FINAL FANTASY VII: INTENSE MEGA SPOILERS

نظرتون راجع به ادامه FINAL FANTASY VII

  • FINAL FANTASY VII کافیه و ادامه نمی خواهد.

    رای‌ها: 0 0.0%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    18

Genesis

کاربر سایت
Dec 20, 2007
708

FINAL FANTASY VII
AND
COMPILATIONS TITLE


خدمت دوستان گلم بگم تاپیک ها و بحث های زیادی بر سر این بازی بوده ه. پس همین الان هدف تاپیک رو روشن کنم. قصدم چیزه دیگریه:

1-دوستان زیادی زحمت کشیدن و داستان بازی رو نوشتند.

2-بی تردید داستان نویسی همیشه ناقص بود! و البته قرار نیست داستان بصورت تکراری باز هم بیان بشه. و برای داستان میتونید در سایت مطالب مختلف رو باز ببینید!

3-دوستان گفتند هنوز نقاط زیادی مونده و سوالات همچنان ادامه داره...

4-دوستان! صبر کنند. هرچند مدت مطالب کامل و جذابی رو در اینجا خواهم گفت. پس لطفا در این تاپیک پست های اسپام ندید تا سطح تاپیک پایین نیاد!

5- برای FINAL FANTASY های نسخه های دیگر هم به تاپیک خودشون برید.

6-کاربست این تاپیک تنها رونمایی نقاط ناگفته داستان FINAL FANTASY VII و COMPILATIONS TITLE ها خواهد بود.

7-بالغ بر مطالبی که میگم، چندین مجله و عکس های معتبر از خوده SQUARE ENIX هم خواهم آورد. پس:
 

Genesis

کاربر سایت
Dec 20, 2007
708
شروعی بر ماجرای FINAL FANTASY VII:

صحبت اندکی از این مورد بوده. اما همیشه می بینیم از یک فرشته مرگ صحبت به هستش. که در اصل وجود همین فرشته منفور یعنی jenova ماجرا رو شکل میده:

jenova
jenovasketch.JPG

jenova فرشته یک سیاره است. صاحب یک سیاره است. مرگ به سیاره حمله می کنه. بیش از 7000 سال پیش (سیاره داره میمیره) همه چیز از بین میره. همه بچه های این فرشته بزرگ میمیرند.

به jenova میگم مادر. چرا؟
چون: حدود یک میلیارد از بچه هاش(مخلوق) رو از دست میده. تکنولوژی هیچ راهکاری برای jenova نمیکنه. خاطره های دردناک قابل تحمل برای jenova نیستند. برای اون و فرزندانش دیگه Promised Land وجود نداره...

jenova تصمیم میگیره سفر موعود رو شروع کنه. دست آخر jenova چیزی رو برای این سفر از دست نمیده.(در نظر بگیر تقریبا همزمان ستراهای فرشته در زمین حکم فرما بودند.)

jenova یک فرشته است. نه زن هست و نه مرد. از سیاره ای میاد که سرده . اون فرم فیزیکی نداره. مثل lifestream.

jenova رو فرشته شر بنامیم بهتره. (از اونجایی اون رو زن میگیم که هوجو از سلول هاش استفاده کرد. چون هوجو راه برگردوندن فرشته رو فهمیده بود)
jenova1.jpg


jenova در اين وضعيت، ديوانگي با غم در حدود بیش از 2000 سال پیش ، با يك سياره جديد مواجه میشه. jenova میدونه که متجاوزه و سیاره جدید مال اون نیست.

jenova فوراً با يك حمله به سياره شروع مى كنه. پس از زيان ايجادشده توسط اسلحه jenova توی سیاره سقوط می کنه.

هدف jenova ساده و فهميدنى است اگر jenova خودخواه عظيمش را در دنيا بخواهد:
1. زندگىخودش رو.
2. باز گرداندن بچه‌هايش...پس jenova نيرو را دارد که این اتفاق بيافتد... .

ماجرا اتفاق می افته. وقتی هم با سرعت نور میاد به آتشفشان شمالی می خوره. ولی jenova به جذب روحش در سياره مانع شد.
211mee9.jpg


jenova همچنين فعاله و به جذب كردن را هريك از روحهای سياره پرداخت تا نيروش تغيير کرد.

jenova با بازسازی و دوباره سازی فرمهای سیاره فرم فیزیکی هم بخودش گرفت.

jenova با این تماس. شكل فيزيكى اش را در جنوایی رو به چيزى مستعد در يك فرآيند موازى در جهان مادى تبديل كرد.

هزاران سترا برای heal کردن زمین جمع می شن. جواب نمیده!

زمین از سترا ها می خواد که ولش کنند. اما اونها همچنان به heal ادامه میدن .... يك ويروس پخش‌شونده كه اون رو jenova کنترل میکنه و شكل فيزيكى سياره را تجديد بنا مى كنه .

واقعه اورجینال کرایسیس(crisis1) رو براه می اندازه. (نه ffviicc) که اون رو مرد میگیم. هزاران ویروسو نثار ستراها میشه. طفلک ها همه دیوانه می شن. پس نتیجه میشن مانستر.....

مانستر هم که باید کشت!...
 

Genesis

کاربر سایت
Dec 20, 2007
708
درمورد اسطوره ها هنگامی که درباره شخصیت ها گفته میشه بیشتر توضیح میدم تا ارتباطشون روشن بشه. اما به یکی از مهمترین عناصر داستان و بازی یعنی شکل گیری شهر میدگار برسیم که در قسمت اعظمی از بازی نقش محوری داره:

SHINRA. INC
imageconceptshinralogo.jpg


کنترل زمین به مرور زمان به دست شرکت shinra قرار میگیره. ولی موضوع جالب برای این شرکت چیه؟ آیا واقعا اون ها بر خلاف تفکر مردم شهر به دنبال سعادت هستند؟
اما نه! shinra بدتبال چیزی نیست جز سلاح ها و افزایش قدرت خودش که با ساخت موشک برای تسخیر فضا همراه هست و در ظاهر هم به ساخت قطعات الکترونیکی می پردازه. تا شکی از سوی مردم گریبان گیرش نشه.
shinra قسمت اعظم از افراد سیاسی جامعه رو در اختیار خودش داره. پس باکی از تعقیب افراد مخالف خودش در شهر نداره. برای همین تمام سعیش می کنه تا روی سربازهاش هم نفوذ لازم رو داشته باشه و اونها رو قوی و باهوش و ابر انسان بسازه.

b02.jpg



PRESIDENT SHINRA:
The head of the corporation
president_shinra_before_crisis_mini.jpg

ریس تشکیلات کمپانی و موسس اون PRESIDENT SHINRA است. در حقیقت حکم حرفه اونه و قدرت رو کاملا در دست داره. رئيس جمهور shinra قوانين کمپانی و اين شركت از محصولات مصرفی شهر midgar داره. این کمپانی بسیار بزرگه و کمپانی shinra نه تنها به تسلط بر اقتصاد داره بر دولت نيز مسلط مي باشد. بسياري از مردم این اقدامات دیکتاتوری و ظالمانه را متوجه شدن و گروه هایی سری رو مثل AVALANCHE رو تشكيل دادند.


RUFUS SHINRA:
The Turks' ruthless boss
rufus_shinra_before_crisis_mini.jpg

روفوس فرزند shinra رئيس جمهور و نيز معاون رئيس جمهور shinra است. کمپانی روفوس از منتقد سياست پدر هست. او قصد دارد تا براي پير مرد براندازه. در اغلب جاها کارهاهای كنايه‌ دار و خودخواهی روفوس رو می بینیم. اما حکومت پدر آنقدر هست که اون نقشه هاي خود براي آينده و پس از پدرش رفته می بینه. به خاطر همین تلاش بسیاری رو با استفاده از گروه TRUK میکنه.


PALMER:
Head of Space Development Division
رئيس پامر فضاي shinra تقسيم كرد. او بدنبال هیچ فایده ای حتی برای خودش هم نبود. اما به طور حتم یک مشکل در جهان است. کارهای پامر بنظر کوچیکه. مثلا حتي يك بار می خواست يك مرد برای زندگی در فضا, بفرسته. بهرحال از مقامات شامخ shinra است. و در کمپانی كشف mako profitible رو نباید ندید گرفت که کار او به عنوان یک ابرقدرت است.

SCARLET:
Head of Weapons Development Division
scarlet_before_crisis_mini.jpg

رئيس بخش گسترش سلاح هاى کمپانی است. با يك نگاه به shinra می بینیم که چه پیشروی شگرفی نظامي داره. این همه قدرت نشان دهنده اینه که تا چه اندازه او دانش با قدرتي باورنكردني از سلاح ويرانگر برای کمپانی ساخت.
پشت سر او ظاهر زيبايى او يك روح واقعا پژمرده است.


HEIDEGGER:
Head of Public Maintenance and Order Division
heidegger_before_crisis_mini.jpg

هايدگر مسئولیتش حفظ نظم مردم است. کنترل shinra ی نظامي است. وي همچنين سرباز ها بصورت کامل رو تحت کنترل داره. اگر به شهر میدگار دقت کنید نظام اتوبانی رو می بینید که به خاطر افکار همین شخص می باشد. هايدگر به عنوان رئيس جمهور shinra وفادار و يك كارمند shinra, وبسیار بيرحم است.


HOJO:
Head of Science Division
professor_hojo_before_crisis_mini.jpg

وزارت علوم و تحقیقات در دست او است. و استاد جانور بشناسی است. او کسی است که پرفسور گست یعنی پدر آیریس را کشت. یک بيمار روانی است زیرا لذتش را در شكنجه و آزمايش بر روي انسان و حيوان می بیند. بزرگترین و وحشت ناک ترین کار HOJO به لقاح SUMMON MATERIA در ELFE هاست. اون آزمایشات وحشتناکی رو بر روی سربازها از جمله پسر خودش سفیروث انجام میده.


REEVES:
Head of City Development Division
reeve_before_crisis_mini.jpg

رييس توسعه تقسيم شهر SHINRA است, او معتقد است معماري شهر باید برگرفته از طرح رئيس جمهورshinra باشه. پس طرح شهر midgar را بر طبق فرمان رئيس جمهور بنا کرد. همچنین او MONOLITHIC CITY رو درست در زیر ساختمان بزرگ ریاست جمهوری بنا کرد و در هر حال یک فرمان برداره.


بدین شکل شهر میدگار شکل گرفت و اتفاقات و جریانات زیادی از داستان در اون روی داد:
midgara.jpg


 

THE THUNDER

کاربر سایت
Jul 9, 2008
311
نام
JRPG Fan Guardian
ده خدای سفیروث به زبان عبری:

ده سفیروت در زبان عبری در مکتب kabbalah وجود دارند که در دنیای فیزیکی و مادی ما قابل رویت نیستند. سفیروت ها ده الهه ی روشنایی هستند که هر کدام ویژگیهای خداوند را در خود متجلی میکنند.

این ده الهه توسط یکی از دانایان مکتب kabbalah به نام Tanakh کشف شد و البته هنوز هم بزرگان عبری بر سر ترتیب این ده الهه دچار اختلاف نظر هستند. سفیروتها به سه دسته تقسیم میشوند:

دسته ی مرکزی شامل Kether. عده ای معتقدند که این سفیروت جنسیت خاصی ندارد.

دسته ی راست شامل Chokhmah که سفیروتی با جنسیت مرد و دارای قدرت آتش است.

و دسته ی چپ شامل Binah سفیروتی مونث و الهه ی عنصر آب میباشد.

در زبان عبری به تایید اکثر بزرگان تنها Malkuth و Binah سفیروتهای مونث هستند و بقیه ی آنها مذکرند.

Moses ben Jacob Cordovero یکی از بزرگان عبری که از رسمیت بیشتری برخورداره ده سفیروت رو بر حسب مشخصات و برتریشون به این ترتیب معرفی میکنه:

Keter : برترین سفیروت ، دارای قدرت و روشنایی بی نهایت.

Chokmah : برترین حقیقت، آشکار کننده و بوجود آمده از نیستی.

Binah : درک کننده، توبه پذیر ، دارای قدرت عشق و احساس.

Chesed : رحم کننده، زیبایی دهنده ، رقیب و دوستدار خدا.

Gevurah : دادرس، قدرتمند، قادر.

Tipheret : دلسوز، با عدل و همساز

Netzach : دانا ، خالق و جاودان (پایدار)

Hod : صادق، ثابت قدم و مراقب.

Yesod : بنا (پایه) ، به یاد آورنده ، آشکار کننده.

Malkuth : کم قدرت ترین سفیروت، پادشاهی با بعد نسبتا مادی ، شفا بخش و قادر به انجام طرحهای خداوندی.

192px-Ktreewnames.png


همونطور که دیدین این ده سفیروت بیانگر بخشی از خصوصیات خدا هستن. وجود این سفیروتها در زبان عبری تثبیت شده ست اما اختلاف بین ترتیب آنها از لحاظ قدرت میباشد. مثلا Rabbi Isaac Luria که یکی دیگر از بزرگان عبری است در لیست خود ترتیب دیگه ای برای ده سفیروت در نظر گرفته.

Da'at آیینی ست که در آن اسرار و رموز وحدت بین این ده سفیروت با نام درخت زندگی (Tree of Life) بیان شده است. این ده سفیروت به چهار مکان برای رسیدن به خدا وابسته اند.

Atziluth : دنیای صدور: این مکان مقدس ترین مکان و منبع حقیقت و روشنایی تلقی میشود و فقط جایگاه خداست.

Beri'ah : دنیای آفرینش: تمام مخلوقات پیش از آفرینش بدون هیچ شکل و بعدی در این دنیا قرار دارند. این مکان جایگاه فرشتگان بلندمرتبه است.

Yetzirah : دنیای فرم دهی: در این دنیا به مخلوقات بعد و هویت داده میشود و آنها تکمیل میشوند.

Asiyah' : دنیای اعمال: دنیاییست که همه ی مخلوقات روی آن زندگی و با هم رابطه برقرار میکنند.
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
حالا که حمید از اسرار FFVII می گه، من هم میزنم تو خط پروژه هایی که FFVII از دل آنها شکل گرفت.

پروژه Angel Wrath :

یکی از پروژه هایی بود که توسط کوادا مطرح شد ولی به علت پایین بودن عمق داستان مورد تایید کیتاسه قرار نگرفت. اما این پروژه یک شخصیت بی نظیر داشت که بعد ها در داستان اصلی از ان استفاده شد.

این شخصیت کسی نبود جز Jenova!!

در این داستان جنوا نام آخرین فرد از شوالیه های تاریکی بود که از نسل نوعی فرشتگان بیگانه بود که به کمک نیروی Void (نیرویی که تو FFV شخصیت هایی X-Death و G ازش استفاده می کردند) تصمیم می گیره زمین رو نابود کنه.

Jenova در این داستان توسط جادوی مقدس سه شمشیر افسانه نابود می شد.

نکته جالب این هست که در داستان FFVII ریشه شخصیت منفی اصلی، به اندازه شخصیت های منفی اصلی FF های قبلی پرداخت شخصیتی داشته. اینجاست که میشه به ابهت داستان FFVII پی برد.

پ.ن:حمید بیوگرافی شخصیت ها رو تو همین تاپیک بزاریم؟ یا به موضوعی که مد نظرت هست ربط نداره؟
 

kingdom hearts

کاربر سایت
Jul 31, 2007
52
نام
مرتضی
خب من نقطه ی مقابل گروه شینرا(که حمید بس زیبا اونها رو معرفی کرد) رو به شما معرفی میکنم و بعد وارد بخش اصلی میشم که معرفی یکی از اعضای اصلی گروه بهمنه. به هر حال بخاطر دوره ی مسابقات کاراکترها ، اعضا رو طوری معرفی کردم که کسایی هم که بازی رو انجام ندادن کمی تا قسمتی در جریان باشن.
نقطه ی مقابل شینرا گروهی خودجوش متشکل از یاغیان به نام avalanche بودن. هدف اونها متوقف کردن شینرا از طرحهای شیطانیشون بود. در واقع شینرا قصد بهره برداری از همه ی انرژی موجود در زمین رو داره بنابر این اعضای گروه تصمیم میگیرن با منفجر کردن راکتورهای اصلی (که بیشترین تراکم آنها در میدگاره) تمام نقشه های شینرا رو نقش بر آب کنند!
تاریخچه: (زمان بازی رو ابتدای ff7 در نظر بگیرید)
شش سال پیش مردی در Cosmo Canyon متوجه شد که شینرا داره با این آزمایشاتش آروم آروم مردم رو از بین میبره.. بنابر این به میدگار رفت و بهمنی بوجود آورد. بهمن تهدید جدی برای شینرا محسوب میشد و داشت همه چیز رو نابود میکرد. اما دو ماه بعد وقتی رهبر شینرا مرد (بخوانید گور به گور شد!!!) بهمن غیر فعال شد و همین باعث شد تا barret به این فکر بیفته تا گروهی هر چند کوچک به اسم avalanche تشکیل بده و رهبری اون رو بر عهده بگیره تا بتونه در مقابل سیاستهای شینرا مقابله کنه. دو ماه میگذره اما گروه بهمن کار شاقی انجام نداده فقط چند پوستر با مضمون تهمت زدن به شینرا و شاخ و برگ دادن به کارهای اون درست میکنن. برای پیاده کردن نقشه که منفجر کردن راکتور شماره ی 1 بود نیاز به رمزیابی داشتند. بسیاری از اعضای گروه برای گرفتن رمز جانشون رو از دست دادند و در انتها فقط 5 نفر از اونها تونستن از این ماموریت جان سالم به سر ببرند!!!
اعضای زنده ی گروه avalanche:
Barret Wallace : رهبر گروه avalanche است.. او معدنچیه روستای خودش بود که البته با ورود شینرا و برپایی راکتورها، معدنها رفته رفته کنار رفتند. Barret عضلات و ماهیچه های متناسبی داره و اسلحه ای بس عجیب به بازوی راستش بسته. نفرت او نسبت به شینرا پس از سوختن شهرش و مرگ همسرش تبدیل به کینه ای غیر قابل عفو شد. رابطه او با دختر خوانده ش بسیار دوستانه و صمیمی است. مارلین بزرگترین نقطه ضعف barret است و البته یکی از دلایل او برای جنگیدن. مارلین دختر بهترین دوست barret یعنی Dyne و همسرش Eleanor است.
Cloud Strife : کلود دوست کودکی تیفا و جدیدترین عضو گروه است که زمانی مزدور و سرباز شینرا تشریف داشت. بر خلاف بقیه ی اعضا که با غذا و نوشیدنی پاداش داده میشدند، کلود فقط پول را قبول میکند! کلود از اذیت کردن barret لذت میبرد و اگر تیفا و Biggs نبودند، این دو تا ابد با هم در حال مجادله بودند. فی الواقع دلیل اصلی پیوستن ایشون به گروه تیفا بود. تیفا اون رو از کارهای شینرا و گروه تروریستی آگاه کرد و از اون خواست تا در کنارش بمونه.
Jessie : این دختر رو میشه پای تکنولوژی گروه دانست. او همیشه درگیر قسمتهای مربوط به تکنولوژی مانند کارهایی از قبیل تنظیم مکانیزمهای پیچیده ی بمبی است.اگر چه کمی بی احتیاط و کم حواسه اما به روز است و به همین دلیل از پس هر ماموریتی بر میاید. در ورژن ژاپنی بازی تکه کلامش عبارت " u-ka-tsu" بود که البته در نسخه ی انگلیسی لحاظ نشده.
Biggs : دلیل اصلیش برای پیوستن به گروه محافظت از زمین بود. تافته ی جدا بافته ست و بر خلاف بقیه ی اعضا، کار خودش را انجام میدهد و به دیگران کاری ندارد. او غالبا barret رو از درگیری با دیگران منع میکنه.
Wedge : گرچه وظیفه ی مهمی در گروه نداره اما بسیار به اهداف و وظایف کلی وفاداره. البته wedge رکورد چاقترین عضو گروه رو بر عهده داره! و البته مقصر اصلی تیفاست چون اجازه میده مجانی از غذاهایی که درست میکنه بخورد. مثل jessi این کاراکتر هم در ورژن ژاپنی تکه کلامی با عبارت "ssu" داشته که در پایان بعضی از کلمات به کار میبرده.به هر حال در نسخه ی انگلیسی به sir تغییر یافت.
Tifa Lockheart : تیفا پیش از آنکه به میدگار بیاید عضو avalanche شد. دلیل اصلی او نجات زمین نبود بلکه او میخواست انتقام هر آنچه شینرا به سر خوانده و زادگاهش آورده بود، از آنها بگیرد. باهوش و جنگجویی سریع است و در اغلب اوقات barret را کنترل میکند.
مرکز فرماندهی گروه:
وقتی تیفا به میدگار آمد 7th seven را که دیگر مرکز فرماندهی گروه شده ، ساخت.. علاوه بر آن تیفا در میخانه ی خود نوشیدنی با نماد یک اشکلت به معنای خطر و نام گروه به عنوان لوگوی گروه عرضه میکرد. مارلین هم در نقاشیی لوگوی گروه avalanche رو به این صورت طراحی کرده است. علاوه بر اون barret هم روی بازویش علامت خطر را خالکوبی کرده است.

این مطلب توسط سهراب عزیز(the thunder)تهیه شده که به دلایلی برای من فرستاد تا در این تاپیک قرار بدم
 

kingdom hearts

کاربر سایت
Jul 31, 2007
52
نام
مرتضی
حالا شخصیتی که من قصد معرفیش رو دارم کسیه که در پرونده ش افتخارات زیادی ثبت شده از جمله گرفتن رتبه ی هشتمین کاراکتر دوست داشتنی پلی استیشن در سال 2007 از dengeki و مقام سیزدهمین کاراکتر محبوب ff از ign . و او کسی نیست جز یکی از دختران زیبا و جسور دنیای ff یعنی دوشیزه Tifa Lockhart .
ティファ・ロックハート (Tifa Lockhart)
سن: 20
ماه تولد: may
محل تولد: Nibelheim
قد: 167س.م
شغل: میزبان میخانه
در اینجا قصد دارم اطلاعاتی جالب و خارج از کلیشه در مورد تیفا (مثل پروفایلش با تووجه به داستان ff7 و...) بیارم. امیدوارم که مورد پسندتون واقع بشه.
منشا اسم تیفا دقیقا مربوط به سمبل یا افسانه ی خاصی نمیشه. با این حال FF7 Dismantling ( که درمورد افراد ff7 توضیح داده) بیان کرده که اسم تیفا فقط کوتاه شده ی اسم تیفانی است.. اسم تیفانی ریشه ای در ff7 ندارد و صرفا برای زیبایی به صورت تیفا تلفظ میشود. اگر دقت کرده باشین se یک بازی هوشمندانه با اسم دخترهای اصلی ff انجام داده: tifa/ yuna/ rinoa/ maria/ rydia / rosa..... همه ی این اسامی به ((آ)) ختم میشه و به نظر من دلیل خاصی پشت این نمیتونه باشه مثل نامهای خانوادگی اکثر ایرانیها که به ((ی)) ختم میشه! اما این بازی به اینجا ختم نمیشه و نام خانوادگی چند کاراکتر رو هم در بر میگیره. پس اولین دلیل برای انتخاب این نام خانوادگی میتونه همین بازی باشه. lockhart در واقع یکی از طرفین درگیر در بازی se با واژه ی heart محسوب میشه. نام دو کاراکتر leonhart از نسخه ی ژاپنی ff2 و squall leonhart هم برگرفته از همین واژه ی heartه. اما دومین حدس و زیرکانه ترین و واقع بینانه ترین وجهش به روحیه ی خود تیفا و احساسش نسبت به cloud و اینکه چطور تمام وقایع و اشتباهات گذشته رو در قلبش قفل کرده،مربوط میشه. این حقیقت در صحنه ای با توجه به این جمله آشکار میشه :
"It's different from a memory locked deep within your heart."
" این متفاوت از خاطره ایست که عمیقا درون قلب تو قفل شده"
در طرح اولیه ی ff7 که توسط ساکاگوچی و نومورا نوشته شده بود تیفایی وجود نداشت و aerith زنده بود. تا اینکه در مصاحبه ای در سال 1997 نومورا این چنین اعلام کرد: " در ابتدا اثری از تیفا نبود و البته aerith هم زنده بود. اما یکشنبه عصر با جناب کیتاسه تماس گرفتم و پیشنهاد دادم تا aerith رو بکشیم!!"
دلیلی که ساکاگوچی با پیشنهاد نومورا موافقت کرد تجربه ی او از مرگ بود. در طول ساختن ff6 مادر ساکاگوچی در آتش سوزی مرد و ساکاگوچی نتوانست او را در بستر مرگ ملاقات کند. به همین دلیل کاملا واسش ملموس بود که چقدر سخته عزیزی به طور ناگهانی فوت کنه. به همین دلیل با مرگ aerith موافقت کرد ( تا احساس ما رو جریحه دار کنه).
یکی از چیزهایی که اکثر fffan ها رو درگیر خودش میکنه مربع عشقی (!) بین چهار کاراکتر Cloud , zack , aerith و tifa است. در اغلب فرومهای به نام یکی از تاپیکهای داغ بحث و جدل بر سر رابطه ی بین همین کاراکترهاست. در اینکه تیفا کلود رو دوست داره شکی نیست اما آیا کلود هم او را دوست داره؟؟ چیزی که در kh جالب به نظر میرسه زنده بودن aerithه! نومورا علت انتخاب کاراکترهای ff و البته زنده شدن aerith رو نظر فنها و درخواستهای مکرر اونها میدونه و به همین دلیل تیفا در این بازی پدیدار میشه! در این بازی کلود در به در به دنبال ((روشنایی)) وجودش میگرده. و البته باز هم نقطه ای مبهم! در kh2 شما این رابطه ی اندک عاشقانه رو بین کلود و aerith و بعد بین کلود و تیفا میبینید و دقیقا باز هم برمیگردین به خونه ی اول! کلود در این بازی به دنبال روشناییش میره. aerith به او میگوید امیدوار است روشنایی را بیابد و مهم نیست چقدر این اتفاق طول میکشد. او منتظر میماند و کلود را تشویق میکند. این در حالیه که تیفا قدم به قدم به دنبال کلود میرود. پس از اینکه سفیروت (یکی از رییسهای مخفی) را شکست دهید صحنه ای میبینید که در آن تیفا از کلود میخواهد تا از روشنایی وجودش استفاده کند و در همان لحظه نوری فلش مانند به چشمهای کلود زده میشود. فی الواقع روشنایی وجود کلود همان عشق اوست که این عشق بین تیفا و aerith در گردش است و در مقابل تاریکی درون او sephiroth است. و حالا نظرات سازندگان در این باره:
نومورا: در سناریوی جناب نوجیما، رابطه ی بین کلود و تیفا عمیق و ملموستر بود اما این رو نپذیرفتم. به عنوان مثال اگر مستقیما بیان شود که "سفیروت تاریکی وجود کلود و تیفا روشنایی اوست" بازیباز احساس میکند که تیفا انسان نیست. ما میخواهیم بازیباز خودش به رابطه ی بین این دو فکر کند و به همین دلیل بود که تیفا اطلاعات بیشتری به سورا در بازی نداد.
در ادامه ی گفته های نومورا، نوجیما در پاسخ به روشن یا تاریک بودن aerith میگوید: aerith به دنیای دیگری تعلق داره و هر وقت اراده کنه به آنجا میتواند برگردد. او مستقل است و شخصیتی تاریک یا روشن نیست اما میتواند هر دوی اینها را با هم داشته باشد!
البته در این میان گفته میشه پس از عرضه ی ff7 در فامیتسو آشکار میشه که میزان علاقه ی کلود به aerith، tifa، yuffie و barret رو میشه از save gameها فهمید. خود من چیز زیادی نفهمیدم بنابر این هر کدوم از دوستان که اطلاعاتی داره بگه.

این مطلب توسط سهراب عزیز(the thunder)تهیه شده که به دلایلی برای من فرستاد تا در این تاپیک قرار بدم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر