Multi Platform Elden Ring

سازنده
FromSoftware
تاریخ انتشار
Feb 25, 2022
ناشر
Bandai Namco
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
n963053_.gif

بازی Elden Ring توسط شرکت FromSoftware ، اثری از هیدتاکا میازاکی ، سازنده‌ بازی‌های تحسین‌ شده ای همچون Bloodborne و Dark Souls ، با همکاری نویسنده معروف (Game of Thrones) جرج آر. آر. مارتین در دست ساخت است و بر روی کنسول‌های PlayStation 4 ، همچنین XONE و PC منتشر خواهد شد.e
t05882_.png
e680636_.png

  • ساخت بازي بعد از دی ال سی DS3 شروع شد .
  • بازي سوم شخص و اکشن آر پي جي خواهد بود .
  • تنوع نقش آفرینی در بازي از سري دارک سولز بيشتر خواهد بود .
  • چالش برانگيز
  • قابلیت سفارشی سازی کارکترها .
  • مارتين دنيا و افسانه های بازی را نوشت .
  • جهان باز (Open World) خواهد بود .
  • تم آن در مورد اراده بشر است .
r638585_.png


@A7A

108994
شایعات پیش تر گفته بودند که بازی یک تجربه OPEN WORLD خواهد بود ، که در آن قلمرو های پادشاهی گوناگونی را خواهید دید و با کشتن پادشاهان آن مناطق و فتح قلمرو ها ، به قدرت های جادویی یا ماورایی جدیدی دسترسی پیدا خواهید کرد .
عکس بالا ، به این فرضیه ما را نزدیک می کند که ، یک حلقه بزرگ نورانی ، چندین حلقه کوچک دیگر را در بر گرفته و مانند یک تاج حلقوی شکل می باشد که چندین تاج کوچک دیگر را در خود جای داده . بنظر میرسد یک منبع انرژی در بالای تصویر وجود دارد که همانند خط و قطره های آب ، به پایین و به حلقه بزرگ تر سرازیر میشود و گویا از حلقه های کوچک هم میگذرد و همراه با گذر کردن ، انرژی آنها را از آن خود می کند . ممکن است بازی روایت گر قهرمانی باشد که از مکانی نیرویی میگیرد و آن را تقویت میکند و در مسیری متفاوت از باقی حکمرانان ، از آن استفاده می کند . اگر چه این ها همه فرضیه است ، اما کاملا مطابق با داستان گویی استودیوی FROM SOFTWARE هستند ، و به ویژه بازی DARK SOULS 3 که در آن Lord Wolnir با گذر از هر پادشاهی و تبدیل آن به خاکستر ، قدرت های ویژه آنها را از خود می کرد .
 
Last edited by a moderator:
منتهی جوری نشه که باس رو تو سه چهار اتک نابود کنه.
دقیقا همین کارو میکنه

کاربر makan m d و امثالهمی اگه باشه تو اقلیت نزدیک به هیچ هستن
ذهن اینستاگرامی و عچیور اینجا هم همون ساز و کار رو انجام میده منتهی سازنده باید شعورش بکشه از این موضوع جلوگیری کنه و ذهن رو در حالت فراستریشن قرار بده که آسودگی بتونه معنا پیدا کنه دودوتا چهارتا
آدم فقط اسلحه پول پول پول گنگ گنگ گنگ دختر دوس داره سرگرمی و چالشش ایناست کسی حوصله نداره با ویدئوگیم برا خودش چالش بذاره مگه طی فرایندی درگیر نظمی بشه که مجبور بشه برای بیشتر داشتنش چالشی رو قبول کنه این ینی سرگرمی
میازاکی شعورش رسید و البته جرات بزرگی داشت و نه تنها شهید راه سرگرمی نشد بلکه الان مین استریمه چرا بقیه نتونن؟
 
حتما میزنم ولی قبلش اول باید بفهمم این باف و سامون اصلا چی هستن :D
اولای بازی بهترین سامون همون گرگ و دریایی هستن.
Mimic Tear هم که از همه بهتره.:دی
یوتیوب دعوای درد های توست...خود بازی هیچی بهت نمیگه.:دی
بالا بری پایین بیای برای من این چیته. :D
ولی از نوع رسمیش.
با وجودش داخل بازی اصلا مشکلی ندارم ولی اصلا ازش استفاده نمیکنم.
به نظرم بارها بازی چالشی تر و جذابتر میشه.

اینکه جزو مکانیک اصلی بازی باشه رو هم کاملا مخالفم.

مثل فارم کردن و بیش از حد OP شدن میمونه که بازی بهت این اجازه رو میده ولی نمیگه حتما اینطور بازی کن.

وگرنه به طور پیش فرض باسها با سامون میبودن و یک گزینه میزاشت که بدون اونها انجام بدی.
آخه بازی با سامون هم تا فی خالدون سخته، دیگه چیزی که شما میخواین خود مازوخیسم بخدا!:دی
 
  • Like
Reactions: hamid_barca
والا بهترين سامن بازى كه همون ميميك هم باشه واقعا كاربردى تو باساى سخت نداره :D
حداقل تو پلى تروى اول كه اينجوريه.
مثلا با مالنيا اصلا خودش ستون پنجمه.
مالنيا اونم كه ميزنه جونش پر ميشه :D
خب همین دیگه.
کلا عادت نکنیم بهش خیلی بهتره.

تو سولزبورن/لایک باید سعی کرد بازی رو تو حالت ایده آلش رفت که بازی تو بالانس بمونه.

مثلا تو همین EXP33 من به همه توصیه میکردم که اوایل اصلا فارم نکنین و یا جز ماموریت Nevron سفیدها مابقی ماموریت جانبی ها رو بزارید برای بعد اتمام بازی خیلی بهتره هم دلیلش همین بود که بازی از چالش و جذابیتش نیفته.

حالا تو سولزبورن/لایک این میشه فارم بیش از حد نکردن ، استفاده کمتر از کلاس جادو (تو بعضی از بازیها این کلاس خیلی OP میشه) یا استفاده از همین سامونهای AI یا آنلاین ، گاید ندیدن و کورکورانه تو دور اول بازی رو رفتن و کشف کردن ویژگیهای بازی و...

من این سبک بازی رو اینطوری دوست دارم ولی خب اصلا مشکلی ندارم که کسی از اینها استفاده کنه ، هیچ ایرادی نداره.
من اینطور فکر میکنم که با استفاده از اون موارد لذت بازی کمتر میشه که خب نظر خودمه ، حتما برای همه اینطور نیست.
 
من از قدیم یعنی حداقل از پی اس وان به بعد (یعنی فراتر از میکرو سگا چون میکرو سگا بازی هاشون ساده بودن حتی اگر سوپر سخت بودن که بودن گاهی پسورد هم نداشتند یعنی هیچ چکپوینتی و عملا روگ لایک بودند، اما ساده بودند، هرچقدر که سخت بودند مکانیزم ها ساده بود) یعنی زمانی که بازی ها به بلوغ رسیده بودند، همیشه عادت داشتم ناخوداگاه بازی رو برای خودم سخت کنم، جالبه من شخصیتا اصلا ادم رقابتی نیستم (اینقدر بیتفاوتم نسبت به دیگران از این نظر ها که حس رقابتم کلهم فعال نمیشه چه بازی چه زندگی)

با این حال؛ همیشه نظر و دیدگاه و استاندارد و معیار های "خودم" برام مهم بود و هنوزم هست، یعنی من همیشه ناخوداگاه (اینقدر عادی شده) فقط معیار های مورد قبول خودم برام اهمیت داره،

از همین رو؛ همیشه یادمه از همون دوران پی اس وان به بعد، برام مهم بود و دوست داشتم مهارت خودم رو تو بازی ببینم و خیالم راحت شه که "میتونم" ، باور کنید دقیقا یادمه هنوزم همینم، یعنی وقتی بازی رو دستم میشینه و عاشقش میشم به اصطلاح توش میکنم، ناخوداگاه همه اش میخوام ببینم که ایا میتونم بدون استفاده از امکانات خاص (اسپل امینویشن سلاح اسکیل پرک یا هرچی که بازی رو راحت میکنه طراحی بازی رو دور میزنه و شبیه بازی های دیگه میشه که چالش ندارند) بازی رو تموم کنم؟ مثلا مثال بارز بزنم دقیق یادمه رزیدنت ایول هارو، تا جااااااااااااای ممکن فقط با هندگان میرفتم و رایفل و شانگان رو پس انداز میکردم، برای اینکه ببینم میتونم با هندگان برم یا نه؟

از طرف دیگه، نتیجه طبیعی این چی میشه؟ میشه پس انداز خیلی سنگین امیونیشن مثلا تو رزیدنت ایول، نتیجتا، وقتی به یک باس سخت میرسیدم یا یک جای سخت انکانتر پیچیده، اینقددددددر مهمات سنگین داشتم که سریع با یک استفاده ازشون موقعیت رو رد میکردم، یعنی تعصب ندارم و به خودم حتی اینطوری جایزه هم میدم موقع بازی کردن...

تمام سبک ها، از شوتر های فرست یا ترد پرسن، تا میلی بیسد های ترد و فرست از سولز تا هم ان اسلش تا ار پی جی های کلاسیک؛ همینم، اول به اندازه کافی بازی رو برای خودم سخت میکنم، و بعد نتیچه طبیعیش میشه یاد گرفتن و پس انداز امکانات و => اسون شدن بازی در ادامه....

باورتون نمیشه؛ اصن اگه این کار رو نکنم یک جور استرس میگیرم اینطوری که "باید از امکانات سخت استفاده کنم که هم مهارت و توانم تقویت شه هم پس انداز کنم برای جلوتر" چون اگر این کار رو نکنم ممکنه کم بیارم و جلوتر کلهم گیر کنم...

هنوزم دقیقا همینطور بازی میکنم،

اما در مورد چیت، به نظرم ساده است:

امکانات داخل بازی (هر چی، هر امکاناتی به معنای واقعی که در بازی هست، مثل دنیا که هر امکانات قانونی درش هست ازاده برای استفاده): 100% قانونی و Legit هستند، 100 درصد

امکانات بیرون بازی (مثل کد های چیت یا ماد های کاربردی و میسلنیس که انسجام بازی رو به هم میریزه، این با ماد های اکسپنشن فرق داره چون اون خودش یک بازی جداست) هم 100 درصد تقلب حساب میشند و چیت هستند...

*بار ها گفتم گاید نمیبینم تا وقتی بازیم به اندازه کافی (معمولا این معنیش میشه تموم کردن پلی ترو اول یا مثلا 80 70 درصد از پلی ترو اول) جلو رفته باشه، اما در ادامه این یعنی پلی ترو دوم و مخصوصا موقع پلت کردن و تروفی گرفتن، اول و اخر گاید رو پاره میکنم.... گاید رو فقط برای پلی ترو اول استفاده نمیکنم و بلایند میرم، هم برای توضیحاتی که بالا دادم، هم برای اینکه لذت کاوش و اکتشاف خودت برام بینهایت زیاده و هیچ وقت از دستش نمیدم....
 
حرف های ماکان درست هستش . سولز ها هم بخاطر همین جذاب شدن به خاطر سختی که باید تحمل کنی
باس ها رو هم میتونید حداقل یه 10 باری یا بیشتر باهاش تنهایی فایت کنید اگر دیگه خسته شدید و تحمل تکرارشو نداشتید اونموقع از سامون ها استفاده کنید . ولی تنهایی پیروز شدن هیجانش بینظیر هستش . ولی با سامون بازی کردن انگار یه بازی معمولی رو دارید بازی میکنید که فقط میخوایید تموم شه
 
من باب بحث سامن کردن مشخصا،

من دیمنز سولز پی اس تری، دارک سولز پی اس تری، دارک سولز 2 پی اس تری، بلادبورن، دارک سولز 3 پی اس 4، رو نه تنها پلی ترو اول، که تا فکر کنم پلی ترو 2 3 کلهم بدون سامن کردن رفتم، همگی از دم هم کرکتر فول میلی، وریور، بدون هیچ نوع مجیکی (فقط 2 پلی ترو اخر دارک سولز 3 (در مجموع 4 تا رفتم) از اسپل های هیلینگ و فایر انهنسد اسلحه استفاده کردم)

دیگه کواپ بماند که اصلا کواپ نرفتم، مهم تر از همه چون مخصوصا تا همون 2015 16 من فول افلاین بازی میکردم و معمولا ورژن 1 بازی، یادمه از پلی ترو 3 4 بلادبورن و 3 4 دارک سولز 3 بود که چون میخواستم پلت کنم چند باری سامن هم کردم احتمالا چون میخواستم زودتر تموم شه (مخصوصا دارک سولز 3 که یکمی سخت تر بود وگرنه بلابورن که اسون ترین بازی میازاکی هست و اصن نیاز به سامن نداره)

تا پلی ترو چندم بلادبورن اصن نمیدونستم سامن چی هست :D عادت هم دارم که این بازی هارو فول سولو و سینگل بزنم... اما کواپشم فکر کنم لذت بخش باشه و ملت احتمالا خیلی کیف میکنند کواپ میرند، نوش جونشون...

خلاصه به نظر منم دوستان درست میگن در این مورد، و طراحی اصلی باس طبیعتا بدون سامن هست، سامن مهم ترین کاری که میکنه این هست که برای باس یک Decoy درست میکنه و این باعث میشه راحت باس رو بزنی، چون باس مشغول دیکوی هست و تو راح تمیتونی نم نم بزنیش،

*** لردز اف د فالن 2014 دیکوی رو به عنوان اسپل داشت که یادمه اوکیشنلی استفاده میکردم، لایز اف پی هم اون باس هایی که سامن داشتن یادمه سامن کردم فکر کنم فقط باس اول و اخر نداشت درست یادم باشه و مجبور بودی سولو بزنی، الدن رینگ رو هنوز تموم نکردم، صفر گاید هستم، مسئله ای که به وجود اومد سیو الدن رینگ رو یادم رفته بود از پی اس 4 اپلود به پلاس کنم برای همین رو 5 مجبور شدم خام از اول برم کلهم : l البته چی بهتر از الدن رینگ خام دوباره زدن؟ از دی وان لانچ شروع کردم ولی چون اصلا گاید ندیدم زیادی شلخته بازی کردم، دیگه به امید خدا به زودی اما پلت میشه چون تو همین اکسپلور خودم فهمیدم که چه باید بکنم بلاخره (الدن رینگ خورد به اکس باکس خریدنم و همینم کیمی عقب ترش انداخت)

*الدن رینگ رو از اول وریور میرم، اما مجیک هم اپگرید کردم پروجکتایل چون نیاز میشه تو این بازی... سامن هم اصن نمیدونم چی به چیه طبق معمول احتمالا اینجا هم پلی ترو چندم تازه یاد میگیرمش :D
 
الدن و سولزها فقط و فقط یعنی تسلط کامل به i-frames
که از هر ۵۰ نفر یکی میدونه چی هست اصلا.
میترسید، وایستید عقب اسپل و تیرکمون پرت کنین.


سلطان
بهتر نیست اینجور چیزهارو در پست های اطلاع دهنده ات یه توضیحی هم بدی ملت یاد بگیرن یا حتما بریم سراغ کم تحرک کننده های سلول های خاکستری مغز انسانی :|

In Soulslike games, "i-frames" refers to invincibility frames. These are periods within an animation where the player character is temporarily immune to damage and other negative effects, typically during actions like dodging or rolling. Mastering i-frames is crucial for successful combat in these challenging games, allowing players to "dodge" attacks by strategically timing their actions to coincide with these invincibility windows



پ.ن: دوستان چقدر سکیرو سخت تره ؟ :-?
من یه بار. فتم سمت سولزلایک ها به صورت حرفه ای اونم دیمونز سولز بود که دم یه دنیاش نرسیده به باس یهو یه اسکلت سامورایی با‌ دو تا کاتانا زد پر پر مون کرد من rage quit زدم و بعدش هم پلاس ام تموم شد
حالا دوست دارم برم سکیرو تست کنم چون هم دنیاش رو بیشتر دوست دارم هم اینکه حس میکنم توی تایمینگ ضدحمله زدن بد نیستم:D
 
  • Like
Reactions: Verkha
پ.ن: دوستان چقدر سکیرو سخت تره ؟ :-?
من یه بار. فتم سمت سولزلایک ها به صورت حرفه ای اونم دیمونز سولز بود که دم یه دنیاش نرسیده به باس یهو یه اسکلت سامورایی با‌ دو تا کاتانا زد پر پر مون کرد من rage quit زدم و بعدش هم پلاس ام تموم شد
حالا دوست دارم برم سکیرو تست کنم چون هم دنیاش رو بیشتر دوست دارم هم اینکه حس میکنم توی تایمینگ ضدحمله زدن بد نیستم:D
خیلی سخته و راه دررو هم جز اینکه واقعا تو گیمپلیش چیره دست بشی نداره ولی لیترالی بهترین اکشنی هست که تو عمرم بازی کردم به نظرم برو تو دلش با این نیت که یا شکستش بدی یا شهید شی
 
  • Like
Reactions: NERO 7
بهتر نیست اینجور چیزهارو در پست های اطلاع دهنده ات یه توضیحی هم بدی ملت یاد بگیرن یا حتما بریم سراغ کم تحرک کننده های سلول های خاکستری مغز انسانی :|
جوری به فارسی سلیس برات میگم، از این به بعد سولزها و الدن رو اینجوری بازی کنی
انیمیشن رول، داج، جامپ و بک استِپ رو از لحظه شروع (زدن دکمه) تا پایان (برگشت به آیدل پوز( ایستاده) به ۳۰ قسمت تقسیم میشه، برا همین مثل بازیهای فایتی (اونجا ۶۰فریم) انجین بازی هاردلاک ۳۰ فریمه و رو pc باید ماد زد.
حالا بسته به:
۱)وزن زره و سلاح (equip load/ burden) که تو همشون ۳ دستست (سبک، متوسط و سنگین)
۲)بعضی اسپلها و رینگها
از اون ۳۰ فریم، بین ۶ تا ۱۸ فریم رو ضد ضربه invincible هستی که بهش میگن iframes
مثلا با زره سبک بدون اسپل و رینگ از لحظه رول زدن تا وسط انیمیشن (۱۴فریم) (که میشه وقتی رو زمین کامل سر و ته میشی) حتی اگر هر ضربه ای بهت بخوره، (محدوده هیت باکسِ پلیر) اون ضربه چون در iframes هستی ازت جون کم نمیکنه ولی دقیقا بعدش یعنی لحظاتی که هنوز کامل پا نشدی پنجره بسته میشه و اتک میخوری، حالا اگه زرهت سنگینتر بود این پنجره میشه ۷ فریم و سخت تره، خود رول هم که کندتره با زره سنگین تر.
*حالا چرا iframes مهمترین مکانیک بازیه:
چون به جای اینکه هنگام ضربه دشمن به کنار و عقب رول بزنی که از محدوده اتک (هیت باکس) فرار کنی، دقیقا لحظه اتک، مستقیم (یا مستقیم با تمایل به چپ یا راست) تو شکمش رول میکنی و دمیج رو نمیخوری، فایدش چیه؟ (مهمترین نکته)
اگر به عقب و کنار رول کنی،فاصلت با دشمن زیاد میشه و تا این فاصله رو کم کنی، اتک بعدی میاد، ولی اگه بری تو شکمش، همون لحظه چسبیدی بهش و فرصت اضافه ایجاد میشه تا نهایت اتکت رو بدی و حتی اگر بری پشتش بک-استَب کریتیکال بزنی.
 
به نظرم هر کی هرجوری دوست داره بازی رو تموم کنه
اینهمه ازادی عمل و ایتم و سامن برای گیمرها گذاشته شده و به نظرم اینطور نیست که اگه با فلان چیز تموم کردی پس لذت نبردی
نه واقعا شاید یکی اونجوری بیشتر لذت میبره

شاید یکی غذای تند دوست داره یکی شیرین و نمیشه یک نسخه برای همه پیچید
 
به نظرم هر کی هرجوری دوست داره بازی رو تموم کنه
اینهمه ازادی عمل و ایتم و سامن برای گیمرها گذاشته شده و به نظرم اینطور نیست که اگه با فلان چیز تموم کردی پس لذت نبردی
نه واقعا شاید یکی اونجوری بیشتر لذت میبره

شاید یکی غذای تند دوست داره یکی شیرین و نمیشه یک نسخه برای همه پیچید
دقیقا! خود سازنده این اپشنو در اختیار پلیر گذاشته دیگه شورشو در نیاریم که فلانه و بیساره! خنده داره این حرفا.
یکی خواست استفاده کنه به خودش مربوطه یکیم خواست استفاده نکنه. وحی الهی نیومده که استفاده کردن یا نکردن از سامن به اسکیل و خفن بودن ربط داره.
بعضیا ادعاشون میشه از سامن استفاده نمیکنن. بعد میبینی دارن کل بازی رو کوآپ میرن لول
عین اینه بازی قابلیت تیراندازی در اختیارت گذاشته باشه بعد اصرار کنی که تیراندازی خفن نیست چیته و باید همرو با melee بزنی!!
 
یه تاپیک بسیج شدن حمید بتونه ادن بازی کنه، skill issuesه عزیزان، خودتونو اذیت نکنید لول
مشکل من پیریه، قسط و وامه، نداشتن زن و بچه هست بعد گیر دادن بشین 200 ساعت تو این بازیِ گنده بگرد ببین چی میشه ;))
 
مشکل من پیریه، قسط و وامه، نداشتن زن و بچه هست بعد گیر دادن بشین 200 ساعت تو این بازیِ گنده بگرد ببین چی میشه ;))

بهت بازی SIMS و Family Simulator - Virtual Mom رو پیشنهاد میدم
کی تو رو اورده الدن رینگ ؟ ;))

1753526513756.png
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or