PlayStation God Of War

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
gqhw_rsa3_gow_topic.png




0y2l_gowbox.png



10 نکته در مورد گاد آو وار

ld16_gow4.png


74829

کریتوس ، کسی که به خاطر انتقام خون خانواده ی خود المپ را بر سر المپیون خراب کرد ، اینبار به سراغ اساطیر اسکاندیناوی رفته. اما نه به عنوان کریتوس خشمگین و جویای انتقام قبل، بلکه به عنوان مردی با تجربه که نگاهش به زندگی تغییر کرده. و پس از سال ها،دوباره فرصتی به دست آورده تا طعم پدر بودن(گرچه خونی بودن این رابطه مشخص نیست!) را بچشد، در مسیر تعلیم و آماده کردن این پسر برای نسلی جدید،باید سعی کند خوی خشن خود را مهار کند.
زندگی نامه ی کریتوس تا پایان GOW III

74830

Atreus پسر کریتوس است که زیر دست پدر خود، در حال آموزش و آماده شدن برای عصری جدید است. برعکس کریتوس که یک خارجی در اسکاندیناوی محسوب میشود،این پسر به خوبی با زبان شمالی ها آشناست.(گرچه Atreus نیز نامی یونانی است) همچنین او قابلیت استفاده از جادوی رعد و برق را نیز دارد.

9pjt_gow5.png

  • داستان بازی سال ها بعد از پایان GOW III ، در اساطیر اسکاندیناوی اتفاق می افتد، تیم سازنده به دقت تایم لاین دقیقی برای دنیای بازی ترسیم کرده اند و آگاهی دارند که چه اتفاقاتی در این دنیا می افتد و صرفا کریتوس را به محیط دیگری نبرده اند. گرچه شاید به تمام اتفاقات بین پایان GOW III و شروع این بازی اشاره نشود در بازی

  • بر خلاف نسخه های قبل،دوربین به صورت ثابت نیست و به پشت سر کریتوس انتقال داده شده،زاویه ی دوربین قفل نیست و امکان چرخاندن آن وجود دارد

  • در بازی،هیچ صحنه ای کات نخورده و انگار تمام بازی پشت سر هم فیلم برداری شده است

  • در بازی علاوه بر Leviathan Axe و سپر ، سلاح های دیگری هم حضور دارند، اما این دو ستاره های بازی خواهند بود

  • آترئوس جایگزین جادو در بازی شده ، او با تیرهای خود در مبارزات به کریتوس کمک میکند، به عنوان مثال میتواند دشمن ها را Stun کند

  • چینش دکمه ها تغییر کرده و L1 و L2 برای ضربات سبک و سنگین و مربع برای کنترل آترئوس به کار میرود

  • در مبارزات میشود از محیط کمک گرفت، به عنوان مثال با پرتاب تبر به سمت چراغ نفتی و انداختن آن به روی دشمن میتوان دشمن را به آتش کشید. یا میتوان با پرتاب تبر به طرف دشمن،او را به دیوار دوخت

  • هنگامی که تبر در دسترس نیست، میتوان با دست خالی و مشت به دشمن حمله کرد. همچنین میتوان تبر را بعدا به دست خود فراخواند

  • از سپر میتوان برای Parry کردن ضربات و همینطور در حملات استفاده کرد.

  • در بازی سیستم گرفتن XP و Level Up کردن هم کریتوس و هم آترئوس وجود دارد

  • امکان آپگرید Skillـها ، Armor و سلاح ها وجود دارد

  • سیستم Craft کردن در بازی وجود دارد و امکان ساخت Armorـهای مختلف چه برای کریتوس و چه آترئوس در بازی وجود دارد

  • Runeـهایی وجود دارد که با نصب آن ها بر روی تبر میتوان قدرت های آن را افزایش داد

  • بر خلاف شماره های گذشته، قابلیت پرش و همچنین شنا کردن در بازی وجود ندارد

  • امکان مرگ آترئوس در حین گیم پلی وجود ندارد

  • Cory Barlog (کارگردان بازی)خود خواستار ادامه ی بازی بوده،و برای ساخت ادامه ی سری ، باید ایده و کار متفاوتی را به سونی پیشنهاد میداده تا اجازه ی ساخت ادامه ی بازی را بگیرد. همچنین با رویه ای که برای بازی در پیش گرفته شده، او خواهان جذب مخاطب های بیشتر برای سری است تا این سری بتواند به سطح بازی هایی مانند Uncharted و یا Assassin's Creed در داشتن فن بیس بزرگ برسد.
27x5_stm.png
yye5_gow_coll.png

1y7r_gow2.png

kt42_image_god_of_war-32160-3634_0001_thumb.jpg
3sii_image_god_of_war-32160-3634_0002_thumb.jpg
wevp_image_god_of_war-32160-3634_0003_thumb.jpg


kf41_image_god_of_war-35800-3634_0001_thumb.jpg
8jfi_image_god_of_war-35800-3634_0002_thumb.jpg
1qds_image_god_of_war-35800-3634_0003_thumb.jpg


gcnh_image_god_of_war-35800-3634_0004_thumb.jpg
atte_image_god_of_war-35800-3634_0005_thumb.jpg
qwuv_image_god_of_war-35800-3634_0006_thumb.jpg


ujrw_image_god_of_war-35800-3634_0007_thumb.jpg
8ybc_image_god_of_war-35800-3634_0008_thumb.jpg
fity_image_god_of_war-35800-3634_0009_thumb.jpg

3bpq_gow3.png



5rzs_gow1.png




Prologue : A Saga Borne of Ash

A Saga Borne of Ash

Chapter One : A Riddle of Rune



Chapter Two : The Creatures Arise

Rise of The Draugr
A Fire Troll Approaches
Manifestation of The Revenant

Chapter Three : The Dead Stone Mason

The Dead Stone Mason
---

در پست دوم تاپیک، اطلاعاتی که در ارتباط با اساطیر نورث توسط دوستان نوشته شده،جمع آوری شده!

و همچنین احسان @Kaine و کیان @.: Darkness :. برای آماده کردن تصاویر
 
Last edited by a moderator:
منم قبلا horizon رو با ps4 روی یه tv معمولی بازی کرده بودم ولی بعدش که ps4pro خریدم روی 4k و حالت HDR بازیش کردم فکم چسبید زمین و کلک و پرم ریخت،اصلا توی این حالت بازی یه چیز دیگس

Sent from my SM-N920C using Tapatalk
کسی نمیگه تفاوتی نداره ! همون فریم بالاتر خودش کلی تفاوته !
ولی توی بافت ها و جزییات بصری بازی هیچ تفاوتی وجود نداره ! و هر دو نسخه یکسانن
 
  • Like
Reactions: all4u
دوستان آپدیت 1.17 امده،حجمش حدود 7.381گیگه،برا شما هم همینطوره؟در ضمن من همه آپدیت های قبلیم ،آپدیت کردم
مشکل از سرور سونی هست، شما وقتی میبینی ۷ گیگ میده یکبار delete آپدیت بزن بعد دوباره check کن درست میشه.
 
میگم کسی از گنج مخفی بازی که از روی مپ کالکتور ادیشن کشفش کردن خبر داره یا فیک و سر کاریه ؟!

فکر کن ۳۰۰۰ تا میست جمع کردی و لای اره چرخیا گیر کنی !
واقعیه!دیروز گرفتمش>:) فقط مقادیر زیادی آزمون ک خطا میخواد، نامرد نمیگرفت:)) یه نیم ساعتی الافش بودم(یه بخشیشم خودم هی ریتم رو یادم میرفت!:| )

---
در مورد بازی ، گفتنی ها رو همه گفتن! فقط میتونم بگم کاملا با چیزی که تصورش رو میکردم متفاوت بود! تقریبا تو همه ی بخش ها!!!! (اسپویل ها رو هم تموم نکردید باز نکنید! از همه جای بازی بینشون هست! :-" )
در اینکه بازی +90 میشه شک نداشتم، ولی آیا اینکه به بازی های قبل هم وفادار هست و همونقدر میتونه حال بده یا نه شک داشتم، که جواب بازی این بود که آره این هنوزم GOW هست! با اون همه تغییرات، هنوزم GOW هست>:)

صرفا انتظار یک بازی خطی پر پیچ و خم، چیزی مثل TLOU داشتم، یا حتی بعد از شروع بازی، یه چیزی مثل U4 و UTLL فکر میکردم باشه، اما خوب هرچی جلوتر میرفتم بیشتر پی بردم تفاوت ها بیشتره:D
و چقدر هم خوب یک دنیای فانتزی فوق العاده در اوردن!!!
ماموریت های فرعیی که البته خودشون هم گفتن فرعی نیست چقدر خفن بودن!!! :|
مثلا ...
وقتی برای اولین بار یک اژدها میبینید، و نفس آتشین میده بیرون فقط میگرخید!!!
یا درس هایی که کریتوس به پسرش بعد از هر ماموریت میداد، مثلا در مورد اون کاپیتانی که 3کشتیش غرق شده بود! تنها ماموریتی که خود کریتوس اصرار به انجامش داشت!

دوربین! قبلا هم پست داده بودم که چیزایی که توی تریلرهای E3 2017 و PGW دیدیم، من از اینکه کومبوهای خفنی داره این تبر کاملا خیالم راحته! اما به خاطر دوربین شک دارم مبارزات اونقدر شلوغ بشه، یا موقع بازی اذیت کنه ،چون پشت سرمون رو نمیبینیم! مشکل پرش هم بود، که دشمن های هوایی ممکنه اذیت کنند یا اصلا چنین دشمن هایی نخواهم داشت! ولی داشتیم و راه های مقابله باهاشون هم زیاد بود! :D باز بریم تو اسپویل...
اما در مورد دوربین، آترئوس و میمیر عالی پشت سر رو پوشش میدادن! وقتی حواست کاملا به جلوت بود و نشونه های حمله از پشت رو نمیدیدی،اینا بهت اخطار میدادن .

تبر! خیلی حال میداد مبارزه باهاش! >:) واقعا لذت بخش بود! سلاح خوبی رو خلق کردن! قدرت های خفنی داشت! دوباره آپگرید و عوض شدن شکل و شمایل سلاح هم برگشت به بازی:)) تنها نکته منفیه GOW III بود به نظرم:-" (البته GOW:A هم برگشته بود ولی خوب...:-" ) کلا وقتی سلاح تغییر میکنه،پی میبری داری خفن میشی! :))
و اما ... به شخصه برام بهترین لحظه ی بازی، و یکی از ماندگارترین لحظات زندگیم، اونجا بود که BoC رو در اورد! وصف نشدنی اصلا !!! اونجا بود که تازه شد GOW و کریتوس!!! :(( کریتوس به تکامل رسید:(( حتی اگر خودش مخالف باشه،ولی کریتوس با اینا میشه کریتوس:((
اصلا از همونجا که فریا گفت جایی که میری تبرت مفت نمی ارزه و کریتوس گفت پس باید برم سراغ گذشتم، تا جایی که تروفی Hello,Old Friend رو بازی میده، یک دنیای دیگه ای بودم! (و فرض کنید شرایطی پیش اومد بعد از اون دیالوگ ها تا 2-3 ساعت نمیتونستم بازی کنم و این دو سه ساعت داشتم دیوونه میشدم:| )
به هر حال...وقتی سلاح رو گرفتیم،دشمن های یخی اومدن! اون لحظات رویایی بود! اصلا صدای گوشنواز این سلاح ها! حس R2,R2,R2 زدن! همون حسی که انگار آسمون و زمین رو روی سر دشمن خراب میکنی! واو واو واو!!!!
بیاید بگید طرفدار قدیمی سری هستید و اینجا چنین حسی نداشتید! بیاید باز بگید یک سلاح برای بازی کافیه! یا BoC قدیمی شده!

حالا که بحث این چیزای قدیمی شد، همون موردی که دوستمون سوژه کردمون هم بیام باز بهش اشاره کنم:p ، مهدی جان،عزیز دل برادر که تیکه مینداختی، این حسی که اینجا حتما داشتی، شک نکن اگر Main Menu بازی هم مثل قبل بود بازم چنین حسی بهش میداشتی! همون دیدن صورت کریتوس و یا حتی آتریوس از نزدیک توی منوی بازی ، یکی از اون نوستالژی هایی بود که اینجوری تو چشم و چالمون فرو میرفت! :D تازه در راستای این کات نخوردن بازی،میتونستن مستقیم از ادامه همون صحنه دوربین بچرخه بیاد پشت سر کریتوس،یه چیزی مثل شروع بازی مثلا:D

جدای از BoC ، یکی دیگه از امضاهای بازی که تو هر نسخه وجود داشت و اینجا هم وجود داشت،اون سقوط آزاد کریتوس بود:D این چیزا رو دیدن،برای فن های قدیمی یه جورایی خاطره انگیزه! :D درک کنید من رو! :| باید بعد از دیدن BoC الان درک کنید من رو وقتی این چیزا رو میگم یا میگفتم:D
سقوط آزاده هم جالب بود،اگر قبل از بخش داستانی،میرفتی اونجا، میتونستی خودت رو پرت کنی پایین و ... خوب...میمردی :)) اما مرگ لذت بخشی بود:))

شخصیت پردازی! جلوترم گفتم،ولی این رابطه ی بین کریتوس و پسرش عالی بود! درس هایی که بهش میداد، جاهایی که ازش محافظت میکرد،نگرانی هاش! و حتی حرف شنوی از بچه ـش به خاطر گشت و گذار:-" ! عالی بود عالی! خیلی بهتر از هر همراه دیگه ای توی هر بازیی...صرفا از نظر داستانی که بهترین همراه بود!
و از نظر گیم پلی؟ بدون شک بهترین بود! هوش مصنوعی فوق العاده! کمک هایی که میکرد، آپگرید هاش! یعنی چه وقتی AI باهاش کار میکرد و چه وقتی خودمون دستوری میدادیم،عالی کار میکرد! هرچقدر از این بشر بگم کم گفتم! :D
و اینکه قبل از بازی معتقد بودم در آینده پسرک میخواد بشه شخصیت اصلی...الان برام سؤاله گیم پلی دقیقا چجوری میخواد باشه! دوباره یک تغییر و تحول بزرگی باید اتفاق بیفته تو سیستم مبارزات بازی! قشنگ باید بزنند زمین،از اول بسازن! :D

راستی چقدر خوب یک سری از سیستم های قدیمی و فوق العاده ی گیم پلی GOW III رو حفظ کردن! مثلا سامون کردن ها، که نگهشون داشتن قابل آپگرید شدن بودن! یا همچنان سوار دشمن ها میشه شد! :D
مثلا سوار دشمنا شدن از اون مواردی بود که فکر میکردم با این تغییرات احتمالا نمی بینیمش دیگه!


دیگه ... دیگه... اینکه بدون شک بهترین بازی نسل هست! و بعید میدونم بازی دیگه ای بتونه بهش برسه! :D و در کل بهترین بازی عمرم! :x (در کنار چند بازی دیگه البته:D که4تاش GOWـهای قبلی هستن:)) )

یکم باز بریم اسپویل :D

World Building بازی خیلی خوب بود! آیتم هایی که جمع میکردیم،ماموریت های فرعی، داستان ها و توضیحات Mimir ، همه ی اینا علاوه بر مواردی که تو داستان اصلی بود (اصولا بخش Tyr ) باعث شدن که یونیورس خفنی خلق بشه! تو شماره های قبل فقط در حد نیاز داستان اصلی به این مورد پرداخته شده بود! ولی اینجا خیلی گسترده شد! و راهشون رو قشنگ برای همون AC شدنی مه میگفتن باز کردن! :D حالا نه حتی اساطیر دیگه،خود اسکاندیناوی رو چقدر خوب پوشش دادن! جدای از این ها حتی Bestiary بازی چقدر فوق العاده بود! از زبون خود آتریوس،حتی نقاط ضعف دشمن ها رو که مینوشت! اینا چیزایین که خیلی کم یا اصلا دیده نمیشه جایی! :D
بازی یه عالمه نوشته داره،ولی نوشته ها مثل بعضی بازی های RPG نیست که رسما باید بشینی کتاب بخونی! اندازه ـشون هم به اندازه ـست! اونقدر بلند نیستن که نیم ساعت بخوای بخونی:D

شخصیت های فرعی چقدر دوست داشتنی بودن! Mimir و Brok و Sindri ! عالی بودن اینا! هرکدوم اینا باحالیه خودشون رو داشتن! هر کدوم شخصیت خودشون رو جوری نشون دادن که موندگار میشن! و فکر میکنم همه بخوایم دوباره این سه تا رو ببینیم! :D دوباره همه بخوایم یه عالمه تو بازی چرخ بزنیم و داستان های Mimir رو گوش بدیم! چقدر از اساطیر اسکاندیناوی اطلاعات داد بنده خدا:x
شاید تو نگاه اول یکی مثل ایکاروس به نظر برسه! همین که یک جا زندانی شده و هر روز قراره شکنجه بشه! اما رفته رفته خودش رو تبدیل به یک کاراکتر خاص کرد:x

داستان فریا و بالدور هم که دقیقا داستان کریتوس و زئوس پیش اومد! همون دست سرنوشته که نمیتونی جلوش رو بگیری! میای از یک کاری پیشگیری کنی،ولی همون کار دقیقا باعث میشه اون بلا سرت بیاد! زئوس هم اومد Marked One که میاد به فناش میده رو زندانی میکنی(دیموس) ، ولی نمیدونه برادری داره که به یاد اون خالکوبی میکنه و خلق میشه تا نابودش کنه!
همین اتفاق یه جورایی برای فریا و بالدور هم افتاد ... دست سرنوشت! :-"
حالا که بحث این ها شد،چقدر خوب بود مبارزات با بالدور! همش هیجان انگیز بود! مخصوصا آخری >:) عجیب حال داد>:)
حالا که بحث باس شد،شاید یه سری مخالف باشن ولی خدایی جای QTEـها شدیدا خالی بود:D همین باس آخر یکم QTE اضافه کردن چه حالی داد(تیر زدن های آترئوس)! وقتی تو خودت توی کاتسین دخیل باشی خیلی جذاب تر میشه تا اینکه فقط اتفاقات رو ببینی:D کاش این رو برای دشمن های بزرگ تر هم میزاشتن:-" ، و البته با دکمه های مختلف که احتمال اشتباه زدن هم باشه:)) به هر حال، از طرفداران سر سخت QTE هستم:-" به نظرم اون GOWـهای قبلی اگر چنین چیزایی نداشتن اونجوری خفن نمیشدن، و همین هم اگر همچنان QTEـهای بیشتری داشت،از همینی هم که هست خفن تر میشد>:)

سورپرایز داستان ... آخر بازی ... Loki ! مخم سوت کشید:| و وقتی بیشتر مخت سوت میکشه که فکر میکنی و میبینی چقدر از اول بازی به این مورد اشاره شده بوده! یا سوالی که از اول بازی برات پیش میاد،همه جا رو داریم میگردیم، Mimir این همه اسم میاره! توی هر داستانش تور یک نقشی داشته! اما توی هیچ داستانی اثری از آثار لوکی نیست،با اینکه یکی از معروف ترین های اساطیر اسکاندیناویه! که آخر بازی میفهمی دلیلش چی بوده! و کف میکنی! و وقتی قضیه ی سفر در زمان میاد وسط...هنگ میکنی! اینکه داستان چی میشه،داستان چی بوده...یا چی خواهد بود؟ اوضاع خیلی پیچیده تر از چیزی که انتظار داشتی میشه!

و باز یکی از صحنه های فوق العاده بازی... اسم آترئوس از کجا اومده ... چقدر این بخش دوست داشتنی بود!:-s:-s:-s واقعا لذت بخش بود وقتی کریتوس اینجوری در مورد اون سرباز میگفت، و وقتی یک پدر میخواد اینجوری پسرش رو ببینه! واو! واو! مخصوصا این حال و هوا،بعد از اینکه اون نقاشی/پیشگویی پشت پارچه رو میبینی...یه حس خوب و دوست داشتنی بهت دست میده که از اون دپرسی در بیای!
ولی در همین حین که داشتم به داستان کریتوس گوش میدادم،یهو یادم به اون نقاشی پشت پرده افتاد...توی همون صفحه که پیشگویی شکسته بود،یک جاییش نشکسته بود،آترئوی رو با سه تا گرگ نشون میداد! و یهو از : :x تبدیل به : :(( شدم... توی تریلر E3 2017 ما یه تیکه داشتیم که چندتا گرگ رو توی مه نشون میداد! و چنین صحنه ای رو توی بازی ندیدیم هنوز :| همش این فکر، که قراره مرگ کریتوس رو من همینجا و همین بازی ببینم؟ :|
با این حال و هوا ... برگشتیم میدگارد...همچنان حرف های Mimir ... و وقتی تموم شد و رفتم خونه... تور! و Credits ... اما همچنان این استرس لعنتی بود... و Credits تمام شد و گرگی توی مه نیمد! فقط خدا رو شکر میکردم بازی تموم شد و این صحنه حالا به هر دلیلی از بازی حذف شده:)) اصلا دل تو دلم نبود!
و بازی بعدی... آیا GOW میخوام؟ آره میخواااام! این 3-4-5 سالی که باید تا نسخه بعدی صبر کنیم واقعا سخته :(( ، اما ... کریتوس قراره بمیره؟ کریتوسی که دوباره به زندگی برگشته و یک زندگی خوب رو حالا با همه سختی هاش،تحمل میکنه...بمیره؟ نه GOW بعدی نمیخوام:(( هرچقدرم مطمئن بودم آترئوس قراره بشه شخصیت اصلی تو سری جدید...ولی وقتی کریتوس الان انقدر خوبه! نمیخوام:((
فعلا خودم رو گول میزنم...دامن اون کسی که تو بقل آترئوس مرده بود رنگش سبز بود:( ولی کریتوس توی بقیه ی پنل ها دامنش قرمز بود! از این زاویه هم که خالکوبیش معلوم نبود...اون کریتوس نیست....نمیخوام باشه:((
 
واقعیه!دیروز گرفتمش>:) فقط مقادیر زیادی آزمون ک خطا میخواد، نامرد نمیگرفت:)) یه نیم ساعتی الافش بودم(یه بخشیشم خودم هی ریتم رو یادم میرفت!:| )

---
در مورد بازی ، گفتنی ها رو همه گفتن! فقط میتونم بگم کاملا با چیزی که تصورش رو میکردم متفاوت بود! تقریبا تو همه ی بخش ها!!!! (اسپویل ها رو هم تموم نکردید باز نکنید! از همه جای بازی بینشون هست! :-" )
در اینکه بازی +90 میشه شک نداشتم، ولی آیا اینکه به بازی های قبل هم وفادار هست و همونقدر میتونه حال بده یا نه شک داشتم، که جواب بازی این بود که آره این هنوزم GOW هست! با اون همه تغییرات، هنوزم GOW هست>:)

صرفا انتظار یک بازی خطی پر پیچ و خم، چیزی مثل TLOU داشتم، یا حتی بعد از شروع بازی، یه چیزی مثل U4 و UTLL فکر میکردم باشه، اما خوب هرچی جلوتر میرفتم بیشتر پی بردم تفاوت ها بیشتره:D
و چقدر هم خوب یک دنیای فانتزی فوق العاده در اوردن!!!
ماموریت های فرعیی که البته خودشون هم گفتن فرعی نیست چقدر خفن بودن!!! :|
مثلا ...
وقتی برای اولین بار یک اژدها میبینید، و نفس آتشین میده بیرون فقط میگرخید!!!
یا درس هایی که کریتوس به پسرش بعد از هر ماموریت میداد، مثلا در مورد اون کاپیتانی که 3کشتیش غرق شده بود! تنها ماموریتی که خود کریتوس اصرار به انجامش داشت!

درود به شرفت امیر
با این متنت به بازی ادای دین کردی
تک تک جملاتو چندبار خوندم چون همین

دوربین! قبلا هم پست داده بودم که چیزایی که توی تریلرهای E3 2017 و PGW دیدیم، من از اینکه کومبوهای خفنی داره این تبر کاملا خیالم راحته! اما به خاطر دوربین شک دارم مبارزات اونقدر شلوغ بشه، یا موقع بازی اذیت کنه ،چون پشت سرمون رو نمیبینیم! مشکل پرش هم بود، که دشمن های هوایی ممکنه اذیت کنند یا اصلا چنین دشمن هایی نخواهم داشت! ولی داشتیم و راه های مقابله باهاشون هم زیاد بود! :D باز بریم تو اسپویل...
اما در مورد دوربین، آترئوس و میمیر عالی پشت سر رو پوشش میدادن! وقتی حواست کاملا به جلوت بود و نشونه های حمله از پشت رو نمیدیدی،اینا بهت اخطار میدادن .

تبر! خیلی حال میداد مبارزه باهاش! >:) واقعا لذت بخش بود! سلاح خوبی رو خلق کردن! قدرت های خفنی داشت! دوباره آپگرید و عوض شدن شکل و شمایل سلاح هم برگشت به بازی:)) تنها نکته منفیه GOW III بود به نظرم:-" (البته GOW:A هم برگشته بود ولی خوب...:-" ) کلا وقتی سلاح تغییر میکنه،پی میبری داری خفن میشی! :))
و اما ... به شخصه برام بهترین لحظه ی بازی، و یکی از ماندگارترین لحظات زندگیم، اونجا بود که BoC رو در اورد! وصف نشدنی اصلا !!! اونجا بود که تازه شد GOW و کریتوس!!! :(( کریتوس به تکامل رسید:(( حتی اگر خودش مخالف باشه،ولی کریتوس با اینا میشه کریتوس:((
اصلا از همونجا که فریا گفت جایی که میری تبرت مفت نمی ارزه و کریتوس گفت پس باید برم سراغ گذشتم، تا جایی که تروفی Hello,Old Friend رو بازی میده، یک دنیای دیگه ای بودم! (و فرض کنید شرایطی پیش اومد بعد از اون دیالوگ ها تا 2-3 ساعت نمیتونستم بازی کنم و این دو سه ساعت داشتم دیوونه میشدم:| )
به هر حال...وقتی سلاح رو گرفتیم،دشمن های یخی اومدن! اون لحظات رویایی بود! اصلا صدای گوشنواز این سلاح ها! حس R2,R2,R2 زدن! همون حسی که انگار آسمون و زمین رو روی سر دشمن خراب میکنی! واو واو واو!!!!
بیاید بگید طرفدار قدیمی سری هستید و اینجا چنین حسی نداشتید! بیاید باز بگید یک سلاح برای بازی کافیه! یا BoC قدیمی شده!

حالا که بحث این چیزای قدیمی شد، همون موردی که دوستمون سوژه کردمون هم بیام باز بهش اشاره کنم:p ، مهدی جان،عزیز دل برادر که تیکه مینداختی، این حسی که اینجا حتما داشتی، شک نکن اگر Main Menu بازی هم مثل قبل بود بازم چنین حسی بهش میداشتی! همون دیدن صورت کریتوس و یا حتی آتریوس از نزدیک توی منوی بازی ، یکی از اون نوستالژی هایی بود که اینجوری تو چشم و چالمون فرو میرفت! :D تازه در راستای این کات نخوردن بازی،میتونستن مستقیم از ادامه همون صحنه دوربین بچرخه بیاد پشت سر کریتوس،یه چیزی مثل شروع بازی مثلا:D

جدای از BoC ، یکی دیگه از امضاهای بازی که تو هر نسخه وجود داشت و اینجا هم وجود داشت،اون سقوط آزاد کریتوس بود:D این چیزا رو دیدن،برای فن های قدیمی یه جورایی خاطره انگیزه! :D درک کنید من رو! :| باید بعد از دیدن BoC الان درک کنید من رو وقتی این چیزا رو میگم یا میگفتم:D
سقوط آزاده هم جالب بود،اگر قبل از بخش داستانی،میرفتی اونجا، میتونستی خودت رو پرت کنی پایین و ... خوب...میمردی :)) اما مرگ لذت بخشی بود:))

شخصیت پردازی! جلوترم گفتم،ولی این رابطه ی بین کریتوس و پسرش عالی بود! درس هایی که بهش میداد، جاهایی که ازش محافظت میکرد،نگرانی هاش! و حتی حرف شنوی از بچه ـش به خاطر گشت و گذار:-" ! عالی بود عالی! خیلی بهتر از هر همراه دیگه ای توی هر بازیی...صرفا از نظر داستانی که بهترین همراه بود!
و از نظر گیم پلی؟ بدون شک بهترین بود! هوش مصنوعی فوق العاده! کمک هایی که میکرد، آپگرید هاش! یعنی چه وقتی AI باهاش کار میکرد و چه وقتی خودمون دستوری میدادیم،عالی کار میکرد! هرچقدر از این بشر بگم کم گفتم! :D
و اینکه قبل از بازی معتقد بودم در آینده پسرک میخواد بشه شخصیت اصلی...الان برام سؤاله گیم پلی دقیقا چجوری میخواد باشه! دوباره یک تغییر و تحول بزرگی باید اتفاق بیفته تو سیستم مبارزات بازی! قشنگ باید بزنند زمین،از اول بسازن! :D

راستی چقدر خوب یک سری از سیستم های قدیمی و فوق العاده ی گیم پلی GOW III رو حفظ کردن! مثلا سامون کردن ها، که نگهشون داشتن قابل آپگرید شدن بودن! یا همچنان سوار دشمن ها میشه شد! :D
مثلا سوار دشمنا شدن از اون مواردی بود که فکر میکردم با این تغییرات احتمالا نمی بینیمش دیگه!


دیگه ... دیگه... اینکه بدون شک بهترین بازی نسل هست! و بعید میدونم بازی دیگه ای بتونه بهش برسه! :D و در کل بهترین بازی عمرم! :x (در کنار چند بازی دیگه البته:D که4تاش GOWـهای قبلی هستن:)) )

یکم باز بریم اسپویل :D

World Building بازی خیلی خوب بود! آیتم هایی که جمع میکردیم،ماموریت های فرعی، داستان ها و توضیحات Mimir ، همه ی اینا علاوه بر مواردی که تو داستان اصلی بود (اصولا بخش Tyr ) باعث شدن که یونیورس خفنی خلق بشه! تو شماره های قبل فقط در حد نیاز داستان اصلی به این مورد پرداخته شده بود! ولی اینجا خیلی گسترده شد! و راهشون رو قشنگ برای همون AC شدنی مه میگفتن باز کردن! :D حالا نه حتی اساطیر دیگه،خود اسکاندیناوی رو چقدر خوب پوشش دادن! جدای از این ها حتی Bestiary بازی چقدر فوق العاده بود! از زبون خود آتریوس،حتی نقاط ضعف دشمن ها رو که مینوشت! اینا چیزایین که خیلی کم یا اصلا دیده نمیشه جایی! :D
بازی یه عالمه نوشته داره،ولی نوشته ها مثل بعضی بازی های RPG نیست که رسما باید بشینی کتاب بخونی! اندازه ـشون هم به اندازه ـست! اونقدر بلند نیستن که نیم ساعت بخوای بخونی:D

شخصیت های فرعی چقدر دوست داشتنی بودن! Mimir و Brok و Sindri ! عالی بودن اینا! هرکدوم اینا باحالیه خودشون رو داشتن! هر کدوم شخصیت خودشون رو جوری نشون دادن که موندگار میشن! و فکر میکنم همه بخوایم دوباره این سه تا رو ببینیم! :D دوباره همه بخوایم یه عالمه تو بازی چرخ بزنیم و داستان های Mimir رو گوش بدیم! چقدر از اساطیر اسکاندیناوی اطلاعات داد بنده خدا:x
شاید تو نگاه اول یکی مثل ایکاروس به نظر برسه! همین که یک جا زندانی شده و هر روز قراره شکنجه بشه! اما رفته رفته خودش رو تبدیل به یک کاراکتر خاص کرد:x

داستان فریا و بالدور هم که دقیقا داستان کریتوس و زئوس پیش اومد! همون دست سرنوشته که نمیتونی جلوش رو بگیری! میای از یک کاری پیشگیری کنی،ولی همون کار دقیقا باعث میشه اون بلا سرت بیاد! زئوس هم اومد Marked One که میاد به فناش میده رو زندانی میکنی(دیموس) ، ولی نمیدونه برادری داره که به یاد اون خالکوبی میکنه و خلق میشه تا نابودش کنه!
همین اتفاق یه جورایی برای فریا و بالدور هم افتاد ... دست سرنوشت! :-"
حالا که بحث این ها شد،چقدر خوب بود مبارزات با بالدور! همش هیجان انگیز بود! مخصوصا آخری >:) عجیب حال داد>:)
حالا که بحث باس شد،شاید یه سری مخالف باشن ولی خدایی جای QTEـها شدیدا خالی بود:D همین باس آخر یکم QTE اضافه کردن چه حالی داد(تیر زدن های آترئوس)! وقتی تو خودت توی کاتسین دخیل باشی خیلی جذاب تر میشه تا اینکه فقط اتفاقات رو ببینی:D کاش این رو برای دشمن های بزرگ تر هم میزاشتن:-" ، و البته با دکمه های مختلف که احتمال اشتباه زدن هم باشه:)) به هر حال، از طرفداران سر سخت QTE هستم:-" به نظرم اون GOWـهای قبلی اگر چنین چیزایی نداشتن اونجوری خفن نمیشدن، و همین هم اگر همچنان QTEـهای بیشتری داشت،از همینی هم که هست خفن تر میشد>:)

سورپرایز داستان ... آخر بازی ... Loki ! مخم سوت کشید:| و وقتی بیشتر مخت سوت میکشه که فکر میکنی و میبینی چقدر از اول بازی به این مورد اشاره شده بوده! یا سوالی که از اول بازی برات پیش میاد،همه جا رو داریم میگردیم، Mimir این همه اسم میاره! توی هر داستانش تور یک نقشی داشته! اما توی هیچ داستانی اثری از آثار لوکی نیست،با اینکه یکی از معروف ترین های اساطیر اسکاندیناویه! که آخر بازی میفهمی دلیلش چی بوده! و کف میکنی! و وقتی قضیه ی سفر در زمان میاد وسط...هنگ میکنی! اینکه داستان چی میشه،داستان چی بوده...یا چی خواهد بود؟ اوضاع خیلی پیچیده تر از چیزی که انتظار داشتی میشه!

و باز یکی از صحنه های فوق العاده بازی... اسم آترئوس از کجا اومده ... چقدر این بخش دوست داشتنی بود!:-s:-s:-s واقعا لذت بخش بود وقتی کریتوس اینجوری در مورد اون سرباز میگفت، و وقتی یک پدر میخواد اینجوری پسرش رو ببینه! واو! واو! مخصوصا این حال و هوا،بعد از اینکه اون نقاشی/پیشگویی پشت پارچه رو میبینی...یه حس خوب و دوست داشتنی بهت دست میده که از اون دپرسی در بیای!
ولی در همین حین که داشتم به داستان کریتوس گوش میدادم،یهو یادم به اون نقاشی پشت پرده افتاد...توی همون صفحه که پیشگویی شکسته بود،یک جاییش نشکسته بود،آترئوی رو با سه تا گرگ نشون میداد! و یهو از : :x تبدیل به : :(( شدم... توی تریلر E3 2017 ما یه تیکه داشتیم که چندتا گرگ رو توی مه نشون میداد! و چنین صحنه ای رو توی بازی ندیدیم هنوز :| همش این فکر، که قراره مرگ کریتوس رو من همینجا و همین بازی ببینم؟ :|
با این حال و هوا ... برگشتیم میدگارد...همچنان حرف های Mimir ... و وقتی تموم شد و رفتم خونه... تور! و Credits ... اما همچنان این استرس لعنتی بود... و Credits تمام شد و گرگی توی مه نیمد! فقط خدا رو شکر میکردم بازی تموم شد و این صحنه حالا به هر دلیلی از بازی حذف شده:)) اصلا دل تو دلم نبود!
و بازی بعدی... آیا GOW میخوام؟ آره میخواااام! این 3-4-5 سالی که باید تا نسخه بعدی صبر کنیم واقعا سخته :(( ، اما ... کریتوس قراره بمیره؟ کریتوسی که دوباره به زندگی برگشته و یک زندگی خوب رو حالا با همه سختی هاش،تحمل میکنه...بمیره؟ نه GOW بعدی نمیخوام:(( هرچقدرم مطمئن بودم آترئوس قراره بشه شخصیت اصلی تو سری جدید...ولی وقتی کریتوس الان انقدر خوبه! نمیخوام:((
فعلا خودم رو گول میزنم...دامن اون کسی که تو بقل آترئوس مرده بود رنگش سبز بود:( ولی کریتوس توی بقیه ی پنل ها دامنش قرمز بود! از این زاویه هم که خالکوبیش معلوم نبود...اون کریتوس نیست....نمیخوام باشه:((

درود به شرفت امیر
تک تک جملاتتو چندبار خوندم چون این حس عمیق رو کاملا تجربه کردم
با این متنت به بازی ادای دین کردی پسر
 
واقعیه!دیروز گرفتمش>:) فقط مقادیر زیادی آزمون ک خطا میخواد، نامرد نمیگرفت:)) یه نیم ساعتی الافش بودم(یه بخشیشم خودم هی ریتم رو یادم میرفت!:| )

---
در مورد بازی ، گفتنی ها رو همه گفتن! فقط میتونم بگم کاملا با چیزی که تصورش رو میکردم متفاوت بود! تقریبا تو همه ی بخش ها!!!! (اسپویل ها رو هم تموم نکردید باز نکنید! از همه جای بازی بینشون هست! :-" )
در اینکه بازی +90 میشه شک نداشتم، ولی آیا اینکه به بازی های قبل هم وفادار هست و همونقدر میتونه حال بده یا نه شک داشتم، که جواب بازی این بود که آره این هنوزم GOW هست! با اون همه تغییرات، هنوزم GOW هست>:)

صرفا انتظار یک بازی خطی پر پیچ و خم، چیزی مثل TLOU داشتم، یا حتی بعد از شروع بازی، یه چیزی مثل U4 و UTLL فکر میکردم باشه، اما خوب هرچی جلوتر میرفتم بیشتر پی بردم تفاوت ها بیشتره:D
و چقدر هم خوب یک دنیای فانتزی فوق العاده در اوردن!!!
ماموریت های فرعیی که البته خودشون هم گفتن فرعی نیست چقدر خفن بودن!!! :|
مثلا ...
وقتی برای اولین بار یک اژدها میبینید، و نفس آتشین میده بیرون فقط میگرخید!!!
یا درس هایی که کریتوس به پسرش بعد از هر ماموریت میداد، مثلا در مورد اون کاپیتانی که 3کشتیش غرق شده بود! تنها ماموریتی که خود کریتوس اصرار به انجامش داشت!

دوربین! قبلا هم پست داده بودم که چیزایی که توی تریلرهای E3 2017 و PGW دیدیم، من از اینکه کومبوهای خفنی داره این تبر کاملا خیالم راحته! اما به خاطر دوربین شک دارم مبارزات اونقدر شلوغ بشه، یا موقع بازی اذیت کنه ،چون پشت سرمون رو نمیبینیم! مشکل پرش هم بود، که دشمن های هوایی ممکنه اذیت کنند یا اصلا چنین دشمن هایی نخواهم داشت! ولی داشتیم و راه های مقابله باهاشون هم زیاد بود! :D باز بریم تو اسپویل...
اما در مورد دوربین، آترئوس و میمیر عالی پشت سر رو پوشش میدادن! وقتی حواست کاملا به جلوت بود و نشونه های حمله از پشت رو نمیدیدی،اینا بهت اخطار میدادن .

تبر! خیلی حال میداد مبارزه باهاش! >:) واقعا لذت بخش بود! سلاح خوبی رو خلق کردن! قدرت های خفنی داشت! دوباره آپگرید و عوض شدن شکل و شمایل سلاح هم برگشت به بازی:)) تنها نکته منفیه GOW III بود به نظرم:-" (البته GOW:A هم برگشته بود ولی خوب...:-" ) کلا وقتی سلاح تغییر میکنه،پی میبری داری خفن میشی! :))
و اما ... به شخصه برام بهترین لحظه ی بازی، و یکی از ماندگارترین لحظات زندگیم، اونجا بود که BoC رو در اورد! وصف نشدنی اصلا !!! اونجا بود که تازه شد GOW و کریتوس!!! :(( کریتوس به تکامل رسید:(( حتی اگر خودش مخالف باشه،ولی کریتوس با اینا میشه کریتوس:((
اصلا از همونجا که فریا گفت جایی که میری تبرت مفت نمی ارزه و کریتوس گفت پس باید برم سراغ گذشتم، تا جایی که تروفی Hello,Old Friend رو بازی میده، یک دنیای دیگه ای بودم! (و فرض کنید شرایطی پیش اومد بعد از اون دیالوگ ها تا 2-3 ساعت نمیتونستم بازی کنم و این دو سه ساعت داشتم دیوونه میشدم:| )
به هر حال...وقتی سلاح رو گرفتیم،دشمن های یخی اومدن! اون لحظات رویایی بود! اصلا صدای گوشنواز این سلاح ها! حس R2,R2,R2 زدن! همون حسی که انگار آسمون و زمین رو روی سر دشمن خراب میکنی! واو واو واو!!!!
بیاید بگید طرفدار قدیمی سری هستید و اینجا چنین حسی نداشتید! بیاید باز بگید یک سلاح برای بازی کافیه! یا BoC قدیمی شده!

حالا که بحث این چیزای قدیمی شد، همون موردی که دوستمون سوژه کردمون هم بیام باز بهش اشاره کنم:p ، مهدی جان،عزیز دل برادر که تیکه مینداختی، این حسی که اینجا حتما داشتی، شک نکن اگر Main Menu بازی هم مثل قبل بود بازم چنین حسی بهش میداشتی! همون دیدن صورت کریتوس و یا حتی آتریوس از نزدیک توی منوی بازی ، یکی از اون نوستالژی هایی بود که اینجوری تو چشم و چالمون فرو میرفت! :D تازه در راستای این کات نخوردن بازی،میتونستن مستقیم از ادامه همون صحنه دوربین بچرخه بیاد پشت سر کریتوس،یه چیزی مثل شروع بازی مثلا:D

جدای از BoC ، یکی دیگه از امضاهای بازی که تو هر نسخه وجود داشت و اینجا هم وجود داشت،اون سقوط آزاد کریتوس بود:D این چیزا رو دیدن،برای فن های قدیمی یه جورایی خاطره انگیزه! :D درک کنید من رو! :| باید بعد از دیدن BoC الان درک کنید من رو وقتی این چیزا رو میگم یا میگفتم:D
سقوط آزاده هم جالب بود،اگر قبل از بخش داستانی،میرفتی اونجا، میتونستی خودت رو پرت کنی پایین و ... خوب...میمردی :)) اما مرگ لذت بخشی بود:))

شخصیت پردازی! جلوترم گفتم،ولی این رابطه ی بین کریتوس و پسرش عالی بود! درس هایی که بهش میداد، جاهایی که ازش محافظت میکرد،نگرانی هاش! و حتی حرف شنوی از بچه ـش به خاطر گشت و گذار:-" ! عالی بود عالی! خیلی بهتر از هر همراه دیگه ای توی هر بازیی...صرفا از نظر داستانی که بهترین همراه بود!
و از نظر گیم پلی؟ بدون شک بهترین بود! هوش مصنوعی فوق العاده! کمک هایی که میکرد، آپگرید هاش! یعنی چه وقتی AI باهاش کار میکرد و چه وقتی خودمون دستوری میدادیم،عالی کار میکرد! هرچقدر از این بشر بگم کم گفتم! :D
و اینکه قبل از بازی معتقد بودم در آینده پسرک میخواد بشه شخصیت اصلی...الان برام سؤاله گیم پلی دقیقا چجوری میخواد باشه! دوباره یک تغییر و تحول بزرگی باید اتفاق بیفته تو سیستم مبارزات بازی! قشنگ باید بزنند زمین،از اول بسازن! :D

راستی چقدر خوب یک سری از سیستم های قدیمی و فوق العاده ی گیم پلی GOW III رو حفظ کردن! مثلا سامون کردن ها، که نگهشون داشتن قابل آپگرید شدن بودن! یا همچنان سوار دشمن ها میشه شد! :D
مثلا سوار دشمنا شدن از اون مواردی بود که فکر میکردم با این تغییرات احتمالا نمی بینیمش دیگه!


دیگه ... دیگه... اینکه بدون شک بهترین بازی نسل هست! و بعید میدونم بازی دیگه ای بتونه بهش برسه! :D و در کل بهترین بازی عمرم! :x (در کنار چند بازی دیگه البته:D که4تاش GOWـهای قبلی هستن:)) )

یکم باز بریم اسپویل :D

World Building بازی خیلی خوب بود! آیتم هایی که جمع میکردیم،ماموریت های فرعی، داستان ها و توضیحات Mimir ، همه ی اینا علاوه بر مواردی که تو داستان اصلی بود (اصولا بخش Tyr ) باعث شدن که یونیورس خفنی خلق بشه! تو شماره های قبل فقط در حد نیاز داستان اصلی به این مورد پرداخته شده بود! ولی اینجا خیلی گسترده شد! و راهشون رو قشنگ برای همون AC شدنی مه میگفتن باز کردن! :D حالا نه حتی اساطیر دیگه،خود اسکاندیناوی رو چقدر خوب پوشش دادن! جدای از این ها حتی Bestiary بازی چقدر فوق العاده بود! از زبون خود آتریوس،حتی نقاط ضعف دشمن ها رو که مینوشت! اینا چیزایین که خیلی کم یا اصلا دیده نمیشه جایی! :D
بازی یه عالمه نوشته داره،ولی نوشته ها مثل بعضی بازی های RPG نیست که رسما باید بشینی کتاب بخونی! اندازه ـشون هم به اندازه ـست! اونقدر بلند نیستن که نیم ساعت بخوای بخونی:D

شخصیت های فرعی چقدر دوست داشتنی بودن! Mimir و Brok و Sindri ! عالی بودن اینا! هرکدوم اینا باحالیه خودشون رو داشتن! هر کدوم شخصیت خودشون رو جوری نشون دادن که موندگار میشن! و فکر میکنم همه بخوایم دوباره این سه تا رو ببینیم! :D دوباره همه بخوایم یه عالمه تو بازی چرخ بزنیم و داستان های Mimir رو گوش بدیم! چقدر از اساطیر اسکاندیناوی اطلاعات داد بنده خدا:x
شاید تو نگاه اول یکی مثل ایکاروس به نظر برسه! همین که یک جا زندانی شده و هر روز قراره شکنجه بشه! اما رفته رفته خودش رو تبدیل به یک کاراکتر خاص کرد:x

داستان فریا و بالدور هم که دقیقا داستان کریتوس و زئوس پیش اومد! همون دست سرنوشته که نمیتونی جلوش رو بگیری! میای از یک کاری پیشگیری کنی،ولی همون کار دقیقا باعث میشه اون بلا سرت بیاد! زئوس هم اومد Marked One که میاد به فناش میده رو زندانی میکنی(دیموس) ، ولی نمیدونه برادری داره که به یاد اون خالکوبی میکنه و خلق میشه تا نابودش کنه!
همین اتفاق یه جورایی برای فریا و بالدور هم افتاد ... دست سرنوشت! :-"
حالا که بحث این ها شد،چقدر خوب بود مبارزات با بالدور! همش هیجان انگیز بود! مخصوصا آخری >:) عجیب حال داد>:)
حالا که بحث باس شد،شاید یه سری مخالف باشن ولی خدایی جای QTEـها شدیدا خالی بود:D همین باس آخر یکم QTE اضافه کردن چه حالی داد(تیر زدن های آترئوس)! وقتی تو خودت توی کاتسین دخیل باشی خیلی جذاب تر میشه تا اینکه فقط اتفاقات رو ببینی:D کاش این رو برای دشمن های بزرگ تر هم میزاشتن:-" ، و البته با دکمه های مختلف که احتمال اشتباه زدن هم باشه:)) به هر حال، از طرفداران سر سخت QTE هستم:-" به نظرم اون GOWـهای قبلی اگر چنین چیزایی نداشتن اونجوری خفن نمیشدن، و همین هم اگر همچنان QTEـهای بیشتری داشت،از همینی هم که هست خفن تر میشد>:)

سورپرایز داستان ... آخر بازی ... Loki ! مخم سوت کشید:| و وقتی بیشتر مخت سوت میکشه که فکر میکنی و میبینی چقدر از اول بازی به این مورد اشاره شده بوده! یا سوالی که از اول بازی برات پیش میاد،همه جا رو داریم میگردیم، Mimir این همه اسم میاره! توی هر داستانش تور یک نقشی داشته! اما توی هیچ داستانی اثری از آثار لوکی نیست،با اینکه یکی از معروف ترین های اساطیر اسکاندیناویه! که آخر بازی میفهمی دلیلش چی بوده! و کف میکنی! و وقتی قضیه ی سفر در زمان میاد وسط...هنگ میکنی! اینکه داستان چی میشه،داستان چی بوده...یا چی خواهد بود؟ اوضاع خیلی پیچیده تر از چیزی که انتظار داشتی میشه!

و باز یکی از صحنه های فوق العاده بازی... اسم آترئوس از کجا اومده ... چقدر این بخش دوست داشتنی بود!:-s:-s:-s واقعا لذت بخش بود وقتی کریتوس اینجوری در مورد اون سرباز میگفت، و وقتی یک پدر میخواد اینجوری پسرش رو ببینه! واو! واو! مخصوصا این حال و هوا،بعد از اینکه اون نقاشی/پیشگویی پشت پارچه رو میبینی...یه حس خوب و دوست داشتنی بهت دست میده که از اون دپرسی در بیای!
ولی در همین حین که داشتم به داستان کریتوس گوش میدادم،یهو یادم به اون نقاشی پشت پرده افتاد...توی همون صفحه که پیشگویی شکسته بود،یک جاییش نشکسته بود،آترئوی رو با سه تا گرگ نشون میداد! و یهو از : :x تبدیل به : :(( شدم... توی تریلر E3 2017 ما یه تیکه داشتیم که چندتا گرگ رو توی مه نشون میداد! و چنین صحنه ای رو توی بازی ندیدیم هنوز :| همش این فکر، که قراره مرگ کریتوس رو من همینجا و همین بازی ببینم؟ :|
با این حال و هوا ... برگشتیم میدگارد...همچنان حرف های Mimir ... و وقتی تموم شد و رفتم خونه... تور! و Credits ... اما همچنان این استرس لعنتی بود... و Credits تمام شد و گرگی توی مه نیمد! فقط خدا رو شکر میکردم بازی تموم شد و این صحنه حالا به هر دلیلی از بازی حذف شده:)) اصلا دل تو دلم نبود!
و بازی بعدی... آیا GOW میخوام؟ آره میخواااام! این 3-4-5 سالی که باید تا نسخه بعدی صبر کنیم واقعا سخته :(( ، اما ... کریتوس قراره بمیره؟ کریتوسی که دوباره به زندگی برگشته و یک زندگی خوب رو حالا با همه سختی هاش،تحمل میکنه...بمیره؟ نه GOW بعدی نمیخوام:(( هرچقدرم مطمئن بودم آترئوس قراره بشه شخصیت اصلی تو سری جدید...ولی وقتی کریتوس الان انقدر خوبه! نمیخوام:((
فعلا خودم رو گول میزنم...دامن اون کسی که تو بقل آترئوس مرده بود رنگش سبز بود:( ولی کریتوس توی بقیه ی پنل ها دامنش قرمز بود! از این زاویه هم که خالکوبیش معلوم نبود...اون کریتوس نیست....نمیخوام باشه:((
ممنون از توضیحاتت
میدونم فن god of war هستی
از بین سه نسخه اصلی بخوای مقایسه کنی این نسخه جدید تو کدام رده قرار میگیره از نظر فوق العاده بودن؟؟:D
 
  • Like
Reactions: Akiba
واقعیه!دیروز گرفتمش>:) فقط مقادیر زیادی آزمون ک خطا میخواد، نامرد نمیگرفت:)) یه نیم ساعتی الافش بودم(یه بخشیشم خودم هی ریتم رو یادم میرفت!:| )

---
در مورد بازی ، گفتنی ها رو همه گفتن! فقط میتونم بگم کاملا با چیزی که تصورش رو میکردم متفاوت بود! تقریبا تو همه ی بخش ها!!!! (اسپویل ها رو هم تموم نکردید باز نکنید! از همه جای بازی بینشون هست! :-" )
در اینکه بازی +90 میشه شک نداشتم، ولی آیا اینکه به بازی های قبل هم وفادار هست و همونقدر میتونه حال بده یا نه شک داشتم، که جواب بازی این بود که آره این هنوزم GOW هست! با اون همه تغییرات، هنوزم GOW هست>:)

صرفا انتظار یک بازی خطی پر پیچ و خم، چیزی مثل TLOU داشتم، یا حتی بعد از شروع بازی، یه چیزی مثل U4 و UTLL فکر میکردم باشه، اما خوب هرچی جلوتر میرفتم بیشتر پی بردم تفاوت ها بیشتره:D
و چقدر هم خوب یک دنیای فانتزی فوق العاده در اوردن!!!
ماموریت های فرعیی که البته خودشون هم گفتن فرعی نیست چقدر خفن بودن!!! :|
مثلا ...
وقتی برای اولین بار یک اژدها میبینید، و نفس آتشین میده بیرون فقط میگرخید!!!
یا درس هایی که کریتوس به پسرش بعد از هر ماموریت میداد، مثلا در مورد اون کاپیتانی که 3کشتیش غرق شده بود! تنها ماموریتی که خود کریتوس اصرار به انجامش داشت!

دوربین! قبلا هم پست داده بودم که چیزایی که توی تریلرهای E3 2017 و PGW دیدیم، من از اینکه کومبوهای خفنی داره این تبر کاملا خیالم راحته! اما به خاطر دوربین شک دارم مبارزات اونقدر شلوغ بشه، یا موقع بازی اذیت کنه ،چون پشت سرمون رو نمیبینیم! مشکل پرش هم بود، که دشمن های هوایی ممکنه اذیت کنند یا اصلا چنین دشمن هایی نخواهم داشت! ولی داشتیم و راه های مقابله باهاشون هم زیاد بود! :D باز بریم تو اسپویل...
اما در مورد دوربین، آترئوس و میمیر عالی پشت سر رو پوشش میدادن! وقتی حواست کاملا به جلوت بود و نشونه های حمله از پشت رو نمیدیدی،اینا بهت اخطار میدادن .

تبر! خیلی حال میداد مبارزه باهاش! >:) واقعا لذت بخش بود! سلاح خوبی رو خلق کردن! قدرت های خفنی داشت! دوباره آپگرید و عوض شدن شکل و شمایل سلاح هم برگشت به بازی:)) تنها نکته منفیه GOW III بود به نظرم:-" (البته GOW:A هم برگشته بود ولی خوب...:-" ) کلا وقتی سلاح تغییر میکنه،پی میبری داری خفن میشی! :))
و اما ... به شخصه برام بهترین لحظه ی بازی، و یکی از ماندگارترین لحظات زندگیم، اونجا بود که BoC رو در اورد! وصف نشدنی اصلا !!! اونجا بود که تازه شد GOW و کریتوس!!! :(( کریتوس به تکامل رسید:(( حتی اگر خودش مخالف باشه،ولی کریتوس با اینا میشه کریتوس:((
اصلا از همونجا که فریا گفت جایی که میری تبرت مفت نمی ارزه و کریتوس گفت پس باید برم سراغ گذشتم، تا جایی که تروفی Hello,Old Friend رو بازی میده، یک دنیای دیگه ای بودم! (و فرض کنید شرایطی پیش اومد بعد از اون دیالوگ ها تا 2-3 ساعت نمیتونستم بازی کنم و این دو سه ساعت داشتم دیوونه میشدم:| )
به هر حال...وقتی سلاح رو گرفتیم،دشمن های یخی اومدن! اون لحظات رویایی بود! اصلا صدای گوشنواز این سلاح ها! حس R2,R2,R2 زدن! همون حسی که انگار آسمون و زمین رو روی سر دشمن خراب میکنی! واو واو واو!!!!
بیاید بگید طرفدار قدیمی سری هستید و اینجا چنین حسی نداشتید! بیاید باز بگید یک سلاح برای بازی کافیه! یا BoC قدیمی شده!

حالا که بحث این چیزای قدیمی شد، همون موردی که دوستمون سوژه کردمون هم بیام باز بهش اشاره کنم:p ، مهدی جان،عزیز دل برادر که تیکه مینداختی، این حسی که اینجا حتما داشتی، شک نکن اگر Main Menu بازی هم مثل قبل بود بازم چنین حسی بهش میداشتی! همون دیدن صورت کریتوس و یا حتی آتریوس از نزدیک توی منوی بازی ، یکی از اون نوستالژی هایی بود که اینجوری تو چشم و چالمون فرو میرفت! :D تازه در راستای این کات نخوردن بازی،میتونستن مستقیم از ادامه همون صحنه دوربین بچرخه بیاد پشت سر کریتوس،یه چیزی مثل شروع بازی مثلا:D

جدای از BoC ، یکی دیگه از امضاهای بازی که تو هر نسخه وجود داشت و اینجا هم وجود داشت،اون سقوط آزاد کریتوس بود:D این چیزا رو دیدن،برای فن های قدیمی یه جورایی خاطره انگیزه! :D درک کنید من رو! :| باید بعد از دیدن BoC الان درک کنید من رو وقتی این چیزا رو میگم یا میگفتم:D
سقوط آزاده هم جالب بود،اگر قبل از بخش داستانی،میرفتی اونجا، میتونستی خودت رو پرت کنی پایین و ... خوب...میمردی :)) اما مرگ لذت بخشی بود:))

شخصیت پردازی! جلوترم گفتم،ولی این رابطه ی بین کریتوس و پسرش عالی بود! درس هایی که بهش میداد، جاهایی که ازش محافظت میکرد،نگرانی هاش! و حتی حرف شنوی از بچه ـش به خاطر گشت و گذار:-" ! عالی بود عالی! خیلی بهتر از هر همراه دیگه ای توی هر بازیی...صرفا از نظر داستانی که بهترین همراه بود!
و از نظر گیم پلی؟ بدون شک بهترین بود! هوش مصنوعی فوق العاده! کمک هایی که میکرد، آپگرید هاش! یعنی چه وقتی AI باهاش کار میکرد و چه وقتی خودمون دستوری میدادیم،عالی کار میکرد! هرچقدر از این بشر بگم کم گفتم! :D
و اینکه قبل از بازی معتقد بودم در آینده پسرک میخواد بشه شخصیت اصلی...الان برام سؤاله گیم پلی دقیقا چجوری میخواد باشه! دوباره یک تغییر و تحول بزرگی باید اتفاق بیفته تو سیستم مبارزات بازی! قشنگ باید بزنند زمین،از اول بسازن! :D

راستی چقدر خوب یک سری از سیستم های قدیمی و فوق العاده ی گیم پلی GOW III رو حفظ کردن! مثلا سامون کردن ها، که نگهشون داشتن قابل آپگرید شدن بودن! یا همچنان سوار دشمن ها میشه شد! :D
مثلا سوار دشمنا شدن از اون مواردی بود که فکر میکردم با این تغییرات احتمالا نمی بینیمش دیگه!


دیگه ... دیگه... اینکه بدون شک بهترین بازی نسل هست! و بعید میدونم بازی دیگه ای بتونه بهش برسه! :D و در کل بهترین بازی عمرم! :x (در کنار چند بازی دیگه البته:D که4تاش GOWـهای قبلی هستن:)) )

یکم باز بریم اسپویل :D

World Building بازی خیلی خوب بود! آیتم هایی که جمع میکردیم،ماموریت های فرعی، داستان ها و توضیحات Mimir ، همه ی اینا علاوه بر مواردی که تو داستان اصلی بود (اصولا بخش Tyr ) باعث شدن که یونیورس خفنی خلق بشه! تو شماره های قبل فقط در حد نیاز داستان اصلی به این مورد پرداخته شده بود! ولی اینجا خیلی گسترده شد! و راهشون رو قشنگ برای همون AC شدنی مه میگفتن باز کردن! :D حالا نه حتی اساطیر دیگه،خود اسکاندیناوی رو چقدر خوب پوشش دادن! جدای از این ها حتی Bestiary بازی چقدر فوق العاده بود! از زبون خود آتریوس،حتی نقاط ضعف دشمن ها رو که مینوشت! اینا چیزایین که خیلی کم یا اصلا دیده نمیشه جایی! :D
بازی یه عالمه نوشته داره،ولی نوشته ها مثل بعضی بازی های RPG نیست که رسما باید بشینی کتاب بخونی! اندازه ـشون هم به اندازه ـست! اونقدر بلند نیستن که نیم ساعت بخوای بخونی:D

شخصیت های فرعی چقدر دوست داشتنی بودن! Mimir و Brok و Sindri ! عالی بودن اینا! هرکدوم اینا باحالیه خودشون رو داشتن! هر کدوم شخصیت خودشون رو جوری نشون دادن که موندگار میشن! و فکر میکنم همه بخوایم دوباره این سه تا رو ببینیم! :D دوباره همه بخوایم یه عالمه تو بازی چرخ بزنیم و داستان های Mimir رو گوش بدیم! چقدر از اساطیر اسکاندیناوی اطلاعات داد بنده خدا:x
شاید تو نگاه اول یکی مثل ایکاروس به نظر برسه! همین که یک جا زندانی شده و هر روز قراره شکنجه بشه! اما رفته رفته خودش رو تبدیل به یک کاراکتر خاص کرد:x

داستان فریا و بالدور هم که دقیقا داستان کریتوس و زئوس پیش اومد! همون دست سرنوشته که نمیتونی جلوش رو بگیری! میای از یک کاری پیشگیری کنی،ولی همون کار دقیقا باعث میشه اون بلا سرت بیاد! زئوس هم اومد Marked One که میاد به فناش میده رو زندانی میکنی(دیموس) ، ولی نمیدونه برادری داره که به یاد اون خالکوبی میکنه و خلق میشه تا نابودش کنه!
همین اتفاق یه جورایی برای فریا و بالدور هم افتاد ... دست سرنوشت! :-"
حالا که بحث این ها شد،چقدر خوب بود مبارزات با بالدور! همش هیجان انگیز بود! مخصوصا آخری >:) عجیب حال داد>:)
حالا که بحث باس شد،شاید یه سری مخالف باشن ولی خدایی جای QTEـها شدیدا خالی بود:D همین باس آخر یکم QTE اضافه کردن چه حالی داد(تیر زدن های آترئوس)! وقتی تو خودت توی کاتسین دخیل باشی خیلی جذاب تر میشه تا اینکه فقط اتفاقات رو ببینی:D کاش این رو برای دشمن های بزرگ تر هم میزاشتن:-" ، و البته با دکمه های مختلف که احتمال اشتباه زدن هم باشه:)) به هر حال، از طرفداران سر سخت QTE هستم:-" به نظرم اون GOWـهای قبلی اگر چنین چیزایی نداشتن اونجوری خفن نمیشدن، و همین هم اگر همچنان QTEـهای بیشتری داشت،از همینی هم که هست خفن تر میشد>:)

سورپرایز داستان ... آخر بازی ... Loki ! مخم سوت کشید:| و وقتی بیشتر مخت سوت میکشه که فکر میکنی و میبینی چقدر از اول بازی به این مورد اشاره شده بوده! یا سوالی که از اول بازی برات پیش میاد،همه جا رو داریم میگردیم، Mimir این همه اسم میاره! توی هر داستانش تور یک نقشی داشته! اما توی هیچ داستانی اثری از آثار لوکی نیست،با اینکه یکی از معروف ترین های اساطیر اسکاندیناویه! که آخر بازی میفهمی دلیلش چی بوده! و کف میکنی! و وقتی قضیه ی سفر در زمان میاد وسط...هنگ میکنی! اینکه داستان چی میشه،داستان چی بوده...یا چی خواهد بود؟ اوضاع خیلی پیچیده تر از چیزی که انتظار داشتی میشه!

و باز یکی از صحنه های فوق العاده بازی... اسم آترئوس از کجا اومده ... چقدر این بخش دوست داشتنی بود!:-s:-s:-s واقعا لذت بخش بود وقتی کریتوس اینجوری در مورد اون سرباز میگفت، و وقتی یک پدر میخواد اینجوری پسرش رو ببینه! واو! واو! مخصوصا این حال و هوا،بعد از اینکه اون نقاشی/پیشگویی پشت پارچه رو میبینی...یه حس خوب و دوست داشتنی بهت دست میده که از اون دپرسی در بیای!
ولی در همین حین که داشتم به داستان کریتوس گوش میدادم،یهو یادم به اون نقاشی پشت پرده افتاد...توی همون صفحه که پیشگویی شکسته بود،یک جاییش نشکسته بود،آترئوی رو با سه تا گرگ نشون میداد! و یهو از : :x تبدیل به : :(( شدم... توی تریلر E3 2017 ما یه تیکه داشتیم که چندتا گرگ رو توی مه نشون میداد! و چنین صحنه ای رو توی بازی ندیدیم هنوز :| همش این فکر، که قراره مرگ کریتوس رو من همینجا و همین بازی ببینم؟ :|
با این حال و هوا ... برگشتیم میدگارد...همچنان حرف های Mimir ... و وقتی تموم شد و رفتم خونه... تور! و Credits ... اما همچنان این استرس لعنتی بود... و Credits تمام شد و گرگی توی مه نیمد! فقط خدا رو شکر میکردم بازی تموم شد و این صحنه حالا به هر دلیلی از بازی حذف شده:)) اصلا دل تو دلم نبود!
و بازی بعدی... آیا GOW میخوام؟ آره میخواااام! این 3-4-5 سالی که باید تا نسخه بعدی صبر کنیم واقعا سخته :(( ، اما ... کریتوس قراره بمیره؟ کریتوسی که دوباره به زندگی برگشته و یک زندگی خوب رو حالا با همه سختی هاش،تحمل میکنه...بمیره؟ نه GOW بعدی نمیخوام:(( هرچقدرم مطمئن بودم آترئوس قراره بشه شخصیت اصلی تو سری جدید...ولی وقتی کریتوس الان انقدر خوبه! نمیخوام:((
فعلا خودم رو گول میزنم...دامن اون کسی که تو بقل آترئوس مرده بود رنگش سبز بود:( ولی کریتوس توی بقیه ی پنل ها دامنش قرمز بود! از این زاویه هم که خالکوبیش معلوم نبود...اون کریتوس نیست....نمیخوام باشه:((
آکیبا گفتیم تو افق محو شدی
 
ممنون از توضیحاتت
میدونم فن god of war هستی
از بین سه نسخه اصلی بخوای مقایسه کنی این نسخه جدید تو کدام رده قرار میگیره از نظر فوق العاده بودن؟؟:D
من هر سه تای اصلی ( و GOS ) رو ده میدونم، به هیچکدوم هم نمیتونم زمان خودشون ایرادی بگیرم! :D همون حس فوق العاده ای که مثلا سر بازی کردن GOW III داشتم و نمیتونستم از پای بازی بلند بشم،دقیقا همین حس رو اینجا هم داشتم!(روز اول از ساعت 10 که آپدیت تموم شد و نشستم پای بازی تا ساعت 4-5 صبح،فقط برای نهار و شام بود که از پای TV بلند شدم:| اونم بازم خوابم نمیومد و حس خستگی نمیکردم...فقط بلند شدم گفتم یهو به فنا نرم:)) ) مسلما با گذشت زمان خوب الان این جدیده تو همه ی زمینه ها پیشرفت کرده! :D از نظر اینکه بازی بهتریه خوب شکی درش نیست! ولی همونقدر که GOWـهای قبلی اون زمان پرفکت بودن و نمیتونستم هیچجوری فکر کنم اون بازی ها جای بهتر شدن هم دارن، همینقدر هم این رو میگم پرفکته:D
فقط میتونم همون اول پست قبلم رو بگم،تغییرات واقعا فوق العاده جواب دادن:D
و کلا چون تصمیم گیری همیشه برام سخته، الان 5تا GOW + آنچارتد4 + کراش 2و3 ، اسپایرو3 برام بهترین بازی های عمرم هستن:)) همه دست در دست هم:))
ولی خوب مثلا GOW رو یک میلیمتر این نسل بالاتر از U4 میتونم بزارم به خاطر سبکش و اینکه دنیاهای اساطیری و اینا رو بیشتر دوست دارم:D

آکیبا گفتیم تو افق محو شدی
ما که هرچی برنامه میریزیم گند میخوره بهش! مثلا امتحانی که قرار بود دو هفته بعد باشه،یهو میفته 22آپریل! و باعث شد چند روز دیرتر بتونم بازی کنم:| اصلا اعصاب و روان نداشتم!
بعدم که وقتی نقدها میان اصولا احتمال اسپویل خیلی میره بالا...2-3هفته ای تقریبا هیچ سایت بازیی نرفتم! یا اصولا هیچ سایتی نرفتم:| دیوونه داشتم میشدم دیگه:))
 
بازی گرفتی ؟ چون ادم سخت گیری هستی میخواستم نظرت بدونم

اره تازه خریدم اما کم رفتم حقیقت خیلی تغییر کرده بازی سعی کرده از حالت کلاسیکش فاصله بگیره شاید من با نسخه ی ۳ یا ۲ ش بیشتر حال کنم بازی شروع خیلی خوبی داره صداگذاریش حرف نداره گرافیکش باور نکردنی بالاس یعنی من با 1080ti همچین تکسچر یا پلیگان های تمیزی ندیدم فقط سایه هاش ایراد دارن ao هم نداره یا تاثیرش کمه غیر از این ایراد که در انچارتدم هست گرافیکش حرف نداره قطعا بهترین ps4 یا شاید حتی کلی باشه.
گیم پلی هم زوده نظر بدم.
 
  • Like
Reactions: WCW
من فقط یه چیزی اضافه کنم برای افرادی که بازی نکردن و نوشته های بچه ها رو میخونن ... باور کنید هیچ کس جوگیر نشده و احساسی برخورد نمیکنه ، تک تک این تعریف ها و ستایش ها واقعیه ، حتی اگه کسی میاد میگه بهترین بازی عمرم فکر نکنید همینطوری یه چیزی پرونده ..
من 34 سالمه اصلا هم آدم احساسی و جوگیری نیستم ، از آتاری و NES بازی کردم تا الان ... براحتی میتونم بگم این GOW بین 6 بازی برتر عمرم هست که نمیتونم رتبه بندیشون کنم چون هرکدوم در زمان خودش باید مقایسه بشه و اون حسی که اون زمان بهت داده سنجیده بشه .
از Resident Evil 2 و Metal Gear Solid بگیر که سال 1998 بودن تا Witcher 3 که 2015 بوده ... حدود 10 - 11 تا بازی هستن که برای من فوق العاده جذاب و به یاد موندنی بودن ولی 6 تاشون رو میتونم جدا کنم که GOW یکی از اون 6 تاست .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or