Multi Platform FROSTPUNK 2

سازنده
11 bit studios
تاریخ انتشار
نیمه اول 2024
ناشر
11 bit studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

Frostpunk-2-release-date-gameplay-cover-man-freezing-1536x806.jpg

بازی FROSTPUNK 2، دنباله بازی بقای تحسین‌شده نامزد بفتا است که مکانیک‌های گیم‌پلی مختلفی مانند شهرسازی، استراتژی و مدیریت
را ادغام میکند تا یک ژانر کاملا جدید را خلق کند. این دنباله سی سال بعد از طوفان‌ و کولاک آخرالزمانی جریان دارد و سیاره زمین همچنان
درگیر آب و هوای سرد و خشن است. شما در نقش رهبر یک کلانشهر تشنه منابع بازی می‌کنید که توسعه و جست وجو برای منابع جدید نیرو،
یک واقعیت غیرقابل فرار است. بعد از پایان عصر ذغال سنگ، انتظار می‌رود که فتح و غارت سرزمین‌های یخی برای صنعت استخراج نفت،
رستگاری جدید برای جمعیت باقی مانده بشریت باشد. اگرچه تغییرات به سادگی اتفاق نمی‌افتند و همه افراد جامعه چند لایه جدید
موافق این جهت گیری نخواهند بود.
شهر که به دور گرمای حیات بخش ژنراتور مستقر شده است، در طول سالها گسترش یافته است. Whiteoutها در سال‌های زیاد دنیا را تغییر داده اند
و به آن یک شروع تازه بخشیده‌اند تا یک داستان پساآخرالزمانی جدید نوشته شود. با وجود طناب ستم و ظلم بر گردن جامعه‌ا‌ی در تلاش تامین
منابع حیاتی و افزایش درگیری‌های درونی، دنیا بار دیگر با یک دوره جدیدی از توسعه مواجه است.
بزرگترین نکته قابل ذکر این است که مردم دچار تغییر شده‌اند و یک بار دیگر احساس میکنند که بر سرما غلبه کرده‌اند و غریزه بقای جمعی محو شده،
و طبیعت انسانی آن‌ها وارد بازی شده که میتواند شهر را به سمت سقوط ببرد.
فراست پانک دو همچنان یک بازی درباره شهر و جامعه آن است اما این بار درگیری های درونی، که جرقه آن توسط افزایش تفاوت های اجتماعی
رقم خورده است، بدین معناست که بازیکنان با تهدیدهای جدید رو به رو خواهند شد که فراتر از بقای ساده بازی اول هستند. ما همچنان از فضای
پساآخرالزمانی یخ زده استفاده می‌کنیم تا یک داستان پرمعنا درباره جاه‌طلبی بشریت، تلاش جوامع برای رسیدن به ایده‌های خود و عواقب تصمیمات
سخت بگوییم. به دلیل اینکه آن چه پایان ما خواهد بود، خود طبیعت نیست بلکه طبیعت بشریت است.


info.jpg

● داستان بازی 30 سال بعد از نسخه اول دنبال می‌شود و کره زمین همچنان درگیر سرما و یخبندان است.
● این بازی انتخاب‌های گسترده‌تر در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند که می‌توانند جامعه را هر طور که می‌خواهند شکل دهند و با عوقب آن نیز رو به رو شوند.
● این نسخه صرفا یک دنباله ساده برای نسخه قبلی نیست و تیم‌سازنده بزرگ‌تر شده و به دنبال ساخت یک بازی با پروداکشن ولیو بالاتر و جاه طلبانه است.
● تمام ویژگی‌های اصلی بازی در حال حاضر قابل بازی کردن است و برای عرضه در نیمه اول سال 2024 برای پلتفرم PC برنامه ریزی شده است
● رونمایی کامل از گیم‌پلی در پاییز امسال انجام می‌شود.



trailers.jpg
تریلر معرفی:




تریلر سینمایی گیمزکام 2023:




pics.jpg

Frostpunk_2_Announcement_Wallpaper_1_1920x1080.jpg Frostpunk_2_Announcement_Wallpaper_2_1920x1080.jpg Frostpunk_2_Announcement_Wallpaper_3_1920x1080.jpg

Frostpunk_2_Announcement_Wallpaper_4_1920x1080.jpg ss_584751cfb3cc04ef4da075382e879f448d7bfedc.1920x1080.jpg Frostpunk_2_Announcement_Wallpaper_5_1920x1080.jpg



face.gif


1695409027426.png 1695408851091.png


باتشکر از @WonderMahdi بابت ترجمه
 
آخرین ویرایش:
هر چی از نسخه اول این بازی بگم کم گفتم
من در انجام دادن بازی ها هر بازی ای رو ادامه نمیدم اما به قدری این بازی کشش و پیچیدگی جذاب در گیم پلی داشت که ۴۸ ساعت نخوابیدم و پشت هم بازی کردم ... هر چی بگم کم گفتم دیوانه کننده هست بازی ... ادرنالین خالص
 
واقعا بازی اول به ترکیب بی نقص از تنش و حس اضطرار، مدیریت منابع و سیستم ساخت و ساز شهری و سناریو های داینامیک بودن.
کمتر بازی ای اینقدر آدمو معتاد میکنه.

متاسفانه خیلی توجه نمیشه به این بازی ها مگر اینکه یکی با اصرار رفیقی چیزی برا امتحانش کنه و خودش عاشقش شه.

نه تنها خود بازی عالی بود، اکسپنشن هاش هم عالی بودن. New autumn از بازی اصلی هم جذاب تر شده بود.


برا بازی دوم اولا فک کنم سیستم ستلمنت های چندگانه که تو یکی از اکسپنشن ها وجود داشت به صورت کامل تری به بازی اصلی هم اضافه شه، دوما احتمالا اینجور که از تریلر ها برمیاد نفت هم میخواد به عنوان یکی از منابع اصلی اضافه شه.

خودم هم یه امیدواری دارم که این سناریو های اجتماعی بازی یه کم پیچیده تر و عمیق تر بشن. مثلا صرفا ۲ مسیر order یا religion نباشه. بشه سناریو های بیشتر رو به صورت ترکیبی رفت و outcome های متنوع تری هم داشته باشن.

اون سیستم ساخت و ساز ژنراتور last autumn و مدیریت پروژه اش هم فوق العاده بود. کاش یه همچین چیزایی به بازی اصلی هم اضافه شه. ینی درکنار موارد بیس بازی، سیستم مدیریت پروژه هم داشته باشیم.

کلا بازی اول جزو بهترین بازی های چند سال اخیرم بود راحت. دومی هم همین طور میشه. فک کنم اکثر کسایی که یه فرصت بدن بهش، عاشقش میشن.
 
دوتا نکته رو در مورد پست اول توضیح بدم:
1. بازی مولتی پلتفرم هست ولی تاریخ عرضه‌ای که تعیین کردن (نیمه اول 2024) فقط برای پلتفرم PC هست و بعد از مدت نامعلومی برای کنسول ها هم عرضه میشه.
2. چند وقت پیش خبری اومد که مایکروسافت با 11bit برای عرضه بعضی از بازی هاشون روی گیم‌پس به صورت Day One قرارداد بستن ولی هنوز چیزی در مورد FP2 اعلام نشده.

بیشتر هدفم از زدن تاپیک آشنایی با این ip هست که باعث بشه افراد بیشتری برن نسخه اول رو تجربه کنن که به شدت مهجور و آندرریت هستش:D بازی رو گیم پس PC و کنسول هست و تو استیم و PS Store ریجن ترکیه هم قیمتی نداره حتما پیشنهاد میشه تجربه‌اش کنید که هیچ بازی‌ای مثل و مانندش پیدا نمیشه:D
 
یه سری Preview از بازی توسط رسانه‌های مختلف منتشر شده که نکات مهمش رو مینویسم. چیزی که به منتقدها نشون دادن از سناریو اصلی داستانی نبوده و از مدی به نام Utopia Builder ظاهرا نشونشون دادن

اولین نکته‌ای که توجه منتقدها رو جلب کرده، بزرگتر شدن اسکیل بازی هست. این مسئله تو تصویری هم که منتشر شده مشخصه و جمعیت شهر حدود 23000 نفره!
همینطور شهر به چندین منطقه مختلف تقسیم شده که از اون‌ها می‌توان به مناطق مسکونی، تغذیه، استخراج، صنعتی و لاجیستیک اشاره کرد.
دستگاه‌های یخ شکنی وجود داره که با اون‌ها میشه فضای قابل ساخت و ساز شهر رو افزایش داد.

1696312005169.png

زمان بر خلاف نسخه قبل که به صورت روزانه سپری میشد، در این نسخه (شاید فقط در این مد) به صورت هفتگی، ماهانه و سالانه تغییر میکنه.
در طول زمان گروه‌های مختلفی در بازی شکل می‌گیرن که بازیکن باید آن‌ها را مانند سیاست مداران دنیای واقعی مدیریت کند.
چیزی که نمایش دادن، ابتدا با دو گروه مهندس‌ها و foragerها شروع میشه که گروه اول معتقدن که آینده شهر در تکنولوژی است و گروه دوم معتقدن که شهر باید به گونه‌ای عمل کنه که ممکن است آخرالزمان دیگری هر لحظه رخ بده و مردم باید بیشتر، خودشون رو با شرایط وقف بدن. در ادامه این دو گروه مشتقات دیگری به وجود میاد که افراطی هستن، به مهندیس Technocrats و foragerها Icebloods گفته میشه.
در پاسخ به این سوال که چندین نوع طرزفکر در بازی وجود دارد، کارگاردانان بازی جواب دادن که همه نظام‌های فکری از دوره رنسانس رو بررسی کردن و مهمترین اون هارو به طوری که قابل بازی باشه در بازی گنجوندن. درسته عددش رو نگفتن ولی به نظر میاد که تعدادشون زیاد باشه.
این گروه‌ها در طول بازی ایده‌های مختلفی رو مطرح میکنن. درخت ایده‌ بازی از مواردی مربوط به کارایی، آهن، کالاها، منابع، ذغال سنگ، نفت، غذا و حمل و نقل تشکیل شده است. مثلا برای انجام دادن کار X دو گروه مختلف ممکن هست دو پاسخ کاملا متفاوت ارائه کنن.
دیگر نمی‌توانید قوانین را تنهایی تصویب کنید، قوانین رو باید در Council Hall به رای بگذارید. در این ساختمان منویی نمایش داده می‌شود که نشان می‌دهد چند نفر با شما موافق و چند نفر مخالف هستند.

1696267694263.png
موارد دیگه هم گفته شده پیشنهاد میشه بخونید

Frostpunk 2 Preview: One Man's Utopia is Another's Dystopia

 

Attachments

  • 1696268242994.png
    1696268242994.png
    646.8 KB · مشاهده: 12
آخرین ویرایش:
خب من حدود دو سال پیش این جم را کشف کردم و کمی واقعیتش جزییات نسخه اول یادم رفته که دقیق مشخص کنم خواسته هام از نسخه جدید چیه. ولی خب مطمئنا 11bit Studio ناامید نمیکنه.

این اطلاعات جدیدی هم که اومده کاملا مشخصه که در راستای بهبود بازی هست. نسخه اول را یادمه من بعد چند تلاش یک شهری ساخته بودم که عملا از هر لحاظ به limit رسیده بود و با قدرت هرچه تمام بازی تموم شد و ذره ای تو 25% اواخر بازی دچار دشواری :D نشدم. اونجاها دوست داشتم فضا محدود نبود بیشتر میتونستم expand کنم.

حیف همچین بازی های فوق العاده ای کمتر دیده میشن (حداقل اینجا). هرکی این پیام را دید و نسخه قبلی را بازی نکرده شده کلیه هاش را هم بفروشه این بازی را تجربه کنه.
 
خب من حدود دو سال پیش این جم را کشف کردم و کمی واقعیتش جزییات نسخه اول یادم رفته که دقیق مشخص کنم خواسته هام از نسخه جدید چیه. ولی خب مطمئنا 11bit Studio ناامید نمیکنه.

این اطلاعات جدیدی هم که اومده کاملا مشخصه که در راستای بهبود بازی هست. نسخه اول را یادمه من بعد چند تلاش یک شهری ساخته بودم که عملا از هر لحاظ به limit رسیده بود و با قدرت هرچه تمام بازی تموم شد و ذره ای تو 25% اواخر بازی دچار دشواری :D نشدم. اونجاها دوست داشتم فضا محدود نبود بیشتر میتونستم expand کنم.

حیف همچین بازی های فوق العاده ای کمتر دیده میشن (حداقل اینجا). هرکی این پیام را دید و نسخه قبلی را بازی نکرده شده کلیه هاش را هم بفروشه این بازی را تجربه کنه.
من پارسال نسخه PSش رو گرفتم، متاسفانه بازی با کنترلر تقریبا غیر قابل بازی بود و مجبور شدم بیخیالش بشم، شماره دوم هم به نظرم فقط باید تمرکزشون رو روی نسخه PC بزارن، من با کنترلر حتی استراتژی‌هایی مثل Iron Harvest یا Anno 1800 رو بازی کردم و تقریبا مشکل خاصی نبود ولی Frostpunk نشدنی بود.
 
من پارسال نسخه PSش رو گرفتم، متاسفانه بازی با کنترلر تقریبا غیر قابل بازی بود و مجبور شدم بیخیالش بشم، شماره دوم هم به نظرم فقط باید تمرکزشون رو روی نسخه PC بزارن، من با کنترلر حتی استراتژی‌هایی مثل Iron Harvest یا Anno 1800 رو بازی کردم و تقریبا مشکل خاصی نبود ولی Frostpunk نشدنی بود.

من این پیام را الان دیدم. نه من اوکی بودم و روی کنسول و pc زدم بازی را و هیچگونه مشکلی حس نکردم واقعیتش. کلا هم خیلی روی مپ جابجا نمیشی که به نظرم با کنترلر اذبت بشی.


تریلر گیم پلی را هم دیدم. به نظر بازی از هر لحاظ یک پیشرفت اساسی کرده و واقعا لحظه شماری میکنم برا بازی. روی گیم پس هم میاد و به نظرم هیچ بهونه ای نیست همه باید بازی کنن.
 
تریلر فوق العاده بود و میزان هایپ رو چسبوند به سقف :-t

یک سری مسائل جدیدی که تو تریلر بهش اشاره شد مثل نیاز مردم به داشتن شغل و سیستم آموزشی رایگان و... نشون میده که قراره با چالش های بیشتری تو مدیریت جامعه رو به رو بشیم.

بازی به صورت دی وان برای گیم پس روی PC در نیمه اول امسال عرضه میشه و در ادامه سال هم برای کنسول ها منتشر میشه.
 
من یه 12 ساعتی بتای FP2 رو بازی کردم میخوام از تغییرات بازی و تجربه خودم بگم
بتا اجازه میداد بخشی از مود جدید یوتوپیا بیلدر رو با دو فکشن Forager و Machinist تجربه کنی (تو منو بازی چندتا ترکیب دیگه هم وجود داشت)

اول اینکه بازی با نسخه قبلی خودش خیلی تفاوت داره، چندتا سیستم جدید اضافه شده و خیلی چیزها هم مثل قرار دادن تک تک ساختمان ها و کشیدن جاده، تنظیم دمای ساختمان‌ها و.. حذف شدن
District های مختلفی وجود داره مثل مسکونی، صنعتی، استخراج و... که باید تو مکان مناسب قرار بگیرن. بعد برای افزایش خروجی این ناحیه ها باید expand شون کنید، با هر بار اکسپند کردن یک اسلات اضافه کردن ساختمون های خاص اضافه میشه، مثلا برای مسکونی میتونید بیمارستان و ریسرچ سنتر و برای صنعتی کارخونه اضافه کنید. این ساختمون‌های خاص با انجام دادن ریسرچ های مربوطه باز میشن.
هر ریسرچ میتونه چند مدل مختلف داشته باشه که طرح پیشنهادی یک فکشن هست، مثلا دو مدل miner وجود داره که هر کدوم مزایا و معایب خودشون رو دارن
یه سیستم جدیدی که به بازی اضافه شده، Economy هست، شما برای انجام دادن هر کاری باید پول داشته باشید، و همینطور از شهروندها درآمد دارید. اندازه جمعیت و قوانینی که تصویب میکنید روی میزان این درآمد تاثیر میذاره. با استفاده از دیستریکت های صنعتی باید commodity تولید کنید و اگر میزان تولید کمتر از تقاضا باشه (که با جمعیت شهر رابطه مستقیم داره)، از درآمدتون کم میشه. یک شاخص رشد جمعیت هم اضافه شده که با توجه به وضعیت شهر و اینکه مشکل خاصی مثل گرسنگی و جرم و جنایت وجود داشته باشه تغییر پیدا میکنه و باید همیشه سعی کنید رشد جمعیت رو مثبت نگهدارید چون تو توسعه شهر و ساخت دیستریکت‌های جدید با مشکل کمبود نیروی کار مواجه میشید.
قوانین باید به رای گذاشته بشن، هر چی رابطه ات با فکشن ها بهتر باشه افراد کمتری رای مخالف میدن، و برای اطمینان از تصویب شدن یه قانون میتونی قبل از انجام رای گیری با فکشن ها مذاکره کنی و یه سری امتیازات بهشون بدی تا رای مثبت بدن. برای بهبود رابطه با فکشن ها میتونید بهشون اجازه بدید که قانون بعدی رو اون ها propose کنن، یا برای کمک به پروژه هاشون کمک مالی بهشون کنید. از اون طرف هم اگر رابطه‌تون با یک فکشن خیلی خوب باشه میتونید شما ازشون پول بگیرید و یا تو ریسرچ کمک بگیرید که سریع تر انجام بشه.
یه شاخص دیگه هم اضافه شده که نشون میده تو هر زمینه جامعه به سمتی داره حرکت میکنه با توجه به سیاست هایی که اتخاذ میکنید، مثلا تو زمینه اقتصاد دو مورد Equality و Merit وجود داره که هر کدوم خواستگاه یک فکشن هست و به طول کلی باید سعی کنید بالانس بین هر دو مورد رعایت کنید تا مورد خشم و غضب فکشن مقابل قرار نگیرید:D

چیزی که تو بتا بود 40 درصد مود یوتوپیا بیلدر و 20 درصد از کل بازی بود.
من که کاملا راضی بودم از این بخشی که بازی کردم به نظرم گیمپلی بازی عالیه. با نسخه قبل خیلی تفاوت داره و تکرار مکررات نیست و اسکیل بازی بزرگ تر شده.

1714150396791.jpeg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or