Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
حالا که فعلا گند زدن بازی حتی بعد از ریس هم سیو نمی شه باید حتما یک پارت چیزی بخری بعدش سیوش می کنه که اونجا هم خیلی از مواقع تا بی نهایت توی اپلای می مونه
قبل این آپدیت خودم این مشکل رو داشتم تو همون روزهای اول انتشار ، ولی خود به خود فیکس شد.
از همون روشی که بهرام بالاتر توضیح داد چک میکنم که اگه بازی باگ خورده ، میبندم و باز میکنم درست میشه.

اما جالب اینه که با این آپدیت درصد پیش اومدنش خیلی بیشتر شده.
وضعیت این روزهای گیمینگ AAA همینه.
یک ماه اول عملا بازیها ناقصن.

مخصوصا اونهایی که مکانیک و سیستمهای پیچیده تری دارن.
باز وضعیت برای سینگل پلیرهای روی ریل و... بهتره.
 
یک پست تو ردیت دیدم برای برطرف کردن مشکل بخش سیو کریر.
Reddit - Dive into anything
نوشته که تایر و بنزین رو قبل از مسابقه تغییر ندین تا مشکل به وجود نیاد.
همچنین نوشته تو هر مسابقه میتونید بعد از شروع شدن مسابقه، وارد بخش فتومد بشید و یک عکس بگیرید (مهم نیست چی باشه) و بعد سعی کنید سیوش کنید. اگر بازی ازتون پرسید کجا میخواید سیو بشه یعنی مشکل نداره و میتونید به مسابقه برگردید، اما اگر موقع سیو کردن عکس شروع کرد به لود کردن یعنی بعد مسابقه به مشکل می‌خورید و بهتره بازی رو ری استارت کنید.
من این روش رو امتحان کردم. هفت تا مسابقه هم دادم تو کریر و بدون مشکل سیو شد.
 
روش بنزین یا عکس گرفتن؟
گوش شیطون کر منم ۴،۵ تا رفتم ولی مشکلی پیش نیومد
روش بنزین و تایر
عکس گرفتن فقط برای اینه که ببینیم بازی مشکل داره یا نه. اگر عکس سیو بشه یعنی مشکل نداره.
 
من هر چی ریس انلاین زدم یکی اومد از پشت زد و مارو نابود کرد واسه همین دیدم اینجوریه اول و دوم و سوم که نمیشم، گفتم یه مقدار رول پلی انجام بدم:
به کامیونیتی افتخار میکنم که داخل فایند دیزاین این ماشین همه از دم Dinoco بود،البته حالا نمیدونم دیزاین هارو بقیه میبینن یا نه هر چی پرایوت زدیم که دوستم نمیدید دیزاین منو.
یه باگ خیلی جالب هم برخوردیم تو پرایوت ماشین یکی شروع میکرد دود کردن انگار طرف همش تو دریفت بود هر کی پشت سرش بود دیگه هیچی نمیدید، بعد یه مدت هم پلیری که دود میکرد غیب میشد هیچکس نمیدیدش ولی اگه میخورد به کسی اون کرش میکرد:|
به نظرم هم هر کس فکر میکنه بازی کسل کننده هست یا میخواد لاغر بشه فقط امریکایی برونه بفهمه چه خبره، اسفالت که زیر مایشنتون کنده میشه سر پیچ هم چند کیلو کم میکنین:)).
 
داشتم این ویدئو مسابقه قشنگ رو از Super GT میدیدم، فقط گرافیک بازی رو داشته باشید، مخصوصا اون اول ویدئو توی Pit با واقعیت مو نمیزنه@-)
نکته ای که خیلی تو مولتی پلیر فورزا به نظرم جذاب اومده اینکه واقعا نیاز به استراتژی هم داری .
 
لانچ فوق العاده فورتزا و استقبال عمومی! با افزایش 300% استقبال نسبت به سری های قبلی
View attachment 316156
مقایسه دقیق تر با شماره های قبل در روز عرضه:
نسخه هفتم تا قبل از عرضه این نسخه به عنوان موفق ترین نسخه از لحاظ تعداد پلیر در روز عرضه بوده:
تعداد پلیر: 26,979

بعد از اون نسخه سوم قرار میگیره:
تعداد پلیر: 25,228

تعداد پلیر های نسخه پنجم در روز عرضه: 17,688
تعداد پلیر های نسخه ششم در روز عرضه: 17,119

تعداد پلیر های این نسخه در روز عرضه: 83,364
 
مقایسه دقیق تر با شماره های قبل در روز عرضه:
نسخه هفتم تا قبل از عرضه این نسخه به عنوان موفق ترین نسخه از لحاظ تعداد پلیر در روز عرضه بوده:
تعداد پلیر: 26,979

بعد از اون نسخه سوم قرار میگیره:
تعداد پلیر: 25,228

تعداد پلیر های نسخه پنجم در روز عرضه: 17,688
تعداد پلیر های نسخه ششم در روز عرضه: 17,119

تعداد پلیر های این نسخه در روز عرضه: 83,364
توی آمار فروش که گفتن فروشش بد بوده. چطوریه؟
 
توی آمار فروش که گفتن فروشش بد بوده. چطوریه؟
کلا آمار فروش فیزیکی بازی تو انگلیس تا الان اومده فقط که چندان تعریفی نداشته.
بعیده مایکروسافت آمار فروش دیجیتالی رو منتشر کنه. اما احتمالاً تو فروش دیجیتالی وضعیتش بهتر باید باشه.
 
توی آمار فروش که گفتن فروشش بد بوده. چطوریه؟
شواهد که نشون میده فروشش بد بوده ، هم تو چارت هفتگی Uk آمار بدی داشت هم تو استیم ، هم مثلا تو آمازون و این ها هم هیچ اثری ازش نیست.اما وقتی پلیرهاش رشد داشته ، احتمالا جواب اینه که درصد بیشتری دارن رو گیم پس تجربش میکنن
 
توی آمار فروش که گفتن فروشش بد بوده. چطوریه؟
رفیق این چارتی که دوستان گذاشتند یک مقدار عجیب هست!مثلا FM6 تو ماه اول عرضه که شامل 15 روز می شود(15 سپتامبر عرضه شده بود)،بیشتر از 600 هزار نسخه فروش داشته است.حالا با این تعداد روز عرضه کلا فقط 17000 پلیر داشته یک مقدار غیر طبیعی هست.
 
آخرین ویرایش:
رفیق این چارتی که دوستان گذاشتند یک مقدار عجیب هست!مثلا FM6 تو ماه اول عرضه که شامل 15 روز می شود(15 سپتامبر عرضه شده بود)،بیشتر از 600 هزار نسخه فروش داشته است.حالا با این تعداد روز عرضه کلا فقط 17000 پلیر داشته یک مقدار غیر طبیعی هست.
علتش میتونه گیمرهایی مثل من باشه که علاقه ای به بخش انلاین بازیها ندارن.

همین فورزا جدید اگه اینترنت دائمی احتیاج نداشت ماهی یکبار هم انلاین نمیشدم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or