Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
امروز IGN یک مصاحبه مفصل با کریس ایساکی و دن گرین والت منتشر کرده و من گفتم یک خلاصه ای ازش بنویسم.
How Forza Motorsport Evolved Into a 'Racing Platform for the Future' - IGN

This is a massive AAA launch, so it’s not actually becoming a, ‘Hey, launch small and build over time.’ It’s not a service game. This is a AAA game.

به صورت خیلی خلاصه گفتن که این نسخه یک عنوان AAA خیلی بزرگ و برای همون با قیمت ۷۰ دلار منتشر میشه.
گفته بازی این طوری نیست که محتوای کمی داشته باشه و به مرور زمان محتوا برای اون عرضه بشه. بازی از همون اول یک عنوان AAA کامل با تمام محتواست.

Forza Motorsport’s focus on skill and competition by crafting it into a competitive “racing platform for the future” that can evolve with its audience.


بازی رو به عنوان یک پلتفرم برای رقابت و مهارت توصیف کردن که تا سال ها قراره ساپورت بشه به صورت ماهیانه. دو عنوان موتور اسپورت و هورایزون دو سری کاملا مجزا هستند و موتوراسپورت کاملا بر پایه رقابت و مهارت بنا شده.

If you’ve played it on day one, it’s going to be different 30 days later, or 60 days later. A year from now it probably looks nothing like day one content. And so it just has this feeling of freshness all across the surface area of the game.

کریس ایساکی گفته که به لطف تکنولوژی جدید این بازی هر روز با روز قبل خودش متفاوت عمل می‌کنه. بازی این طوری نیست که فقط بهتون بگه خب اینم پیست جدید و ماشین جدید حالا خودت برو ازشون استفاده کن. هر ماشین و پیست جدیدی که به بازی اضافه بشه با خودش کلی مسابقه جدید و ایونت به بخش های مختلف بازی اضافه می‌کنه.
گفته شما اگر بازی رو دی وان شروع کنید و بعد از ۳۰روز، ۶۰ روز یا یک سال برید سراغش همه چیز تغییر کرده.
اولین آپدیت بازی یک ماه بعد از عرضه منتشر میشه و همراه با خودش پیست و ماشین های جدیدی داره. آپدیت دوم هم ماه دسامبر میاد. تمام پیست های بازی که در آینده منتشر بشن به صورت مجانی در دسترس قرار خواهند گرفت.

بازی رو با World of Warcraft و League of Legends مقایسه کرده و گفته قصد دارند از فورتزا یک پلتفرم مثل این بازی ها بسازن که تا سال ها بازیکنان از محتوای بازی استفاده کنند و به نحوی به بخشی از زندگی اون ها تبدیل بشه و یک کامیونیتی تشکیل بدن. البته گفته با شماره های قبلی هم این اتفاق افتاده و نسل های مختلفی با هم دیگه به تجربه فورتزا پرداختند.

now powering Motorsport, Horizon – as well as working on Fable – that has allowed us to draw in a level of talent that is not about racing or about RPGs; it’s just about great game making. I mean, truly world-class talent.

گرین والت در ادامه میگه که پیشرفت استودیو با روز اولی که کار خودشون بر روی شماره اول رو شروع کردن قابل مقایسه نیست. صحبت های خودش که برای رییس سابقش زمان ساخت نسخه اول نوشته شده رو خونده و کلی خندش گرفته. حالا اون ها به افراد حرفه ای، باهوش تر و کمال گرا تبدیل شدن. کافیه شما به انجین بازی نگاه کنید. الان برای ساخت هورایزون، فیبل و شماره جدید موتوراسپورت ازش استفاده میکنند. استعداد ترن ۱۰ فقط به ساخت ریسینگ و rpg خلاصه نشده و به دنبال ساخت عالی ترین بازی ها هستند. «استعدادی در سطح جهانی» چیزیه که گرین والت ازش برای توصیف اعضای تیمش نام می‌بره. ترن ۱۰ از هر زمان دیگه ای بزرگ تر و با تجربه تر از گذشته شده.


What’s changed... is that we’re no longer a shadow of the real world. We’re a different world

فورتزا موتور اسپورت در گذشته همانند سایه ای برای دنیای واقعی بود. اما حالا همه چیز تغییر کرده و این عنوان از یک سایه به یک دنیای دیگه برای خودش تبدیل شده. گرین والت میگه تو نسخه های قبل همیشه مردم و شرکت های خودرو سازی فکر می کردن که مسابقات در دنیای واقعی انجام میشه و تو بازی می تونن برن و چیزی شبیه به مسابقات واقعی رو تجربه کنند. اما حالا این دیدگاه به صورت کامل عوض شده و مردم و شرکت های خودروسازی به این دیدگاه رسیدن که بازی دیگه یک سایه نیست بلکه یک دنیای متفاوت برای خودش محسوب میشه.
 
آخرین ویرایش:

برنامه ترن ۱۰ برای بعد از لانچ:
اتومبیل های جدید به صورت ماهیانه
ایونت های جدید به صورت هفتگی
پیست های جدید در گذر زمان
دو تور جدید برای بخش سینگل پلیر و مولتی پلیر در هر ماه
بخش مربوط به اتومبیل های برتر هر هفته در بخش مولتی پلیر. پلیر ها به این اتومبیل ها با ۳۰٪ تخفیف برای خرید دسترسی خواهند داشت. همچین هر کدوم از این اتومبیل ها ایونت مختص به خودشون رو دریافت می کنند.
در ادامه ویدیو هم بیشتر به جوایز و جزییات ایونت ها پرداخته میشه.
 
تو پریلود هم آپدیت میدن مگه ؟! :|:D 1.5 گیگ آپدیت اومد.
احتمالا مالیاته.
پری لود فقط اتومیک هارت
قبل ریلیز ۳.۴ تا ۷۰-۸۰ گیگ دانلود کردم روز انتشار دوباره یه ۶۰-۷۰ تا آپدیت داد.
تا اون و دانلود کنم دوباره یه آپدیت دیگه داد و باعث شد پریلود رو توبه کنم.
 
دیجیتال فاندری ویدیو جدید گذاشته البته همچنان از بیلد نهایی نیست.


(Digital Foundry) Forza Motorsport- Xbox Series X]S First Impressions
Three performance modes on Series X: Performance:
Locked at or near native 4K most of the time, 60 FPS with no RT during gameplay. Visuals:
- Locked at native 4k 30 FPS with additional ray tracing features.
Performance RT:
- Features two forms of ray tracing (RTAO and RT Reflections for cars)
Locked at 60 FPS, dynamic 4k (averages ~1440p)
•Switch to TAA makes for an overall more stable image in all modes
Environments completely redone, upgraded textures everywhere, 3D crowds •Series S will feature twO modes (no RT features during gameplay)
پ.ن: من ندیدم هنوز ولی گویا اطلاعات خوبی در مورد RT میده.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or