خب کم کم داریم به رونمایی از تاریخ انتشار بازی نزدیک میشیم که از شواهد میشه مطمئن بود که تو همین 2025 قراره که اتفاق بیفته.
به همین بهانه گفتم تاپیکش رو بزنیم که بشه متمرکز تر در موردش حرف زد.
و هم نسل جدیدتر با یکی از پیشروترین بازیهای سبک RPG آشنا بشن.
اینکه چطور Piranha Bytes فقید در سال 2001 دنیایی خلق کرد که زنده و پویا بود ، چند فکشن رو شامل میشد ، NPCها روتین روزانه داشتن ، چند مسیر پرای اتمام ماموریتها و مسلما با عواقب متفاوت وجود داشت و...
Gothic و مخصوصا نسخه دوم اون هنوز هم ویژگیهایی رو ارائه میدن که ما تو بازیهای مدرن سالهای اخیر شاهد حضورشون نیستیم.
مثل دنیای زنده و رفتارهای روزانه NPCها که شغل روزانه دارن و وظایف مشخصی که براشون تعریف شده ، شاید بشه بین این و A-life از مجموعه استاکر شباهتهایی پیدا کرد.
به اینها یک سیستم پیشرفت که در ابتدا کمی سخت و ابتدایی به نظر میرسه ولی در ادامه جذاب و اعتیادآور میشه رو هم اضافه کنین.
دنیای بازی جدای از خروجی گرافیکی تاریخ گذشته و بعضی از مکانیکهای منسوخ (مثل بخش کنترل و مبارزه) همچنان بعد از 24 سال تجربه لذت بخشی رو ارائه میده و میشه درش به عنوان یک گیمر غرق شد و از جستجو کردن و کشف ویژگیهای مختلف بازی از اون نهایت لذت رو برد.
همه اینها باعث شد که تو سال 2001 این بازی یک انقلاب در شیوه بازیسازی بوجود بیاره که رقبای نزدیک به اون حتی چند سال بعد هم تو یکسری ویژگیها نتونن پا به پاش پیش برن و اون مکانیکها رو در ساخته هاشون بگنجونن.
از این لحاظ پیرانابایتس با این مجموعه ثابت کرد که سالها جلوتر از صنعت حرکت میکرد ، گواه اثبات این رو میشه تو بازیهایی که چه اونموقع برای مثال بتسدا (موروویند/آبلیویون) ، بایوور (بالدرزگیت ، دراگون ایج و)و... میساختن دید و چه حالا.
با این مقدمه بریم تاپیک ریمیک این مجموعه رو شروع کنیم چون به شخصه فکر میکنم که اگه تیم آلکیمیا با ریمیک یک به یک فقط تونسته باشه گرافیک بازی رو ارتقا بده (که خب اینکار رو کرده) و همه اون مکانیکها رو حتی بدون هیچ بهبودی تو این نسخه عرضه کنه باید از خوشحالی روی دستهامون راه بریم
==========
فعلا یه چی نوشتم که تاپیک راه بیفته.
بعدا کمی در مورد پیش زمینه داستانی و دنیای بازی مینویسم و تکمیلش میکنم.
به همین بهانه گفتم تاپیکش رو بزنیم که بشه متمرکز تر در موردش حرف زد.
و هم نسل جدیدتر با یکی از پیشروترین بازیهای سبک RPG آشنا بشن.
اینکه چطور Piranha Bytes فقید در سال 2001 دنیایی خلق کرد که زنده و پویا بود ، چند فکشن رو شامل میشد ، NPCها روتین روزانه داشتن ، چند مسیر پرای اتمام ماموریتها و مسلما با عواقب متفاوت وجود داشت و...
Gothic و مخصوصا نسخه دوم اون هنوز هم ویژگیهایی رو ارائه میدن که ما تو بازیهای مدرن سالهای اخیر شاهد حضورشون نیستیم.
مثل دنیای زنده و رفتارهای روزانه NPCها که شغل روزانه دارن و وظایف مشخصی که براشون تعریف شده ، شاید بشه بین این و A-life از مجموعه استاکر شباهتهایی پیدا کرد.
به اینها یک سیستم پیشرفت که در ابتدا کمی سخت و ابتدایی به نظر میرسه ولی در ادامه جذاب و اعتیادآور میشه رو هم اضافه کنین.
دنیای بازی جدای از خروجی گرافیکی تاریخ گذشته و بعضی از مکانیکهای منسوخ (مثل بخش کنترل و مبارزه) همچنان بعد از 24 سال تجربه لذت بخشی رو ارائه میده و میشه درش به عنوان یک گیمر غرق شد و از جستجو کردن و کشف ویژگیهای مختلف بازی از اون نهایت لذت رو برد.
همه اینها باعث شد که تو سال 2001 این بازی یک انقلاب در شیوه بازیسازی بوجود بیاره که رقبای نزدیک به اون حتی چند سال بعد هم تو یکسری ویژگیها نتونن پا به پاش پیش برن و اون مکانیکها رو در ساخته هاشون بگنجونن.
از این لحاظ پیرانابایتس با این مجموعه ثابت کرد که سالها جلوتر از صنعت حرکت میکرد ، گواه اثبات این رو میشه تو بازیهایی که چه اونموقع برای مثال بتسدا (موروویند/آبلیویون) ، بایوور (بالدرزگیت ، دراگون ایج و)و... میساختن دید و چه حالا.
با این مقدمه بریم تاپیک ریمیک این مجموعه رو شروع کنیم چون به شخصه فکر میکنم که اگه تیم آلکیمیا با ریمیک یک به یک فقط تونسته باشه گرافیک بازی رو ارتقا بده (که خب اینکار رو کرده) و همه اون مکانیکها رو حتی بدون هیچ بهبودی تو این نسخه عرضه کنه باید از خوشحالی روی دستهامون راه بریم
==========
فعلا یه چی نوشتم که تاپیک راه بیفته.
بعدا کمی در مورد پیش زمینه داستانی و دنیای بازی مینویسم و تکمیلش میکنم.
آخرین ویرایش: