نمایشگاه/رویداد Gamescom 2025

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
GxCKF_JXIAANPUB.jpg


مراسم سالانه Gamescom: Opening Night Live با اجرای جف کیلی به صورت آنلاین برگزار می‌شود. این رویداد، شروع رسمی نمایشگاه گیمزکام است و در آن از بازی‌های جدید و تریلرهایشان رونمایی می‌شود.

اطلاعات مراسم:

  • رویداد: Gamescom: Opening Night Live
  • تاریخ به وقت ایران: سه‌شنبه، ۲۸ مرداد ۱۴۰۴
  • ساعت به وقت ایران: ۲۱:۳۰ (۹:۳۰ شب)
  • روش تماشا: آنلاین از طریق پلتفرم‌های یوتیوب و توییچ
اجرای زنده موسیقی:

همچنین در این برنامه، یک بخش ویژه برای اجرای زنده موسیقی بازی Clair Obscur: Expedition 33 در نظر گرفته شده است.

این قطعه توسط آهنگساز بازی، لورین تستارد، و خانم آلیس دوپورت-پرسیه اجرا خواهد شد.


GxuGgzcbMAAHWyz.jpg

لینکهای پخش زنده

1755623656050.png 1755625993287.png
 
Last edited by a moderator:
قطعا همین‌طور است، اما اگر همین ذات تکراری را هم فاکتور بگیریم باز نصف مراسم خالی از محتوا می‌ماند.
خب، بازی‌هایی که عمو جف باید نشان بدهد کجاست؟
یکی بیاید به من بگوید این بازی‌ها دقیقاً در کدام گوری هستند؟

اینکه ما همیشه منتظر نمایش یه سری بازی خاص هستیم و چون حضور ندارن میخوره تو ذوقمون که درسته. و بخشی از سرخوردگی همه بخاطر ندیدن بازی های مورد علاقه شونه. مثلا من سر هر نمایش امید دارم یه چیزی از فرست پارتی های سونی، از GeoW جدید، از Fable ببینم، یا Mass Effect تازه، بایوشاک، KH4 و کلی عنوان دیگه و چون هیچ کدوم هیچ وقت نیستن طبیعیه که حالم گرفته بشه. این بخش درست. اما نبودن این بازی ها دلیل بر کیفیت پایین نمایش ها نمیتونه باشه.

مثلا همین شوکیس دیشب، محتوا اصلیش یک ساعته، و یک ساعت دوم پر شده با صحبت های بیهوده یا معرفی های طولانی از سریال فال اوت مثلا که مسلما دلیل حضورشون قراردادهای تبلیغاتی و پول های هنگفتی هست که گرفته شده. اما مثلا قدیم که E3 بود و سونی و مایکروسافت نمایش های کل کل گونه داشتن هیچ وقت از این مزخرفات نمیدیدم، چون دنبال درآمد زایی این شکلی نبودن و هدف چیز دیگه ای بود.

مساله بعد که باز تحت تاثیر همین مساله اقتصادی و درآمدزایی بوجود امده حضور همه نوع بازیه. من تقریبا از وقتی رسانه های گیم ایرانی، حالا چه مجلات و چه اینترنتی های کمی که وجود داشت امدن و شرایطش محیا شد کنفرانس های مربوط به گیم رو دنبال کردم. از همون ابتدا یه قاعده ای در خصوص نمایش ها وجود داشت، که شوکیس جای معرفی های بزرگ، هیجان انگیز و خفنه، نه بازی های کوچیک و کم اهمیت. مثلا تو E3 ها ما بازی های خفن رو تو کنفرانس ها میدیدم و بازی های دیگه در طول مدت برگزاری نمایشگاه به تدریج و از طریق دراپ شدن تریلر معرفی میشدن. این رویه الان از بین رفته. ما بازی هایی رو میبینیم تو نمایش که واقعا آشغالن و دیدنشون برای عموم جذابیتی نداره. یعنی شاید یه روز خودت بتونی بری تو یوتوب نگاشون کنی و بدتم نیاد، اما دیدنشون در حین یه نمایش بزرگ جز وقت تلف کردن نیست. اما باز حضور دارن همشون چون باید دو ساعت نمایش پر بشه و اکثر این بازی ها هم با پرداخت پول امدن بالا.

نتیجه اینکه کنفرانس و شوکیس های الان مزخرف شدن، چون هدف از برگزاری اونها تغییر کرده. یه زمان محلی بودن برای قدرت نمایی کنسول ها و کل کل بین کمپانی های بزرگ، و هرکی سعی داشت با بازی های خفن تر و ایده های بهتر بیاد جلو تا این رقابت رو ببره و بیشتر سر زبون ها بیفته، اما الان شده محلی برای مارکت و درآمد زایی. جف کیلی همه چیز رو تبدیل کرده به اعداد و ارقام. مهم راه انداختن یه شوکیس خیلی خفن که گیمرها میپسندن نیست، هدف یه نمایش طولانی دو ساعته است که فرصت بیشتری برای نمایش بازی های بیشتر و در نتیجه درآمد زایی زیاد داره. برای جف کیلی و این نمایش ها حضور بازی های مزخرف مهم نیست، چون پول میدن. و تنها هم و غمش اینه که بزور چندتا ناشر بزرگ رو راضی کنه یه چیزی بهش برسونن تا چندتا اسم بزرگ هم تو نمایشش داشته باشه. مثلا نمایش RE9 به وضوح یه تریلر هدفمند مارکتینگی نبود، صرفا یه تیکه از بازی رو سر هم کردن دادن دستش تا حضور داشته باشه وگرنه هیچ بخشی از کمپین تبلیغاتی رو هندل نمیکرد. نه مثلا معرفی شخصیت ها و نشون دادنشون (که همه منتظر این بخش هستن) یا دادن اطلاعات هدفمند از داستان و گیم پلی و ... تریلر یوتی هیچ چیز جدیدی نداشت و یه تدیون تازه از فوتیج های تریلرهای قبلی + شاید دو صحنه جدید بود.

این شوکیس به راحتی میتونست وجود نداشته باشه و به جایی هم بر نخوره. یا در بهترین حالت یه برنامه کوتاه سوپ گونه نیم ساعته باشه.
 
به نظر من مشکل اصلی، اینکه در این فروم نامیدی از مراسمات رخ میده به خاطر نبود خلاقیت و تکراری شدن ویدیو گیم نیست مشکل اصلی فرمت برگزاری مراسمات جف کیلی است. مراسم های جف کیلی همیشه ۲ ساعته است. کاری می‌کنه که طولانی باشند. پر از صحبت سازندگان برای توضیح هست‌. همین سیلک سانگ قرار هست تو یوتیوب خودشون کاملاً معرفی بشه گیم پلی. به خاطر هزینه‌های است که جف کیلی می‌گیره، همه سعی می‌کنند نهایت استفاده رو ببرند.

همین معرفی مید نایت از واو. بنده خدا سعی می‌کرد هایپ کنه، کسی براش مهم نبود. تو بلیز کان رونمایی می‌شد سالن رو میذاشتن رو سرشون.
 
اینکه ما همیشه منتظر نمایش یه سری بازی خاص هستیم و چون حضور ندارن میخوره تو ذوقمون که درسته. و بخشی از سرخوردگی همه بخاطر ندیدن بازی های مورد علاقه شونه. مثلا من سر هر نمایش امید دارم یه چیزی از فرست پارتی های سونی، از GeoW جدید، از Fable ببینم، یا Mass Effect تازه، بایوشاک، KH4 و کلی عنوان دیگه و چون هیچ کدوم هیچ وقت نیستن طبیعیه که حالم گرفته بشه. این بخش درست. اما نبودن این بازی ها دلیل بر کیفیت پایین نمایش ها نمیتونه باشه.

مثلا همین شوکیس دیشب، محتوا اصلیش یک ساعته، و یک ساعت دوم پر شده با صحبت های بیهوده یا معرفی های طولانی از سریال فال اوت مثلا که مسلما دلیل حضورشون قراردادهای تبلیغاتی و پول های هنگفتی هست که گرفته شده. اما مثلا قدیم که E3 بود و سونی و مایکروسافت نمایش های کل کل گونه داشتن هیچ وقت از این مزخرفات نمیدیدم، چون دنبال درآمد زایی این شکلی نبودن و هدف چیز دیگه ای بود.

مساله بعد که باز تحت تاثیر همین مساله اقتصادی و درآمدزایی بوجود امده حضور همه نوع بازیه. من تقریبا از وقتی رسانه های گیم ایرانی، حالا چه مجلات و چه اینترنتی های کمی که وجود داشت امدن و شرایطش محیا شد کنفرانس های مربوط به گیم رو دنبال کردم. از همون ابتدا یه قاعده ای در خصوص نمایش ها وجود داشت، که شوکیس جای معرفی های بزرگ، هیجان انگیز و خفنه، نه بازی های کوچیک و کم اهمیت. مثلا تو E3 ها ما بازی های خفن رو تو کنفرانس ها میدیدم و بازی های دیگه در طول مدت برگزاری نمایشگاه به تدریج و از طریق دراپ شدن تریلر معرفی میشدن. این رویه الان از بین رفته. ما بازی هایی رو میبینیم تو نمایش که واقعا آشغالن و دیدنشون برای عموم جذابیتی نداره. یعنی شاید یه روز خودت بتونی بری تو یوتوب نگاشون کنی و بدتم نیاد، اما دیدنشون در حین یه نمایش بزرگ جز وقت تلف کردن نیست. اما باز حضور دارن همشون چون باید دو ساعت نمایش پر بشه و اکثر این بازی ها هم با پرداخت پول امدن بالا.

نتیجه اینکه کنفرانس و شوکیس های الان مزخرف شدن، چون هدف از برگزاری اونها تغییر کرده. یه زمان محلی بودن برای قدرت نمایی کنسول ها و کل کل بین کمپانی های بزرگ، و هرکی سعی داشت با بازی های خفن تر و ایده های بهتر بیاد جلو تا این رقابت رو ببره و بیشتر سر زبون ها بیفته، اما الان شده محلی برای مارکت و درآمد زایی. جف کیلی همه چیز رو تبدیل کرده به اعداد و ارقام. مهم راه انداختن یه شوکیس خیلی خفن که گیمرها میپسندن نیست، هدف یه نمایش طولانی دو ساعته است که فرصت بیشتری برای نمایش بازی های بیشتر و در نتیجه درآمد زایی زیاد داره. برای جف کیلی و این نمایش ها حضور بازی های مزخرف مهم نیست، چون پول میدن. و تنها هم و غمش اینه که بزور چندتا ناشر بزرگ رو راضی کنه یه چیزی بهش برسونن تا چندتا اسم بزرگ هم تو نمایشش داشته باشه. مثلا نمایش RE9 به وضوح یه تریلر هدفمند مارکتینگی نبود، صرفا یه تیکه از بازی رو سر هم کردن دادن دستش تا حضور داشته باشه وگرنه هیچ بخشی از کمپین تبلیغاتی رو هندل نمیکرد. نه مثلا معرفی شخصیت ها و نشون دادنشون (که همه منتظر این بخش هستن) یا دادن اطلاعات هدفمند از داستان و گیم پلی و ... تریلر یوتی هیچ چیز جدیدی نداشت و یه تدیون تازه از فوتیج های تریلرهای قبلی + شاید دو صحنه جدید بود.

این شوکیس به راحتی میتونست وجود نداشته باشه و به جایی هم بر نخوره. یا در بهترین حالت یه برنامه کوتاه سوپ گونه نیم ساعته باشه.
-خب دیگه E3 وجود نداره، حالا چه کار کنیم؟ بشینیم Xbox Games Showcase یا State of Play نگاه کنیم، که آخرش معلوم نیست اصلا یه بازی درست‌وحسابی نشان بدن یا نه؟ الان کلی عملا تنها کسیه که داره این صنعت رو سرپا نگه می‌داره. ولی باید قبول کرد کیلی برگزارکننده است،نه سازنده‌ی بازی‌ها. اگه بازی جذابی برای نمایش نباشه تقصیر اون نیست، چون اون فقط یه برگذارکننده ست.
-همه‌چیز آخرش برمی‌گرده به بیزنس. ما پول نمی‌دهیم، پس چیزی هم بدهکارمان نیستن. بله، مراسم‌ها اغلب افتضاح می‌شن چون خیلی از شرکت‌ها اصلاً حاضر نیستن شرکت کنن. ابهت E3 کجا و این مراسم‌های پراکنده‌ی الان کجا؟ البته E3 هم سال‌به‌سال ضعیف‌تر می‌شد. از دهه‌ی 2000 به بعد توی همه‌ی مدیوم‌ها یه روند نزولی رو دیدیم.

-کاری که جف کیلی می‌کند، بیشتر شبیه تزریق یه‌ذره هیجان مصنوعیه. همه می‌دانیم آخرش خبر خاصی تو این مراسم‌ها نیست، ولی بازم می‌ نشینیم پای استریم به امید اینکه شاید یه غافلگیری اتفاق بیفتد.من خودم امسال فقط به عشق Resident Evil 9 نشستم، ولی راستش حضور Zhang Kui توی Black Myth: Wukong حسابی سورپرایزم کرد.همین سورپرایزهای کوچیک باعث می‌شن آدم برای چند دقیقه از روزمرگی جدا بشه و دوباره حس هیجان کنه.

پ.ن: چه خبره،ده خط نوشته‌ای کاکو! من نوب نیستم یا تازه از غار درنیامده‌ام که به این صورت دقیق‌وار بدیهیات را برایم توضیح داده‌ای.البته سپاسگزارم واقعا این یعنی برایم ارزش قائل هستی. ولی چشم‌هایم از حدقه درآمد تا خواندمشان! حقیقتا من مطالعه زیاد می‌کنم،از این جهت چشم‌هایم در حال ذوب شدن هستند، در این حد که از قطره‌ی چشم استفاده می‌کنم. ولی متن شسته‌ورفته‌ای بود، آفرین. کلا من با شخصیت شما حال می‌کنم. {الکتریک ویزارد}
 
  • Like
Reactions: blak
حالا جدای از مزخرف بودن مراسم دیشب، برام سواله که چرا آدم‌هایی که از استودیوهای مختلف میومدن روی استیج، اینقدر درب و داغون و به قول خارجی‌ها، Cringe تشریف داشتن:D مدل غیرعادی حرف زدن، میمیک عجیب صورت، خنده‌های هیستریک، جوک‌های بی‌مزه و ...، کاملاً تو ذوق می‌زد. این رو مقایسه کنید با مثلاً ورود پر اُبهت آدمی مثل Cliff Bleszinski تو E3 ! یعنی صنعت ویدیوگیم، جز در مواردی استثناء، چه در متن ماجرا و چه در حواشی، خیلی نچسب شده خدایی و نمی‌دونم میشه به درست شدنش در آینده امید داشت یا نه!
 
  • Like
Reactions: blak
این مراسم های اینجوری کلا حالت خرید و فروش داره. کمپانی ها میان که محصولاتشون رو تبلیغ کنند و بفروشند حالا بینش هم یه گیمی میزارن. شما اشتباه کردید اصلا روشون حساب کردید والا گیمز آوارد خیلی خوب بود. این یکی یه جور نمایشگاه بود بیشتر تا کنفرانس.
 
  • Like
Reactions: blak
برای من که شخصا RE Fan نیستم و جز RE4 و RE5 بقیه ـشو تموم نکردم و این مراسمم برای RE ندیدم (که اگه میدیدم با این نمایش RE هم بیشتر ناامید می شدم) ، 2 ساعت مراسم هیـــچی برای من نداشت! واقعا آفرین داره! :):):)

چرا ؟ =((
ی گیمر باید re fan باشه حالا نه فن دو اتیشه اما باید تمام نسخه هاش رو پلی بده :D
من که کالکشن ام رو روی استیم کامل کردم و دارم به ترتیب میرم :D
 
آخرین ویرایش:
  • Love
Reactions: A-L-I
نمیدونم جاش اینجاست یا تایپک دیگه ای. باز هم مثل هر ساله رفتم Gamescom.
View attachment 347289
View attachment 347284
امروز تونستم دموی بیست دقیقه ای از بیست دقیقه ای Avowed رو ببینم و به نظرم خوب بود. گیمپلی بسیار خوبی داره ولی متاسفانه داستانش زیاد جذاب به نظر نمیرسه. فقط بهشون پیشنهاد دادم که این عددهای Damage رو خذف کنن. بعضی هاشون خیلی بزرگ هستن. در کمال تعجب بهم گفت تا الان بهش فکر نکرده بودیم.
از تهیه کننده ی Obsidian هم در مورد Outer world 2 پرسیدم که تایید کرد که سال دیگه به احتمال زیاد توی تابستون نمایش اولیه خواهن داشت.

View attachment 347286
‏Commondos هم چک کردم و بسیار شبیه نسخه های قبلیشه.

View attachment 347285

اما Indiana Jones . دموی بیست دقیقه ای هم از اون دیدم. به نظر بازی متوسط رو به بالاست. نمیدونم مشکل از نمایش بود یا بازی ولی مشکل FOV داره. مثلا بعضی جاها دست ایندی نصف تصویر رو گرفته بود. گرافیک خیلی معمولی بود و مبارزات هم چی. خاصی نداشت. دمشون گرم که به کلاه بهمون دادن، کلاه خیلی خوبیه.

View attachment 347287
View attachment 347288
View attachment 347290
بهت خوش بگذره رفیق
حتما لایو بگیر و تو چنل یوتیوب و توییچ ات هم قرار بده :x
 
  • Like
Reactions: -Poormaz-

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or