PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
این takezo که بالای کوه یوتئی هست چطور باید شکست بدیم ، یک ضربه میزنه کل جون خالی میشه

خیلی داستان داره واقعا. اگه اوایل بازی هستی میتونی بری و بعدا برگردی. قشنگ عین یه استاد واقعی شمشیرزنی طراحیش کرد. شوخی نداره باهات :D

چند وقت پیش یه پستی توی ردیت دیدم که میگفت ریفرنس به شخصیت واقعی به نام Miyamoto Musashi هستش که بزرگ‌ترین استاد شمشیرزنی جاپون بوده و مقدار زیادی تکنیک وارد این سبک کرده بوده خصوصا همین دوال کاتانا. ۶۲تا دوئل تو زندگیش داشته که همه رو پیروز شده و به معنای واقعی کلمه Unrivaled بوده. سال ۱۵۸۴ به دنیا اومده بود و سال ۱۶۴۵ در سن ۶۱ سالگی هم از دنیا رفت.
 
بازی رو گذاشتم دانلود بشه ولی رو آیکون بازی که میری آهنگی که پخش میشه چقدر قشنگه.هم وایب شرقی داره هم آهنگهای دهه 50 ایرانی.قشنگ میشه گوگوش یا داریوش رو بذاری رو این آهنگ یه چیزی بخونن :D

عه درست میگی :D
یه جاهایی سازهای شرقی میاد روش ولی بیشترش میتونه همون چیزی که میگی باشه.
عجب موسیقی آرامش بخشی داره .
اون جایی که حماسی میشه اصلا خود داریوشه.

احسنت.

در راستای آهنگش که گفتم شبیه آهنگهای ایرانیه------>برای اثباتش تیکه آخرشو جدا کردم و اینو ساختم.بگید که اشتباه نمیکردم ;))

Ghost of Dariush
عمرا داریوش فکر میکرد یه روزی بتونه اینطوری چه چهه بزنه:))
بیشتر استاد عارف شده با ته صدای داریوش
 
عه درست میگی :D
یه جاهایی سازهای شرقی میاد روش ولی بیشترش میتونه همون چیزی که میگی باشه.
عجب موسیقی آرامش بخشی داره .
اون جایی که حماسی میشه اصلا خود داریوشه.

احسنت.


عمرا داریوش فکر میکرد یه روزی بتونه اینطوری چه چهه بزنه:))
بیشتر استاد عارف شده با ته صدای داریوش
دیگه هوش مصنوعی در همین حد بلد بودم...شما خودتون همون داریوش رو فرض کنید :D
 
خیلی داستان داره واقعا. اگه اوایل بازی هستی میتونی بری و بعدا برگردی. قشنگ عین یه استاد واقعی شمشیرزنی طراحیش کرد. شوخی نداره باهات :D

چند وقت پیش یه پستی توی ردیت دیدم که میگفت ریفرنس به شخصیت واقعی به نام Miyamoto Musashi هستش که بزرگ‌ترین استاد شمشیرزنی جاپون بوده و مقدار زیادی تکنیک وارد این سبک کرده بوده خصوصا همین دوال کاتانا. ۶۲تا دوئل تو زندگیش داشته که همه رو پیروز شده و به معنای واقعی کلمه Unrivaled بوده. سال ۱۵۸۴ به دنیا اومده بود و سال ۱۶۴۵ در سن ۶۱ سالگی هم از دنیا رفت.
بعد مبارزه باهاش و رهسپار کردنش به دیار باقی، نشستم همون بالای کوه با سازم یه اهنگ زدم و یه دونه ماهی خوردم. :D
حس و لذتی که اون کمپ زدن برام داشت، خداییش کمپ زدن واقعی تو کوه و جنگل نداشت:Dواقعا خفن بود

.​
 
این takezo که بالای کوه یوتئی هست چطور باید شکست بدیم ، یک ضربه میزنه کل جون خالی میشه

فقط باید تمرکز کنی روی Parry کردن و مهمات جانبی مثه کونای و دود زا رو بزاری برای وقتی که سرما بدنت رو داره تسخیر میکنه یعنی اخر مبارزه و فقط تند تند از اونا استفاده کنی برای اخرای هلثش
 
راستی بازی خیلی از Kill Bill الهام گرفته ها :D
بازی از فیلم شعله هم الهام گرفته بدون شوخی

اون صحنه ای که دنبال
اسپایدر
میکنیم دقیقا مثله صحنه تعقیب و گریز جبارسینگه کامل
حالا حمید برس اونجا تو یه بررسی بکن خدایی ببین شبیه نیست
 
بازی رو دیشب پلات کردم. (Takezo رو گذاشتم برای آخرین تروفی)
مثل شماره اول تجربه فان و لذت بخشی بود، تنوع سلاح ها و ابزار های بازی نسبت به شماره اول، پیشرفت خیلی خوبی کرده بود و بازی رو از یکنواختی در آورده بود، با این حال به نظرم داستان بازی خیلی ضعیف تر از شماره قبل بود و اکت آخر هم سرسری کار شده بود.
 
فقط به من بگید بعد که این بازی رو تموم کردم واقعا دیگه چی میشه رفت؟ من که داشتم دایینگ لایت میرفتم و بخاطر این دارپش کردم الان حتی بهش فکرم میکنم حالم بد میشه چه برسه بعدا دوباره بخام برم
 
یکی از جالب‌ترین ارجاعات بازی (برای یکی از مأموریت‌های Wantedطور هست و اگه همه رو تموم نکردین، باز نکنین):

این مأموریت ارجاع بامزه‌ای به کمیک TMNT: The Last Ronin داره که سه تا از لاک‌پشت‌ها مُردن و اونی که باقی مونده، دنبال انتقام گرفتن می‌ره. رنگ گل‌های سر مزار هم براساس لاک‌پشت‌ها انتخاب شده. :دی

221f31_25Ghost-of-Yōtei-20251030104038.jpg

این مدل مأموریت‌های بازی خیلی جالب از آب در اومدن و تنوع بسیار بالایی دارن. به جای اینکه بریم سریع یه بنده خدایی رو بکشیم و پولش رو بگیریم و خلاص، هرکدوم ماجرای مخصوص خودشون رو دارن و بعضی وقت‌ها به جاهای جالبی می‌رسن. :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or