Far Cry 3 | First Look

WhyAlwaysMe

Started from the bottom now we're here
کاربر سایت
Jan 4, 2011
165
نام
Amirreza
90107118640888797305.jpg


نام بازي : Far Cry 3
سازنده بازي : Ubisoft Montreal
ناشر بازي : Ubisoft
پلتفورم : Xbox 360 , Play Station 3 , PC
تاريخ عرضـه : TBA 2012
ژانر - سبكـ :[ FPS [ First - Person Shooter
درجه سـنّي :[ RP [ Rating Pending

|----------------------------------------------|
46274659794667072300.jpg


در زندگـي اجتمـاعي ، برخـورد اول هميشه مهمترين بوده و باعـث شناخت طرفين از يكديگـر مي شود . بنابرايـن براي خـوب تصـور كردن شخصـيت فـرد در برخورد اول بايد بسيار مؤدبانه و با كـلاس و شعـور صحبـت كـرد ، اين امـر تنها در تعاملات اجتماعي نـقش ندارد . در نمـايش اوليـه يكـ فيلم ، سـريال ، بازي و بسياري موارد ديگـر نمايش اوليه نقش بسزايي در جذب مخاطب دارد .

در E3 امسـال بازي هاي مختلـفي معـرفي شدند ، به شيـوه هاي خوب و بد ، طنـز و بي مـزه ، زيبـا و خسته كننده و ... امـا يكي از بازي هايي كه در نمايش اوليه خود بسيار درخشيد و توجه مخاطبان زيادي را به خود جلـب كرد ، Far Cry 3 بود . در ادامه به تحليل نمايش مي پردازيـم .

در ابتـدا شخصـيت اصلي داسـتان را ديديم كه در حال گشت و گذار در جزيره اي است ، سپس وي با شنيدن صداي شليكـ گلوله با دوربيـن خود به دنبال محـل صدا مي گـردد و در نهايت يكـ اردوگـاه را مي بيند كه تعدادي مزدور مردمي را دست بسته به صـف كرده اند ، وي زنـي را مي بيند كه به دلـيل اطاعت نكـردن و مقاوت با بي رحمـي و شقـاوت كشـته مي شود . سـپس خود شخصـيت اول نيـز دستگـير مي شود .

" تعـريف ديوانگي اين است كه يكـ كاري را دوباره و دوباره و دوباره و دوباره انجـام بدي ، و انتظار داشته باشي تغيير كنه . ايـن كـار ديوانگـي است . اولين باري كه يكـ نفر بـهم همچين چيزي گفت ، فكـر كردم مضخرف ميگـه و بوم ، يكـ تير تو مغزش خالي كردم . اما در اصـل ، اون راست مي گفت . از بعد از اون اتفاق ، من مردمي رو ميديدم كه يكـ كاري را بارها و بارها انجام ميدن و فكـر مي كنن كه تغيير ايجاد ميشه . ببخشيد ، امـا جوري كه بهم نگاه مي كني را دوست ندارم ، توي سرت مشكلي داري ؟ فكـر مي كني من مضخرف ميگم ؟ فكـر مي كني من دروغ ميگم ؟ لعـنت به تو ، باشه ؟ لعنت به تو . اصل موضوع اين است كه من تو را يكـبار كشتم ، و اين اصلاً ربطي نداره به اينكه من ديوانه ام ، مثـل آب ميمونه زير پلـه . تـاحالا بـهت تعـريف ديوانگـي را گفتم ؟! "

نسـخه ي اول اين سـري توسـط اسـتوديو آلمـاني Crytek سـاخته شد ، بعـد از جدايي اين استوديو از Ubisoft ، يوبي با سـاخت انجيني اختصاصي براي سـري نسخه ي دوم را روانـه بازار كرد كه با واكـنش هاي مثـبت از سوي طرفداران و منتقد ها روبرو شد .
داســتان بازي ظاهراً نكتـه ي جديدي ندارد و كليشه اي كار شـده است ، هرچـند اطلاعات بسيار محدود و كمي در اختيار است . جيسـِن برادي ( Jason Brody ) و نـامـزدش بـراي تفـريح به دريا زده اند كه قـايق شـان سـرنگـون و تخـريب شده و جيسن خـود را در جـزيره اي ناشـناس مي بيند و در حالي كه نامـزدش نيـز ناپديد شده است . و طـبق سـنّت كليشه اي بـايد به دنبال نامـزد خـود بگـرديد و شخـصيت بـد داستان نيـز وي را گرفته و آماده كـشتن اوست .

55664579556622859357.jpg


Dunia انجـين بسـيار قدرتمنـدي است ، از همان ابتداي تريلر جـزييات جنگـل و درخـتان و گياهان و نوري كه از بيـن آنان مي تابيد فوق العاده بود ، Draw to Distance ـيي كه بازي داشت باور كردني نبود و تا فرسـنگـ ها آن طـرف تـر به طـور واضـح قابل رؤيـت بود . افكـت هاي آب بسيار خوب كـار شده است ، سـايه زنـي ها به جـا بوده و دقيـقا بر اساس مكـاني كه شـيء واقـع شده است ، افتاده اند . انيميشن هاي چـهره و حـركات شخصـيت ها بسيار خوب كـار شده است ، البـته انتظار يكـ L.A. Noire ديگـر را نداشته باشيد ، اما با توجه به استفاده نكردن از تكنولوژي Motion Capture ، كيـفيت اين انيميشن ها در سـطح بالايي قرار دارد .
البته هنـوز نمي توان در اين مورد نظـر قطعي داد اما Dunia همانطور كه گفتم انجين بسيار قوي اي است و مطمئناً بازي از لحـاظ گرافيكـ بصري حرف هايي براي گفتن خواهد داشت .


