Empire: Total War

Empire: Total War


53673-forside.jpg



استودیوی سازنده: The Creative Assembly
منتشر کننده: SEGA
تاریخ انتشار: 3 مارس 2009 (2009-03-3)
پلتفورم: PC
صفحه امپایر در سایت های رسمی توتال وار: www.totalwar.com/empire
فروم رسمی توتال وار: www.twcenter.net/forums/index.php
سایت رسمی توتال وار به زبان فارسی: www.totalwar.ir
فروم توتال وار به زبان فارسی: www.totalwar.ir/forum


توضیحی دربارهء سری توتال وار

بازی های سری توتال وار ترکیبی از دو سبک استراتژی هم زمان (Real Time Strategy) و استراتژی ترن-بیس (Turn-Based Strategy) هستن. کل بازی های این سری از دو بخش تشکیل شده اند؛ کمپین مپ (Campaign Map) که بخش ترن بیس بازی هست و بتل مپ (Battle Map) که همون جنگ های RTS بازی محسوب میشن. در کمپین مپ، یک نقشه از یک قسمت کره زمین قرار داره. در بیشتر شماره های این سری این نقشه از منتهای غربی اروپا تا نیمی از ایران رو دربر داره (البته نه در همه بازی های این سری. بعضی مثل شوگان توتال وار نقشه اش فقط شرق آسیا رو داره.). این نقشه شاید به مذاق کسایی که برای اولین بار با یک توتال وار برخورد می کنن خوش نیاد، چون برای اولین نگاه به شدت گیج کننده به نظر می رسه. کلی شهر و سپاه و فرمانده و جاسوس و دیپلمات و ... توی نقشه هست که فهمیدن کارایی هر کدوم به مدت زمان زیادی احتیاج داره. سر در آوردن از بازی بدون توجه به advisor ای که همیشه در سمت چپ صفحه ظاهر میشه تقریبا بسیار سخته. اما پس از یاد گرفتن بازی، مطمئنا برای چند ماه شب ها به جای خواب، جلوی مانیتور نشستید و توتال وار بازی می کنید! توتال وار رو نمیشه با یکی دو روز بازی کردن نمیشه فهمید و برای این که واقعا به عظمت توتال وار پی ببرید باید دست کم چند کمپین باهاش تموم کنید. من خودم الان سه سالی میشه که روم از رو سیستمم پاک نشده و همیشه هم سه تا ازش نصب دارم که رو هر کدوم مود های مختلفی رو نصب کردم. در مورد این مود ها پایین تر توضیح میدم.
سری توتال وار با شوگان (Shogun – Total War) در سال 2000 شروع شد. تقریبا میشه گفت یک شروع عجیب برای همچین سری ای بود. چون زیاد تشابهی با شماره های بعدی توتال وار (البته از نظر مکان و زمان وقوع کمپین) نداشت. شوگان در شرق دور و چین اتفاق میفتاد. با این که خیلی از توتال وار باز هایی که الان طرفدار این بازی هستند، حتی شوگان رو تا به حال ندیدن، با این حال شوگان یک بازی موفق بود. من خودم این بازی رو به جز چند تا عکس ازش چیزی ندیدم ولی امتیازی که گیم اسپات به اون داده 8.8 اه. دو سال بعد از شوگان، مدیوال – توتال وار (Medieval – Total War) اومد. این بار کمپین بازی از شرق آسیا به اروپا اومد اون هم در قرون وسطی. دو سال پس از اون، غول این سری یعنی روم – توتال وار (Rome – Total War) اومد که واقعا سری توتال وار محبوبیتش رو مدیون این قسمت از سریه. کمپین روم – توتال وار از سال 270 پیش از میلاد شروع میشد و همون طور که از اسمش معلوم بود بیشتر به روم توجه شده بود. سه فکشن رومی معرف سه خاندان رومی در اون دوران بودن. در ابتدای بازی سه می تونستید یکی از این سه فکشن رومی رو انتخاب کنید و کمپین خودتون رو شروع کنید. گیم پلی فوق العاده، موسیقی عالی، کمپین عالی و جنگ علیه گول ها و کارتاژ ها و یونان و مقدونیه و ... از روم توتال وار یک شاهکار به تمام معنا ساخت. فکشن ایرانی ای که در این بازی بود امپراتوری اشکانیان بود که متاسفانه اصلا اون طور که باید به این فکشن توجه نکرده بودن. سال بعد یک اکسپنشن برای روم به نام Barbarian Invasion اومد. کمپین BI در سال 340 شروع میشد. این بار برای بازی کردن با همه فکشن ها نیاز به تموم کردن یک کمپین نداشتید و از همون اول تمامی فکشن ها از جمله روم غربی و شرقی و ساسانیان و ... باز بودن. این بار نسبتا از نظر قدرت حکومت ساسانیان رو اون طور که باید و شاید ساخته بودن و یکی از قدرتمند ترین فکشن های بازی بود. یک سال دیگه هم یک اکسپنشن دیگه به نام Alexander برای روم اومد. الکساندر همون طور که از اسمش معلومه در مورد جنگ های اسکندر مقدونی در برابر امپراتوری عظیم هخامنشی بود. هر چند اصلا کمپین جالبی نداشت، ولی جنگ های تاریخی (Historical Battles) اش که یکی از مشخصه های اصلی هر بازی توتال واری محسوب میشه، بسیار عالی از آب در اومده بودن. در همون سال شماره بعدی توتال وار، یعنی Medieval 2 – Total War اومد. مدیوال هم به خوبی موفقیت روم رو تکرار کرد اما این بار دوباره به قرون وسطی و جنگ های صلیبی و جهاد و حکومت پاپ و ... برگشته بود. کمپین مدیوال از سال 1080 شروع میشد و از اون جایی که هر ترن در مدیوال 4 برابر روم زمان رو جلو می برد، بازی تا حدود سال های 1500 هم پیش می رفت. بر خلاف معمول سری های قبل، در مدیوال هر چه که زمان در بازی پیش می رفت، چیزهای جدید و جالبی به بازی اضافه می شد. مثل کشف قاره آمریکا که میانهء کمپین نقشه از غرب گسترش می یافت و قسمتی از آمریکا هم جزو نقشه میشد و یا مثلا کشف باروت که برای اولین بار در سری توتال وار، جدای از شمشیر و نیزه، توپ و تفنگ های اولیه هم به بازی اضافه میشد. سال بعد هم یک اکسپینشن برای مدیوال 2 اومد که کنیگدامز (Kingdoms) نام داشت و 4 کمپین به بازی اضافه می کرد. یک کمپین در باره سرزمین های ژرمن و تئوتان ها، یکی در جزیره انگلیس، یکی هم در قاره آمریکا و یکی هم در سرزمین های مقدس و دربارهء جنگ های صلیبی.
از این توضیح نسبتا بلند معذرت میخوام. ولی بدون همچین توضیحی نمی شد دربارهء قسمت بعدی این سری یعنی سری توتال وار، امپایر توتال وار (Empire – Total War) چیزی گفت.

توضیحات عمومی

امپایر از نظر تاریخ شروع کمپین و در نتیجه تکنولوژی کشور ها و سلاح های استفاده شده هر یونیت، مدرن ترین این سری محسوب میشه. بازی در سده های 17 و 18 میلادی اتفاق میفته. زمانی که انقلاب هایی مثل انقلاب فرانسه رخ داده، زمانی که شخصیت های تاریخی ای مثل ولینگتون و ناپلئون ظهور کردن. فراموش نکنید که تمامی این ها در بازی وجود خواهند داشت. خصوصا روی انقلاب ها به شدت کار شده. در کل سه نوع حکومت در بازی وجود داره؛ شاهنشاهی مطلقه، شاهنشاهی مشروطه و جمهوری. که بسته به رضایت مردم از حکومت و هم چنین گذر زمان، ممکنه در کشور خودتون هم انقلاب صورت بگیره و مجبور بشید نوع حکومتتون رو به اجبار عوض کنید.
تعداد کشور های موجود در بازی که در روم و مدیوال 20 تا بودن، در امپایر به 50 تا افزایش یافته! در بازی، ایران به دست سلسله صفویان هست که دشمن سرسختی مثل عثمانی در غرب اون حضور داره. همون طور که می دونید دولت عثمانی یکی از بزرگترین امپراتوری های سدهء 17 میلادی بوده.
یکی دیگه از چیز هایی که خیلی روی اون کار شده، ایجاد کلونی و مستعمره گرفتن در بازی هست که در دوران رنسانس جزو یکی از مهم ترین مسائل هر کشوری محسوب می شده.
هم چنین جدای کمپین اصلی بازی، یک کمپین با نام Road to Independence در بازی وجود داره که مربوط میشه به جنگ های آمریکا که در اون زمان مستعمرهء انگلیس بوده تا استقلال یافتن این کشور.

firefox2008-10-2419-14-42-28.jpg


کمپین مپ

مسلما مهم ترین بخش هر بازی این سری، کمپین مپ اون هست. نقشه امپایر بزرگ ترین نقشه ای هست که در تمامی بازی های سری توتال وار تا به حال وجود داشته. نقشه به سه بخش آمریکا، اروپا و هند تقسیم شده و 50 کشور مختلف در این نقشه سکونت دارند!
کمپین مپ جایی اه که شما شهر های خودتون و شهر های همسایه تون (و در صورت خرید نقشه کشور های دیگه شهر های کل نقشه رو) رو توی نقشه اون مشاهده می کنید، سپاه ها تون رو جا به جا می کنید تا یک شهر دشمن رو محاصره کنید یا این که به سپاه دشمن حمله ور بشید، یا این که یک سری نیرو برای مطیع کردن مردم یکی از شهر های خودتون بفرستید، یا این که با فرمانده هاتون نیروی مزدور استخدام کنید و هزاران کار دیگه که فقط با بازی کردن به اون ها پی می برید.

firefox2008-10-2419-18-38-07.jpg


دیپلماسی در بازی نسبت به شمارهء قبل، اون طوری که سازنده های بازی گفتن خیلی پیشرفت داشته. صلح ها نسبت به شماره های قبل پایدار تر هستند و دین و نوع حکومت شما (خصوصا دومی) در روابط شما با کشور های دیگه تاثیر زیادی داره.

firefox2008-10-2419-16-43-98.jpg


یکی از چیز هایی که در کمپین مپ باید توجه زیادی به اون بکنید، میزان رضایت مردم هر شهر (Public Order) از شماست. در امپایر هم مانند شماره های قبل، اگر یکی از ایالت های زیر کنترل شما رضایت مردمش کاهش پیدا کنه، اون شهر شورش می کنه و اگه شما برای چند ترن (turn) جلوی شورش رو نگیرید، اون شهر به دست شورشیان می افته. البته در امپایر، اگه این نارضایتی در امپراتوری شما همه گیر باشه، دیگه ممکنه به جای از دست دادن یک شهر، با یک انقلاب مواجه بشید!

firefox2008-10-2419-15-17-11.jpg


یکی از مهم ترین مسائل در کمپین مپ، پول و درآمده. هر شهری که شما فتح می کنید، مقداری به درآمد اضافه می کنه. البته مطمئنا نمی تونید فقط به گرفتن شهر برای افزایش درآمد بسنده کنید، چون گرفتن شهر نیاز به سپاه داره که خود سپاه میزان زیادی از درآمد شما رو به خاطر حقوقشون کم می کنه. بلکه با گرفتن هر شهر، شما باید شروع به ساخت و ساز در اون شهر کنید. با ساختن معدن، مزرعه، گرفتن حق تجارت با دیگر کشور ها، تربیت کردن تاجر و زیاد کردن مالیات و ده ها راه دیگه می تونید درآمد خودتون رو افزایش بدید.

firefox2008-10-2419-21-08-50.jpg


در هر شهر جدای مسائل مربوط به درآمد، باید حواستون به جمعیت و میزان رشد اون هم باشه. یک شهر پر جمعیت هر چند که مالیات بیشتری به شما میده، ولی به خاطر رشد کثیفی (Squalor)، ممکنه تبدیل به یک شهر نافرمان بشه.

