts Legacy رو فک میکردم ورژنای اولیه ChatGPT نوشته از بس که بی روح و رباتیک بود :-")

خلاصه بازم همه اینا حدس و گمانه، همونطوری که دو سه سال پیش فک نمیکردیم اینجا باشیم دو سال آینده هم معلوم نیست چی بشه.
 
آخرین ویرایش:
در آینده نه چندان دور قطعاً هوش مصنوعی میتونه با چند تا کلیک بازی های نسل شیش و هفت رو تبدیل به نسل ده کنه.

View attachment 352462
امیدوارم خیلی آف تاپیک نشه اما در ادامه این، واسه Vice City هم ساختن که بیشتر به GTA VI شبیهه.
View attachment videoplayback.mp4
جالبه حتی انیمیشنای 22 سال پیش رو هم تر و تمیز در میاره فقط تو انیمیشن دهن و سینکش با صدا خوب عمل نمیکنه هنوز.
اینو هم باید درنظر داشت که آبجکتای بازیای اون زمان بشدت Low poly هستن و همینکه میتونه تقریبا همشون بدون نقص تشخیص بده که چه آبجکتی هستن خودش واقعا عجیب غریبه.
 
آخرین ویرایش:
امیدوارم خیلی آف تاپیک نشه اما در ادامه این، واسه Vice City هم ساختن که بیشتر به GTA VI شبیهه.

جالبه حتی انیمیشنای 22 سال پیش رو هم تر و تمیز در میاره فقط تو انیمیشن دهن و سینکش با صدا خوب عمل نمیکنه هنوز.

آدم سطحی به این میخنده و آدم عمیق, به فکر فرو میره..
 
امیدوارم خیلی آف تاپیک نشه اما در ادامه این، واسه Vice City هم ساختن که بیشتر به GTA VI شبیهه.
View attachment 352545
جالبه حتی انیمیشنای 22 سال پیش رو هم تر و تمیز در میاره فقط تو انیمیشن دهن و سینکش با صدا خوب عمل نمیکنه هنوز.
اینو هم باید درنظر داشت که آبجکتای بازیای اون زمان بشدت Low poly هستن و همینکه میتونه تقریبا همشون بدون نقص تشخیص بده که چه آبجکتی هستن خودش واقعا عجیب غریبه.
ببین این خوب نیست دقیقا وحشتناکه :D

GTA 4

View attachment VID_20241006_203859_359.mp4
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or