Grand Theft Auto V، متفاوت ترین از نظر موسیقی در سری

The Mera Abides

Entierra tu primer juguete
کاربر سایت
78736164256890381699.jpg


سایت Rolling Stone به تازگی پیش نمایشی از عنوان Grand Theft Auto V نوشته که حاوی مصاحبه‌ای با Ivan Pavlovich، سرپرست موسیقی متن راکستار، است که خواندن آن خالی از لطف نیست:

Grand Theft Auto V، با تاریخ عرضه هفدهم سپتامبر، اولین بازی اصلی این سری از سال 2008 به بعد است. این بازی به کالیفرنیای جنوبی بازمی‌گردد، جایی که داستان سرقت های سه شخصیت اصلی بازی را در شهر تخیلی لس سانتوس و روستا کنار باز آن نشان می‌دهد. این دنیای تخیلی بازی تا الان عظیم ترین آنها در سری بوده است و رانندگی های طولانی در اینگونه دنیا نیاز به موسیقی فراوانی برای گوش دادن دارد. ما درباره این مسئله با آقای Ivan Pavlovich صحبتی داشته‌ایم.

انگار موسیقی فروانی در GTA V وجود خواهد داشت.
" ما پانزده ایستگاه رادیویی داریم، دو تا Talk Radio Station، دویست و چهل عدد ترانه لایسنس شده و موسيقي متن به ارزش موسیقی متن حدود 20 فیلم سینمایی بوده است. این بزرگترین موسیقی متن و پرخرج ترین لایسنس گرفتنمان تا حالا است.
در این بازی، که در لس آنجلس مدرن دید خودمان به وقوع می‌پیوندد، چیزی که برایمان مهم بود این بود که آن حس لس آنجلس و کالیفرنیا را به مخاطبانمان القا کنیم.
ما این دفعه همچنین یک ایستگاه پاپ داریم، یکی از چیزهایی که هرگز تا حالا در سری GTA انجام نداده بودیم و این کار حس بهتری را به زمینه .L.A اضافه کرده است. "

wavves-600x400-1377712828.jpg
wavves-bts-595-1376143743.jpg

شما با هنرمندان زیادی در ایستگاه های رادیویی مختلف کار کرده‌اید.

" در بازی یک ایستگاه رادیویی به نام Vinewood Bouldevard Radio وجود دارد که می‌توانید از آن صدای Stephan Pope و Nathan Williams که اعضای گروه موسیقی Wavves هستند را بشنوید. این ایستگاه رادیویی یک ایستگاه راک مدرن است. سبکی که دید راک جوان لس آنجلس را نمایان می‌کند. برای ما، گروه Wavves بهترین گزینه در این زمینه بود و کار کردن با آنها واقعا خوب بود.

برای شنیدن نمونه ایستگاه Vinewood Boulevard Radio کلیک کنید

فرهنگ مکزیکی در لس آنجلس بسیار بزرگ است، بخاطر همین ایستگاهی متناسب با حال و هوای همین فرهنگ ساختیم و من فکر می‌کنم اینکار مناسبی بود. اسم این ایستگاه East LOS FM هست، که سرپرستی و DJ Mixing آن برعهده Camilo Lara - که در موسسه صوتی مکزیک فعالیت می‌کند – بوده است. سبک موسیقی این ایستگاه ترکیبی از الکترونیکای مکزیکی، narcocorridos، ترانه های سنتی دیگر و Ska مکزیکی است.

برای شنیدن نمونه ایستگاه East LOS FM Radio کلیک کنید

West Coast Classics، مجری این ایستگاه DJ Pooh است. او افسانه‌ای است – او کسی است که فیلم Friday را خلق کرد. او شخصیت بزرگی دارد و با تمام کسانی که در ایستگاه فعالیت می‌کنند و یا خوانندگی می‌کنند بزرگ شده. او بعضا به ما زنگ می‌زد و میگفت: " دارم میرم به خونه ‌Dre، چی چیزی می‌خواین ازش براتون انجام بده؟ " و بعد از نیم ساعت می‌گفت: " میرم به خونه Snoop. ". ما چیزی شبیه به این را در سن آندریاس انجام داده‌ایم و بخاطر همین در این کار تجربه داشته و به کمک Pooh این ایستگاه را به بهترین نحو کامل کردیم. – من فکر می‌کنم این ایستگاه شما را غافلگیر خواهد کرد، حتی اگر جنسی شبیه آن را [اشاره به سن آندریاس] قبلا تجربه کرده باشید.

برای شنیدن نمونه ایستگاه West Coast Classics Radio Radio کلیک کنید

Rebel Radio برای روستاهاست. روستاهایی که در آنها قوانین به راحتی زیرپا گذاشته می‌شود. این ایستگاه به دست Jesco White است، کسی که موضوع اصلی مستندهای The Wild و Wonderful Whites of West Virginia بود. او را در اينترنت سرچ كنيد، خواهيد ديد كه او بهترين گزينه براي اينكار است. "

برای شنیدن نمونه Rebel Radio کلیک کنید


Pam Grier، Bootsy Collins و Kenny Loggins برخی از اسم های ديگر بودند كه شنيدم در بازی هستند.
" ما با همه آنهايی كه نام برديد كار كرديم. Pam، مجری يک ايستگاه متمركز بر آهنگ های كلاسيک و با سبک soul است. Bootsy مجری يک ايستگاه boogie-funk (نواختن پيانو با ضربات تند و ضربه‌ای، معمولا هنگام عصبانی بودن) است و Kenny Loggins مجري ايستگاه راك كلاسيك است. پس هر يك از آنها در انتقال حس لس آنجلس و اطراف آن به بازيبازها نقش بزرگي دارند.
از نظر من، اين بهترين موسيقی است كه تا حالا انجام داده‌ايم. اين در مورد مجري های ايستگاه ها نيز صدق می‌كند. اين بزرگترين دست آورد ماست. "


براي اولين بار است كه در سری موسيقی متن وجود دارد. چگونه اين و راديو باهم همديگر را تكميل مي‌كنند؟
" موسيقی درحين مراحل و گيمپلی open world و همچنين بازی های آنلاين نواخته مي‌شود. كاملا دايناميك است و بسيار شبيه به سيستم تعاملي‌مان، stem - سيستمی كه بوسيله آن موسيقی با اعمال كاراكتر كه بدست بازيباز است نواخته می‌شود - عمل می‌كند. "

gta-600-1377716876.jpg

موسيقی متن بازی بر عهده چه کسی بوده است؟

" ما ابتدا با تيم Tangerine شروع كرديم. ما قبلا با آنها در زمينه آهنگ های لايسنس شده كار كرده‌ايم - ما از طرفداران پر و پا قرص Edgar Froese هستیم. او اولین نامی بود که وقتی به دنبال آهنگساز برای بازی بودیم به ذهنمان خطور کرد. علاوه بر او، Woody Jackson که آهنگساز Red Dead Redemption بود و در موسیقی متن L.A. Noire به ما کمک کرده بود، نیز در کنار او فعالیت می‌کرد. Woody آهنگسازی برجسته است. Alchemist و Oh No بقیه آهنگسازها هستند.
اگرچه هر یک از این آهنگسازان بر موسیقی یک شخصیت و محیط خاص کار کرده‌اند، اما نکته جالبی درباره این فرآیند وجود دارد و آنهم اینکه که اولین بار است که موسیقی بازیمان حاصل همکاری کامل آهنگسازان است. حتی اگر مثلا آهنگی خاص از یک کاراکتر را آغاز کنید (مثلا با فرنکلین وارد یک درگیری بین گنگستری شوید) ، بازهم افکت ها و المان های صوتی از کاراکترها و مناطق دیگر خواهید شنید. وقتی برای اولین بار وارد روستا می‌شوید از موسیقی راک توسط Woody Jackson به وجد خواهید آمد، اما در درون همان موسیقی هنوز المان هایی از Tangerine Dream، Alchemist و Oh No به گوشتان خواهد خورد. پس هر جایی از دنیای بازی که باشید هیچ موقع از هسته آهنگسازیمان دور نخواهید بود. "