بتل مپ و جنگ ها

جنگ ها در امپایر میشه گفت به کلی دگرگون شده اند. جدای از اضافه شدن جنگ های دریایی برای اولین بار در این سری، جنگ های زمینی از شمشیر و نیزه و سپر، به تپانچه و توپ و سلاح گرم و کاور گرفتن یونیت ها در ساختمان و مزارع و چمن زار ها کشیده شدن. البته پس از تمام شدن تیر، جنگ به جنگ تن به تن تبدیل میشه. نوع توپ های شما، نوع سلاح های یگان شما و چیزهای این قبیل به تکنولوژی شما بستگی داره که توسط یک درخت تکنولوژی در بازی مشخص میشه.

z6080776O.jpg


یک چیزی رو که در بخش توضیح کلی دربارهء توتال وار یادم رفت بگم این بود که در این سری، شما کنترل تک تک سرباز ها رو در جنگ در اختیار ندارید؛ در هر جنگ شما 20 یونیت رو حد اکثر در اختیار خواهید داشت که در هر کدوم از این یونیت ها در بیشترین حالت تا 240 سرباز وجود داره. به همین خاطر ممکنه گاهی در جنگ تا 8 هزار سرباز و حتی بیشتر نیز وجود داشته باشه!!
در امپایر برای طبیعی تر شدن جنگ های تن به تن سربازها از تکنیک Motion-Capture استفاده کردن که نتیجه اش رو هم در تریلر های منتشر شده میشه دید که حرکات یونیت ها بسیار طبیعی و نرم از آب در اومده.
هر کشور یه سری یونیت مخصوص خودش رو داره که هر کدوم از این یونیت ها خصوصیات حمله و دفاع و ... متفاوتی دارند. برای مثال یونیت های سواره به خاطر سرعت بالا و شارژ قوی، بهترین وسیله برای کوبیدن پیاده نظام از پشت و دور زدن اون ها هستن. با این حال مثلا پیاده های نیزه دار هم بهترین وسیله برای شکست دادن سواره نظام هستن. چون اسب ها خیلی در برابر نیزه آسیب پذیر هستند.

empire01.jpg


در میدان جنگ هم چیزهای دیگه ای مثل کاور گرفتن یونیت ها در پشت یا توی ساختمون ها و ... می تونه در پیروزی شما تاثیر داشته باشه.

musket_to_musket.jpg


z6080725O.jpg


در جنگ های دریایی هم مثل جنگ های زمینی، شما 20 یونیت کشتی دارید که اون ها هم مثل یونیت های زمینی، تفاوت های خودشون رو خواهند داشت. مثلا یکی سرعت بیشتری خواهد داشت و یکی قدرت آتیش بیشتر و یکی قدرت دفاع بیشتر و ... .

z6080712O.jpg


z6080724O.jpg


28759_normal.jpg


مولتی پلیر

مولتی پلیر امپایر رو میشه شاهکار مولتی پلیرهای توتال وار نامید. در سری های قبل ما فقط می تونستیم جنگ ها رو آنلاین بازی کنیم (البته با Hamachi!). در امپایر نه تنها جنگ های زمینی و البته جنگ های دریایی رو میشه آنلاین بازی کرد، بلکه امکان مولتی بازی کردن کمپین هم به بازی اضافه شده. با این حالت می تونید با امپراتوری های دوستتون صلح کنید و دو یا سه (یا بیشتر!) نفری به فتح جهان بپردازید یا از همون اول با هم بجنگید و هم دیگه رو منقرض کنید (من این حالت دوم رو بیشتر ترجیح میدم :biggrin1:). هم چنین قابلیت رنک دهی بر اساس جنگ هایی که آنلاین انجام می دهید به بازی اضافه شده و هر کسی در آنلاین بازی کردن رنک و رتبه مخصوص به خودش رو داره؛ که البته این یکیش دیگه فقط برای کسایی که از نسخه اصل استفاده می کنند هست چون این مربوط به جنگ هایی که از طریق بخش آنلاین بازی انجام میشه و دیگه نمیشه با استفاده از Hamachi و لن بازی کردن رنک گرفت.

قابلیت مودینگ

یکی از مهم ترین قابلیت های هر بازی توتال وار، قابلیت مودینگ (Modification) اون هست. تقریبا همه حرفه ای های این بازی بعد از یه مدت بازی اصلی رو ول می کنن و به سراغ دانلود مود های مختلف برای اون بازی میرن. این مودها یک سری تغییراتی در بازی ایجاد می کنن که اون رو از بازی اصلی جذاب تر و بهتر می کنن. معمولا مود های توتال وار 2 دسته اند. یک سری مود هایی اند به مسائل گیم پلی و جنبه تفریحی بازی توجه دارن (مثلا از مود های این دسته که برای روم و مدیوال اومدن میشه به مود ارباب حلقه ها و وارکرفت اشاره کرد.). یک سری دیگه از مودها، مودهایی هستن که به مسائل تاریخی و دقیق بودن بازی از این نظر توجه دارن. مهم ترین مود از این سری رو میشه گفت مود Europa Barbarorum برای روم بوده. این مود نه تنها برای روم، بلکه یکی از بهترین (و شاید بهترین!) مودهای کل سری توتال وار محسوب میشه. در Europa Barbarorum یا همون EB به کوچک ترین جزئیات تاریخی بیشترین توجه ممکن شده و از نوع کلاه خود هر سرباز تا نوع زره و شمشیر و سپر یگان ها کاملا از نظر تاریخی کار شده. همون طور که می دونید مود های رو معمولا طرفدار های بازی می سازن و این مود ها از طرف شرکت سازنده بازی ساپورت نمیشن، با این حال مجله PC Gamer همین مود EB رو نقد کرده که برای یک مودی که روی یک بازی نصب میشه خیلیه! با این حال من قصدم معرفی این مود نیست، بلکه خواستم بگم که تمامی یکی از دلایلی که طرفدار های این سری عاشق توتال وار هستن، خود بازی نیست. بلکه مود های فوق العاده ای هستن که براش میان. در امپایر اون طوری که شرکت CA سازندهء بازی اعلام کرده همراه بازی یا در یکی از پچ هایی که برای بازی عرضه خواهد شد، چند برنامه برای راحت تر کردن کار مودینگ عرضه خواهد شد که شاید یکی از خوشحال کننده ترین خبرها در مورد امپایر برای طرفداران توتال وار باشه.

FAQ های منتشر شده امپایر

6 تا FAQ از امپایر منتشر شده که اگر علاقه دارید بیشتر دربارهء این بازی بدونید، می تونید ترجمه 3 تای اون ها رو از لینک های زیر بخونید:

Empire: Total War's FAQ #3
Empire: Total War's FAQ #5
Empire: Total War's FAQ #6

سیستم مورد نیاز

Operating System: Windows XP 32 (service pack 2), Windows Vista 32 OS.
Processor: 2.4 GHz Single Core Intel or AMD equivalent processor.
System Memory: 1GB RAM (XP) 2GB RAM (Vista).
Graphics Card: 256MB DirectX 9.0c compatible video card (shader 2.0 or higher).
Sound Card: Directx9.0c compatible sound card.
Windows compatible mouse & keyboard.
15 GB free uncompressed hard drive space.

در کل چیز زیادی تا انتشار هشتمین بازی از این سری فوق العاده توتال وار نمونده. بازی 3 مارس عرضه میشه که به تاریخ خودمون میشه 13 اسفند.

پیروز باشید.

~R-teen
 
آخرین ویرایش:

khosro-parviz

کاربر سایت
Sep 26, 2007
166
نام
بهرام
درود، پیش نمایش جالبی بود.

آنطور که از تصاویر پیداست، با یک شاهکار گرافیکی در این بازی استراتژیک طرف هستیم، اگر مودهایی مربوط به قرون وسطی و باستانی هم برای این مود بیایند، بسیار عالی خواهد شد.

با سپاس.
 

R-teen

کاربر سایت
Oct 28, 2007
268
نام
آرتین
خب مثل این که این جا کسی به توتال وار علاقه ای نداره... :biggrin1: به هر روی نسخه دموی (playable demo) امپایر در 10 روز مونده به انتشار بازی منتشر شد. چند تا اسکرین شاتی که گذاشتم خود بازیکن ها از درون بازی گرفته بودند که واقعا گرافیک فوق العادهء این بازی رو میشه توی این اسکرین شات ها دید.


















موفق باشید. :happy:
 

Burning Hawk

کاربر سایت
Apr 2, 2008
1,613
نام
Hossein
خب مثل این که این جا کسی به توتال وار علاقه ای نداره...

ما هستیم :D


چند تا اسکرین شاتی که گذاشتم خود بازیکن ها از درون بازی گرفته بودند که واقعا گرافیک فوق العادهء این بازی رو میشه توی این اسکرین شات ها دید.

گرافیکش بهتر شده ولی نه انچنان ....



_______________

در کل بازی فوق العاده سرگرم کننده ای هست ممکنه 6 ماه طول بکشه تا بتونی همه ی مرحله هاش رو تموم کنی ... :D

خدا کنه بشه با Hamachi بازیش کرد :((
 

R-teen

کاربر سایت
Oct 28, 2007
268
نام
آرتین
Xerxes.King@

گرافیکش که واقعا شاهکاره. توی اون اسکرین شات های دوم به خوبی معلومه. در جنگ های زمینی افکت های دود (اگر تریلر هاش رو هم دیده باشی توی اون ها بیشتر مشخصه) فوق العاده است. جزئیات یونیت ها (با توجه به شلوغی جنگ ها) وحشتناکه... حتی سرباز های یک یونیت از نظر شکل اسلحه و یقه لباس و ریش و چیز های مثل اون با هم فرق دارن. افکت های آب و برخورد موج ها به کشتی و غرق شدن کشتی ها واقعا خیره کننده هستند.
با hamachi هم مطمئنا میشه بازی کرد ولی خب رنکینگ آنلاین و اینا رو باید قیدش رو زد.

@leech

خواهش می کنم. :happy:
 

Saba47

کاربر سایت
Mar 12, 2008
181
خب مثل این که این جا کسی به توتال وار علاقه ای نداره... :biggrin1:
معلومه که اینجا هم طرفدار Total War هست، خوبشم هست.

گرافیکش که واقعا شاهکاره. توی اون اسکرین شات های دوم به خوبی معلومه. در جنگ های زمینی افکت های دود (اگر تریلر هاش رو هم دیده باشی توی اون ها بیشتر مشخصه) فوق العاده است. جزئیات یونیت ها (با توجه به شلوغی جنگ ها) وحشتناکه... حتی سرباز های یک یونیت از نظر شکل اسلحه و یقه لباس و ریش و چیز های مثل اون با هم فرق دارن. افکت های آب و برخورد موج ها به کشتی و غرق شدن کشتی ها واقعا خیره کننده هستند.
توی Medieval 2 هم Unit ها از چند بخش بدن به صورت Random به وجود میومدن، اما این بار تعداد Polygon ها و Resolution بافت ها بیشتر شده، اما شاید بهترین چیز راجع به Unit ها اینه که وفتی می میرن بدنشون با فیزیک Ragdoll پرت می شه و زمین می خوره می ده و در نتیجه دیگه اینطور نیست که همه ی مرده ها مثل هم باشن.

در ضمن اونطور که گفتن یه نفر یک سال تمام فقط روی آب کار کرده، که البته نتیجه ش رو هم می بینیم.
 

R-teen

کاربر سایت
Oct 28, 2007
268
نام
آرتین
معلومه که اینجا هم طرفدار Total War هست، خوبشم هست.

توی Medieval 2 هم Unit ها از چند بخش بدن به صورت Random به وجود میومدن، اما این بار تعداد Polygon ها و Resolution بافت ها بیشتر شده، اما شاید بهترین چیز راجع به Unit ها اینه که وفتی می میرن بدنشون با فیزیک Ragdoll پرت می شه و زمین می خوره می ده و در نتیجه دیگه اینطور نیست که همه ی مرده ها مثل هم باشن.

در ضمن اونطور که گفتن یه نفر یک سال تمام فقط روی آب کار کرده، که البته نتیجه ش رو هم می بینیم.


بله در M2TW هم هر یگان چند تا اسکین داشت ولی این طوری که در FAQ ها گفتن توی امپایر خیلی بیشتر به یکدست نبودن سرباز های هر یونیت توجه کردن. در امپایر 50 فکشن وجود داره، ساختن این اسکین ها برای این همه یونیتی که هر کشور (که امپایر 30 کشور بیشتر از مدیوال داره) داره واقعا کار وقت گیریه. همون طور که در مود هایی که برای بازی های این سری ساخته شده همیشه بیشترین وقت رو ساخت مدل و اسکین سرباز ها از مودر ها می گیره.

ممنون از نظر. :happy:
 

Black Hand

کاربر سایت
Aug 19, 2007
420
نام
Kian
خب مثل این که این جا کسی به توتال وار علاقه ای نداره... :biggrin1:
من رو هم اضافه کن !
بله در M2TW هم هر یگان چند تا اسکین داشت ولی این طوری که در FAQ ها گفتن توی امپایر خیلی بیشتر به یکدست نبودن سرباز های هر یونیت توجه کردن.
البته فک کنم تو اون دوران رو نظم لشکر خیلی دقت داشتن و اکثرا" لباس سرباز ها یک دست بود مگه نه ؟
--------------
گرافیک این بازی اگه همونجوری که تو Trailer ها بود باشه واقعا" نسبت به وسعت بازی شاهکار شده !
ولی به نظر من این دوران برای یه بازی از سری Total War زیاد جالب نیست چون وجود اسلحه ی گرم خیلی هیجان بازی رو کم میکنه البته شایدم من اشتباه میکنم و اینجوری جالب تر میشه ...
در هر صورت چند روز دیگه میفهمیم ...
 

R-teen

کاربر سایت
Oct 28, 2007
268
نام
آرتین
من رو هم اضافه کن !

البته فک کنم تو اون دوران رو نظم لشکر خیلی دقت داشتن و اکثرا" لباس سرباز ها یک دست بود مگه نه ؟

دقیقا... برعکس دوره های قبل مثل قرون وسطی و پیش از اون. با این حال مثل تفاوت هایی مثل قیافه و ریش و رنگ سلاح ها و حتی چکمه ها همیشه وجود داشته.

گرافیک این بازی اگه همونجوری که تو Trailer ها بود باشه واقعا" نسبت به وسعت بازی شاهکار شده !
ولی به نظر من این دوران برای یه بازی از سری Total War زیاد جالب نیست چون وجود اسلحه ی گرم خیلی هیجان بازی رو کم میکنه البته شایدم من اشتباه میکنم و اینجوری جالب تر میشه ...
در هر صورت چند روز دیگه میفهمیم ...

من خودم عاشق RTW هستم به خاطر باستانی بودنش... از نظر من هیچ چیزی جنگ های دورهء باستان نمیشه ولی خب برای تنوع هم امپایر خیلی خوبه، خصوصا این که به خاطر این که نسبتا مدرن هست نقش سیاست نسبت به شماره های قبلش بارها بیشتره و از این نظر خصوصا به خاطر انقلاب هایی که به بازی اضافه شده (نمونش انقلاب کبیر فرانسه) یک تجربهء توتال وار کاملا جدیده.
 

Saba47

کاربر سایت
Mar 12, 2008
181
من خودم عاشق RTW هستم به خاطر باستانی بودنش... از نظر من هیچ چیزی جنگ های دورهء باستان نمیشه ولی خب برای تنوع هم امپایر خیلی خوبه، خصوصا این که به خاطر این که نسبتا مدرن هست نقش سیاست نسبت به شماره های قبلش بارها بیشتره و از این نظر خصوصا به خاطر انقلاب هایی که به بازی اضافه شده (نمونش انقلاب کبیر فرانسه) یک تجربهء توتال وار کاملا جدیده.
کاملا درسته، منم عصر باستان رو بیشتر دوست دارم، ولی حالا گیم پلی برامون تازگی داره و باید از استراتژی های کاملا متفاوتی استفاده کنیم، در ضمن جدا از نبرد های Real Time گیم پلی Campaign هم تغییر کرده و سیاست هامون هم باید متفاوت بشن، روی هم رفته با شناختی که از Creative Assembly داریم می تونیم مطمئن باشیم که بازی فوق العاده ای خواهد بود.

به عنوان مثال پیشنهاد می کنم این ویدئو گیم پلی رو دانلود کنید که توش یکی از سازنده ها (مسئول AI نبردها) نشون می ده که چطور می شه از بعضی استراتژی های تاریخی استفاده کرد، مثلا تواین ویدئو AI از یکی از تاکتیک های معروف ناپلئون استفاده می کنه.
 

Black Hand

کاربر سایت
Aug 19, 2007
420
نام
Kian
خصوصا این که به خاطر این که نسبتا مدرن هست نقش سیاست نسبت به شماره های قبلش بارها بیشتره و از این نظر خصوصا به خاطر انقلاب هایی که به بازی اضافه شده (نمونش انقلاب کبیر فرانسه) یک تجربهء توتال وار کاملا جدیده.
دقیقا" همین زیاد شدن مسایل دیپلماتیک و اداره ی کشور باعث شده من عاشق Empire بشم !
وقتی هم که در مورد این انقلاب ها شنیدم خیلی ذوق کردم ! فک کنم خیلی باعث جذابیت بازی بشه ...
فقط امیدوارم بازی همونجوری که انتظار دارم بشه ...
روی هم رفته با شناختی که از Creative Assembly داریم می تونیم مطمئن باشیم که بازی فوق العاده ای خواهد بود.
حتما" همینجوریه !
 

R-teen

کاربر سایت
Oct 28, 2007
268
نام
آرتین
در Communityـه رسمی توتال وار یعنی Total War Center یکی از اعضاش یک Unpacker برای فایل های نسخه دموی امپایر نوشته؛ چند نفر هم با با استفاده از Unpacker و ور رفتن با فایل های امپایر تونسته بودن تعداد سربازهای هر یونیت رو دستکاری کنند. البته توی مدیوال و روم هم این امکان بود ولی یک محدودیتی داشت (Hardcoded Limit) که اجازه نمیداد سرباز های هر یونیت از 242 تا تو هر یگان بیشتر بشه. اما از اون جایی که ETW با یک انجین جدید ساخته شده (در صورتی که روم و مدیوال با یک انجین ساخته شده بودن) این محدودیت برداشته شده. یکی از یوزر ها تونسته بود تعداد سرباز های تو یک یونیت رو به 9001 افزایش بده! اگر توتال وار باز باشید می دونید این یعنی چی! هر چند هیچ سیستمی قابلیت پردازش این همه یونیت رو نداره ولی بر فرض جنگی با دو تا فول استک از چنین یونیتی صورت بگیره چیزی میشه در حدود 360 هزار سرباز با جزئیات تمام و کمال در یک اسکرین!
با این حال کسی که این کارو کرده بود گفته بود همون یک یونیتش هم به شدت framerate بازی رو کاهش داده.

OVER9000.jpg
 

mmmm

کاربر سایت
Jul 10, 2006
580
نام
M
الان تو IGN بودم.
این بازی از IGN امتیاز 9.5 رو گرفته . من واقعا منتظر این بازی هستم . واقعا سری توتال وار از بهترین بازیهای PC هستند !!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر