ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
بازیهای کنسول و کامپیوتر
Final Fantasy XV
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Cloud Strife" data-source="post: 4150995" data-attributes="member: 4591"><p>علی تو به اینا میگی استراتژی و عمق؟ اینا پایه ای و ساده و بدیحی ترین چیزهایی هست که هر بازی یه نمه RPG باید داشته باشه. و بودنش نه آپشنه و نه کسی اسمش رو استراتژی و عمق میزاره. تو سیستم جادو تو FF های قبلی رو دیدی و به این میگی کارآمد؟ بعد من نمیگم قوی نیستن، میگم ناکارآمده و یجورایی از جریان گیم پلی خارج کردن. یه مقایسه ساده کنی با باقی FF ها کاملا مشهوده که چقدر به حاشیه رونده شده. جادو تو XV یه چیز سطحی و خیلی پیش پا افتاده هست. در مورد انمی ها هم تو به اینکه مثلا یکی شیلد داره اتک خیلی جواب نمیده با جادو بزنی بیشتر HP کم بشه میگی استراتژی؟ من کاملا به این نتیجه رسیدم که تعریف ما از استراتژی و عمق فرق داره. این استراتژی که تو میگی یه چیز ظاهری و الکیه، چون نهایتش اینه که من لولم رو میبرم بالاتر و بدون نگرانی از هیچی میزنم طرف رو سرویس میکنم. کما اینکه من کلا قید مجیک و سامون رو زدم و با تکیه به مهارت تو جاخالی و داشتن یه گالون Potion، بازی رو تا آخر رفتم. الانم برگشتم لولم رو میبرم بالاتر که بتونم به همین ترتیب ساده تر اون سامورایی جدیدارو بزنم. </p><p></p><p>علی من تمام عمرم رو RPG و اکشن بازی کردم. اندازه موهای سرم. اینکه باید عادت کنی و یه چیز جدیده و .. به من نگو. کامبت بازی به نسبت خوبه، بعضی وقت ها که به قول خودت دوربین پدرت رو در نمیاره و دشمن ها هم یهو نمیریزن سرت و میتونی تک تک بزنی جذابه. اما در مقایسه با FF های قبلی که فکر میکنم بازی نکردی فاجعه مطلقه، به عنوان یه بازی اکشن و فارغ از هر مقایسه ای هم باز کامل نیست و ایرادات خودش رو داره. همین دوربین یا خر تو خر شدن مبارزات وقتی که دشمن ها زیاد میشن ایراد کوچیکی نیست.</p><p></p><p></p><p></p><p>و بنده هم دارم میگم هیچ کدوم اینایی که میگی شخصیت پردازی نیستن. روابط و اصطلاحا شیمی بین شخصیت ها ربطی به شخصیت پردازی نداره. پرداخت شخصیت ها یعنی نحوی رسیدن شخصیت به هدف ناخودآگاه و تغییر و تحولاتی که در این مسیر و به واسطه تصمیماتش درش رخ میده. مثلا جوئل تو TLoU یه هدف خودآگاه داره و اون نجات الی هست و یه هدف ناخودآگاه که اون هم محافظت از الی بخاطر ارضای حس پدرانه هست و سعی داره عذاب وجدانی که داره رو از بین ببره. در تصمیمی که در این راه میگیره و تغییری که تو شخصیت خودش رخ میده درام اصلی داستان رو شکل میده. به این میگن شخصیت پردازی. یکی بهت فحش بده بعد یه دیالوگ بیاد گلادیو آتشی رو تو دل ناکتیس روشن کرد در نتیجه قدرتش 50% زیاد شد پرداخت نیست.</p><p></p><p></p><p></p><p>اینم اتفاقا از اون حرف های عجیب غریبی هست که اینجا میزنید و تا یکی میگه XV دری وریه و تاباتا داره گند میزنه سریع میگید آقا ول کن Versus رو. اول اینکه پست بالاترم کامل با عکس توضیح دادم که XV (نه Versus) چی بود و از وقتی تاباتا امده چقدر تغییر کرد. از حذف شخصیت ها و بخش های کامبت و گیم پلی بگیر تا داستان و...</p><p></p><p>بعد جالب اینه که دارید به پست یه نفر تو گف استناد میکنید که اصلا درست نیست. برید حداقل مصاحبه نومورا درباری بیرون امدنش از XV رو بخونید. اول اینکه تاخیر Versus ربطی به نومورا نداشت و تصمیم شرکت بود که تبدیل به XV باشه. چون سیاست اول SE این بود که FNC یه پروژه بزرگ با 10 تا بازی باشه که همشون برای PS3 قرار بود بیان اما نتونستن این کارو بکنن. در نتیجه Versus تو سکوت خبری بود اما به PS4 منتقل شده بود. تریلری هم که سال 2013 نشون دادن مربوط به XV بود و جالب اینه که داشتن مبارزه با لویاتن رو نمایش میدادن. بازی که 25% تکمیل شده؟ Really؟ </p><p></p><p>خود نومورا میگه یهو از این پروژه کنار میزارنش که اتفاقا اصلا هم راضی نبوده. تاباتا هم بعد از اینکه میشه کارگردان پروژه همه چیز رو عوض میکنه. نومورا هم در عوض میشه کارگردان FFVIIR که باز میگه خودشم خبر نداشته کارگردان بازیه!! خلاصه اینکه Versus 25% تکمیل شده بود و بد بود و اگه نومورا بود بازی منتشر نمیشد رو بریزید دور.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Cloud Strife, post: 4150995, member: 4591"] علی تو به اینا میگی استراتژی و عمق؟ اینا پایه ای و ساده و بدیحی ترین چیزهایی هست که هر بازی یه نمه RPG باید داشته باشه. و بودنش نه آپشنه و نه کسی اسمش رو استراتژی و عمق میزاره. تو سیستم جادو تو FF های قبلی رو دیدی و به این میگی کارآمد؟ بعد من نمیگم قوی نیستن، میگم ناکارآمده و یجورایی از جریان گیم پلی خارج کردن. یه مقایسه ساده کنی با باقی FF ها کاملا مشهوده که چقدر به حاشیه رونده شده. جادو تو XV یه چیز سطحی و خیلی پیش پا افتاده هست. در مورد انمی ها هم تو به اینکه مثلا یکی شیلد داره اتک خیلی جواب نمیده با جادو بزنی بیشتر HP کم بشه میگی استراتژی؟ من کاملا به این نتیجه رسیدم که تعریف ما از استراتژی و عمق فرق داره. این استراتژی که تو میگی یه چیز ظاهری و الکیه، چون نهایتش اینه که من لولم رو میبرم بالاتر و بدون نگرانی از هیچی میزنم طرف رو سرویس میکنم. کما اینکه من کلا قید مجیک و سامون رو زدم و با تکیه به مهارت تو جاخالی و داشتن یه گالون Potion، بازی رو تا آخر رفتم. الانم برگشتم لولم رو میبرم بالاتر که بتونم به همین ترتیب ساده تر اون سامورایی جدیدارو بزنم. علی من تمام عمرم رو RPG و اکشن بازی کردم. اندازه موهای سرم. اینکه باید عادت کنی و یه چیز جدیده و .. به من نگو. کامبت بازی به نسبت خوبه، بعضی وقت ها که به قول خودت دوربین پدرت رو در نمیاره و دشمن ها هم یهو نمیریزن سرت و میتونی تک تک بزنی جذابه. اما در مقایسه با FF های قبلی که فکر میکنم بازی نکردی فاجعه مطلقه، به عنوان یه بازی اکشن و فارغ از هر مقایسه ای هم باز کامل نیست و ایرادات خودش رو داره. همین دوربین یا خر تو خر شدن مبارزات وقتی که دشمن ها زیاد میشن ایراد کوچیکی نیست. و بنده هم دارم میگم هیچ کدوم اینایی که میگی شخصیت پردازی نیستن. روابط و اصطلاحا شیمی بین شخصیت ها ربطی به شخصیت پردازی نداره. پرداخت شخصیت ها یعنی نحوی رسیدن شخصیت به هدف ناخودآگاه و تغییر و تحولاتی که در این مسیر و به واسطه تصمیماتش درش رخ میده. مثلا جوئل تو TLoU یه هدف خودآگاه داره و اون نجات الی هست و یه هدف ناخودآگاه که اون هم محافظت از الی بخاطر ارضای حس پدرانه هست و سعی داره عذاب وجدانی که داره رو از بین ببره. در تصمیمی که در این راه میگیره و تغییری که تو شخصیت خودش رخ میده درام اصلی داستان رو شکل میده. به این میگن شخصیت پردازی. یکی بهت فحش بده بعد یه دیالوگ بیاد گلادیو آتشی رو تو دل ناکتیس روشن کرد در نتیجه قدرتش 50% زیاد شد پرداخت نیست. اینم اتفاقا از اون حرف های عجیب غریبی هست که اینجا میزنید و تا یکی میگه XV دری وریه و تاباتا داره گند میزنه سریع میگید آقا ول کن Versus رو. اول اینکه پست بالاترم کامل با عکس توضیح دادم که XV (نه Versus) چی بود و از وقتی تاباتا امده چقدر تغییر کرد. از حذف شخصیت ها و بخش های کامبت و گیم پلی بگیر تا داستان و... بعد جالب اینه که دارید به پست یه نفر تو گف استناد میکنید که اصلا درست نیست. برید حداقل مصاحبه نومورا درباری بیرون امدنش از XV رو بخونید. اول اینکه تاخیر Versus ربطی به نومورا نداشت و تصمیم شرکت بود که تبدیل به XV باشه. چون سیاست اول SE این بود که FNC یه پروژه بزرگ با 10 تا بازی باشه که همشون برای PS3 قرار بود بیان اما نتونستن این کارو بکنن. در نتیجه Versus تو سکوت خبری بود اما به PS4 منتقل شده بود. تریلری هم که سال 2013 نشون دادن مربوط به XV بود و جالب اینه که داشتن مبارزه با لویاتن رو نمایش میدادن. بازی که 25% تکمیل شده؟ Really؟ خود نومورا میگه یهو از این پروژه کنار میزارنش که اتفاقا اصلا هم راضی نبوده. تاباتا هم بعد از اینکه میشه کارگردان پروژه همه چیز رو عوض میکنه. نومورا هم در عوض میشه کارگردان FFVIIR که باز میگه خودشم خبر نداشته کارگردان بازیه!! خلاصه اینکه Versus 25% تکمیل شده بود و بد بود و اگه نومورا بود بازی منتشر نمیشد رو بریزید دور. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
بازیهای کنسول و کامپیوتر
Final Fantasy XV
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft