ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
بازیهای کنسول و کامپیوتر
Final Fantasy XV
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="hercule-poirot" data-source="post: 4150996" data-attributes="member: 10915"><p>یه نکته رو اول بگم که من اصلا بازی رو تموم نکردم بیشتر می چرخم مانستر هانت رو انجام می دم پس اصلا در مورد داستان نظر نمی دم و اگه می گی بده ( و بقیه هم گفتن ) حرفتو قبول می کنم. </p><p>بحث من فقط و فقط سر کمبت سیستم بازی بود.</p><p>شاید جالب نباشه تو این تاپیک بخوام کمبت سیستم ویچر 3 رو زیر سوال ببرم ولی چون داریم 2 تا RPG های پروفایل رو مقایسه می کنیم. یه سری چیز ها رو بگم. </p><p>به شخصه رو سری ویچر بالای 600 ساعت وقت گذاشتم. و از ای دی PSN هم معلومه که چه قدر این سری رو دوست دارم پس حرفایی که می زنم فقط از روی منطقم نه هیت یا چیز دیگه.</p><p>کمبت سیستم ویچر 3 اتفاقا به شدت کم عمق. ( همه حرفام بر اساس درجه سختی Death march) .ببین کمبت ویچر 3 خیلی مکانیک های مختلف داره. شاید تو نگاه اول خیلی پیچیده و وسیع به نظر بیان. ولی همه این مکانیک ها به خاطر دیزاین بد کمبت سیستم بی استفاده و بی خوده. این دیزاین بد 2 جنبه داره. </p><p>1- جنبه های تعمدی</p><p>2- جنبه های غیر تعمدی</p><p>CDPR برای اینکه ویچر 3 رو بتونه معروف تر و پرفروش تر کنه اومد خیلی از مکانیک هارو عامدانه Dumb down کرد. یه مصاحبه از دیزاینر بازی یادم هست که پرسیده بودن چرا پوشن ها انیمیشن ندارن یا به قولی ریسک ندارن و آنی هستند که جواب داده بود بازی ما ان قدر حرفه ای نیست و قرار نیست خیلی جدی باشیم تو گیمپلی. این موضوع رو تو خیلی از قسمت های بازی هم می بینیم. مثل I-frame به شدت زیاد گرالت. مثل Skill ها بالانس نشده و به شدت پر قدرت مثل alt Quen . یا loot سیستم بازی که به شدت مشکل داره و برای اینکه بازی ساده تر شه پیشرفت لوت به صورت خطی .</p><p></p><p>ولی به سری چیز ها هم غیر عمدی بوده و بیشتر به این بر می گرده که ویچر3 به صورت کلی لقمه خیلی خیلی بزرگی برای بودجه و امکانات محدود CDPR بوده و بالاخره یه چیزی باید لطمه می دید. این لطمه رو از این جایی می شه دید که ویچر 3 تنوع Enemy بالایی داره ولی تقریبا همشون یه move set کاملا محدود و در حد 2 3 حرکت دارن. agro منیجمنت بازی افتضاح ( مخصوصا تو موجودات بزرگ) و خیلی اوقات یه جا به حرکت باقی می مونند. hitbox بازی (باز مخصوصا تو موجودات بزرگتر) کاملا بده. در نهایت به خود گرالت می رسیم. اول از همه طول زمان attack گرالت کاملا رندوم و بسته به اینکه کدوم انیمشن رو انجام بده. همین باعث می شه خیلی اوقات حساب کتاب ها به هم می خوره. دوما محدود بودن حرکات گرالت. یعنی بازی به این طولانی نیومدن حرکات مختلف و استراتژی های مختلف تعبیه کنند تا کمبت سیستم بازی خسته کننده نشه. بعدش مشکل distance . یعنی گرالت بعضی اوقات به صورت اتوماتیک (مثل بتمن) هنگام ضربه فاصله رو کم می کنه و ضربه می زنه و بعضی اوقات سر جاش می مونه و حساب کتاب نداره . تقریبا بی استفاده بودن Crossbow ، ضعیف بودن بمب ها و محدود بودن sign سیستم به موقعیت های ثابت مشکلات دیگه بازی. ویچر 3 مکانیک های زیادی داره کمبت سیستمش ، ولی مسئله اینجاس که بود و نبودشون مهم نیست. بازی نمی تونه چلنجی ایجاد کنه که من قبل مبارزه oil استفاده کنم. حتی equip کردن پوشن رو هم حذف کردن. البته باز کمبت با دشمنان انسان (و شبیه انسان) وضعیت بهتری داره. که اونم به خاطر ویچر 2 که بیشتر کمبت بازی با دشمنان انسان بود و به تجربه رسیده بودن. در کل ( بازم می گم رو درجه Death march) می شه همه بازی رو با dodge + light attack به راحتی تموم کرد.</p><p></p><p>مشکلی که کمبت ویچر 3 داره اینه که هم می خواد جدی باشه، هم می خواد راحت باشه ، هم عمیق باشه هم در دسترس ، هم شبیه دارک سولز باشه هم شبیه بتمن و در نهایت هیچ کدوم نیست. و فرقش با XV اینه که XV تکلیفش با خودش مشخصه و می دونه چی می خواد باشه. چه جور خودشو جذاب نشون بده و تو این کار موفقه. و در عین این که مکانیک های کمتر و ساده تری داره در نهایت بهتره.</p><p>بحث اسکایریم جداس و اون هم یه بحث جدا می طلبه.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hercule-poirot, post: 4150996, member: 10915"] یه نکته رو اول بگم که من اصلا بازی رو تموم نکردم بیشتر می چرخم مانستر هانت رو انجام می دم پس اصلا در مورد داستان نظر نمی دم و اگه می گی بده ( و بقیه هم گفتن ) حرفتو قبول می کنم. بحث من فقط و فقط سر کمبت سیستم بازی بود. شاید جالب نباشه تو این تاپیک بخوام کمبت سیستم ویچر 3 رو زیر سوال ببرم ولی چون داریم 2 تا RPG های پروفایل رو مقایسه می کنیم. یه سری چیز ها رو بگم. به شخصه رو سری ویچر بالای 600 ساعت وقت گذاشتم. و از ای دی PSN هم معلومه که چه قدر این سری رو دوست دارم پس حرفایی که می زنم فقط از روی منطقم نه هیت یا چیز دیگه. کمبت سیستم ویچر 3 اتفاقا به شدت کم عمق. ( همه حرفام بر اساس درجه سختی Death march) .ببین کمبت ویچر 3 خیلی مکانیک های مختلف داره. شاید تو نگاه اول خیلی پیچیده و وسیع به نظر بیان. ولی همه این مکانیک ها به خاطر دیزاین بد کمبت سیستم بی استفاده و بی خوده. این دیزاین بد 2 جنبه داره. 1- جنبه های تعمدی 2- جنبه های غیر تعمدی CDPR برای اینکه ویچر 3 رو بتونه معروف تر و پرفروش تر کنه اومد خیلی از مکانیک هارو عامدانه Dumb down کرد. یه مصاحبه از دیزاینر بازی یادم هست که پرسیده بودن چرا پوشن ها انیمیشن ندارن یا به قولی ریسک ندارن و آنی هستند که جواب داده بود بازی ما ان قدر حرفه ای نیست و قرار نیست خیلی جدی باشیم تو گیمپلی. این موضوع رو تو خیلی از قسمت های بازی هم می بینیم. مثل I-frame به شدت زیاد گرالت. مثل Skill ها بالانس نشده و به شدت پر قدرت مثل alt Quen . یا loot سیستم بازی که به شدت مشکل داره و برای اینکه بازی ساده تر شه پیشرفت لوت به صورت خطی . ولی به سری چیز ها هم غیر عمدی بوده و بیشتر به این بر می گرده که ویچر3 به صورت کلی لقمه خیلی خیلی بزرگی برای بودجه و امکانات محدود CDPR بوده و بالاخره یه چیزی باید لطمه می دید. این لطمه رو از این جایی می شه دید که ویچر 3 تنوع Enemy بالایی داره ولی تقریبا همشون یه move set کاملا محدود و در حد 2 3 حرکت دارن. agro منیجمنت بازی افتضاح ( مخصوصا تو موجودات بزرگ) و خیلی اوقات یه جا به حرکت باقی می مونند. hitbox بازی (باز مخصوصا تو موجودات بزرگتر) کاملا بده. در نهایت به خود گرالت می رسیم. اول از همه طول زمان attack گرالت کاملا رندوم و بسته به اینکه کدوم انیمشن رو انجام بده. همین باعث می شه خیلی اوقات حساب کتاب ها به هم می خوره. دوما محدود بودن حرکات گرالت. یعنی بازی به این طولانی نیومدن حرکات مختلف و استراتژی های مختلف تعبیه کنند تا کمبت سیستم بازی خسته کننده نشه. بعدش مشکل distance . یعنی گرالت بعضی اوقات به صورت اتوماتیک (مثل بتمن) هنگام ضربه فاصله رو کم می کنه و ضربه می زنه و بعضی اوقات سر جاش می مونه و حساب کتاب نداره . تقریبا بی استفاده بودن Crossbow ، ضعیف بودن بمب ها و محدود بودن sign سیستم به موقعیت های ثابت مشکلات دیگه بازی. ویچر 3 مکانیک های زیادی داره کمبت سیستمش ، ولی مسئله اینجاس که بود و نبودشون مهم نیست. بازی نمی تونه چلنجی ایجاد کنه که من قبل مبارزه oil استفاده کنم. حتی equip کردن پوشن رو هم حذف کردن. البته باز کمبت با دشمنان انسان (و شبیه انسان) وضعیت بهتری داره. که اونم به خاطر ویچر 2 که بیشتر کمبت بازی با دشمنان انسان بود و به تجربه رسیده بودن. در کل ( بازم می گم رو درجه Death march) می شه همه بازی رو با dodge + light attack به راحتی تموم کرد. مشکلی که کمبت ویچر 3 داره اینه که هم می خواد جدی باشه، هم می خواد راحت باشه ، هم عمیق باشه هم در دسترس ، هم شبیه دارک سولز باشه هم شبیه بتمن و در نهایت هیچ کدوم نیست. و فرقش با XV اینه که XV تکلیفش با خودش مشخصه و می دونه چی می خواد باشه. چه جور خودشو جذاب نشون بده و تو این کار موفقه. و در عین این که مکانیک های کمتر و ساده تری داره در نهایت بهتره. بحث اسکایریم جداس و اون هم یه بحث جدا می طلبه. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
بازیهای کنسول و کامپیوتر
Final Fantasy XV
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft