FIFA 17

  • Thread starter Thread starter HDV 7
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
header.jpg

FOOTBALL HAS CHANGED
طبق روال هر ساله و با نزدیک شدن به فصل تابستان از جدیدترین نسخه سری محبوب فیفا رونمایی شد. رونمایی که البته به نسبت سالهای قبل بسیار متفاوت بود و خبر از وجود تغییر و تحولات بسیار زیاد در نسخه 17 میداد.

  • Powered With FROSTBITE: تغییری که میتوان از آن به عنوان بزرگترین تغییر صورت گرفته در بازی در طی سالیان اخیر یاد کرد. موتور ایگنایت که از ابتدای نسل 8 در بازیهای ورزشی EA مورد استفاده قرار میگرفت، از نسخه 17 جای خود رو به موتور قدرتمند فراستبایت خواهد داد. از جمله عناوینی که در این نسل با موتور فراستبایت ساخته شده اند میتوان به عناوین Dragon Age: Inquisition، Starwars: Battlefront، Need For Speed و Battlefield 4 اشاره کرد.
  • The Journey: برای اولین بار در تاریخ سری، فیفا 17 میزبان بخش داستانی کاملا جدید خواهد بود. Alex Hunter نام بازیکن جوانی است که سعی دارد با بازی در یکی از بهترین لیگ های دنیا برای خود اسمی دست و پا کند. در این بخش قابلیت بازی با هریک از 20 تیم حاضر در لیگ جزیره را خواهید داشت و این انتخاب کاملا در دستان شما خواهد بود که آینده الکس در این لیگ و در کدام تیم صورت بگیرد.
  • Own Every Moment: بازی در بخش گیم پلی، انیمیشن و هوش مصنوعی تغییرات شگرفی به خود خواهد دید تا دستور ها، تاکتیک و حرکاتی که در نظر دارید با دقت عمل بیشتری در بازی اجرا شوند. تغییری که میزان کنترل شما در بازی را به حداکثر در تاریخ سری خواهد رساند.

features.png
set piece.jpg
ضربات ایستگاهی
تمامی ضربات ایستگاهی فیفا، از کرنر گرفته تا ضربات پنالتی دچار بازنگری هایی شده و در مکانیزم تک تک آنها تغییراتی صورت گرفته است.
ضربات آزاد مستقیم: نوع ایستادن و ضربه زدن بازیکن ها به توپ بسیار مهم تر از قبل شده و قابلیت شخصی سازی بیشتری را داراست. نتیجه این تغییر نواخته شدن ضرباتی است که پیچش ها و کاتی به توپ میدهد که قبلا نواختن آنها در بازی امکان پذیر نبود. هم اکنون زدن ضرباتی همچون بیرون پا در ضربات آزاد امکان پذیر است.
ضربات کرنر: مکانیزم زدن کرنر ها تغییراتی داشته است. سیستم هدف گیزی جدیدی در این نوع ضربات بکار رفته است که این امکان را به شما میدهد که بر روی بازیکنان خاصی تمرکز کنید. حرکت هم تیمی هایتان در محوطه جریمه نیز به شکلی صورت میگیرد که سرزن ترین بازیکنانتان در بهترین موقعیت ها قرار بگیرند.
ضربات پنالتی: آزادی در ضربات پنالتی به بیشتر میزان خود در سری رسیده است. اکنون میتوانید نوع دورخیز خود، سرعت نزدیک شدن به توپ و زاویه ضربه زدن به آنرا کاملا به صورت شخصی شده انجام دهید.
پرتاب اوت: پرتاب های اوت نیز تغییراتی داشته اند. میتوانید موقعیت و سرعت خود را با قدم زدن در کنار خط طولی زمین تنظیم کنید و یا با وانمود کردن به پرتاب توپ مدافعین رو فریب دهید.

physic.jpg

نبرد های تن به تن
نبرد های تن به تن داخل زمین همانند سالهای گذشته دچار تغییراتی شده و در جنگ های موقعیت و تصاحب توپ کنترل بیشتری به بازیباز داده خواهد شد.
تکنولوژی عقب زدن (عقب رانی): به لطف این سیستم، راه های جدید بسیاری در طراحی حمله هایتان، زمانی که در حال نبرد بر سر توپ با بازیکن تیم حریف هستید، به شما داده خواهد شد. این سیستم این امکان را به شما میدهد تا در درگیری های تن به تن با استفاده از بدن بازیکن صاحب توپ و ایجاد مانع در مقابل بازیکن حریف برای خودتان زمان بیشتری بدست آورده و فرصت بیشتری برای طراحی نقشه های خود داشته باشید. برای مثال زمانی که در مقابل چند بازیکن حریف هسیتد با نگه داشتن توپ، فرصت فرار و اضافه شدن را به بازیکنان دگیر تیم بدهید.
تعاملات فیزیکی جدید: سطح درگیری ها با اضافه شدن امکانات جدید بسیار بیشتر از قبل شده است که سطح جزئیات و واقع گرایانه بودن بازی را بیش از پیش خواهد کرد. برخورد های دروازه بان با بازیکنان روی توپ های هوایی، توپ های 50-50، نبرد روی توپهای هوایی، سپر کردن بدن و ... .
حمل توپ 360 درجه با شیلد: همانطور که از عنوان مشخص است به لطف این قابلیت میتوانید در حالی که بدن بازیکنتان را در مقابل مدافعین سپر کرده اید، در جهت های دلخواه حمل توپ داشته باشید.

int.jpg

سیستم هوش فعال
سیستم جدیدی که قابلیت های جدیدی از آنالیز و بازیخوانی توسط هوش مصنوعی را به ارمغان دارد و به کمک آن، بازیکنان هم تیمی رفتار های جدیدی از خود در موقعیت های مختلف نشان خواهند داد.
سیستم آنالیز موقعیت: اکنون بازیکنان میتوانند با توجه به میزان فاصله و فضایی که در قسمت های مختلف بازی و اطراف بازیکنان مختلف است تصمیمات بهتری بگیرند. مثلا زمانی که پا به توپ هستید هم تیمی ها با توجه به فضای خالی در اختیار شما و اطراف خود در زمین پخش شوند.
انواع جدیدی از حملات و اضافه شدن ها به حملات: تنوع در اجرای نقشه های شما توسط هم تیمی هایتان بسیار بالاتر رفته است. فرار های ارکستره شده، فرار های فریب دهنده، درخواست ساپورت و پشتیبانی از هم تیمی ها در حملات و ... تنها چندین مورد از امکانات جدید شما در حملات خواهند بود.

Attack.jpg

تکنیک های جدید در حملات
آپشن ها و نوع ضربات جدیدی که در حملات دست شما را برای گلزنی باز تر خواهند کرد.
تمام کنندگی های با ضربات فنی: سیستمی که بطور خلاصه به شما این امکان را میدهد ضربات مختلف از حمله والی، بغل پا و ... را فنی تر و با دقت تر بزنید.
پاس های بسیار با دقت تر و ظریف: در موقعیت های سخت با فضاهای کم پاس های با دقت و با ظرافت برای هم تیمی هایتان ارسال کنید.
ضربات دروازه با دقت تر: شروع مجدد های سریع تر و با دقت تر که امکان زدن ضد حملات سریع را در اختیارتان خواهد گذاشت.
ضربات سر رو به زمین: کنترل بیشتر بازیکنان روی توپ های هوایی این امکان را به شما خواهد داد ضربات سر را به سمت زمین زده و کار دوازه بان ها را برای مهار آنها سخت تر کنید.

screen.png
اسکرین شات ها:
تصاویر | FIFA 17 | بازی‌سنتر

ویدئو ها:
فیلم‌ها | FIFA 17 | بازی‌سنتر




news.png
تیمهای ری اسکن شده (تایید شده و قطی):
Juventus
Bayern Munchen
Manchester United

شایعات مربوط به اسکن ها:
Premier League (rescan)
Bundesliga
Additions to the Women's roster
Special mention: Possible body scans
PSG (rescan)
Inter Milan
LA Galaxy

- EA Sports قرداد پارتنرشیپ ـش رو با Premier League تمدید کرده برای 3 فصل دیگه و یجورایی به بزرگترین و اصلی ترین اسپانسر لیگ برتر تبدیل شده. سوای یه سری موارد مربوط به پخش تلویزیونی و اسپانسرینگ بازیکن ماه و اینا در مورد خود بازی هم مزیت این قرارداد میتونه ارتباط هرچه بیشتر و بهتر EA با تیم های جزیره باشه.

- دموی بازی طبق اطلاعاتی که اومده 13 سپتامبر عرضه میشه.
 
آخرین ویرایش:
دوستان این ویدیو رو نیگا کنین کف و خون غاطی میکنین
اصلا مگه میشه اینقدر طبیعی:o
اخرش میزنه فیفا 17 و فراسبایت که 100 در 100 فیکه
http://dl1.shatelland.com/files/78c...bba20ff3/bb64122a-a1b5-4d65-aef6-1441a23237ab
کسی از دوستان میدونه مربوط به چه چیزی هست؟
چیزی جز یه دروغ فیک خوشمزه نیست...
دقت کنی اصلا بازی نیست و کلا انیمیشن هست..من یکی دوسال پیش مثل این دیده بودم جالبه که امسال هم شایعه شد که این PES 2017 هستش و حالا هم که FIFA 17 شده :D شاید ده بیست سال دیگه بتونن خودشونو به این نزدیک کنن.
 
  • Like
Reactions: ehsas1
افت شدید کرد و مجبور به تغییرات شد!
EA تا احساس خطر نکنه وضع بازی تغییر انچنانی نمیکنه!اینا بجای صرف وقت و هزینه روی مشکلات هسته بازی میان بخش تک نفره معرفی میکنن!!!!
نکته اینجاس که فیفا مجبورش کرد تغییر کنه! ولی تو این شرایط PES نمیتونه فیفارو مجبور کنه که رو مثلا چمنش کار کنه چه برسه بخواد مجبور به تغییر هسته کنه!!! سالی یه فوتبال 60 دلاریو فیفا بودن اون فوتبال 60 دلاریم فک کنم همه باهاش کنار اومدن! من یه زمانی اگه پول میدادی میگفتی فیفا بازی کن میگفتم برو عمو دلت خوشه! اما الا دقیقا برعکس شده و این روند رو هم قبول کردم که دیگه هر سال حتی یه تریلر از PES نبینم چه برسه به خریدش فکر کنم ولو اینکه بگن خیلی خوب شده خیلی عالی شده ولی میدونم که با فیفا خیلی فاصله داره و خیلی خوب شدنش در مقایسه با نسخه ی قبلیشه!!! با قرمزم موافقم!
 
دنیای انیمیشن ها

شروع چنین مقاله هایی همیشه اولش سخته چون وقتی صحبت از انیمیشن میشه ! میتوان به صورت طومار وار و طولانی از اوایل صنعت گیم که شخصیت های بازی ها فقط یک خط بودن و چند نقطه !!! و همین طور با پیشرفت روز افزون صنعت گیم به لطف قدرتمند تر شدن سخت افزار ها و به طبع موتور های گرافیک و موتور فیزیک و به طور کلی بخش نرم افزاری در هر تسل و در هر بازه ای میتوان به طور جداگانه در باره پیشرفت انیمیشن ها در اون نسل مشخص صحبت کرد ولی من در تلاش هستم تا بیشتر و بیشتر تمرکز اصلیم بر روی نسل هشتم و پیشرفت حیرت انگیز انیمیشن ها در این نسل کنونی صحبت کنم تا هم مقاله ای حوصله بر نباشه و هم بریم سر اصل مطلب !

کلا تو تمامی بازی ها انیمیشن ها همیشه مهم هستن و بخش مهمی از یه بازی رو تشکیل میدن ! البته سبک هایی هستن که انیمیشن ها توشون کم تر مورد توجه قرار میگیره ! مثلا بازی مثل Dark Souls از اون دسته بازی هایی هستش که شخصیت بازی مثلا انیمیشن های دیوانه کننده ای نداره و انیمیشن های اون بازی کالا عادی به نظر میرسه و صد البته برای طرفدار هاش هم خیلی مهم نیست که انیمیشن های شخصیت بازی بی نظیر باشه و خلاصه الویت های مهم تری تو اون بازی برای طرفدار هاش وجود داره و انیمیشن در اون بازی جز اولویت های اولیه اصلا و ابدا نیست ! حالا تو بازی های اول شخص و سوم شخص در بیشتر موارد انیمیشن یکی از مهم ترین نکات در اون بازی هستش و حتی انیمیشن عالی میتونه از ضعف های تکنیکی یه بازی تو خود گیم پلی تا حدودی جلو گیری کنه و یا به عبارتی وجود انیمیشن های کیفیت بالا میتونه شما رو به نوعی گول بزنه در مواردی !!! نمونه بارز مثال بازی The Order 1886 انیمیشن های شخصیت های بازی به طرز بی نظیری عالی بود و تونسته بود اون گیم پلی پر ایراد بازی رو قابل تحمل کنه ! شاید اوجه اوج شخصیتی که در این نسل انیمیشن های دیوانه کننده ای داره Natan Drake ما در بازی آنچارتد 4 هستش که تنوع و کیفیت انیمیشن های این شخص واقعا بی نظیر هستش .

ولی انیمیشن ها تو بازی های ورزشی از نون شب هم واجب تر هستن ! شاید از ارکان اصلی هر بازی ورزشی بخش بسیار بسیار بزرگیش مربوط به انیمیشن ها باشن ! تا جایی که تمامی بازی های ورزشی برای نشون دادن انیمیشن های روان و با کیفیت نرخ فرم ریت رو در نمای گیم پلی 60 فرم بر ثانیه میکنن و بسیار هم مهم هستش ! البته سازنده ها به علت سخت افزار ثابت کنسول ها و سخت افزار محدودشون تو بخش ریپلی ها و کات سن ها نرخ فرم ریت رو 30 میکنن تا بتونن گرافیک بازی رو در نمای نزدیک بالاتر ببرن ولی افکت هایی هم استفاده میکنن تا نرخ فرم ریت 30 در کات سن ها و ریپلی ها روان تر و بهتر نشون داده بشه ولی تو نمای گیم پلی باید و باید نرخ فرم ریت 60 فرم بر ثانیه باشه !

ما درباره انیمیشن های PES و FIFA صحبت زیاد کردیم و گفتیم که مثلا پیوستگی انیمیشن ها در فیفا بهتر و منظم تر هستش ولی کیفیت خود انیمیشن ها در FIFA نسل هفتمی مونده !!! درباره انیمیشن های PES هم صحبت کرده بودیم که از نسخه 2014 به بعد با تغییراتی که تو موتور گرافیک و موتور فیزیک بازی داده شده کیفیت بسیار بهتری پیدا کرده ولی خب به خاطر زمان پاسخ گویی و مشکلاتی که در هنگام دستور عمل گیمر به دسته بازی و در ادامه حرکت کردن انیمیشن در نسخه 2014 که بسیار دیر عمل میکرد تیم سازنده اومد در سال های بعد در بخش هایی کیفیت انیمیشن ها رو پایین تر آورده و زمان پاسخ گویی انیمیشن ها رو سریع تر کرده تا گیمر دستوری که به دسته بازی میده و به همین سو انیمیشن ها در خود بازی سریع تر عمل کنن !!! به هر حال هر چه که هست در PES نسل هشتمی با این وجود که بخشی از انیمیشن های بازی کیفیت بسیار بالایی دارن و بخشی هم صد البته متوسط هستن و در مجموع باز هم اون آمال و آرزوهایی که از انیمیشن های بازی های فوتبالی در نسل هشتم داشتیم تا بدین لحظه آن چنان باید و شاید اتفاق نیفتاده !!

اما در عوض !!! به بازی ورزشی میرسیم که یک بازی نسل هشتمی تمام عیار هستش و بازی نیست جز NBA 2K من فقط میخوام درباره انیمیشن های این بازی صحبت کنم چون موضوع این مقاله فقط انیمیشن ها هستش و به هیچ جای دیگه این بازی ورزشی من کاری ندارم ! و در کل صحبت درباره انیمیشن ها دربازی های ورزشی هستش !

این عکس رو دوستان ببینن !!! :eek: اول توضیح بدم این عکس از توسعه و ساخت بازی NBA 2K در نسل قبل هستش :| یعنی سازندگان NBA 2K در وهله اول اومدن به صورت کاملا طبیعی اسکلت بندی و ماهچه ها و عضلات بدنی یه انسان رو شبیه سازی کردن و بعد سنسور های موشن کپچر رو وصل کردن به قسمت هایی که طراحی شده و حرکات بازیکنان در طبیعی ترین حالت ممکن موشن کپچر میشه !

فن آوری اسکلتی و آناتومیک بدن انسان در بازی NBA 2K از نسل قبل طراحی شده بود :blink1: و در نسل هشتم با توجه به قدرت بیشتر سخت افزار های نسل کنونی توسعه بیشتری پیدا کرده و از این تکنولوژی بی نظیر استدیوی Visual Concepts استفاده بهینه تری شده :Arrowd:
View attachment 64325

توضیحات : استدیو سازنده NBA 2K اسمش Visual Concepts هستش و تو Marin County, California, Shanghai, China and Seoul, South Korea, استدیو داره و همچنین استدیو مرکزیشون تو کالیفرنیا هستش و در سال 2005 کمپانی غول Take Two به مبلغ 25 میلیون دلار از سگا خریداری کردشون و قبل از خرید توسط Take Two برای کنسول دریمکست انحصاری بازی میزدن ولی بعد از خرید این استدیوی چند شعبه ای وظیفه ساخت بسیاری از بازی های ورزشی رو برای بخش 2K Sport بر عهده گرفت !

موتور گرافیکی بازی نسل هشتمی NBA 2K که از همون نسخه 2014 منتشر شد ( یعنی همون اول نسل هشتم :| ) نام این موتور قدرتمند 2K Sport موتور گرافیکی Eco Motion Engine هستش که موتور گرافیکی بسیار قدرتمندی هستش که تونایی خلق انیمیشن های دیوانه کننده و تطبیق با سیستم هوش مصنوعی پیشرفته و خلق مدلینگ سه بعدی پیشرفته و خلاصه موتور گرافیکی هستش که میتونه از قدرت سخت افزار های نسل هشتمی به معنای تمام کلمه شیرش رو بکشه و چیزی خلق کنه که فرای تصورات ما هستش !

View attachment 64359

شما در این تصاویر مشاهده میکنین ( فایل ویدئویش رو هم براتون آپلود کردم و لینکش رو میذارم تا دوست داشتین دانلودش کنین ) که ویدئوی مربوط به استدیوی موشن کپچر NBA 2K هستش که دارن انیمیشن های نسخه 2016 رو توسط Stephen Curry ضبط میکنن و سنسور های حرکتی رو میبینید که چگونه وصل شده ! البته این سنسور ها نحوه جایگذاری و اتصالشون با بازی های فوتبال فرق هایی داره صد در صد .


View attachment 64327 View attachment 64328 View attachment 64329 View attachment 64330

دانلود ویدئوی مربوط به موشن کچر NBA 2K16 :Arrowd:

Stephen Curry NBA 2K16 MoCap Session.avi

حال چرا و چگونه بازی NBA 2K به طرز حیرت آوری انقدر انیمیشن های با کیفیتی طراحی میکنه ؟! اصولا برای ساخت و توسعه حرکات موشن کپچر باید چه کار هایی کرد تا بشه انیمیشن هایی طبیعی و هر چه نزدیک تر به واقعیت دربیاریم .

برای ساخت یک انیمشن بی نظیر باید به این موارد توجه کرد :Arrowd:

1 - طراحی اسکلت بندی

2 - طراحی عضلات و ماهیچه

3 - تعداد چند ضلعی های به کار رفته در شخصیت بازی

4 - تکنولوژی موشن کپچر به روز

5 - موتور گرافیک و فیزیک پیشرفته .

6 - توجه به قدرت سخت افزاری که میخواد بر روی آن انیمیشن ساخته بشه و استفاده بهیه از سخت افزار مورد نظر و کدنویسی دوباره بر روی آن !!

تمامی این مواردی که عرض کردم همگی مثل یک زنجیر به هم وابسته هستن و سازندگان بر اساس توانایی سخت افزاری و نرم افزاری اون نسل میتونن انیمیشن های باکفیتی طراحی کنن ! و تا این لحظه در بخش بازی های ورزشی بازی NBA 2K پیشرو در این زمینه بوده . وقتی آناتومیک بدن انسان به این شکل عالی طراحی بشه اون وقت با موشن کپچری که صورت میگیره اون انیمیشن مربوطه به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده میشه . تکون خوردن عضلات به بهترین شکل ممکن و انعطاف پذیری در حرکات و چرخش و حرکت عالی گردن و ..... تا جایی که میشه تکون خوردن ماهیچه ها رو مشاهده کرد در بازی !!!!

دانلود یکی از انیمیشن های طراحی شده ( قسمتی از یه صحنه بازی ) در بازی NBA 2K16 (حجم نزدیک دو مگابایت ) : :Arrowd: توصیه میکنم حتما ببینید :blink:

MistyThirdCondor.webm

و چند گیف از NBA 2K :Arrowd:

x0-9NZ.gif
raw
raw


فیزیک پارچه : من یه مصاحبه ای دارم سال 2005 !!! درباره فیزیک پارچه و اهمیت این موضوع برای طبیعی جلوه دادن انیمیشن ها در بازی !!!

دوستان توجه کنن این گفته من نیست و گفته طراح ارشد NBA 2K آقای Chris Larson مهندس ارشد نرم افزار برای مفاهیم بصری هستش که گفته تکون خوردن پارچه ها میتونه در بهتر نشون دادن انیمیشن ها کمک کنه که صد در صد هم همین طوره و این مصاحبه در سال 2005 گرفته شده !!! باور نکردنیه که اون موقع به چه چیز های توجه میکردن !!!

سوال : چرا در یک بازی ورزشی انقدر بر روی لباس تمرکز دارین و تاکید ویژه ای روش میکنید ؟

جواب : چیزی که در تمامی بازی های ورزشی از دست رفته انیمیشن های ثانویه هستش ! این که شما انیمیشن ها رو موشن کپچر میکنین خودش خیلی به واقع گرایی کمک میکنه ولی در عوض ماهیچه ها حرکت نمیکند ! موه ها حرکت نمیکند ! و لباس ها هم حرکت نمیکند ! و به همین جهت انیمیشنی که موشن کپچر شده سفت به نظر میرسد ! ( داره میگه تمامی این موارد در طبیعی دادن یک انیمیشن به هم متصل هستن و رو هم تاثیر میذارن و انیمیشن های ثانویه رو فیزیک پارچه ، مو ، ماهیچه و عضلات میدونه )

سوال : پس چه چیزی در این تکنولوژی تفاوت ایجاد کرده .

جواب : به جای این که لباس به بازیکنان متصل شده باشه این بار از هم کاملا جدا هستن ! به عبارتی در شورت ورزشی یک نوع تسمه به کار رفته که به حرکت مدلینگ بازیکن و جهت وزش باد واکنشی بر مبنای دنیای حقیقی صورت میگیره ! و حتی بند تنبان کش این قسمت هم بر اساس حرکات مدلینگ تغییر میکنه و به این طرف و آن طرف کشیده میشه :blink1:

سوال : پس با این تکنولوژی لباس ( فیزیک پارچه ) چه کار های دیگری میتونین انجام بدین ؟

جواب : در حقیقت خیلی کار های دیگه میتونیم انجام بدیم . مثل تور سبد ، موی بازیکن ها و آگهی های تبلیغاتی مابین تماشاگر ها و .......... به طوری کلی هر چیزی که مربوط به پارچه و این جور چیزا باشه ما میتونیم از این تکنولوژی استفاده کنیم

سوال : همه بازیکن های NBA یک اندازه و یک قد نیستن شما برای این مشکل چه راهکاری در طراحی لباس ها داشته اید ؟

جواب : دقیقا مثل زندگی واقعی ! ما چندین سایز لباس و چندین سایز شورت ورزش طراحی کردیم !!! و ما جفت مناسب لباس رو برای هر بازیکنی در نظر میگیریم تا هنگامی که داره به بدن برخورد میکنه موج مناسبی در شورت ها صورت بگیره و توازن بدی در این قسمت صورت نگیره مثلا پا از شورت ورزشی خیلی بزرگ تر نباشه و در کل شکل و شمایل بدی به خودش نگیره !

منبع : http://www2.ljworld.com/news/2005/oct/06/video_game_fabric_simulation_scores_realism/

این ویدئوی آپلود شده رو براتون میذارم و داره درباره یک موتور فیزیک صحبت میکنه که مراحل مختلف طراحی رو نشون میده و مثلا نشون میده که چه جوری میشه با توجه به خواسته هایی که از یه بازی داریم عضلات و ماهیچه ها رو در قسمت هایی از بدن که دوست داریم شدت تکون خوردنشون رو کم و زیاد کنیم ! مثلا در بازی UFC شرکت EA با توجه به سبکی که داره شما اگه تجربه دیدن و یا بازی کردن اون بازی رو داشته باشین متوجه میشین که چی میگم ! و عضلات و ماهیچه ها به طرز بسیار طبیعی تکون میوره البته مثلا در بازی فوتبال اصلا نیازی نیست که خیلی از قسمت های بدن به طور مثال عضلات شکم تکون بخوره و الکی از قدرت سخت افزار زده بشه ولی مثلا میشه در ناجیه ران پا و چنین قسمت هایی عضلات به شدت طبیعی ساخت و قسمت هایی از بدن رو که نیازمند طبیعی تر بودن هستش رو طراحی بهتری کرد ( باید این ویدئو رو ببینین و خودتون متوجه میشین که چی میگم )

به طور مثال نمونه ای از این ویدئو که داره به صورت درصدی نشون میده که میشه عضلات و ماهیچه های و بافت های گوشت بدن رو مقدار تکون خوردنشون رو به صورت دل خواه کم و زیاد کرد . ( البته تو عکس اصلا نمیتونین ببینین و باید ویدئوش رو مشاهده کنین تا متوجه بشین )

View attachment 64357

دانلود موتور فیزیک و مربوط به محاسبات بخش های ماهیچه ها و عضلات و بافت های گوشتی بدن و پرکش بدن در هنگام انیمیشن ها و ........ :Arrowd:

http://shatelland.com/upload/files/b9e4914d-94a9-4083-b94d-cba06b26874c

تو بازی های FIFA و PES این طراحی عضلات و ماهیچه ها و اسکلت بندی صد در صد بخش بسیار بزرگیش نسل هفتمی مونده !!! به خصوص فیفا !! یعنی سازندگان اگه بخوان با سخت افزار های نسل هشتم انیمیشن های این بازی رو از نو طراحی کنن باید بسیاری از کارهاشون رو از نو بسازن !!

1 - یعنی از اول اسکلت بندی جدید رو انجام بدن

2 - مدلینگ جدید طراحی بشه ( مدلینگ دستی و مدلینگ سه بعدی ! )

3 - پیاده سازی و روتوش انیمیشن ها از اول انجام بشه

4 - پیوستگی انیمیشن ها از اول انجام بشه

5 - با موتور گرافیکی جدید ادغام بشه

6 - با دستور العمل های هوش مصنوعی هماهنگ بشه

7 - سرعت و زمان پاسخ گویی انیمشن ها از دوباره تنظیم بشه

8 - تنوع انیمیشن ها هم به اندازه کافی موجودیت داشته باشه !

9 - موشن کپچر ها همگی از نو طراحی و بازسازی بشه !

شما این عکس بازیکن ژاپنی رو نگاه کنین !!! داره مدلینگ سه بعدی از این بازیکن در فیفا گرفته میشه ! همین طور مدلینگ سه بعدی از بسیاری از بازیکنان دیگه هم گرفته شده و همین طور مربی ها ! بازیکن هایی مثل مولر و آلونسو و ویدال و ......... خیلی از بازیکن های دیگه این مدلینگ سه بعدیشون عکس هاشون نشون داده شده ولی تیم سازنده بازی اصلا تبلیغ خاصی رو این موضوع نکرده و درسته که مدلینگ ها امسال بهتر شده ولی تغییرات بنیادی اصلا توش دیده نمیشه

View attachment 64358

به طور مثال تفاوت مدلینگ سه بعدی با مدلینگ دستی رو در عکس زیر به وضوح میتونین مشاهده کنین :Exclaim:

مدلینگ سه بعدی Jimmy Butler در NBA 2K17 که در کنارش هم عکسی از مدلینگ دستی که در NBA 2K16 طراحی شده و تفاوت زمین تا آسمان هستش !!! :Arrowd:

View attachment 64363

و چیزی که شاید !!! شاید درست باشه تیم سازنده فیفا داره روی یک گیم پلی و انیمیشن ها و فیزیک توپ و خلاصه همه چیزی رو داره از تو طراحی میکنه و شاید در یکی دو سال آینده با یک انقلاب در بخش گیم پلی بصری شاهد باشیم !!! و این مدلینگ های سه بعدی گرفته شده داره برای موشن کپچرهای جدیدی گرفته میشه که فعلا در حال توسعه و ساخت هستش !! واقعا به نظر شما تیم سازنده بازی چرا این همه وقت گذاشته و موتور گرافیکی بای رو عوض کرده ؟؟؟!!! این همه هزینه کنه که بخواد فقط نور پردازی بازی رو بهتر کنه ؟ یا فقط کیفیت چهره ها بهتر بشه ؟ با عقل جور در نمیاد !



صد در صد تیم سازنده برای آینده سری فیفا برنامه هایی داره و خودشون خوب میدونن که دیگه این هسته گیم پلی بازی داره فرسوده میشه و انیمیشن های بازی هم دیگه تاریخ مصرفشون مدت هاست به سر رسیده ولی تیم سازنده فیفا میخواد کیفیت ، تنوع ، روتوش ، مدلینگ کاملا جدید ، باگ گیری و .............. خلاصه بقیه بخش ها رو داره میسازه و وقتی حاضر شد و همین طور موقعش شد به یک باره در سال های آینده به بازی وارد کنه !!! درست مثل موتور گرافیکی بازی که دو الی سه سالی بود در دست ساخت بود و امسال در بازی گنجانده شد و بخش گرافیک بصری بازی و همین طور گرافیک فنی بازی ( البته بخش هایی ) نسل هشتمی شده !! ولی خیلی از بخش های بازی واقعا مدت هاست دست نخوره به خصوص بخش گیم پلی بصری بازی !

عکسی از اسکن سه بعدی بدن توماس مولر !!! واقعا عجیب به نظر میاد ! دقیقا داستان اسکن سه بعدی بدن نیمار هستش که در نسخه PES 2016 گرفته شد ولی در نسخه 2017 ازش استفاده کردن ولی تیم سازنده فیفا داره بدن خیلی از بازیکنان رو اسکن سه بعدی میکنه و فعلا هم هیچ تبلیغی روی این موضوع نکرده و به احتمال بسیار زیاد در سال های آینده اتفاقاتی در رابطه با مدلینگ خواهد افتاد !! :Arrowd:
View attachment 64364

تیم سازنده فیفا از محالات بود که مثل نسخه 08 بیاد همه چیز رو خام تحویل بده تا مورد انتقاد هوادارنش قرار بگیره و با بازی نصفه نیمه ای طرف باشه چون در نسخه فیفا 08 مجبور بودن و از رقیب خودشون PES فرسنگ ها فاصله داشتن و میخواستن از یه جایی شروع کنن ولی وقتی الان فیفا داره نجومی میفروشه و کلی طرفدار داره تیم سازنده میخواد آهسته آهسته و آرام آرام بازی رو نسل هشتمی تمام عیار مبدل بکنه و دلیلی هم برای عجله نمیبنه و به هر حال باید قبول کنیم سیاست های کمپانی مثل EA با سیاست های شرکتی همانند 2K Games خیلی خیلی فرق داره از این جهت که 2K زیر مجموعه کمپانی بزرگ Take Two هستش و تو بخش کیفیت و کمیت همیشه فشار زیادی بر روی زیر مجموعه های خودشون میارن تا جایی که راکستار که یکی از زیر مجموعه های Take Two هستش بازی RDR رو بعد از سه سال ساخت که دیدن اون چیزی نیست که انتظارش رو داشتن دستور دادن بازی رو به صورت کامل از صفر شروع کنن و از دوباره بسازن !!!

حال چه غلط و چه درست ، هنوز یه فوتبال نسل هشتمی تمام عیار ندیدیم . امیدوارم که تیم سازنده فیفا داره پشت پرده کار هایی میکنه و مثل تغییر موتور گرافیکی بازی که به کسی چیزی نگفت و خبرش مسکوت باقی مونده بود در بخش گیم پلی و تغییرات بنیادی در بخش های انیمیشن و مدلینگ و فیزیک و ....... این گونه باشه و ما در سال های آینده شاهد یک فوتبال انقلابی در همه زمینه ها از سوی EA Sport باشیم .

پاینده باشید
مقاله ی واقعا جالبی بود ، کاش 2k یه بازی فوتبال میداد بیرون تا این EA رو از رده خارج کنه ، مقل کاری که با nba live کرد
 
من آرزومه یکروز یک فوتبال از طرف 2k ببینم.مطمئنم فوق العاده میشه.مشکل اینه تو لایسنس خیلی عقبن و احتمالا برای همین خودشونو وارد جنگ این دو تا کمپانی نمیکنن.اگر بتونن یجوری با فوتبال خیابانی و اینجور چیزا شروع کنن ،کم کم میتونن جا باز کنن واسه خودشون.
ولی ... یادمون نره فوتبال با بسکتبال خیلی فرق داره.تو فوتبال 22 بازیکن باید پردازش بشن.زمین بزرگتره،هوش مصنوعی خفن تری می خواد پردازش کارای تاکتیکی فوتبال و ... .پس نمیشه انتظار داشت فیفا گرافیکش نزدیک بشه به nba 2k.ولی این مشخصه که این نسل جا برای بهتر شدن بود و ea از روی شکم سیری تلاش بیشتری نکرد.تغییر موتور هم فقط برای بخش journey بوده گویا.شاید ea از الان داره روی نسل بعد کار میکنه!چون دیگه بعیده دو سه سال مونده به پایان نسل(از سال دیگه منظورمه) یهو بیاد و کلا تغییرات بنیادی بده.این نسل فروشش تضمین شده ست و کونامی هم با اینکه نزدیک شده ولی نتونسته تهدید جدی ای باشه واسه همین بعیده تغییرات.البته قطعا سال به سال بهتر میشه ....

در ضمن ea بیشترین تمرکزش روی fut هست چون بیشترین درآمد رو اون قسمت داره و هر سال هم داره بهترش میکنه.من خودم از کارایی که امسال کردن راضیم.گیم پلی فیفا با فوتبال منیجر هم یکی میبود من میخریدمش.متاسفانه بقیه هم همینطورین و همین باعث شده خیلی پیشرفت نکنه بازی.البته این نظر منه...
 
من که نتونستم بتا رو تجربه کنم ولی رو حساب تجربه سالهای قبل میگم
نسخه بتا از همه نظرخیلی ناقص تر از دمو و بازی اصلی بوده همیشه
پس زود قضاوت نکنید
بزارید دمو بیاد بعد درمورد قسمت آفلاینش میشه نظر قطعی داد و بعد از اومدن نسخه اصلی هم در مورد بقیه قضایا
نه فقط فیفا بلکه هیچ بازی ای رو نمیشه از روی بتاش قضاوت کرد
 
  • Like
Reactions: ehsas1 and m3rdak
من آرزومه یکروز یک فوتبال از طرف 2k ببینم.مطمئنم فوق العاده میشه.مشکل اینه تو لایسنس خیلی عقبن و احتمالا برای همین خودشونو وارد جنگ این دو تا کمپانی نمیکنن.اگر بتونن یجوری با فوتبال خیابانی و اینجور چیزا شروع کنن ،کم کم میتونن جا باز کنن واسه خودشون.
ولی ... یادمون نره فوتبال با بسکتبال خیلی فرق داره.تو فوتبال 22 بازیکن باید پردازش بشن.زمین بزرگتره،هوش مصنوعی خفن تری می خواد پردازش کارای تاکتیکی فوتبال و ... .پس نمیشه انتظار داشت فیفا گرافیکش نزدیک بشه به nba 2k.ولی این مشخصه که این نسل جا برای بهتر شدن بود و ea از روی شکم سیری تلاش بیشتری نکرد.تغییر موتور هم فقط برای بخش journey بوده گویا.شاید ea از الان داره روی نسل بعد کار میکنه!چون دیگه بعیده دو سه سال مونده به پایان نسل(از سال دیگه منظورمه) یهو بیاد و کلا تغییرات بنیادی بده.این نسل فروشش تضمین شده ست و کونامی هم با اینکه نزدیک شده ولی نتونسته تهدید جدی ای باشه واسه همین بعیده تغییرات.البته قطعا سال به سال بهتر میشه ....

در ضمن ea بیشترین تمرکزش روی fut هست چون بیشترین درآمد رو اون قسمت داره و هر سال هم داره بهترش میکنه.من خودم از کارایی که امسال کردن راضیم.گیم پلی فیفا با فوتبال منیجر هم یکی میبود من میخریدمش.متاسفانه بقیه هم همینطورین و همین باعث شده خیلی پیشرفت نکنه بازی.البته این نظر منه...
درسته فوتبال پردازشش سختره ولی سوال اینجاست چرا ea game تو بسکتبال nba live هم لوزر بزرگ بود جلوی 2k ؟!!!!بحث فقط سر لایسنس ها هستش که فاتحه همه چی رو خونده
باور کنید اینا زورشون برسه بجای پیشرفت میان انحصاری میکنن nba رو کلا تا بیان رقابت کنن با 2k
 
دوستان اینکه بازی حالت دفاعیش کلا تاکتیکاله و دیگه لگاسی نداره حقیقت داره؟
تو بخش افلاین منظورمه
دهنمون سرویس شد تو فیفا16 با این لگاسی بازا:|:|

خب گناه ما ک بیشتر افلاین میزنیم با دفاع تاکتیکال هم نمیتونیم ارتباط برقرار کنیم چیه
؟؟؟


دوستانی که بتا زدن دفاع لگسی کلا حذف شده ؟ اگه اره امسال دیگه کلا فوتبال نخرم
 
  • Like
Reactions: اروند 2520
خب گناه ما ک بیشتر افلاین میزنیم با دفاع تاکتیکال هم نمیتونیم ارتباط برقرار کنیم چیه
؟؟؟


دوستانی که بتا زدن دفاع لگسی کلا حذف شده ؟ اگه اره امسال دیگه کلا فوتبال نخرم
آقا چرا جو ميدين؟
هيچى از تنظيمات نسبت به فيفا ١٦ تغييرى نكرده تو بخش كنترلر
لگسى و هم تاكتيكال موجوده


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
من آرزومه یکروز یک فوتبال از طرف 2k ببینم.مطمئنم فوق العاده میشه.مشکل اینه تو لایسنس خیلی عقبن و احتمالا برای همین خودشونو وارد جنگ این دو تا کمپانی نمیکنن.اگر بتونن یجوری با فوتبال خیابانی و اینجور چیزا شروع کنن ،کم کم میتونن جا باز کنن واسه خودشون.
ولی ... یادمون نره فوتبال با بسکتبال خیلی فرق داره.تو فوتبال 22 بازیکن باید پردازش بشن.زمین بزرگتره،هوش مصنوعی خفن تری می خواد پردازش کارای تاکتیکی فوتبال و ... .پس نمیشه انتظار داشت فیفا گرافیکش نزدیک بشه به nba 2k.ولی این مشخصه که این نسل جا برای بهتر شدن بود و ea از روی شکم سیری تلاش بیشتری نکرد.تغییر موتور هم فقط برای بخش journey بوده گویا.شاید ea از الان داره روی نسل بعد کار میکنه!چون دیگه بعیده دو سه سال مونده به پایان نسل(از سال دیگه منظورمه) یهو بیاد و کلا تغییرات بنیادی بده.این نسل فروشش تضمین شده ست و کونامی هم با اینکه نزدیک شده ولی نتونسته تهدید جدی ای باشه واسه همین بعیده تغییرات.البته قطعا سال به سال بهتر میشه ....

در ضمن ea بیشترین تمرکزش روی fut هست چون بیشترین درآمد رو اون قسمت داره و هر سال هم داره بهترش میکنه.من خودم از کارایی که امسال کردن راضیم.گیم پلی فیفا با فوتبال منیجر هم یکی میبود من میخریدمش.متاسفانه بقیه هم همینطورین و همین باعث شده خیلی پیشرفت نکنه بازی.البته این نظر منه...

ea نمیتونه حتی یک برخورد ساده تنه زدن رو دربیاره اما NBA تقریبا کل بازی برخورد های بدن به بدن و چالش فیزیکیه...
در مورد فیس های بهتون بگم (کاری به مدلینگ ندارم که فاجعه تر نشه بحث) سالانه 60 بازیکن که حتی خیلی بسکتبال فهم ها اسمشون رو هم نمیدونن و همه زیر 20 سال هستن به تیم ها تزریق میشن (تو تاپیک pes توضیح کامل نوشتم دربارش) جالبه همشون با ریز ترین جزئیات اسکن شده ان و از بهترین فیس های ea و کونامی بهترن... حالا EA هنوز چهره براوو رو درست نکرده بود...
فیزیک توپ توی نسخه 16 2k شاهکاره، یک جامپ شات برای خیره موندن کافیه... صداگزاری و گزارشگر بی نظیر بازی (کوین هارلن) تقریبا از وقتی یادم میاد همین اندازه فوق العاده بود...وقتی با سبد تک به تک میشید میفهمه که قراره یک صحنه زیبا رقم بخوره..پیش بینی میکنه..میخنده...تیکه میندازه..هیجانش بی نظیره مخصوصا وقتی پایان بازی اختلاف کمه...
درکل برای این مقایسه باید خیلی به خودم جواب بدم...
 
خب گناه ما ک بیشتر افلاین میزنیم با دفاع تاکتیکال هم نمیتونیم ارتباط برقرار کنیم چیه
؟؟؟


دوستانی که بتا زدن دفاع لگسی کلا حذف شده ؟ اگه اره امسال دیگه کلا فوتبال نخرم
به تاکتیکال عادت کنی دیگه سمت لگسی هم نمیری
 
هر کاری کردم نتونستم اینقد که راحت دفاع باز میشه و طرف از کنار میکشه تو دریبل میزنه میره تو گل قید انلاین کلا زدم
ببخشا اما لگاسی ادمو نوب میکنه تو دفاع کردن..شما واسه همین میگی قید انلاینو زدی..چون کلا دفاع لگاسی همه چی امادس اما بخوای تاکتیکال بری باید خودت حواستو جمع کنی
---------------------
هنوز که هنوزه بعد از چندین سال خیلیا انلاین کامل نیستن تو دفاع ..چون خیلی سخته ..اکثر بچه ها حمله خوب میزنن اما دفاع باطل..خودمم بعضی اوقات اینطورم چون باید حواست همه جوره جمع باشه
فقط 7...8 نقز روسو عربو رو دیدم تو انلاین بهترینن تو دفاع اونم تو چندین سال که یادمه ...نمیدونم چطور دفاع میکنن اما همینقدر بگم تو کل بازی یه فرصتم بهت نمیدن در این حد..پس با تمرین زیاد میشه قوی کرد دفاع کردن تاکتیکالو
-------------------------
به نظرم هر جور شده سعی کن بیای سمت تاکتیکال..هر جور شده :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or