شخصـيت پـردازي يكـي از عوامل مهم در موفقـيت بازي دارد . ديالوگـ هاي شخصيت ها ، رفتار و حركـات آنها ، تيپ و لباس ها و ... تماماً بايد طوري باشد كه بازيباز بتواند با آن تعامل بـرقرار كـرده و اُنس بگيرد ، و اين نكـته به خـوبي در اين بازي رعايـت شده است . پاراگـراف چـهارم صحبت هايي از Vash است ، شخصـي كه از شما مي پرسد تعريف ديوانگي را برايتان گفته است ؟ ديـالوگـ ها ، حركـات و ظاهر و قيافه وي دقيقاً به افراد ديوانه شبيه است ، وي تعريف ديوانگي را انجام دادن كاري بارها و بارها مي داند ، براي همين قربانيان خود را به يكـ روش به كام مرگـ مي فرسـتد ، از طرفي مي گويد شمـا را يكـ بار كشـته است و از دام مرگـ گريخته ايد حـال با انداختن جيسن درون آب براي بار دوم همان كار را تكرار مي كند اما باز هم جيسن موفق به فرار مي شود ، اما پـس از سـقوط هليكوپتـر واش بازهم از جيسن مي پرسد كه تعريف ديوانگي را برايش گفته است ؟ واش واقعاً شخصـيت جالبي دارد و مسلماً بسيار محبوب خـواهد شد .

Far Cry 3 جـزء عناوين انگشت شمار معرفـي شده در E3 بود كه نمايش به معناي واقعـي خيـره كننده داشـت و همان امـر نمايش اولـيه را به خوبي انجام داد . به شـدت منتظر عرضـه اين بازي هستيم .

|------------------------------------------|
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
مرسی واقعا عالی بود. منم بر خلاف نسخه ی قبلی که اصلا خوشم نیومد با این تریلر e3 بسیار حال کردم. فکر کنم این نسخه بتونه ضعف های نسخه ی 2 بازی رو بر طرف کنه. در ضمن از نظر منم شخصیت پردازی بازی خیلی خوب خواهد بود و با این شخصیت vash کلی حال کردم و به نظر منم یکی از شخصیت های به یاد ماندنی بازی ها خواهد شد;).
 

Aʍir Rәzʌ

کاربر سایت
May 12, 2008
4,749
ممنون، عالی بود هیچ مشکلی ندیدم، منتهی یک سوال، چرا بعضی کلمات مثل یک رو مینویسی یکــ ؟ :D و بعضیاشونو مثل آلـــمان کش میدی؟ :D
 

WhyAlwaysMe

Started from the bottom now we're here
کاربر سایت
Jan 4, 2011
165
نام
Amirreza
ممنون، عالی بود هیچ مشکلی ندیدم، منتهی یک سوال، چرا بعضی کلمات مثل یک رو مینویسی یکــ ؟ :D و بعضیاشونو مثل آلـــمان کش میدی؟
كلاً اينطوري "ك" قشنگـ نيست ، كشيده باشه جالب تره ، كـشش كلاً براي قشنگي ـه .:D
 

Captain_Black

کاربر سایت
Jan 6, 2008
890
نام
آرمان
واقعا برای این بازی زحمت میکشند.نسخه ی 1 فوق العاده بود.نسخه ی 2 هم عالی بود ولی بعضی ها به خاطر تغییر لوکیشن و یه سری فاکتور های دیگه زیاد تحویلش نگرفتن ولی خوشحالم که FC به ریشه ی خودش بازگشت منظورم لوکیشن ساحلیه.
امیدوارم این نسخه هم عالی بشه.
البته تغییر لوکیشن از 1 به 2 باعث شد که یه سری از طرفدارای بازی از نسخه ی 2 خوششون نیاد و البته گیم پلی به نسبت خسته کننده و ماموریت های تکراری.شاید بشه گفت این حرف تا حدودی برای Crysis هم صادقه.چون تغییر لوکیشن از جنگل به شهر باعث شد که تعدادی از طرفدارانش که کم هم نبودن از نسخه ی دوم زیاد استقبال نکنند
 

AZMAC

کاربر سایت
Aug 4, 2009
1,018
بشدت منتظرم.
نسخه ی 2 از لحاظ گرافیکی بسیار زیبا بود.طوری بود که من تو طبیعت گشت می زدم و بعضی وقت ها هم کاری به داستان بازی هم نداشتمو به دنبال جانورایی مثل گورخر یا آهو می گشتم.:dولی داستانش به نظرم خسته کننده بود.
امیدوارم با یه داستان جذاب تو این قسمت روبرو بشیم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر