بازی MindsEye یک تجربه جدید به رهبری تهیه کننده سابق Rockstar North یعنی Leslie Benzies ساخته میشود. وی در سال ۲۰۱۴ راکستار را ترک کرد و در سال ۲۰۱۸ اعلام شد که استودیو Build a Rocket Boy Games را تأسیس نموده تا کار بر روی بازی مورد بحث آغاز شود.
تریلر بازی:
اسکرین شات:
تریلر بازی:
اسکرین شات:
بازی یه حالت فورتنایت مانند داره و یه حالت ریلستیک در درون بازی به نام MindsEye
حالت MindsEye یک بازی ماجراجویی علمی تخیلی جدید بلاکباستر است که در Everywhere اتفاق میوفتد (در اصل یک نسخه AAA تلفیقی از حالت خلاقانه PlayStation Home/Roblox/Fortnite است )
این بازی با Unreal Engine 5 در حال توسعه هست.
این بازی ارتباطی با بلاک چین و کریپتوکارنسی ندارد.
این بازی یک عنوان شوتر سوم شخص است که اکشن و رانندگی تمرکز های اصلی آن هستند؛ اما ابزار های پیشرفتهای برای خلق آثار متفاوت دارد.
ماموریت ها و چالشهای بازی به صورت متداوم بروز خواهند شد.
بازی شامل بخشهای “مبارزه، رانندگی، سرگرمی، و جست و جو” خواهد بود.
پدید آوردن مراحل و آثار جدید در این بازی، برای آماتور ها نیز راحت خواهد بود.
بخش سرگرمی، دارای سینما، کلاب، موزه هنری، و …. خواهد بود.
عنوان Mindseye اپیزودیک خواهد بود و Asset های آن در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت.
بازی Pay To Win نخواهد بود؛ و همچنین بیس بازی رایگان میباشد.
این بازی دارای یک هاب به اسم Utropia میباشد. در داخل Utropia، مناطق مختلفی وجود دارد که بازیکنان با دسترسی به آنها، میتوانند گیمپلی و ساختههای متفاوتی را تجربه کنند.
منطقه Combat به بازیکنان اجازه میدهد که در مبارزات سوم شخص تجربه خود را بالا ببرند. در منطقه Racing نیز میتوان با بازیکنان دیگر مسابقه بدهند.
با استفاده از ابزار ساخت و ساز بازی، ARC-adia، بازیکنان میتوانند تجربه اکشن و ریسینگ خود را بسازند و آن را به اشتراک بگذارند.
یک پلتفرم جدید است که دنیای از امکانات بیپایان را به مخاطب ارائه میدهد. دنیایی که میتوانید هرکسی میخواهید باشید و مسیر خود را بسازید"
پروژه MindsEye:
"یک بازی با غنی، AAA (تریپل اِی)، اکشن ماجرایی داستان محور، در دنیایی از شرکتهای آیندهنگر، تئوری های توطئه و فنآوریهای شیطانی است."
بازی MindsEye به عنوان یک بازی Standalone (جداگانه) از Everywhere عرضه خواهد شد و سازنده آنها را دو محصول AAAی جداگانه میداند.
سازنده بازی:
لزلی-پیتر-بنزیس، بازیساز پنجاه و یک ساله اسکاتلندی، رئیس اسبق استودیو Rockstar North و یکی از مهم ترین افراد در تاریخ سری GTA می باشد. وی در 24 سالگی عضو تیم DMA Design که امروزی همگی آن را به نام راکستار گیمز میشناسیم، شد و بعد از مدتی، تیم ساخت نسخه سوم GTA را تشکیل داد. از سوابق مهم او میتوان به عناوین:
Grand Theft Auto III
Grand Theft Auto: Vice City
Grand Theft Auto: San Andreas
Grand Theft Auto: Liberty City Stories
Grand Theft Auto: Vice City Stories
Bully
Manhunt 2
Grand Theft Auto IV
Grand Theft Auto: The Lost and Damned
Grand Theft Auto: Chinatown Wars
Grand Theft Auto: The Ballad of Gay Tony
Red Dead Redemption
L.A. Noire
Max Payne 3
Grand Theft Auto V
Grand Theft Auto Online
اشاره نمود، همانطور که ذکر شد، وی فرد بسیار مهمی در تولید عاوین GTA بوده.
بنزیس بعد از مرخصی هفده ماهه، به کار خود در راکستار گیمز پایان داد، اما این همه ماجرا نبود. او یک شکایت طویل نسبت به راکستار گیمز و شرکت مادر، یعنی تیک-تو نوشت و غرامتی 150 میلیون دلاری را درخواست نمود.
لزلی بنزیس نفر سمت راست در کنار دن هاوسر ، آرون گاربت و سم هاوسر در هنگام برنده شدن در مراسم بفتا ۲۰۱۳
در سال 2017، بنزیس اقدام به تاسیس پنج شرکت نمود که یکی از آنها Royal Circus Games نام داشت، اما تیک تو بخاطر شباهت حالت مخفف اسم این استودیو یعنی RCG به راکستار گیمز، از استودیو جدید بنزیس شکایت کرد.
بنزیس نیز مجبور به تغییر نام استودیو خود به Build a Rocket Boy شد.
پروژه EVERYWHERƎ چیست؟
ایده سازی بازی از حوالی 2016 اجرایی شد. انجین این بازی Lumberyard آمازون بود که همین سال پیش، به Unreal تغییر داده شد.
هدف اصلی EVERYWHERƎ، ارائه تجربه ایست که محدودیت کمتری نسبت به بازی های امروزی دارد. جایی که هر کس داستان خودش را خلق میکند، این اثر، یک عنوان جهان باز نیز هست، که اجرای ایده کلی را بسیار سخت و طاقت فرسا میسازد.
رهبران این پروژه: لزلی بنزیس، متیو اسمیث و کالین انتویسل (اسمیث و انتویسل جدا شدند)
مجموعه Build a Rocket Boy، شامل سه استودیو ادینبرگ، لوس آنجلس، و بوداپست میشود.
میدانیم که این پروژه یک اثر MMO است. و شامل وسایل نقلیه زیادی میشود. این بازی تمرکز زیادی روی ارتباط بازیکن ها با یکدیگر، و تشکیل یک کامیونیتی نزدیک به هم و دوستانه است.
بازی در آینده ای نزدیک روایت میشود، و بر اساس خلاصه ها، متوجه شدیم که انتخاب های زیادی پیش رو خواهیم داشت.
در یکی از مصاحبه های 2017، بنزیس ادعا کرد که میخواهد شرایطی را خلق کند تا بازیکن ها در آن سرگرم شوند، و در همان حال، دیگران را نیز سرگرم کنند. هدف این بازی کمرنگ کردن مرز واقعیت و دنیای شبیه سازی شده است.
"آینده ای می بینم که در آن از واژه تک نفره و چند نفره استفاده نمیشود. ما فقط انتخاب میکنیم که با دیگران وقت خود را بگذرانیم یا میخواهیم تنها باشیم" "درحال خلق اثری هستیم که بازیکن ها از مودی به مود دیگر جابجا نشوند -مگر در گیمپلی بازی کمک کننده باشد- تمام تلاش خود را میکنیم که یک پلتفرم اجتماعی که با دیگر ژانر های بازی متفاوت است را ارائه کنیم.
اوری ور شبیه به GTA نیست!
بنزیس با قاطعیت می گوید که این بازی فرق های زیادی خواهد داشت، تغییر اتمسفر این بازی فقط و فقط دست بازیکن است. این بازی 40 میلیون دلار بودجه و سرمایه جذب کرده است.
کارمند سابق، متیو اسمیث اضافه کرد که که این بازی بیشتر یک فضای مجازیست و ادعا داشت که جالب میشود اگر رئیس جمهور های آینده، اظهارات خود را در این بازی انجام بدهند.
پتنت های متعددی در مورد این بازی پیدا شده اند، بازی چند نفره جهان بازی که در آن ماشین خود را میخرید و هر کس مینی گیم و سرگرمی خود را خلق میکند.
ممکن است این ایده ها در بازی نهایی اجرایی نشوند.
چیزی که میتوانیم از این پتنت متوجه شویم، این است که مینی گیم های بازی، از طریق یک عینک واقعیت مجازی، درون خود بازی، در دسترس خواهند بود (متاورس در متاورس!)
کاربر Nestor که در مورد اطلاعات پنهان این عنوان، تحقیقات زیادی انجام داده نیز افزود: "حس میکنم یک دنیا شبیه به GTA Online، و دنیای دیگری مشابه فیلم Ready Player One داریم.
پتنت دیگری را شاهد هستیم که نشان از سیستم خرید و فروش میدهد، همه اشیاء خریدنی بازی قابل بررسی هستند و مشخص نیست که واحد ارزی، همان ارز دنیای واقعیست یا ارز درون بازی، پیش بینی من، جفت آنهاست. اما این همه کار نیست، احتمالا شاهد اشیائی از دنیای واقعی نیز خواهیم بود که در بازی به شما امکانات و سود هایی خواهد رساند.
یکی از جالب ترین پتنت ها، استفاده از سرگرمی های واقعی با دوستان و مردم است. به عنوان مثال، میتوانید آثار نتفلیکس را در سینما مشاهده کنید، یا با اکانت اسپاتیفای خود، از طریق بلندگو هایی که از فروشگاه بازی خریده اید، موسیقی گوش دهید. مشاهده فعالیت بازیکنان دیگر نیز، همچون GTA Online ممکن خواهد بود.
به گفته یکی از کارکنان BaRB، شرایط لزلی بنزیس و هیدئو کوجیما یکسان است. جفتشان از شرکت های بزرگی جدا شدند (یا اخراج شدند!) و حال بر روی بازی های جدید خود کار میکنند.
مصاحبه لزلی بنزیس با وبسایت Polygon
بنزیس:
میخواهیم از بقیه بازی ها محدودیت کمتری ایجاد کنیم، بازی چندین روایت دارد، اما بازیکن ها نیز میتوانند روایت های خود را به وجود بیاورند، اگر این کار را درست انجام دهیم، میتوانیم قضیه واقعی کردن فانتزی ها را بهتر از هر بازی دیگری انجام دهیم.
متیو اسمیث: این یک بازی ویدیویی است، اما درون ژانر خاصی جا نمیگیرد. این اثر تعریف امروزی را در مورد بازی های ویدیویی جابجا خواهد کرد. صنعت گیم بشدت دنبال یک نوآوری جدید است اما کار خوبی در پیدا کردن آن انجام نداده.
بنزیس: اوری ور جاه طلبانه است، و جاه طلبی کارکنان ما بسیار زیاد است.
اسمیث: فرهنگ کاری ما با راکستار تفاوت دارد، دنبال ایده های جدید هستیم، نه ایده ای که جا افتاده باشد.
بنزیس: مشکلات ما با تیک تو و راکستار هیچ تاثیری روی پروژه نگذاشته است.
اسمیث: داستان و شخصیت های بسیار زیادی داریم، اما چیزی که مهم تر از همه است، فراهم کردن امکان ساخت داستان و شخصیت ها توسط خود بازیکنان است.
بنزیس: منبع الهام من اکثرا دنیای واقعی است، در سالی های اخیر عناوین بسیاری را تجربه کرده ام، اما سری متال گیر سالید هیدئو کوجیما و پرداخت عالی وی به جزئیات، برای من جالب بوده است.
آخرین ویرایش:
