سرعت و تمپو بازی: گویا سرعت بازی امسال یه مقدار متعادلتر شده و احتمال اینکه هم طرفدارهای فوتبال واقعی و هم کسایی که معتقدن بازی ویدیویی باید سریعتر و آرکیدتر باشه رو راضی نگه داره بیشتره هر چند به طور 100 در 100 نمیشه هر دو رو راضی نگه داشت ولی کرت که خودش میگه بازی ویدیویی 12 دقیقهای با فوتبال 90 دقیقهای قابل مقایسه نیست و باید سریعتر باشه که هم امکان پرس کردن رو بالا ببره و هم در صورت مشکلات سرور باز یه حداقل سرعتی تو بازی وجود داشته باشه و کندیش آزاردهنده نشه، نظرش اینه که این فیفا با اینکه باز کمی کند حساب میشه ولی برای کسایی که بازی سریع و responsiveتری میخوان هم مناسبه و خیلی اذیتشون نمیکنه.
دفاع: دفاع منوال بدون کمک AI در مقایسه با نسخههای قبل تو بهترین حالت خودشه. سوییچ کردن بازیکنا خیلی بهتر شده به خصوص با L1/LT؛ با آنالوگ راست هنوز کمی جای کار داره و هنوز هم بعضی وقتا ممکنه تو سوییچ کردن بازیکنی که میخوای گیج بزنه ولی به طور کلی قابل قبوله. جاکی کردن منوال (نگه داشتن L2 تو PS4) خیلی بهتر شده و حتی کمی زیادی خوبه. سیستم جدید تکل زدن وقتی بازیکن موفق به گرفتن توپ میشه خیلی خوبه ولی مثل اینکه خیلی وقتا این اتفاق نمیفته و حتی مثل 19 نیست که توپ مدام برگرده به بازیکن حریف اینجا دیگه اگه تکل جوری نباشه که توپ رو از حریف بگیری حریف انگار از تو پای دفاع داره رد میشه و راحت با تقریبا سرعت قبلی به مسیرش ادامه میده و این مشکل باید حتما رفع بشه. تاکتیک Drop Back به خودی خوب بدون در نظر گرفتن AI Defending هنوز بیش از حد خوبه و باید تاثیرش کم بشه و Contain (نگه داشتن X تو PS4) زیادی از حد خوبه و باید تغییر کنه و البته به نظر کرت و بقیه بازیکنای حرفهای فیفا کلا این گزینه باید حذف بشه چون بیش از حد از AI کمک میگیره.
دریبل: با اختلاف زیادی بزرگترین مشکل فیفا 20 همین بخشه. اینجا منظور از دریبل Skill Moveها نیستن و منظورش تغییر جهتهای ریزیه که میشه به بازیکن داد تا حریف رو از پیش رو برداشت و میگه که بازیکنای مهاجم خیلی کندن تو این زمینه و راحت تغییر جهت نمیدن و حتی موقعیتهای یک به یک هم نمیشه با سریع تغییر جهت دادن و چرخیدن و ... پشت سر گذاشت و مدافعها همیشه دست بالا رو دارن نسبت به بازیکنای مهاجم. این مشکلیه که به نظرش تو 18 و 17 کمتر بودن و بازی باید تو این زمینه به اون سمت برگرده ولی الان با اینکه از 19 کمی بهتره ولی هنوز خیلی با اون 2 نسخه فاصله داره.
امسال یه Skill Move هم مجددا به بازی برگشته که بازیکن همون جور که وایساده خودش با توپ یهو یه قدم میرن عقب(اسم دقیقش رو متوجه نشدم ولی تو 18 یا 17 هم بوده) که به نظرش خیلی احمقانهست و خلاف قوانین فیزیکه
کورس گذاشتن بازیکنا رو هم تو همین قسمت توضیح داده و گفته که دیگه دفاع کند نمیتونه بیاد با بازیکن سرعتی کورس بذاره و حتی بگیرتش ولی دفاع سرعتی باز راحت میاد مهاجم سرعتی رو میگیره در صورتیکه وقتی با یه بازیکنی مثل امباپه از یه دفاع خیلی سریع جلوتری باز اون دفاع نباید بتونه برسه به امباپه چون سرعت خود این دو نفر با هم قابل مقایسه نیست. سرعت اولیه بازیکن مهاجم موقع حرکت با توپ هم خوب نیست و کنده هنوز و چون Drop Back هنوز زیادی خوبه این قضیه عبور از دفاعها رو سختتر هم میکنه.
در مورد اجرای Skill Moveها هم گفته تو بهترین حالت خودشه و دیگه نمیشه چند تا چند تا پشت سر هم و بدون فکر اجرا کرد. باید زمانبندی خوب و فضای خوب داشته باشی تا بتونی اجراشون کنی. هنوز اگه درست و به جا اجرا کنی خیلی موثرن ولی دیگه مثل قبل نیستن که کسی بدون فکر همین جوری چند تا الگو رو پشت سر هم اجرا کنه و نشه دفاع کرد. اون سبک Skill Move رو میشه تو بخش ولتا داشت.
شوت: به عنوان کسی که میگفت Timed Finishing فاجعهست و باید کلا حذف بشه میگه که تو فیفا 20 دقیقا همونی شده که باید باشه. تو محوطه جریمه هیچ نیازی بهش نیست و بیرون محوطه هم اگه بخوایم کمی قدرت و دقت رو ببریم بالا میتونیم استفاده کنیم و کلا تو موقعیتهایی که ریسک در حالت عادی بالاست و میخوایم از شوتمون مطمئنتر باشیم به درد میخوره و لازم نیست همیشه ازش استفاده کنیم. مثل 19 نیست که سرعت توپ چندین برابر بشه و به طور کلی سبز زدنش خیلی سختتر هم شده و نیاز به مهارت و دقت بیشتری داره. البته میگه امیدواره وقتی بازی اومد و همه بیشتر بازی کردن مثل 19 استفاده ازش راحت نشه ولی تو دید اول خیلی سختتر از قبل شده.
اما خود شوتها و در واقع تمومکنندگی بازیکنا همچنان خیلی رندوم و بیثباتن. Composed Finishing که امسال اضافه شده رو میگه خیلی حس نکرده به جز چند مورد و هنوز هم وقتی از Driven Shot و ... استفاده میکنی و با اینکه جهت رو دقیق به سمت دروازه گرفتی شوت واسه خودش تغییر جهت میده و میره بیرون. میگه به شدت از 19 بهتره همه چیزش ولی باز هم باید ثبات بیشتری داشته باشه به خصوص تو موقعیتهای تک به تک. شوت فینس بیرون محوطه دوباره خوب شده و میشه ازش بهتر استفاده کرد. شوتهای چیپ دوباره کاربردی شدن. گلر رو وقتی جلو میارن الان میشه گلر رو جا بذاری و اونجوری نیست که مثل قبل گلر همیشه دست بالا رو داشته باشه.
گلرها: به نظرش کمی زیادی خوبن به خصوص اونایی که اورال ریتینگ بالاتری دارن و شوتهای زیادی رو سیو میکنن و علاوه بر اون دفع ناقص زیادی هم دارن طوری که صرفا تو موقعیتهایی که میدونی شوت زدن به درد نمیخوره شوت میزنی چون میدونی گلر ناقص دفع میکنه و ریباندش میرسه بهت. تو موقعیتهای تک به تک ایرادی نداره و منطقیه ولی تو باقی موقعیتها نباید انقدر زیاد اتفاق بیفته.
جا به جا کردن گلر با آنالوگ راست به شدت بهتر شده و مثل اسپایدرمن نمیشه روی خط جا به جاشون کرد. خیلی خیلی کمتر و با سرعت خیلی کمی میشه جا به جاشون کرد و همونیه که باید باشه.
پاس: ارور پاس دادن به طور کلی بالاتر رفته و حالا پاس دادن و انتخاب بازیکنی که میخوای بهش پاس بدی و مسیری که میخوای انتخاب کنی با توجه به بالا رفتن ارور پاسها کمی مهارت بیشتری میطلبه. کرت به عنوان بازیکن حرفهای مشکلی نداشته که هیچ راضی هم بوده از این موضوع ولی باید ببینیم نظر کسایی که تفریحی بازی میکنن چیه و آیا زیادی سخت شده یا اینکه همه میتونن بهش عادت کنن.
سانتر و هد: گویا به شدت تاثیرشون رو از دست دادن و بازی رو زمین خیلی موثرتر از سانتر و هد شده. کرت میگه شاید حتی زیادی خرابش کردن ولی برای کسایی که دوست دارن رو زمین بازی کنن بر عکس پارسال راضیکنندهست این قضیه.
پنالتی و ضربه آزاد: هر دوشون خیلی بدن. سیستم جدید ضربهی آزاد خیلی پیچیدهست ولی شاید بشه بهش عادت کرد. تو پنالتی هم هنوز میشه جهت سر بازیکن رو قبل از ضربه دید و همون سمت پرید و گرفت.