PlayStation God of War Ragnarok

سازنده
Santa Monica Studio
تاریخ انتشار
November 9, 2022 (۱۸ آبان 1401)
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
God of War Ragnarok
IMG_20210911_212633_copy_600x200.jpg
Biography
Ragnarök
e17dd58892e48fd104c3203eb2ccd3e8-724x1024.jpg


موج اول
شروع آخرالزمان از جنگ‌های خونین در میدگارد و از بین انسان‌ها راه می‌افتد، برادران به جان هم افتاده و یکدیگر را به قتل می‌رسانند و جرم و جنایت در میدگارد بیداد می‌کند.
سپس زمستان سخت (Fimbulvetr ) از راه می‌رسد که به مدت سه سال با خود سرمای شدید و تاریکی به همراه می‌آورد
زمین سراسر از یخی ضخیم پوشیده شده و انسان‌ها در سرما و گرسنگی تمام امید و ایمانشان را از دست می‌دهند.

موج دوم
اسکال (Sköll) و هاتی (Hati – گرگ‌هایی که به دنبال ارابه‌های خورشید و ماه می‌کردند) بالاخره موفق می‌شوند هر کدام طعمه خود را شکار کنند
اسکال خورشید را به دندان گرفته و خون از آن به زمین جاری می‌شود و هاتی ماه را بلعیده و ستارگان نیز آسمان را ترک می‌کنند و تاریکی مطلق همه جا را فرا می‌گیرد.

موج آخر
زمین شروع به لرزیدن می‌کند و فنریر که توسط خدایان در غل و زنجیر بود، آزاد می‌شود تا از خدایانی که او را اسیر کرده بودند انتقام بگیرد.


+ نگهبان خدایان (Heimdall) در شاخ خود دمیده و تمام خدایان به همراه وایکینگ‌هایی که با شرافت جنگیده و مرده بودند و در والهالا درکنار خدایان مستقر بودند، خود را برای نبردی بزرگ آماده می‌کنند.
+ ایگدراسیل (Yggdrasil) که 9 سرزمین بر روی شاخه و ریشه‌های آن شکل گرفته بودند، به لزره درمیاید. زمین میلرزد، دریا شروع به جوشیدن می‌کند و ماری عظیم‌الجثه از اعماق آن بیرون می‌آید که زهر از دهانش بر زمین می‌ریزد، این مار کسی نیست جز یورمنگاند
+ آسمان شکافته شده و از سرزمین موسپل‌هیم (Muspelheim– قلمروی آتش) غول‌های آتشین به رهبری سورت به میدان نبرد وارد می‌شوند
+ هِل، دختر لوکی که نیمه زنده-نیمه مرده است نیز از نیفل‌هیم (Niflheim – قلمروی یخ) خارج شده و به همراه اژدهای خود نیتاگ (Nithog) بر فراز میدان نبرد پرواز می‌کند تا اجساد مردگان را برای خوردن ببرد.
Hróðvitnir
IMG_20220708_101623_402.jpg

فنریر (Fenrir) که همچنین با نام هوویتنیر شناخته میشه شخصیتی مهم در اسطوره‌شناسی نورسه
گرگی غول‌پیکره که به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان آسیر تلقی میشه
او اولین بچه-گرگ از سه فرزند لوکی و یک یوتون مونث به نام انگربودا ست
سرنوشتش در زمان راگناروک به مبارزه و کشتن اودین گره خورده، و اینکه پدر اسکول و هاتی ست
فنریر به عنوان گرگی توصیف شده که روزی به اندازه‌ی یک هیولا می‌شود.
وجود او ترسی بزرگ برای خدایان و به خصوص اودین است، کسی که مرگ خود را در زمان راگناروک به واسطه‌ی آرواره‌های این هیولا پیش‌بینی می‌کند
یکی از دلایل مهم اقدامات اودین برای جلوگیری از راگناروک به خاطر ترس از فنریر ست

جنسیت: مذکر
نژادها: غول-گرگ
وضعیت: زنده
مکان: آسگارد
خانواده:
هِل(خواهر)
یورمونگاند(برادر)
اسکول و هاتی(پسران)
انگربودا(مادر)
لوکی ( پدر )
فی(مادر بزرگ)
برگلمیر(جد مادری)
کریتوس(پدر بزرگ؟!)

اگرچه او دیده نشده و به واسطه‌ی یکی از نام‌های کمتر شناخته شده‌اش نام برده می‌شود، اما فنیر در دو تا از اظهار نظرهای میمیر مورد اشاره قرار گرفته!
اولین اشاره مربوط به یکی از داستان‌های میمیر بر روی قایقه که از فنریر به عنوان «کینه‌جوی بزرگ خدایان آسیر» یاد می‌شه و داستانی از او و فرزندانش اسکول و هاتی نقل میشه
میمیر باری دیگر هنگام ترک کردن کونوسگارد به طور خلاصه اشاره‌ای به فنیر می‌کنن و این که چطور بروک و سیندری زنجیری غیرقابل شکست را تنها با استفاده از «یک جای پای گربه» و «آب دهان پرنده» ساختن
Thamur
20220602_213349.jpg

تامور قبل از مرگش تصمیم داشت دیواری به دور سرزمین غول ها یا همون یوتنهایم بسازه تا از مردمش در برابر ثور محافظت کنه
چون ساخت دیوار به تنهایی واسش سخت و زمان‌گیر بود، از پسرش Hrimthur برای ساخت دیوار کمک خواست اما پسرش بهش کمک نکرد!
بعد از مخالفت Hrimthur با پدرش، تامور پسرش رو میزنه و همین امر باعث میشه Hrimthur هز دست پدر فرار کنه
تامور که احساس خوبی نداشته به دنبال پسر میره ولی در میدگارد گم میشه
فریادهای تامور توجه ی ثور رو به خودش جلب میکنه و این دو باهم درگیر میشن و درنهایت تامور حین درگیری بر روی ابزار سنگ تراشی خودش میفته و دار فانی رو وداع میگه:D

تامور یک غول یخی بود و برای همین بعد از مرگش و سقوط بدنش بر روی زمین بخش بزرگی از سرزمین پوشیده از یخ شد و فقط ثور از این سرما نجات پیدا کرد

gow2-900x506_copy_450x253.jpg



با اینکه کشته شدن Thamur در نبرد با ثور کاملا اتفاقی رخ داد اما ثور اعتبار کشتن این غول رو برای خودش می‌دونست و ادعا می‌کرد که خودش انجام داده!
پ.ن: اگر در خاطرتون باقی مانده باشه، آخرین نبرد ما با بالدور دقیقا در محل کشته شدن تامور اتفاق افتاد، و برای لحظاتی فریا برای اینکه ما بالدور رو خاکشیر نکنیم، برای کمک به پسرشو با جادوی خودش ایشونو زنده کرد!
تیر (به نروژی باستان: Týr)

Tyr.jpg
تیر (فرزند اودین، برادر ناتنی ثور و بالدر) خدای جنگ نورس ، خدایی که برای صلح جنگید و به قهرمان بودن و قانونمند بودن شهرت داشت.
با قدرت و علمش جلوی جنگ ها را می گرفت ، نه اینکه شروعشون کنه!
تیر با کمک غول ها و تمام نژاد ها معبدش را ساخت تا با استفاده از آن به هر ٩ قلمروی ایگدراسیل سفر کند و آرامش را توی همه ی آنها برقرار کند.
تیر خدایی بود که انتخاب کرد به دیگران خدمت کند تا خودش
تیر معتقد بود که عقل، کلید جلوگیری از جنگ و هرج و مرج عه ، نه زور!
همچنین او می دانست که با بازدید از فرهنگ های مختلف به بینشی میرسه که هرگز با یکجا نشینی بهش نمیرسه. در حالی که اودین علم زیادش رو مبتکرانه مخفی می کنه ، تیر با دست و دل بازی علم و خردش رو در اختیار بقیه میزاره.
به همین دلیل ، انسان ها تیر رو تحسین می کردند و عشق شان را بهش با آوردن هدایا از سراسر دنیا نشون می دادند.


آخرین اطلاعات:

▪️تاریخ عرضه ی بازی برابر با 18 آبان 1401
▪️بازی به صورت انحصاری برای PS5/PS4 منتشر میشود
▪️در صورتی که نسخه ی PS4 بازی را‌ خریداری کنید، برای دریافت نسخه ی PS5 بازی ( Free Upgrade ) باید مبلغ 10$ را پرداخت کنید
این هزینه شامل نسخه ی Standard Edition بوده و در ادیشن های دیگر شما قابلیت استفاده ی بازی بروی هر دو پلتفرم کنسولی PS4 و PS5 را خواهید داشت



* آقای اریک ویلیامز کارگردان نسخه ی GOW Ragnarok می باشند
* ثور و فریا دو آنتاگونیست اصلی هستند
* هر 9 قلمرو قابل بازی می باشند
* عنوان GOW Ragnarok به مانند نسخه ی 2018 بر اساس فناوری One Shot Shooting ساخته خواهد شد، این بدان معناست که Shooting Camera از ابتدا تا انتهای بازی متوقف نمی شود
* طبق گفته ی اریک ویلیامز کارگردان نسخه جدید GOW، بازی GOW Ragnarok پایانی برای حماسه اساطیر نورس خواهد بود!
* ضمنا کراس جن بودن این بازی نیز به صورت رسمی تایید گردید

IMG_20220706_230109_242.jpg
♤♤♤♤♤♤
GOW Ragnarok Characters

IMG_20210912_014927_650.jpg IMG_20210912_014925_625.jpg
IMG_20210912_014924_145.jpg IMG_20210912_014921_368.jpg
IMG_20210912_014919_967.jpg IMG_20210912_014918_785.jpg
IMG_20210912_014916_890.jpg IMG_20210912_014914_579.jpg
IMG_20210912_014913_027.jpg IMG_20210912_014910_929.jpg

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎


☆☆☆☆☆☆☆☆

Screenshot_20210912-013302_Samsung Internet_copy_432x242.jpg
God of War: Ragnarok -Official Gameplay Trailer | PS showcas 2021
YouTube

☆☆☆☆☆☆☆☆
178672
🔹🔹🔹
🔥تریلر رونمایی از تاریخ انتشار بازی🔥
 
آخرین ویرایش:
آخرین ویرایش:
من واقعا متوجه نمیشم این همه غر زدن برای چیه.
کلیت بازی عالیه ولی ملت طوری از دست بازی شاکی هستن انگار بازی در این حد ریخته و فقط باید برن سوا کنن.

من که فعلا تا اینجایی که بازی کردم راضیم. نمیگم بهترین بازی تاریخ و اینها ولی بازی بدون شک عالیه. ضمن اینکه هیچ بازیی بی ایراد نیست. اینجا هم اگر دو مورد رو بخوام بگم که اگر دست من بود عوض میکردم یکی سوپرخطی بودن بازیه. من با بازیهای خطی راحت نیستم و ازادی عمل میخوام. ولی اونهایی که سر هر بازی با ازادی عمل غر میزنن که چرا سوپرخطی نیست. بفرمایید خدمت شما. مورد دوم بیخود بودن اسکیلها مخصوصا برای کریتوسه. هیچ انگیزه ای برای بازکردن اسکیل جدید و اپگرید کردن و اینها ندارم و اسکیل تری بازی با سلیقه من بدرد نمیخوره. اسکیلها یا همه عین هم هستن یا کارایی خوبی ندارن و همون ضربه ساده و داج و بلاک موثرتره با حداکثر یکی دو تا حرکت دیگه.

این ایرادات داستانی و چرا سر میز غذا نشسته (اخه این هم شد حرف واقعا؟) و یا بازی با اترئوس خوب نیست(که اتفاقا من خیلی خوشم اومد) رو ایراد درست و واردی نمیبینم و متاسفانه بیشتر از اینکه ایرادات سلیقه ای باشه بنظرم غر زدنهای VS و این مسائله. اگر سر این حرفها سراغ بازی نرفتید بیخیال این حرفها بشید و از بازی لذت ببرید.
منم حقیقتش علت این همه خشم و عصبانیت رو درک نکردم! :دی تا یه میزانی برام قابل درکه و خودم هم با یک‌سوم پایانی بازی مشکلاتی دارم و انتقاداتم رو توی همین تاپیک نوشتم، ولی در مجموع برام تجربه فوق‌العاده‌ای بود و شخصیت‌پردازی کریتوسِ این نسخه هم برای من توی کل این مجموعه از سال ۲۰۰۵ تا امروز بهترین بود.
کلاً از این سبک کوبیدن بازی‌ها خوشم نمیاد که به خاطر یه سری مشکلات، کل یه اثر رو زیر سوال ببریم و در حد زباله پایین بیاریمش. البته این قضیه بیشتر مخصوص بازیسنتر و اندک جاهای دیگه‌ای هست و به طور کلی که نگاه کنیم، استقبال از God of War Ragnarok فوق‌العاده بوده. قبلاً یه پست در این زمینه دادم و از زوایای مختلفش بررسی کردم. از نظرسنجی اکانت رسمی سونی توی توئیتر که Ragnarok بین اون همه بازی محبوب، رتبه اول رو گرفت (اون هم توی فینالی در برابر نسخه ۲۰۱۸) تا امتیاز کاربرها توی فروشگاه پلی استیشن که آخرین بار که دیدم، Ragnarok امتیاز ۴.۸ داشت و نسخه ۲۰۱۸ امتیاز ۴.۷ رو از ملت گرفته بود. از نظر فروش هم عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و بعد از یک سال به بیشتر از ۱۵ میلیون نسخه رسید.

2a9c27_24500210-24xzce.jpg


یعنی بازی واقعاً با استقبال بالایی همراه شده، ولی اگه یه رهگذری در حال عبور از کنار بازیسنتر باشه و پست‌ها رو ببینه، فکر می‌کنه یه فاجعه تاریخی بوده که بعد از تموم کردنش باید توبه کنی تا گناهِ تجربه کردنش بخشیده بشه! :دی
 
شخصیت‌پردازی کریتوسِ این نسخه هم برای من توی کل این مجموعه از سال ۲۰۰۵ تا امروز بهترین بود.
من هم از کاراکتر کریتوس و تحولش حسابی خوشم اومده. البته شکی نیست همه ما کریتوس وحشی سه گانه اول رو دوست داشتیم و اگر اون دوران بود مسلما یه کاراکتر بی کله وحشی میخواستیم ولی بابا طرف یه سن و سالی ازش گذشته کلی خاطره بد پشت سرشه کلی اتفاقات و مکانهای مختلف و شخصیتها رو دیده و دیگه در هر حالتی سنگ هم که باشه دچار یه تحولی میشه که مثلا اینبار بجای جفت پا رفتن تو دل خطر حداقل یه سبک سنگینی میکنه اولش و این کاملا طبیعیه.
بدون شک کریتوس وحشی در دوره خودش جای خودش رو برامون داره ولی الان دیگه این بدبخت هم نیاز داره از مغزش استفاده کنه و نیاز داره حواسش باشه برای بچه اش چه الگوییه و کلی مشکلات دیگه در زندگی. اتفاقا اگر شخصیتش ثابت میموند و تغییری نمیکرد احمق به نظر میرسید.

یعنی بازی واقعاً با استقبال بالایی همراه شده، ولی اگه یه رهگذری در حال عبور از کنار بازیسنتر باشه و پست‌ها رو ببینه، فکر می‌کنه یه فاجعه تاریخی بوده که بعد از تموم کردنش باید توبه کنی تا گناهِ تجربه کردنش بخشیده بشه! :دی
خوبه. به اینکه استقبال بشه و فروش بره من راضیم حالا بالاخره یه عده همیشه ساز مخالف میزنن. یه تعداد که خب سلیقه است و یه تعداد هم جنگ VS ولی مهم اینه که بازی سینگل پلیر داستانی ازش باید استقبال بشه وگرنه کل صنعت گیم میشه از این مزخرفات شوتر انلاین pvp.
 
منم حقیقتش علت این همه خشم و عصبانیت رو درک نکردم! :دی تا یه میزانی برام قابل درکه و خودم هم با یک‌سوم پایانی بازی مشکلاتی دارم و انتقاداتم رو توی همین تاپیک نوشتم، ولی در مجموع برام تجربه فوق‌العاده‌ای بود و شخصیت‌پردازی کریتوسِ این نسخه هم برای من توی کل این مجموعه از سال ۲۰۰۵ تا امروز بهترین بود.

والا دلیل خشم و عصبانیت یه عده که تو همین صفحات آخر تاپیک کاملا واضحه ولی خب همه پشت "از پایان بازی خوشم نیمد" قایم میشن. مثلا یه نمونش اینه که انگربودا رو سفیدپوستش کردن حالا نمیدونم چه کمکی به بهتر شدن بازی میکنه ولی خب این یه نمونشه. :D اکثرا هیچ ایراد درستی نمیتونن بگیرن. من خودمم با بخش پایان مشکل داشتم و میتونست بهتر باشه. طراحی مپ هم تو یکی از رلم‌ها میتونست گنگ باشه خصوصا وقتی برمیگردی برای جمع کردن تمام خرتو پرتا. نکته جالب اینجاس که از روز معرفی، یه سری به این بازی گفتن dlc که هیچ چیز جدیدی نداره. یه عده هم که خیلی تاثیرپذیر بودن، این تئوری رو قبول کردن و با همین نگاه بازی رو شروع کردن و تا آخرش رفتن. این گروه رو هیچ‌جوره نمیتونی قانع کنی که بازی خیلی خفن بوده اما مشکلات جزئی هم داشته. نه از گیم‌پلی و کامبت چیزی میگن. نه از لول دیزاین. نه ساید کوئست‌ها و ساید اکتیویتی‌ها. نه از داستان و شخصیت‌پردازی و روایتش چیزی میگن. (تا قبل از بخش پایانی). کلا انگار که این بازی یه زباله‌ی غیر قابل بازیافته و اگه کسی خوشش اومده باشه مشکلی چیزی داره. حالا صبر کن به انتشار GoY نزدیک بشیم اونجا قراره حسابی پیر بشیم :D چون اون هم dlcعه هم ووک طبق گفته‌ی این جماعت.
 
@Kourosh
آخه مشکل تغییر شخصیت کریتوس نیستش. چیزایی هستن که باهاشون مشکل دارم و از اونجایی که یبار موقع عرضه بازی همینجا بیانشون کردم نمیخوام با تکرار حرفام برم رو اعصاب فنای بازی، حالا یکی خوشش اومد یکی نیومد و تموم دیگه:دی ولی این تفکر که چون کریتوس تغییر کرده پس بازی اُفت داشته اشتباهه. بازی رو تموم نکردی برا همین میترسم چیزی رو اسپویل کنم برات، پس سعی میکنم وارد جزئیات داستنی نشم، میتونی بعد تموم کردنش هم به پستم بک بزنی:دی

ببین گرافیک عالیه، صداگذاری بسیار خوب کار شده، گیم‌پلی هم که فوق‌العاده و در بعضی جهات بهتر از نسخه قبل. پروداکشن کوالیتی در بالاترین حد ممکن و معلومه که پای این بازی زمان و پول صرف شده، تو اینا هیچ شکی نیست. مشکل اصلیش اینه که در مقایسه با نسخه قبل (2018) بعضی جاها درجا زده، و تو داستان مخصوصا که کلا عقب‌گرد بوده.
مثلا یه مشکل ریز داشتم اینکه وقتی یه منطقه رو کامل میرفتم و تمام دشمنا رو میکشتم و آیتم‌ها رو برمیداشتم، بعدش جایی برا رفتن نبود و صرفا باید همون راهی که اومدی رو برمیگشتی، این دفعه خالی از دشمن و آیتم صرفا باید بدوئی و منطقه رو برگردی:| تعجب میکردم، نمیدونم نسخه قبل هم اینطوری بود یا نه؟ به عنوان مثال تو یه سولزبورن وقتی منطقه رو کامل میکنی آخرش یه شورت کاتی چیزی هست که تورو وصل کنه به ابتدای منطقه و ادامه‌ی بازی، ولی اینجا اینطوری نبود و صرفا باید همون راهی که رفتی رو برمیگشتی، که هم گیج کننده بود اینکه از کجا اومدم کجا باید برم هم خیلی به Pace بازی ضربه زده بود. (اینو در طول بازی متوجه نشدم، وقتی داشتم برا تکمیلش و پلات کردنش میرفتم اذیتم کرد.)

از طرف دیگه گویش و نحوه صحبت کردن شخصیتا، بعضا عجیب بود برام، انگار داشتم یه فیلم مارولی میدیدم نه گاد آو وار. همون اوایل بازی که اودین با کریتوس حرف میزنه و برای توصیف فریا همسر سابقش میگه "اِکس". آخه چرا باید خدای خدایان اسکاندیناوی از واژه‌ی Ex استفاده کنه انگار یه شخصیت آمریکایی امروزی هست و تو سال 2024 زندگی میکنه؟:|:دی بگو My previous betrothed، بگو The Vanir Goddess، اصلا بگو Ex Spouse مثلا. ولی گویش و حرف زدن شخصیتا اصلا خدا طور نبود، انگار دیالوگای بازی کاملا سعی شده محاوره‌ای و امروزی باشه که اصلا با شخصیتا و زمانی که بازی توش جریان داره هماهنگ نبود.

بقیه مشکلم با بازی هم تو داستانش خلاصه میشه، به خصوص پایانش. حالا با اینکه اسم این نسخه Ragnarok هست و در طول داستان همش داریم تلاش میکنیم جلوی وقوعش رو بگیریم کاری ندارم (باید اسم بازی رو میذاشتن God of War: Stopping Ragnarok:دی) یعنی ترجیح میدادم خود رگناروک اتفاق بیوفته و ما هم در بطنش باشیم و از یه اتفاق عظیم و خفن بریم رو حماسه بعدی، ولی انگار تیم سازنده بازی گفته نه بابا این چیزا چیه، ملت دوس دارن ببینن که کریتوس دیگه دلش نمیخواد بجنگه و صلح طلب شده:|:دی خب این مسیری بود که انتخاب کردن و اوکی، فقط چرا انقدر بد و سرسری قضیه رو در اوردن که تا این حد بخوره تو ذوق و انتظاراتت.
اولین تریلر گاو 2018 رو یادتونه، Jörmungandr چه معرفی با شکوهی داشت، از تو دریا در اومد و یک چشمش به اندازه قایقی بود که کریتوس و آترئوس سوارش بودن، پشمای همه ریخته بود. ولی نتیجه نهایی چی؟
این که آخر بازی ثور تو پس‌زمینه دو دقیقه باهاش دور از چشم ما بجنگه، بعدم یه چکش بزنه بهش جوری که تو زمان برگرده و محو شه. همین؟:(
کل راگناروک تو یه ساعت خلاصه شد در چندتا انمی تکراری، یه فایت با Einherjar Captain که قبلا داشتیم، یه فایت با Ogre که اونم باز قبلا داشتیم، و دوتا باس‌فایت ثور و اودین که اونا رو هم اصلا نمیشه در کنار خفن‌ترین باس‌فایتای تاریخ گاو گذاشت. مثلا بنظرتون خیلی اپیک‌تر و حماسی‌تر نمیشد اگه باس‌فایت نهایی با ثور رو خود یورمونگاندر میبود با یه پس‌زمینه‌ی متحرک؟

البته با تمام این موارد نمره خودم به بازی حدودا 9 هست. رگناروک اصلا بازی بدی نیست، لذتی که تو گیم‌پلیش هست رو تو کمتر بازی دیگه‌ای میشه تجربه کرد. حس میکنم گاو 2018 باعث شده بود انتظاراتم از این نسخه هم بصورت تخیلی بالا بره و زیاد باشه و یکم خورد تو ذوقم، از تغییرات اون نسخه واقعا لذت بردم، از این کمتر:دی
 
آخه مشکل تغییر شخصیت کریتوس نیستش. چیزایی هستن که باهاشون مشکل دارم و از اونجایی که یبار موقع عرضه بازی همینجا بیانشون کردم نمیخوام با تکرار حرفام برم رو اعصاب فنای بازی، حالا یکی خوشش اومد یکی نیومد و تموم دیگه:دی ولی این تفکر که چون کریتوس تغییر کرده پس بازی اُفت داشته اشتباهه. بازی رو تموم نکردی برا همین میترسم چیزی رو اسپویل کنم برات، پس سعی میکنم وارد جزئیات داستنی نشم، میتونی بعد تموم کردنش هم به پستم بک بزنی
نه اون قضیه شخصیت کریتوس در تایید صحبتهای آریا بود که من هم همینطور فکر میکنم.
ین گرافیک عالیه، صداگذاری بسیار خوب کار شده، گیم‌پلی هم که فوق‌العاده و در بعضی جهات بهتر از نسخه قبل. پروداکشن کوالیتی در بالاترین حد ممکن و معلومه که پای این بازی زمان و پول صرف شده، تو اینا هیچ شکی نیست. مشکل اصلیش اینه که در مقایسه با نسخه قبل (2018) بعضی جاها درجا زده، و تو داستان مخصوصا که کلا عقب‌گرد بوده.
خب این طبیعیه که بازی در بعضی چیزها وقتی تغییر میکنه بعضی ها ناراضی میشن.
مثلا یه مشکل ریز داشتم اینکه وقتی یه منطقه رو کامل میرفتم و تمام دشمنا رو میکشتم و آیتم‌ها رو برمیداشتم، بعدش جایی برا رفتن نبود و صرفا باید همون راهی که اومدی رو برمیگشتی، این دفعه خالی از دشمن و آیتم صرفا باید بدوئی و منطقه رو برگردی:| تعجب میکردم، نمیدونم نسخه قبل هم اینطوری بود یا نه؟ به عنوان مثال تو یه سولزبورن وقتی منطقه رو کامل میکنی آخرش یه شورت کاتی چیزی هست که تورو وصل کنه به ابتدای منطقه و ادامه‌ی بازی، ولی اینجا اینطوری نبود و صرفا باید همون راهی که رفتی رو برمیگشتی، که هم گیج کننده بود اینکه از کجا اومدم کجا باید برم هم خیلی به Pace بازی ضربه زده بود. (اینو در طول بازی متوجه نشدم، وقتی داشتم برا تکمیلش و پلات کردنش میرفتم اذیتم کرد.)
مثلا همینی که شما مثال زدید. من هم اتفاقا اشاره کردم اگر دست من بود از این حالت سوپرخطی خارجش میکردم ولی این رو باید قبول کنیم بعضی ها هم دقیقا برعکس هستن و جز بازی خطی که موقعیت کاراکتر در هر لحظه از قبل مشخصه چیز دیگه ای رو دوست ندارن. برای من هم این ایراده بخاطر نوع سلیقه ام ولی نمیتونم بگم بازی بدیه یا خراب شده. حداکثر اینه که با سلیقه من نمیخونه. ولی ملت طوری بازی رو میکوبن ادم فکر میکنه با چه اشغالی روبرو شده.

من مجددا میگم راگناروک بینقص نیست. هیچ بازیی بینقص نیست. اگر میخاستن بهتر از این هم میشد ولی در دوران این بازیهای مزخرفی که این روزها چپ و راست معرفی و منتشر میشه انصافا راگناروک یه گنجه. قبلا هم گفتم دوستان طوری ناراضی هستن انگار انتخابهای خیلی بهتر ریخته و فقط باید برن سوا کنن. نه متاسفانه هیچی بیرون نیست. حالا بعد از مدتها (برای من اگر اشتباه نکنم بعد از استارفیلد و Like a dragon) یه بازی AAA خوب اومده که ارزش بازی کردن رو داره ولی نظرات رو میخونی انگار مثلا فاجعه ای در حد hellgate london منتشر شده :D

واژه‌ی Ex
اتفاقا من هم متوجه این شدم و برام سوال شد که مگه در دوران باستان هم Ex میگفتن ولی چون اطلاعاتی نداشتم به خودم گفتم خب حتما میگفتن که اینام میگن:D در کل مشکل بنیاد افکنی نبود
اولین تریلر گاو 2018 رو یادتونه، Jörmungandr چه معرفی با شکوهی داشت، از تو دریا در اومد و یک چشمش به اندازه قایقی بود که کریتوس و آترئوس سوارش بودن، پشمای همه ریخته بود. ولی نتیجه نهایی چی؟
درسته ولی اگر اینطوری حساب کنیم همون 2018 هم بدرد نمیخورد چون قبلش تایتانها رو داشتیم و اون صحنه ها رو در 3 نظیرش رو هیچ جای دیگه ندیدیم. ولی حقیقت اینه که هر بازی مختصات و مشخصات خودش رو داره و نمیشه هی موجودات بزرگتر و با شکوه تر بشن. اگر اینها میتونستن یه چیزی در حد صحنه های حماسی قضیه تایتانهای 3 طراحی کنن مسلما هممون خوشحال میشدیم ولی باید با واقعیت کنار بیایم.

من واقعا دیدم در مورد راگناروک توجه به بازار فعلی گیمه. الان واقعا نسبت به شاهکارهای گذشته در یه حالت کویری هستیم و همین راگناروک هم غنیمتیه. یه زمانی من انچارتد رو بازی نمیکردم چون با سلیقه من وقتی چیزی مثل اسکایریم در دستم بود بقیه رو اصلا نمیدیدم. الان در چنان کویری هستیم که گاهی به خودم میگم کاش یه انچارتد جدید میومد حتی با وجود اینکه سبک و سری مورد علاقه ام نیست. در واقع الان مشکل دنیای گیم رنگ پوست اون دختره نیست ( اخلاق گندش چرا هست:D) یا پایان بندی راگناروک نیست مشکل گسه مشکل نبودن بازی AAA عالیه. مشکل این نسلیه که از گیم فقط تیراندازی انلاین به هم و خرید اسکین های بیخود رو میفهمن. حالا وقتی تو این وضع یه گاد او وار یا GOT یا بازیهای مشابه میان مشخصه که حلوا حلواشون میکنیم :D
 
منم حقیقتش علت این همه خشم و عصبانیت رو درک نکردم! :دی تا یه میزانی برام قابل درکه و خودم هم با یک‌سوم پایانی بازی مشکلاتی دارم و انتقاداتم رو توی همین تاپیک نوشتم، ولی در مجموع برام تجربه فوق‌العاده‌ای بود و شخصیت‌پردازی کریتوسِ این نسخه هم برای من توی کل این مجموعه از سال ۲۰۰۵ تا امروز بهترین بود.
کلاً از این سبک کوبیدن بازی‌ها خوشم نمیاد که به خاطر یه سری مشکلات، کل یه اثر رو زیر سوال ببریم و در حد زباله پایین بیاریمش. البته این قضیه بیشتر مخصوص بازیسنتر و اندک جاهای دیگه‌ای هست و به طور کلی که نگاه کنیم، استقبال از God of War Ragnarok فوق‌العاده بوده. قبلاً یه پست در این زمینه دادم و از زوایای مختلفش بررسی کردم. از نظرسنجی اکانت رسمی سونی توی توئیتر که Ragnarok بین اون همه بازی محبوب، رتبه اول رو گرفت (اون هم توی فینالی در برابر نسخه ۲۰۱۸) تا امتیاز کاربرها توی فروشگاه پلی استیشن که آخرین بار که دیدم، Ragnarok امتیاز ۴.۸ داشت و نسخه ۲۰۱۸ امتیاز ۴.۷ رو از ملت گرفته بود. از نظر فروش هم عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و بعد از یک سال به بیشتر از ۱۵ میلیون نسخه رسید.

2a9c27_24500210-24xzce.jpg


یعنی بازی واقعاً با استقبال بالایی همراه شده، ولی اگه یه رهگذری در حال عبور از کنار بازیسنتر باشه و پست‌ها رو ببینه، فکر می‌کنه یه فاجعه تاریخی بوده که بعد از تموم کردنش باید توبه کنی تا گناهِ تجربه کردنش بخشیده بشه! :دی
نه اون قضیه شخصیت کریتوس در تایید صحبتهای آریا بود که من هم همینطور فکر میکنم.

خب این طبیعیه که بازی در بعضی چیزها وقتی تغییر میکنه بعضی ها ناراضی میشن.

مثلا همینی که شما مثال زدید. من هم اتفاقا اشاره کردم اگر دست من بود از این حالت سوپرخطی خارجش میکردم ولی این رو باید قبول کنیم بعضی ها هم دقیقا برعکس هستن و جز بازی خطی که موقعیت کاراکتر در هر لحظه از قبل مشخصه چیز دیگه ای رو دوست ندارن. برای من هم این ایراده بخاطر نوع سلیقه ام ولی نمیتونم بگم بازی بدیه یا خراب شده. حداکثر اینه که با سلیقه من نمیخونه. ولی ملت طوری بازی رو میکوبن ادم فکر میکنه با چه اشغالی روبرو شده.

من مجددا میگم راگناروک بینقص نیست. هیچ بازیی بینقص نیست. اگر میخاستن بهتر از این هم میشد ولی در دوران این بازیهای مزخرفی که این روزها چپ و راست معرفی و منتشر میشه انصافا راگناروک یه گنجه. قبلا هم گفتم دوستان طوری ناراضی هستن انگار انتخابهای خیلی بهتر ریخته و فقط باید برن سوا کنن. نه متاسفانه هیچی بیرون نیست. حالا بعد از مدتها (برای من اگر اشتباه نکنم بعد از استارفیلد و Like a dragon) یه بازی AAA خوب اومده که ارزش بازی کردن رو داره ولی نظرات رو میخونی انگار مثلا فاجعه ای در حد hellgate london منتشر شده :D


اتفاقا من هم متوجه این شدم و برام سوال شد که مگه در دوران باستان هم Ex میگفتن ولی چون اطلاعاتی نداشتم به خودم گفتم خب حتما میگفتن که اینام میگن:D در کل مشکل بنیاد افکنی نبود

درسته ولی اگر اینطوری حساب کنیم همون 2018 هم بدرد نمیخورد چون قبلش تایتانها رو داشتیم و اون صحنه ها رو در 3 نظیرش رو هیچ جای دیگه ندیدیم. ولی حقیقت اینه که هر بازی مختصات و مشخصات خودش رو داره و نمیشه هی موجودات بزرگتر و با شکوه تر بشن. اگر اینها میتونستن یه چیزی در حد صحنه های حماسی قضیه تایتانهای 3 طراحی کنن مسلما هممون خوشحال میشدیم ولی باید با واقعیت کنار بیایم.

من واقعا دیدم در مورد راگناروک توجه به بازار فعلی گیمه. الان واقعا نسبت به شاهکارهای گذشته در یه حالت کویری هستیم و همین راگناروک هم غنیمتیه. یه زمانی من انچارتد رو بازی نمیکردم چون با سلیقه من وقتی چیزی مثل اسکایریم در دستم بود بقیه رو اصلا نمیدیدم. الان در چنان کویری هستیم که گاهی به خودم میگم کاش یه انچارتد جدید میومد حتی با وجود اینکه سبک و سری مورد علاقه ام نیست. در واقع الان مشکل دنیای گیم رنگ پوست اون دختره نیست ( اخلاق گندش چرا هست:D) یا پایان بندی راگناروک نیست مشکل گسه مشکل نبودن بازی AAA عالیه. مشکل این نسلیه که از گیم فقط تیراندازی انلاین به هم و خرید اسکین های بیخود رو میفهمن. حالا وقتی تو این وضع یه گاد او وار یا GOT یا بازیهای مشابه میان مشخصه که حلوا حلواشون میکنیم :D

از شما بعيده كه متوجه علت اصلى ٩٠٪؜ اين حرفا نشدين و دارين منطقى توضيح ميديد :D
 
View attachment 351541View attachment 351545


https://www.reddit.com/r/Games_Pira...p&utm_name=ioscss&utm_source=share&utm_term=1

مثل اینکه ماد کمتر از یک ساعت توسط مدیرهای نکسوز ماد حذف شده :|
فقط برای اطلاع رسانی به دوستانی که میخوان دانلود کنن.

سازنده فقط مدل رو برداشته و ادیت کرده و هنوز راهی برای اینکه این مدل رو جایگرین دختر سیاه پوسته تو خود بازی کنه پیدا نکرده.

یعنی در حقیقت هنوز “مادی” در کار نیست.

اینکه نکسوس هم سریع برداشته پاکش کرده جای تعجبی نیست.
چه برداشتن پرچم جماعت رنگارنگ تو اسپایدرمن باشه یا تغییر نژاد و جنسیت اقلیت ها تو بازی های دیگه.
برای اینکه ads های خودش رو از دست نده هر مادی که از این قبیل باشه رو سریع از رو سایت بر میداره %-(
 
  • Like
Reactions: Natural Killer
فقط برای اطلاع رسانی به دوستانی که میخوان دانلود کنن.

سازنده فقط مدل رو برداشته و ادیت کرده و هنوز راهی برای اینکه این مدل رو جایگرین دختر سیاه پوسته تو خود بازی کنه پیدا نکرده.

یعنی در حقیقت هنوز “مادی” در کار نیست.

اینکه نکسوس هم سریع برداشته پاکش کرده جای تعجبی نیست.
چه برداشتن پرچم جماعت رنگارنگ تو اسپایدرمن باشه یا تغییر نژاد و جنسیت اقلیت ها تو بازی های دیگه.
برای اینکه ads های خودش رو از دست نده هر مادی که از این قبیل باشه رو سریع از رو سایت بر میداره %-(
ماد فیکسش حجمش حدود 100 مگ منتشر شده یعنی فیک؟
 
آخرین ویرایش:
منم حقیقتش علت این همه خشم و عصبانیت رو درک نکردم! :دی تا یه میزانی برام قابل درکه و خودم هم با یک‌سوم پایانی بازی مشکلاتی دارم و انتقاداتم رو توی همین تاپیک نوشتم، ولی در مجموع برام تجربه فوق‌العاده‌ای بود و شخصیت‌پردازی کریتوسِ این نسخه هم برای من توی کل این مجموعه از سال ۲۰۰۵ تا امروز بهترین بود.
کلاً از این سبک کوبیدن بازی‌ها خوشم نمیاد که به خاطر یه سری مشکلات، کل یه اثر رو زیر سوال ببریم و در حد زباله پایین بیاریمش. البته این قضیه بیشتر مخصوص بازیسنتر و اندک جاهای دیگه‌ای هست و به طور کلی که نگاه کنیم، استقبال از God of War Ragnarok فوق‌العاده بوده. قبلاً یه پست در این زمینه دادم و از زوایای مختلفش بررسی کردم. از نظرسنجی اکانت رسمی سونی توی توئیتر که Ragnarok بین اون همه بازی محبوب، رتبه اول رو گرفت (اون هم توی فینالی در برابر نسخه ۲۰۱۸) تا امتیاز کاربرها توی فروشگاه پلی استیشن که آخرین بار که دیدم، Ragnarok امتیاز ۴.۸ داشت و نسخه ۲۰۱۸ امتیاز ۴.۷ رو از ملت گرفته بود. از نظر فروش هم عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و بعد از یک سال به بیشتر از ۱۵ میلیون نسخه رسید.

2a9c27_24500210-24xzce.jpg


یعنی بازی واقعاً با استقبال بالایی همراه شده، ولی اگه یه رهگذری در حال عبور از کنار بازیسنتر باشه و پست‌ها رو ببینه، فکر می‌کنه یه فاجعه تاریخی بوده که بعد از تموم کردنش باید توبه کنی تا گناهِ تجربه کردنش بخشیده بشه! :دی
پاسخ سادست. جهان‌بینی ما با شما زمین تا آسمون تفاوت داره و هوچی‌گری رسانه‌ای و جوگیری گیمرها هیچ تاثیری روی داوری‌مون نمیزاره.
 
اودین : تو از خدا بودن چیزی میدونی ؟ درتمام زندگیت تا به حالا کسی پرستشت کرده ؟ هیچ وقت کسی به درگاهت دعا کرده ؟
حالا کریتوس تو این تصویر شد خدای خدایان , شاه شاهان , خلیفه الله .... مورد پرستش مردم سرزمین نورس و حتی خدای نورس یعنی ثور شد !!!

اشک و بغض کریتوس 🔥🔥🔥💙💙💙

فی : اودین باید به دستان عدالت سپرده شود !
کریتوس : ما خودمون سرنوشتمون رو تعیین میکنیم !!!
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه خود آن قوم در خود تغییر ایجاد کنند !
 

Attachments

  • 54545.JPG
    54545.JPG
    101.4 KB · مشاهده: 22
  • 6565656.JPG
    6565656.JPG
    94.2 KB · مشاهده: 22
  • 6+56++65.JPG
    6+56++65.JPG
    87.7 KB · مشاهده: 21
من حدود ۳-۴ ساعت رسیدم بازی کنم و گفتم بیام First impression خودم رو بگم تا الان :دی ( برای بازی ای که همه ته دیگشم خوردن:دی)
اول اینکه GoW 2018 بین نسل فعلی بازی های سونی که برای PC منتشر شده برای من از همه جذاب تر بود. یک تجربه‌ی به شدت جدید و حماسی. دوم اینکه بعد از چندماهی که از بازی کردن Hellblade 2 می‌گذره هنوز تحت تاثیرشم و به نوعی گذر زمان باعث شده اون اشکالات دیزاین بازی، گیم‌پلی کلنکی طورش و پازل های بیجاش به نوعی تو ذهنم کمرنگ بشه و الان بیشتر گرافیک و اتمسفر بی نظیر و زاویه‌ی بی نهایت سینمایی مبارزاتش توی ذهنم بمونه.
پس با این دوتا فرض رگناروک رو شروع کردم.
ابتدائا اینکه کریتوس مثل 20180محشره، بی نظیره و قطعا انگیزه‌ی اصلی من برای بازی کردن.
ثانیا اینکه من باس فایت افتتاحیه‌ی 2018 رو ببشتر پسندیم، هم شخصیت بالدور رو و هم طراحی باس فایت و نگاه سینمایی‌ش رو.
گرافیک فنی بازی توی سال ۲۰۲۴ برام دوتا حس ایجاد می کنه، مدل سازی ها عالی ان اما محیط از انتظارم پایین تره، یعنی تا اینجا محیط‌های برفی خیلی بهتری از این دیدم و البته وقتی با مرحله‌ی افتتاحیه‌ی Hellblade مقایسه ش می کنم بیشتر حس می کنم گرافیک محیطی یکم قدیمیه.
فینیشرها تا الان بزرگترین اشکال بازیه برام یکم قدیمی و بی حالن بر خلاف فینیشرهای بازی ای مثل doom eternal که هم در اجرا و هم جایگاه در گیم پلی به هم شبیهن.
کات روی شونه‌ی دوربین همچنان به شدت جذابه و امضای بصری بازیه اما برخلاف 2018 اینجا توی مبارزات شلوغ یکم اذیت کننده‌س، علت اصلیش هم نبود کلید انکانتر مثل Batman هاست به نظرم. برای همین مدام مجبور میشی با آنالوگ راست دوربین رو بچرخونی تا دید داشته باشی.
می دونم که مادهایی برای بیشتر کردن fov هست اما حس می کنم نقض قرض میشه و کات روی شونه رو خراب می کنه. من انتظارم عمق مبارزات GoW در ترکیب با تمرکز سینمایی Hellblade هست به عنوان ایده آل.
علی رغم همه‌ی این حرف ها به شدت از بازی لذت می برم و امیدوارم بعد از تموم کردنش این نکات تشکیکی هم برام حل شده باشن :دی
 
من حدود ۳-۴ ساعت رسیدم بازی کنم و گفتم بیام First impression خودم رو بگم تا الان :دی ( برای بازی ای که همه ته دیگشم خوردن:دی)
اول اینکه GoW 2018 بین نسل فعلی بازی های سونی که برای PC منتشر شده برای من از همه جذاب تر بود. یک تجربه‌ی به شدت جدید و حماسی. دوم اینکه بعد از چندماهی که از بازی کردن Hellblade 2 می‌گذره هنوز تحت تاثیرشم و به نوعی گذر زمان باعث شده اون اشکالات دیزاین بازی، گیم‌پلی کلنکی طورش و پازل های بیجاش به نوعی تو ذهنم کمرنگ بشه و الان بیشتر گرافیک و اتمسفر بی نظیر و زاویه‌ی بی نهایت سینمایی مبارزاتش توی ذهنم بمونه.
پس با این دوتا فرض رگناروک رو شروع کردم.
ابتدائا اینکه کریتوس مثل 20180محشره، بی نظیره و قطعا انگیزه‌ی اصلی من برای بازی کردن.
ثانیا اینکه من باس فایت افتتاحیه‌ی 2018 رو ببشتر پسندیم، هم شخصیت بالدور رو و هم طراحی باس فایت و نگاه سینمایی‌ش رو.
گرافیک فنی بازی توی سال ۲۰۲۴ برام دوتا حس ایجاد می کنه، مدل سازی ها عالی ان اما محیط از انتظارم پایین تره، یعنی تا اینجا محیط‌های برفی خیلی بهتری از این دیدم و البته وقتی با مرحله‌ی افتتاحیه‌ی Hellblade مقایسه ش می کنم بیشتر حس می کنم گرافیک محیطی یکم قدیمیه.
فینیشرها تا الان بزرگترین اشکال بازیه برام یکم قدیمی و بی حالن بر خلاف فینیشرهای بازی ای مثل doom eternal که هم در اجرا و هم جایگاه در گیم پلی به هم شبیهن.
کات روی شونه‌ی دوربین همچنان به شدت جذابه و امضای بصری بازیه اما برخلاف 2018 اینجا توی مبارزات شلوغ یکم اذیت کننده‌س، علت اصلیش هم نبود کلید انکانتر مثل Batman هاست به نظرم. برای همین مدام مجبور میشی با آنالوگ راست دوربین رو بچرخونی تا دید داشته باشی.
می دونم که مادهایی برای بیشتر کردن fov هست اما حس می کنم نقض قرض میشه و کات روی شونه رو خراب می کنه. من انتظارم عمق مبارزات GoW در ترکیب با تمرکز سینمایی Hellblade هست به عنوان ایده آل.
علی رغم همه‌ی این حرف ها به شدت از بازی لذت می برم و امیدوارم بعد از تموم کردنش این نکات تشکیکی هم برام حل شده باشن :دی

از نظر کامبت خیالت راحت اینقدر خوب میشه که بهترین نسخه میشه برات

اما نظر کلی در مورد این نسخه خیلی فرق داره و حتی وقتی بازی رو تموم کردی هم داغی نمیفهمی
اما به مرور و روزها که میگذره هی کم و کاستی ها برات نمایان میشه و میگی اا چرا این کارو نکردن چرا اون کارو نکردن و بعد به ضعف بازی پی میبری
اینکه میگم ضعف فقط در مقابل نسخه 2018 هست وگرنه با بقیه بازیها مقایسه بشه که سر بالاست کامل

خلاصه که حالا شب دراز استُ قلندر بیدار : دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or