PlayStation God of War Ragnarok

سازنده
Santa Monica Studio
تاریخ انتشار
November 9, 2022 (۱۸ آبان 1401)
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
God of War Ragnarok
IMG_20210911_212633_copy_600x200.jpg
Biography
Ragnarök
e17dd58892e48fd104c3203eb2ccd3e8-724x1024.jpg


موج اول
شروع آخرالزمان از جنگ‌های خونین در میدگارد و از بین انسان‌ها راه می‌افتد، برادران به جان هم افتاده و یکدیگر را به قتل می‌رسانند و جرم و جنایت در میدگارد بیداد می‌کند.
سپس زمستان سخت (Fimbulvetr ) از راه می‌رسد که به مدت سه سال با خود سرمای شدید و تاریکی به همراه می‌آورد
زمین سراسر از یخی ضخیم پوشیده شده و انسان‌ها در سرما و گرسنگی تمام امید و ایمانشان را از دست می‌دهند.

موج دوم
اسکال (Sköll) و هاتی (Hati – گرگ‌هایی که به دنبال ارابه‌های خورشید و ماه می‌کردند) بالاخره موفق می‌شوند هر کدام طعمه خود را شکار کنند
اسکال خورشید را به دندان گرفته و خون از آن به زمین جاری می‌شود و هاتی ماه را بلعیده و ستارگان نیز آسمان را ترک می‌کنند و تاریکی مطلق همه جا را فرا می‌گیرد.

موج آخر
زمین شروع به لرزیدن می‌کند و فنریر که توسط خدایان در غل و زنجیر بود، آزاد می‌شود تا از خدایانی که او را اسیر کرده بودند انتقام بگیرد.


+ نگهبان خدایان (Heimdall) در شاخ خود دمیده و تمام خدایان به همراه وایکینگ‌هایی که با شرافت جنگیده و مرده بودند و در والهالا درکنار خدایان مستقر بودند، خود را برای نبردی بزرگ آماده می‌کنند.
+ ایگدراسیل (Yggdrasil) که 9 سرزمین بر روی شاخه و ریشه‌های آن شکل گرفته بودند، به لزره درمیاید. زمین میلرزد، دریا شروع به جوشیدن می‌کند و ماری عظیم‌الجثه از اعماق آن بیرون می‌آید که زهر از دهانش بر زمین می‌ریزد، این مار کسی نیست جز یورمنگاند
+ آسمان شکافته شده و از سرزمین موسپل‌هیم (Muspelheim– قلمروی آتش) غول‌های آتشین به رهبری سورت به میدان نبرد وارد می‌شوند
+ هِل، دختر لوکی که نیمه زنده-نیمه مرده است نیز از نیفل‌هیم (Niflheim – قلمروی یخ) خارج شده و به همراه اژدهای خود نیتاگ (Nithog) بر فراز میدان نبرد پرواز می‌کند تا اجساد مردگان را برای خوردن ببرد.
Hróðvitnir
IMG_20220708_101623_402.jpg

فنریر (Fenrir) که همچنین با نام هوویتنیر شناخته میشه شخصیتی مهم در اسطوره‌شناسی نورسه
گرگی غول‌پیکره که به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان آسیر تلقی میشه
او اولین بچه-گرگ از سه فرزند لوکی و یک یوتون مونث به نام انگربودا ست
سرنوشتش در زمان راگناروک به مبارزه و کشتن اودین گره خورده، و اینکه پدر اسکول و هاتی ست
فنریر به عنوان گرگی توصیف شده که روزی به اندازه‌ی یک هیولا می‌شود.
وجود او ترسی بزرگ برای خدایان و به خصوص اودین است، کسی که مرگ خود را در زمان راگناروک به واسطه‌ی آرواره‌های این هیولا پیش‌بینی می‌کند
یکی از دلایل مهم اقدامات اودین برای جلوگیری از راگناروک به خاطر ترس از فنریر ست

جنسیت: مذکر
نژادها: غول-گرگ
وضعیت: زنده
مکان: آسگارد
خانواده:
هِل(خواهر)
یورمونگاند(برادر)
اسکول و هاتی(پسران)
انگربودا(مادر)
لوکی ( پدر )
فی(مادر بزرگ)
برگلمیر(جد مادری)
کریتوس(پدر بزرگ؟!)

اگرچه او دیده نشده و به واسطه‌ی یکی از نام‌های کمتر شناخته شده‌اش نام برده می‌شود، اما فنیر در دو تا از اظهار نظرهای میمیر مورد اشاره قرار گرفته!
اولین اشاره مربوط به یکی از داستان‌های میمیر بر روی قایقه که از فنریر به عنوان «کینه‌جوی بزرگ خدایان آسیر» یاد می‌شه و داستانی از او و فرزندانش اسکول و هاتی نقل میشه
میمیر باری دیگر هنگام ترک کردن کونوسگارد به طور خلاصه اشاره‌ای به فنیر می‌کنن و این که چطور بروک و سیندری زنجیری غیرقابل شکست را تنها با استفاده از «یک جای پای گربه» و «آب دهان پرنده» ساختن
Thamur
20220602_213349.jpg

تامور قبل از مرگش تصمیم داشت دیواری به دور سرزمین غول ها یا همون یوتنهایم بسازه تا از مردمش در برابر ثور محافظت کنه
چون ساخت دیوار به تنهایی واسش سخت و زمان‌گیر بود، از پسرش Hrimthur برای ساخت دیوار کمک خواست اما پسرش بهش کمک نکرد!
بعد از مخالفت Hrimthur با پدرش، تامور پسرش رو میزنه و همین امر باعث میشه Hrimthur هز دست پدر فرار کنه
تامور که احساس خوبی نداشته به دنبال پسر میره ولی در میدگارد گم میشه
فریادهای تامور توجه ی ثور رو به خودش جلب میکنه و این دو باهم درگیر میشن و درنهایت تامور حین درگیری بر روی ابزار سنگ تراشی خودش میفته و دار فانی رو وداع میگه:D

تامور یک غول یخی بود و برای همین بعد از مرگش و سقوط بدنش بر روی زمین بخش بزرگی از سرزمین پوشیده از یخ شد و فقط ثور از این سرما نجات پیدا کرد

gow2-900x506_copy_450x253.jpg



با اینکه کشته شدن Thamur در نبرد با ثور کاملا اتفاقی رخ داد اما ثور اعتبار کشتن این غول رو برای خودش می‌دونست و ادعا می‌کرد که خودش انجام داده!
پ.ن: اگر در خاطرتون باقی مانده باشه، آخرین نبرد ما با بالدور دقیقا در محل کشته شدن تامور اتفاق افتاد، و برای لحظاتی فریا برای اینکه ما بالدور رو خاکشیر نکنیم، برای کمک به پسرشو با جادوی خودش ایشونو زنده کرد!
تیر (به نروژی باستان: Týr)

Tyr.jpg
تیر (فرزند اودین، برادر ناتنی ثور و بالدر) خدای جنگ نورس ، خدایی که برای صلح جنگید و به قهرمان بودن و قانونمند بودن شهرت داشت.
با قدرت و علمش جلوی جنگ ها را می گرفت ، نه اینکه شروعشون کنه!
تیر با کمک غول ها و تمام نژاد ها معبدش را ساخت تا با استفاده از آن به هر ٩ قلمروی ایگدراسیل سفر کند و آرامش را توی همه ی آنها برقرار کند.
تیر خدایی بود که انتخاب کرد به دیگران خدمت کند تا خودش
تیر معتقد بود که عقل، کلید جلوگیری از جنگ و هرج و مرج عه ، نه زور!
همچنین او می دانست که با بازدید از فرهنگ های مختلف به بینشی میرسه که هرگز با یکجا نشینی بهش نمیرسه. در حالی که اودین علم زیادش رو مبتکرانه مخفی می کنه ، تیر با دست و دل بازی علم و خردش رو در اختیار بقیه میزاره.
به همین دلیل ، انسان ها تیر رو تحسین می کردند و عشق شان را بهش با آوردن هدایا از سراسر دنیا نشون می دادند.


آخرین اطلاعات:

▪️تاریخ عرضه ی بازی برابر با 18 آبان 1401
▪️بازی به صورت انحصاری برای PS5/PS4 منتشر میشود
▪️در صورتی که نسخه ی PS4 بازی را‌ خریداری کنید، برای دریافت نسخه ی PS5 بازی ( Free Upgrade ) باید مبلغ 10$ را پرداخت کنید
این هزینه شامل نسخه ی Standard Edition بوده و در ادیشن های دیگر شما قابلیت استفاده ی بازی بروی هر دو پلتفرم کنسولی PS4 و PS5 را خواهید داشت



* آقای اریک ویلیامز کارگردان نسخه ی GOW Ragnarok می باشند
* ثور و فریا دو آنتاگونیست اصلی هستند
* هر 9 قلمرو قابل بازی می باشند
* عنوان GOW Ragnarok به مانند نسخه ی 2018 بر اساس فناوری One Shot Shooting ساخته خواهد شد، این بدان معناست که Shooting Camera از ابتدا تا انتهای بازی متوقف نمی شود
* طبق گفته ی اریک ویلیامز کارگردان نسخه جدید GOW، بازی GOW Ragnarok پایانی برای حماسه اساطیر نورس خواهد بود!
* ضمنا کراس جن بودن این بازی نیز به صورت رسمی تایید گردید

IMG_20220706_230109_242.jpg
♤♤♤♤♤♤
GOW Ragnarok Characters

IMG_20210912_014927_650.jpg IMG_20210912_014925_625.jpg
IMG_20210912_014924_145.jpg IMG_20210912_014921_368.jpg
IMG_20210912_014919_967.jpg IMG_20210912_014918_785.jpg
IMG_20210912_014916_890.jpg IMG_20210912_014914_579.jpg
IMG_20210912_014913_027.jpg IMG_20210912_014910_929.jpg

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎


☆☆☆☆☆☆☆☆

Screenshot_20210912-013302_Samsung Internet_copy_432x242.jpg
God of War: Ragnarok -Official Gameplay Trailer | PS showcas 2021
YouTube

☆☆☆☆☆☆☆☆
178672
🔹🔹🔹
🔥تریلر رونمایی از تاریخ انتشار بازی🔥
 
آخرین ویرایش:
GOWهنوز همون بازی خطی گذشته هست شما میتوتید فقط اصلی ها رو برید نیازی به رفتن فرعی ها نیست

بازی پر از صحنه های حماسی هست که از همون اول بازی شروع میشه و ادامه دار میشه
من مطمئنم این بازی بهترین ساخته سانتا تا آلانه
 
خیلی موافق نیستم باهاتون
عمده مشکل من یه شکل شدن بازیهای سونی و همراه شدن بازی مثه گاو با ترند سرگرمی های روز(مارولی شدنه)نه این مساله که گفتین

کسی نمیگه اینا بیان عین سه گانه باز یه کریتوس بی کله و نادون بسازن که فقط میکشه و میره جلو ولی انتظاری که هست اینه که DNA بازی رو حفظ کنن و همون چهارچوب اصلی رو پخته تر و بهتر کنن.

ولی اینا یه کاری کردن که وقتی بازی به افراط رو روابط پدر و پسری تاکید میکنه یاد جویل و لست می افتم....وقتی بشدت رو اپن ورلد تاکید میکنه یاد هورایزن میافتم(شباهت طراحی فاصاها هم هست) و تو بحث ساید کویست هم که تقریبا همه بازیهای سونی درگیرش شدن و به ندرت و تو مبارزات یادم می افته که اره من دارم همون گاو رو بازی میکنما

سونی یه فرمول موفق پیدا کرده و همون رو داره رو همه بازیهاش پیاده میکنه و این برای من جالب نیس(شاید اکثریت حال کنن )

اینم بگم عصر بازیهای خطی و نیمه خطی تموم نشده که اگر شده بود اینهمه بازی خطی تو همین یکی دو سال نمی ترکوندن

.
کلا قضیه الکی تو محیط گشتن و برو جلووو بعد بیا اول بعد دنبال کوست باش به این بازی نمیاد از ۲۰۱۸ گفتم
این بازی کاملا باید خطی میبود و جذابیتش رو نگر میداشت
همین قضیه تو هیلو هم رو xbox اتفاق افتاد
دارن همه چیز رو فدای محیط بزرگتر و ساعت گیم پلی بیشتر میکنن تا فروش بیشتری داشته باشه
 
منم بازی رو تموم کردم چند روز پیش، در کل همه چیز عالی بود ، فقط در مورد اخر بازی :

بنظرم اخر بازی دیگه خیییییلیییییی حالت کلید اسراری داشت ، حداقل دوس داشتم ک ثور یا اودین رو ب خشن ترین حالت میکشتم .
اما این سلیقه شخصی من بود ولی داستان بازی یجوری روایت میشه ک از اول بازی کریتوس هی این نکته رو یاداوری میکنه ک آخر مسیر کشتن و انتقام چیزی نیست و بعدش پشیمونی و پوچی میاد سراغ آدم ، اگه ملاک رو همین 2 نسخه جدید بذاریم ک واقعا اخر بازی خیلی عالی تموم میشه ولی خب من همیشه سری گاد رو با خشونت بیش از حد میشناختم و همین باعث شد سر هر باس بخوام مقایسه کنم با باس های سه گانه یونان ، مثلا کشتن هایمدال رو با هرمس مقایسه کنم ، اون خشونتی ک توی کشتن هرمس بود واقعا ارضا کننده بود برام ، یا اون لحظه ک کریتوس سر هلیوس رو با دست از تنش جدا میکرد یا مثلا کشتن زئوس و اودین رو مقایسه کردم و همین باعث شد توی ذوقم بخوره .

در کل بازی هیچ ایرادی نداشت ، مراحل اصلی و فرعی بازی ب شدت اعتیاد اور بودن جوری ک ادم هی میخواست بیشتر بازی کنه ، آپگرید سلاح های بازی خیلی حال میداد جوری بود ک من هی میخواستم اپگریدشون کنم چون خیلی خوشگل میشدن وقتی فول اپگرید میشدن.

ی چیزی ک من توقع داشتم بیشتر توی بازی باشه زره های one shoulder یا همون روی یک شونه بود ، همین باعث شد من کل بازی برای بالا تنه فقط از زره vidar بود اسمش فک کنم ، استفاده کنم.
یدونه هم ک توی اون مراحل چالشی موسلهایم میداد ک برای اپگریدش یسری متریال میخواست ک من نداشتم و حال نداشتم دیگه برم پیدا کنم و اپگریدش کنم.یکی هم اخر بازی میداد ک خوشگل بود ولی لولش پایین بود. در کل دوس داشتم بیشتر ست های وان شولدر میداد.

در اخر هم واقعا توی دوره ای ک دیگه ب بازی های سینگل پلیر و داستانی بهایی داده نمیشه ، بازی هایی مث گاد رگناروک و تلو 2 حکم جواهر دارن ک متاسفانه استدیو های سونی توانایی ساخت بازی با این کیفیت و استاندارد ها رو دارن و ادم باید 4 5 سال منتظر بمونه تا ی بازی بدن بیرون.
 
آخرین ویرایش:
وقتشه بعد از 42 ساعت تجربه، نظرمو راجع به بازی بدم:

GOW Ragnarok به نظر من به شدت الهام گرفته از The Last Of Us هست و المان های مشترک زیادی مثل خشونت بیشتر از قسمت دوم TLOU رو در خودش جا داده اما تصمیمات متفاوتی گرفته و در اون بازی آخر و عاقبت نفرت اندوزی و انتقام جویی رو به تصویر کشیدن اعضای ناتی داگ و اینجا خانواده و دوستی ارجحیت داره نسبت به همه حس ها برای سانتامونیکا. چیزی که من خیلی روش حساسم و سازنده ها به بهترین نحو ممکن انجامش دادن، انتخاب صدا پیشه ها و صدا گذاری صحیح بازی هست که احساس خوبی رو منتقل می کنن به گیمر. از اولین دیدار با ثور گرفته تا اودین و انگربودا و ترود، صدا پیشه های خیلی خوبی رو انتخاب کردن که توی کارشون سنگ تموم گذاشتن. اما به شخصه وسط همه این شخصیت ها، هیچکس به اندازه سیندری برای من عزیز و محترم و جذاب نیست که چقدر این بشر خوبه، چقدر آدم لذت میبره از شخصیت فان و نحوه راه رفتن و اون کلاه بابانوئلی که گذاشته سرش تا خشم و نفرتش و احساسش به بردار مرده ش. من واقعا بعد از کریتوس و مکس پین و آرتور و الی، سیندری برام جزو 5 شخصیت تاثیر گذار زندگیم هست که از وجودش توی یک بازی ویدیویی لذت می برم. با حرفای دوستان موافقم که این نسخه از رگناروک انتظار حماسه میرفت اما اینجوری نبود و به نظرم حماسه رو ما بیشتر توی نسخه دوم و سوم GOW تجربه کرده بودیم و اینجا داستان و شرایط پیش اومده حول مرکز خانواده و باقی مونده چیزی هست که برامون به جای گذاشتن پس ناراحت نیستم که چیزی در حد مرگ زئوس و سلاخی کردن بقیه خداها ندیدم. الحق که اریک ویلیامز توی به تصویر کشیدن خشونت بیشتر مثل قطع کردن اعضای بدن دشمن های بازی شاهکار کرده و تجربه گیم پلی به لطف قابلیت های جدید خیلی خوب شده. اینکه سه سلاح داشته باشیم و هر کدوم به جز دو اسلات Runic، یک دکمه L1 + مثلث هم داشته باشن و باز خود مثلث رو به تنهایی نگه داشتن یک قابلیت دیگه ای به سلاح اضافه کنه جالب بود اما اسکیل ها زیاد تغییر خاصی نسبت به نسخه قبلی نداشتن و Runic Attack ها هم کمتر شده بودن یا کمتر پیدا میشدن. یکی از اسکیل هایی که حذف شده بود اون ساطوری کردن دشمن ها بود که جای خودش رو به چنگکی کردن تبر داده بود که دوس نداشتم. اما وجود ابزار های مختلف وسط بتل فیلد برای نابود کردن دشمن ها خیلی خوب بود مثل تخته چوب ها و سنگ ها و درخت های یخی. یعنی واقعا گستردگی روش های کشتن رو به وضوح شاهد بودیم و بعد از اون گستردگی و تنوع زیاد دشمن ها و باس ها که مشکلات نسخه قبلی رو به کل مرتفع کرده بود و تجربه بازی رو چند برابر لذت بخش کرده بود. حقیقتا بازی اینقدر بزرگه و گسترده س که هیچوقت ازش خسته نمی شید و تیم سازنده توی 4 سال واقعا گل گاشته، مخصوصا زمانی که محیط های جدید ونهایم براتون باز میشه بازی به شدت گسترده تر میشه و به قول دوستمون انگار DLC آنچارتد 4 رو داخل همین بخش جا دادن! گشت و گذار توی محیط بازی خیلی لذت بخشه و پر از لوت های مهم و کاربردیه و پازل ها هم گسترده تر شدن. تجربه اینکه قلمرو ها قبلی که رفته بودیم کاملا تغییر کرده بودن جالب بود برام! اینکه همه جا جدید بود و تازه من رو شگفت زده کرد. موسیقی به خوبی نسخه قبل بود و حماسی بودن خودش رو حفظ کرده بود و ریمتش رو دوست داشتم. گرافیک توی نسخه PS4 واقعا عالی بود و افت فریم ها هم در نبرد های خیلی شلوغ حس می شد که طبیعی بود اما غیر از اون هیچ مشکلی نداشت. تنها مورد منفی به نظرم تغییر رابط کاربری منوی بازی بود که من مدل نسخه قبلی رو می پسندیدم و نمیدونم اون نسخه کجاش پیچیده بود که تصمیم به ساده سازیش گرفته بودن! اما سیاه و سفید بودن المان ها چدان جذاب نبود برام و ترجیح میدادم دست نزنن بهش. اینکه اسپارتان ریج رو میشد به جای مشت و لگد ازش برای پر کردن جونت استفاده کنی واقعا به تجربه بازی کمک زیادی کرده بود و آمولت ها به جای سوکت های روی هر آرمور هم تصمیم بدی نبود به نظرم. تجربه ای بود که واقعا انتظارش رو می کشیدم و شگفت زده م کرد و از این بابت خوشحالم که سونی خاص ترین استودیو های صنعت گیم رو در اختیار داره. هر چند تو شرایط بدی بازی رو انجام دادم و حال من و هیچکدوممون خوب نیست و شاید اون لذت بعد از انتظار چهار سال رو به اون شکل که می خواستم و آدمی که چهار سال قبل بودم نشد تجربه کنم، اما اشک ها ریختم با مرگ براک و واکنش های سیندری و اینکه دیگه توی شاپ ها خبری از این دو برادر نیست واقعا ناراحتم کرد. توییست داستانی واقعا متعجبم کرد و آهنگ Blood Upon The Snow هم بی نظیر بود... بی نظیر. نمیدونم باید منتظر نسخه بعدی باشم یا نه، اما من کریتوس رو با هیچ چیز عوض نمی کنم...

10/10
 
اقا من حس میکنم هرچی جلوتر میرم گرافیک خفن تر میشه شما اینجوری حس نکردید 🤔
علاوه بر گرافیک بازیم داره اوج میگره اوایلش اصلا حال نمیکردم الان فقط میخوام سریع ازسر کار برگردم بشینم پاش لعنتی تعطیلیم این ماه نداریم حالا از اونور بهمن ماه ۳ تا شنبه تعطیلی پشت سر هم اخه این درسته 🥲🥹🥹
 
اقا من حس میکنم هرچی جلوتر میرم گرافیک خفن تر میشه شما اینجوری حس نکردید 🤔
علاوه بر گرافیک بازیم داره اوج میگره اوایلش اصلا حال نمیکردم الان فقط میخوام سریع ازسر کار برگردم بشینم پاش لعنتی تعطیلیم این ماه نداریم حالا از اونور بهمن ماه ۳ تا شنبه تعطیلی پشت سر هم اخه این درسته 🥲🥹🥹
گرافیک بازی با توجه به اینکه بازی میان نسلیه عالیه
بخصوص طراحی هنری و جزئیات واقعا شاهکاره
من با اینکه بازی رو پلات کردم منتظرم نیوگیم پلاس و فتونود اضافه بشه دوباره بازیش کنم اینبار به قصد عکاسی :دی
 
انتظار یک پایان دارک رو داشتم......همین!!! با فریا بریم سرزمین رو از نو بسازیم!!!!مقایسه کنید با پایان سه گانه...وقتی کریتوس شمشیر المپوس رو میکنه تو شکمش و اون ناله هاش و اون موزیک غم انگیزش..هر بار پایان ش رو میبینم موهای بدنم سبخ میشه....در کل بازی قشنگی بود ولی در مقایسه با سه گانه حرفی برای گفتن نداره
 
منم امروز بازی رو تموم کردم با تکمیل مراحل داستانی و ساید کوئستای داستانی. مناطقم اکثرا 85 درصد گشتم ولی بازم کلی چیز میز هستش که بشه انجام داد.بازی بنظرم عالی بود و پایان بندیش رو هم دوست داشتم. سایدکوئستام خیلی خوب بودن. گشت و گذار و برگشت به مناطقم برای من بشخصه لذت بخشه. حقیقتش نسخه 2018 بخاطر اون حس تازگی همچیش، تاثیرش به شدت روم بیشتر بود. البته من بازی ای مثل بتمن راکستدی هم با این که نسخه دومش به شدت بهتر بود نسخه اولشو بیشتر دوست داشتم بخاطر همین تازگیش.
از طرف دیگه دوست داشتم چهار پنج تا خدای دیگه هم درگیر میشدن باهامون و حماسی تر و خشن تر بود بازی. سلاحم علاوه بر نیزه یدونه دیگه اضافه میشد خوب بود و مثلا میتونستیم با یک سلاح عوض کنیم که شلوغ نشه. این روند همزادپنداری با یکی از شخصیتای بد(خاکستری) داستان (ثور) و وقت گذروندن باهاش که خیلی ریز شبیه لست 2 بود هم خیلی دوست ندارم. باعث میشه اون لذت کامل رو از مبارزه و شکستشون نبرم.
ولی در کل بازی انقد پکیج کاملیه که کمتر از 10 نمیشه بهش داد ولی انتظاراتم کمی فرق داشت.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or