Xbox Forza Motorsport

سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,643
نام
سهيل
  • all footage is running on PC, but settings were tested on Series X
  • FM7 on XBO was 1080p/60 with 4x MSAA
  • FM8 changes methodologies, seemingly no AA in some scenes
  • Turn 10 might ditch MSAA (note Playground is adding TAA to Horizon 5)
  • numerous scenes look lower than 4K, as low as 1080p
    • other shots are native 2160p
  • some evidence of image reconstruction or variable rate shading
  • forward+ rendering over deferred rendering, making vrs a very valuable tool
  • coherent or sharper, mirror-like, rays are cheaper to render
    • nearly all mirror-like reflections, even brushed metal objects in the demo
  • the 1 minute demo has better RT settings: RT global illumination, and possibly reflections
    • the 1m trailer is made up of replay footage
  • replay picture qualities are not available in-gameplay (like in Horizon 5....until modders fixed that, and Playground changing it for the DLC update🤔)
  • FM8 sideline is massively improved
    • trees in FM7 were 2D billboards, in FM8, trees are 3D with self-shadowing branches
    • lots of smaller rocks and grasses in FM8
    • sideline objects has more material variation in FM8
      • cones even have subsurface scattering!
  • IQ on Series X is still in question
  • Series S has been said to have RT, but is also a question as many devs are ditching RT on the system
 

Vice City FM

Gold User
Aug 2, 2021
2,393
رزولوشن کنسول که قطعا داینامیک خواهد بود و دیگه با وجود Temporal Upscaler ها منطقی هم نیست رزولوشن 4K Native باشه
دقیقا همونطور که میگی منطقی نیست ولی پولفیونی اومده گذاشته رو 4k native که نمی‌دونم چی تو سر اینا گذشته با این تصمیم مسخره :D

این بررسی آلکس از DF هم در FM8 که تازه گذاشت چیزایی که گفته شده نشان از یه بهینه سازی تر و تمیز میده تا بتونه RT Reflection رو تو گیمپلی بیاره



تو بررسی DF آلکس باقالی میگه که اولا که نمایش گیمپلی رو پی سی بوده.
دوما MSAA که قبلا استفاده می‌شده این بار استفاده نشده تا جایی که ابجکتها آلیازینگ دارن و ظاهراً دنبال متد های دیگه ای هستند ولی فعلا که باعت ایجاد دندانه واسه ابجکتها شده.
سوما رزولوشن داخلی تو بررسی که از اجسام کرده 1080p هستش که به نوعی چیزی شبیه VRS استفاده کرده.
مشکل pop in هم داره که البته زیاد مهم نیست تو اون سرعت..
چهارما تکنیک استفاده شده در RT Reflection از نوع Like Mirror هست نه Like Golssy که فشار کمتری رو GPU میاره اما کیفیت رفلکشن رو کم می‌کنه

از شرایط Series X هم‌که خبری نیست ولی احتمالا همینه یعنی رزولوشن اینترنال 1080p و سپس با تکنیک های بازسازی تصویر بره تا 4k



پیام مدیریت: لطفاً از مقایسه بازی ها خودداری کنید. بخش های مربوط به مقایسه ویرایش شدند.
 
Last edited by a moderator:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,080
اون رزولوشن 1080p تو بعضی از صحنه ها دیده شده و خیلی از صحنه های دیگه هم 2160p هست که نشون میده DRS داره استفاده میشه
اون صحنه هایی که میگی نگفته رزولوشن کلی 1080p، بعضی از آبجکت های دوردست گفته با رزولوشن کمتری از 4k اجرا شدند (نه کل تصویر) که نشون دهنده تکنیک VRS یا مشابه اون هست. VRS تکنیک RDNA2 هست که جزو فیچرهای Xbox Series حساب میشه و در ورژن نسل بعدی Gears 5 هم استفاده شده و برای بهبود پرفورمنس بازی عالیه، بدون اینکه کیفیت تصویر رو خیلی پایین بیاره.
 
Last edited by a moderator:

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
449
اون صحنه هایی که میگی نگفته رزولوشن کلی 1080p، بعضی از آبجکت های دوردست گفته با رزولوشن کمتری از 4k اجرا شدند (نه کل تصویر) که نشون دهنده تکنیک VRS یا مشابه اون هست. VRS تکنیک RDNA2 هست که جزو فیچرهای Xbox Series حساب میشه و در ورژن نسل بعدی Gears 5 هم استفاده شده و برای بهبود پرفورمنس بازی عالیه، بدون اینکه کیفیت تصویر رو خیلی پایین بیاره.
آره دست میگی همون VRS هست :D
 

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,755
نام
Bahram
من این بار هم تنها پست هارو ویرایش کردم و تنها یک دونه پست هم پاک شد، اما این آخرین بار بود که این اتفاق می افته و از این به بعد با کاربرانی که اقدام به مقایسه بازی ها کنند برخورد میشه حالا چه این بخواد تعریف از بازی و کوبیدن یک بازی دیگه باشه یا بر عکس اون.

اگر خیلی علاقه به مقایسه دارید لطفاً تا عرضه نسخه نهایی بازی صبر کنید و بعد اونجا یک تاپیک برای مقایسه بازی با سایر بازی ها درست میکنیم.

پ.ن: نکته جالب اینه که از یک طرف میگید بازی نباید با بازی های بین نسلی مقایسه بشه و از یک طرف خودتون دست به مقایسه و اگر فلانی فلان کارو می کرد می زنید.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,149
نام
∂αнмα
اون صحنه هایی که میگی نگفته رزولوشن کلی 1080p، بعضی از آبجکت های دوردست گفته با رزولوشن کمتری از 4k اجرا شدند (نه کل تصویر) که نشون دهنده تکنیک VRS یا مشابه اون هست. VRS تکنیک RDNA2 هست که جزو فیچرهای Xbox Series حساب میشه و در ورژن نسل بعدی Gears 5 هم استفاده شده و برای بهبود پرفورمنس بازی عالیه، بدون اینکه کیفیت تصویر رو خیلی پایین بیاره.
اول میگه یـ سری صحنه به وضوح 1080 هستن یـ سری صحنه هم هست کاملا 4K یـ سری تصویر هم احتمالا از image reconstruction یا VRS استفاده شده به عبارتی T10 سنت شکنی کرده و این بار از DRS استفاده کرده .
 
  • Like
Reactions: m.a.t and Bax

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,643
نام
سهيل
کلا چیزی که مشخص هست FM8 الان نسل بعدی ترین بازی ریسینگ هست. یک مقایسه ساده با نسخه قبلی حجم جزییات اضافه شده در اطراف پیست را نشون میده که تو نسل قبل معمولا از جزییات بسیار کمی در اطراف پیست استفاده میشد. حالا به این RT Reflections را هم اضافه کنید که قراره در حین گیم پلی بازی باشه

ولی خب فعلا بازی در حال توسعه هست و تو این فرصت 9-10 ماهه که تا عرضه بازی مونده میتونن به میزان قابل توجهی باز روی گرافیک و بهینه سازی کار کنن. در نهایت توی موارد فنی شک کردن به Turn10 دیگه بعد این همه سال جایز نیست:D
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,275
نام
علیرضا
کلا چیزی که مشخص هست FM8 الان نسل بعدی ترین بازی ریسینگ هست. یک مقایسه ساده با نسخه قبلی حجم جزییات اضافه شده در اطراف پیست را نشون میده که تو نسل قبل معمولا از جزییات بسیار کمی در اطراف پیست استفاده میشد. حالا به این RT Reflections را هم اضافه کنید که قراره در حین گیم پلی بازی باشه

ولی خب فعلا بازی در حال توسعه هست و تو این فرصت 9-10 ماهه که تا عرضه بازی مونده میتونن به میزان قابل توجهی باز روی گرافیک و بهینه سازی کار کنن. در نهایت توی موارد فنی شک کردن به Turn10 دیگه بعد این همه سال جایز نیست:D
درسته تنها نگرانی الان از نظر من فقط یه چیزه

پرداخت ها درون برنامه ای رو مخوان چکار کنن :D
فک کنم نسخه 7 هم اوایلش بخاطر لوت باکس ها که داشت یکم مورد انتقاد قرار گرفت ببینیم این بار چکار میکنن

بابت کمیت خودرو ها هم که البته یالمان راحته بالا 1000 تا حساب کنید از الان$-)
 

Natural Killer

ناظم انجمن
Jan 10, 2015
2,721

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,403
اصن جالبه که همه راجع به گرافیک دارن حرف میزنن. شاید بخاطر اینکه تریلر تمرکزش کامل رو گرافیک بود، که اونم عجیبه، فورزا هورایزون نیست که بگیم گیمپلی دیگه تثبیت شده و ظاهر خیلی مهمه، موتوراسپورت چیزای دیگه ای نیاز داشت که البته قطعا در آینده راجع بهشون نشون میدن، مث سیستم جریمه و فیزیک دقیق تر و سازگاری با فرمون.
اینکه یه جمله بیاد بگه چمیدونم 48 برابر فیزیک بهتر شده هیچی رو مشخص نمیکنه.

بنظرم تمرکز رو گرافیک بیشتر برای فن بوی ها جذابه چون با GT7 مقایسه میکنن و هی میگن ازون بهتره! خب معلومه که بهتره ولی این مهم ترین چیز نیست.
 

blak

کاربر سایت
Dec 31, 2010
1,316
اصن جالبه که همه راجع به گرافیک دارن حرف میزنن. شاید بخاطر اینکه تریلر تمرکزش کامل رو گرافیک بود، که اونم عجیبه، فورزا هورایزون نیست که بگیم گیمپلی دیگه تثبیت شده و ظاهر خیلی مهمه، موتوراسپورت چیزای دیگه ای نیاز داشت که البته قطعا در آینده راجع بهشون نشون میدن، مث سیستم جریمه و فیزیک دقیق تر و سازگاری با فرمون.
اینکه یه جمله بیاد بگه چمیدونم 48 برابر فیزیک بهتر شده هیچی رو مشخص نمیکنه.

بنظرم تمرکز رو گرافیک بیشتر برای فن بوی ها جذابه چون با GT7 مقایسه میکنن و هی میگن ازون بهتره! خب معلومه که بهتره ولی این مهم ترین چیز نیست.
طرفدار های این استدیو خیالشون راحته استدیو turn 10 مثل یوبی ویا ..... نیست که فقط لب دهن باشه
IMG_20220702_174523.jpg IMG_20220702_174510.jpg Forza-Motorsport-7-will-permanently-disappear-in-September.jpg
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,083
نام
مــاکــان
طرفدار های این استدیو خیالشون راحته استدیو turn 10 مثل یوبی ویا ..... نیست که فقط لب دهن باشه
اتفاقا بنظرم همه استودیوها به تبلیغ بازیهای خودشون که میرسن همونطور که میگی لب و دهن میشن ، اصلا روال کار همینه.
در مورد همین T10 مگه درایواتار رو تو چشم ملت نکرده بود که آی مردم بهترین AI ممکن رو ساختیم ، درصورتی که یکی از ضعیف ترین و احمق ترین AI ها بین بازیهای ریسینگ هست.
یا تو FM7 گفته بودن بهترین ساپورت ممکن برای انواع فرمان و پیشرفت FFB رو به بازی میاریم ، در صورتی که فرمون که وصل میکردی انگاری پلاستیک گرفتی دستت که فقط میخواد چپ و راست بشه.

اینها در مورد استودیوی رقیب هم صدق میکنه ،لیست نمیکنم چون قصد مقایسه ندارم.
ولی از این در وری ها قبل انتشار بازی اون سمت اگه بیشتر نداشته باشه ، کمتر نداره.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر