بعد از 50 ساعت بازی (10 ساعتش کلا هیچی، بعضی اوقات استاپ بود این برای خودش تایمر مینداخت
) بازی رو با لول 47 تموم کردم
در کل بازی خوب بود و امتیاز من با کلی ارفاق و جمع کردنش با فیلم و انیمه و بعدش گره گشایهای داستان
تا این جا به زور 8 هست. میگم تا اینجا چون قراره کاتسین اضافه بشه، مرحله 13 یکم بهتر بشه، DLC هم بدن. در کل به نظر من برای این بازی بهتره آدم صبر کنه تمام DLC هاش بیان بعد یکهو بازیش کنه حال کنه، چون الان بعضی جاها بده و آدم میمونه توش، اون موقع یکم وضعیت بهتر میشه.
داستان: داستان بعضی جاها خیلی پرت میزد و اصلا شخصیت پردازی خوبی نداشتن، یکسری ها میومدن دو ثانیه بعد میمردن، یکسری دیگه نمیمردن اما معلوم نیست چی میشدن. تنها من با گروه خودمون حال کردن، شخصیت منفی هم یکم آخرش دلم براش سوخت نمیدونم چرا، فکر میکنم آدم خوبه بود اینجا
تا اینجا هم انتظار این DLC ها رو حتما دارم (خارج از کاتسینهای اضافی و غیره):
1. وجدانی ایگنیس خیلی یکهویی و شلم شوربا کور شد (به نظر من) خیلی دوست دارم اون تیکه رو براش بسازن، چون هم جنگ رو از یک نمای دیگه میبینیم و هم دلیل کور شدنش رو میفهمیم. راستی یک چیزی یادم اومد ما چقدر بیهوش بودیم که ایگنس پانسمان نداشت؟! قاعدتا چنین زخمی بالای دو هفته باید پانسمان باشه. بعد یک چشمم کور شد دیگه؟ چون آخرش چشم چپش باز بود.
2. یعنی چپتر 13 خیلی یکهویی بود و همه جور اتفاقی توش افتاد، وجدانی DLC پرومتو باید از اینجا باشه، هم داستان گرفتنش رو میبینیم هم جنگ اون وسط رو میفهمیم.
3. برای گلادیوس بهترین زمان زمان تاریکی هست، هم باقی کاراکترها رو میبینیم هم میفهمیم این مدت چه اتفاق هایی افتاده.
4. برای DLC لونا (که گفته بودن یک DLC باید با یک دختر باشه) من ترجیح میدم نباشه اما زیاد به لونا ربط داشته باشه. داداشش بهترین انتخابه، هم داستان چپتر 13 و دلیل کارش رو بهتر میفهمیم، هم طرف دیگه شخصیت لونا رو میبینیم.
5. فکر کنم گفتن 4 تا DLC داستانی میدن اما من یکی دوست دارم 5 تا بشه و چنین چیزی رو ببینیم (میدونم دیگه خیلی زید میشه و اسکوار هم قیمت بالا بزنه هیچ کس نمیخره دیگه و میگن از بازی زده DLC کرده ولی باشه عالیه، یک قیمت خوب بگه همه میخرن). این DLC یا درباره Cor باشه یا Libertos چون واقعا این تیکه خیلی بد روایت شد و اصلا هیچی از پشت صحنه نفهمیدیم، انگار کل سربازای مملکت همه چیز رو بی خیال شدن و انداختن گردن ما، کم کم 4 نفر که میتونن بکشن و حالت مردم رو هم میتونیم ببینیم.
این جوها یا شاید نکات یا هرچی شما میگید
هم خیلی بد بود به نظر من (میدونم کلا هی کم و زیاد کردن پستهای لیکر ها رو هم خوندم ولی باز این ها یکم اذیت میکنن دیگه):
بعد چپتر 3 کل دنیا فهمیدن جنگ شده و یک امپراطوری ترکید ولی هیچ کس هیچ جو منفی خاصی نداره، اصلا حس جنگ تو بازی نیست. هیچ حا آدم دست و پا شکسته و زخمی ندیدیم، یا کسی که آواره شده باشه.
یا مثلا اینها تازه باباشون مرده بعضی جاها زیاد شوخی میکنن، نوکت هم با ایریس میشه گفت میره سر قرار
تو یکی از مرحله ها به یکی از این دژها نفوذ میکنیم و یکی رو آروم دنبال میکنیم، ایگنیس هم میگه نکشش، زندش رو نیاز داریم، بعد کلا هیچی از مرده، ولش میکنیم میریم، کم کم یه اطلاعاتی ازش میگرفتیم دیگه.
کلا بعضی تیکه ها خیلی جالبن با یکی دیگه داریم حرف میزنیم یکهو پرت میشیم تو خاطرات لونا. یا مثلا اون دختره (قبل چپتر 13) میاد تندی درباره عشق لونا به نوکت میگه و در میره. تازه تو حرفای دختره فلش بک از لونا هم میبینیم!
یا پرومپتو ناراحته تو چپتر شماره 13 تا مطرح میکنه و همه میبخشنش تندی میره تو کار شوخی هاش، کم کم تا آخر مرحله یکم سنگین باشی بد نیست
توی فیلم دیدیم تا کسی انگشتر دستش میکنه میرن تو کار سوال جواب، ما توی بازی خیلی راحت دستمون کردیم رفت. اگر از ما بدشون میومد باید میومدن یک فحشی میدادن یا میزدنمون، اگر هم دوستمون دارن یک خوش آمد گویی بد نبودهاا
کلا هم که رزدینت اویل شده بود چپتر 13
یا مثلا چپتر 14 چندین سال گذشته، حلقه هم داریم، نامرد گیم پلی یکم هم عوض نشد، کم کم توی این مدت تمرین میکرد، یا به حالت خاصی از عرفان میرسید تا ما بفهمیم اون تو یک چیزی شده. یا 10 سال از اون موقع میگزره نامردا نمیدونم لباساشون از چی بود که بعد از 10 سال هنوز همون مونده بوذ. برای قیافه ها هم ته تغییر ریششون بود. حال باز چپتر آخر که اون لباسا رو پوشیدن خیلی خوب بود و صورتشون هم جالب شد اما قبلش اصلا.
در کل داستان بد نبود با توجه به محدودیت ها و من با کلی ارفاق و جمع کردن داستان بازی و فیلم و انیمه 7 میدم.
گیم پلی: بعضی جاها که محیط بسته نبود و دشمنها هم گنده نبودن، عالی بود، بعضی جاها هم روی نرو من یکی بود، ولی در کل با گیم پلیش حال کردم، اگر بتونن یکم فیکسش کنن عالی میشه.
طراحی مراحل اصلی بد نبودن، اما وجدانی سایدها خیلی بد بودن، انگار نه انگار ما شاهزاده هستیم (تازه به عبارتی شاه هستیم، چون شاه مرده و داریم میریم پسش میگیریم. حالا درسته پادشاهی ترکیده ولی باز کم کسی نیستیم) بعد این وسط یکی میگه برو برام غورباقه قرمز جمع کن، اون یکی نخود لوبیا میخواد، اون یکی داگ تگ میخواد
آخه وجدانی؟؟! آخرش میرسیم به اینجا که باغبانی هم میکنیم و محصول هم میفروشیم
وجدانی طرف خنگن نمیفهمن ما کی هستیم؟ هرچی هانتها خوبن میگیم ما خیلی خفنیم و فقط ما میتونیم بکشیمشون، اون ها هم سختن درست، اما سایدها خیلی رو نرون.
به این هم 8 میدم.
موزیک: بازی خیلی خوب بود و من خوشم اومد، صداگزاری ها هم خوب بود (با ژاپنی و زیرنویس انگلیسی رفتم) ولی هنوز نمیتونم درک کنم چرا ژاپنی یک چیزی میگه و بعد دوبله انگلیسی یک چیز دیگه میشه
موزیک هم خوب بود، 8 میدم.
گرافیک: هم وجدانی بعضی جاها خیلی خوب بود، محیط اولیه بازی خیلی خفن نیست اما کلیت گرافیک عالیه، تازه بخوایم پرو رو بگیم اون که دیگه خیلی خوبه. ولی در کل من منتظر 2018 هستم و روی PC گرافیکش رو ببینم
البته اگر مثل فاینال های قبلی نشه که بدترین پورت رو داشتن.
گرافیک هم واقعا خوب بود نسبت به اوپن ورلد و اینا. 8.
راستی این فقط من هستم یا شما هم به نظرتون دمو پلاتینیوم بهتر بود؟
از نظر جو و داستان بگیم نوکت اونجا خیلی خسته تره و جالبه توی چادر رو هم میبینیم، اما اینجا اصلا خبری از توی چادر دیگه نیست، یعنی کل اون مراحل پررر. خود جنگ با بهاموث هم بهتر بود، خیلی سینمایی تر بود در مقابل این جدیده، اینها که وقت نداشتن چرا این چیزا رو تغییر دادن دیگه. کل این رو میزاشتید کنار روی چیزای دیگه کار میکردید.
مثلا گیم پلی در مواردی خیلی بهتر بود، کم کم مپینگش بهتر بود (الان هم میشد عوضش کرد که من بعدا دیدم و توی جو این جدیده بودم و حوصله تغییرش رو نداشتم دیگه)، اون حالت که اول کدوم اسلحه باشه بعد چی باشه جالب بود و کار رو سخت کرده بود و هی عوضش میکردم ببینم چی میشه کمبو چی میشه. بعضی اوقات حرکات جالبی میشد زد.
یا مثلا کسی زخمی میشد بالای سرش علامت میومد اما الان همون هم نمیومد
آخه کد و آیکن بودن دیگه، چیکارش داشتین حذفش کردین؟ بعد وسط مبارزه های بزرگ آدم میمونه کی زندست کی مرده. درسته میشه دستور داد چیزی بخوره اما میبینی چیزی نداریم، اونجوری دستشم بگیریم سرپا میشه و میتونه بجنگه.