PlayStation God Of War

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
gqhw_rsa3_gow_topic.png




0y2l_gowbox.png



10 نکته در مورد گاد آو وار

ld16_gow4.png


74829

کریتوس ، کسی که به خاطر انتقام خون خانواده ی خود المپ را بر سر المپیون خراب کرد ، اینبار به سراغ اساطیر اسکاندیناوی رفته. اما نه به عنوان کریتوس خشمگین و جویای انتقام قبل، بلکه به عنوان مردی با تجربه که نگاهش به زندگی تغییر کرده. و پس از سال ها،دوباره فرصتی به دست آورده تا طعم پدر بودن(گرچه خونی بودن این رابطه مشخص نیست!) را بچشد، در مسیر تعلیم و آماده کردن این پسر برای نسلی جدید،باید سعی کند خوی خشن خود را مهار کند.
زندگی نامه ی کریتوس تا پایان GOW III

74830

Atreus پسر کریتوس است که زیر دست پدر خود، در حال آموزش و آماده شدن برای عصری جدید است. برعکس کریتوس که یک خارجی در اسکاندیناوی محسوب میشود،این پسر به خوبی با زبان شمالی ها آشناست.(گرچه Atreus نیز نامی یونانی است) همچنین او قابلیت استفاده از جادوی رعد و برق را نیز دارد.

9pjt_gow5.png

  • داستان بازی سال ها بعد از پایان GOW III ، در اساطیر اسکاندیناوی اتفاق می افتد، تیم سازنده به دقت تایم لاین دقیقی برای دنیای بازی ترسیم کرده اند و آگاهی دارند که چه اتفاقاتی در این دنیا می افتد و صرفا کریتوس را به محیط دیگری نبرده اند. گرچه شاید به تمام اتفاقات بین پایان GOW III و شروع این بازی اشاره نشود در بازی

  • بر خلاف نسخه های قبل،دوربین به صورت ثابت نیست و به پشت سر کریتوس انتقال داده شده،زاویه ی دوربین قفل نیست و امکان چرخاندن آن وجود دارد

  • در بازی،هیچ صحنه ای کات نخورده و انگار تمام بازی پشت سر هم فیلم برداری شده است

  • در بازی علاوه بر Leviathan Axe و سپر ، سلاح های دیگری هم حضور دارند، اما این دو ستاره های بازی خواهند بود

  • آترئوس جایگزین جادو در بازی شده ، او با تیرهای خود در مبارزات به کریتوس کمک میکند، به عنوان مثال میتواند دشمن ها را Stun کند

  • چینش دکمه ها تغییر کرده و L1 و L2 برای ضربات سبک و سنگین و مربع برای کنترل آترئوس به کار میرود

  • در مبارزات میشود از محیط کمک گرفت، به عنوان مثال با پرتاب تبر به سمت چراغ نفتی و انداختن آن به روی دشمن میتوان دشمن را به آتش کشید. یا میتوان با پرتاب تبر به طرف دشمن،او را به دیوار دوخت

  • هنگامی که تبر در دسترس نیست، میتوان با دست خالی و مشت به دشمن حمله کرد. همچنین میتوان تبر را بعدا به دست خود فراخواند

  • از سپر میتوان برای Parry کردن ضربات و همینطور در حملات استفاده کرد.

  • در بازی سیستم گرفتن XP و Level Up کردن هم کریتوس و هم آترئوس وجود دارد

  • امکان آپگرید Skillـها ، Armor و سلاح ها وجود دارد

  • سیستم Craft کردن در بازی وجود دارد و امکان ساخت Armorـهای مختلف چه برای کریتوس و چه آترئوس در بازی وجود دارد

  • Runeـهایی وجود دارد که با نصب آن ها بر روی تبر میتوان قدرت های آن را افزایش داد

  • بر خلاف شماره های گذشته، قابلیت پرش و همچنین شنا کردن در بازی وجود ندارد

  • امکان مرگ آترئوس در حین گیم پلی وجود ندارد

  • Cory Barlog (کارگردان بازی)خود خواستار ادامه ی بازی بوده،و برای ساخت ادامه ی سری ، باید ایده و کار متفاوتی را به سونی پیشنهاد میداده تا اجازه ی ساخت ادامه ی بازی را بگیرد. همچنین با رویه ای که برای بازی در پیش گرفته شده، او خواهان جذب مخاطب های بیشتر برای سری است تا این سری بتواند به سطح بازی هایی مانند Uncharted و یا Assassin's Creed در داشتن فن بیس بزرگ برسد.
27x5_stm.png
yye5_gow_coll.png

1y7r_gow2.png

kt42_image_god_of_war-32160-3634_0001_thumb.jpg
3sii_image_god_of_war-32160-3634_0002_thumb.jpg
wevp_image_god_of_war-32160-3634_0003_thumb.jpg


kf41_image_god_of_war-35800-3634_0001_thumb.jpg
8jfi_image_god_of_war-35800-3634_0002_thumb.jpg
1qds_image_god_of_war-35800-3634_0003_thumb.jpg


gcnh_image_god_of_war-35800-3634_0004_thumb.jpg
atte_image_god_of_war-35800-3634_0005_thumb.jpg
qwuv_image_god_of_war-35800-3634_0006_thumb.jpg


ujrw_image_god_of_war-35800-3634_0007_thumb.jpg
8ybc_image_god_of_war-35800-3634_0008_thumb.jpg
fity_image_god_of_war-35800-3634_0009_thumb.jpg

3bpq_gow3.png



5rzs_gow1.png




Prologue : A Saga Borne of Ash

A Saga Borne of Ash

Chapter One : A Riddle of Rune



Chapter Two : The Creatures Arise

Rise of The Draugr
A Fire Troll Approaches
Manifestation of The Revenant

Chapter Three : The Dead Stone Mason

The Dead Stone Mason
---

در پست دوم تاپیک، اطلاعاتی که در ارتباط با اساطیر نورث توسط دوستان نوشته شده،جمع آوری شده!

و همچنین احسان @Kaine و کیان @.: Darkness :. برای آماده کردن تصاویر
 
Last edited by a moderator:
حالا که مبحث فرضیه پردازی داغ شده منم فرضیه خودم رو بگم :D
دقت کردید اودین با کریتوس از یه لحاظ شبیه هستن؟ اونجا که میمیر میگه اودین اعتقادی به سرنوشت نداره و به نظرش میتونه اگر علمش رو از آینده بیشتر کنه به سرنوشت غلبه کنه! کریتوس هم همین منطق رو داره که میمیر اینجا حرف جالبی میزنه، میگه از این لحاظ مثل هم هستید (البته عین جمله هاشون یادم نیست)، اینکه اصلا میمیر این دو تا رو با هم مقایسه میکنه به نظرم خودش یه نکته ظریفی هست

از طرفی کریتوس تا حالا دو بار از دنیای مردگان برگشته

و نکته سوم اینکه تو این بازی به سفر در زمان اشاره شده، همون قضیه ضربه ثور به یورمونگاند‌ و نابودی درخت زندگی و در نهایت برگشتن یورمونگاند‌ به قبل از تولدش، البته انتهای gow 2 هم به این موضوع اشاره شد، همونجا که تایتان ها رو به زمان حال می آورد برای مبارزه با زئوس

حالا از کنار هم گذاشتن اینا به چی میشه رسید؟

کریتوس کشته میشه و راگناروک به وقوع می پیونده اما کریتوس باز هم از دنیای مردگان برمیگرده ولی اینبار به زمانی بسیار عقب تر، طوری که خودش تبدیل میشه یه یکی از افراد اصلی و اولیه دنیای افسانه ای اسکاندیناوی یعنی اودین! هدفش هم جلوگیری از راگناروک به هر قیمتی که شده!

اما این تئوری اینجا تموم نمیشه، تو تصویری که صفحه پیش هست دقت کنید که چه کسی مُرده؟ به نظر کریتوس هست اما به چهره اگر دقت کنید میبینید که چشم اون شخصی که مُرده سیاهه و انگار یه بندی یا چیزی گذاشته شده رو چشمش، احتمالا اون چشمش کوره (این مورد تو مقاله سه قسمتی یکی از سایت های همسایه اشاره شده بود بهش فکر کنم). ما هم میدونیم که اودین برای دستیابی به هوش زیاد و علم از آینده از یه چشمه ای به نظرم می نوشید (دقیق یادم نیست چی میشد) ولی تو این راه یه چشمش رو از دست میده

تو متنی هم که کنار عکس لوکی و اون فرد مُرده هست به مرگ پدر توسط پسر اشاره داره (تو اینترنت خوندم)

در واقع میشه گفت لوکی، اودین رو میکشه اما اودین همون پدرش یعنی کریتوس هست و باز هم زنجیره کشته شدن پدر توسط فرزند ادامه پیدا می کنه

تنها نکته ای که این فرضیه رو برای خودم خراب می کنه اینه که چطور میتونه همزمان هم کریتوس وجود داشته باشه هم اودینی که همون کریتوس هست که خُب شاید دلیلی برای این مورد تو قسمت های بعدی ببینیم
البته این فقط یه تئوریه و ممکنه اشتباه باشه :D
 
دیگه شرمنده به واقعیت ها اشاره کردم
راه نداشت بی خیال این بحث بشم
واقعا آدم فشارش میفته تحت تاثیر واقعیت !

اون بخش پلتفرمر بازی رو که گفتی رو بیخیال واقعا هیچ توجیهی نمیبینم از منظر ایراد روش بحث بشه!

اما همون بخش قایق سواری که گفتی بهترین بخش بازی بود ! آنقدر داستان و دیالوگ تو همون قایق نقل میشه ، که خودم شخصا بی دلیل با قایق بیشتر دور میزدم که به داستان های mimir گوش بدم! و از طرفی کلی لوت توی دریاچه گزاشته بودن که میشد با جمع کردنشون سرگرم شد! یه جوری میگی انگار قایق سواری بی معنی و محتوا تو بازی چپوندن !

بخش های که گفتی جدا از اینکه کاملا مسیر های کوتاه پنج نهایت ده دقیقه ای بیشتر. نبودن ! بهترین فرصت برای تمرین اسکیل های جدید و ساخت کومبو های ترکیبی بودن ! یعنی کسی که از فرصت مسیر برگشت به ای تمرین کومبو استفاده نکرده نوب محض بوده !
 
راه نداشت بی خیال این بحث بشم
واقعا آدم فشارش میفته تحت تاثیر واقعیت !

اون بخش پلتفرمر بازی رو که گفتی رو بیخیال واقعا هیچ توجیهی نمیبینم از منظر ایراد روش بحث بشه!

اما همون بخش قایق سواری که گفتی بهترین بخش بازی بود ! آنقدر داستان و دیالوگ تو همون قایق نقل میشه ، که خودم شخصا بی دلیل با قایق بیشتر دور میزدم که به داستان های mimir گوش بدم! و از طرفی کلی لوت توی دریاچه گزاشته بودن که میشد با جمع کردنشون سرگرم شد! یه جوری میگی انگار قایق سواری بی معنی و محتوا تو بازی چپوندن !

بخش های که گفتی جدا از اینکه کاملا مسیر های کوتاه پنج نهایت ده دقیقه ای بیشتر. نبودن ! بهترین فرصت برای تمرین اسکیل های جدید و ساخت کومبو های ترکیبی بودن ! یعنی کسی که از فرصت مسیر برگشت به ای تمرین کومبو استفاده نکرده نوب محض بوده !

درود
حالا همین که مثل اون دوستمون نگفتی "خدا زده" خوشحال شدم

ولی تو همون کامنت اشاره کردم که قایق سوار بخش زیادی از زمان بازی رو تشکیل میداد که "مکانیزم خاصی" در گیمپلی نداشت. وگرنه به دیالوگ ها کاری ندارم که هرچند دیالوگ ها هم تو این بخش دچار مشکل بود که با اسپویلر اشاره میکنم در نیمه دوم بازی شخصیت اتریوس دچار چرخش میشه و بعد جدیدی از این کارکتر میبینیم (پرخاشگر و جواب سر بالا دادن به پدر و ...) درحالی که اتریوس در مراحل اصلی دچار چرخش شخصیتی هست ولی سوار قایق که میشیم و بازی از حالت مراحل اصلی بیرون میاد، دوباره با اتریوس خون گرم و ساده طرف میشیم! و باز به یک مرحله اصلی میریم با اتریوس پرخاشگر رو به رو میشیم. اگر لازم میدونی این بخش رو بیشتر توضیح بدم

درباره پیاده روی های طولانی در محیطهای تکراری که به نظرم واقعا کم نبودند ولی خب حتی مشکل one cut بودند به فست تراول ها هم ادامه پیدا کرده بود و بارها باید دوره یک دایره چرخ میزدیم!!!
 
راه نداشت بی خیال این بحث بشم
واقعا آدم فشارش میفته تحت تاثیر واقعیت !

اون بخش پلتفرمر بازی رو که گفتی رو بیخیال واقعا هیچ توجیهی نمیبینم از منظر ایراد روش بحث بشه!

اما همون بخش قایق سواری که گفتی بهترین بخش بازی بود ! آنقدر داستان و دیالوگ تو همون قایق نقل میشه ، که خودم شخصا بی دلیل با قایق بیشتر دور میزدم که به داستان های mimir گوش بدم! و از طرفی کلی لوت توی دریاچه گزاشته بودن که میشد با جمع کردنشون سرگرم شد! یه جوری میگی انگار قایق سواری بی معنی و محتوا تو بازی چپوندن !

بخش های که گفتی جدا از اینکه کاملا مسیر های کوتاه پنج نهایت ده دقیقه ای بیشتر. نبودن ! بهترین فرصت برای تمرین اسکیل های جدید و ساخت کومبو های ترکیبی بودن ! یعنی کسی که از فرصت مسیر برگشت به ای تمرین کومبو استفاده نکرده نوب محض بوده !
بیخیال خدایی
باورم نمیشه میخوای با این دوستمون بحث کنی راجبش :D
 
درود
حالا همین که مثل اون دوستمون نگفتی "خدا زده" خوشحال شدم

ولی تو همون کامنت اشاره کردم که قایق سوار بخش زیادی از زمان بازی رو تشکیل میداد که "مکانیزم خاصی" در گیمپلی نداشت. وگرنه به دیالوگ ها کاری ندارم که هرچند دیالوگ ها هم تو این بخش دچار مشکل بود که با اسپویلر اشاره میکنم در نیمه دوم بازی شخصیت اتریوس دچار چرخش میشه و بعد جدیدی از این کارکتر میبینیم (پرخاشگر و جواب سر بالا دادن به پدر و ...) درحالی که اتریوس در مراحل اصلی دچار چرخش شخصیتی هست ولی سوار قایق که میشیم و بازی از حالت مراحل اصلی بیرون میاد، دوباره با اتریوس خون گرم و ساده طرف میشیم! و باز به یک مرحله اصلی میریم با اتریوس پرخاشگر رو به رو میشیم. اگر لازم میدونی این بخش رو بیشتر توضیح بدم

درباره پیاده روی های طولانی در محیطهای تکراری که به نظرم واقعا کم نبودند ولی خب حتی مشکل one cut بودند به فست تراول ها هم ادامه پیدا کرده بود و بارها باید دوره یک دایره چرخ میزدیم!!!
اتریوس که وحشی نشده بود که تحت هر شرایطی بپره کریتوس رو گاز بگیره ، فقط افتاده بود رو دنده لج و دارک ساید ! شما باید به سن اتریوس هم توجه کنی، تو این سن ممکنه بچه ها برن عمدی چشم یکی رو کور کنن ، ولی دو دقیقه بعد رفتن یه گوشه قایم شدن و از ترس و پشیمانی گریه میکنن!
البته قبول دارم از لحاظ سرعت بازی و زمانی که روی قایق طی میکردی میتونست دیالوگ ها رو با مسیر داستانی بازی غیر هماهنگ کنه!

اما اون مسیر های برگشت رو واقعا مشکل نمیبینم ! بلکه نیاز بودن تو ریتم بازی ! وقتی پیش روی میکردیم یه ریتم نبرد لا ینقطع ، پلتفرمر پازل داشتیم ! این نسخه سیستم باتوم اسمشینگ سه گانه نبود ، واقعا باید فضایی برای تنفس وجود می‌داشت برای تمرکز و اینکه بتونی با گیم پلی و اسکیل ها تعامل کنی !
 
اتریوس که وحشی نشده بود که تحت هر شرایطی بپره کریتوس رو گاز بگیره ، فقط افتاده بود رو دنده لج و دارک ساید ! شما باید به سن اتریوس هم توجه کنی، تو این سن ممکنه بچه ها برن عمدی چشم یکی رو کور کنن ، ولی دو دقیقه بعد رفتن یه گوشه قایم شدن و از ترس و پشیمانی گریه میکنن!
البته قبول دارم از لحاظ سرعت بازی و زمانی که روی قایق طی میکردی میتونست دیالوگ ها رو با مسیر داستانی بازی غیر هماهنگ کنه!

اما اون مسیر های برگشت رو واقعا مشکل نمیبینم ! بلکه نیاز بودن تو ریتم بازی ! وقتی پیش روی میکردیم یه ریتم نبرد لا ینقطع ، پلتفرمر پازل داشتیم ! این نسخه سیستم باتوم اسمشینگ سه گانه نبود ، واقعا باید فضایی برای تنفس وجود می‌داشت برای تمرکز و اینکه بتونی با گیم پلی و اسکیل ها تعامل کنی !

از اسپویلر استفاده کنی بهتره به نظرم

این مورد نظر شما وقتی توجیح پذیر بود که مراحل داستان اصلی رو وقتی بکوب پشت سر هم جلو بری هم اتریوس همچین واکنشی نشون بده که خب متاسفانه اینطوری نیست تا جایی که من یادم میاد. در طول مراحل اصلی اگر سراغ فرعی ها نری در اون بازه زمانی همیشه با یک اتریوس تندخو مواجه هستی

درباره پیاده روی ها هم شاید به تنهایی موردی نبود، ولی زمانی که کنار قایق رانی بدون گیمپلی + مراحل پلتفرمینگ دکمه زنی قرار میگیره به چشم میاد

پ ن: برای اتمام این بحث خواستم یاداوری کنم از هر بازی ای میشه کلی ایراد بزرگ دراورد حتی اگر متای 94 داشته باشه و گوتی 2018. بحث زیر بردن کل بازی نیست چون ارزشش ها اشکاره
 
  • Like
Reactions: vaan 2
خو
از اسپویلر استفاده کنی بهتره به نظرم

این مورد نظر شما وقتی توجیح پذیر بود که مراحل داستان اصلی رو وقتی بکوب پشت سر هم جلو بری هم اتریوس همچین واکنشی نشون بده که خب متاسفانه اینطوری نیست تا جایی که من یادم میاد. در طول مراحل اصلی اگر سراغ فرعی ها نری در اون بازه زمانی همیشه با یک اتریوس تندخو مواجه هستی

درباره پیاده روی ها هم شاید به تنهایی موردی نبود، ولی زمانی که کنار قایق رانی بدون گیمپلی + مراحل پلتفرمینگ دکمه زنی قرار میگیره به چشم میاد

پ ن: برای اتمام این بحث خواستم یاداوری کنم از هر بازی ای میشه کلی ایراد بزرگ دراورد حتی اگر متای 94 داشته باشه و گوتی 2018. بحث زیر بردن کل بازی نیست چون ارزشش ها اشکاره
خوب دقیقا میخواستم برسیم به همین جا ! شما چیزی رو تو گاد تجربه می‌کنه که مشابهش رو هیچ جای دیگه پیدا نمیکنی !

مهم نیست بازی چه ایرادی داره مهم اینه که چیزی رو که میخواد ارائه بده رو چقدر خوب این کار رو کرده ! جدا از فضا و اتمسفر متالوژیک و داستان و شخصیت پردازی ! این گیم پلی کاملا داینامیک گاد رو می‌رسونه به این موفقیت !

 
درود دوستان شخصی متیونه اینا رو تو نقشه برام یه علامت بزنه کجاس ؟

  • Asgard’s Shard of Existence (سنگ واقعیت): در پاداش شکست Rota (یکی از والکری‌ها) در هلهایم می‌توان آن را بدست آورد.
  • Ivaldi’s Corrupted Mind (سنگ ذهن): در پاداش شکست Olrun (یکی از والکری‌ها) در آلفهایم می‌توان آن را بدست آورد.
  • Njord’s Temporal Stone (سنگ زمان): در پاداش شکست Sigrun (ملکه والکری‌ها) واقع در شورای والکری‌ها (Council of Valkyries) می‌توان آن را بدست آورد
بعدش میتونم نظری در مورد سری بعدی خدای جنگ بعدی بگم ؟
 
درود دوستان شخصی متیونه اینا رو تو نقشه برام یه علامت بزنه کجاس ؟

  • Asgard’s Shard of Existence (سنگ واقعیت): در پاداش شکست Rota (یکی از والکری‌ها) در هلهایم می‌توان آن را بدست آورد.
  • Ivaldi’s Corrupted Mind (سنگ ذهن): در پاداش شکست Olrun (یکی از والکری‌ها) در آلفهایم می‌توان آن را بدست آورد.
  • Njord’s Temporal Stone (سنگ زمان): در پاداش شکست Sigrun (ملکه والکری‌ها) واقع در شورای والکری‌ها (Council of Valkyries) می‌توان آن را بدست آورد
بعدش میتونم نظری در مورد سری بعدی خدای جنگ بعدی بگم ؟

زدن والکری ها آسون نیست..من ملکشون رو بعد کلی آپدیت کردن زره و اسکیل 5 بار طول کشید تا زدم.

سیگوران که آخرین هست تو مپ اصلی پشت دوتا مجسمه که به هم شمشیر کشیدن باید بری پشت مجسمه چپی
روتا هم تو هلهیم هست بعد اینکه برای آخرین بار از هلهیم رفتی بیرون وقتی برگردی از در بزرگ دوم که رد بشی یه پل میبینی سمت چپ پل روتا هست.
اولرون هم که وقتی به قسمت دریاچه تو آلفهیم رسیدی سمت چپ نقشه باید بری از قایق که پیاده بشی در جلوته
  • Gunnr - Location: Thamur’s Corpse
  • Geirdriful - Location: Foothills
  • Eir - Location: The Mountain
  • Kara - Location: Witch’s Basement
  • Rota - Location: Helheim
  • Olrun - Location: Alfheim Light Elf Shore
  • Gondul - Location: Muspelheim Trial VI
  • Hildr - Location: Niflheim
  • Sigrun - Location: Council of Valkyries
 
آخرین ویرایش:
دیروز برای سومین بار بازیو تموم کردم به نظرم فوق العاده هست ولی در برابر 6 نسخه یونان به شدت ضعیف تره انصافا اونا یه چیز دیگه بودن این بازی بیشتر شبیه Uncharted و TLOU تا God of War بار حماسی بازی هم 0 هست خشونت که کلا محو شده و به سمت مارولی شدن رفته
 
  • Like
Reactions: mohsen2019

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or