Gabe Newell : شاکی از PS3 !!!

Wroth Master

کاربر سایت
رییس شرکت Valve یعنی Gabe Newell شکایت جدید و نیش دار دیگری از کنسول سونی دارد.

Gabe Newell: PS3 "a waste of everybody's time"

Newell به مجله Edge:
"سرمایه گذاری روی Cell,سرمایه گذاری روی SPE به شما در دراز مدت سودی نمی دهد.There's nothing there that you're going to apply to anything else . شما هیچ چیزی کسب نمی کنید مگر کینه ورزی و دشمنی با معماری که انها طراحی کرده اند."

"من فکر نمی کنم آنها بتوانند پولی از جعبه خودشون بدست بیاوردند.من فکر نمی کنم این راه حل خوبی یاشد."

این اولین باری نیست که Newell قصد کوبیدن PS3 را داشته است.در اویل سال هم اظهار داشت:"یک مصیبت اساسی در بسیاری مقطع ها......این واقعا روشن است که سونی راه و خطی را که سازندگان و ناشران می خواهند را از دست داده است."

او در ماه ژانویه گفته است:"I'd say, even at this late date, they should just cancel it and do a do over,"

علی رقم کینه ورزی و دشمنی او با PS3. وی بیان کرده که فکر می کند صاحبان PS3 که بازی Orange Box را بر روی کنسول خود بازی می کنند از تجربه خود لذت خواهند برد.و EA -که کار رسیدگی به نسخه PS3 بر عهده اوست- این بازی را به نحو احسن منتشر می کند.

او می گوید:"من فکر می کنم که کار بسیار سختی باشد که ما این نسخه را به استاندارد های نسخه های X360 و PC نزدیک کنیم."

gabenewell2.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
می توانید متن کامل مصاحبه با Gabe Newell را در لینک زیر مشاهد کنید:


More from Gabe Newell: part two
 
GTA : خب در واقع انقلاب در gameplay این بازی در سال 2001 در نسخه 3 روی PS2 انجام شد. (خواهشا نگید خوب اگه PS2 نبود، Rockstar هم میرفت سراغ یه کنسول دیگه و یا PC. شاید اگه سخت افزار PS2 اون موقع نبود ، هیچ وقت Rockstar همچین کاری نمی کرد.)
هیچ ربطی به سخت افزار نداره و GTA و هم هیچ وقت بازی نبوده یا Rokstar هیچ وقت شرکتی نبوده که احتیاج مبرم داشته باشه به سونی و PS.

اون زمان سونی رقیب نداشته و حرف اول آخر رو خودش میزده در صورتی که 1 سال بعد از انتشار نسخه 3 بازی کنسول XBOX وارد بازار شد و چون معروفیت و محبوبیت و از همه مهمتر فروش تضمینی سونی رو نداشت مجبور به این کار شدن.حتی با وجودی که XBOX از سخت افزار قویتر و بهتری برخوردار بود ولی بازم این ریسک رو انجان ندادن!

پس این گفته شما در مورد اینکه " شاید اگه سخت افزار PS2 اون موقع نبود" یه حرف بی پایه و اساس بیشتر نیست.همینجور که الان خیلی از بازیهای سونی در طی این 2 سال رفتن روی X360 خودش دلیل محکمیه برای اینکه بفهمین سازنده ها همیشه شرایط،موقعیت،تجربه،و محبوبیت مردم نسبت به کنسول رو میسنجن بعد عنوان هاشونو منتشر میکنن.

همینجور که دیدین GTA IV برای کنسول X360 ساخته شد و حتی نزدیک بود انحصاری هم بشه.

پس خواهشا وصله GTA رو دیگه به سونی نچسپونین ...
 
نکته ی مهم

قبول دارم! ;) من به کوتاراگی حساسیت دارم! ولی آخه 4D رو که دیگه همه میدونن که.......... (بحث تکراری!)

GTA : خب در واقع انقلاب در gameplay این بازی در سال 2001 در نسخه 3 روی PS2 انجام شد. (خواهشا نگید خوب اگه PS2 نبود، Rockstar هم میرفت سراغ یه کنسول دیگه و یا PC. شاید اگه سخت افزار PS2 اون موقع نبود ، هیچ وقت Rockstar همچین کاری نمی کرد.)

اینو همه میدونن که بازی gta در ابتدا برای pc میومده شماره ی 1 و 2 این بازی 2 بعدی بودند ولی گیم پلی اونها اینقدر جذاب بود که به یکی از معروفترین بازی های pc بدیل شدن شماره ی 3 این بازی به صورت 3 بعدی برای pc اومد و گیم پلی شماره های بعد این بازی مثل شمارهی 4 که برای همه ی پلتفرم ها اومد تقلیدی از شماره ی 3 هست پس انقلاب برای شماره ی 3 و pc هست نه ps2
:love:جان کارمک :love: اسطوره ی برنامه نویسیه و باید منتظر id tech 5 باشید تا با نسل بعد واقعی روبرو بشید
بعد از گذشت 1 سال ما که ندیدیم شرکت های بازیسازی بتونن از قدرت سل استفاده کنن چون سخته حتی شرکتهای زیر نظر سونی هم با مشکل مواجه میشن
من فکر کنم آخرشم همین کوتاراگی بیاد به دست و پای کارمک بیفته تا کارمک راهی رو برای نهایت استفاده از سل پیدا کنه!
..............................:sick:ps3 :sick:
 
محمدمهدی جان حرفهايي كه گفتي درسته ولي تنها OpenGL نيست كه كار با سخت افزار PS3 را سخت ميكنه .
اگه دقت Gabe Newell از CELL ناليده .
اگه توجه كني كسي مثل جان كارمك يه مرد افسانه در دنياي بازي سازي بارها و بارها از سخت افزار PS3 ناله كرده .
با اينكه بازي هاي id Software تا اونجا كه ميدونم برمبناي OpenGL ساخته ميشند ولي با اين حال كه موتور tech5 كه پشتيباناني كامل از OpenGL ميكنه باز جانكارمك در اخرين گفتگوي خود ازسخت افزار ps3 شكايت كرد .

به نظر من هم سوني اين سرمايه گذاري كه روي پردازنده خودش كرده اگه كمي فكر كنيم ميبينيم كه كاملا بيهوده بوده . اولا اينكه هزينه ساخت cell خيلي زيادتر از پردازنده xenon استفاده شده در xbox360 هست.

سوني به جاي اين همه هزينه روي cell ميتونست يه قرار داد ديگه با ibm ببنده كه يه پردازنده ي مشابه xbox360 يا هرچيز ديگه بسازه كه قوي تر از xenon باشه ولي اين معماري سخت cell را نداشت و مطمئنا هم به خيلي هزينه براش كمتر ميشد و الان هم ميتونست كلي استفاده كنه از پردازندش و اينهمه بازي سازها از cell ناله نكنند و الان هم خيلي موفق بود .
مگر اينكه سوني از ساخت cell يه هدف هاي ديگه داشته باشه كه تا اينجا هم من چيزي نديدم كه cell را به صورت گسترده در يه جا استفاده كنند .

يه پروژه كه در طولاني مدت نشه بهره كامل ازش برد از خيلي جهات ميتونه براش ضربه بزنه . اگه سرنوشت xbox در مقابل ps2 يادتون بياد با اينكه سخت افزار xbox قويتر بود ولي ديرتر از ps2 عرضه شده بود و خيلي ها ps2 را خريده بودند و بازي هاي بزرگي انجام ميدادند و خيلي از شركتهاي بزرگ روش سرمايه گذاري كرده بودند و سوني خيلي از بازي ها را به انحصار خود دراورده بود كه اينها همشون باعث ميسه تا حدودي زيادي همين تاخير xbox در عرضه ضربه هاي بزرگي بهش بزنه شايد xbox همزمان با ps2 وارد صحنه شده بود وضعيتش خيلي بهتر از اينها بود .

cell هم دقيقا يه همچين چيزيه كار كردن باهاش سخته هزينه بر و بازي سازها زياد طرفش نميرن بازي براش كم مياد از اون طرف مايكرو ميتونه بازي هاي زيادي به انحصار خودش دربياره و در نتيجه بيشتر محبوب ميشه و طرفدارهاي زيادي به طرف خودش ميكشه درنتيجه محبوب تر .
تا قدرت اصلي ps3 هم رو بشه كلي طرفدار از دست داده و خيلي ها كنسول مورد علاقه خودش را خريدند .
 
آخرین ویرایش:
ایشون چون تیمشون نتونسته درست بازی رو Ps3 جمع و جور کنه این حرفها رو زده در این صورت اشکال از تیم برنامه نویسی ایشونه نه سونی چه طور خود سونی می تونه خیلی راحت برای Ps3 بازی بسازه و با سخت افزار جور کنه
در ضمن اگه همین جناب این حرف هارو در مورد X360 زده بود بعضی ها اصلا به این موضوع کاری نداشتن که ایشون کی هست انواع و اقشام فحش رو میکشیدن به هیکلش
ایشون نتونستند بازی اشون رو جمع کنند ، UT 3 چه طور ؟ اون که انحصاری PS3 هم هست.
میشه چندتا از بازی های سونی نام ببری که تا امروز قدرت فراتر از بازی های 360 داشتند؟ L.A.I.R قدرتش بالا بوده؟ یا HS ؟ همه دیدیم بعد از دو سال Kz2 که اینقدر میگفتند بازیش از دموی 2005 هم بهتر در مقابل بزرگانی مثل Gears OF War یا کرسیس کمر خم میکرد.
پس حالا که Gabe اومده و از ساختار سخت PS3 برای بازی سازی شکایت کرده باید حق رو بهش داد...شرکتی که بیشتر کارهاش با برنامه هایی بوده که با ویندوز و 360 سازگاری کامل داشتن , الان مطمئنا براش سخت هست که سرعت ساخت بازیش رو بر روی PS3 همگام با سرعت ساخت بر روی ویندوز و 360 بکنه...در آخر هم احتمالش هست که به هنگام Port برخی کدهای بازی مشکلاتی پیش بیاد که در بازی نهایی منجر به باگهای زیادی نسبت به نسخ ویندوز و 360 بشه...
این حرف شما درست ، ولی زمانی که فقط ایشون شکایت داشته باشند نه از هر 10 سازنده 9 تا بگند با این کنسول مشکل دارند.
80 درصد سازندگان مشکل دارند 20 درصد هم یا دارن برای سونی بازی میسازند یا خیلی دیگه بیخیالند ...
اگر کسی نمیتونه روی PS3 بازی بسازه دلیل نمیشه ماهر نیست و یا قدرت ساختنش رو نداره اگر اینجوری باشه باید بگیم بازی ساز های بزرگ جهان در مقابل سونی باید کمر خم کنند نمونش آقای کارمر پس نباید بگید که چون آشنایی ندارن نمیتونند بازی برای PS3 بسازند.

ببینید من اصلاَ کاری به این حرفا ندارم ولی حرف ایشون رو قبول دارم که میگه کار با سخت افزار ps3 سخته در حقیقت همه گفتن . اما عقل ناقص من بهم اینو میگه وقتی بازیهایی مثل mgs4 و فینال 13 و خیلیای دیگه روی این کنسول براحتی اجرا میشن پس سخت هست اما نشدنی نیست مگر اینکه طرف خودش به دلیلی نخواد انجامش بده و بهونه سختی رو بیاره که اگه هم انجام داد و خوب نشد بگه من گفتم خوب نیست .
به هر حال اگه بد بود مطمئن باشید هیچ کس نمیتونست روش کار کنه . نه اینکه یکی بتونه بگه خیلی خوبه یکی بگه خوب نیست این حرفا فقط جنگ فنبوی هارو به همراه داره . پس تمومش کنید .
من نمیدونم چرا بعد از هر خبر یه ساعت باهم دعوا می کنید . بابا یارو حرفشو زده رفته الان نشسته داره با 360و ps3 خونه حال میکنه :biggrin1:
نمیدونم اطلاع دارید یا نه MGS4 همین دو ماه پیش برای دومین بار اگر اشتباه نکنم تاخیر خورد! شایدم هم اولین بار بود.
تریلر های بازی رو دیدید؟
یادم یک مصاحبه بود پارسال که بچه ها میگفتند کوجیما توش گفته فریم بازی خیلی پایین میاد و باید مشکلش رو حل کنم.
الانم اگر تریلر های بازی رو بگیرید میفهمید همچین چیز شاخی نیست.
من خودم طرفدار تمام سری های MGS و اسنیک :love: عزیز هستم. ولی خواهشا یک طرفه به قاضی نرید.
البته الان میدونم دشمن های قصم خورده 360 وارد میشند و میگند PS3 از هر لحاظ اول و فقط سازنده ها نمیتونند بازی بسازند و ماهر نیستند یعنی 80 درصد از بزرگان جهان ماهر نیستند بازی بسازند و فقط سونی اینجا یکی و یکدونست بازی های بزرگی مثل MGS و Kz2 و... که فرتی فورتی به تاخیر میخورند برای این که بازی باز ها رو بیشتر علاقمند به خودشون بکنند. Kz2 طبق صحبت های سازنده هاش که میگفتند دموی E3 2005 اش گیم پلی اصلی بازی بود توی 2007 دیدیم چه قدر پس رفت داشت.
 
آخرین ویرایش:
مشکل اصلی PS3 کارت گرافیکی و opengl نیست، مشکل اصلی اون پردازنده CELL و ساختار حافظه دو قسمتی اون هست که برنامه نویسی رو نسبت به xbox360 مشکل می کنه.
در حالی که کنسول مایکروسافت هم ابزار و SDK بهتر و راحتتری داره و هم اینکه ساختار اون به PC بسیار شبیه هست و برنامه نویسان به ساختار CPU و برنامه نویسی MultiThread آشنایی بیشتری دارند.
کلا تمامی developer ها با برنامه نویسی برای این کنسول مشکل داشتند، حتی اونهایی که تعریف می کردند، به عنوان مثال موتور Unreal3 روی PS3 مشکلاتی داشته و داره ولی صداش رو در نمیاوردند تا اینکه شرکتهایی که از این موتور استفاده می کردند صداشون در اومد. مانند شرکت Silicon Knights که از Epic شکایت کرد که نسخه PS3 موتور Unreal3 دیرتر از موعد به دستشون رسید و همچنان مشکل داره.
شرکت های دیگر از جمله Midway هم بازی هايی مثل Blacksite و Stranglehold رو برای PS3 عقب انداختن اون هم به دلیل مشکلات موتور Unreal3 روی کنسول PS3. حتی خود بازی Unreal Tournament هم که از طرف Epic ساخته می شه به عقب افتاده.
این هم منابع :
http://kotaku.com/gaming/busted/unreal-engine-3-half+baked-broken-and-late-280548.php
http://www.pro-g.co.uk/news/03-10-2007-6583.html
http://www.gamespot.com/news/6180254.html?om_act=convert&om_clk=newstop&tag=newstop;title;1

يک بازی دیگه مثل splinter cell : Conviction هم برای xbox360 exclusive شد اون هم به این دلیل که سازندش گفت به علت هوش مصنوعی قوی بازی، PS3 قدرت اجرا کردن اون رو نداره!
http://kotaku.com/gaming/smack-talk/splinter-cell-producer-trashes-ps3s-ai-capabilities-288817.php

در ضمن یکی از دلایل سوتی سونی این بوده که پردازنده CELL رو در واقع برای بقیه محصولات خودش هم طراحی کرده بود، یعنی قراره که در تلویزیون های دیجیتال آینده سونی و بقیه وسایل دیجیتال هم استفاده بشه، در واقع پردازنده سونی مختص بازی ها طراحی نشده، واسه همینه که ساختارش برای برنامه نویسان بازی مشکل هست.
 
مانند شرکت Silicon Knights که از Epic شکایت کرد که نسخه PS3 موتور Unreal3 دیرتر از موعد به دستشون رسید و همچنان مشکل داره.
این که گفتی یعنی چه ؟! شرکت Silicon Knights که از اول داشت بازی Too Human رو برای 360 میساخت و قرار بود این بازی در حد بزرگانی مثل GOW , Mass Effect , ... باشه ولی وقتی دید نمیتونه با موتور Unreal 3 کار کنه اومد از Epic شکایت کرد. خب این چه ربطی به PS3 داره ؟! این شرکت که برای PS3 بازی نمیساخت !

يک بازی دیگه مثل splinter cell : Conviction هم برای xbox360 exclusive شد اون هم به این دلیل که سازندش گفت به علت هوش مصنوعی قوی بازی، PS3 قدرت اجرا کردن اون رو نداره!
امیدوارم اگه 6 ماه بعد از عرضه بازی روی 360 این بازی برای PS3 هم اومد , سازنده ها این حرفشون یادشون مونده باشه !
 
این که گفتی یعنی چه ؟! شرکت Silicon Knights که از اول داشت بازی Too Human رو برای 360 میساخت و قرار بود این بازی در حد بزرگانی مثل GOW , Mass Effect , ... باشه ولی وقتی دید نمیتونه با موتور Unreal 3 کار کنه اومد از Epic شکایت کرد. خب این چه ربطی به PS3 داره ؟! این شرکت که برای PS3 بازی نمیساخت !
اگر اشتباه نکنم این بازی اوایل برای PS بود و بعد از هزار بدبختی رفت روی 360 حالا یادم نیست ps 2 بود یا ps3
 
اگر اشتباه نکنم این بازی اوایل برای PS بود و بعد از هزار بدبختی رفت روی 360 حالا یادم نیست ps 2 بود یا ps3
والا ما که یادمونه این بازی قبل از اینکه خود 360 عرضه بشه برای این کنسول اعلام شده بود و هیچ کنسول دیگه ای هم توی کار نبود. قرار بود یکی از بازیهای استثنایی این کنسول بشه و میگفتن حتی تریلوژی خواهد بود ولی الآن به این روز افتاده !
 
این که گفتی یعنی چه ؟! شرکت Silicon Knights که از اول داشت بازی Too Human رو برای 360 میساخت و قرار بود این بازی در حد بزرگانی مثل GOW , Mass Effect , ... باشه ولی وقتی دید نمیتونه با موتور Unreal 3 کار کنه اومد از Epic شکایت کرد. خب این چه ربطی به PS3 داره ؟! این شرکت که برای PS3 بازی نمیساخت !
پس تصحیح می کنم، Too Human رو مطمئن نیستم، احتمالا یک بازی دیگه تحت ساخت داشته برای PS3 که با مشکل مواجه شده، اگه همونی لینکی که فرستادم رو بخونی یکی از موارد شکایت Silicon Knights همین وقفه در ارائه موتور تحت PS3 هست :
"Epic once again supposedly missed a deadline for an Engine Silicon Knights was going to use on a PLAYSTATION 3 game. Epic missed this deadline by six-months. A functional UE3 for the PS3 was supposed to be delivered by February 2007. It wasn't."
پس بازی می ساخت برای ps3.

امیدوارم اگه 6 ماه بعد از عرضه بازی روی 360 این بازی برای PS3 هم اومد , سازنده ها این حرفشون یادشون مونده باشه !
من هم امیدوارم، در هر صورت چیزی که الان واضح هست صحبت سازنده های بازیه
 
والا ما که یادمونه این بازی قبل از اینکه خود 360 عرضه بشه برای این کنسول اعلام شده بود و هیچ کنسول دیگه ای هم توی کار نبود. قرار بود یکی از بازیهای استثنایی این کنسول بشه و میگفتن حتی تریلوژی خواهد بود ولی الآن به این روز افتاده !
والا من که توی یکی از مجله ها اینجوری خوندم ، نوشته که اول بازی قرار بوده برای PS بیاد بعد کنسل شده و ناشر رو نینتندو در دست گرفته و بعدش ماکروسافت اومده تو کار!
حالا اینجا که اینجوری ذکر شده.:biggrin1:
پس تصحیح می کنم، Too Human رو مطمئن نیستم، احتمالا یک بازی دیگه تحت ساخت داشته برای PS3 که با مشکل مواجه شده، اگه همونی لینکی که فرستادم رو بخونی یکی از موارد شکایت Silicon Knights همین وقفه در ارائه موتور تحت PS3 هست :
"Epic once again supposedly missed a deadline for an Engine Silicon Knights was going to use on a PLAYSTATION 3 game. Epic missed this deadline by six-months. A functional UE3 for the PS3 was supposed to be delivered by February 2007. It wasn't."
پس بازی می ساخت برای ps3.
اره منم چندین جا همچین چیزی دیدم ، که یک جا این شرکت از اپیک شکایت میکنه ، بعد تموم میشه چند ماه بعد اپیک میاد شکایت میکنه میگه که این شرکت اومده موتور عوض کرده.
خلاصه شکایت بارون بوده.:biggrin1:
حالا تاپیک خراب شد ولی من هرچی نگاه میکنم TH اصلا شاخ نیست!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or