Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
ماد؟؟؟ شوخی میکنی؟ با ماد مثلا هوش مصنوعی و دیالوگها و ری اکشنها و هزار تا مکانیسم تو دنیای بازی یا بیس اصلی بازی که با سخت افزار نسل هفت دراوردن میره چند نسل بعد؟
بعد گرافیک نهایی که قطعا از اینم بالاتره اونطور که تجربه نشون داده، نسخه PC و میان نسلی هم هست که بماند.

وات! کی صحبت از هوش مصنوعی و مدلینگ کرد! میگم گرافیک. ماد گرافیکی هم اسمش روشه، نگفتم این ماد گرافیکی از کل GTA 6 بهتره! میگم گرافیک ماد بهتر از گرافیکیه که تو این تریلر واسه GTA 6 نشون دادن. ربطی هم به مدلینگ و هوش مصنوعی و صدا و چیز دیگه نداره
 
جزئیات تریلر یک و نیم دقیقه ای به قدری زیاده که چند روزه درگیر همیناییم من اصلا وقت نکردم درباره داستان و شخصیت پردازی درست و حسابی فکر کنم.

اینکه Jason خیلی مرموز و یه جورایی به قول معروف Mystery guy بود در نوع خودش جالبه.

این موضوع میتونه دوتا دلیل داشته باشه. دلیل اول که دوستان قبلا اشاره کردن میتونه بخاطر این باشه که Trailer 1 برای Lucia یا از دید لوسیا بوده و تریلر بعدی احتمالا از دید Jason یا برای جیسون باشه و اونجا شخصیت جیسون رو بهتر بشناسیم.

دلیل دوم که بنظرم میتونه موضوع و داستان کلی بازی رو جالب تر کنه، اینکه جیسون شخصیتی هست که ذات شرور و شلوغی داره ولی خیلی پیشرو نیست و داره از قلدری Lucia برای رسیدن به چیزهایی که میخواد استفاده میکنه. همچین شخصیتی تا حالا داشتیم در مدیوم گیم!؟ :D

البته اینکه سری GTA اولین بار هستش که شخصیت اصلی زن داره و شاید باری همین تمرکز تریلر اول روی Lucia بوده منطقی هست ولی اصلا چیز خاصی از شخصیت Jason نفهمیدیم و اینش عجیب بود و اینکه ته چهره Jason خیلی شبیه Niko Bellic بود.
 
بعد دیدن این ماد و گرافیک به دوستانی که میگن GTA 6 گرافیکش ضعیفه حق میدم. یه ماد گرافیکی از GTA 6 با ۱۰ سال کار بلحاظ گرافیکی حداقل یک نسل جلوتره

این زباله از gta v وانیلا هم گرافیکش ضعیف تره
saturation بالا و انعکاس نور 300% از روی ماشین, دستکاری نور پردازی, یه مقدار مود درخت و غیره اظاف کرده چیز خاصی نداره خیلی هم ریده کسی که مودش کرده
خدایی اینو میزاری کنار gta 6 ?:| خود V رو بدون مود ترجیح میدم به این bloated mess
 
بعد دیدن این ماد و گرافیک به دوستانی که میگن GTA 6 گرافیکش ضعیفه حق میدم. یه ماد گرافیکی از GTA 6 با ۱۰ سال کار بلحاظ گرافیکی حداقل یک نسل جلوتره


کجای این گرافیک بالا بود ؟ یه مدل ماشین جزییاتش خوب بود ولی پوشش گیاهی شمشادا و سخره ها و جزییات ساختمونا و ... تو دیوار بود که ...
در مرد gtavi اتفاقا خیلی ها میگن گرافیک به این سطح غیر قابل باوره و من خودم هنوز شک دارم اون صحنه های ماشین توی تریلر cg هست یا ریل تایمه

ماد سازها هیچ موقع نمیتونن از نظر جزییات با خروجی کاره راکستار با چند هزار کارمند رقابت کنن
نمونش همین ردد دد ۲ روی pc از هر چی ماد هست بهتره
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: the batman
فیزیک آبش عالیه.
انجین راکستار برای GTA 6 ورژن 9.0 انجین RAGE هست.
یکی از ویژگی های جدید انجین واقع گرایانه ترین فیزیک آب و امواج هست که در GTA 6 بکار برده شده.

آقای Aliex Venturas سردبیر وب سایت Rockstar Magazine که یک وب سایت غیر رسمی در مورد اخبار و اطلاعات مربوط به راکستار هست مطالب و اطلاعات جالبی در مورد نسخه نسل بعدی انجین راکستار که در GTA 6 استفاده شده ارائه کرده که ترجمه برگردان اون از فرانسوی را در ادامه براتون میذارم.

آلیکس ونتوراس:
آنچه ما در مجله Rockstar Magazine در مورد نسخه بعدی انجین پیشرفته بازیهای راکستار (معروف به RAGE 9) که برای توسعه GTA 6 طراحی شده است می دانیم.

