EA Vancouver بخوبی میداند تا چطور یک بازی فوتبال خوب بسازد بطوری که فروش بسیار خوبی داشته باشد و تا آمدن شماره بعدی در بالای جدول فروش باقی بماند.
همه ساله, برای هر شماره فیفا, سازندگان قول امکانات و قابلیت های جدیدی را میدهند که این شماره هم از این قاعده مستثنی نیست. سه قابلیت اصلی جدید برای این نسخه در نظر گرفته شده اند. دفاع تاکتیکی (Tactical Defending) , دقت در حمل توپ (Precision Dribbling) و فیزیک ریل تایم (Real-Time Physics) بوسیله موتور Impact بهمراه AI و سایر چیزهای ارتقا یافته. آنچه در زیر میخوانید مصاحبه ای است که Xbox360Achievements.org چند روز پیش با David Rutter در مورد فیفا 12 داشته است.
X360A: ابتدا درباره چیزهایی که تازه به بازی اضافه شده اند بگویید.
Rutter: حتما. ما می امسال مرحله ای بی سابقه از سفر به اروپا را داشتیم که معمولا این کار را نمیکنیم. ما معمولا تا جولای صبر می کنیم, ولی امسال باور داریم که چیزهای بخصوصی را در دستانمان داریم, با تغییرات سه گانه اصلی که داشتیم باور داریم که به خوبی انقلاب در گیم پلی فیفا ایجاد خواهیم کرد. اولین قدم ما موتور Impact,موتور فیزیک Real-Time ما برای بازی بود. تغییر دیگر تغییرات سه گانه, دفاع تاکتیکی است. که به طور کلی سیستم دفاع کردن را عوض کرده است. همچنین سیستم دریبلینگ نیز دچار تغییرات بزرگی شده که بسیار چالش برانگیز است. ما قبلا قابلیت (Pro Player Intelligence) که
نسل جدیدی از CPU AI است را اعلام کرده بودیم و همچنین اطلاعات اندکی درباره ظاهر
جدید منو ها, زاویه دوربین ها و چیزهایی مثل این.
X360A: تغییرات جدید چگونه با مد Be A Pro هماهنگ خواهند شد؟
Rutter: قابلیت AI به روش های متفاوتی روی گیم پلی اثر خواهد کرد. ما فعلا به دو مورد کلیدی از آنها اشاره کرده ایم. یکی "خطر هوایی" (Aerial Thread) و دیگری "بینایی" (Vision) هست. چند مورد دیگر هم هست که در آینده در مورد آنها خواهیم گفت. در کل, چگونگی کارکرد آن این است که CPU آگاهی بیشتر و عمیق تری از توانایی های تیم دارد و سعی میکند از آنها بیشتر استفاده کند و بیشتر به بازی بگیرد. چگونگی آن در Be A Pro اینگونه است که اگر شما بازیکنی مثل Peter Crouch باشید (ویژگی خطر هوایی را داشته باشد) هم تیمیهای تحت کنترل CPU سعی میکنند بیشتر توپ را از راههای هوایی به شما برسانند. طبیعتا اگر این ویژگی را نداشته باشید این عملکرد را نخواهند داشت.
X360A: چه مدهای جدیدی به بازی اضافه شده و همچنین چه تغییراتی در مدهای قبلی انجام صورت گرفته است؟
Rutter: ما خبرهای جالب زیادی داریم که تقریبا دوروبر ماه جولای آنها را خواهید شنید. در حال حاضر نمیتوانم در مورد مد های بازی صحبت کنم ولی یکی از ویژگی هایی که به بازی اضافه شده (True Injuries) هست که یکی از قابلیتهای جانبی موتور فیزیک جدید است. موتور جدید بسیار زیبا و دقیق حرکت ها را بوجود می آورد که دارای نتایج متفاوت بی شمار است. و به همین دلیل ممکن است بازیکنان خود به خود دچار مصدومیت شوند.
X360A: چه ویژگی هایی, ویژگی های کلیدی فیفا 12 خواهند بود؟(Personalities) و همچنین آیا بازیکنان باز هم با فرم های دنیای واقعی خود به روز خواهند شد؟
Rutter: ما بروز رسانی های زیادی را به عنوان Live Season در گذشته داشته ایم که بسیار هم موفق بودند. ما امسال بوسیله سیستم AI جدیدمان بهتر میتوانیم اینها را عملی کنیم مثلا در مورد دفاع تاکتیکی بازیکنانی موفق ترند که قابلیت های دفاعی( مثل تکل و جایگیری) بهتری داشته باشند. یا برای حمل توپ دقیق بازیکنی مثل مسی موفق تر خواهد بود. این دو قابلیت وقتی در کنار هم می آیند تعادل در گیم پلی ایجاد میکنند که بوسیله موتور Impact باعث طبیعی تر شدن بازی میشنوند.
X360A: همین قابلیتی که مثلا در مورد مسی گفتید, آیا این در مورد تیم ها و بازیکنان قوی صدق میکند یا مثلا در لیگ های دسته های پایینتر نیز به همین شکل هست؟
Rutter: ما شبکه ای بزرگ از مردم را داریم. ما 10 نفر مستقر در ونکوور داریم ( جایی که بازی را میسازیم) که اطلاعاتی را که بوسیله هزاران ادیتور به دیتابیس ما وارد میشوند, سازماندهی میکنند. هنچنین ما یک شبکه ای داریم که در آن هزاران نفر وظیفه بازبینی اطلاعات را دارند که دقیق ترین اطلاعات ثبت شوند. این اتفاق برای تمام تیمها, لیگ ها و بازیکنها اتفاق می افتد.
X360A: در مورد لایسنس تیمها, آیا ما باز هم تیمهای (شبیه نما) مثل ولز را خواهیم داشت؟
Rutter: در مورد لایسنس تیمها و لیگ ها فعلا نمیتوانم چیزی بگویم ولی اگر خبری در این مورد داشته باشیم در آینده خواهیم گفت.
X360A: اگر شما از میان قابلیت های جدید فیفا 12 مجبور به انتخاب یکی باشید, آن کدام است؟
Rutter: دفاع تاکتیکی برای ما تغییر بسیار مهمی بود, همچنین موتور Impact باعث بوجود آمدن صحنه های بسیار طبیعی میشود. و همچنین سیستم حمل توپ جدید یکی از چالش برانگیزترین تغییرات بود ولی بزرگترین تغییری که برای هواداران قدیمی ما مهم است دفاع تاکتیکی است. ما سیستم پرس قبلی را حذف کردیم. یعنی اگر شما دکمه پرس را فشار دهید بازیکن را در اختیار خواهید داشت ولی شما باید خودتان کارهایی مثل تکل ها را انجام دهید. این باعث میشود که از مشکلاتی که به دلیل پرس به وجود می آمدند از بین بروند. مثلا وقتی شما پرس میکردید بازیکن از خط دفاعی جدا میشد و نظم دفاع را به هم میریخت. این یک نوع بی عقلی به شمار میرفت. بنابراین ما این مکانیزم را با مکانیزم عمیق تر و طبیعی تری عوض کردیم چیزی که باور داریم آنرا داریم. همچنین این یک فایده برای بازیکنان جدید دارد. چون سیستم قبلی برای بازیکنان جدید کمی ترس آور بود که بازیکن حریف به سمت آنها یورش ببرد که این اصلا جالب و البته طبیعی نبود. الان شما یک بازی آهسته تری را دارید که به شما این امکان را میدهد که فکر کنید و فرصت های بیشتری به دست آوردید.
X360A: آیا شما میتوانید گزارشگران شماره بعدی را به ما اعلام کنید؟
Rutter: ما در حال حاضر نمیتوانیم در مورد گزارشگران و لایسنس ها و یا هر چیزی مثل آن صحبت کنیم.
X360A: آیا رشوه گیری قسمتی از فیفا 12 خواهد بود؟!
Rutter: با فیفا, ما تلاش میکنیم تا مکانیزم فیرپلی را در همه مد های بازی برپا داریم, چیزی که ما به آن علاقه مند هستیم تمرکز روی آنچه در زمین و اتاق مربیان می افتد, هست نه چیزهای بیرون آن.
FIFA 12 پاییز امسال تونل را ترک کرده و وارد میدان بازی میشود.
همه ساله, برای هر شماره فیفا, سازندگان قول امکانات و قابلیت های جدیدی را میدهند که این شماره هم از این قاعده مستثنی نیست. سه قابلیت اصلی جدید برای این نسخه در نظر گرفته شده اند. دفاع تاکتیکی (Tactical Defending) , دقت در حمل توپ (Precision Dribbling) و فیزیک ریل تایم (Real-Time Physics) بوسیله موتور Impact بهمراه AI و سایر چیزهای ارتقا یافته. آنچه در زیر میخوانید مصاحبه ای است که Xbox360Achievements.org چند روز پیش با David Rutter در مورد فیفا 12 داشته است.
X360A: ابتدا درباره چیزهایی که تازه به بازی اضافه شده اند بگویید.
Rutter: حتما. ما می امسال مرحله ای بی سابقه از سفر به اروپا را داشتیم که معمولا این کار را نمیکنیم. ما معمولا تا جولای صبر می کنیم, ولی امسال باور داریم که چیزهای بخصوصی را در دستانمان داریم, با تغییرات سه گانه اصلی که داشتیم باور داریم که به خوبی انقلاب در گیم پلی فیفا ایجاد خواهیم کرد. اولین قدم ما موتور Impact,موتور فیزیک Real-Time ما برای بازی بود. تغییر دیگر تغییرات سه گانه, دفاع تاکتیکی است. که به طور کلی سیستم دفاع کردن را عوض کرده است. همچنین سیستم دریبلینگ نیز دچار تغییرات بزرگی شده که بسیار چالش برانگیز است. ما قبلا قابلیت (Pro Player Intelligence) که
نسل جدیدی از CPU AI است را اعلام کرده بودیم و همچنین اطلاعات اندکی درباره ظاهر
جدید منو ها, زاویه دوربین ها و چیزهایی مثل این.
X360A: تغییرات جدید چگونه با مد Be A Pro هماهنگ خواهند شد؟
Rutter: قابلیت AI به روش های متفاوتی روی گیم پلی اثر خواهد کرد. ما فعلا به دو مورد کلیدی از آنها اشاره کرده ایم. یکی "خطر هوایی" (Aerial Thread) و دیگری "بینایی" (Vision) هست. چند مورد دیگر هم هست که در آینده در مورد آنها خواهیم گفت. در کل, چگونگی کارکرد آن این است که CPU آگاهی بیشتر و عمیق تری از توانایی های تیم دارد و سعی میکند از آنها بیشتر استفاده کند و بیشتر به بازی بگیرد. چگونگی آن در Be A Pro اینگونه است که اگر شما بازیکنی مثل Peter Crouch باشید (ویژگی خطر هوایی را داشته باشد) هم تیمیهای تحت کنترل CPU سعی میکنند بیشتر توپ را از راههای هوایی به شما برسانند. طبیعتا اگر این ویژگی را نداشته باشید این عملکرد را نخواهند داشت.
X360A: چه مدهای جدیدی به بازی اضافه شده و همچنین چه تغییراتی در مدهای قبلی انجام صورت گرفته است؟
Rutter: ما خبرهای جالب زیادی داریم که تقریبا دوروبر ماه جولای آنها را خواهید شنید. در حال حاضر نمیتوانم در مورد مد های بازی صحبت کنم ولی یکی از ویژگی هایی که به بازی اضافه شده (True Injuries) هست که یکی از قابلیتهای جانبی موتور فیزیک جدید است. موتور جدید بسیار زیبا و دقیق حرکت ها را بوجود می آورد که دارای نتایج متفاوت بی شمار است. و به همین دلیل ممکن است بازیکنان خود به خود دچار مصدومیت شوند.
X360A: چه ویژگی هایی, ویژگی های کلیدی فیفا 12 خواهند بود؟(Personalities) و همچنین آیا بازیکنان باز هم با فرم های دنیای واقعی خود به روز خواهند شد؟
Rutter: ما بروز رسانی های زیادی را به عنوان Live Season در گذشته داشته ایم که بسیار هم موفق بودند. ما امسال بوسیله سیستم AI جدیدمان بهتر میتوانیم اینها را عملی کنیم مثلا در مورد دفاع تاکتیکی بازیکنانی موفق ترند که قابلیت های دفاعی( مثل تکل و جایگیری) بهتری داشته باشند. یا برای حمل توپ دقیق بازیکنی مثل مسی موفق تر خواهد بود. این دو قابلیت وقتی در کنار هم می آیند تعادل در گیم پلی ایجاد میکنند که بوسیله موتور Impact باعث طبیعی تر شدن بازی میشنوند.
X360A: همین قابلیتی که مثلا در مورد مسی گفتید, آیا این در مورد تیم ها و بازیکنان قوی صدق میکند یا مثلا در لیگ های دسته های پایینتر نیز به همین شکل هست؟
Rutter: ما شبکه ای بزرگ از مردم را داریم. ما 10 نفر مستقر در ونکوور داریم ( جایی که بازی را میسازیم) که اطلاعاتی را که بوسیله هزاران ادیتور به دیتابیس ما وارد میشوند, سازماندهی میکنند. هنچنین ما یک شبکه ای داریم که در آن هزاران نفر وظیفه بازبینی اطلاعات را دارند که دقیق ترین اطلاعات ثبت شوند. این اتفاق برای تمام تیمها, لیگ ها و بازیکنها اتفاق می افتد.
X360A: در مورد لایسنس تیمها, آیا ما باز هم تیمهای (شبیه نما) مثل ولز را خواهیم داشت؟
Rutter: در مورد لایسنس تیمها و لیگ ها فعلا نمیتوانم چیزی بگویم ولی اگر خبری در این مورد داشته باشیم در آینده خواهیم گفت.
X360A: اگر شما از میان قابلیت های جدید فیفا 12 مجبور به انتخاب یکی باشید, آن کدام است؟
Rutter: دفاع تاکتیکی برای ما تغییر بسیار مهمی بود, همچنین موتور Impact باعث بوجود آمدن صحنه های بسیار طبیعی میشود. و همچنین سیستم حمل توپ جدید یکی از چالش برانگیزترین تغییرات بود ولی بزرگترین تغییری که برای هواداران قدیمی ما مهم است دفاع تاکتیکی است. ما سیستم پرس قبلی را حذف کردیم. یعنی اگر شما دکمه پرس را فشار دهید بازیکن را در اختیار خواهید داشت ولی شما باید خودتان کارهایی مثل تکل ها را انجام دهید. این باعث میشود که از مشکلاتی که به دلیل پرس به وجود می آمدند از بین بروند. مثلا وقتی شما پرس میکردید بازیکن از خط دفاعی جدا میشد و نظم دفاع را به هم میریخت. این یک نوع بی عقلی به شمار میرفت. بنابراین ما این مکانیزم را با مکانیزم عمیق تر و طبیعی تری عوض کردیم چیزی که باور داریم آنرا داریم. همچنین این یک فایده برای بازیکنان جدید دارد. چون سیستم قبلی برای بازیکنان جدید کمی ترس آور بود که بازیکن حریف به سمت آنها یورش ببرد که این اصلا جالب و البته طبیعی نبود. الان شما یک بازی آهسته تری را دارید که به شما این امکان را میدهد که فکر کنید و فرصت های بیشتری به دست آوردید.
X360A: آیا شما میتوانید گزارشگران شماره بعدی را به ما اعلام کنید؟
Rutter: ما در حال حاضر نمیتوانیم در مورد گزارشگران و لایسنس ها و یا هر چیزی مثل آن صحبت کنیم.
X360A: آیا رشوه گیری قسمتی از فیفا 12 خواهد بود؟!
Rutter: با فیفا, ما تلاش میکنیم تا مکانیزم فیرپلی را در همه مد های بازی برپا داریم, چیزی که ما به آن علاقه مند هستیم تمرکز روی آنچه در زمین و اتاق مربیان می افتد, هست نه چیزهای بیرون آن.
FIFA 12 پاییز امسال تونل را ترک کرده و وارد میدان بازی میشود.