Xbox Forza Motorsport

سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,300
نام
مــاکــان
از لحاظ شبیه سازی بعید می دونم اون قدر بخوان کاری انجام بدن. در نهایت تو همون سطح gt و فورتزا های قبلی باقی میمونه احتمالا. خیلی بعیده مثلا بخوان تا حد AC و iRacing بازی رو به سمت شبیه سازی پیش ببرن و در نهایت یک بازی قابل دسترس تر باید بشه نتیجه نهایی.

اون طوری که شنیدم رو بخش آنلاین خیلی تمرکز کردن تو این شماره و به خصوص این که کل تست های بازی هم برای بخش آنلاین انجام میشه و به شدت فیدبک پلیر ها تو روند توسعه بازی نقش داره (تو شماره های قبلی از این خبر ها نبود.)
دقیقا همینطور ، فقط خواستم یادآوری کنم که این اعداد دلیل اصلی برای برتری یا شبیه سازی بیشتر یک عنوان نمیتونه باشه.
آره مولتی پلیر واقعا جایی هست که میتونه ورق برگردونه.
 

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,238
حالا فورزا هیچوقت از گرافیک چیزی کم نداشته که شده بحث اصلیتون
مهم گیمپلی هست، اینکه فیزیک رو ارتقا بدن، اینکه سیستم جریمه هوشمند بذارن مادرقه{}ه با سرعت جت نیاد تو شکمت
دیگه گفتن فیزیک 48 برابر بهتر شده دیگه چی می خواید؟
همین فرزا 5 به مراتب فیزیک بهتر و واقعی تره نسبت به همه ی بازی های دیگه داره حالا باید دید این دیگه چی می شه
 

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
این اطلاعات کامل امروز:
به زودی ترجمه هم قرار میگیره
View attachment 260143
اطلاعاتی که امروز در جریان برنامه ماهیانه فورتزا توسط کریس ایساکی کریتیو دایرکتور بازی منتشر شد:
بخش چند نفره دارای یک بخش جدیده که قوانینی مثل مسابقات واقعی (F1 به عنوان مثال) داره که شامل دور تعیین خط، تمرین و.... برای حضور تو مسابقه میشه.
همچنین بخش آنلاین نیاز به مدیریت سوخت و تایر ها پیدا می‌کنه
تایر ها سه نوع مختلف hard, soft و مدیوم دارند
تمام پیست های جدید و پیست هایی که تو شماره های قبلی بودند و در این شماره هم حضور دارند، از نوع با استفاده از تکنولوژی لیزر اسکن از اول طراحی شدند
تمام پیست ها از تغییرات آب و هوا و شب و روز به صورت پویا پشتیبانی میکنند. همچنین تو بخش فری پلی بازی میشه این بخش هارو به صورت کامل شخصی سازی کرد
با تغییر زمان داخل پیست و تغییر دمای هوا، دمای سطح جاده هم تغییر می‌کنه و با توجه به اون میزان چسبندگی تایر ها تحت تاثیر قرار میگیره
با گذر زمان رد تایر ها داخل سطح جاده مشخص میشه
هر تایر از سطح تماس ۸ قسمتی تشکیل شده (تو شماره های قبل تنها یک قسمت بود) با فرکانس ۶ برابر بیشتر که در نهایت ۴۸ برابر نسبت به شماره های قبلی پیشرفت کرده.
ری تریسینگ به صورت پویا و در حال انجام مسابقات فعال خواهد بود. ری تریسینگ global illumination تو باقی موارد زمانی که در حال انجام مسابقه نیستیم فعال خواهد بود
سیستم دمیج با دقت بالایی عمل خواهد کرد و به صورت دقیق کنده شدن و خراشیده شدن رنگ های بدنه و جمع شدن گل و خاک به روی سطح بدنه اتومبیل رو محاسبه خواهد کرد
تا الان پنج تا پیست برای بازی معرفی شده. maple valley، spa و Laguna seca
دو تا پیست kyalami و hakone هم پیست های جدید هستند که برای اولین بار تو سری حضور دارند
Hakone یک پیست فانتزی و ژاپنی نزدیک به Fuji
تا الان ۳۷ عدد اتومبیل برای بازی معرفی شده. تو این شماره تمرکز بیشتر به قرار دادن ماشین های موتوراسپورت تو بازی. مثل gt ها و dpi
تعداد خیلی بیشتری پیست و اتومبیل تا قبل از عرضه بازی معرفی خواهد شد
اطلاعات بیشتر در خصوص بخش کریر و بخش چند نفره طی ماه های آینده و در برنامه ماهیانه فورتزا معرفی خواهد شد
 

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
465
لطفا این اکانتای toxic توییتر رو اینجا پست نکنین...
Alex هم بعد از تایید کارگردان بازی اون رو پست کرده که در مورد RTGI هست نه RT Reflection
RTGI هم به تازگی توسط کارگردان بازی برای حالت های غیر از gameplay race معرفی شده و قبل از اون هم اعلام نشده بود که قراره تو gameplay هم RTGI باشه و چیزی که گفتن و نمایش دادن در حین Gameplay هم RT Reflections بود که کارگردان بازی تایید کرد تو Gameplay هم فعال هست.
 

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,411
آخ آخ چی از دست دادم، یه چند ساعت رفتم بیرون میبینم کلی پست پاک شده تو تاپیک
دعوا شده بود؟؟ :D
یکی برام تو شخصی تعریف کنه ممنون میشم:D
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,099
صحبت های DF و کارگردان بازی، خیلی واضح و سلیس:


RT reflection در گیم پلی
RT GI و RT reflection در ریپلی ها

الکس از DF که یک پی سی فن هست میگه ناراحته که چرا در PC از RT GI هم مثل RT reflection در گیم پلی استفاده نمیکنن (چون PC تواناییش رو داره) و دوست نداشت مثل کنسول فقط محدود به RT reflection باشه. این دلیلش برمیگرده به همون چیزی که من صفحه قبل گفتم:
بازیهای فرست پارتی مایکروسافت عموما با کیفیت برابر بین کنسول و PC عرضه شدند و میشن و نسخه Series X در اکثر مواقع کیفیت برابری با بالاترین تنظیمات PC داره. اینو تو هورایزون ۵، هیلو و حتی فلایت سیم هم دیدیم.
در مورد خود فورتزا موتورسپورت هم بازی قبلی (شماره ۷) طبق بررسی DF، نسخه One X بجز کمی تفاوت در Anti Aliasing، کاملا با نسخه PC برابر بود.

the Xbox One X looks to be delivering the ultra-high-end experience without compromising performance, and as a result the game looks and feels great to play. It's shaping up to be the real deal - a native 4K60 racing game that features top-end PC quality visuals but on a console.
شاید هم در آینده برای PC خواستن اینو اضافه کنند، ولی با توجه به سابقه قبلی بازیهای مایکروسافت و ترن ۱۰ بعید میدونم.
اما روی کنسول همونطوری که خود الکس هم گفت، اولین بازی ریسینگ هست که در رفلکشن ها از ری تریسینگ در حین گیم پلی استفاده کرده.
 

samiradin

کاربر سایت
Jan 26, 2012
1,990
نام
sami
دوستان اهل فن حالا که صحبتش شد تفاوت RT reflection با RT GI چیه؟!

البته رفلکشن که همون بازتاب میشه ولی اون یکی دیگه رو نفهمیدم چی هست :D
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,099
دوستان اهل فن حالا که صحبتش شد تفاوت RT reflection با RT GI چیه؟!

البته رفلکشن که همون بازتاب میشه ولی اون یکی دیگه رو نفهمیدم چی هست :D
یعنی بازتاب غیر مستقیم نور. مثلا تو بازی یک منبع نور به یک سطحی از محیط میتابه و اون رو روشن میکنه، و دوباره نور از همون سطح بازتاب داده میشه به بقیه محیط اما در سطح کمتری به بقیه محیط نور میده (مثل واقعیت). بعضی وقت ها هم کمی از رنگ اون جسم تو بازتاب به بقیه محیط تاثیر میذاره.

ویدیو از بازی Metro Exodus که در پچ نکست جن از RT GI استفاده کرده بود:

 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,442
حق هم دارن، 4k 60 رو کنسول با این جزییات همینجوریش دست نیافتنی هست، دیگه با rt غیر قابل باور.
فورکی نیتیو ۶۰ فریم با RT Reflection در گیمپلی فعلا در نسخه PC قطعی هست و کنسول را هنوز نگفتن نیتیو هست یا داینامیک..
همون FH5 تو مود fps ،رزولوشن داینامیک بود و دیتیلز گرافیک پایینتری هم نسبت به مود Quality داشت.

 

Moh.sen

کاربر سایت
May 24, 2022
42
"۴ کی ۶۰ fps فعلا در pc قطعی هست؟" 😄
از کی تا حالا فریم و رزولوشن بالای ۶۰ و ۴ک نیاز به تایید رو pc دارن؟
===============
Rt gi سنگینترین افکت ریتریسنگ هست و تا اونجا که من میدونم رو کنسول فقط تا حالا metro داشتش و الباقی محدود به reflect و شدو بودند یا مثل r&c و gt فقط reflect.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر