PlayStation God of War Ragnarok

سازنده
Santa Monica Studio
تاریخ انتشار
November 9, 2022 (۱۸ آبان 1401)
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
God of War Ragnarok
IMG_20210911_212633_copy_600x200.jpg
Biography
Ragnarök
e17dd58892e48fd104c3203eb2ccd3e8-724x1024.jpg


موج اول
شروع آخرالزمان از جنگ‌های خونین در میدگارد و از بین انسان‌ها راه می‌افتد، برادران به جان هم افتاده و یکدیگر را به قتل می‌رسانند و جرم و جنایت در میدگارد بیداد می‌کند.
سپس زمستان سخت (Fimbulvetr ) از راه می‌رسد که به مدت سه سال با خود سرمای شدید و تاریکی به همراه می‌آورد
زمین سراسر از یخی ضخیم پوشیده شده و انسان‌ها در سرما و گرسنگی تمام امید و ایمانشان را از دست می‌دهند.

موج دوم
اسکال (Sköll) و هاتی (Hati – گرگ‌هایی که به دنبال ارابه‌های خورشید و ماه می‌کردند) بالاخره موفق می‌شوند هر کدام طعمه خود را شکار کنند
اسکال خورشید را به دندان گرفته و خون از آن به زمین جاری می‌شود و هاتی ماه را بلعیده و ستارگان نیز آسمان را ترک می‌کنند و تاریکی مطلق همه جا را فرا می‌گیرد.

موج آخر
زمین شروع به لرزیدن می‌کند و فنریر که توسط خدایان در غل و زنجیر بود، آزاد می‌شود تا از خدایانی که او را اسیر کرده بودند انتقام بگیرد.


+ نگهبان خدایان (Heimdall) در شاخ خود دمیده و تمام خدایان به همراه وایکینگ‌هایی که با شرافت جنگیده و مرده بودند و در والهالا درکنار خدایان مستقر بودند، خود را برای نبردی بزرگ آماده می‌کنند.
+ ایگدراسیل (Yggdrasil) که 9 سرزمین بر روی شاخه و ریشه‌های آن شکل گرفته بودند، به لزره درمیاید. زمین میلرزد، دریا شروع به جوشیدن می‌کند و ماری عظیم‌الجثه از اعماق آن بیرون می‌آید که زهر از دهانش بر زمین می‌ریزد، این مار کسی نیست جز یورمنگاند
+ آسمان شکافته شده و از سرزمین موسپل‌هیم (Muspelheim– قلمروی آتش) غول‌های آتشین به رهبری سورت به میدان نبرد وارد می‌شوند
+ هِل، دختر لوکی که نیمه زنده-نیمه مرده است نیز از نیفل‌هیم (Niflheim – قلمروی یخ) خارج شده و به همراه اژدهای خود نیتاگ (Nithog) بر فراز میدان نبرد پرواز می‌کند تا اجساد مردگان را برای خوردن ببرد.
Hróðvitnir
IMG_20220708_101623_402.jpg

فنریر (Fenrir) که همچنین با نام هوویتنیر شناخته میشه شخصیتی مهم در اسطوره‌شناسی نورسه
گرگی غول‌پیکره که به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان آسیر تلقی میشه
او اولین بچه-گرگ از سه فرزند لوکی و یک یوتون مونث به نام انگربودا ست
سرنوشتش در زمان راگناروک به مبارزه و کشتن اودین گره خورده، و اینکه پدر اسکول و هاتی ست
فنریر به عنوان گرگی توصیف شده که روزی به اندازه‌ی یک هیولا می‌شود.
وجود او ترسی بزرگ برای خدایان و به خصوص اودین است، کسی که مرگ خود را در زمان راگناروک به واسطه‌ی آرواره‌های این هیولا پیش‌بینی می‌کند
یکی از دلایل مهم اقدامات اودین برای جلوگیری از راگناروک به خاطر ترس از فنریر ست

جنسیت: مذکر
نژادها: غول-گرگ
وضعیت: زنده
مکان: آسگارد
خانواده:
هِل(خواهر)
یورمونگاند(برادر)
اسکول و هاتی(پسران)
انگربودا(مادر)
لوکی ( پدر )
فی(مادر بزرگ)
برگلمیر(جد مادری)
کریتوس(پدر بزرگ؟!)

اگرچه او دیده نشده و به واسطه‌ی یکی از نام‌های کمتر شناخته شده‌اش نام برده می‌شود، اما فنیر در دو تا از اظهار نظرهای میمیر مورد اشاره قرار گرفته!
اولین اشاره مربوط به یکی از داستان‌های میمیر بر روی قایقه که از فنریر به عنوان «کینه‌جوی بزرگ خدایان آسیر» یاد می‌شه و داستانی از او و فرزندانش اسکول و هاتی نقل میشه
میمیر باری دیگر هنگام ترک کردن کونوسگارد به طور خلاصه اشاره‌ای به فنیر می‌کنن و این که چطور بروک و سیندری زنجیری غیرقابل شکست را تنها با استفاده از «یک جای پای گربه» و «آب دهان پرنده» ساختن
Thamur
20220602_213349.jpg

تامور قبل از مرگش تصمیم داشت دیواری به دور سرزمین غول ها یا همون یوتنهایم بسازه تا از مردمش در برابر ثور محافظت کنه
چون ساخت دیوار به تنهایی واسش سخت و زمان‌گیر بود، از پسرش Hrimthur برای ساخت دیوار کمک خواست اما پسرش بهش کمک نکرد!
بعد از مخالفت Hrimthur با پدرش، تامور پسرش رو میزنه و همین امر باعث میشه Hrimthur هز دست پدر فرار کنه
تامور که احساس خوبی نداشته به دنبال پسر میره ولی در میدگارد گم میشه
فریادهای تامور توجه ی ثور رو به خودش جلب میکنه و این دو باهم درگیر میشن و درنهایت تامور حین درگیری بر روی ابزار سنگ تراشی خودش میفته و دار فانی رو وداع میگه:D

تامور یک غول یخی بود و برای همین بعد از مرگش و سقوط بدنش بر روی زمین بخش بزرگی از سرزمین پوشیده از یخ شد و فقط ثور از این سرما نجات پیدا کرد

gow2-900x506_copy_450x253.jpg



با اینکه کشته شدن Thamur در نبرد با ثور کاملا اتفاقی رخ داد اما ثور اعتبار کشتن این غول رو برای خودش می‌دونست و ادعا می‌کرد که خودش انجام داده!
پ.ن: اگر در خاطرتون باقی مانده باشه، آخرین نبرد ما با بالدور دقیقا در محل کشته شدن تامور اتفاق افتاد، و برای لحظاتی فریا برای اینکه ما بالدور رو خاکشیر نکنیم، برای کمک به پسرشو با جادوی خودش ایشونو زنده کرد!
تیر (به نروژی باستان: Týr)

Tyr.jpg
تیر (فرزند اودین، برادر ناتنی ثور و بالدر) خدای جنگ نورس ، خدایی که برای صلح جنگید و به قهرمان بودن و قانونمند بودن شهرت داشت.
با قدرت و علمش جلوی جنگ ها را می گرفت ، نه اینکه شروعشون کنه!
تیر با کمک غول ها و تمام نژاد ها معبدش را ساخت تا با استفاده از آن به هر ٩ قلمروی ایگدراسیل سفر کند و آرامش را توی همه ی آنها برقرار کند.
تیر خدایی بود که انتخاب کرد به دیگران خدمت کند تا خودش
تیر معتقد بود که عقل، کلید جلوگیری از جنگ و هرج و مرج عه ، نه زور!
همچنین او می دانست که با بازدید از فرهنگ های مختلف به بینشی میرسه که هرگز با یکجا نشینی بهش نمیرسه. در حالی که اودین علم زیادش رو مبتکرانه مخفی می کنه ، تیر با دست و دل بازی علم و خردش رو در اختیار بقیه میزاره.
به همین دلیل ، انسان ها تیر رو تحسین می کردند و عشق شان را بهش با آوردن هدایا از سراسر دنیا نشون می دادند.


آخرین اطلاعات:

▪️تاریخ عرضه ی بازی برابر با 18 آبان 1401
▪️بازی به صورت انحصاری برای PS5/PS4 منتشر میشود
▪️در صورتی که نسخه ی PS4 بازی را‌ خریداری کنید، برای دریافت نسخه ی PS5 بازی ( Free Upgrade ) باید مبلغ 10$ را پرداخت کنید
این هزینه شامل نسخه ی Standard Edition بوده و در ادیشن های دیگر شما قابلیت استفاده ی بازی بروی هر دو پلتفرم کنسولی PS4 و PS5 را خواهید داشت



* آقای اریک ویلیامز کارگردان نسخه ی GOW Ragnarok می باشند
* ثور و فریا دو آنتاگونیست اصلی هستند
* هر 9 قلمرو قابل بازی می باشند
* عنوان GOW Ragnarok به مانند نسخه ی 2018 بر اساس فناوری One Shot Shooting ساخته خواهد شد، این بدان معناست که Shooting Camera از ابتدا تا انتهای بازی متوقف نمی شود
* طبق گفته ی اریک ویلیامز کارگردان نسخه جدید GOW، بازی GOW Ragnarok پایانی برای حماسه اساطیر نورس خواهد بود!
* ضمنا کراس جن بودن این بازی نیز به صورت رسمی تایید گردید

IMG_20220706_230109_242.jpg
♤♤♤♤♤♤
GOW Ragnarok Characters

IMG_20210912_014927_650.jpg IMG_20210912_014925_625.jpg
IMG_20210912_014924_145.jpg IMG_20210912_014921_368.jpg
IMG_20210912_014919_967.jpg IMG_20210912_014918_785.jpg
IMG_20210912_014916_890.jpg IMG_20210912_014914_579.jpg
IMG_20210912_014913_027.jpg IMG_20210912_014910_929.jpg

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎


☆☆☆☆☆☆☆☆

Screenshot_20210912-013302_Samsung Internet_copy_432x242.jpg
God of War: Ragnarok -Official Gameplay Trailer | PS showcas 2021
YouTube

☆☆☆☆☆☆☆☆
178672
🔹🔹🔹
🔥تریلر رونمایی از تاریخ انتشار بازی🔥
 
آخرین ویرایش:
با نقدهای سازنده دوستان فکر کنم باید به این نتایج هم برسیم که شخصیت‌پردازی نیتن دریک توی آنچارتد 4 هم ایراد داشته و سری لست او آس کلا از ریشه غلطه :))
آنچنان نیازی به شخصیت پردازی نه توی گاو هست و نه توی آنچارتد. حتی اگر کسی اعتقاد داشته باشه شخصیت پردازی یا داستان توی این دو تا بازی کمه یا ضعیفه یا هرچی، بازم لطمه‌ای بهشون وارد نمیشه.
سلاطین سبک HnS کلا داستانشون پشم مطلقه و کسی هم اشکالی بهشون وارد نمی‌کنه. مقدار شخصیت پردازی و داستان گاو در مقایسه با سری DMC مثل مقایسه بلندی‌های بادگیر و تصمیم کبری است.
 
با نقدهای سازنده دوستان فکر کنم باید به این نتایج هم برسیم که شخصیت‌پردازی نیتن دریک توی آنچارتد 4 هم ایراد داشته و سری لست او آس کلا از ریشه غلطه :))
من خودم بازیو تموم کردم محشر بود
ولی دوستانی هم که انتقاد میکنن بهونه علکی نمیارن قشنگ دارن توضیح میدن و دلیل میارن و کسی هم ترول نکرده
شماهم به جا تیکه انداختن سعی کن منطقی حرف بزنی!
 
من خودم بازیو تموم کردم محشر بود
ولی دوستانی هم که انتقاد میکنن بهونه علکی نمیارن قشنگ دارن توضیح میدن و دلیل میارن و کسی هم ترول نکرده
شماهم به جا تیکه انداختن سعی کن منطقی حرف بزنی!
من ترول آنچنانی نکردم و منظورم مشخص بود. همونطوری که آکیبا چند صفحه قبل توضیح داد، کریتوس توی سگانه قبلی دلیل داشته که به خشونت رو بیاره. اینجا شخصیت کریتوس خیلی پیچیده‌تر و پخته‌تر شده و به خوبی هم اثری گذشته‌ش روش گذاشته مشخصه. کلا امکان اینکه بخوان با فرمول قبلی این سری رو ادامه بدن نبوده چون اصلا منطقی نیست که کریتوس رو بخوان وارد یه چرخه انتقام دیگه کنن. فرمول جدید هم کاملا سزاوار اسم God of War هست، چون به هیچ وجه از ریشه‌هاش خارج نشده، صرفا کریتوس به مرحله‌ جدیدی از بلوغ شخصیتی رسیده.
حالا شما یه توضیح منطقی برای من توی کل این صفحات بیار که منطقی دلیل آورده باشه که چرا فرمول فعلی غلطه :)
 
من ترول آنچنانی نکردم و منظورم مشخص بود. همونطوری که آکیبا چند صفحه قبل توضیح داد، کریتوس توی سگانه قبلی دلیل داشته که به خشونت رو بیاره. اینجا شخصیت کریتوس خیلی پیچیده‌تر و پخته‌تر شده و به خوبی هم اثری گذشته‌ش روش گذاشته مشخصه. کلا امکان اینکه بخوان با فرمول قبلی این سری رو ادامه بدن نبوده چون اصلا منطقی نیست که کریتوس رو بخوان وارد یه چرخه انتقام دیگه کنن. فرمول جدید هم کاملا سزاوار اسم God of War هست، چون به هیچ وجه از ریشه‌هاش خارج نشده، صرفا کریتوس به مرحله‌ جدیدی از بلوغ شخصیتی رسیده.
حالا شما یه توضیح منطقی برای من توی کل این صفحات بیار که منطقی دلیل آورده باشه که چرا فرمول فعلی غلطه :)
اصن شما نخووندی ما چی نوشتیم
ما میگیم اخر بازی رو ابکی جمعش کردن و خیلی از باس فایتا اپیک نبوده و تغییر رفتار و عمق کرکترای فرعی منطقی نبوده
بعد شما هنوز گیرت به تغییر شخصیته کریتوسه که اتفاقا نسبتا هم بدون مشکل بود

.
 
آخرین ویرایش:
من ترول آنچنانی نکردم و منظورم مشخص بود. همونطوری که آکیبا چند صفحه قبل توضیح داد، کریتوس توی سگانه قبلی دلیل داشته که به خشونت رو بیاره. اینجا شخصیت کریتوس خیلی پیچیده‌تر و پخته‌تر شده و به خوبی هم اثری گذشته‌ش روش گذاشته مشخصه. کلا امکان اینکه بخوان با فرمول قبلی این سری رو ادامه بدن نبوده چون اصلا منطقی نیست که کریتوس رو بخوان وارد یه چرخه انتقام دیگه کنن. فرمول جدید هم کاملا سزاوار اسم God of War هست، چون به هیچ وجه از ریشه‌هاش خارج نشده، صرفا کریتوس به مرحله‌ جدیدی از بلوغ شخصیتی رسیده.
حالا شما یه توضیح منطقی برای من توی کل این صفحات بیار که منطقی دلیل آورده باشه که چرا فرمول فعلی غلطه :)
من خودم گفتم بازی فوق العاده بود همه جاشم شخم زدم
هیچ مشکلی هم با کریتوس نورس نیست و واقعا سخصیت پردازیش فوق اعادس الان یه شخصیت پخته س که دتبال انتقام نیس دیگه و به فکر بچه شه .
ولی الان که تقریبا ۲ هفته س بازیو تمومش کردم
الان راحتتر میشه از بازی ایراد گرفت چون دیگه هایپشم کمتر شده واسم
و الان انتقاداتی که بعضی از بچه ها دارن میگیرن از بازی به نظرم حرفشون درسته
واقعا نکات خوبی گفتن بعضی از دوستان
دوال سنس اصلا خوب کار نشده روش توی بازی
به نظر من اصن بازی باید قیمت ps4 و ps5 هر دوتاش ۶۰ دلار میبود
الان سی دی پروجکت بر داشته بی هیچ دلیلی رایگان ویچر ۳ رو واسش آپدیت نسل نهی داده
خیلی هم میگن خوب کار کرده
حالا شمارو من نمیدونم بازیو کی تموم کردی ولی تو صفحات قبل به نظر من ایراداتی که بعضی از بچه ها گرفتن درسته
پ.ن : اینایی که کلا نق میزنن از بازی و حرف از ۳ گانه میزنن اونارو فاکتور بگیر .
 
من که دارم از خوبی بازی و شخصیت پردازی کریتوس و دیالوگ ها و .... دیوانه میشم
سکانس های نابی و خیلی خفن
همه چیز باری برای من در حد بهترین نسخه سری هست

من بازی رو استریم میکنم و زیرنویس و کامل کوچکترین جزئیات رو دقت میکنم بهش ... واقعا میخکوب میکنه آدمو

جزئیات کامبتو ببین شما :



View attachment For Bc.mp4
 
آخرین ویرایش:
خب منم بازی را تموم کردم. فقط در مورد داستان و دنیای بازی نظر بدم. البته دیدگاه و نظرم یکم سخت گیرانه اس و شاید در قالب دنیای بازی ها که اغلب شاهد داستان های آّبکی هستیم زیاد درست نباشه اینطور دقیق و ریز به قضیه نگاه کنی ولی خب GOW به نوعی جز پیشگامان صنعت بازی های رایانه ای به خصوص در زمینه داستان هست و میشه یکم سخت گیری کرد در موردش:

خب بازی به لحاظ داستان کلی، شخصیت هایی که معرفی میکنه، اتفاقاتی که رخ میده، استفاه از پتانسیل و پایانش برای من در کل ناامید کننده بود. به خصوص نسبت به استانداردی که نسخه قبلی ایجاد کرده بود.

اگه بازی را به دو بخش تقسیم کنیم یعنی 1- رشد و بلوغ شخصیت کریتوس و آتریاس 2- اتفاقاتی که برای دنیای اطراف می افته و رشد و بلوغ شخصیت های پیرامونی، شاید بتونم بگم بخش اول نسبتا قابل قبول کار شده ولی بخش دوم به میزان قابل توجهی عجله ای و بدون پرداخت مناسب و خیلی وقت ها بی منطق بود. اون بخش اول هم باز به نظر من 75 درصدش به لطف بازی قبلی بود.

مثلا یک بخش قابل توجهی از بازی ما دنبال تیر هستیم. تیر یکی از مهم ترین شخصیت های دنیای نورث را بعد چندین ساعت جستجو پیدا میکنیم. ولی اتفاقی که می افته اینه که ما با یک تیر بدرد نخور روبرو هستیم که نقشی در بازی ایفا نمیکنه و به طرز عجیبی کاراکترهای اصلی اصلا یادشون میره که اینو را برای چی نجات دادن و چرا دنبالش گشتن. همینجوری میاد میشینه اونجا و غر میزنه تا میرسه نقطه پیچشی داستان و دقیقا همونجا میاد دیالوگ " بالاخره من هم میخام نقشم را ایفا کنم" را میگه و تبدیل میشه به ادین. یک کلاغ یا یک جک و جونوری آدابت میکردن اتفاقی تو محیط تبدیل میشد به ادین به لحاظ داستانی هیچ تفاوتی نمیکرد.

با شخصیت تور طرف هستیم که دوتا از بچه هاش و برادرش را کشتیم. بازی پرداخت خوبی نسبت به این شخصیت با توجه به اهمیتش نمیکنه و به جز محدود اتفاقاتی که می افته و نشون میده یک درانک مورد تحقیر قرار گرفته از طرف ادین هست توضیح اضافه ای درموردش در بازی داده نمیشه که بر چه اساسی از قاتلای بچه هاش میگذره؟ حتی اگر زور ادین هم بالا سرش باشه باز هم شخصیت پردازی مناسبی پیرامون علت و چگونگی دگرگونی تور داده نمیشه.

همسر تور که در ابتدای کار به نظر از اتریاس خوشش نمیاد و اونها را مقصر کشته شدن بچه هاش میدونه (که هستن) باز بی دلیل یک پیچش 100 درصدی میزنه و میشه رفیق شفیق. همین در مورد دختر تور هم صادقه.

باز در مورد فریا کمی بازی تلاش میکنه این منطق را پیاده بکنه و که فریا چرا کریتوس و آتریاس را میبخشه ولی اونم یکهو در نیمه دوم بازی عجله ای روایت را میبره جلو و کلا مقدمه چینی اول بازی را میریزه دور.

رگنراکی را داریم که میریم سراغ Surtr اولش قبول نمیکنه کمک کنه ولی چون سازنده ها احتمالا فرصت نداشتن با گفتن یک دیالوگ متحول میشه درجا کمک میکنه و بدتر اینکه نیم ساعت بعد کاشف به عمل میاریم که بیهوده بوده حضور رگنراک وکاش نمی آوردیمش و الان باید فرار کنیم از دستش.

ماسک را داریم که باز دوباره براش جون میکنیم کلی و نهایت کار و آخر بازی به سادگی دود میشه میره هوا.

و مثال هایی از این دست. به نظر من بازی اکثرا بخش های داستانی که باز میکنه را جدی نمیگیره، بی نتیجه میذاره و ول میکنه. مدام ما در حال سوییچ کردن در بین روایت های داستانی هستیم که عملا اکثرا بود و نبودشون هیچ تفاوتی در کلیت داستان نداره. مثلا بود و نبود تیر، بود و نبود Surtr رگنراک، بود و نبود تور، بود و نبود Thrúd، بود و نبود sif,...
چقدر خوب گفتی کلا یسری رفتارا شخصیت های فرعی خیلی عجیبه
 
  • Like
Reactions: TOOL. and Soheil
من قبول دارم قسمت آخر بازی جا برای اپیک شدن زیاد داشت، اینحال خود شخصیت پردازی داستان بنظرم بی نقص و کاملا منطقی بود.

سلام. من یک توضیحی اضافه کنم. در مورد مطلبی که خودم فرستادم. چند نفر هم اشاره کردن.

اول در مورد شخصیت پردازی: همونطور که مراد هم اشاره کرد و منم اشاره کرده بودم من در مورد شخصیت پردازی کریتوس ایرادی نمیبینم (همچنین اتریاس).
وقتی شما یک شخصیتی را در هر مدیومی خلق میکنی به اون شخصیت در اون قالب بر اساس سیر و تحولی که در زندگیش تجربه میکنه یک روحی میبخشی، حالا اون کسی که مخاطب هست براساس اون شخصیتی که شناخته یک سری انتظاراتی در بازی براش خلق میشه که باید با اون بیسی که خلق شده بخونه.

یک مثال بزنم در مورد شخصیت جول در TLOU1 . ما در ابتدا با جولی آشنا میشیم که خانواده اش را از دست میده. دوباره در روند بازی ، به خوبی نشون داده میشه که چطوری یک باند بین جول و الی ایجاد میشه، حالا جولی که جای فقدان خانواده اش را حس میکنه آخر بازی براساس باندی که با الی داره اون تصمیم را میگیره (حالا من خیلی کوتاهش کردم چون همه میدونن چه اتفاقی افتاده). آخر بازی شاید گیمر تصمیم جول را دوست نداشته باشه ولی براش قابل باوره. میشه باور کرد در دنیای آخرزمانی که همه خوی خودخواهی گرفتن و اجتماع معنیش را از دست داده و با توجه به پیشینه اتفاقاتی که برا جول افتاده اون تصمیم را بگیره

تو دنیای GOW خانواده کم اهمیت نیست. خود کریتوس 3 شماره به خاطر خانواده زمین و زمان را بهم میریزه. بعد میاد دوباره خانواده تشکیل میده و اینبار براساس تجاربی که بدست آورده باز همه چیزش را پای خانواده میذاره. در نقطه مقابل ما عملا چیزی که شاهدش هستیم این هست که برای هیچ کس به غیر کریتوس انگار خانواده هیچ اهمیتی نداره

تور به راحتی از خون بچه هاش و برادرش میگذره، سیف از خون بچه هاش میگذره، ادین خانواده اش براش مهم نیست و پسرش را میکشه آخر بازی، فریا از خون پسرش میگذره و آخر بازی هم برادرش را به راحتی پشت سر میذاره...

من نمیگم هیچ کدوم از اینا ممکن نیست، ولی باید بازی نشون بده چرایی کار را. من گیمر باید با یک منطقی متوجه بشم چرا تور بیخیال پسرهاش شد و با قاتل بچه هاش همکاری کرد و در نهایت برعلیه پدرش دراومد. برای سیف و سایرین هم همینطور. حالا یک سری تلاش هایی میکنه ولی برای من منطق کافی نداره.

دلیل این مشکل را بخشیش را من در این میبینم که ظرفیت بازی برای شرح داستان به این بزرگی کوچیک بود. بازی باید سه نسخه میشد تا شخصیت ها به خوبی تعریف میشدن. از طرف دیگه بازی یک سری بخش های بی اهمیت داره که به راحتی کارگردان میتونست اونها را حذف کنه و به جاش روی شخصیت های مهم تر تمرکز کنه. خط داستانی تیر را میشد حذف کرد یا خیلی خلاصه اش کرد در عوض روی شخصیت تور برای نمونه کار کرد.
 
🔹 سریال خدای جنگ توسط شبکه آنلاین آمازون پرایم ویدیو ساخته خواهد شد.

🔹 شرکت Amazon با انتشار یک تصویر تایید کرد که سریال God of War را می‌سازد. ریف جادکینز، شورانر سریال The Wheel of Time و تهیه‌کننده سریال Agents of S.H.I.E.L.D روی سریال گاد آو وار کار می‌کند.
 
متاسفانه هر چی بیشتر میگذره، بیشتر داره از داستان بازی بدم میاد:D
هر جور نگاه میکنم تمام شخصیت های بازی ( جدای کریتوس و اتریس که اونا هم جای بحث دارن) کاملا ویست شدن. این وسط با ارفاق فقط اودین و هایمدال قابل قبول بودن چون موتیویشن های بهتری داشتن. فریا در حد یه شخصیت فیلم هندی تقلیل پیدا کرده بود و خیلی راحت با شخصیت هایی که مشکل اساسی داشت اوکی میشد و تمام اون بیلد آپ بازی قبلی رو به فنا داد. ثور بغیر از بخش ابتدایی بازی به یه جوک تمام و کمال تبدیل شد که هیچ منطق پیشروی داستانی پشت شخصیتش وجود نداشت. از ثور بدتر، زنش بود:D یعنی سیف از نظر پرداخت بخصوص در اکت پایانی بازی میتونست با سریال های ایرانی رقابت کنه انقد که کشکی این شخصیت رو پیش بردن.
از اونور بازی میخواست با مرگ براک که بیشتر از هر چیز یه مرچنت و شخصیت فرعی با تاثیر نه چندان زیاد در داستان هستش، پلیر رو از نظر احساسی تحت تاثیر قرار بده که خب تاثیرش در حد همون نقش براک در داستان بود. تیر ورژن اودین هم کاملا بدون تاثیر در داستان بودش و بدتر از اون، خود تیر اصلی بود که به عنوان یه ساید کانتنت بعد از تموم کردن بازی اصلی میشد بهش دسترسی داشت:| یعنی اگه این بخش رو اصلا اضافه نمیکردن و ما فکر میکردیم که تیر واقعی مرده خیلی بهتر بود تا با اون وضع نشونش بدن.
آنگربودا هم وضعیت مناسبی نداره و بغیر از یه بخش خسته کننده بازی، تقریبا حضورش به صفر میرسه و فقط سر به زنگا یهو از غیب ظاهر میشه تا یه چیزی رو درست کنه و بره.
Surtr هم نه تنها کمکی به پلات بازی نمیکنه و خیلی سرسری روایت میشه، که در نهایت بیشتر باعث دردسر برای بقیه شخصیت ها میشه:D
و اما بزرگترین ماسمالیته داستانی تعلق میگیره به ورلد سرپنت! ظاهرا نویسنده های بازی حال نداشتن توضیح مناسبی در مورد ورلد سرپنت و ارتباطش با لوکی بدن، در نتیجه برای 90 درصد تایم بازی حذفش کردن و فقط در بخش پایانی بازی ورژن جوون ترش برای چند لحظه میاد یه چکش از ثور میخوره و یهو غیب میشه! و در نهایت بعد از تموم کردن بازی در کمتر از سه خط دیالوگ توضیح داده میشه که ورلد سرپنت بر اثر ضربه ثور در زمان به عقب سفر میکنه!!! و اینجوری ارتباطش با لوکی مشخص میشه:| خب آقا حذفش میکردید خودتون هم راحت میشدید چه کاری بود اصلا:D
بخوام از خود پلات هم ایراد در بیارم باید تا صبح بنویسم که دیگه از حوصله ام خارجه:D فقط اینو بگم که تاکیید بیش از حد داستان روی تم خانواده باعث شد که بازی هیچ صحنه ماندگار و خاصی نداشته باشه. این مسئله در بازی قبلی هم تا حدی وجود داشت ولی حداقل اونجا حس یه جرنی هدفمندرو داشتیم که در این بازی از همون هم خالی بودش.
در کل داستان بازی که حداقل برای من مهمترین رکن GOW R بودش، شدیدا ناامید کننده ظاهر شد. واقعا لازم بود که بازی سه گانه باشه تا بتونن پرداخت خیلی بهتری برای این کرکترها داشته باشن بجای اینکه انقد خلاصه و ماسمالیته شده بخوان بهشون بپردازن.
 
آخرین ویرایش:
من که دارم از خوبی بازی و شخصیت پردازی کریتوس و دیالوگ ها و .... دیوانه میشم
سکانس های نابی و خیلی خفن
همه چیز باری برای من در حد بهترین نسخه سری هست

من بازی رو استریم میکنم و زیرنویس و کامل کوچکترین جزئیات رو دقت میکنم بهش ... واقعا میخکوب میکنه آدمو

جزئیات کامبتو ببین شما :



View attachment 279082

تغییر نظر من بعد از اتمام بازی به طور خلاصه:

تغییر موضع بی منطق و سرسرکی کارکتر ها
کمبود باس فایت !
آبکی جمع شدن داستان
 
من که دارم از خوبی بازی و شخصیت پردازی کریتوس و دیالوگ ها و .... دیوانه میشم
سکانس های نابی و خیلی خفن
همه چیز باری برای من در حد بهترین نسخه سری هست

من بازی رو استریم میکنم و زیرنویس و کامل کوچکترین جزئیات رو دقت میکنم بهش ... واقعا میخکوب میکنه آدمو

جزئیات کامبتو ببین شما :



View attachment 279082
گاد رگناروک یکی از بهترین بازی های دهه اخیر هست در تمام موارد . باید هم بازیباز به جنون برسد از این همه کیفیت .

تنها ایرادی که من می گیرم به کلیات بازی : باس عظیم الجثه نداشت که صفا کنی . شماره قبل اژدها بزرگ و نبرد روی اژدها و ترول های بزرگی داشت . از موضوع رگناروک استفاده خیلی خوبی سازندگان نبردند و پتانسیل هدر رفته ای برای کلیات بازی شد .

به گاد ۲۰۱۸ نمره ۱۰ می دهم و به رگناروک نمره ۹.۵
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or