ما همچنین شنیده‌ایم که با Flying Lotus کار کرده‌اید.
" او از نظر ما هیجان انگیزترین فردی است که در سبک الکترونیک کار می‌کند. در حقیقت، ما او را برای اولین بار در South by Southewest ملاقات کردیم. بعد از آن به او زنگ زده و درخواست کردیم که با ما شروع به‌ کار کند، او هم در جواب گفت: " البته! ". او یکی از هنرمندانی بود که بخاطر کار بر روی GTA بسیار هیجان زده بود. پس او بهترین و اولین گزینه برای این ایستگاه [الکترونیک] بود.

Tyler مجری ایستگاه خودش هست. من در یکی از فستیوال های Pitchfork با او ملاقات کرده بودم و این اولین چیزی بود که او به من گفت: " سن آندریاس در حوضه کاری من هست! باید بهم بگین که GTA بعدی کی میاد. " پس Tyler از زمان سن آندریاس می‌خواسته وارد تیممان بشود و ما فهمیده بودیم که او بطور اتفاقی با Steve Ellison [نام دیگر Flying Lotus] دوست است و همکاری اینها با هم خوب جواب خواهد داد. "

gta-600-1377717781.jpg

گفته می‌شود این دو با هم ترانه‎‌ای برای بازی ارائه داده‌اند، این قضیه درست است؟
" درست است. Steve کاری جالب کرده بود و به تمامی دوستان هنرمندش زنگ زده و از آنها موزیک خواسته بود تا برایش بفرستند و آنها هم این کار را انجام دادند. تعدادی موسیقی کلاسیک در ایستگاه او شنیده خواهد شد, ولی بسیاری از آنها موسیقی جدید عرضه نشده خواهد بود که توسط خود Steve یا دوستانش که به او در این زمینه کمک کرده بودند ساخته شده‌اند. Steve یک گیمر عالی است و فکر می‌کنم به همان اندازه که ما از کار کردن با او لذت بردیم او هم از کار کردن با ما لذت برده باشد. "
 
آخرین ویرایش:
اينا اين همه خرجو زحمت ميكشن واسه ايستگاه هاي راديويي بعد من هميشه ميرم تو منو بازي قسمت صدا راديو بازيو قطع ميكنم:d
اميدوارم صداي پس زمينه هم بشه قطع كرد;;) براي من صداي محيط خالي حس بهتري ميده انگار من تو بازيم اونطوري احساس ميكنم بازي تو منه!!!

از تو خود ماشین هم میتونی رادیو رو قطع کنی ;)
ممنون برای ترجمه
 
اينا اين همه خرجو زحمت ميكشن واسه ايستگاه هاي راديويي بعد من هميشه ميرم تو منو بازي قسمت صدا راديو بازيو قطع ميكنم:d
اميدوارم صداي پس زمينه هم بشه قطع كرد;;) براي من صداي محيط خالي حس بهتري ميده انگار من تو بازيم اونطوري احساس ميكنم بازي تو منه!!!
منم همینطوریم! البته بیشتر تو بازیهای racing ! بشدت متنفرم از این که در هنگام رانندگی در بازی صدای موسیقی بشنوم فقط دوست دارم صدای موتور ماشین و محیط اطراف باشه اینطوری هم تمرکزم بالاتر میره و هم لذت خیلی خیلی بیشتری بهم میده.
Nirvana نبود؟ یک سوال چرا اینا مثلا ادم های بزرگ تر للایسنس نمیکنن beatles و micheal jackson یک اهنگش تو vice city بود.

اینکار براشون خیلی خیلی گرونتر در میاد! از طرفی کمتر کسی علاقه داره وسط یک بازیه گانگستری مثل GTA موسیقی مایکل جکسون و بیتلز به گوشش به خوره! موسیقی اینها همخوانی خیلی کمی با بازی داره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or