اتفاقاً من هم همین tutorial رو دیدم. کاری نداره، زیر ۱۵ دقیقه میشه همین بازی رو ساخت (و به علاوه کلی بازی دیگه). نگاه کردن به کدهای بقیه و ایده گرفتن کار بدی نیست، اما اگه بخوایم همهاش کپی کنیم در بهترین حالت فقط میتونیم پول خوبی در بیاریم و به یک بازیساز خوب تبدیل نشیم.
من کاری به این که کار قانونی هست یا نه ندارم. خودم تو این زمیه فعال هستم میدونم چه کارهایی انجام میشه. بخوای کلی بررسی کنی کار درستی نیست. به عنوان یک تازهکار بهتره پروژههاتون اوریجینال باشه. حداقل Gameloft آرت و بقیهی موارد برای خودش هست و کارش اشکالی نداره. کپی هم اگر کرده زیاد معلوم نیست، درسته زیاد جالب نیست ولی باز بازیهاشون فرق داره. تو همون لینکی هم که اینجا گذاشتید گفته که نمیتونی art، music و انیمیشن رو کپی کنید. تو این مورد حداقل artاش کپی «Flappy Bird» هست (بگذریم از این که خود این بازی هم کپی هست)، اینطور نیست؟ موارد دیگر بماند. البته اگر شرکتی بخواد شکایت کنه کار خودش رو انجام میده و بارها این موارد پیش اومده. مطمئن باش اگه از یک شرکت بزرگ کپی میکردی و بازیات رو عرضه میکردی به احتمال زیاد ازت شکایت میکردن. حتی شاید خود اپل و گوگل هم اجازهٔ منتشر کردن بازیات رو نمیدادن. خیلی از همین کپیهای «Flappy Bird» بیشتر از یک روز دوام نمیاوردن.
«As long as you copy gameplay and don't copy any assets (art, music, animation) you are 100% fine.»