PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
منم حدوداً 4 ساعتی رفتم؛ مثل نسخه قبل چه opening زیبایی داشت واقعاً مو به تنم سیخ شد :D مبارزات خیلی خوبه ولی هنوز به مخفی کاری نرسیدم. محیط بازی هم فوق العاده قشنگ و زندست و اکتیویتی ها متنوع و جذابن. گرافیک و بخصوص نورپردازی هم عالین ولی من یکم انتظارم از گرافیکش بالاتر بود :D انیمشین ها هم به نظرم پرفکت نیست بعضی جا ها چه داخل گیمپلی چه کاتسین و حتی یه باگ ریز هم من دیدم تو یه کاتسین، شاید سوشیما تو این مورد زمان خودش بهتر بود. در کل فکر کنم با آتسو بیشتر ارتباط بگیرم تا جین حالا ببینیم چیه میشه :D
 
خب بعدش خودش میزنه دیگه مثل اون اول که مادرش داره یادش میده ما نمیتونیم بنوازیم
بقول دوستمون فقط وقتی خودت میتونی بزنی که تازه بخواد یه موسیقی رو یاد بگیره. دفعات بعد خودکاره.
 
واقعا زیبا و حال خوب کنه. یکی از بهترین اینترو های دنیای گیم رو داشت. رنگ ها و زنده بودن محیط هم که ادامه زیبایی های سوشیماست و بهتر هم شده. تا یک ساعت، تند نمیرفتم با اسب و به آرامی مشغول جذب زیبایی های این دنیای به یادماندنی بودم. نور مهتاب و سایه ها که نگم.........
تا ابد میشه اسکرین شات گرفت. ولی به نظرم این چند تا کافی باشه برای نشون دادن هنر و دقت و احساسی که گذاشته شده برای این اثر
Ghost of Yōtei_ (1).jpg
Ghost of Yōtei_ (2).jpg Ghost of Yōtei_ (3).jpg Ghost of Yōtei_ (4).jpg
 
این بازی هایی که سبک کلاسیک و تاریخی دارند (طبیعت و اسب سواری) مثل یوتی و سوشیما و رد دد و مافیا جدید و ....
جواهر ناب هستند مخصوصا برای گیمرها ما به سن گذاشته نوستالژی باز مثل خودم

رسما تراپی روح و روان
 
دوستان محبت میکنید نظرتون راجب تفاوت مود پرفدرمنس و کوآلیتی بازی بگید؟ من رو نسخه پایه میخوام شروع کنم اگه بنظرتون تفاوت خیلی شدیده خودمو ناچارا تطبیق بدم با مود ۳۰ فریم.دمتون گرم
 
  • Like
Reactions: Thundersky
دوستان محبت میکنید نظرتون راجب تفاوت مود پرفدرمنس و کوآلیتی بازی بگید؟ من رو نسخه پایه میخوام شروع کنم اگه بنظرتون تفاوت خیلی شدیده خودمو ناچارا تطبیق بدم با مود ۳۰ فریم.دمتون گرم
به نظر من حتما با پرفرمونس برو، روون بودن بازی یه چیز دیگه است تا اینکه خودت رو درگیر چهارتا انعکاس اجسام روی آب جوی ریخته شده وسط بیابون کنی :D

تفاوت خیلی فاحش نیست مگه اینکه خیلی تیزبین باشی و از فاصله نزدیک (مثلا با مانیتور) بازی کنی. روی تی‌وی باشی که فهمیده نمی‌شه زیاد.
چیزی که فقط من با تلویزیون دیدم، draw distance هست که مثلا سایه‌های درخت‌ها از دورتر یه خرده محوتره و نزدیک می‌شی سایه‌ها دقیق‌تر و بهتر می‌شن. موشن بلر رو هم خاموش کن که مایه عذاب هست.
از لحاظ کیفیت هم بخوام مثال بزنم، تفاوتش در حد کوالیتی و پرفرمونس ریمیک Demon's Souls بود. یعنی همچنان خیلی خوشگله و اصلا متوجه ریزه‌کاری‌ها نمی‌شی.
 
دوستان محبت میکنید نظرتون راجب تفاوت مود پرفدرمنس و کوآلیتی بازی بگید؟ من رو نسخه پایه میخوام شروع کنم اگه بنظرتون تفاوت خیلی شدیده خودمو ناچارا تطبیق بدم با مود ۳۰ فریم.دمتون گرم

تفاوت خیلی فاحشه روی مود کوایلیتی و مناظر بی نظیر میشه

اما فریم بازی به نظرم زیر 30 میاد مخصوصا توی فایت ها و لذت بازی رو ازت میگیره، به ناچار باید بزاری پرفورمنس !
 
دوستانی که هنوز بازی رو تموم نکردین، حتماً یه سری به مودهای متنوع صوتی و تصویری بزنین. :دی
مود کوروساوا که توی نسخه قبلی هم بود و چیز خیلی شیک و تر و تمیزیه. ولی Miike هم خیلی باحاله و حتماً امتحانش کنین! این مود براساس آثار یه کارگردان ژاپنی به نام تاکاشی میکه تدارک دیده شده که معروفه به خشونت زیاد. :دی خشونت بازی توی این حالت بالاتر می‌ره و مثلاً وقتی دشمن‌ها منهدم می‌شن و می‌افتن زمین خون از گلوشون فواره می‌زنه، با یه افکت صوتی اغراق‌آمیز! :دی
مود Watanabe هم با نظارت شینیچیرو واتانابه (کارگردان انیمه‌هایی مثل Cowboy Bebop) طراحی شده و یه سری موسیقی‌های متفاوت و جالب پخش می‌کنه که حس و حال بازی رو تغییر می‌دن.
حالا نه لزوماً توی همه بخش‌های بازی، ولی به نظرم توی بخش‌های فرعی و گشت و گذار توی محیط‌ها و... گاهی اوقات سراغ این مودها برین و حال و هوای بازی رو عوض کنین. :دی
 
دوستانی که هنوز بازی رو تموم نکردین، حتماً یه سری به مودهای متنوع صوتی و تصویری بزنین. :دی
مود کوروساوا که توی نسخه قبلی هم بود و چیز خیلی شیک و تر و تمیزیه. ولی Miike هم خیلی باحاله و حتماً امتحانش کنین! این مود براساس آثار یه کارگردان ژاپنی به نام تاکاشی میکه تدارک دیده شده که معروفه به خشونت زیاد. :دی خشونت بازی توی این حالت بالاتر می‌ره و مثلاً وقتی دشمن‌ها منهدم می‌شن و می‌افتن زمین خون از گلوشون فواره می‌زنه، با یه افکت صوتی اغراق‌آمیز! :دی
مود Watanabe هم با نظارت شینیچیرو واتانابه (کارگردان انیمه‌هایی مثل Cowboy Bebop) طراحی شده و یه سری موسیقی‌های متفاوت و جالب پخش می‌کنه که حس و حال بازی رو تغییر می‌دن.
حالا نه لزوماً توی همه بخش‌های بازی، ولی به نظرم توی بخش‌های فرعی و گشت و گذار توی محیط‌ها و... گاهی اوقات سراغ این مودها برین و حال و هوای بازی رو عوض کنین. :دی
من از اوایل فعال کرده بودم. چون روی تجربه اصلی تاثیر منفی نداشتن! واتانابه فقط وقت‌هایی آهنگ‌هاشون میاد که در صورت عادی خالی بود و صدای باد میومد. جایی که دیالوگ باشه یا موسیقی اصلی بازی باشه، پخش نمی‌شه. خیلی خوبه.
میکه هم که دوربین موقع مبارزه یه خرده زوم‌تره ولی عوضش همه خونی مالی می‌شدن. فقط یه نکته جالب داشت، اینکه اون پسر که از جسدها اقلام برمیداشت و بعد خالی کردن هر کمپ می‌بینیش، همیشه پر از خاک و گل هست :)) خیلی باحاله.
یعنی جفتشون کلا چیز منفی اصلا نداشتن. واسه همین از منطقه دوم دیگه کاملا روشن کرده بودم. اصلا هر کی از اول شروع می‌شه من توصیه می‌کنم روشن کنن و لذت ببرن.
 
آخرین ویرایش:
دوستان محبت میکنید نظرتون راجب تفاوت مود پرفدرمنس و کوآلیتی بازی بگید؟ من رو نسخه پایه میخوام شروع کنم اگه بنظرتون تفاوت خیلی شدیده خودمو ناچارا تطبیق بدم با مود ۳۰ فریم.دمتون گرم
من خودم همیشه ۳۰ فریم رو به جون میخرم وقتی تفاوت بین دو حالت محسوس و drastic باشه. اما اینجا واقعا اصلا اونقدری به چشم نمیاد این برتری (یجاهایی کمتر, یجاهایی بیشتر), که بیارزه ۳۰ واحد فریم رو بخاطرش قربانی کنی. بین جامعه ردیت هم که چک کردم, غالبا همین نظر هست...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or