+GOOGLE شبکه اجتماعی جدید گوگل!

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
گوگل پلاس (+Google) شبکه اجتماعی گوگل سرانجام آغاز به کار کرد.

hi-256-0-14d8d8a9217519d1a3c43903a9178a25f281c14c.png


به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، شرکت گوگل که تاکنون تلاش‌های ناموفق بسیاری را در خصوص راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی شاهد بوده است، گام دیگری برای رقابت با فیس‌بوک برداشته و سرویس جدید خود به نام گوگل پلاس را به جهانیان معرفی کرد.

گوگل پلاس تمام قابلیت‌های تعاملات آنلاین را در خود جای داده و به عبارت دیگر، یک شبکه کاملاً اجتماعی است.

این بزرگترین پروژه شبکه اجتماعی گوگل از زمانی است که لری پیج در چهارم آوریل (۱۵ فروردین ۱۳۹۰) بر کرسی مدیریت گوگل تکیه زد.

از آنجا که کاربران، زمان بیشتری را در سایت‌هایی همچون فیس‌بوک و توییتر سپری می‌کنند، زنگ خطر برای گوگل به صدا درآمده است و شاید همین امر دلیل تلاش‌های بی‌حد و حصر گوگل برای ورود به این عرصه باشد.

شبکه اجتماعی گوگل باز (Google Buzz) که در فوریه ۲۰۱۰ ارائه شد، نمونه‌ای از طرح‌های ناموفق گوگل در این خصوص است که نتوانست نظر کاربران را چندان به خود جلب کند.

به گزارش ایتنا، ویژگی جدید و جالب گوگل پلاس آن است که برخلاف فیس‌بوک، از همان ابتدا برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات و علایق کاربر با گروه‌هایی که حلقه‌ها (Circles) نام دارد، ایجاد شده است.

گوگل در توصیف حلقه‌ها چنین گفته است: شما با افراد مختلف چیزهای مختلفی به اشتراک می‌گذارید. دیگر به اشتراک‌گذاری موارد مناسب با افراد مناسب نباید سخت باشد. حلقه‌ها به شما کمک می‌کنند که دوستان صمیمی شنبه شب خود را در یک حلقه، والدین در حلقه دیگر و رئیس خود را به تنهایی در حلقه دیگری جای دهید، دقیقاً مانند زندگی واقعی.

علاقه‌مندان به این پروژه، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صفحه رسمی گوگل پلاس به آدرس plus.google.com مراجعه نمایند.

شايان ذكر است كه در حال حاضر دسترسي به اين شبكه از ايران ممكن نيست.

منبع
 

Blaugrana

کاربر سایت
Mar 19, 2011
4,549
نام
امين
  • Like
Reactions: God_of_game

Fallen Soul

کاربر سایت
May 15, 2009
1,656
نام
ali
ايران كه بسته نيست!http://www.google.com/intl/fa/+/learnmore/index.html#hangouts
امروز توي برنامه كليك(فك كنم) هم درموردش داشت ميگفت.خيلي جالبه براي كشورهايي كه سرعت بالا دارن.
403. That’s an error.
Your client does not have permission to get URL /fb/forms/googleplus/ from this server. (Client IP address: 80.191.173.115)

You are accessing this page from a forbidden country. That’s all we know.
 
  • Like
Reactions: Blaugrana

RoCoCo

کاربر سایت
Apr 23, 2008
4,454
نام
Nimo
google همه جوره ایران رو تحریم کرده.

نمونش همین android
این شبکه هم برای ایران بستست که راه دور زدنش رو بچه ها می دونن:d
 

omvocational

When you make sth no one hates,no one loves it
گرافیست سایت
May 16, 2008
289
نام
omid
ایران تحریمه! + هم فعلاً بتا هست.
در هر صورت ایران چه تحریم باشه چه نباشه مثل FB باید از طریق چیز پی ان رفت.
 

Console

ناظم سابق انجمن
کاربر سایت
Nov 2, 2007
8,441
نام
پدرام
تحریمی وجود نداره در این سرویس :)
من الان دارم از این سرویس استفاده می کنم،زبان فارسی هم داره.
حتی دوستانم رو هم دعوت کردم به این سرویس.

سرویس خیلی خوبی هست و به مرور زمان می تونه رقیب سرسختی بشه برای فیس بوق
 

RoCoCo

کاربر سایت
Apr 23, 2008
4,454
نام
Nimo
تحریمی وجود نداره در این سرویس :)
من الان دارم از این سرویس استفاده می کنم،زبان فارسی هم داره.
حتی دوستانم رو هم دعوت کردم به این سرویس.

سرویس خیلی خوبی هست و به مرور زمان می تونه رقیب سرسختی بشه برای فیس بوق

من با چیر پی....ان میرم مشکلی نیست ولی اگه با ip ایران برم میگه کشور شما نمیتونه از این سیستم استفاده کنه:) شما چجوری رفتی ؟
 

Console

ناظم سابق انجمن
کاربر سایت
Nov 2, 2007
8,441
نام
پدرام
من با چیر پی....ان میرم مشکلی نیست ولی اگه با ip ایران برم میگه کشور شما نمیتونه از این سیستم استفاده کنه:) شما چجوری رفتی ؟

شاید به خاطر کشور هست که موقع ثبت نام اکانت جی میل انتخاب کردید باشه.من که اتفاقا با آی پی ایران تونستم عضو بشم.

زبان فارسیش به نظرم مشکلش فونت هست که من براش استایل نوشتم تغییرش دادم به تاهوما
 

Console

ناظم سابق انجمن
کاربر سایت
Nov 2, 2007
8,441
نام
پدرام
برای من هم باز میشه ، مشکلی نیست

این که باز بشه صفحه‌ش مهم نیست.این که بشه از کل سرویس بعد از دعوت شدن استفاده کرد مهمه.
من تا این لحظه خودم با IP ایران با استفاده از این سرویس مشکل نداشتم
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
«گوگل پلاس»، شبکه‌ی اجتماعی که می‌خواهد رقیب «فیس‌بوک» شود




شرکت «گوگل» محصول تازه‌ی خود یعنی شبکه‌ی اجتماعی «گوگل پلاس» را رونمایی کرد که می‌خواهد میلیون‌ها کاربر «فیس‌بوک» را جذب امکانات تازه و پیشرفته‌تر خود کند. گوگل در یک سال و نیم گذشته این پروژه را در سکوت خبری پیش می‌برد.





بالاخره شایعه‌ها به حقیقت پیوست و شرکت «گوگل» سه‌شنبه ۲۸ ژوئن، در وبلاگ رسمی «گوگل» خبر از افتتاح پروژه‌ی «گوگل پلاس» داد. از چندماه قبل گاه شایعاتی شنیده می‌شود که «گوگل» به شکل محرمانه، مشغول کار روی پروژه‌ای عظیم است که می‌خواهد به بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی وب تبدیل شود. سخنگوها و مسئولان رسانه‌ای شرکت «گوگل» این شایعات را رد کرده و ادعا کرده بودند که «گوگل» چنین قصدی ندارد.
اما سرانجام «گوگل پلاس» رونمایی شد وهمچون بسیاری از دیگر پروژه‌های شرکت «گوگل»، در ابتدا در اختیار تعداد بسیار محدودی از کاربران قرار گرفته و چندماه بعد، به شکل عمومی در دسترس همه‌ی کاربران خواهد بود. «گوگل پلاس» با قابلیت‌های متنوعی که ارائه خواهد کرد، قصد دارد به رقیب جدی بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی حال حاضر دنیای وب، یعنی «فیس‌بوک» تبدیل شود.
ویک کاندورتا، یکی از مدیران ارشد «گوگل» در امور مربوط به شبکه‌های اجتماعی و وب.۲، مدیر تیمی بوده است که یک سال و نیم در سکوت خبری بر روی پروژه‌ی «گوگل پلاس» کار کرده‌اند.
امکانات «گوگل پلاس» برای کاربران
شبکه‌ی اجتماعی «گوگل پلاس» به کاربران این امکان را می‌دهد که نه تنها در صفحه‌ی شخصی خود در این وب‌سایت، عکس و یادداشت و لینک منتشر کرده و برای دیگران پیغام بفرستند، بلکه آرشیو غنی نقشه‌ها و عکس‌های خود موتور جست‌وجوگر «گوگل» را هم در صفحه‌ی شخصی خود در «گوگل پلاس» به اشتراک گذارند.
این محصول تازه‌ی شرکت «گوگل» توانسته برای حل معضل گروه‌های مختلف دوستان هر کاربر در پروفایل خود، چاره‌اندیشی کند. در بسیاری از دیگر شبکه‌های اجتماعی، امکان به اشتراک گذاشتن یک عکس یا خبر با گروهی خاص از دوستان، به سادگی میسر نیست. اما بنا به گفته‌ی وبلاگ رسمی «گوگل»، این مشکل در «گوگل پلاس» وجود ندارد و مرتب کردن و دسته‌بندی دوستان هر کاربر در گروه‌های مختلف، به آسانی و با تنها کلیک ماوس بر روی آواتار کاربر و کشیدن آواتار به گروه موردنظر انجام خواهد گرفت.
شبکه‌ی اجتماعی «گوگل پلاس» امکان چت ویدیوئی گروهی نیز دارد که در دیگر شبکه‌های اجتماعی، چنین امکانی در دسترس کاربران نیست. با این ترتیب کاربران می‌توانند در آینده با دوستان خود در هرگوشه‌ی دنیا به شکل گروهی ویدیو چت زنده داشته باشند. امکان ارسال پیغام گروهی فوری از طریق تلفن‌های همراه به گروه‌های مختلف دوستان نیز در «گوگل پلاس» وجود دارد.
همچون برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی و از جمله «فیس‌بوک»، «گوگل پلاس» هم اعضای عضو در یک شبکه را که علاقه‌مندی‌های مشابه دارند به یکدیگر معرفی و برای دوستی پیشنهاد می‌دهد.
در بیانیه‌ی معرفی این محصول تازه‌ی «گوگل»، مدیران پروژه گفته‌اند که این شبکه‌ی اجتماعی نمی‌خواهد تنها جایی برای به اشتراک گذاشتن عکس و مطلب باشد و قصد دارد با توجه به عادات وب‌گردی هرکاربر و جست‌وجوهای او در موتور جست وجوگر «گوگل»، لینک‌ها و صفحه‌هایی را که برای کاربر جذاب است به او معرفی و پیشنهاد کند.
ویک کاندورتا، مدیر پروژه‌ی «گوگل پلاس» در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است: «اشتراک‌گذاری آنلاین نیاز جدی به بازبینی و خلق شیوه‌های تازه دارد. زمان تغییر شیوه‌های فعلی به اشتراک گذاری که چندان کارآمد نیست فرا رسیده و گوگل پلاس اولین گام عملی جدی ما برای اعمال این تغییرات است.»
0,,15200488_1,00.jpg


آیا «گوگل پلاس» بازار «فیس‌بوک» را کساد خواهد کرد؟
در حال حاضر «فیس‌بوک» با نزدیک به ششصد میلیون نفر کاربر، بیش از هر شبکه‌ی اجتماعی دیگری عضو و محبوبیت دارد. «گوگل پلاس» در همین فاز اول از امکانات بیشتری نسبت به «فیس‌بوک» برخوردار است و بسیاری از کاربران وب، یک شناسه‌ی کاربری «گوگل» دارند که با استفاده از آن در آینده‌ی نزدیک، به آسانی می‌توانند به عضویت «گوگل پلاس» نیز درآیند.
وقتی که «گوگل پلاس» به شکل عمومی در اختیار همه قرار گیرد، کاربران با استفاده از «نوار راهبری گوگل» در بالای صفحه‌ی کاربری خود، به آسانی از همه‌جا می‌توانند به پروفایل «گوگل پلاس» خود نیز دسترسی داشته باشند.
با این حال برخی از کارشناسان می‌گویند «گوگل پلاس»، دست‌کم تا مدتی، تهدید جدی برای محبوبیت «فیس‌بوک» نخواهد بود و به آسانی نخواهد توانست خیل کاربران «فیس‌بوک» را که به امکانات کاربرمحور این شبکه‌ی اجتماعی خو گرفته‌اند، جذب امکانات تازه‌ای مانند ویدیو چت گروهی و گروه‌بندی ساده و موثر دوستان کند. این دسته از کارشناسان وب می‌گویند ایجاد یک گروه دوستان و ارتباط‌های اینترنتی تازه، کاری‌ست زمان‌بر که هر کاربری را ترغیب نمی‌کند که به عضویت در شبکه‌ی اجتماعی تازه‌ی دیگری درآید.
کارشناسان هم‌چنان به تجربه‌ی پیشین شرکت «گوگل»، یعنی «گوگل باز» نیز اشاره می‌کنند که علی‌رغم سرمایه‌گذاری و امیدواری بسیار «گوگل»، با اقبال چندانی روبرو نشد و در زمره‌ی پروژه‌های شکست‌خورده محسوب می‌شود.
با این‌همه از آن‌جایی که موتور جست‌وجوگر «گوگل» از پربازدیدترین و شناخته‌شده‌ترین جست‌وجوگرهاست و بسیاری از کاربران وب، شناسه‌ی کاربری در «گوگل» دارند و از محصولات مختلف این شرکت بزرگ اینترنتی استفاده می‌کنند، «گوگل» به اطلاعات و داده‌های دقیق‌تری از سلایق وب‌گردی کاربران‌اش دسترسی دارد.
این خصیصه می‌تواند به «گوگل پلاس» کمک کند تا با تحلیل این داده‌ها، آگهی‌های تبلیغاتی را با دقت بیشتری در معرض دید هر کاربر قرار دهد و «*****ینگ حبابی» را با خطای کمتری اعمال کند. هم «فیس‌بوک» و هم «گوگل پلاس» تمرکز بسیاری بر آگهی‌ها دارند و بخش عمده ای از درآمد خود را از تبلیغات کسب می‌کنند. دسترسی به داده‌های بیشتری از سلیقه‌ی مخاطبان، می‌تواند نقطه‌ی قوت «گوگل پلاس» در رقابت تنگاتنگ ماه‌های آینده با «فیس‌بوک» باشد.


منبع
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر