PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
یکی از جالب‌ترین ارجاعات بازی (برای یکی از مأموریت‌های Wantedطور هست و اگه همه رو تموم نکردین، باز نکنین):

این مأموریت ارجاع بامزه‌ای به کمیک TMNT: The Last Ronin داره که سه تا از لاک‌پشت‌ها مُردن و اونی که باقی مونده، دنبال انتقام گرفتن می‌ره. رنگ گل‌های سر مزار هم براساس لاک‌پشت‌ها انتخاب شده. :دی

221f31_25Ghost-of-Yōtei-20251030104038.jpg

این مدل مأموریت‌های بازی خیلی جالب از آب در اومدن و تنوع بسیار بالایی دارن. به جای اینکه بریم سریع یه بنده خدایی رو بکشیم و پولش رو بگیریم و خلاص، هرکدوم ماجرای مخصوص خودشون رو دارن و بعضی وقت‌ها به جاهای جالبی می‌رسن. :دی

بازی پر است از این ریفرنس به چیزای مختلف حالا چه با کوئست چه با نقاشی روی در و دیوار ولی جالب‌ترینشون واسه من همین بود. وقتی رسیدم بهش خیلی کیف کرده بودم :D دمشون گرم واقعا.
 
یکی از جالب‌ترین ارجاعات بازی (برای یکی از مأموریت‌های Wantedطور هست و اگه همه رو تموم نکردین، باز نکنین):

این مأموریت ارجاع بامزه‌ای به کمیک TMNT: The Last Ronin داره که سه تا از لاک‌پشت‌ها مُردن و اونی که باقی مونده، دنبال انتقام گرفتن می‌ره. رنگ گل‌های سر مزار هم براساس لاک‌پشت‌ها انتخاب شده. :دی

221f31_25Ghost-of-Yōtei-20251030104038.jpg

این مدل مأموریت‌های بازی خیلی جالب از آب در اومدن و تنوع بسیار بالایی دارن. به جای اینکه بریم سریع یه بنده خدایی رو بکشیم و پولش رو بگیریم و خلاص، هرکدوم ماجرای مخصوص خودشون رو دارن و بعضی وقت‌ها به جاهای جالبی می‌رسن. :دی

ایول من اصلا متوجه این نشده بودم:دی تا الان فقط همون اشاره به جین ساکای رو فهمیدم که البته اونم بسیار مستقیم بود:دی

ولی آقا این مپ آخرش، که بهاریه، دیگه بیش از حد زیباست. من بازی کردن یادم میره یه جاهایی.
 
امیدوارم به زودی روزی بیاد که کنسول و لوازم جانبی رو از نمایندگی های رسمی سونی و مایکرو و نینتندو در شهرهای ایران بخریم. تعداد گیمر و علاقه مند به این صنعت زیاده تو ایران. حق ما این نیست.
yotei.jpg
 
امیدوارم به زودی روزی بیاد که کنسول و لوازم جانبی رو از نمایندگی های رسمی سونی و مایکرو و نینتندو در شهرهای ایران بخریم. تعداد گیمر و علاقه مند به این صنعت زیاده تو ایران. حق ما این نیست.
View attachment 398511
دور نیست عزیز البته بحثش طولانیه و اینجا جاش نیست ولی قبلش باید یه کم خود بزرگ بینی مون رو کنار بذاریم و بدونیم کجای بازی وایسادیم
 
بازی پر است از این ریفرنس به چیزای مختلف حالا چه با کوئست چه با نقاشی روی در و دیوار ولی جالب‌ترینشون واسه من همین بود. وقتی رسیدم بهش خیلی کیف کرده بودم :D دمشون گرم واقعا.
اون نقاشی‌ها خیلی باحالن.:دی
رفتم بین عکس‌هایی که از بازی گرفتم پیداشون کنم، ولی دیدم ۸۴۲ تا عکسه و نمی‌شه راحت پیدا کرد و رفتم از اینترنت یه چیزی برداشتم! :دی تازه هنوز بازی رو تموم نکردم و بعید نیست به ۱۰۰۰ تا هم برسه!‌
لامصب انقدر قشنگه که نصف زمان بازی رو توی فتومد می‌چرخم!

این ترکیب کاراکترهای ساکرپانچ با حال و هوای ژاپنی، واقعاً بامزه شده! :دی

93a131_25ghost-of-yotei-sly-cooper-easter-egg.png

ایول من اصلا متوجه این نشده بودم تا الان فقط همون اشاره به جین ساکای رو فهمیدم که البته اونم بسیار مستقیم بود

ولی آقا این مپ آخرش، که بهاریه، دیگه بیش از حد زیباست. من بازی کردن یادم میره یه جاهایی.
اون بخش مربوط به جین ساکای فوق‌العاده بود!
اوایلش آدم یه شک و تردیدهایی داره و بعد که کم‌کم با اون علامت و چیزهای دیگه مواجه می‌شه، می‌فهمه که جریان چیه و به تدریج نشونه‌های بیشتری از جین نمایان می‌شه و اوج کار هم اونجاست که می‌فهمیم جین و یونا در نهایت به وصال هم رسیدن و بچه‌دار شدن و نقاشی‌های فرزند دلبندشون هم توی اون کلبه به چشم می‌خوره. :دی
واقعاً اون قسمت زیبا بود و ترکیبش با موسیقی Ghost of Tsushima و حماسه‌سرایی‌های اون یارو که با صدای باحالش آواز می‌خونه، یکی از بهترین بخش‌های بازی رو تشکیل می‌دادن.
یه نکته‌ای که یادم نیست توی Ghost of Tsushima مطرح شده بوده یا تازه توی Ghost of Yotei در موردش صحبت شده، اینه که چند بار اشاره می‌شه که جین اولین شینوبی تاریخ بوده! :دی
یه عکس یادگاری هم کنار قبر حاج‌آقا گرفتیم:

805c31_25Ghost-of-Y%C5%8Dtei-20251030090642.jpg
 
آخرین ویرایش:
من DLC سوشیما رو بازی نکردم، پرونده جین اونجا بسته میشه یا جا برای دنباله (حمله دوم مغولها) باز میمونه؟
چون دیدم تو بعضی از توضیحات آیتم ها تو Yotei یه چیزایی راجع به حمله دوم گفته شده.

این ترکیب کاراکترهای ساکرپانچ با حال و هوای ژاپنی، واقعاً بامزه شده! :دی

93a131_25ghost-of-yotei-sly-cooper-easter-egg.png
خیلی باحالن اینا، منم چندتایی ازشون دیدم ولی مثل اینکه خوب مخفی شدن و پیدا کردن همشون سخته.

البته ساکر پانچ هم ارادت خاصی به Sly داره، تو شماره قبل یه تروفی واسه استفاده از Gear هایی بود که ظاهر جین رو شبیه Sly میکرد، تو این شماره هم یه رنگ اختصاصی واسه Sly هست تو بازی.

1000116915.jpg

1000116916.jpg
 
آخرین ویرایش:
من DLC سوشیما رو بازی نکردم، پرونده جین اونجا بسته میشه یا جا برای دنباله (حمله دوم مغولها) باز میمونه؟
چون دیدم تو بعضی از توضیحات آیتم ها تو Yotei یه چیزایی راجع به حمله دوم گفته شده.


خیلی باحالن اینا، منم چندتایی ازشون دیدم ولی مثل اینکه خوب مخفی شدن و پیدا کردن همشون سخته.

البته ساکر پانچ هم ارادت خاصی به Sly داره، تو شماره قبل یه تروفی واسه استفاده از Gear هایی بود که ظاهر جین رو شبیه Sly میکرد، تو این شماره هم یه رنگ اختصاصی واسه Sly هست تو بازی.

View attachment 398513

View attachment 398514
در بسته الحاقی بیشتر به گذشته جین و رو به رو شدن با ترس هاش و عذاب وجدان برای مرگ پدرش می پردازد و جین کشمکش های درونی خودش رو حل می کنه .
 
من DLC سوشیما رو بازی نکردم، پرونده جین اونجا بسته میشه یا جا برای دنباله (حمله دوم مغولها) باز میمونه؟
چون دیدم تو بعضی از توضیحات آیتم ها تو Yotei یه چیزایی راجع به حمله دوم گفته شده.
پرونده جین با همون بازی اصلی بسته شد dlc که هیچی. حالا یوتی رو بیشتر بازی کن متوجه میشی قضیه از چه قراره. نمیشه چیزی گفت چون اسپویل میشی.
 
پرونده جین با همون بازی اصلی بسته شد dlc که هیچی. حالا یوتی رو بیشتر بازی کن متوجه میشی قضیه از چه قراره. نمیشه چیزی گفت چون اسپویل میشی.
Yotei رو پلات کردم و اون مرحله Jin رو هم رفتم، می‌دونم که آخر عمرش رو تو Ezo بوده ولی تو توضیحات یکی از آیتم ها (یادم نیست ماسکش بود یا چیز دیگه) نوشته که Jin تو حمله دوم مغول ها هم حضور داشته، درصورتی که سوشیما و DLC ـش به این موضوع نپرداختن.
 
دوبله ژاپنی بازی در حد سوشیما هست یا نه؟ :-?
تو سوشیما که سنگ تموم گذاشته بودن با انتخاب صداپیشه های دوبله ژاپنی بازی.
آره خیلی خوبه! من این نسخه رو هم مثل قبلی با صداهای ژاپنی بازی می‌کنم و بسیار راضی‌ام. از شخصیت‌های جانبی که اکثراً صداهای خوبی دارن تا خود آتسو که بانو فیروز (Fairouz Ai) به جاش صحبت کرده. :دی
یه بار توی تاپیک انیمه بحث صداپیشه شخصیت Power توی Chainsaw Man شده بود و گفته بودم چقدر باهاش حال می‌کنم و اون هم برای همین عمو فیروز بود! با اینکه کاراکترهای Power و Atsu به شدت با همدیگه فرق دارن، ولی صدای هر دو عالی از آب در اومده. :دی
 
دوبله ژاپنی بازی در حد سوشیما هست یا نه؟ :-?
تو سوشیما که سنگ تموم گذاشته بودن با انتخاب صداپیشه های دوبله ژاپنی بازی.

ازون هم حتی بهتره به نظرم. خود آتسو که عالیه به لطف Fairouz Ai و یه شخصیت دیگه هم در طول داستان خواهی دید که شدیدا دلبری میکنه با صدای افسانه‌ایش :D باقی شخصیتا هم خوبن واقعا. حتی npcهای معمولی و رهگذر.
 
@NaViiDii @Dinosaur
یه سر رفتم یوتیوب و چند تا کلیپ مقایسه دوبله ژاپنی و انگلیسیش رو دیدم و به نظرم ژاپنیش بازم گل کاشته.
متأسفانه از صداپیشه ژاپنی آتسو فقط عالیجناب در سایه رو دیده بودم (صداپیشه دلتا بود).
واجب شد بعد تموم کردن سوشیما به فکری واسه بوته بکنم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or