در آوریل 2022، کریس کیپل سردبیر مجله توییتی در مورد انجین RAGE ورژن ۹ منتشر کرد:

"کریس کلیپل:
بدیهی هستش که نسخه جدید موتور گرافیکی راکستار با نام (RAGE9) که برای GTA 6 استفاده خواهد شد، احتمالاً بسیار باورنکردنی خواهد بود. من از منابعی مطلع شدم و بازخورد بسیار مثبتی از این انجین دریافت کردم، واقعاً در این مورد ناامیدی وجود نداره . مطمئنا ما داریم در مورد یک موتور جلوتر از زمان خود صحبت می کنیم"

آلیکس ونتوراس:
قطعا بکار بردن اصطلاح "جلوتر از زمانه خود" اصطلاحی واقع بینانه است. به لطف درآمدهای عظیمی که GTA Online از سال 2013 برای Take-Two Interactive به ارمغان آمده آنها از مدتها قبل تصمیم گرفتند بر روی یک فناوری جدید سرمایه گذاری کرده و آن را در GTA6 بکار ببرند.آنها مهندسانی را با دانش بالای برنامه‌نویسی، شبیه‌سازی فیزیک ریل تایم و همچنین با توانایی آشنایی و درک مفاهیم هندسی و همگام سازی با Memory layout Consideration مثل جبر خطی، مثلثات، ریاضیات ماتریس و کواترنیون استخدام کردند.
اونها به هدف استخدام حدود بیست مهندس در بخش استودیوی Rockstar San Diego به نام "RAGE Technology Group" دست یافتند تا بتوانند یک سیستم فیزیک جدید برای رندرینگ آب در GTA 6 طراحی کنند.
بازی های ویدیویی کنونی از یک "مش سیستم" (wireframe) برای نمایش آب استفاده می کنند. این تکنیک میتواند یک مایع موجدار را ایجاد کند.
حال با طراحی سیستم جدید که از نظر عملکردی دارای برتری و پروفورمنس بالایی است آنها توانسته اند درRAGE 9، سیستم جدیدی که امکان شبیه سازی فیزیکی آب را در ریل تایم را فراهم می کند طراحی کنند. این سیستم جدید برای سال‌ها در سینما یا برنامه‌های سه بعدی وجود داشته است، اما هرگز «real time» نبوده است.
البته NVIDIA قبلاً آزمایشی را با WaveWorks 1.0 و نسخه 2.0 انجام داده است، اما ضعف realism/performance آن باعث شد هرگز قابل استفاده در بازیها نشود.



ما در اینجا در یک موتور رندر سه بعدی یک شوکیس را به شما نشان خواهیم داد که به شما امکان می دهد متوجه شوید که فیزیک آب در GTA 6 به چه صورت خواهد بود.

View attachment VID_20231208_211712_925.mp4

بنابراین میشه حدس زد که محیطهای آبی که قطعا جایگاه مهمی در جهان GTA 6 خواهند داشت با این ویژگی های جدید و با این فناوری جدید به چه شکل خواهد بود و احتمالا در فعالیت هایی مثل ورزشهای آبی مثل موج سواری و شرایط آب و‌هوایی مختلف بشدت خودش را نشان خواهد داد.
 
Last edited by a moderator:
در مورد خود انجین RAGE یه توضیحات دیگه هم بدم

IMG_20231208_211809_351.jpg

موتور اختصاصی راکستار با نام RAGE همواره در طول تاریخ خود به تکامل خود ادامه داده است تا به یکی از موفق ترین ها در صنعت بازیهای ویدیویی تبدیل شود.

نسخه 7 RAGE برای 5 GTA نوآوری هایی مانند بهبود موتور اسکریپت نویسی، پیاده سازی 11 DirectX و مدیریت حافظه بسیار بهتر را به ارمغان آورد که هنوز یکی از کارآمدترین انجین های امروزی نیز می باشد.

نسخه 8 RAGE که RDR2 استفاده شد در هوش مصنوعی، مدیریت آب و هوا و جلوه های نورهای حجمی و اجرای API های Vulkan و 12 DirectX نوآوری‌های مهمی خلق کرد.

و 9 RAGE برای 6 GTA اساساً این بازی را در فیزیک نوآورانه و مدیریت آن مطرح خواهد کرد.
نمایش واقعی تر صبح روز عصر و شب، هوش مصنوعی و کیفیت رندرها که چشمگیرترین جلوه های تصویری را ایجاد میکند که یکی از مهم ترین این جلوه ها مربوط به رندرینگ آب در بازی خواهد بود.

توسط این انجین در ریل تایم و به لطف مهندسان بخش "گروه فناوری RAGE"در استودیوی راکستار سن دیگو و دانش بسیار گسترده آنها از برنامه نویسی، شبیه سازی واقعی آب امکان پذیر شد. همه اینها به لطف عوامل ریاضی ، فیزیک لحظه ای، چیدمان حافظه ، جبر خطی، مثلثات ریاضیات ماتریس و کواترنیون امکان پذیر شد.

در حال حاضر برای نمایش آب بازی های ویدیویی از یک سیستم رندر به نام "wireframe" استفاده میشود که اجازه می دهد به طور موثر ظاهر آب را شبیه سازی کند. این تکنیک پرکاربرد برای نمایش سطوح مایع در بازیهای ویدیویی است زیرا از نظر قدرت محاسباتی در مقایسه با سایر روشهای پیچیده تر، پرفرومنس/هزینه کمتری دارد.

این سیستم نوعی شبکه سه بعدی است که در بازی روی آب قرار گرفته است. این شبکه از خطوطی تشکیل شده است که با هم تشکیل مربع یا مستطیل را می دهند هر نقطه از قطع خطوط در شبکه ،نشان دهنده یک پیکسل از تصویر نهایی نمایش داده شده بر روی صفحه است.
سپس سیستم Wireframe از الگوریتمهایی برای محاسبه نحوه تاب برداشتن و حرکت آب بر اساس عوامل مختلف مانند ،باد ،سقوط اجسام در آب یا حرکت بازیکن استفاده میکند و باعث حرکت نقاط متقاطع میشود.

خطوط متصل کننده این نقاط نیز با توجه به نیروهای وارده به آب تغییر شکل میدهند و موج هایی بافت مانند را ایجاد میکنند .خطوط تحریف شده سپس ظاهری واقعی از آب ایجاد میکنند. بازی هایی مانند Sea of Thieves یا Horizon Forbidden West در حال حاضر یکی از زیباترین نمایشهای آب را دارند که از این فناوری استفاده میکنند.
البته GTA 6 نیز همین فناوری را هدف قرار میدهد.
بطور کلی فیزیک آب در GTA 6 بر اساس اقدامات بازیکن و NPC ها یا حتی آب و هوا واکنش نشان می دهد.

همچنین یک سیستم آب و هوای ریل تایم وجود دارد که بر محیط و گیم پلی بازی تأثیر میگذارد.
وزش باد بر پوشش گیاهی و اقیانوس اثرگذار میباشد.
باران و باد روی هندلینگ اتومبیل در سرعت های بالا تاثیر میگذارد.


معرفی سیستم مدیریت PBR یا Physics-based Rendering:

این سیستم مجموعه ای از فناوری هاست که به ارائه مواد و خواص فیزیکی ، انعکاسها و غیره به بافت های بازی اجازه میدهد تا رندر واقعی تری داشته باشند، به ویژه با توجه به نور ها و بازتابهای آن این امکان را در به دست آوردن نور شبیه سازی شده بر اساس منطق فیزیکی و بنابراین یک رندر واقعی می دهد.
بنابراین باعث می‌شود که تجربه بصری بهتری در شب و روز داشته باشید. طلوع و غروب خورشید واقعی تر از همیشه و شبها زیباتر خواهد بود. شهر وایس سیتی در اصل یک شهر شبانه با نورهای زیاد است و کاربرد این سیستم نورپردازی در شب بسیار جلوه بخش خواهد بود.
بازی RDR2 نیز بر اساس یک رندر PBR بود.

در GTA 6 کار زیادی بر روی فیزیک وسایل نقلیه انجام خواهد شد به لطف مدل سازی که شامل تعدادی چند ضلعی است که در مقایسه با 5 GTA بسیار بیشتر شده اند. این ویژگی این امکان را فراهم میکند که تغییر شکل واقعی تری ببینیم بنابراین وسایل نقلیه و تصادفات واقعی تری خواهیم دید.
سفارشی سازی خودرو روی گیم پلی تاثیر خواهد گذاشت. تعادل بین واقع گرایی و حالت آرکید به گونه ای مدیریت میشود که تاثیر خوبی به بازیکن القا شود.

تیک‌ تو قبلاً پتنت های جدیدی در زمینه هوش مصنوعی ثبت کرده است. در در RDR2 ما قبلاً چنین چیزهای چشمگیری داشتیم. یک اکوسیستم واقعی با گیاهان و NPC ها و جانوران زنده ،از حیواناتی که همدیگر را شکار میکنند تا زندگی طبیعی npc ها بر اساس روال شغلی که دارند. این در 6 GTA حتی فراتر از RDR2 مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در هر صورت یک چیز مسلم است، از نظر فنی ،گرافیکی و سطح هوش مصنوعی و جزئیات بازی 6 GTA هرگز ما را ناامید نخواهد کرد.


برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

GTA 6: improvements brought by the new version of the RAGE
 
Last edited by a moderator:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or