Gran Turismo 5 | Trophies Guide

Fëanor

Spirit of Fire
کاربر سایت
Aug 22, 2008
7,258
نام
برهان
برهان الآن من سر تروفی Human StopWatch گیر کردم ! :D کلا هدف تروفی چیه ؟ :D
امیر این که اصلا کاری نداره:D من به شخصه دقیقا با همین کاری که گفتم موفق شدم تروفی رو بگیرم. خیلی راحته. من خودم سر اونکی که میگه با اختلاف 0.01 ببرید گیر کردم. یک بار که اختلافم شده بود 0.011 می خواستم سرم رو بزنم به دیوار:D البته امروز تروفی Colorful رو گرفتم که خیلی فاز داد و به 70% رسیدم.
 

Noirique

کاربر سایت
Jan 17, 2009
3,179
نام
امیرحسین
امیر این که اصلا کاری نداره:D من به شخصه دقیقا با همین کاری که گفتم موفق شدم تروفی رو بگیرم. خیلی راحته. من خودم سر اونکی که میگه با اختلاف 0.01 ببرید گیر کردم. یک بار که اختلافم شده بود 0.011 می خواستم سرم رو بزنم به دیوار:D البته امروز تروفی Colorful رو گرفتم که خیلی فاز داد و به 70% رسیدم.

ممنون خیلی توضیح دادی :D نه اینکه نتونم ، اصلا نمیدونم باید چیکار کنم :D
 

Fëanor

Spirit of Fire
کاربر سایت
Aug 22, 2008
7,258
نام
برهان
ممنون خیلی توضیح دادی :D نه اینکه نتونم ، اصلا نمیدونم باید چیکار کنم :D
آهان نمی دونی اصلا باید چیکار کنی:D من فکر کردم که گیر کردی. ببین اون مسابقه ای که گفتم رو بساز خودت و برو توش با همین ماشین کارتینگ. بعد از این کار تو فقط از روی خط آبی رنگ مسیر رو با یک سرعت ثابت ادامه بده و طی کن تا توی 4 لپ پشت سر هم بتونی با یک اختلاف جزیی نسبت به لپ قبل حرکت کنی. تنها کاری که باید بکنی همینه. got it؟
 

Captain Mitchell

کاربر سایت
Sep 21, 2007
4,228
50 % رو گرفتم ... البته License ها هم ۳ تا مونده با کلی Special Events ها ... فکر کنم حدود ۷۰ اینطور ها بتونم بگیرم ... باقیش دیگه زورم نمیرسه :P جای من برهان همه رو 100% میکنه !
 

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,108
نام
حسین
Jeff Gordon NASCAR School
Complete the 'Jeff Gordon NASCAR School' Special Event

این بخش را با موفقیت به پایان برسانید و در آن رنگ کاپ ها تفاوتی نخواهد داشت. در این بخش برای عملکرد بهتر ABS خود را Off کنید و از نمای جلوی ماشین(دوربین روی زمین) استفاده کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید.
برهان جان راستش من این بخش رو طلائی کردم.و فکر کنم اون abs رو اشتباه نوشتی.:dدرستش asm هست.اگر دوستان اینو خاموش کنن براحتی میتونن طلائیش کنن.
 

Fëanor

Spirit of Fire
کاربر سایت
Aug 22, 2008
7,258
نام
برهان
برهان جان راستش من این بخش رو طلائی کردم.و فکر کنم اون abs رو اشتباه نوشتی.:dدرستش asm هست.اگر دوستان اینو خاموش کنن براحتی میتونن طلائیش کنن.
راهنمایی هایی که آریا به من کرد و جواب دادش این بود که ABS که مربوط به ترمز هست رو از 1 که به صورت پیش فرض هست off کنید. این asm که تو میگی نمیدونم چی هست.

ویرایش: الان رفتم دیدم و این asm رو اصلا تو آخرین حالت نمی تونه تغییر بدی و حتما باید on باشه.
 
آخرین ویرایش:

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,108
نام
حسین
راهنمایی هایی که آریا به من کرد و جواب دادش این بود که ABS که مربوط به ترمز هست رو از 1 که به صورت پیش فرض هست off کنید. این asm که تو میگی نمیدونم چی هست.

ویرایش: الان رفتم دیدم و این asm رو اصلا تو آخرین حالت نمی تونه تغییر بدی و حتما باید on باشه.
نه برهان میشه.باید بری تو تنظیمات دسته-و بخش تنظیمات ماشین رو بزاری روی یکی از دکمه های-اونوقت میتونی در زمان مسابقه تغییرش بدی.من خودم همین کارو کردم.و تا مسابقه خواست شروع بشه-سریع asm رو خاموش کردم و راحت اول شدم.بزار الان توضیح کاملش رو میزارم.
ویرایش:باید برید تو تنظیمات دسته-و به دلخواه دکمه ایی رو برای ra(function) menu بزارید.و بعد باید روی جهت های 4 گانه این تنظیمات رو بزارید.
جهت بالا- + ra function select==پائین-- منفی ra function==چپ- + ra function adjust و راست هم- مفنی ra function adjust.وقتی این تنظیمات رو انجام دادید.
باید برید تو بازی و وقتی start race زدید-وقتی بازی خواست شروع بشه-اون دکمه ایی که برای ra(function) menu گذاشتید رو بزنید-و سپس با جهت های چهار گانه ایی که تنظیم کردید اون گزینه asm رو خاموش کنید.با این کار براحتی میتونید تمام مسابقات این بخش رو طلائی کنید.
 
آخرین ویرایش:

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,108
نام
حسین
خوب به سلامتی همین الان نشستم پای تروفی
GT-R Official Record
Achieve a time of 7'29.03 on the Nurburgring Nordschleife in a Nissan GT-R '07. The record must be achieved in a Time Trial in the Arcade mode version of the car with tires of Sports Hard grade or lower equipped
بعد از 2-3 دست بازی کردن-بالاخره گرفتمش.بسی حال داد.:d
 

gtkiller

کاربر سایت
Jan 9, 2008
473
نام
سروش
دوستان من رفتم تو بخش مسابقات انلاین از اون موقع وسط بازی با function menu نمیتونم tcs,asm رو تغییر بدم چون خاموش شده! چجوری میتونم به حالت سابق برش گردونم؟
 

Captain_Black

کاربر سایت
Jan 6, 2008
890
نام
آرمان
سلام برهان جان.
آقا سایت ps3trophies.org زده زمان لازم برای پلات: حدودا 600 ساعت :d
من 80 درصد تروفی ها رو گرفتم ولی یه سری تروفی های مسخره خیلی آزاردهنده اند :d
 

...Sahand...

کاربر سایت
Sep 5, 2010
1,282
سلام برهان جان.
آقا سایت ps3trophies.org زده زمان لازم برای پلات: حدودا 600 ساعت :d
من 80 درصد تروفی ها رو گرفتم ولی یه سری تروفی های مسخره خیلی آزاردهنده اند :d

نه بابا خیلی کمه :d
فقط 2 تا مسابقه 24 ساعته داریم + 7 تا مسابقاقه 9 ساعت و 10 ساعت و 4ساعت !
34+48 = 82 ساعت ! 600 - 82 = 518
518 ساعت هم برای بخش A-spec و Bspec و special events خیلی کمه + اون تروفی های چپقیش

در کل زر زده :d
 

foxy

کاربر سایت
Apr 17, 2010
362
نام
محمد
نه بابا خیلی کمه :d
فقط 2 تا مسابقه 24 ساعته داریم + 7 تا مسابقاقه 9 ساعت و 10 ساعت و 4ساعت !
34+48 = 82 ساعت ! 600 - 82 = 518
518 ساعت هم برای بخش A-spec و Bspec و special events خیلی کمه + اون تروفی های چپقیش

در کل زر زده :d
يه دونه Level 35 يه دونه Level 40 هست ( البته فقط A-Spec ) . بعد يه بار كه Level 35 رو 24 ساعته بري ميره Level 36 ، بعد چه جوري تا Level 40 برسونيم ؟؟؟؟ البته من كه رفتم ولي ميخام ببينم اشتباه كردم كه 6 تا مسابقه 24 ساعته رفتم :d
به نظر من حد اقل 450 ساعت وقت لازم داره
 

foxy

کاربر سایت
Apr 17, 2010
362
نام
محمد
اول معذرت اگه حجم عكسا زياده ، تا ميشد كم كردم ، باز معذرت اگه بي نظم بودم ، باز معذرت :d اگه نبايد اينجوري پست ميدادم ، اگه ميشه صاحب تاپيك خودشون يه مديريتي بكنن .

يه راهنمايي مختصر در مورد
Racing Modification
ليست ماشينايي كه Racing Modification ميشه روشون انجام داد + قيمت ماشين + هزينه Racing Modification



Acura NSX '91 - Level 3 - $80,000
Racing Modifications - $205,000
Total - $285,000

Chevrolet Camaro SS '10 - Level 9 - $35,000
Racing Modifications - $177,500
Total - $212,500

Chevrolet Camaro Z28 '69 - Level 5 - $65,000
Racing Modifications - $215,000
Total - $280,000

Chevrolet Corvette Z06 (C6) '06 - Level 12 - $94,500
Racing Modifications - $264,500
Total - $280,000

Chevrolet Corvette ZR1 (C6) '09 - Level 15 - $184,800
Racing Modifications - $385,000
Total - $569,800

Dodge Challenger R/T '70 - Level 8 - $75,000
Racing Modifications - $175,000
Total - $250,000

Honda CIVIC TYPE R (EK) '97 - Level 0 - $19,980 (B-Spec Beginner FF Challenge)
Racing Modifications - $110,000
Total - $129,980

Honda INTEGRA TYPE R (DC5) '04 - Level 2 - $27,300
Racing Modifications - $117,500
Total - $144,800

Lexus IS F '07 - Level 10 - $76,600
Racing Modifications - $166,500
Total - $359,000

Lotus Elise '96 - Level 2 - $37,600
Racing Modifications - $137,500
Total - $175,100

Lotus Elise 111R '04 - Level 5 - $54,400
Racing Modifications - $134,500
Total - $188,900

Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR '05 - Level 5 - $35,700
Racing Modifications - $115,500
Total - $151,200

Nissan SILVIA spec-R AERO (S15) '02 - Level 3 - $25,600
Racing Modifications - $125,500
Total - $151,100

Subaru IMPREZA Sedan WRX STI spec C Type RA '05 - Level 6 - $38,220
Racing Modifications - $188,000
Total - $226,220

Suzuki Cappuccino (EA21R) '95 - Level 0 - $14,600
Racing Modifications - $114,500
Total - $129,100

TVR Tuscan Speed 6 '00 - Level 9 - $94,800
Racing Modifications - $175,000
Total - $269,800

Volkswagen Golf IV GTI '01 - Level 1 - $31,500
Racing Modifications - $156,500
Total - $188,000

يه راهنمايي در مورد Sebastian Vettle Challenge

گرفتن طلا تو اين 3 تا مرحله تقريبا با دسته غير ممكنه البته monza رو ميشه با دسته هم گرفت ولي اگه شما با دسته 4 ساعت وقت بزاري با فرمون تو 30 دقيقه ميتوني ردش كني
Driving Force Pro , Driving Force GT , G27 هر فرموني كه باشه خوب يه مدت طول ميكشه كه عادت كني به فرمون بعد كه راه افتادي كار با X2010 راحت تر از دسته ميشه براتون
( خيلي راحت تر ) .
سخت ترين مرحله بازي suzuka هست ! ممكنه تا 10 ساعت وقت ببره ، قبل از هر توضيحي بگم كه نشينيد 10 ساعت مدام يه مرحله رو برين چون از ساعت سوم به بعد بازده شديدا مياد پايين
من وعده اول 3 ساعت تلاش كردم بهترين ركوردم شد 2:13:500 حدودا وعده دوم 4 ساعت و بهترين ركورد 2:11:300 و دفعه سوم هم كه 2:09:300 شد !
وقتي شما 4 ساعت بازي ميكنيد به يه پيشرفتي ميرسيد ، وقتي تو اون مرحله بازي رو قطع كنيد ، فردا كه كارو ادامه ميديد بعد از 30 دقيقه بازي به همون قابليت ماكسيموم ديروزتون ميرسيد ، يه جورايي بازي رفته تو ذاتتون ! خوب شروع ميكنيم :
اول همين suzuka رو بريد ، چون اول يا آخر بايد بريد و بايد طلا رو بگيريد + اينو ياد بگيرين و رد كنين كلا يه مهارتي تو X1 به دست مياريد و باعث ميشه كه Nürburbring رو خيلي راحت و تو كمتر از 2 ساعت برين ، monza هم كه كلا وجود نداره
Suzuka :
تنظيمات :
Skid recovery force: On
TC: Off
ABS:1
كلا تنظيمات همينه ، من فقط همينو اساسي توضيح ميدم ، در مورد Nürburbring و monza يه توضيح مختصر ميدم !
اگه كسي كنارتون باشه و سرعتتون سر پيچا رو بگه كه بفهمين حدودا خوب ميپييد يا بد خيلي خوبه ، البته يه چن دست گزارش بشه كافيه

پيچ اول جاده :

zcld3v2cbwdxqhn7kfx.jpg
سرعت تو اين پيچ نبايد از 240 پايين تر بياد ، اين عددا تقريبيه ولي خوب خيلي مهمه ، روش خاصي هم پيچيدنش نداره ، بايد از حاشيه جاده هم استفاده كنيد ، كلا توضيح خاصي نداره ...

پيچ بعدي :
rsjtwwsktt7v8lnfuf58.jpg
شما بايد با 330-340 تا وارد اين پيچ بشيد ( به سمت راست ) و سرعتتون حين پيچيدن از 300 نبايد كمتر شه . براي وارد شدن به پيچ بعدي بسته به اين كه چه قد خوب پيچيده باشين و به موقع فرمونو برگردونيد و اين كه كي گاز رو بگيرين ممكنه سرعتتون تا 330-340 برسه
اين كارو براي پيچي كه به سمت چپ هم هست ادامه ميديد تا ميرسيد به ...

Next :

wbhbsegjyf3a2nqki5hm.jpg
اين پيچ يه كم تند تره و سرعت تا 280-290 كم بايد بشه ، ولي بايد يه لحظه به اين عدد برسه و خيلي سريع گاز رو بگيريد و تا تصوير بعدي بايد در حال شتاب گرفتن باشيد ، يه كم پيچ به سمت چپ قلق داره كه بايد بياد تو دستتون ديگه اون پيچو در نظر نگرفتم و چيزي نگفتم فقط همين عكس رو ازش گذاشتم : ( ممكنه لازم شه ناگهاني فرمونو زياد بپيچونين ولي زود باد يه مقداريشو برگردونين )

1nmu45i36czumo65k3k7.jpg

بعدي :

uka6zdrnpgsb5v9am41.jpg
اين يه كم سخته و مشكلاتي داره ، ممكنه 10 دست پشت هم گير كنيد روش ، چو ن با سرعت حدود 400 بش ميرسين ، با حدود 370-380 بايد بپيچيد ، بعضيا يه كم ترمز ميگيرن ، يا گاز رو ول ميكنن ، كه من ميدونم %100 ميشه با گاز هم پيچيد ، ممكنه و خيلي كار سختي نيس ، ممكنه تا 0.050s كمك كنه ولي ديگه تصميم با خودتونه ، فقط گفتم كه ميشه ، و پيچيدنشم حسيه كاملا !!!!!!!!

پيچ بعد :

t6kylwxl729osx2ypes.jpg
خيلي دير واسش ترمز كنين ، بايد سرعتتون از 240 كمتر نشه سر اين پيچ ميشه عالي پيچيدش ولي كم پيش مياد ، طمع نكنيد كه زود گاز بدين ، هر وقت خيالتون راحت شد كه پيچيدين گاز بدين ، ولي كلا هم خيلي راحت و آسوده نباشيد ديگه .


خوب رسيديم به Chekpoint اول !!

خيلي چيز مهميه اين اولي زمان شما ميتونه بين 27.900 تا 28:700 باشه ، ممكنه كه دير به اين عددا برسين ولي بايد برسين ، اين خيلي مهمه ، اگه مثلا با 29.200 رسيديد باز سعي كنيد ، ادامه نديد ، وقت تلف كردنه .

در رابطه با اين پيچ :
uubn1htfmmzvhomegztr.jpg
هيچ نظري ندارم ، بايد دير ترمز بگيريد ، از داخل پيچ بپيچيد و بهترين زمان ممكن باز گاز بديد ، خيلي مهمه ، اصلش گاز دادن و شتاب بعدشه ممكنه 0.500s رو زمانتون اثر بزاره ، تمركز

بعد يه پيچ ملايم رو ميريد و شتاب ميگيريد تا ميرسين به :‌
ybdgky3amcc4pqar3nxu.jpg
ببينيد بايد خيلي كم ترمز كنيد ، فرمونو ناگهاني بپيچونيد ، و زود گاز بدين ، تا از داخل پيچ كه دارين ميپيچين به خاطر اون گاز دادن بريد تو حاشيه سمت راست جاده ، مثل عكس زير :
ii0vbc88qmpxeqx62mje.jpg
پيچ بعدي هم خيلي كثيفه ، بايد ترمز كنيد ، دير گاز بديد ، خيلي اهميت داره كه كي گاز ميديد ، چون بعدش مسير مستقيمه و سرعت خيلي مهمه ، متاسفانه همون راهنمايي به درد نخورمم ندارم اينجا فقط از داخل بپيچين ، گاز گاز كنيد :d وقتي كه حس كردين تمومه گازشو بگيرين :d


خوب رسيديم به chekpoint بعدي :

زمانتون بايد كمتر از 53 باشه حدود 52:700 خوبه ، حدود 52:300 ميتونيد رد كنيد %100 و حدود 52:000 محشره ، بهترم ميتونيد ...

به اون 2تا پيچ پشت هم بعدي هم كه رسيد دير ترمز بگيريد ، پيچ اول رو همراه با ترمز فرمونو بپيچونيد ، اولي كه تموم شد سرعت حدود 160 كه رسيد يه كم گاز رو داشته باشيد تا كمتر نشه ، دومي رو با همين سرعت بپيچونيد و زود گازو بگيرين
دور اول بين 1:05:600 تا 1:05:900 قابل قبوله ، بين 1:05:300 تا 1:05:600 عاليه من يه بار 1:04:890 رفتم ، كلا همه چي ميشه ، من تقريبي ميگم ديگه ( تقريبه درست :) )

دور دوم هم بايد همينجور برين ، ولي همه زمانايي كه گفتم تا سقف 1.5s زيرشون ، حد اقل بايد يه ثانيه كمتر بريد
اگه به زماناي من يا ويديو احتياج داشتيد بگيد

يه چنتا صحبت :
مثل همه بازيا تا قبل رد كردنش خيلي سخته ، بعدش شااااايد فكر كنيد راحته ، شايد
%100 شانسي نميشه ، چون بايد تو 2 دور تو كلي پيچ شانس بياريد
زياد هي به زمان نگاه نكنيد
وقتي كه مسلط شديد و ديديد كه از 5تا تلاش 2 بار ميريد كه 2 دور رو كامل بزنيد و كم كم داريد رد ميكنيد زمان رو برداريد تا روتون اثر نذاره ، من خودم 2 دست بعد از برداشتن ردش كردم
كلا وقتي ردش ميكنيد كه بلد باشيد %100 ، فقط تو 2،3 تا از پيچايي كه گفتم فرصت اشتباه كردن مختصر داريد
اگه اينجوري كه گفتم ( طبق زمانا ) بريد حدودا نيم ثانيه زير طلا ميريد
اينو رد كنيد فقط 2 ساعت در حالي كه خوشحاليد بريد تو كار
Nürburbring تمومه ، monza هم هيچ نظري ندارم . تفريحيه

حدود 20s از Checkpoint اولي كه رفتم : حجم 7mb
http://foxyjanam.persiangig.com/video/X2010.mp4
اين همون دور اصليه ( عكسا هم از همينه ) با اين وضعيتي كه ديديد ( اگه ديده باشين ) زمان من شد 28:110

بعدا در مورد Lisence هم ميزارم اگه كسي خواست ، همين طور eiger كه بعد از X2010 سخت ترين مرحلس ، عذاب آوره . اگه لازم بود همه Special ها رو ميزارم .
من قراره كه اينارو ترجمه كنم ، كسي لازم داشت خودش بره ببينه :‌
http://www.ps3trophies.org/forum/gran-turismo-5/109037-gran-turismo-5-special-events-guide.html
http://www.ps3trophies.org/forum/gran-turismo-5/95468-gt5-license-guide-harry94_.html
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر