![90107118640888797305.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fmyup.ir%2Fimages%2F90107118640888797305.jpg&hash=1c14c736b92e48637042bf8e36835b94)
نام بازي : Far Cry 3
سازنده بازي : Ubisoft Montreal
ناشر بازي : Ubisoft
پلتفورم : Xbox 360 , Play Station 3 , PC
تاريخ عرضـه : TBA 2012
ژانر - سبكـ :[ FPS [ First - Person Shooter
درجه سـنّي :[ RP [ Rating Pending
|----------------------------------------------|
![46274659794667072300.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fmyup.ir%2Fimages%2F46274659794667072300.jpg&hash=cd497f15692ca150ef593adc7fdd6c5b)
در زندگـي اجتمـاعي ، برخـورد اول هميشه مهمترين بوده و باعـث شناخت طرفين از يكديگـر مي شود . بنابرايـن براي خـوب تصـور كردن شخصـيت فـرد در برخورد اول بايد بسيار مؤدبانه و با كـلاس و شعـور صحبـت كـرد ، اين امـر تنها در تعاملات اجتماعي نـقش ندارد . در نمـايش اوليـه يكـ فيلم ، سـريال ، بازي و بسياري موارد ديگـر نمايش اوليه نقش بسزايي در جذب مخاطب دارد .
در E3 امسـال بازي هاي مختلـفي معـرفي شدند ، به شيـوه هاي خوب و بد ، طنـز و بي مـزه ، زيبـا و خسته كننده و ... امـا يكي از بازي هايي كه در نمايش اوليه خود بسيار درخشيد و توجه مخاطبان زيادي را به خود جلـب كرد ، Far Cry 3 بود . در ادامه به تحليل نمايش مي پردازيـم .
در ابتـدا شخصـيت اصلي داسـتان را ديديم كه در حال گشت و گذار در جزيره اي است ، سپس وي با شنيدن صداي شليكـ گلوله با دوربيـن خود به دنبال محـل صدا مي گـردد و در نهايت يكـ اردوگـاه را مي بيند كه تعدادي مزدور مردمي را دست بسته به صـف كرده اند ، وي زنـي را مي بيند كه به دلـيل اطاعت نكـردن و مقاوت با بي رحمـي و شقـاوت كشـته مي شود . سـپس خود شخصـيت اول نيـز دستگـير مي شود .
" تعـريف ديوانگي اين است كه يكـ كاري را دوباره و دوباره و دوباره و دوباره انجـام بدي ، و انتظار داشته باشي تغيير كنه . ايـن كـار ديوانگـي است . اولين باري كه يكـ نفر بـهم همچين چيزي گفت ، فكـر كردم مضخرف ميگـه و بوم ، يكـ تير تو مغزش خالي كردم . اما در اصـل ، اون راست مي گفت . از بعد از اون اتفاق ، من مردمي رو ميديدم كه يكـ كاري را بارها و بارها انجام ميدن و فكـر مي كنن كه تغيير ايجاد ميشه . ببخشيد ، امـا جوري كه بهم نگاه مي كني را دوست ندارم ، توي سرت مشكلي داري ؟ فكـر مي كني من مضخرف ميگم ؟ فكـر مي كني من دروغ ميگم ؟ لعـنت به تو ، باشه ؟ لعنت به تو . اصل موضوع اين است كه من تو را يكـبار كشتم ، و اين اصلاً ربطي نداره به اينكه من ديوانه ام ، مثـل آب ميمونه زير پلـه . تـاحالا بـهت تعـريف ديوانگـي را گفتم ؟! "
نسـخه ي اول اين سـري توسـط اسـتوديو آلمـاني Crytek سـاخته شد ، بعـد از جدايي اين استوديو از Ubisoft ، يوبي با سـاخت انجيني اختصاصي براي سـري نسخه ي دوم را روانـه بازار كرد كه با واكـنش هاي مثـبت از سوي طرفداران و منتقد ها روبرو شد .
داســتان بازي ظاهراً نكتـه ي جديدي ندارد و كليشه اي كار شـده است ، هرچـند اطلاعات بسيار محدود و كمي در اختيار است . جيسـِن برادي ( Jason Brody ) و نـامـزدش بـراي تفـريح به دريا زده اند كه قـايق شـان سـرنگـون و تخـريب شده و جيسن خـود را در جـزيره اي ناشـناس مي بيند و در حالي كه نامـزدش نيـز ناپديد شده است . و طـبق سـنّت كليشه اي بـايد به دنبال نامـزد خـود بگـرديد و شخـصيت بـد داستان نيـز وي را گرفته و آماده كـشتن اوست .
![55664579556622859357.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fmyup.ir%2Fimages%2F55664579556622859357.jpg&hash=88288d4558be809e1ca3cbdcb1a70775)
Dunia انجـين بسـيار قدرتمنـدي است ، از همان ابتداي تريلر جـزييات جنگـل و درخـتان و گياهان و نوري كه از بيـن آنان مي تابيد فوق العاده بود ، Draw to Distance ـيي كه بازي داشت باور كردني نبود و تا فرسـنگـ ها آن طـرف تـر به طـور واضـح قابل رؤيـت بود . افكـت هاي آب بسيار خوب كـار شده است ، سـايه زنـي ها به جـا بوده و دقيـقا بر اساس مكـاني كه شـيء واقـع شده است ، افتاده اند . انيميشن هاي چـهره و حـركات شخصـيت ها بسيار خوب كـار شده است ، البـته انتظار يكـ L.A. Noire ديگـر را نداشته باشيد ، اما با توجه به استفاده نكردن از تكنولوژي Motion Capture ، كيـفيت اين انيميشن ها در سـطح بالايي قرار دارد .
البته هنـوز نمي توان در اين مورد نظـر قطعي داد اما Dunia همانطور كه گفتم انجين بسيار قوي اي است و مطمئناً بازي از لحـاظ گرافيكـ بصري حرف هايي براي گفتن خواهد داشت .
شخصـيت پـردازي يكـي از عوامل مهم در موفقـيت بازي دارد . ديالوگـ هاي شخصيت ها ، رفتار و حركـات آنها ، تيپ و لباس ها و ... تماماً بايد طوري باشد كه بازيباز بتواند با آن تعامل بـرقرار كـرده و اُنس بگيرد ، و اين نكـته به خـوبي در اين بازي رعايـت شده است . پاراگـراف چـهارم صحبت هايي از Vash است ، شخصـي كه از شما مي پرسد تعريف ديوانگي را برايتان گفته است ؟ ديـالوگـ ها ، حركـات و ظاهر و قيافه وي دقيقاً به افراد ديوانه شبيه است ، وي تعريف ديوانگي را انجام دادن كاري بارها و بارها مي داند ، براي همين قربانيان خود را به يكـ روش به كام مرگـ مي فرسـتد ، از طرفي مي گويد شمـا را يكـ بار كشـته است و از دام مرگـ گريخته ايد حـال با انداختن جيسن درون آب براي بار دوم همان كار را تكرار مي كند اما باز هم جيسن موفق به فرار مي شود ، اما پـس از سـقوط هليكوپتـر واش بازهم از جيسن مي پرسد كه تعريف ديوانگي را برايش گفته است ؟ واش واقعاً شخصـيت جالبي دارد و مسلماً بسيار محبوب خـواهد شد .
Far Cry 3 جـزء عناوين انگشت شمار معرفـي شده در E3 بود كه نمايش به معناي واقعـي خيـره كننده داشـت و همان امـر نمايش اولـيه را به خوبي انجام داد . به شـدت منتظر عرضـه اين بازي هستيم .
|------------------------------------------|