PlayStation God Of War

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
gqhw_rsa3_gow_topic.png




0y2l_gowbox.png



10 نکته در مورد گاد آو وار

ld16_gow4.png


74829

کریتوس ، کسی که به خاطر انتقام خون خانواده ی خود المپ را بر سر المپیون خراب کرد ، اینبار به سراغ اساطیر اسکاندیناوی رفته. اما نه به عنوان کریتوس خشمگین و جویای انتقام قبل، بلکه به عنوان مردی با تجربه که نگاهش به زندگی تغییر کرده. و پس از سال ها،دوباره فرصتی به دست آورده تا طعم پدر بودن(گرچه خونی بودن این رابطه مشخص نیست!) را بچشد، در مسیر تعلیم و آماده کردن این پسر برای نسلی جدید،باید سعی کند خوی خشن خود را مهار کند.
زندگی نامه ی کریتوس تا پایان GOW III

74830

Atreus پسر کریتوس است که زیر دست پدر خود، در حال آموزش و آماده شدن برای عصری جدید است. برعکس کریتوس که یک خارجی در اسکاندیناوی محسوب میشود،این پسر به خوبی با زبان شمالی ها آشناست.(گرچه Atreus نیز نامی یونانی است) همچنین او قابلیت استفاده از جادوی رعد و برق را نیز دارد.

9pjt_gow5.png

  • داستان بازی سال ها بعد از پایان GOW III ، در اساطیر اسکاندیناوی اتفاق می افتد، تیم سازنده به دقت تایم لاین دقیقی برای دنیای بازی ترسیم کرده اند و آگاهی دارند که چه اتفاقاتی در این دنیا می افتد و صرفا کریتوس را به محیط دیگری نبرده اند. گرچه شاید به تمام اتفاقات بین پایان GOW III و شروع این بازی اشاره نشود در بازی

  • بر خلاف نسخه های قبل،دوربین به صورت ثابت نیست و به پشت سر کریتوس انتقال داده شده،زاویه ی دوربین قفل نیست و امکان چرخاندن آن وجود دارد

  • در بازی،هیچ صحنه ای کات نخورده و انگار تمام بازی پشت سر هم فیلم برداری شده است

  • در بازی علاوه بر Leviathan Axe و سپر ، سلاح های دیگری هم حضور دارند، اما این دو ستاره های بازی خواهند بود

  • آترئوس جایگزین جادو در بازی شده ، او با تیرهای خود در مبارزات به کریتوس کمک میکند، به عنوان مثال میتواند دشمن ها را Stun کند

  • چینش دکمه ها تغییر کرده و L1 و L2 برای ضربات سبک و سنگین و مربع برای کنترل آترئوس به کار میرود

  • در مبارزات میشود از محیط کمک گرفت، به عنوان مثال با پرتاب تبر به سمت چراغ نفتی و انداختن آن به روی دشمن میتوان دشمن را به آتش کشید. یا میتوان با پرتاب تبر به طرف دشمن،او را به دیوار دوخت

  • هنگامی که تبر در دسترس نیست، میتوان با دست خالی و مشت به دشمن حمله کرد. همچنین میتوان تبر را بعدا به دست خود فراخواند

  • از سپر میتوان برای Parry کردن ضربات و همینطور در حملات استفاده کرد.

  • در بازی سیستم گرفتن XP و Level Up کردن هم کریتوس و هم آترئوس وجود دارد

  • امکان آپگرید Skillـها ، Armor و سلاح ها وجود دارد

  • سیستم Craft کردن در بازی وجود دارد و امکان ساخت Armorـهای مختلف چه برای کریتوس و چه آترئوس در بازی وجود دارد

  • Runeـهایی وجود دارد که با نصب آن ها بر روی تبر میتوان قدرت های آن را افزایش داد

  • بر خلاف شماره های گذشته، قابلیت پرش و همچنین شنا کردن در بازی وجود ندارد

  • امکان مرگ آترئوس در حین گیم پلی وجود ندارد

  • Cory Barlog (کارگردان بازی)خود خواستار ادامه ی بازی بوده،و برای ساخت ادامه ی سری ، باید ایده و کار متفاوتی را به سونی پیشنهاد میداده تا اجازه ی ساخت ادامه ی بازی را بگیرد. همچنین با رویه ای که برای بازی در پیش گرفته شده، او خواهان جذب مخاطب های بیشتر برای سری است تا این سری بتواند به سطح بازی هایی مانند Uncharted و یا Assassin's Creed در داشتن فن بیس بزرگ برسد.
27x5_stm.png
yye5_gow_coll.png

1y7r_gow2.png

kt42_image_god_of_war-32160-3634_0001_thumb.jpg
3sii_image_god_of_war-32160-3634_0002_thumb.jpg
wevp_image_god_of_war-32160-3634_0003_thumb.jpg


kf41_image_god_of_war-35800-3634_0001_thumb.jpg
8jfi_image_god_of_war-35800-3634_0002_thumb.jpg
1qds_image_god_of_war-35800-3634_0003_thumb.jpg


gcnh_image_god_of_war-35800-3634_0004_thumb.jpg
atte_image_god_of_war-35800-3634_0005_thumb.jpg
qwuv_image_god_of_war-35800-3634_0006_thumb.jpg


ujrw_image_god_of_war-35800-3634_0007_thumb.jpg
8ybc_image_god_of_war-35800-3634_0008_thumb.jpg
fity_image_god_of_war-35800-3634_0009_thumb.jpg

3bpq_gow3.png



5rzs_gow1.png




Prologue : A Saga Borne of Ash

A Saga Borne of Ash

Chapter One : A Riddle of Rune



Chapter Two : The Creatures Arise

Rise of The Draugr
A Fire Troll Approaches
Manifestation of The Revenant

Chapter Three : The Dead Stone Mason

The Dead Stone Mason
---

در پست دوم تاپیک، اطلاعاتی که در ارتباط با اساطیر نورث توسط دوستان نوشته شده،جمع آوری شده!

و همچنین احسان @Kaine و کیان @.: Darkness :. برای آماده کردن تصاویر
 
Last edited by a moderator:
دوستان سلام کسی اینجا با پی اس فور معمولی بازی را انجام میده شنیدم گرافیک روی پرو در حد یک نسل فرق داره با معمولی اگه اینجوری هست بازی را انجام ندم تا پرو گیرم بیاد
نه آقا فرق دارن یکم ولی واقعا به چشم نمیاد،یعنی گرافیک بازی روی کنسول معمولی اینقدر خفنه که اصلا نیازی به نگرانی درباره ی تفاوتش با نسخه ی پرو نداره،
 
اقا یک سوال. بازی وقتی تموم میشه دقیقا چجوریه؟ مجبوری بازیو از اول شروع کنی؟

وقتی بازی تموم میشه باز هیچ کاتی نمیخوره، کوئست آپدیت میشه و اطلاع میده که برگردید تو معبد تایر، و تیتراژ بازی میاد. بعدش گزینه نیو گیم پلاس نیست، بلکه تازه لوکیشن همه چیزهای مخفی روی نقشه مارک میشه و میتونی بگردی هرچی جا انداختی رو پیدا و تموم کنی. تقریبا 95 درصد نفاط بازی هم قابل بازگشته.
 
من همین الان بازی رو تموم کردم، با اینکه سعی کردم موقع بازی کردن همه جا رو خوب بگردم فقط 33% بازی تکمیل شده.

نظر کلیم درباری بازی اینه که بازیه خوبی نیست، یعنی خوب واژه درستی برای تعریف کردنش نیست، و حتی عالی یا شاهکار، بازی ترسناکه! وحشتناک به معنی واقعی کلمه. به طور کامل مغزتون رو منفجر میکنه. بدون هیچ اقراق یا زیاده گویی خفن ترین بازی نسله. حتی میشه گفت جزو بهترین بازی های تاریخه.

گیم پلی بازی عجیب غریبه، تا الان اکشن اینطور بی نقص ندیده بودم. و من آدمی هستم که اساسا اکشن بازم و به اندازه موهای سرم اکشن و HnS زدم، با این حال GoW بی نقص و خفن ترینشون هست. کاری میکنه که نینجا گایدن محبوب من جلوش بچه بازی به نظر برسه!!! دیگه چه برسه به گاو های قبلی که فرسنگ ها جلوتره ازشون. بازی تلفیق خیلی خوب و درستی از چندتا بازی بزرگه و همشون رو به سطح جدیدی از استانداردها میرسونه. بعد از روح خود سری GoW توی فاز کامبت خیلی وام گرفته از سری Souls هست. و میشه گفت ورژن بالانس شده و به شدت روان سری سولزه. چه از نظر نوع انمی ها و چه فرمت مبارزه اما چون کامبت سری سولز با اکشن گاو مخلوط شده نتیجه چیزی هست که سری Souls هیچ وقت توانایی نزدیک شدن بهش رو هم نداره. بازی به شدت سخته. روی درجه نرمال که من رفتم واقعا پاره شدم تا تموم کنم، و موندم هاردش رو چطور تموم کنم، اما درجه سختی به طور باورنکردنی منوط به میزان مهارته و من تو عمرم چنین بالانسی رو ندیده بودم! سر باس آخر بازی من اولش انقدر میمردم که واقعا فکر میکردم نمیشه کشتش اما سری آخر که کامل به حرکات طرف مسلط شدم و درست بازی کردم فکر کنم فقط دو تا ضربه خوردم و با نوار جون کاملا پر کشتمش!

دشمن های بازی طراحی عجیبی دارن. دیتیل های ریزی که مو رو به تن هر جنبنده ای سیخ میکنه! مثلا وقتی انمی رو میبینید که خیلی آروم و با یه قیافه سرد و خشن و بی روح داره به سمتتون میاد، قشنگ با خودتون میگید آقا این امد بنماعه منو!! هوش مصنوعی در یک کلمه ترسناکه. دشمن ها همه کار میکنن و خیلی سگ جونن. احمق های گلابی که وایمیستادن تا بزنید بکشیشون رو فراموش کنید بریزید دور، اینجا هر انمی یه باس واسه خودش و دیوانه وار حمله میکنن. در تعداد بالا، تو هر موقعیتی که باشید یه استایل خاص برای مبارزه دارن، از دور یجور میزنن، از نزدیک یه طور، وقتی تو ضعف باشن و جونشون کم انتحاری میان و .... نتیجه اینکه کامبت بازی واقعا دیوانه کننده است! یه جاهایی انقدر استرس رو میبره بالا که شاید سکته کنید بمیرید. و باور کنید اگه در این حالت بمیرید در آرامش مردید و قطعا در اوج خداحافظی کردید. و تازه همه اینا روی درجه سختی نرماله! و باز باور کنید اصلا هایپ نمیکنم و من پلیر درپیتی هم نیستم. بازی واقعا سخته.

از نظر تلفیق اکشن با پلتفرمر و پازل و کلا نحوی روایت بازی خیلی وام گرفته از UC و TLoU هست. و رد پای ND رو قشنگ میتونید همه جاش ببینید. اما انقدر درست همه چیز استفاده شده که انگار از اول تو گاو بود و این ND هست که الهام گرفته. در یک کلام باید بگم تو گاو میشه رد پای بازی های دیگه رو دید اما الان همه این المان ها برای گاو شدن، انگار از اول بودن. و با تمام این تفاسیر GoW هنوز GoW ـه! اولش شاید فکر کنید بازی یه چیز کاملا جدیده اما کم کم متوجه میشید چقدر اشتباه کردید! خصوصا بعد از سورپرایز بزرگی که بعد یک سوم اول بازی رو میشه و اگه مثل من هیچی از بازی ندیده باشید انقدر به وجد میایید که درجا تشتک مبارک خواهد پرید. خصوصا این سورپرایز طوری طراحی شده که متوجه میشید قراره چه اتفاقی بیفته اما نمیتونید باور کنید! بعد که معجزه به حقیقت میپیونده از این جا به بعد هست که به اوج ارضای روحی میرسید! طراحی مراحل عینن چیزی هست که از گاو انتظار میره. محیط های بزرگ، معماری های حجیم و اطوره ای، پر از مجسمه های عظیم، زنجیرهای غول پیکر، و سکوتی که تو محیط داد میزنه هیچ ادم دیگه ای اینورا پیداش نشده. بازی واقعا گاوـه! منتها خفن تر از هر زمان دیگه ای!

گرافیک بازی... کلا چیزی نگم بهتره. چون نمیشه چیزی گفت. انقدر خفنه که نمیشه باور کرد این بازی داره روی PS4 اجرا میشه! تازه من روی مدل استاندارد زدم! SM معجزه کرده. هم از نظر فنی و هم از نظر هنری. جز معجزه هرچیز دیگه ای که بگیم دری وری محضه! اینا قطعا آدم نیستن، نمیدونم چین ولی آدم معمولی نمیتونه این بازی رو بسازه! من تو یه محیطش سعی کردم تعداد پراپ هایی که زدن رو بشمرم قاتی کردم! تو کل گیم پلی انقدر پارتیکل و افکت گرافیکی و مدل های خفن میبینید که البته مغزتون سوت نمیکشه، چون قبلا سر گیم پلی پوکیده، پاچیده روی دیوار و چیزی برای سوت کشیدن نمونده. واقعا اینایی که میگم تو تجربه بازی اتفاق میفته. حیف نمیشه اسپویل کرد! و البته با حرف هم نیمشه چیزی رو توضیح داد.

در کل من فقط میتونم یه ایراد بگیرم از بازی، GoW با تمام خوبی و نکات مثبتش یه ایراد بسیار بزرگ داره، اونم اینه که بعد تجربه گاو دیگه هیچ بازی خوب نیست. هرچی بزارن جلوتون واقعا آشغال و بچه بازیه.

پ.ن: هرجور که شده گاو رو بازی کنید، ولو اینکه مجبور باشید یه کلیه و دو متر از رودتون رو بفروشید. بدون یه کلیه و دو متر از روده هم میشه زنده موند، کمااینکه اگه نیمه پر لیوان رو ببینیم وزنتون هم کم میشه احساس سبکی میکنید، اما بدون تجربه گاو قطعا تجربه ای رو از دست دادید که مثلش دیگه تو این دنیا نیست.
پ.پ.ن: اگه قبلا کلیه و دو متر از روده رو برای کار دیگه فروختید دزدی کنید.
والا ما دیروز تموم کردیم این حالاتی که به شما دست داد به ما دست نداد، نینجا گایدن بازی 15 سال پیش هست و زمان عرضه اش خیلی چیزا به ژانر اضافه کرد که این گاد اف وار با وجود اینکه بازیه عالی هست ولی به اون میزان نواوری نداره.
در نهایت با اینکه گاد اف وار جدید بازی فوق العاده ای هست از خیلی لحاظ ولی فکر میکنم شمارم دیگه جو گرفته
 
  • Like
Reactions: vaan 2
وقتی بازی تموم میشه باز هیچ کاتی نمیخوره، کوئست آپدیت میشه و اطلاع میده که برگردید تو معبد تایر، و تیتراژ بازی میاد. بعدش گزینه نیو گیم پلاس نیست، بلکه تازه لوکیشن همه چیزهای مخفی روی نقشه مارک میشه و میتونی بگردی هرچی جا انداختی رو پیدا و تموم کنی. تقریبا 95 درصد نفاط بازی هم قابل بازگشته.
من تازه کله Mimir رو کندم بردم پیش جادوگره که ریوایوش کنه:دی چقدر دیگه مونده تا بازی برام تموم شه؟:دی
 
یادمه اون موقع که قرار بود شماره دوم بیاد، بارلوگ یه حرف جالبی زده بود که هنوزم ته ذهنمه و خیلی دوست داشتم ببینم توی این بازی هم پیاده اش میکنه یا نه!
میگفت که بازی رو جوری درست کردیم که پلیر کفرشدر بیاد و دسته رو بکوبه زمین و کنسولو خاموش کنه ولی یه طوری بازی رو بسازیم که بتونه بر گرده منتها صرف برگشت خالی نه، بشینه از اون موقعی که میذاره کنار تا موقعی که دوباره میخواد شروع کنه پیش خودش استراتژی بچینه و توی این فکر باشه که چطور فلان باس بازی رو بزنم یا فلان جعبه مخفی رو چطوری بگیرم و ... .
حالا توی این بازی دقیقا این حرفش هست ولی به جرعت میتونم بگم 10 برابر عظیم تر و بهتر . جوری بود که دیشب فکرم روی به دست آوردن فلان صندوق توی فلان نقطه بازی بود و اینکه دشمنای بازی رو با کدوم اسکیل تبر بزنم یا چطوری منابع آرتیوس رو مدیریت کنم که بتونه خوب بهم کمک کنه!
اصلا از دیروز هیچ مویی نمونده رو بدنم، آخرین باری و بازی که اینطوری بودم سر دلست بود! شت فقط:|:D
 
من همین الان بازی رو تموم کردم، با اینکه سعی کردم موقع بازی کردن همه جا رو خوب بگردم فقط 33% بازی تکمیل شده.

نظر کلیم درباری بازی اینه که بازیه خوبی نیست، یعنی خوب واژه درستی برای تعریف کردنش نیست، و حتی عالی یا شاهکار، بازی ترسناکه! وحشتناک به معنی واقعی کلمه. به طور کامل مغزتون رو منفجر میکنه. بدون هیچ اقراق یا زیاده گویی خفن ترین بازی نسله. حتی میشه گفت جزو بهترین بازی های تاریخه.

گیم پلی بازی عجیب غریبه، تا الان اکشن اینطور بی نقص ندیده بودم. و من آدمی هستم که اساسا اکشن بازم و به اندازه موهای سرم اکشن و HnS زدم، با این حال GoW بی نقص و خفن ترینشون هست. کاری میکنه که نینجا گایدن محبوب من جلوش بچه بازی به نظر برسه!!! دیگه چه برسه به گاو های قبلی که فرسنگ ها جلوتره ازشون. بازی تلفیق خیلی خوب و درستی از چندتا بازی بزرگه و همشون رو به سطح جدیدی از استانداردها میرسونه. بعد از روح خود سری GoW توی فاز کامبت خیلی وام گرفته از سری Souls هست. و میشه گفت ورژن بالانس شده و به شدت روان سری سولزه. چه از نظر نوع انمی ها و چه فرمت مبارزه اما چون کامبت سری سولز با اکشن گاو مخلوط شده نتیجه چیزی هست که سری Souls هیچ وقت توانایی نزدیک شدن بهش رو هم نداره. بازی به شدت سخته. روی درجه نرمال که من رفتم واقعا پاره شدم تا تموم کنم، و موندم هاردش رو چطور تموم کنم، اما درجه سختی به طور باورنکردنی منوط به میزان مهارته و من تو عمرم چنین بالانسی رو ندیده بودم! سر باس آخر بازی من اولش انقدر میمردم که واقعا فکر میکردم نمیشه کشتش اما سری آخر که کامل به حرکات طرف مسلط شدم و درست بازی کردم فکر کنم فقط دو تا ضربه خوردم و با نوار جون کاملا پر کشتمش!

دشمن های بازی طراحی عجیبی دارن. دیتیل های ریزی که مو رو به تن هر جنبنده ای سیخ میکنه! مثلا وقتی انمی رو میبینید که خیلی آروم و با یه قیافه سرد و خشن و بی روح داره به سمتتون میاد، قشنگ با خودتون میگید آقا این امد بنماعه منو!! هوش مصنوعی در یک کلمه ترسناکه. دشمن ها همه کار میکنن و خیلی سگ جونن. احمق های گلابی که وایمیستادن تا بزنید بکشیشون رو فراموش کنید بریزید دور، اینجا هر انمی یه باس واسه خودش و دیوانه وار حمله میکنن. در تعداد بالا، تو هر موقعیتی که باشید یه استایل خاص برای مبارزه دارن، از دور یجور میزنن، از نزدیک یه طور، وقتی تو ضعف باشن و جونشون کم انتحاری میان و .... نتیجه اینکه کامبت بازی واقعا دیوانه کننده است! یه جاهایی انقدر استرس رو میبره بالا که شاید سکته کنید بمیرید. و باور کنید اگه در این حالت بمیرید در آرامش مردید و قطعا در اوج خداحافظی کردید. و تازه همه اینا روی درجه سختی نرماله! و باز باور کنید اصلا هایپ نمیکنم و من پلیر درپیتی هم نیستم. بازی واقعا سخته.

از نظر تلفیق اکشن با پلتفرمر و پازل و کلا نحوی روایت بازی خیلی وام گرفته از UC و TLoU هست. و رد پای ND رو قشنگ میتونید همه جاش ببینید. اما انقدر درست همه چیز استفاده شده که انگار از اول تو گاو بود و این ND هست که الهام گرفته. در یک کلام باید بگم تو گاو میشه رد پای بازی های دیگه رو دید اما الان همه این المان ها برای گاو شدن، انگار از اول بودن. و با تمام این تفاسیر GoW هنوز GoW ـه! اولش شاید فکر کنید بازی یه چیز کاملا جدیده اما کم کم متوجه میشید چقدر اشتباه کردید! خصوصا بعد از سورپرایز بزرگی که بعد یک سوم اول بازی رو میشه و اگه مثل من هیچی از بازی ندیده باشید انقدر به وجد میایید که درجا تشتک مبارک خواهد پرید. خصوصا این سورپرایز طوری طراحی شده که متوجه میشید قراره چه اتفاقی بیفته اما نمیتونید باور کنید! بعد که معجزه به حقیقت میپیونده از این جا به بعد هست که به اوج ارضای روحی میرسید! طراحی مراحل عینن چیزی هست که از گاو انتظار میره. محیط های بزرگ، معماری های حجیم و اطوره ای، پر از مجسمه های عظیم، زنجیرهای غول پیکر، و سکوتی که تو محیط داد میزنه هیچ ادم دیگه ای اینورا پیداش نشده. بازی واقعا گاوـه! منتها خفن تر از هر زمان دیگه ای!

گرافیک بازی... کلا چیزی نگم بهتره. چون نمیشه چیزی گفت. انقدر خفنه که نمیشه باور کرد این بازی داره روی PS4 اجرا میشه! تازه من روی مدل استاندارد زدم! SM معجزه کرده. هم از نظر فنی و هم از نظر هنری. جز معجزه هرچیز دیگه ای که بگیم دری وری محضه! اینا قطعا آدم نیستن، نمیدونم چین ولی آدم معمولی نمیتونه این بازی رو بسازه! من تو یه محیطش سعی کردم تعداد پراپ هایی که زدن رو بشمرم قاتی کردم! تو کل گیم پلی انقدر پارتیکل و افکت گرافیکی و مدل های خفن میبینید که البته مغزتون سوت نمیکشه، چون قبلا سر گیم پلی پوکیده، پاچیده روی دیوار و چیزی برای سوت کشیدن نمونده. واقعا اینایی که میگم تو تجربه بازی اتفاق میفته. حیف نمیشه اسپویل کرد! و البته با حرف هم نیمشه چیزی رو توضیح داد.

در کل من فقط میتونم یه ایراد بگیرم از بازی، GoW با تمام خوبی و نکات مثبتش یه ایراد بسیار بزرگ داره، اونم اینه که بعد تجربه گاو دیگه هیچ بازی خوب نیست. هرچی بزارن جلوتون واقعا آشغال و بچه بازیه.

پ.ن: هرجور که شده گاو رو بازی کنید، ولو اینکه مجبور باشید یه کلیه و دو متر از رودتون رو بفروشید. بدون یه کلیه و دو متر از روده هم میشه زنده موند، کمااینکه اگه نیمه پر لیوان رو ببینیم وزنتون هم کم میشه احساس سبکی میکنید، اما بدون تجربه گاو قطعا تجربه ای رو از دست دادید که مثلش دیگه تو این دنیا نیست.
پ.پ.ن: اگه قبلا کلیه و دو متر از روده رو برای کار دیگه فروختید دزدی کنید.[/Q
من همین الان بازی رو تموم کردم، با اینکه سعی کردم موقع بازی کردن همه جا رو خوب بگردم فقط 33% بازی تکمیل شده.

نظر کلیم درباری بازی اینه که بازیه خوبی نیست، یعنی خوب واژه درستی برای تعریف کردنش نیست، و حتی عالی یا شاهکار، بازی ترسناکه! وحشتناک به معنی واقعی کلمه. به طور کامل مغزتون رو منفجر میکنه. بدون هیچ اقراق یا زیاده گویی خفن ترین بازی نسله. حتی میشه گفت جزو بهترین بازی های تاریخه.

گیم پلی بازی عجیب غریبه، تا الان اکشن اینطور بی نقص ندیده بودم. و من آدمی هستم که اساسا اکشن بازم و به اندازه موهای سرم اکشن و HnS زدم، با این حال GoW بی نقص و خفن ترینشون هست. کاری میکنه که نینجا گایدن محبوب من جلوش بچه بازی به نظر برسه!!! دیگه چه برسه به گاو های قبلی که فرسنگ ها جلوتره ازشون. بازی تلفیق خیلی خوب و درستی از چندتا بازی بزرگه و همشون رو به سطح جدیدی از استانداردها میرسونه. بعد از روح خود سری GoW توی فاز کامبت خیلی وام گرفته از سری Souls هست. و میشه گفت ورژن بالانس شده و به شدت روان سری سولزه. چه از نظر نوع انمی ها و چه فرمت مبارزه اما چون کامبت سری سولز با اکشن گاو مخلوط شده نتیجه چیزی هست که سری Souls هیچ وقت توانایی نزدیک شدن بهش رو هم نداره. بازی به شدت سخته. روی درجه نرمال که من رفتم واقعا پاره شدم تا تموم کنم، و موندم هاردش رو چطور تموم کنم، اما درجه سختی به طور باورنکردنی منوط به میزان مهارته و من تو عمرم چنین بالانسی رو ندیده بودم! سر باس آخر بازی من اولش انقدر میمردم که واقعا فکر میکردم نمیشه کشتش اما سری آخر که کامل به حرکات طرف مسلط شدم و درست بازی کردم فکر کنم فقط دو تا ضربه خوردم و با نوار جون کاملا پر کشتمش!

دشمن های بازی طراحی عجیبی دارن. دیتیل های ریزی که مو رو به تن هر جنبنده ای سیخ میکنه! مثلا وقتی انمی رو میبینید که خیلی آروم و با یه قیافه سرد و خشن و بی روح داره به سمتتون میاد، قشنگ با خودتون میگید آقا این امد بنماعه منو!! هوش مصنوعی در یک کلمه ترسناکه. دشمن ها همه کار میکنن و خیلی سگ جونن. احمق های گلابی که وایمیستادن تا بزنید بکشیشون رو فراموش کنید بریزید دور، اینجا هر انمی یه باس واسه خودش و دیوانه وار حمله میکنن. در تعداد بالا، تو هر موقعیتی که باشید یه استایل خاص برای مبارزه دارن، از دور یجور میزنن، از نزدیک یه طور، وقتی تو ضعف باشن و جونشون کم انتحاری میان و .... نتیجه اینکه کامبت بازی واقعا دیوانه کننده است! یه جاهایی انقدر استرس رو میبره بالا که شاید سکته کنید بمیرید. و باور کنید اگه در این حالت بمیرید در آرامش مردید و قطعا در اوج خداحافظی کردید. و تازه همه اینا روی درجه سختی نرماله! و باز باور کنید اصلا هایپ نمیکنم و من پلیر درپیتی هم نیستم. بازی واقعا سخته.

از نظر تلفیق اکشن با پلتفرمر و پازل و کلا نحوی روایت بازی خیلی وام گرفته از UC و TLoU هست. و رد پای ND رو قشنگ میتونید همه جاش ببینید. اما انقدر درست همه چیز استفاده شده که انگار از اول تو گاو بود و این ND هست که الهام گرفته. در یک کلام باید بگم تو گاو میشه رد پای بازی های دیگه رو دید اما الان همه این المان ها برای گاو شدن، انگار از اول بودن. و با تمام این تفاسیر GoW هنوز GoW ـه! اولش شاید فکر کنید بازی یه چیز کاملا جدیده اما کم کم متوجه میشید چقدر اشتباه کردید! خصوصا بعد از سورپرایز بزرگی که بعد یک سوم اول بازی رو میشه و اگه مثل من هیچی از بازی ندیده باشید انقدر به وجد میایید که درجا تشتک مبارک خواهد پرید. خصوصا این سورپرایز طوری طراحی شده که متوجه میشید قراره چه اتفاقی بیفته اما نمیتونید باور کنید! بعد که معجزه به حقیقت میپیونده از این جا به بعد هست که به اوج ارضای روحی میرسید! طراحی مراحل عینن چیزی هست که از گاو انتظار میره. محیط های بزرگ، معماری های حجیم و اطوره ای، پر از مجسمه های عظیم، زنجیرهای غول پیکر، و سکوتی که تو محیط داد میزنه هیچ ادم دیگه ای اینورا پیداش نشده. بازی واقعا گاوـه! منتها خفن تر از هر زمان دیگه ای!

گرافیک بازی... کلا چیزی نگم بهتره. چون نمیشه چیزی گفت. انقدر خفنه که نمیشه باور کرد این بازی داره روی PS4 اجرا میشه! تازه من روی مدل استاندارد زدم! SM معجزه کرده. هم از نظر فنی و هم از نظر هنری. جز معجزه هرچیز دیگه ای که بگیم دری وری محضه! اینا قطعا آدم نیستن، نمیدونم چین ولی آدم معمولی نمیتونه این بازی رو بسازه! من تو یه محیطش سعی کردم تعداد پراپ هایی که زدن رو بشمرم قاتی کردم! تو کل گیم پلی انقدر پارتیکل و افکت گرافیکی و مدل های خفن میبینید که البته مغزتون سوت نمیکشه، چون قبلا سر گیم پلی پوکیده، پاچیده روی دیوار و چیزی برای سوت کشیدن نمونده. واقعا اینایی که میگم تو تجربه بازی اتفاق میفته. حیف نمیشه اسپویل کرد! و البته با حرف هم نیمشه چیزی رو توضیح داد.

در کل من فقط میتونم یه ایراد بگیرم از بازی، GoW با تمام خوبی و نکات مثبتش یه ایراد بسیار بزرگ داره، اونم اینه که بعد تجربه گاو دیگه هیچ بازی خوب نیست. هرچی بزارن جلوتون واقعا آشغال و بچه بازیه.

پ.ن: هرجور که شده گاو رو بازی کنید، ولو اینکه مجبور باشید یه کلیه و دو متر از رودتون رو بفروشید. بدون یه کلیه و دو متر از روده هم میشه زنده موند، کمااینکه اگه نیمه پر لیوان رو ببینیم وزنتون هم کم میشه احساس سبکی میکنید، اما بدون تجربه گاو قطعا تجربه ای رو از دست دادید که مثلش دیگه تو این دنیا نیست.
پ.پ.ن: اگه قبلا کلیه و دو متر از روده رو برای کار دیگه فروختید دزدی کنید.
داداش شما که تموم کردید میشه بگی که تو بازی مشخص میشه که کریتوس چطور زنده موند وچطور به اینجا رسید
 
از ساعت هشت صبح نشستم دارم بازی میکنم ! تازه رسیدم به (حدود ۱۰ ساعتش مفید بوده)

alfheim

حدوده پنج ساعت فقط دور د یاچه تاب خوردم ! اصلا فوق العاده است ! هر جا که میشد از قایق پیاده شد ! با خودم میگفت وای اینجا دیگه چی در انتظارمه ! بازی چه خوابی برام دیده ! حسی بی نظیر تر از این برای یه گیمر نیست !
...............

در مورد گرافیک هم بگم ! هر جا که هر چقدر متحیر میشید هر چقدر که کف میکنید فکتون اویزون میشه !

و میگید دیگه بهتر از این نمیشه ! ده دقیقه بعدش باز با چیزی روبرو میشید که جامه ها دریده و فریاد کشان سر به کوه و بیابون بزارید و تازه فاجعه شروع میشه که چقدر کیفیت بصری و بافت ها مناظر و زیبایی دنیای واقعی انقدر از گاد او وار کمتره
.....

بعد خداییش من درک نمیکنم چطور میتونید سه ساعت دوساعت بازی کنید ! اصلا چطور ممکنه کسی بتونه از پای بازی بلند شه؟؟؟!
 
وقتی بازی تموم میشه باز هیچ کاتی نمیخوره، کوئست آپدیت میشه و اطلاع میده که برگردید تو معبد تایر، و تیتراژ بازی میاد. بعدش گزینه نیو گیم پلاس نیست، بلکه تازه لوکیشن همه چیزهای مخفی روی نقشه مارک میشه و میتونی بگردی هرچی جا انداختی رو پیدا و تموم کنی. تقریبا 95 درصد نفاط بازی هم قابل بازگشته.
خب منطقه ها خالیه یا دشمنا هم هستن؟ باس ها چطور؟
 
دوستان زاویه دوربین رو میشه به حالت شماره های قبلی هم تغییر داد؟
برای جاهایی ک شلوغ هست
دوستان جواب بنده رو میدهید
این سوال با دیدن اون تریلری که وسط ی مسابقه nba نشون دادن برام پیش اومده
و بنظرتون چقدر طول میکشه که تخفیف بخوره؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or