Gameplay
فعلا اطلاعات در مورد گیم پلی بازی محدود به سیستم مبارزات است.
سیستم مبارزات فاینال 13 طوری شکل گرفته که کاملا با فاینال های قبلی متفاوت میباشد.قسمت عمده این تفاوت به شرح زیر است:
مبارزات طوری طراحی شده اند که زود گذر, نرم و روان , به حالت دمو و خیلی برق اسا باشند درست مانند همان مبارزات Advent Children . در مبارزات چیزی به نام MP وجود نخواهد داشت و به جای ان یک درجه ATB وجود دارد که مقدار انرژی برای هر ضربه ( جادو یا غیر جادو) را نشان میدهد.
وقوع مبارزات به صورت Random نخواهد بود اما مثل فاینال فانتزی 12 یکپارچه نیز نخواهد بود. اگر بازیکن مایل باشد میتواند حتی در وسط مبارزات سلاح های خود را تعویض کند و به همین خاطر امکان اجرای کمبوهای بسیار وسیع با Damage بالا امکان پذیر است. بازیکنان همیشه باید به جاگیری خود در صحنه دقت کنند و اخرین چیزی که اضافه شده سیستم OverClock است.
وقتی درجه ATB شما پر شود میتوانید وارد حالت اورکلاک شوید( مشخص نیست که این ATB چگونه پر میشود) که در این حالت نمایی از تمام دشمنان اطراف نشان داده میشود و شما قادرید ضربه های مخصوص و جادوهای مرگباری اجرا کنید.
lightning یک حقه دیگر نیز در استین خود دارد. او میتواند تا حدی جاذبه زمین را کنترل کرده و به ان غلبه کند. با انجام این کار او میتواند حرکات اکروباتیکی فراتر از حد معمول انجام دهد و در این حالت یک هاله ای از نور ابی ( شاید اثر کریستال) دور بدن او بوجود می اید.
شما قادرید که با گروه خود وارد صحنه مبارزه شوید و توانایی کنترل روی همه افراد گروه را خواهید داشت.همچنین سیستم هنوز هم بر پایه زمان طراحی شده و شما باید تا فرا رسیدن نوبت کاراکتر خود صبر کنید که این نیز با توجه به همان درجه( ATB ( Active Time Battle طراحی شده.
بهر حال چگونگی عملکرد این سیستم سوالات بسیاری را در ذهن خوانندگان ایجاد خواهد کرد و جواب انها وقتی پاسخ داده میشود که اسکوار حداقل یک دمو از گیم پلی بازی در مبارزات منتشر کند.
با تشکر.

